Ik zie wel vaker mensen voor een bank werken. Dan spelen ze gitaar en hebben een open gitaarkoffer of een ouwe hoed voor zich liggen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:26 schreef iamredleader het volgende:
Ik wel.
Maar ja, ik werk dan ook voor een bank
nee, ik zeg niet voor welke
Minder, puur vanwege de kredietcrisis ?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:32 schreef baNEEL het volgende:
Ik mag in januari vertrekken (verzekeringsmaatschappij)
Jup, ben er als een van de laatsten bijgekomen, mag als een van de eersten weg.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:34 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Minder, puur vanwege de kredietcrisis ?
Verrot. Succes met zoeken van andere baanquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:36 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Jup, ben er als een van de laatsten bijgekomen, mag als een van de eersten weg.
Dankje, ik denk dat ik het nodig zal hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:38 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Verrot. Succes met zoeken van andere baan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.namaste
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik merk een toename in het aantal sollicitanten en veel kieskeuriger opdrachtgevers.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:41 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Dankje, ik denk dat ik het nodig zal hebben
Ach nou, geluk bij een ongeluk: Ik heb nu een reis naar Thailand gepland, dus de eerste twee maanden vermaak ik me waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik merk een toename in het aantal sollicitanten en veel kieskeuriger opdrachtgevers.
Zelf ontslag genomen 2 weken voordat het hele crisiscircus uitbrak. Heb 'm ook wel geknepen en was ook erg blij toen ik wat gevonden had!
Klikspaan!quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:15 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb er niet zoveel last van, ik zit bij het ministerie van Landbouw te klikken. Als uitzendkracht, dat dan weer wel...
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:13 schreef rvlaak_werk het volgende:
TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in niet direct in zal gaan huren. Aangezien het een beginnende onderneming is, is deze afhankelijk van financieringen. Deze zijn helaas niet gekomen, dus eindigt mijn project binnenkort.
Ik ook bij de overheid, en de bouwaanvragen lopen wel terug, maar dat kan ook te maken hebben met de nieuwe Wro.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
Ik werk voor de overheid en merk er werkelijk helemaal niks van. Business as usual, en wanneer we geld tekortkomen dat zal de staat wel lenen of de belastingen verhogen.
Voor welke vakgebieden vallen dan de grootste klappen??quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik merk een toename in het aantal sollicitanten en veel kieskeuriger opdrachtgevers.
Zelf ontslag genomen 2 weken voordat het hele crisiscircus uitbrak. Heb 'm ook wel geknepen en was ook erg blij toen ik wat gevonden had!
Ontwikkelaars zijn momenteel inderdaad erg terughoudend met hun bouwplannen. Heb het zelf nog druk zatquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook bij de overheid, en de bouwaanvragen lopen wel terug, maar dat kan ook te maken hebben met de nieuwe Wro.
Het is wisselend. Wij bemiddelen in hele specifieke functies die eigenlijk over alle branches nodig zijn. We hebben een pool van oproepwerkers en merken dat dáár het eerst in wordt gesneden. Bedrijven lossen de lege plek van een zieke nu sneller intern op dan dat ze een beroep doen op ons. En wat opvalt, is dat we iets meer functies hebben die gericht zijn op klantenservice en een stukje cross-selling, maar dat de reguliere aanvragen met uitzicht op vast dienstverband, eigenlijk sterk teruglopen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:54 schreef bobaphat het volgende:
[..]
Voor welke vakgebieden vallen dan de grootste klappen??
( ik freelance wat met webdesign nu, en ik heb het nu heeel erg druk)
Ik bedoelde eigenlijk vooral de kleinere bouwaanvragen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ontwikkelaars zijn momenteel inderdaad erg terughoudend met hun bouwplannen. Heb het zelf nog druk zat.
Mijn detacheerder hield bij hoog en laag vol dat het met hun juist heel goed gaat. Er zou juist meer vraag zijn naar tijdelijk personeel.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:49 schreef SjonLok het volgende:
Ik werk in de ICT detachering. Het bedrijf watmijn salaris betaald heeft 't erg moeilijk, omdat er minder vraag is naar detacheerders. Ik verwacht dat er binnenkort ontslagen gaan vallen.
Persoonlijk zal ik het gaan merken omdat de salarissen bevroren worden, verwacht ik.
Ik werkte rond 2001/2002 bij CMG. Daar werden bij wijze van spreken op dinsdagochtend nog mensen aangenomen, en dinsdagmiddag kwam ineens het bericht dat er 300 man uit moesten. (En een paar weken later werd CMG overgenomen door Logica)quote:Op woensdag 3 december 2008 11:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
Mijn detacheerder hield bij hoog en laag vol dat het met hun juist heel goed gaat. Er zou juist meer vraag zijn naar tijdelijk personeel.
Geloof er geen fuck van.
Voor een deel zal het ook wel verklaard worden door langlopende contracten.. de pijn komt dan pas over een tijdje.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:21 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik werkte rond 2001/2002 bij CMG. Daar werden bij wijze van spreken op dinsdagochtend nog mensen aangenomen, en dinsdagmiddag kwam ineens het bericht dat er 300 man uit moesten. (En een paar weken later werd CMG overgenomen door Logica)
Waarschijnlijk kunnen detacheerders weinig anders dan volhouden dat het business as usual is, en pas reageren op het moment dat de vraag echt terugloopt. Want ik hoor maar weinig verhalen over bedrijven die anticiperen en vantevoren maatregelen nemen.
Ik lees juist overal dat het budget voor de zorg met 60% gestegen is in een paar jaar tijd!quote:Op woensdag 3 december 2008 13:13 schreef Klonk het volgende:
merk er niets van, maar goed in de zorg moeten we elk jaar hetzelfde doen met minder geld, dus eigenlijk hebben we altijd onze eigen kredietcrisis
bij welke detacheerder werk jij dan? Als ik vragen mag.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:37 schreef Emu het volgende:
Op de IT dienst hier 0 ontslagen en zelfs alle externen kunnen blijven (ik ben ook extern). Binnen het bedrijf waarvoor ik werk vallen wel 180 ontslagen (ong 3% van het personeelsbestand). Bij mijn bedrijf IT detachering, loopt alles nog goed, tot nu toe geen ontslagen, er zijn ook geen plannen voor ontslagen momenteel (dat weet ik uit betrouwbare bron vrij hoog). dit kan natuurlijk altijd nog komen, als de economie nog verder verslechterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |