Idd ik zie ook het nut niet zoquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat je baas erg blij is met info uit een regionale krant...
[..]
mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)quote:Op maandag 8 december 2008 13:28 schreef HiZ het volgende:
Ons pensioenfonds heeft laten weten dat ze een beslissing over indexering van pensioenen uitstellen tot januari 2009. Die hebben dus kennelijk nu ook problemen met hun dekkingsgraad gekregen.
Dat vind ik het meest vervelende: Er wordt je niets gevraagd...ze houden gewoon extra geld in op je salaris. Bah...quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:00 schreef Dulk het volgende:
[..]
mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)
Daarin staat dat werknemers die onder dit pensioen vallen er per 1 jan, netto niet op vooruit gaan, want het wegvallen van de WW premie wordt gecompenseerd met de verhoging van de pensioen premie omdat de dekking niet te indexeren is.
"quote:
Ik las in de Computable dat mijn vorige werkgever ook al brieven gestuurd had.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:05 schreef 68Chevelle het volgende:
Er is bij de organisatie waar ik nu werk een brief uitgegaan naar alle detacheerders om per 2009 de tarieven met 5% te verlagen.
Lekker dan. Zeg, maar er was toch juist besloten om eerst pensioenen niet te indexeren, en pas als het echt zou moeten de premies te verhogen? Dit is andersom, of lees ik het verkeerd?quote:mijn vriendin werkt bij strukton en heeft haar nieuwe pensioen informatie gekregen (spoorwegpensioen)
Daarin staat dat werknemers die onder dit pensioen vallen er per 1 jan, netto niet op vooruit gaan, want het wegvallen van de WW premie wordt gecompenseerd met de verhoging van de pensioen premie omdat de dekking niet te indexeren is.
Ik denk niet dat rechters heel erg zullen aarzelen... Helemaal niet als de financiėle papieren ook op tafel komen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:
Je moet inderdaad goede redenen hebben zoals slechte economische omstandigheden van een bedrijf. Maar heel eenvoudig is echt ontslaan inderdaad niet.
veel bouwbedrijven weerken nog met lopende orders, dit gaat pas snel gebeuren na maart , april.dan gaat het snel.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:01 schreef hetzwartegat het volgende:
ik geef fiscaal advies aan bouwbedrijven. Je ziet wel dat bedrijven die toch al niet zo lekker liepen, er nu de stekker uittrekken met alle emoties die daarmee gepaard gaan. Ook bedrijven die moeite hadden met het vinden van financiering voor projectontwikkeling kunnen het nu helemaal schudden.
Ik verwacht dat bouwbedrijven die met name actief zijn in woningbouw - of daaraan gerelateerd - in de problemen komen. Maar dit is voornamelijk gebaseerd op berichten in de krant dat de vraag naar nieuwbouwhuizen enorm afneemt.
Ook onder ZZP'ers zullen klappen vallen.
Maar bij ons is op dit moment nog niet veel te merken van minder werk. Werk zat. Al verwachten wij wel dat de aard van de dienstverlening verandert, facturering moeilijker zal worden en sommige lucratievere klussen (zoals herstructurering) op de langere baan worden geschoven.
Ook werk ik als journalist. Daar zie je dat het veel moeilijker is om aan opdrachten te komen. Zowat alle journalistieke opdrachtgevers snijden in freelancers (en ook in vaste medewerkers) door een drastische verminderde advertentieopbrengst (en veel te dure vaste medewerkers die blijven zitten waar ze zitten).
Het ging al langer slecht in de tijdschriften- en dagbladenbranche met bezuinigingen als gevolg, maar nu hou ik mijn hart vast. Overigens zou een goede 'shake-out' niet verkeerd zijn.
quote:'Britse Corus-tak samengevoegd met Tata'
14 december 2008, 20:11 | ANP
LONDEN (AFN) - Het Indische staalconcern Tata wil de Britse tak van dochterbedrijf Corus samenvoegen met het moederbedrijf. Dat schrijft de Britse krant Mail on Sunday zonder bronnen te vermelden. De stap zou duizenden banen bij het bedrijf in Groot-Brittanniė kunnen kosten.
Tata wil de kosten bij het Brits-Nederlandse Corus met 350 miljoen pond terugbrengen. Tot nu toe opereerde Corus als zelfstandige dochtermaatschappij met een hoofdkantoor in Londen. Tata kocht het staalbedrijf bijna twee jaar geleden.
hmm wel of niet?quote:
Echter of ze gaan blijven.quote:'Britse Corus-tak niet samengevoegd met Tata'
De Britse tak van Corus wordt niet samengevoegd met moederbedrijf Tata.
Zelfstandige dochter
Een woordvoerder van Corus liet weten dat een bericht hierover in de Britse krant Mail on Sunday 'nergens op gestoeld en niet waar was.'' Corus opereert als zelfstandige dochtermaatschappij met een hoofdkantoor in Londen. Vorige week liet het Brits-Nederlandse staalconcern weten 350 miljoen pond te bezuinigen. Tata kocht het staalbedrijf bijna twee jaar geleden.
Zal wel meer een brul om overheidsaandacht zijn maar toch.quote:Corus dreigt met vertrek uit EU door CO2-afspraken
Staalfabrikant Corus vertrekt uit Europa als de EU de nieuwe afspraken over de uitstoot van CO2 niet herziet.
'Britse Corus-tak niet samengevoegd met Tata'
China
Topman Philippe Varin dreigde zondag in de Britse krant The Independent met vertrek naar China. Zaterdag werden onderhandelaars van het Europees Parlement en de EU-landen het eens over maatregelen die moeten leiden tot 20%minder CO2-uitstoot in 2020. Auto's en industrie mogen minder broeikasgas uitstoten.
Geld
'Het is voor ons niet mogelijk dit te betalen en dan ook nog eens de boetes voor het teveel aan uitstoot te bekostigen. Dit zou al onze winst ongedaan maken en ons in een ongunstige concurrentiepositie plaatsen ten opzichte van landen die zich niet aan deze regels hoeven te houden', aldus Varin.
Technologie
Volgens Varin is de beste manier om de uitstoot van CO2 in de staalindustrie te verminderen het ontwikkelen van nieuwe technologie. 'Nu zullen producenten verhuizen naar andere landen. Dat zal niet alleen de Europese industrie om zeep helpen, maar ook de CO2-uitstoot verdubbelen.'
IJmuiden
Corus heeft in IJmuiden 9500 mensen in dienst. Wereldwijd heeft het concern meer dan 40.000 werknemers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |