Ik zie wel vaker mensen voor een bank werken. Dan spelen ze gitaar en hebben een open gitaarkoffer of een ouwe hoed voor zich liggen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:26 schreef iamredleader het volgende:
Ik wel.
Maar ja, ik werk dan ook voor een bank
nee, ik zeg niet voor welke
Minder, puur vanwege de kredietcrisis ?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:32 schreef baNEEL het volgende:
Ik mag in januari vertrekken (verzekeringsmaatschappij)
Jup, ben er als een van de laatsten bijgekomen, mag als een van de eersten weg.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:34 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Minder, puur vanwege de kredietcrisis ?
Verrot. Succes met zoeken van andere baanquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:36 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Jup, ben er als een van de laatsten bijgekomen, mag als een van de eersten weg.
Dankje, ik denk dat ik het nodig zal hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:38 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Verrot. Succes met zoeken van andere baan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.namaste
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik merk een toename in het aantal sollicitanten en veel kieskeuriger opdrachtgevers.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:41 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Dankje, ik denk dat ik het nodig zal hebben
Ach nou, geluk bij een ongeluk: Ik heb nu een reis naar Thailand gepland, dus de eerste twee maanden vermaak ik me waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik merk een toename in het aantal sollicitanten en veel kieskeuriger opdrachtgevers.
Zelf ontslag genomen 2 weken voordat het hele crisiscircus uitbrak. Heb 'm ook wel geknepen en was ook erg blij toen ik wat gevonden had!
Klikspaan!quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:15 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb er niet zoveel last van, ik zit bij het ministerie van Landbouw te klikken. Als uitzendkracht, dat dan weer wel...
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:13 schreef rvlaak_werk het volgende:
TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in niet direct in zal gaan huren. Aangezien het een beginnende onderneming is, is deze afhankelijk van financieringen. Deze zijn helaas niet gekomen, dus eindigt mijn project binnenkort.
Ik ook bij de overheid, en de bouwaanvragen lopen wel terug, maar dat kan ook te maken hebben met de nieuwe Wro.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
Ik werk voor de overheid en merk er werkelijk helemaal niks van. Business as usual, en wanneer we geld tekortkomen dat zal de staat wel lenen of de belastingen verhogen.
Voor welke vakgebieden vallen dan de grootste klappen??quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik merk een toename in het aantal sollicitanten en veel kieskeuriger opdrachtgevers.
Zelf ontslag genomen 2 weken voordat het hele crisiscircus uitbrak. Heb 'm ook wel geknepen en was ook erg blij toen ik wat gevonden had!
Ontwikkelaars zijn momenteel inderdaad erg terughoudend met hun bouwplannen. Heb het zelf nog druk zatquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook bij de overheid, en de bouwaanvragen lopen wel terug, maar dat kan ook te maken hebben met de nieuwe Wro.
Het is wisselend. Wij bemiddelen in hele specifieke functies die eigenlijk over alle branches nodig zijn. We hebben een pool van oproepwerkers en merken dat dáár het eerst in wordt gesneden. Bedrijven lossen de lege plek van een zieke nu sneller intern op dan dat ze een beroep doen op ons. En wat opvalt, is dat we iets meer functies hebben die gericht zijn op klantenservice en een stukje cross-selling, maar dat de reguliere aanvragen met uitzicht op vast dienstverband, eigenlijk sterk teruglopen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:54 schreef bobaphat het volgende:
[..]
Voor welke vakgebieden vallen dan de grootste klappen??
( ik freelance wat met webdesign nu, en ik heb het nu heeel erg druk)
Ik bedoelde eigenlijk vooral de kleinere bouwaanvragen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ontwikkelaars zijn momenteel inderdaad erg terughoudend met hun bouwplannen. Heb het zelf nog druk zat.
Mijn detacheerder hield bij hoog en laag vol dat het met hun juist heel goed gaat. Er zou juist meer vraag zijn naar tijdelijk personeel.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:49 schreef SjonLok het volgende:
Ik werk in de ICT detachering. Het bedrijf watmijn salaris betaald heeft 't erg moeilijk, omdat er minder vraag is naar detacheerders. Ik verwacht dat er binnenkort ontslagen gaan vallen.
Persoonlijk zal ik het gaan merken omdat de salarissen bevroren worden, verwacht ik.
Ik werkte rond 2001/2002 bij CMG. Daar werden bij wijze van spreken op dinsdagochtend nog mensen aangenomen, en dinsdagmiddag kwam ineens het bericht dat er 300 man uit moesten. (En een paar weken later werd CMG overgenomen door Logica)quote:Op woensdag 3 december 2008 11:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
Mijn detacheerder hield bij hoog en laag vol dat het met hun juist heel goed gaat. Er zou juist meer vraag zijn naar tijdelijk personeel.
Geloof er geen fuck van.
Voor een deel zal het ook wel verklaard worden door langlopende contracten.. de pijn komt dan pas over een tijdje.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:21 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik werkte rond 2001/2002 bij CMG. Daar werden bij wijze van spreken op dinsdagochtend nog mensen aangenomen, en dinsdagmiddag kwam ineens het bericht dat er 300 man uit moesten. (En een paar weken later werd CMG overgenomen door Logica)
Waarschijnlijk kunnen detacheerders weinig anders dan volhouden dat het business as usual is, en pas reageren op het moment dat de vraag echt terugloopt. Want ik hoor maar weinig verhalen over bedrijven die anticiperen en vantevoren maatregelen nemen.
Ik lees juist overal dat het budget voor de zorg met 60% gestegen is in een paar jaar tijd!quote:Op woensdag 3 december 2008 13:13 schreef Klonk het volgende:
merk er niets van, maar goed in de zorg moeten we elk jaar hetzelfde doen met minder geld, dus eigenlijk hebben we altijd onze eigen kredietcrisis
bij welke detacheerder werk jij dan? Als ik vragen mag.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:37 schreef Emu het volgende:
Op de IT dienst hier 0 ontslagen en zelfs alle externen kunnen blijven (ik ben ook extern). Binnen het bedrijf waarvoor ik werk vallen wel 180 ontslagen (ong 3% van het personeelsbestand). Bij mijn bedrijf IT detachering, loopt alles nog goed, tot nu toe geen ontslagen, er zijn ook geen plannen voor ontslagen momenteel (dat weet ik uit betrouwbare bron vrij hoog). dit kan natuurlijk altijd nog komen, als de economie nog verder verslechterd.
Ga je de gehele kredietcrisis niet meer aan de slag? Deze recessie loopt tot 2010~11 of nog langer door (de depressie van 1929 liep tot +/-1939). Khoop dat je genoeg spaargeld hebt, of dat je daarna nog aan de slag komt als je 3 jaar thuis hebt gezeten (verouderde IT kennis enzo)quote:
Ja die lopen ook wel terug inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk vooral de kleinere bouwaanvragen.
De inhuurcontracten lopen bij ons altijd per half-kalenderjaar. Omdat ons bedrijf door de instorting van de order-intake vanaf 19 december noodgedwongen twee weken collectief wordt gesloten is het per die datum dus einde oefening. Productiepersoneel wordt overigens al sinds begin oktober geleidelijk geloosd.quote:
Welk bedrijf is dat dan? Een bouwbedrijf?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:18 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De inhuurcontracten lopen bij ons altijd per half-kalenderjaar. Omdat ons bedrijf door de instorting van de order-intake vanaf 19 december noodgedwongen twee weken collectief wordt gesloten is het per die datum dus einde oefening. Productiepersoneel wordt overigens al sinds begin oktober geleidelijk geloosd.
IT, technische automatiseringquote:Op woensdag 3 december 2008 19:27 schreef LXIV het volgende:
Welk bedrijf is dat dan? Een bouwbedrijf?
Waren deze mensen externe inhuur, of hadden ze een contract rechtstreeks bij het bedrijf?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:55 schreef bobaphat het volgende:
News Flash!!
2 kennissen, werkzaam in de IT (CRM-design) zijn ontslagen wegens drastische bezuinigingen.
Dan hoop ik maar dat je dat laatste gaat doen, want ik verkoop die dingen, en we kunnen nog wel een ordertje gebruikenquote:Op donderdag 4 december 2008 08:09 schreef Drugshond het volgende:
Geen/nog niet.
Logistiek/planning bij een int. bedrijf + nieuwe (dikke klant) pro-food supply (mensen moeten blijven eten).
We denken eerder aan uitbreiden dan aan afslanken.
En mocht het fout gaan... mwah.. ik heb papieren/ervaring in de werktuigbouw + ict + logistiek + administratie.
En eventueel kan ik ook nog gaan heftrucken (zowel diesel/electrisch met elke voorvork uitbreiding).
Het enigste wat niet echt van de grond komt is mijn poker carrière.![]()
Ja gelukkig wel! Stel je voor dat de overheid de geldkraan óók dichtdraaide! Dan kwam de boel helemaal stil te liggen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:12 schreef SeLang het volgende:
Er komt in dit topic weer eens een typisch (en angstaanjagend) beeld naar voren:
In de private sector waar 'echte' dingen worden geproduceerd gaat alles door het putje.
Bij de (semi)overheid wordt op dezelfde grote voet verder geleefd.
Misschien VUT-regeling, gepensioneerd?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ga je de gehele kredietcrisis niet meer aan de slag? Deze recessie loopt tot 2010~11 of nog langer door (de depressie van 1929 liep tot +/-1939). Khoop dat je genoeg spaargeld hebt, of dat je daarna nog aan de slag komt als je 3 jaar thuis hebt gezeten (verouderde IT kennis enzo)
echte dingen zijn blijkbaar minder geliefd dan gedacht...quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:12 schreef SeLang het volgende:
Er komt in dit topic weer eens een typisch (en angstaanjagend) beeld naar voren:
In de private sector waar 'echte' dingen worden geproduceerd gaat alles door het putje.
Dan antwoord ik ook maar even uit de private mkb sector waar we vormen voor de chocolade industrie wereldwijd maken merken we er nog niet echt iets van. Onze orderintake is altijd al vaag geweest en volgens de verkoopmamangers hoort het bij de branche.quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:12 schreef SeLang het volgende:
Inderdaad. Als de overheid nu ook nog eens gaat bezuinigen en mensen op straat gaat gooien, dan wordt het helemaal een economisch drama.quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel! Stel je voor dat de overheid de geldkraan óók dichtdraaide! Dan kwam de boel helemaal stil te liggen.
Ik vind het niet zo verkeerd als de overheden juist nu in de fysieke leefomgeving investeren. Dat houdt toch een hoop mensen aan het werk en veel dingen moeten toch gebeuren.quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:12 schreef SeLang het volgende:
Welke grote investeringen gaan dan wel door?quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:05 schreef fedsingularity het volgende:
Ja zeker merk ik wat op mijn werk.
Bij corus draaien we nu op 30% en de vooruitzichten zijn niet zo best.
Mensen worden via werkverschaffingsprojecten aan de gang gehouden.
De grote investeringen gaan wel door gelukkig.
De sfeer is bij ons gelukkig nog goed, maar dat het slecht gaat heeft iedereen nu wel door.quote:Dit is erg slecht voor de moraal, zeker als wat meer werknemers gaan beseffen in wat voor dip we zitten.
Ik verwacht dat de sfeer snel minder wordt. mensen krijgen nu gewoon salaris en voelen er nog niks van.
Wat tekenend is, meestal loopt de staalindustrie vooruit op conjunctuurgolven in de rest van de economie.
Als dit zo is, staat iedereen nog heel wat te wachten.
Ben ik niet met eens, Hoogovens alleen was veel te klein voor deze tijd.quote:Best ziek eigenlijk. Een prima innoverend en winstgevend bedrijf wat verschillende keren opgeslokt wordt in het kader van schaalvergroting, efficiency en synergie effecten (kuch).
Nu gaan we gebukt onder een gigantische schuldenlast terwijl de toenmalige topmannen thuis zitten met hun bonussen. Hoogovens is gewoon verkwanseld.
Corus ploft niet, en dat jij daar op hoopt vind ik helemaal van de zottequote:Ik verwacht (hoop) dat corus ploft, weer een staatsbedrijf wat hopelijk nooit meer beursgenoteerd wordt.
Goed voor de bv Nederland, wat maakindustrie.
Wat is er oud aan staal? Het wordt meer gebruikt dan ooit en er is meer vraag naar speciaal staal (waar de Hoogovens goed in zijn) dan ooit. Staal is juist een heel modern product, veel moderner dan veel dienstverlening.quote:Op zondag 7 december 2008 03:46 schreef bobaphat het volgende:
het lijkt toch dat nu de grootste klappen in de oude economie vallen.
die term heb ik niet zelf verzonnen.quote:Op zondag 7 december 2008 04:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is er oud aan staal? Het wordt meer gebruikt dan ooit en er is meer vraag naar speciaal staal (waar de Hoogovens goed in zijn) dan ooit. Staal is juist een heel modern product, veel moderner dan veel dienstverlening.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 7 december 2008 18:01 schreef bobaphat het volgende:
die term heb ik niet zelf verzonnen.
Dat Corus te klein was, is zeker.quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:31 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Werk in de luchtvracht, en merk wel degelijk dat er minder vracht uit NL geëxporteerd wordt.
De oude economie was ooit een term voor alles dat niet via het web ging en nu wel via het web gedaan kon wordenquote:Op zondag 7 december 2008 20:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.De mensen die op staal het etiketje 'oude economie' hebben geplakt weten niet wat voor geavanceerd product het is. Het principe mag dan al vrij oud zijn, men is pas het laatste decennium echt goed in staat om het proces tot in de finesses te controleren, met als gevolg dat het staal van een constante kwaliteit (homogeen en met zeer lage toleranties voor wat betreft onzuiverheden) is waar men tot voor kort alleen nog maar van kon dromen.
Is dit publieke informatie? Anders zo ik toch maar eens oppassen met de informatie die je hier neerzet, gevoelige bedrijfsinformatie verspreiden kan je je baan kosten!quote:Op zondag 7 december 2008 01:27 schreef Mr_Memory het volgende:
De status bij Corus op dit moment:
Hoogoven 6 heeft een salamandertap gehad en gaat 3 maanden uitbedrijf.
Hoogoven 7 draait alleen op cokes en geen koleninjectie meer.
1 Continu gietmachine inplaats van 2
Warmband 2 draait op 2 ovens, normaal 3 of 4. (geheel voor CPP)
Beitsbaan 21 draait nog voor 12 dagen productie, en gaat dan voor 4 weken uitbedrijf.
Dompel verzinklijn 1 gaat stil tot en met maart.
Dompel verzinklijn 3 gaat niet in productie (splinternieuwe fabriek)
Koudwals 22 gaat niet in productie, doet alleen wat tests (splinternieuwe fabriek)
Cokes fabriek 1 & 2 draaien op 40 %, de cokes verkoop is totaal ingestort.
Verpakkingsstaal (CPP) draait voor 100%, en heeft voor het volgend jaar zijn orders ook al volgeboekt.
Al met al niet erg rooskleurig
Dat dacht ik ook toen ik dat las.quote:Op maandag 8 december 2008 22:24 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Is dit publieke informatie? Anders zo ik toch maar eens oppassen met de informatie die je hier neerzet, gevoelige bedrijfsinformatie verspreiden kan je je baan kosten!
Denk ook niet dat ze daar bij Corus erg blij mee zijn. Ik heb in ieder geval de informatie doorgestuurd naar collega`s in NL aangezien we daar veel onderdelen voor de walsen en installaties leveren. Weten ze gelijk waar op het moment onderhoud plaats vind.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik dat las.
Bij ons zou je voor zoiets worden ontslagen.
Hij werkt er idd. Of het publieke informatie is weet ik niet.quote:Op maandag 8 december 2008 22:24 schreef Kumusta het volgende:
Is dit publieke informatie? Anders zo ik toch maar eens oppassen met de informatie die je hier neerzet, gevoelige bedrijfsinformatie verspreiden kan je je baan kosten!
Is ons gewoon meegedeelt, en ik ben een eenvoudige arbeider, ik heb geen inside informatie.quote:Op maandag 8 december 2008 22:24 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Lijkt me geen gevoelige informatie nee...als het ook al in de krant te lezen is...quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Is ons gewoon meegedeelt, en ik ben een eenvoudige arbeider, ik heb geen inside informatie.
Er is ons niets vertelt dat dit geheim moest blijven of iets dergelijks.
Ook heeft in de regionale kranten gestaan dat HO6 op dit moment uit is voor 3 maanden.![]()
Maar goed bedankt voor de tip, zou voortaan het nieuws maar niet meer posten, je weet het nooit.
Denk dat je baas erg blij is met info uit een regionale krant...quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:41 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik heb de info over Corus even doorgestuurd naar de salesbaas hiero, bedankt he!
quote:Ook heeft in de regionale kranten gestaan dat HO6 op dit moment uit is voor 3 maanden
Idd ik zie ook het nut niet zoquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat je baas erg blij is met info uit een regionale krant...
[..]
mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)quote:Op maandag 8 december 2008 13:28 schreef HiZ het volgende:
Ons pensioenfonds heeft laten weten dat ze een beslissing over indexering van pensioenen uitstellen tot januari 2009. Die hebben dus kennelijk nu ook problemen met hun dekkingsgraad gekregen.
Dat vind ik het meest vervelende: Er wordt je niets gevraagd...ze houden gewoon extra geld in op je salaris. Bah...quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:00 schreef Dulk het volgende:
[..]
mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)
Daarin staat dat werknemers die onder dit pensioen vallen er per 1 jan, netto niet op vooruit gaan, want het wegvallen van de WW premie wordt gecompenseerd met de verhoging van de pensioen premie omdat de dekking niet te indexeren is.
"quote:
Ik las in de Computable dat mijn vorige werkgever ook al brieven gestuurd had.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:05 schreef 68Chevelle het volgende:
Er is bij de organisatie waar ik nu werk een brief uitgegaan naar alle detacheerders om per 2009 de tarieven met 5% te verlagen.
Lekker dan. Zeg, maar er was toch juist besloten om eerst pensioenen niet te indexeren, en pas als het echt zou moeten de premies te verhogen? Dit is andersom, of lees ik het verkeerd?quote:mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)
Daarin staat dat werknemers die onder dit pensioen vallen er per 1 jan, netto niet op vooruit gaan, want het wegvallen van de WW premie wordt gecompenseerd met de verhoging van de pensioen premie omdat de dekking niet te indexeren is.
Ik denk niet dat rechters heel erg zullen aarzelen... Helemaal niet als de financiële papieren ook op tafel komen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:
Je moet inderdaad goede redenen hebben zoals slechte economische omstandigheden van een bedrijf. Maar heel eenvoudig is echt ontslaan inderdaad niet.
veel bouwbedrijven weerken nog met lopende orders, dit gaat pas snel gebeuren na maart , april.dan gaat het snel.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:01 schreef hetzwartegat het volgende:
ik geef fiscaal advies aan bouwbedrijven. Je ziet wel dat bedrijven die toch al niet zo lekker liepen, er nu de stekker uittrekken met alle emoties die daarmee gepaard gaan. Ook bedrijven die moeite hadden met het vinden van financiering voor projectontwikkeling kunnen het nu helemaal schudden.
Ik verwacht dat bouwbedrijven die met name actief zijn in woningbouw - of daaraan gerelateerd - in de problemen komen. Maar dit is voornamelijk gebaseerd op berichten in de krant dat de vraag naar nieuwbouwhuizen enorm afneemt.
Ook onder ZZP'ers zullen klappen vallen.
Maar bij ons is op dit moment nog niet veel te merken van minder werk. Werk zat. Al verwachten wij wel dat de aard van de dienstverlening verandert, facturering moeilijker zal worden en sommige lucratievere klussen (zoals herstructurering) op de langere baan worden geschoven.
Ook werk ik als journalist. Daar zie je dat het veel moeilijker is om aan opdrachten te komen. Zowat alle journalistieke opdrachtgevers snijden in freelancers (en ook in vaste medewerkers) door een drastische verminderde advertentieopbrengst (en veel te dure vaste medewerkers die blijven zitten waar ze zitten).
Het ging al langer slecht in de tijdschriften- en dagbladenbranche met bezuinigingen als gevolg, maar nu hou ik mijn hart vast. Overigens zou een goede 'shake-out' niet verkeerd zijn.
quote:'Britse Corus-tak samengevoegd met Tata'
14 december 2008, 20:11 | ANP
LONDEN (AFN) - Het Indische staalconcern Tata wil de Britse tak van dochterbedrijf Corus samenvoegen met het moederbedrijf. Dat schrijft de Britse krant Mail on Sunday zonder bronnen te vermelden. De stap zou duizenden banen bij het bedrijf in Groot-Brittannië kunnen kosten.
Tata wil de kosten bij het Brits-Nederlandse Corus met 350 miljoen pond terugbrengen. Tot nu toe opereerde Corus als zelfstandige dochtermaatschappij met een hoofdkantoor in Londen. Tata kocht het staalbedrijf bijna twee jaar geleden.
hmm wel of niet?quote:
Echter of ze gaan blijven.quote:'Britse Corus-tak niet samengevoegd met Tata'
De Britse tak van Corus wordt niet samengevoegd met moederbedrijf Tata.
Zelfstandige dochter
Een woordvoerder van Corus liet weten dat een bericht hierover in de Britse krant Mail on Sunday 'nergens op gestoeld en niet waar was.'' Corus opereert als zelfstandige dochtermaatschappij met een hoofdkantoor in Londen. Vorige week liet het Brits-Nederlandse staalconcern weten 350 miljoen pond te bezuinigen. Tata kocht het staalbedrijf bijna twee jaar geleden.
Zal wel meer een brul om overheidsaandacht zijn maar toch.quote:Corus dreigt met vertrek uit EU door CO2-afspraken
Staalfabrikant Corus vertrekt uit Europa als de EU de nieuwe afspraken over de uitstoot van CO2 niet herziet.
'Britse Corus-tak niet samengevoegd met Tata'
China
Topman Philippe Varin dreigde zondag in de Britse krant The Independent met vertrek naar China. Zaterdag werden onderhandelaars van het Europees Parlement en de EU-landen het eens over maatregelen die moeten leiden tot 20%minder CO2-uitstoot in 2020. Auto's en industrie mogen minder broeikasgas uitstoten.
Geld
'Het is voor ons niet mogelijk dit te betalen en dan ook nog eens de boetes voor het teveel aan uitstoot te bekostigen. Dit zou al onze winst ongedaan maken en ons in een ongunstige concurrentiepositie plaatsen ten opzichte van landen die zich niet aan deze regels hoeven te houden', aldus Varin.
Technologie
Volgens Varin is de beste manier om de uitstoot van CO2 in de staalindustrie te verminderen het ontwikkelen van nieuwe technologie. 'Nu zullen producenten verhuizen naar andere landen. Dat zal niet alleen de Europese industrie om zeep helpen, maar ook de CO2-uitstoot verdubbelen.'
IJmuiden
Corus heeft in IJmuiden 9500 mensen in dienst. Wereldwijd heeft het concern meer dan 40.000 werknemers.
Is ook logisch, 6 maanden geleden was er nog niks aan de hand. Een gemiddelde bouw duurt wel 2 jaar. En de grootste werkgever in de bouw is volgens mij de overheidquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:52 schreef snakelady het volgende:
Mijn man is bouwkundig calculator en tot nu toe valt het hun ook niet tegen, ze hebben het nog druk genoeg.
De overheid is vooral de grootste opdrachtgever als het gaat om infrastructurele werken. Als het om gebouwen gaat zijn ze van minder belang.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Is ook logisch, 6 maanden geleden was er nog niks aan de hand. Een gemiddelde bouw duurt wel 2 jaar. En de grootste werkgever in de bouw is volgens mij de overheid
Ik neem aan dat een bouwkundig calculator niet alleen gebouwen doet, maar ook infrastructurele werkenquote:Op dinsdag 16 december 2008 08:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
De overheid is vooral de grootste opdrachtgever als het gaat om infrastructurele werken. Als het om gebouwen gaat zijn ze van minder belang.
quote:Op woensdag 10 december 2008 16:25 schreef gio_hardcore het volgende:
Ik werk ook in de IT, om precies te zijn met SAP, bij een van de grotere dienstverleners in NL en ben gedetacheerd bij een van de grotere chemiebedrijven in de wereld. Ik moet zeggen dat ik nog niet veel merk van de recessie, aangezien mijn contract weer verlengd is. Echter, contracten worden nu nog maar op maandbasis gemaakt, en niet meer op halfjaarbasis. Promotie en salarisverhoging zijn ook al geaccordeerd, dus mij hoor je eigenlijk helemaal niet klagen.
Heftig hoor! Je zult niet de enige zijn komend jaar, helaas...quote:Op donderdag 25 december 2008 14:34 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik ben mijn baan inmiddels wél kwijt, zoals zoveel van mijn collegae, en heb er weinig vertrouwen in dat het snel goedkomt...
Heb mijn schulden afgelost en ben nu mijn spaargeld aan het investeren in tastbare dingen die mij de komende tijd door moeten helpen, vertrouw momenteel geen enkele bank beter dan mijn eigen boerenverstand
Halfjaarcontract. Dat klinkt alsof ze het het komende halfjaar willen aankijken, hoe het gaat met de markt. En pas over een half jaar conclusies willen trekken...quote:Op donderdag 25 december 2008 13:06 schreef Puckzzz het volgende:
en jawel..het heeft me persoonlijk geraakteen half jaar contract i.p.v. het beloofde jaar plus loonsverhoging
![]()
naja beter als ontslag zullen we maar denken, we gaan ervoor...
Interessant, ik ben na de zomervakantie klaar met mijn studie hbo-werktuigkunde, over welk bedrijf gaat het? Anders via PMquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef Johan25m het volgende:
Zit bij een machinebouwer die valt onder een beursgenoteerde onderneming. Machines zijn veel turn-key projecten, investering tussen ¤500.000 en ¤11.000.000, wereldwijde afzetmarkt, div. industrieen.
We hebben dit jaar gewoon goed gedraaid. Behalve vanuit Amerika waar we de helft omzet van vorig jaar gehaald hebben. We zien nu wel een terugloop van de vraag. Gelukkig heeft het bedrijf flexibiliteit ingebouwd d.m.v. inleners, maar nog meer door uitbesteed werk waarvoor we zelf de kennis en middelen ook hebben.
Afgelopen week kerstborrel gehad incl. toespraakje. Komt er bij ons op neer dat we veel uitbesteed werk zelf gaan doen. Hierdoor creeren we zoveel werk dat alle inleners en mensen met een tijdelijk contract blijven.
Voor mij persoonlijk denk ik dat 2009 eerder drukker zal worden dan 2008. Zit zelf in de after-sales en hoor van klanten dat ze op dit moment machines liever reviseren dan vervangen, gezien de investering die gedaan moet worden.
ja klopt wel ja, maar het werk wat ik doe (export logistiek manager) zal hoe dan ook gedaan moeten worden...quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Halfjaarcontract. Dat klinkt alsof ze het het komende halfjaar willen aankijken, hoe het gaat met de markt. En pas over een half jaar conclusies willen trekken...
Voor mij het zelfde, alleen een half jaar contract ipv een vast contract..quote:Op donderdag 25 december 2008 13:06 schreef Puckzzz het volgende:
en jawel..het heeft me persoonlijk geraakteen half jaar contract i.p.v. het beloofde jaar plus loonsverhoging
![]()
naja beter als ontslag zullen we maar denken, we gaan ervoor...
Volgens de cijfers loopt het horecabezoek terug.quote:Op zondag 11 januari 2009 02:37 schreef zaadvragendeoog het volgende:
Ik merk er niks van (horeca), prijzen zijn weer omhoog gegaan en het wordt er niet minder druk om ofzo
psst, dat heeft alleen maar met het rookverbod te maken. Daarom gaan al de kleine kroegjes faillietquote:Op zondag 11 januari 2009 13:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens de cijfers loopt het horecabezoek terug.
Volgens economen ligt het aan de kredietcrisis. Daarnaast loopt het horecabezoek al jaren terug. Aantal kroegen neemt al jaren af. Staat los van het rookverbod.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:17 schreef Blik het volgende:
[..]
psst, dat heeft alleen maar met het rookverbod te maken. Daarom gaan al de kleine kroegjes failliet
vandaar ook de smileyquote:Op zondag 11 januari 2009 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens economen ligt het aan de kredietcrisis. Daarnaast loopt het horecabezoek al jaren terug. Aantal kroegen neemt al jaren af. Staat los van het rookverbod.
Bij dit soort tarieven zou ik ook in goede tijden terughoudend zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:38 schreef Umm-Qasr het volgende:
Klanten zijn erg terughoudend geworden met het inschakelen van advocaten die tussen de 200 en 450 p/u kosten.
Bij ons (IT-sector) worden mensen met een jaarcontract dat afloopt niet meer verlengd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:29 schreef Halcon het volgende:
Er worden wat minder snel vaste contracten uitgedeeld en er worden wat minder gedetacheerden in dienst genomen.
Zullen ze blij mee zijn dat je dat ff op een internetforum postquote:Op zondag 11 januari 2009 18:29 schreef Johan25m het volgende:
FF een update. Klant van me, één van de Bayer fabrieken belde deze week op met de vraag wat hij moet doen als ze de installatie een half jaar stil gaan leggen....
Hier idem. Ook in de IT.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Bij ons (IT-sector) worden mensen met een jaarcontract dat afloopt niet meer verlengd.
Ze worden voorlopig vervangen door detacheerders.
Het risico een vol jaar aan iemand vast te zitten is te groot geworden.
Ga je je nog naturaliseren tot zuid amerikaan btw?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:
Teruggeroepen naar Europa trouwens, omdat daar de nood aan de man is en men specialisten nodig heeft op het gebied van Credit en Risk Management.
Jammer, want ik vind Nederland een kutland, maar wel een uitdaging en het staat leuk op mijn CV, waardoor ik er straks weer wat mee kan. Intussen kan ik nog even wat certificaten scoren nu ik hier toch ben.
Zal wel meevallen. Is onderdeel van Bayer, maar onder een andere naam, en in het land waar ze zitten spreken ze verdomd slecht nederlands.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:29 schreef Document1 het volgende:
[..]
Zullen ze blij mee zijn dat je dat ff op een internetforum post
Dat weet ik niet. Mijn topic over de voor- en nadelen is stilgevallen. Ik vraag me nog steeds af wat voor nadelen het precies heeft en of ik de Nederlandse pas eventueel zou kunnen behouden.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga je je nog naturaliseren tot zuid amerikaan btw?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:25 schreef Halcon het volgende:
Teruggeroepen naar Europa trouwens, omdat daar de nood aan de man is en men specialisten nodig heeft op het gebied van Credit en Risk Management.
Jammer, want ik vind Nederland een kutland, maar wel een uitdaging en het staat leuk op mijn CV, waardoor ik er straks weer wat mee kan. Intussen kan ik nog even wat certificaten scoren nu ik hier toch ben.
Nee, ik kom redden wat er te redden valt en meehelpen om te zorgen dat in de toekomst de te nemen risico´s verantwoord zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:39 schreef kibo het volgende:
[..]
Precies, de sector die nu met pek en veren de US uitgejaagd wordt.![]()
Kom je nu hier de boel verkloten?
Mooie instelling voor een CRM'er...quote:Op maandag 12 januari 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verder kom ik vooral geld scheppen om straks weer snel weg te wezen.
Op mijn werk (ook een verzekeraar) hebben we een aantal weken geleden te horen gekregen dat personeel zonder vast contract zsm kon vertrekken. Dus, uitzendkrachten weg, evenals personen met een jaarcontract.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:32 schreef baNEEL het volgende:
Ik mag in januari vertrekken (verzekeringsmaatschappij)
Helaas...ook dat is straks geen passende arbeid meer...ook daar hebben ze problemen met de Kredietcrisis.quote:Op woensdag 14 januari 2009 01:24 schreef cola_regular het volgende:
Ik denk dat in de prostitutie de mensen er geen last van zullen heb
C1000 is Schuitema. Daar heb ik een tijdje gewerkt. Die zijn wel redelijk sociaal hoor. Goed sociaal plan, mocht het nodig zijn. En oog voor werknemers...omdat dat hun concurentievoordeel is (zeggen ze).quote:Op woensdag 14 januari 2009 01:52 schreef Agrafes het volgende:
De supermarkt waar ik werk (Super de Boer) wordt waarschijnlijk binnenkort overgenomen door C1000, vast ook wel iets te maken met de onzekere toekomstperiode.... Ben benieuwd wat voor gevolgen dit zal hebben
Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Ze hebben hier een nieuwe koffieautomaat neergezet met niet te zuipen oploskoffie, waarschijnlijk willen ze zo op het koffieverbruik besparen.
Ik zit er al aan te denken om hier op mijn afdeling een senseo apparaat neer te zetten. Ook wil ik een doorgeefluik naar de werkplaats vanuit dit kantoor door de TD laten maken. Dan kan ik aan de werkplaats medewerkers senseo bakjes verkopen voor 25 eurocent.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.
Zou dat het zijn, bij ons staat er ook sinds kort een nieuwe automaat die niet al te beste koffie geeftquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.
Jij werkt niet om geld te verdienen? Ik werk niet voor mijn lol weer in NL, dus daar mag wel iets tegenover staan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:42 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Mooie instelling voor een CRM'er...
Hier op het werk overigens enorm veel impact van de kredietcrisis. Enorme budgetcuts, externen eruit, etc etc. Ach, de koffie is nog gratis
Zet dat af tegen de inflatie en je gaat er op achteruit.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef du_ke het volgende:
Kreeg vandaag m'n loonstrookje en ze storten bijna 100 euro per maand meer dan vorig jaar.
zeker ambtenaar, 2,1% erbij knul?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zet dat af tegen de inflatie en je gaat er op achteruit.
Ik had het over de post van Du_ke die blij is met zijn 100 euro erbij. Als je die 100 euro afzet tegen de inflatie, dan ga je er zelfs op achteruit.quote:
nuttige krachten gaan eruit als ze niet meer van nut zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:21 schreef Halcon het volgende:
[..]meer dan 100 euro erbij. 100 euro erbij is een aardige fooi voor het domme werkvolk, zodat ze niet meer zeuren, maar niet voor echt nuttige krachten.
Nuttige krachten zijn vaak snel weg inderdaad, maar dan vooral omdat ze vaak vrij snel elders een job vinden met net wat meer salaris en net wat meer doorgroeimogelijkheden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:26 schreef henkway het volgende:
[..]
nuttige krachten gaan eruit als ze niet meer van nut zijn
Of je er met 100 euro extra op achteruit gaat, dat ligt aan de hoogte van je salaris...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zet dat af tegen de inflatie en je gaat er op achteruit.
Als je er met 100 euro op achteruit gaat is het geen vetpot in elk geval.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je er met 100 euro extra op achteruit gaat, dat ligt aan de hoogte van je salaris...
Dit was dan ook de eerste van zeker 3 verhogingen waar ik in 2008 op kan rekenenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nuttige krachten zijn vaak snel weg inderdaad, maar dan vooral omdat ze vaak vrij snel elders een job vinden met net wat meer salaris en net wat meer doorgroeimogelijkheden.
Die andere twee zijn ook 100 euro?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit was dan ook de eerste van zeker 3 verhogingen waar ik in 2008 op kan rekenen. Ben er straks in anderhalf jaar ongeveer 35% op vooruit gegaan met een leukere baan en meer doorgroeimogelijkheden
De ene zal wat minder zijn, de ander iets van 250. Deze is een extra functiejaar en dan komen er nog de gewone jaarlijkse verhoging bij en een functieschaalstijging als ik straks m'n vaste contract hebquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die andere twee zijn ook 100 euro?
Klinkt netjes. Waarom stapsgewijs verhogen en niet ineens? Lijkt me met de jaarlijkse procentuele verhoging sowieso net wat interessanter dan trapsgewijs.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
De ene zal wat minder zijn, de ander iets van 250. Deze is een extra functiejaar en dan komen er nog de gewone jaarlijkse verhoging bij en een functieschaalstijging als ik straks m'n vaste contract heb
Dat denk ik ook dat je echt te weinig kreeg, anders krijg je er niet in drie stappen iets bij. Wat is de reden van die drie stappen of is dat procuratie-technisch handiger?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:28 schreef du_ke het volgende:
450 bruto ongeveer inderdaad. En eerder kreeg ik inderdaad veel te weinig want dit is pas m'n tweede 'echte' baan
Zoals ik al aangaf is het vanwege een vast contract en m'n tweede jaar in m'n functie. Maar goed na dit jaar zal het wat langzamer gaan ben ik bangquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook dat je echt te weinig kreeg, anders krijg je er niet in drie stappen iets bij. Wat is de reden van die drie stappen of is dat procuratie-technisch handiger?
Waarschijnlijk wel, omdat je nu op het salarisniveau zit wat voor je functie staat. Je kunt natuurlijk ook mikken op promotie. Het tweede jaar is een mooi jaar voor een aanloop naar een volgende stap.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf is het vanwege een vast contract en m'n tweede jaar in m'n functie. Maar goed na dit jaar zal het wat langzamer gaan ben ik bang.
Dat zegt weinig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef du_ke het volgende:
Kreeg vandaag m'n loonstrookje en ze storten bijna 100 euro per maand meer dan vorig jaar.
Zou ik dan juist niet doen, leuk voor het overzicht om die twee topics naast elkaar te houden en je voorkomt dat mensen gaan reageren op oudere posts uit dat andere topic.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vraag ff een merge aan met Kredietcrisis: kun je al iets merken op je werk? Ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich een tijdje geleden geen zorgen maakten maar inmiddels wel.
De tijd blijft bij de posts staan, nu worden de mensen uit 't oude topic erbij betrokken, hebben ze updates en krijgen we een mooi overzichtquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zou ik dan juist niet doen, leuk voor het overzicht om die twee topics naast elkaar te houden en je voorkomt dat mensen gaan reageren op oudere posts uit dat andere topic.
Vooruit dan maarquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De tijd blijft bij de posts staan, nu worden de mensen uit 't oude topic erbij betrokken, hebben ze updates en krijgen we een mooi overzicht.
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ik op de bank kom te zitten.
Wel lekker voor m'n studies, maar zit toch liever op een klus.....
M'n werkgever krijgt die al na een week.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.
Dan nog liever een paar kruimelklusjes van een paar weken in Utrecht, Amsterdam of Maastricht.
Zo'n klusje in Maastricht had me bijna een klus van 9 maanden in Zwitserland opgeleverd.
Die ging helaas niet door.
Maar goed dat was een vorige dip.
Nu heb ik ook kinderen, dus zou ik liever niet meer in een hotel gaan zitten voor een paar weken, laat staan een paar maanden
Ik niet lang, maar ik begin ook pas net met werken dus heb geen buffer op kunnen bouwen. Als ik langere tijd werk heb ik echt wel een buffer opgebouwd waarmee ik langere tijd kan uitzingen. Maar sparen is niet iets wat Amerikanen kunnen ofzo. Die leven liever op de pof, op de vele creditcards die ze hebbenquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef capricia het volgende:
Er was laatst een uitzending op tv van Oprah, waarin gesteld werd dat de meeste Amerikanen "only 2 paychecks away from poverty" zijn. Daarmee werd bedoeld dat als ze ontslagen zouden worden ze na 2 maanden echt op straat zouden staan omdat al hun geld op was.
Hoe is dat hier?
Hoelang kun je zonder salaris rondkomen?
Ach, ik heb in januari 4 weken op de bank gezeten. En dat was zelfs nog in mijn proeftijdquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.
Dan nog liever een paar kruimelklusjes van een paar weken in Utrecht, Amsterdam of Maastricht.
Zo'n klusje in Maastricht had me bijna een klus van 9 maanden in Zwitserland opgeleverd.
Die ging helaas niet door.
Maar goed dat was een vorige dip.
Nu heb ik ook kinderen, dus zou ik liever niet meer in een hotel gaan zitten voor een paar weken, laat staan een paar maanden
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik niet lang, maar ik begin ook pas net met werken dus heb geen buffer op kunnen bouwen. Als ik langere tijd werk heb ik echt wel een buffer opgebouwd waarmee ik langere tijd kan uitzingen. Maar sparen is niet iets wat Amerikanen kunnen ofzo. Die leven liever op de pof, op de vele creditcards die ze hebben
Hele goeie vraag, ik denk wel wat langer dan twee maanden. Nederlands zijn vrij spaarzaam, helemaal in deze tijden. Ik gok dat de meesten het wel een half jaar kunnen volhouden.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoeveel mijn gespaarde euro's nog waard zijnquote:Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?
Een week of anderhalf?quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Met uitkering... 2-3 jr.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef capricia het volgende:
Er was laatst een uitzending op tv van Oprah, waarin gesteld werd dat de meeste Amerikanen "only 2 paychecks away from poverty" zijn. Daarmee werd bedoeld dat als ze ontslagen zouden worden ze na 2 maanden echt op straat zouden staan omdat al hun geld op was.
Hoe is dat hier?
Hoelang kun je zonder salaris rondkomen?
ik maak me nog steeds geen zorgen, werk genoeg hier (vialis)quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vraag ff een merge aan met Kredietcrisis: kun je al iets merken op je werk? Ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich een tijdje geleden geen zorgen maakten maar inmiddels wel.
Grappig doen jullie de hardware? Wij ontwikkelen namelijk de ov-chipkaart sitesquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:14 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik maak me nog steeds geen zorgen, werk genoeg hier (vialis)
Rotterdam lijkt de ov chipkaart geaccepteerd te hebben, nu is het een kweste van blijven verbeteren en zorgen dat we het SLA halen
Je bent wel een principieel iemand, als je na 25 jaar dienstverband opzegt omdat de koffie niet te zuipen isquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij L&L niet hoor.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:57 schreef Minnie_ het volgende:
Ik merk er zeker wat van. Werk op een notariskantoor, wat voor het grootste deel afhankelijk is van de onroerend goed-praktijk. Nu de huizenmarkt ingestort is, is dat heel goed te merken. Ik zit zelf ook per eind maart zonder werkEn bij alle notariskantoren gaan er mensen uit.
Succes met solliciteren.quote:Op zondag 15 februari 2009 01:07 schreef thedarkpoet het volgende:
The experiment failed!!
Kan niet wachten tot het klapt.
Do you hate people?
No uhm.........but i seem to feel better when they're not around!
Bosses.......fuck......they are like ants on a camping trip
Wat is dan je motivatie om in dit topic, wat een reeks zal worden te reageren?quote:Op zondag 15 februari 2009 01:19 schreef thedarkpoet het volgende:
Portje met Blue Stilton........heerlijk
Ja. Ook aansluitend op wat je eerder zei; Amerikanen, en in mindere mate de rest van Het Westen, heeft de afgelopen decennia teveel geconsumeerd. En zoveel mogelijk geschrapt en geoutsourced - soort moderne (loon)slavernij (daar meer dan hier). Vervolgens hou je in je eigen land alleen nog maar non-industrie en kantoorbaantjes over. Als het systeem dan klapt sta je daar met je schulden en je fabriek in Verweggistan. Alles is volkomen scheef gegroeid, en de grootste schuld ligt mijns inziens weer bij het mondiale inflatoire (nationale) bank- en geldwezen.quote:Op zondag 15 februari 2009 01:04 schreef thedarkpoet het volgende:
Loonslaven........wij allemaal.
Targets halen, meer productie in minder tijd, etc.
Als ze je uitgeperst hebben wijzen ze je de deur.
Klantenservice van grote bedrijven.............................whahahahahahahahahahahaha
Ik zou je zo een premie nageven.quote:Op zondag 15 februari 2009 01:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. Ook aansluitend op wat je eerder zei; Amerikanen, en in mindere mate de rest van Het Westen, heeft de afgelopen decennia teveel geconsumeerd. En zoveel mogelijk geschrapt en geoutsourced - soort moderne (loon)slavernij (daar meer dan hier). Vervolgens hou je in je eigen land alleen nog maar non-industrie en kantoorbaantjes over. Als het systeem dan klapt sta je daar met je schulden en je fabriek in Verweggistan. Alles is volkomen scheef gegroeid, en de grootste schuld ligt mijns inziens weer bij het mondiale inflatoire (nationale) bank- en geldwezen.
Jij zegt hier een volwassen vent met kinderen te zijn, in topic waarin mensen hun banen verliezen? Dan durf jij aan te komen met je portjes met stiltonkaas? Ongegeneerd kom jij hier even binnenwalsen bij mensen die onderhevig zijn aan een economische crisis en dan zgn heersen met je melk van de Appie, want meer is het niet he? Gewoon schaamteloos patsen met iets wat zo fragiel is he?quote:Op zondag 15 februari 2009 01:36 schreef thedarkpoet het volgende:
Mijn ouders op FOK?
Ik ben 40+, getrouwd ( en gescheiden ) met kinderen.
Wat haal ik hier uit?
Dat ik een redelijke baan en salaris heb zegt me totaal niets.
Het enige wat ik wil zeggen is dat het voor de mensheid goed is als het eens een keer klapt.
Ben eens tevreden met een dak boven je hoofd en warm eten op je bord en een warme douche.
Ja ik doe mee aan de " rat-race " omdat we niets anders kunnen.
Omdat we verworden zijn tot loon-slaven.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het systeem niet doorzie en kan haten.
Terug naar de realiteit.......hard werken en dankbaar zijn voor wat je hebt.
Kopen kopen kopen kopen........
Mijn mening..........de mensheid is totaal verloren.....al lang voorbij het point of no return........veranderen....nee geen kans.............
Of ik me zorgen maak?
Ja!
Om mijn kinderen.
Zorgen om mijn baan?
Nee totaal niet!!
Verlies ik mijn baan.....................cross that bridge when it comes.............
Of er bij ons mensen uit kunnen ( +/-100 man )....................ja een kleine 80
quote:Op zondag 15 februari 2009 01:44 schreef thedarkpoet het volgende:
Tip:
Amused To Death - Roger Waters
" this species has amused itself to death "
En vergeet niet:
Bill Hicks
Noam Chomsky
Erich Fromm
Richard Dawkins
George Carlin
quote:Op zondag 15 februari 2009 01:57 schreef thedarkpoet het volgende:
BILL HICKS LIVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste Stali,quote:Op zondag 15 februari 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij zegt hier een volwassen vent met kinderen te zijn, in topic waarin mensen hun banen verliezen? Dan durf jij aan te komen met je portjes met stiltonkaas? Ongegeneerd kom jij hier even binnenwalsen bij mensen die onderhevig zijn aan een economische crisis en dan zgn heersen met je melk van de Appie, want meer is het niet he? Gewoon schaamteloos patsen met iets wat zo fragiel is he?. . Te-ring, hoe durf je eik? Omdat je toevalllig bij een happy bedrijf werkt (wrs. nog ICT ook he
).
Geniet van je Stilton, en daar drink je overigens beter een fijne rode wijn bij i.p.v. een portje ..
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!quote:
Nu ja goed, ik ben natuurlijk uiteraard niet de slimste. Maar leg het nog maar eens beter uit, als je die moeite dan ook wilt nemen. Ikzelf heb een paar honderd man, waaronder veel kostwinners weg zien gaan.quote:Op zondag 15 februari 2009 02:01 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Beste Stali,
Je begrijpt me niet.
Geeft niks.
Lees, luister,leer.
Mijn baan zal me aan mijn kloten roesten.
Tuurlijk heb ik het geld nodig om te (over)leven, voor mijn kinderen.
Maar ik walg van het systeem.
Al jaren.
Lang en complex verhaal.........................overigens nu aan rode wijn
It's just a ride!!!!
Waar slaat dat nou weer op? Ik vind Hicks heel tof, heb een hele rij dvd's en cd's van 'm, ken hele lappen uit m'n hoofd, maar hij is wel degelijk in '94 richting eeuwige rijstvelden vertrokken. Volgens mij ben je in denial, en een beetje gedrogeerd. Kun je niet gewoon alles in 1 post posten? Achter spoilertags?quote:Op zondag 15 februari 2009 02:10 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!
Sukkel!!!!
Ga jij nou maar lekker Doug Stanhope kijken.
Als je Hicks niet meer respect kan geven als die opmerking........................gone from the artistic roll-call....forever..........................." i see through you "
Dit heet humor, ingewikkeld concept maar met een woordenboek en encyclopedie kom je er vast wel uit.quote:Op zondag 15 februari 2009 02:10 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!
Sukkel!!!!
Ga jij nou maar lekker Doug Stanhope kijken.
Als je Hicks niet meer respect kan geven als die opmerking........................gone from the artistic roll-call....forever..........................." i see through you "
Ik val onder "East West" een consortium van de volgende bedrijven: de leverancier van de hardware/software (Thales),quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grappig doen jullie de hardware? Wij ontwikkelen namelijk de ov-chipkaart sites
Ach ik wil je over een jaartje nog wel eens horenquote:Verlies ik mijn baan.....................cross that bridge when it comes.............
Of er bij ons mensen uit kunnen ( +/-100 man )....................ja een kleine 80
Die hebben goed gegokt.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:54 schreef japojapo16 het volgende:
ik zit in de metaalsector nog niet veel last veel bedrijfen om ons heen wel maar wij zitten ook veel in de eten industrie.
bedrijfen om ons heen een aantal van hun heeft toteel geen werk meer omdat ze niet veelzijdig zijn onder andere.
Er zijn ook wel kantoren die nu overuren maken, zoals bijvoorbeeld notariskantoren die executoriale verkopen e.d. doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:57 schreef Minnie_ het volgende:
Ik merk er zeker wat van. Werk op een notariskantoor, wat voor het grootste deel afhankelijk is van de onroerend goed-praktijk. Nu de huizenmarkt ingestort is, is dat heel goed te merken. Ik zit zelf ook per eind maart zonder werkEn bij alle notariskantoren gaan er mensen uit.
Vergeleken bij L&L (Loyens&Loeff neem ik aan?) zijn wij idd klein kantoor (ongeveer 30 man, 3 notarissen).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Bij L&L niet hoor..
Het is klote voor de kleinere notariskantooren inderdaad.
Hier in Brabant kregen we de eerste klappen en die lijken als een sneeuwbal door te slaan. In Randstad werd de crisis juist in het notariaat als onzin en overtrokken afgedaan. Helaas.
Je bent wrs. relatief nog heel jong, dus het komt wel goed. Succes met solliciteren..
Geen idee eigenlijk...werk op afdeling OG, maar idd wel bizar!quote:Op zondag 15 februari 2009 00:00 schreef Stali het volgende:
Oja, Minnie, heb jij ook in afgelopen december meegemaakt dat men massaal testamenten ging laten opmaken?
Echt te bizar.
Wat is daar goed aan?quote:Op maandag 16 februari 2009 04:39 schreef kraakschandaal het volgende:
Er is altijd 1 goed ding aan zulk een crisis, de onafhankelijke denkers worden ontslagen en de meelopers blijven.
Wat zijn dat precies, jodenwinkels? Zijn dat juweliers?quote:Op maandag 16 februari 2009 04:41 schreef Marcdemesel het volgende:
Gisteren nog op een verjaardagsfeestje:1 werkt in de diamantindustrie in Antwerpen. Sinds de crisis begonnen is in November heeft ze geen enkele factuur meer uitgeschreven. Daarvoor deed ze 10 facturen per maand. Ze is groothandel, dus de jodenwinkels nemen geen diamanten meer af. Ze werken met 5 man in dat kantoor. Baas betaalt kantoor van andere inkomsten.[..]
Bedrijven zullen wel wat minder scheutig zijn met het uitdelen van royale salarissen natuurlijk. Het is nu in veel gevallen geen best moment om te jobhoppen.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:12 schreef Wombcat het volgende:
Als er een vacaturestop in jouw bedrijf is, betekent dat nog niet dat dat in andere bedrijven ook zo is. Vertrekken kan dus nog wel.
quote:
Omdat morgen er toch op die pagina een bericht over truus die door het ijs zakt kan staan.quote:117 tt-EEN 117 ma 16 feb 20:53:10
Antwerpen
DAF WIL 873 BANEN SCHRAPPEN IN WESTERLO
De vrachtwagenproducent DAF Trucks in
Westerlo wil 873 banen schrappen. Dat
is maandagavond gezegd op een extra
ondernemingsraad.
Volgens de christelijke vakbond ACV
gaat het om 800 arbeiders en 73
bedienden. De directie zegt dat ze een
bevragingsronde zal opstarten zoals
bepaald in de wet-Renault over het
collectief ontslag.
Sinds eind vorig jaar was de productie
bij DAF Trucks al fors verminderd en
werden tijdelijke contract niet meer
verlengd.
Bij DAF in Westerlo werken 2.300 mensen
aan assen en cabines voor trucks.
Juweliers volgens mij idd. Die hebben het niet bepaald druk in Antwerpen.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn dat precies, jodenwinkels? Zijn dat juweliers?
arbeiders en bedienden?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Omdat morgen er toch op die pagina een bericht over truus die door het ijs zakt kan staan.
Ik hoop voor je dat je niet bij de groep ontslagen mensen gaat horen.
Idd... ik heb nu een vast contract... ik blijf lekker zitten waar ik zit, als over een paar jaar de ecomie weer aantrekt ga ik misschien wel weer verder kijkenquote:Op maandag 16 februari 2009 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bedrijven zullen wel wat minder scheutig zijn met het uitdelen van royale salarissen natuurlijk. Het is nu in veel gevallen geen best moment om te jobhoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |