A, da's een goede... Maar staat die niet in het verkeerde forum dan?quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:16 schreef Q. het volgende:
Die kredietcrisis, wat merken jullie er eigenlijk van?
Ik begrijp het niet : Je wordt ingehuurd en je project eindigt binnenkort?quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:13 schreef rvlaak_werk het volgende:
TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in direct in zal gaan huren.
Ben in Augustus op dit project geplaatst, dat project loopt dus helaas ten einde.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Liewec het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet : Je wordt ingehuurd en je project eindigt binnenkort?![]()
![]()
Ik merk helemaal niets van de kredietkrisis.
Ja, het tanken is goedkoper, maar dat betaal ik toch niet zelf.
Verstandig.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
Besloten om niet te verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Dit ivm de onzekerheid verkoop huidige huis.
Als je hem nou probeert te verkopen zonder winst te maken zal het wel lukken toch zeker?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
Besloten om niet te verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Dit ivm de onzekerheid verkoop huidige huis.
Ligt aan de aanschafprijs denk ik. Daarbij ga ik er vanuit dat de mogelijke verkoopprijs echt niet de enige overweging zal zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:08 schreef Liewec het volgende:
[..]
Als je hem nou probeert te verkopen zonder winst te maken zal het wel lukken toch zeker?
Da's duidelijk, ik zou nu inderdaad ook nog geen nieuw huis kopen zolang je je oude niet (bijna) hebt verkocht... Maar met de inzakkende markt zal het kopen van een huis niet zo'n probleem zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef FreedonNadd het volgende:
Huis is voor mij ook geen beleggingsobject maar ik wil er ook niet door failliet gaan en twee jaar dubbele lasten en dan nog niet verkocht (ok extreem rampscenario) is voor mij wel failliet
Sukkel!quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb zelf een uitwisseling naar de VS afgeblazen/uitgesteld IVM de duurdere dollar en de onzekerheid.
quote:
Tja, eigen schuld dusquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
![]()
I knowIk had gewoon beter moeten sparen eigenlijk.
Ik heb er nog geen spijt van echter, maar het is wel jammer natuurlijk.
En waarom niet? Geen hypotheek, of wacht je op lagere prijzen?quote:Op woensdag 3 december 2008 00:01 schreef Marmex het volgende:
Ik heb per 1 dec toch maar geen huis gekocht....
Ik had hypotheek al rond met de bank, vraagprijs overeengekomen (5% eraf) maar het is m'n eerste huis... Ik zag 't al gebeuren dat ik alleen maar werk voor dat huis. Verder reis ik veel voor werk en prive en verwacht ik er maximaal 3 jaar te wonen. (waarvan dus weinig aanwezig)quote:Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
En waarom niet? Geen hypotheek, of wacht je op lagere prijzen?
Dat zie je veel.... Laatst bij de Chinees hoorde ik ook mensen erover praten, dat ze er zelf van af moesten ivm dubbele lasten en ook een paar andere mensen kenden die een huis hadden waar niet eens mensen kwamen kijken.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:27 schreef HiZ het volgende:
Verder staat het appartement van mijn buurman nou al 8 maanden te koop, volgens mij zijn er nagenoeg geen kijkers langsgeweest.
Ik snap het wel, maar erg lullig...quote:Op woensdag 3 december 2008 19:42 schreef Marmex het volgende:
[..]
Ik had hypotheek al rond met de bank, vraagprijs overeengekomen (5% eraf) maar het is m'n eerste huis... Ik zag 't al gebeuren dat ik alleen maar werk voor dat huis. Verder reis ik veel voor werk en prive en verwacht ik er maximaal 3 jaar te wonen. (waarvan dus weinig aanwezig)
Ik wil er absoluut zeker van zijn dat ik niet bij ga betalen, en met de eventuele verlaging van de overdrachtsbelasting en/of andere zaken van kosten koper, en de NHG waaraan veranderd word / gaat worden, laat ik het allemaal nog even rusten...! En de hypotheekrente scheelt snel veel als dat zakt, en met de eventuele afschaffing van de hypotheekrente-aftrek door Bos..... Laat mij maar ff veilig op m'n kamertje zitten..!
Tja de goeden blijven wel overquote:Op woensdag 3 december 2008 21:41 schreef xsartanax het volgende:
Geen last maar eerder voordeel... een nieuwe auto kopen is nu wel heel erg aantrekkelijk. Hier en daar zelfs al twee halen 1 betalen. Tussen de 15-20 % korting op een auto in januari moet haalbaar zijn. Op de radio zei men vandaag dat zo'n 1/3 vd dealers over de kop zal gaan als het zo doorgaat (afgelopen maand zijn er 20% minder auto's verkocht).
Een half jaartje pensioen met een vrij hoog risicoprofiel van mij van m'n vorige werkgever is ook niet veel meer waardquote:Op woensdag 3 december 2008 22:25 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn pensioen-BV weent zo nu en dan stilletjes.
Ik weet niet precies hoe het bij mijn buurman is; hij woont al bijna twee jaar niet meer in Nederland. Maar hoe dan ook, deze woning kost hem geld. Want hij staat gewoon leeg, maar de service-kosten lopen gewoon door. En dat betekent dus ook dat hij een (weliswaar geringer dan gebruikelijke) bijdrage betaalt aan de verwarming van het gebouw en het waterverbruik (omslag o.g.v. vierkante meters). Om nog maar te zwijgen van geld dat vastzit in zijn flat en dat verder niks opbrengt en/of hypotheekverplichtingen.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:47 schreef Marmex het volgende:
[..]
Dat zie je veel.... Laatst bij de Chinees hoorde ik ook mensen erover praten, dat ze er zelf van af moesten ivm dubbele lasten en ook een paar andere mensen kenden die een huis hadden waar niet eens mensen kwamen kijken.
Ik volg Funda in het gebied waar ik een woning zoek al een tijdje, en er staan een paar (zeker 20) huizen al 10, 12, a 14 maanden te koop. Soms worden ze wel opnieuw op funda geplaatst (zodat het lijkt dat ze er net op staan...) Hetzelfde doen makelaars bij een verlaging van de vraagprijs (dan halen ze de woning eraf en plaatsen 'm opnieuw, zodat er niet 'originele vraagprijs' staat')
Gaat niet gebeuren, zeker nu niet.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:42 schreef Marmex het volgende:
en met de eventuele afschaffing van de hypotheekrente-aftrek door Bos.....
Laten we het hopen, maar de politiek is een spel. Ze beginnen er steeds weer over, en als ze het maar vaak genoeg onder de aandacht brengen zijn dan blijft 'het leven' zeg maar.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, zeker nu niet.
Ja das echt niet tof, dan zit je in het buitenland voor je werk en alles maak je over voor een hok in NL waar geen mens is.... Dubbele lasten dragen mensen niet lang en ze willen het al helemaal niet, dan zakken ze echt wel in de prijs (of verhuizen niet natuurlijk). Of je nou door de kat of de hond gebeten word.......quote:Op donderdag 4 december 2008 09:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het bij mijn buurman is; hij woont al bijna twee jaar niet meer in Nederland. Maar hoe dan ook, deze woning kost hem geld. Want hij staat gewoon leeg, maar de service-kosten lopen gewoon door. En dat betekent dus ook dat hij een (weliswaar geringer dan gebruikelijke) bijdrage betaalt aan de verwarming van het gebouw en het waterverbruik (omslag o.g.v. vierkante meters). Om nog maar te zwijgen van geld dat vastzit in zijn flat en dat verder niks opbrengt en/of hypotheekverplichtingen.
Loop je ook nog het risico dat het gekraakt gaat worden na een jaar...quote:Op donderdag 4 december 2008 15:13 schreef Marmex het volgende:
[..]
Ja das echt niet tof, dan zit je in het buitenland voor je werk en alles maak je over voor een hok in NL waar geen mens is.... Dubbele lasten dragen mensen niet lang en ze willen het al helemaal niet, dan zakken ze echt wel in de prijs (of verhuizen niet natuurlijk). Of je nou door de kat of de hond gebeten word.......
Echter mag dat niet, aangezien er een duidelijke bestemming voor de woning is (verkoop). Kraak mag enkel wanneer er geen bestemming voor de woning is.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Loop je ook nog het risico dat het gekraakt gaat worden na een jaar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |