abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63688668
Er zijn hier veel topics over economisch nieuws, maar weinig over de persoonlijke ervaringen van de Fok!'ers mbt de kredietcrisis. Als je er last van hebt (gehad), kun je dat hier kwijt. De Icesave spaarders hebben hun eigen topic natuurlijk

TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in niet direct in zal gaan huren. Aangezien het een beginnende onderneming is, is deze afhankelijk van financieringen. Deze zijn helaas niet gekomen, dus eindigt mijn project binnenkort.

[ Bericht 0% gewijzigd door rvlaak_werk op 03-12-2008 10:45:41 ]
pi_63688743
quote:
A, da's een goede... Maar staat die niet in het verkeerde forum dan?
pi_63688773
Eigenlijk wel hè?
For great justice!
pi_63688902
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:19 schreef Q. het volgende:
Eigenlijk wel hè?
Deze dan maar ff aanhouden, tot een modje ingrijpt
pi_63689334
Niets persoonlijks behalve dat ik alles goedkoper zie worden ervaar ik enkel nog maar positieve gevolgen . Benzine, auto's etc alles wordt goedkoper
pi_63689676
dat collega bedrijven..staal en aannemers. bedrijven..na juni weinig of geen orders meer hebben.
dus, daarna gaat het hard met de economie, ontslagen etc.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:07:53 #8
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63689795
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:13 schreef rvlaak_werk het volgende:
TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in direct in zal gaan huren.
Ik begrijp het niet : Je wordt ingehuurd en je project eindigt binnenkort?

Ik merk helemaal niets van de kredietkrisis.
Ja, het tanken is goedkoper, maar dat betaal ik toch niet zelf.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_63689872
Mij heeft het (nog) niet persoonlijk geraakt. Ik heb geen hypotheek, geen kinderen, weinig kosten aan levensonderhoud (tijdelijk woon ik terug bij mijn ouders) en de auto die ik heb is van de zaak. Momenteel werk ik bij een klant waarvan de markt amper conjunctuurgevoelig is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_63689987
Besloten om niet te verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Dit ivm de onzekerheid verkoop huidige huis.
pi_63690233
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Liewec het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet : Je wordt ingehuurd en je project eindigt binnenkort?

Ik merk helemaal niets van de kredietkrisis.
Ja, het tanken is goedkoper, maar dat betaal ik toch niet zelf.
Ben in Augustus op dit project geplaatst, dat project loopt dus helaas ten einde.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:39:16 #12
141482 Q.
JurassiQ
pi_63690461
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
Besloten om niet te verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Dit ivm de onzekerheid verkoop huidige huis.
Verstandig.
For great justice!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:42:26 #13
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63690536
Mijn moeders huis staat te koop, en op de veel geadverteerde open dag kwamen er precies 0 kijkers.

Ik heb zelf een uitwisseling naar de VS afgeblazen/uitgesteld IVM de duurdere dollar en de onzekerheid.
pi_63691188
Ik krijg elke keer dat ik nu bij de pomp sta een lichte glimlach op mijn gezicht als ik naar het totaalbedrag kijk
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63693738
Balen van het feit dat er lagere prijzen optreden.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:08:21 #16
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63693871
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
Als je hem nou probeert te verkopen zonder winst te maken zal het wel lukken toch zeker?
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_63694720
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:08 schreef Liewec het volgende:

[..]

Als je hem nou probeert te verkopen zonder winst te maken zal het wel lukken toch zeker?
Ligt aan de aanschafprijs denk ik. Daarbij ga ik er vanuit dat de mogelijke verkoopprijs echt niet de enige overweging zal zijn.
pi_63695072
Nee verkoopprijs is zeker niet het enige argument. Het is meer de onzekerheid waar ik dus zelf aan meewerk door niet te verhuizen. Ik had geen zin om elke dag met angst en beven de berichten rondom de zakkende huizenprijzen te moeten aanzien dus ervoor gekozen om huidige huis te verbouwen. Huis is voor mij ook geen beleggingsobject maar ik wil er ook niet door failliet gaan en twee jaar dubbele lasten en dan nog niet verkocht (ok extreem rampscenario) is voor mij wel failliet
pi_63695447
Benzine is lekker goedkoop. Dat scheelt toch al snel 40 euro per maand.
Verder merk ik er enorm weinig van. Buiten dat het goede TV is.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:53:07 #20
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63696444
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef FreedonNadd het volgende:
Huis is voor mij ook geen beleggingsobject maar ik wil er ook niet door failliet gaan en twee jaar dubbele lasten en dan nog niet verkocht (ok extreem rampscenario) is voor mij wel failliet
Da's duidelijk, ik zou nu inderdaad ook nog geen nieuw huis kopen zolang je je oude niet (bijna) hebt verkocht... Maar met de inzakkende markt zal het kopen van een huis niet zo'n probleem zijn.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:59:36 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63696601
De huidige situatie is een van de oorzaken waardoor mijn afstudeeropdracht ontstaan is. Maar verder merk ik er niks van. Mijn werk (geen stage, die moet nog beginnen) wordt alleen maar meer en is sowieso niet erg conjunctuurgevoelig. Daarnaast heb ik geen lasten die erg gevoelig zijn voor de huidige ontwikkelingen.

Nou ja, ik profiteer zo nu en dan van een dalende koers van de GBP. En is de conjuncturele ontwikkeling iets dat een rol speelt in het project waaraan ik werk, maar dat is niet voor- of nadelig voor mij, gewoon een van de omgevingsfactoren die we moeten meenemen in de vooruitzichten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63696672
Dat de vraag naar tweede hands auto's op zijn gat ligt. dat mensen hun oude auto's weer opknappen(wat wel weer goed is) maar veelal alleen nog klein onderhoud laten uitvoeren of alleen apk.

Dat ik steeds weer benzine koop ( a 15000liter) en ik het 2 dagen later al bijna weer met verlies moet verkopen.

Prive vrij weinig.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_63699411
De het nieuwbouwproject waar ik in juni een huis heb gekocht nog niet aan het bouwen is omdat er nog steeds niet genoeg procent is verkocht.
pi_63700431
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb zelf een uitwisseling naar de VS afgeblazen/uitgesteld IVM de duurdere dollar en de onzekerheid.
Sukkel!
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:58:32 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63701680
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:12 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Sukkel!

I know Ik had gewoon beter moeten sparen eigenlijk.

Ik heb er nog geen spijt van echter, maar het is wel jammer natuurlijk.
pi_63708513
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

I know Ik had gewoon beter moeten sparen eigenlijk.

Ik heb er nog geen spijt van echter, maar het is wel jammer natuurlijk.
Tja, eigen schuld dus
pi_63712892
Ik merk er erg weinig van behalve dat het met de verkoop van de appartementen waar ik in woon (ex woningstichting) niet zo vlot zodat er nogal wat leegstand is en de prijzen onder druk staan maar daar heb ik nog geen last van aangezien ik toch nog niet verkoop .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 3 december 2008 @ 00:01:08 #28
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63713907
Ik heb per 1 dec toch maar geen huis gekocht....
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_63719729
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:01 schreef Marmex het volgende:
Ik heb per 1 dec toch maar geen huis gekocht....
En waarom niet? Geen hypotheek, of wacht je op lagere prijzen?
pi_63722586
Ik heb het gemerkt aan het feit dat Obvion de 'vaste' renteopslag in mijn variabele hypotheekrente van 0,65% naar 1,35% verhoogde.

Verder staat het appartement van mijn buurman nou al 8 maanden te koop, volgens mij zijn er nagenoeg geen kijkers langsgeweest.
pi_63731253
Wij merken er eigenlijk niks van. De hypotheek heeft een lage rente voor 25 jaar. We rijden weinig met onze oudere goedkope auto. Verder zijn wij geen luxe beesten...dus we redden het wel.
  woensdag 3 december 2008 @ 19:42:12 #32
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63733413
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

En waarom niet? Geen hypotheek, of wacht je op lagere prijzen?
Ik had hypotheek al rond met de bank, vraagprijs overeengekomen (5% eraf) maar het is m'n eerste huis... Ik zag 't al gebeuren dat ik alleen maar werk voor dat huis. Verder reis ik veel voor werk en prive en verwacht ik er maximaal 3 jaar te wonen. (waarvan dus weinig aanwezig)

Ik wil er absoluut zeker van zijn dat ik niet bij ga betalen, en met de eventuele verlaging van de overdrachtsbelasting en/of andere zaken van kosten koper, en de NHG waaraan veranderd word / gaat worden, laat ik het allemaal nog even rusten...! En de hypotheekrente scheelt snel veel als dat zakt, en met de eventuele afschaffing van de hypotheekrente-aftrek door Bos..... Laat mij maar ff veilig op m'n kamertje zitten..!
  woensdag 3 december 2008 @ 19:47:31 #33
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63733633
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:27 schreef HiZ het volgende:

Verder staat het appartement van mijn buurman nou al 8 maanden te koop, volgens mij zijn er nagenoeg geen kijkers langsgeweest.
Dat zie je veel.... Laatst bij de Chinees hoorde ik ook mensen erover praten, dat ze er zelf van af moesten ivm dubbele lasten en ook een paar andere mensen kenden die een huis hadden waar niet eens mensen kwamen kijken.
Ik volg Funda in het gebied waar ik een woning zoek al een tijdje, en er staan een paar (zeker 20) huizen al 10, 12, a 14 maanden te koop. Soms worden ze wel opnieuw op funda geplaatst (zodat het lijkt dat ze er net op staan...) Hetzelfde doen makelaars bij een verlaging van de vraagprijs (dan halen ze de woning eraf en plaatsen 'm opnieuw, zodat er niet 'originele vraagprijs' staat')
pi_63737676
Geen last maar eerder voordeel... een nieuwe auto kopen is nu wel heel erg aantrekkelijk. Hier en daar zelfs al twee halen 1 betalen. Tussen de 15-20 % korting op een auto in januari moet haalbaar zijn. Op de radio zei men vandaag dat zo'n 1/3 vd dealers over de kop zal gaan als het zo doorgaat (afgelopen maand zijn er 20% minder auto's verkocht).
pi_63737926
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:42 schreef Marmex het volgende:

[..]

Ik had hypotheek al rond met de bank, vraagprijs overeengekomen (5% eraf) maar het is m'n eerste huis... Ik zag 't al gebeuren dat ik alleen maar werk voor dat huis. Verder reis ik veel voor werk en prive en verwacht ik er maximaal 3 jaar te wonen. (waarvan dus weinig aanwezig)

Ik wil er absoluut zeker van zijn dat ik niet bij ga betalen, en met de eventuele verlaging van de overdrachtsbelasting en/of andere zaken van kosten koper, en de NHG waaraan veranderd word / gaat worden, laat ik het allemaal nog even rusten...! En de hypotheekrente scheelt snel veel als dat zakt, en met de eventuele afschaffing van de hypotheekrente-aftrek door Bos..... Laat mij maar ff veilig op m'n kamertje zitten..!
Ik snap het wel, maar erg lullig...
pi_63739422
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:41 schreef xsartanax het volgende:
Geen last maar eerder voordeel... een nieuwe auto kopen is nu wel heel erg aantrekkelijk. Hier en daar zelfs al twee halen 1 betalen. Tussen de 15-20 % korting op een auto in januari moet haalbaar zijn. Op de radio zei men vandaag dat zo'n 1/3 vd dealers over de kop zal gaan als het zo doorgaat (afgelopen maand zijn er 20% minder auto's verkocht).
Tja de goeden blijven wel over .
  woensdag 3 december 2008 @ 22:25:00 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63739611
Mijn pensioen-BV weent zo nu en dan stilletjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63740090
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:25 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn pensioen-BV weent zo nu en dan stilletjes.
Een half jaartje pensioen met een vrij hoog risicoprofiel van mij van m'n vorige werkgever is ook niet veel meer waard .
pi_63747519
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:47 schreef Marmex het volgende:

[..]

Dat zie je veel.... Laatst bij de Chinees hoorde ik ook mensen erover praten, dat ze er zelf van af moesten ivm dubbele lasten en ook een paar andere mensen kenden die een huis hadden waar niet eens mensen kwamen kijken.
Ik volg Funda in het gebied waar ik een woning zoek al een tijdje, en er staan een paar (zeker 20) huizen al 10, 12, a 14 maanden te koop. Soms worden ze wel opnieuw op funda geplaatst (zodat het lijkt dat ze er net op staan...) Hetzelfde doen makelaars bij een verlaging van de vraagprijs (dan halen ze de woning eraf en plaatsen 'm opnieuw, zodat er niet 'originele vraagprijs' staat')
Ik weet niet precies hoe het bij mijn buurman is; hij woont al bijna twee jaar niet meer in Nederland. Maar hoe dan ook, deze woning kost hem geld. Want hij staat gewoon leeg, maar de service-kosten lopen gewoon door. En dat betekent dus ook dat hij een (weliswaar geringer dan gebruikelijke) bijdrage betaalt aan de verwarming van het gebouw en het waterverbruik (omslag o.g.v. vierkante meters). Om nog maar te zwijgen van geld dat vastzit in zijn flat en dat verder niks opbrengt en/of hypotheekverplichtingen.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:35:33 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63753714
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:42 schreef Marmex het volgende:
en met de eventuele afschaffing van de hypotheekrente-aftrek door Bos.....
Gaat niet gebeuren, zeker nu niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63753820
ik werk als contractor voor een search engine, wat met ingang van volgende week einde oefening is.
Oorzaak: bezuinigingen ivm kredietcrisis
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  donderdag 4 december 2008 @ 15:11:50 #42
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63756501
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, zeker nu niet.
Laten we het hopen, maar de politiek is een spel. Ze beginnen er steeds weer over, en als ze het maar vaak genoeg onder de aandacht brengen zijn dan blijft 'het leven' zeg maar.
  donderdag 4 december 2008 @ 15:13:22 #43
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63756542
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het bij mijn buurman is; hij woont al bijna twee jaar niet meer in Nederland. Maar hoe dan ook, deze woning kost hem geld. Want hij staat gewoon leeg, maar de service-kosten lopen gewoon door. En dat betekent dus ook dat hij een (weliswaar geringer dan gebruikelijke) bijdrage betaalt aan de verwarming van het gebouw en het waterverbruik (omslag o.g.v. vierkante meters). Om nog maar te zwijgen van geld dat vastzit in zijn flat en dat verder niks opbrengt en/of hypotheekverplichtingen.
Ja das echt niet tof, dan zit je in het buitenland voor je werk en alles maak je over voor een hok in NL waar geen mens is.... Dubbele lasten dragen mensen niet lang en ze willen het al helemaal niet, dan zakken ze echt wel in de prijs (of verhuizen niet natuurlijk). Of je nou door de kat of de hond gebeten word.......
pi_63758232
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:13 schreef Marmex het volgende:

[..]

Ja das echt niet tof, dan zit je in het buitenland voor je werk en alles maak je over voor een hok in NL waar geen mens is.... Dubbele lasten dragen mensen niet lang en ze willen het al helemaal niet, dan zakken ze echt wel in de prijs (of verhuizen niet natuurlijk). Of je nou door de kat of de hond gebeten word.......
Loop je ook nog het risico dat het gekraakt gaat worden na een jaar...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_63758277
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:13 schreef teknomist het volgende:

[..]

Loop je ook nog het risico dat het gekraakt gaat worden na een jaar...
Echter mag dat niet, aangezien er een duidelijke bestemming voor de woning is (verkoop). Kraak mag enkel wanneer er geen bestemming voor de woning is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')