Is ook logisch, 6 maanden geleden was er nog niks aan de hand. Een gemiddelde bouw duurt wel 2 jaar. En de grootste werkgever in de bouw is volgens mij de overheidquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:52 schreef snakelady het volgende:
Mijn man is bouwkundig calculator en tot nu toe valt het hun ook niet tegen, ze hebben het nog druk genoeg.
De overheid is vooral de grootste opdrachtgever als het gaat om infrastructurele werken. Als het om gebouwen gaat zijn ze van minder belang.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Is ook logisch, 6 maanden geleden was er nog niks aan de hand. Een gemiddelde bouw duurt wel 2 jaar. En de grootste werkgever in de bouw is volgens mij de overheid
Ik neem aan dat een bouwkundig calculator niet alleen gebouwen doet, maar ook infrastructurele werkenquote:Op dinsdag 16 december 2008 08:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
De overheid is vooral de grootste opdrachtgever als het gaat om infrastructurele werken. Als het om gebouwen gaat zijn ze van minder belang.
quote:Op woensdag 10 december 2008 16:25 schreef gio_hardcore het volgende:
Ik werk ook in de IT, om precies te zijn met SAP, bij een van de grotere dienstverleners in NL en ben gedetacheerd bij een van de grotere chemiebedrijven in de wereld. Ik moet zeggen dat ik nog niet veel merk van de recessie, aangezien mijn contract weer verlengd is. Echter, contracten worden nu nog maar op maandbasis gemaakt, en niet meer op halfjaarbasis. Promotie en salarisverhoging zijn ook al geaccordeerd, dus mij hoor je eigenlijk helemaal niet klagen.
Heftig hoor! Je zult niet de enige zijn komend jaar, helaas...quote:Op donderdag 25 december 2008 14:34 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik ben mijn baan inmiddels wél kwijt, zoals zoveel van mijn collegae, en heb er weinig vertrouwen in dat het snel goedkomt...
Heb mijn schulden afgelost en ben nu mijn spaargeld aan het investeren in tastbare dingen die mij de komende tijd door moeten helpen, vertrouw momenteel geen enkele bank beter dan mijn eigen boerenverstand
Halfjaarcontract. Dat klinkt alsof ze het het komende halfjaar willen aankijken, hoe het gaat met de markt. En pas over een half jaar conclusies willen trekken...quote:Op donderdag 25 december 2008 13:06 schreef Puckzzz het volgende:
en jawel..het heeft me persoonlijk geraakteen half jaar contract i.p.v. het beloofde jaar plus loonsverhoging
![]()
naja beter als ontslag zullen we maar denken, we gaan ervoor...
Interessant, ik ben na de zomervakantie klaar met mijn studie hbo-werktuigkunde, over welk bedrijf gaat het? Anders via PMquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef Johan25m het volgende:
Zit bij een machinebouwer die valt onder een beursgenoteerde onderneming. Machines zijn veel turn-key projecten, investering tussen ¤500.000 en ¤11.000.000, wereldwijde afzetmarkt, div. industrieen.
We hebben dit jaar gewoon goed gedraaid. Behalve vanuit Amerika waar we de helft omzet van vorig jaar gehaald hebben. We zien nu wel een terugloop van de vraag. Gelukkig heeft het bedrijf flexibiliteit ingebouwd d.m.v. inleners, maar nog meer door uitbesteed werk waarvoor we zelf de kennis en middelen ook hebben.
Afgelopen week kerstborrel gehad incl. toespraakje. Komt er bij ons op neer dat we veel uitbesteed werk zelf gaan doen. Hierdoor creeren we zoveel werk dat alle inleners en mensen met een tijdelijk contract blijven.
Voor mij persoonlijk denk ik dat 2009 eerder drukker zal worden dan 2008. Zit zelf in de after-sales en hoor van klanten dat ze op dit moment machines liever reviseren dan vervangen, gezien de investering die gedaan moet worden.
ja klopt wel ja, maar het werk wat ik doe (export logistiek manager) zal hoe dan ook gedaan moeten worden...quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Halfjaarcontract. Dat klinkt alsof ze het het komende halfjaar willen aankijken, hoe het gaat met de markt. En pas over een half jaar conclusies willen trekken...
Voor mij het zelfde, alleen een half jaar contract ipv een vast contract..quote:Op donderdag 25 december 2008 13:06 schreef Puckzzz het volgende:
en jawel..het heeft me persoonlijk geraakteen half jaar contract i.p.v. het beloofde jaar plus loonsverhoging
![]()
naja beter als ontslag zullen we maar denken, we gaan ervoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |