abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65258998
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:28 schreef du_ke het volgende:
450 bruto ongeveer inderdaad. En eerder kreeg ik inderdaad veel te weinig want dit is pas m'n tweede 'echte' baan
Dat denk ik ook dat je echt te weinig kreeg, anders krijg je er niet in drie stappen iets bij. Wat is de reden van die drie stappen of is dat procuratie-technisch handiger?
pi_65259089
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook dat je echt te weinig kreeg, anders krijg je er niet in drie stappen iets bij. Wat is de reden van die drie stappen of is dat procuratie-technisch handiger?
Zoals ik al aangaf is het vanwege een vast contract en m'n tweede jaar in m'n functie. Maar goed na dit jaar zal het wat langzamer gaan ben ik bang .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65259149
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf is het vanwege een vast contract en m'n tweede jaar in m'n functie. Maar goed na dit jaar zal het wat langzamer gaan ben ik bang .
Waarschijnlijk wel, omdat je nu op het salarisniveau zit wat voor je functie staat. Je kunt natuurlijk ook mikken op promotie. Het tweede jaar is een mooi jaar voor een aanloop naar een volgende stap.
pi_65265067
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef du_ke het volgende:
Kreeg vandaag m'n loonstrookje en ze storten bijna 100 euro per maand meer dan vorig jaar .
Dat zegt weinig.
Het kan best zijn dat ze over twee maanden reorganiseren en je alsnog op straat staat.
Dat soort zaken heb ik al zo vaak gezien.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:23:20 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65971867
Ik wel. Opdrachten lopen terug en er is al een noodklok-vergadering geweest. Het is nu alle zeilen bijzetten of er komt de komende maanden te weinig binnen om de salarissen te betalen en dan wordt het toch wel krap-an.

En wie heeft er al de zak gekregen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:45:03 #206
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_65972486
Ik heb het aantal ICT projecten nog niet zo snel en drastisch zien teruglopen.
pi_65972502
Heel fok is werkeloos behalve ik natuurlijk dus verwacht er niet teveel van, van dit topic bedoel ik.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_65972554
Bij ons is nog niets te merken. De laatste jaren is al voorzichtig gehandeld, er is alleen een mededeling geweest dat we ook nu voorzichtig moeten blijven.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:55:41 #209
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_65972727
Klanten komen steeds vaker op de proppen waarbij dit excuus de ondertoon vormt, al zou `smoes` misschien beter zijn. Het brengt wel degelijk problemen met zich mee en we zijn zeker waakzaam maar betalen voor geleverde diensten is voor veel klanten altijd een heikel punt.

Recent gesprek gehad en heb meteen weer een afkeer jegen korte termijn planning. Dan zul je zien, dat men over een half jaar toch terug komt op eventueel afstel van opdracht, daarmee alsnog verlies draaien.... immer, de boel met de hand doen kost meer (in deze situatie).

[ Bericht 1% gewijzigd door marq op 12-02-2009 01:00:59 ]
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:30:51 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_65974793
IT-afdeling heeft het redelijk moeilijk, consultancy-afdeling gaat als een speer. Verder is er wel een recruitment-stop voor het hele bedrijf. Alleen met exceptionele kwaliteiten kom je nu nog binnen
pi_65975849
Ik vraag ff een merge aan met Kredietcrisis: kun je al iets merken op je werk? Ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich een tijdje geleden geen zorgen maakten maar inmiddels wel.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:30:54 #212
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65975888
Het wordt bij ons alleen maar drukker en er zitten veel nieuwe projecten aan te komen.
Dat is een investering van ongeveer 1 miljard (die al in aanbouw is), waar wij nog een deel van de IT gaan implementeren zodat alles weer netjes in de bedrijfsprocessen hangt.
Daarnaast nog veel projecten voor procesoptimalisatie en natuurlijk het beheer van de systemen.
IT afdeling van een energieleverancier
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_65975907
Vergaderingen nemen wel toe.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 februari 2009 @ 09:32:44 #214
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65975931
Ben benieuwd hoe lang ik op de bank kom te zitten.
Wel lekker voor m'n studies, maar zit toch liever op een klus.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65976266
Hier merken we er tot nu toe weinig van. Vorig jaar was een top jaar en waarschijnlijk zal dit jaar ook niet verkeerd worden. Wij maken gelukkig producten voor de gezondheidszorg. Iets waar mensen niet snel op kunnnen bezuinigen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:44 #216
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65976313
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vraag ff een merge aan met Kredietcrisis: kun je al iets merken op je werk? Ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich een tijdje geleden geen zorgen maakten maar inmiddels wel.
Zou ik dan juist niet doen, leuk voor het overzicht om die twee topics naast elkaar te houden en je voorkomt dat mensen gaan reageren op oudere posts uit dat andere topic.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:49:13 #217
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65976386
Nog niks te merken... maar ik ben al wel geld aan het opsparen voor het geval dat...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_65977218
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zou ik dan juist niet doen, leuk voor het overzicht om die twee topics naast elkaar te houden en je voorkomt dat mensen gaan reageren op oudere posts uit dat andere topic.
De tijd blijft bij de posts staan, nu worden de mensen uit 't oude topic erbij betrokken, hebben ze updates en krijgen we een mooi overzicht .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:23:06 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65977379
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:17 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

De tijd blijft bij de posts staan, nu worden de mensen uit 't oude topic erbij betrokken, hebben ze updates en krijgen we een mooi overzicht .
Vooruit dan maar
Het is nu toch al gebeurd

Ontopic: eigenlijk nog niet veel van gemerkt, er zijn wat bezuinigingen op de afdeling maar dat speelt al langer (onderwijssector)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:28:05 #220
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65977514
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ik op de bank kom te zitten.
Wel lekker voor m'n studies, maar zit toch liever op een klus.....
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.
Dan nog liever een paar kruimelklusjes van een paar weken in Utrecht, Amsterdam of Maastricht.
Zo'n klusje in Maastricht had me bijna een klus van 9 maanden in Zwitserland opgeleverd.
Die ging helaas niet door.

Maar goed dat was een vorige dip.
Nu heb ik ook kinderen, dus zou ik liever niet meer in een hotel gaan zitten voor een paar weken, laat staan een paar maanden
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_65977538
Er was laatst een uitzending op tv van Oprah, waarin gesteld werd dat de meeste Amerikanen "only 2 paychecks away from poverty" zijn. Daarmee werd bedoeld dat als ze ontslagen zouden worden ze na 2 maanden echt op straat zouden staan omdat al hun geld op was.

Hoe is dat hier?
Hoelang kun je zonder salaris rondkomen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65977574
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:23 schreef De_Hertog het volgende:

(onderwijssector)
Daar zijn ze binnenkort uit het probleem van te weinig leraren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 februari 2009 @ 10:32:04 #223
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65977633
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Dan nog liever een paar kruimelklusjes van een paar weken in Utrecht, Amsterdam of Maastricht.
Zo'n klusje in Maastricht had me bijna een klus van 9 maanden in Zwitserland opgeleverd.

Nu heb ik ook kinderen, dus zou ik liever niet meer in een hotel gaan zitten voor een paar weken, laat staan een paar maanden
M'n werkgever krijgt die al na een week.
Dan moet ik al de kutklusjes gaan aannemen zeg maar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65978599
350 ontslagen aangekonigd bij een dochteronderneming van de Rabobank, dit was in December al bekend, eerste klappen zouden in Maart merkbaar moeten zijn.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:12:49 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_65978872
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef capricia het volgende:
Er was laatst een uitzending op tv van Oprah, waarin gesteld werd dat de meeste Amerikanen "only 2 paychecks away from poverty" zijn. Daarmee werd bedoeld dat als ze ontslagen zouden worden ze na 2 maanden echt op straat zouden staan omdat al hun geld op was.

Hoe is dat hier?
Ik niet lang, maar ik begin ook pas net met werken dus heb geen buffer op kunnen bouwen. Als ik langere tijd werk heb ik echt wel een buffer opgebouwd waarmee ik langere tijd kan uitzingen. Maar sparen is niet iets wat Amerikanen kunnen ofzo. Die leven liever op de pof, op de vele creditcards die ze hebben
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:13:39 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_65978895
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ach, ik heb in januari 4 weken op de bank gezeten. En dat was zelfs nog in mijn proeftijd Nu inmiddels vast contract gekregen
pi_65979019
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik niet lang, maar ik begin ook pas net met werken dus heb geen buffer op kunnen bouwen. Als ik langere tijd werk heb ik echt wel een buffer opgebouwd waarmee ik langere tijd kan uitzingen. Maar sparen is niet iets wat Amerikanen kunnen ofzo. Die leven liever op de pof, op de vele creditcards die ze hebben
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:41:30 #228
85962 ioko
I Appear Missing
pi_65984390
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?
Hele goeie vraag, ik denk wel wat langer dan twee maanden. Nederlands zijn vrij spaarzaam, helemaal in deze tijden. Ik gok dat de meesten het wel een half jaar kunnen volhouden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:07:06 #229
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65985289
quote:

[..]

Dat hangt er maar helemaal vanaf hoeveel mijn gespaarde euro's nog waard zijn In principe moet ik het wel een aantal jaar kunnen uitzingen, als ik zuinig ben langer, maar dan ben ik er wel doorheen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intu๏tief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:24:28 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65990390
quote:

[..]

Een week of anderhalf?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:48:37 #231
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65991359
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef capricia het volgende:

Hoe is dat hier?
Met uitkering... 2-3 jr.
pi_65993236
Ik werk in de zorg (consultancy/ICT) en wij hebben het druk zat. Lang leve de veranderingen in de AWBZ, WMO en PGB. We nemen nog mensen aan; al ligt de lat nu wel een stuk hoger dan eerder.
pi_65995434
Geen idee, ik heb vast contract en al 8 jaar in dienst, daarnaast maken we nog gewoon gezond winst, kortom ik maak me niet al te druk
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65995565
Krijg ik eindelijk weer eens een award, zijn de daaraan verbonden bonussen geschrapt ivm de crisis.
Nouja,de bloemen waren mooi.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:10:41 #235
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_65996038
Aanvulling op eerdere opmerking; de eerste sollicities voorzien van zaken als "[...] dankzij recessie tijdelijk contract niet verlengen.." komen al binnen.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:51:06 #236
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_65997585
Gisteren 5 man eruit hier,
Maar wel met standaard zelfgeprint getuigschrift en een bloemtje voor het vrouwtje
pi_66003370
Ik heb vrijdag de laatste werkdag gehad als koelmonteur, maar kon maandag al beginnen bij een bedrijf in bodemsondering
pi_66003534
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
ik maak me nog steeds geen zorgen, werk genoeg hier (vialis)
Rotterdam lijkt de ov chipkaart geaccepteerd te hebben, nu is het een kweste van blijven verbeteren en zorgen dat we het SLA halen
namaste
pi_66005707
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:14 schreef Dulk het volgende:

[..]

ik maak me nog steeds geen zorgen, werk genoeg hier (vialis)
Rotterdam lijkt de ov chipkaart geaccepteerd te hebben, nu is het een kweste van blijven verbeteren en zorgen dat we het SLA halen
Grappig doen jullie de hardware? Wij ontwikkelen namelijk de ov-chipkaart sites
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66010904
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.
Je bent wel een principieel iemand, als je na 25 jaar dienstverband opzegt omdat de koffie niet te zuipen is
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66065646
Ik merk er zeker wat van. Werk op een notariskantoor, wat voor het grootste deel afhankelijk is van de onroerend goed-praktijk. Nu de huizenmarkt ingestort is, is dat heel goed te merken. Ik zit zelf ook per eind maart zonder werk En bij alle notariskantoren gaan er mensen uit.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:01:34 #242
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66065792
Vreemd man, je zou toch zeggen dat er altijd wel vraag blijft naar het voorlezen van standaard akten.

Misschien moet je naar nieuwe markten op zoek, ga concurreren met Valium en Valdispert. Zal alleen misschien 1 van de 4 Porsche's verkocht moeten worden..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intu๏tief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66071237
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:57 schreef Minnie_ het volgende:
Ik merk er zeker wat van. Werk op een notariskantoor, wat voor het grootste deel afhankelijk is van de onroerend goed-praktijk. Nu de huizenmarkt ingestort is, is dat heel goed te merken. Ik zit zelf ook per eind maart zonder werk En bij alle notariskantoren gaan er mensen uit.
Bij L&L niet hoor. .
Het is klote voor de kleinere notariskantooren inderdaad.

Hier in Brabant kregen we de eerste klappen en die lijken als een sneeuwbal door te slaan. In Randstad werd de crisis juist in het notariaat als onzin en overtrokken afgedaan. Helaas.

Je bent wrs. relatief nog heel jong, dus het komt wel goed. Succes met solliciteren. .
pi_66071296
Oja, Minnie, heb jij ook in afgelopen december meegemaakt dat men massaal testamenten ging laten opmaken?
Echt te bizar.
pi_66071497
M'n schoonzusje werkt ook bij een notariskantoor en daar komen ze momenteel ook bepaald niet om in het werk. Alleen de afdeling die de gedwongen veilingen doet heeft het druk
pi_66071667
Ik ben 3 weken geleden mijn baan kwijtgeraakt. Ik werkte op uitzendbasis bij een advocatenkantoor. Ik heb inmiddels een nieuwe baan: ik ga mensen juridisch advies geven op het gebied van arbeidsrecht bij een grote rechtsbijstandverzekeraar. Ik heb goede hoop dat ik daar een tijdje kan blijven

Ik vrees het ergste trouwens voor de uitzendbureaus. Het bureau waar ik voor werkte, ziet haar klanten massaal de uitgezette vacatures intrekken wegens budgettaire redenen...
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 01:01:18 #247
145738 superworm
is erbij
pi_66073209
Ik werk voor een callcenter, bij de technische dienst van een internetprovider. Nou zijn er natuurlijk niet minder problemen, maar de provider eist steeds kortere gesprekstijden, hetgeen inhoudt dat er minder geld betaald wordt. Er worden dagelijks 's middags mensen weggestuurd omdat het 'rustig' is; evenveel calls, maar nog minder servicegebied. "Stuur maar een brief."
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 01:02:33 #248
145738 superworm
is erbij
pi_66073242
Werk er overigens pas een maand of 2. Daarvoor een half jaar een baan bij een internationaal transportbedrijf gehad, op de inkoop. Was leuk, maar werd in december weggesaneerd (samen met iets van 20.000 anderen wereldwijd).
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66073312
Loonslaven........wij allemaal.
Targets halen, meer productie in minder tijd, etc.
Als ze je uitgeperst hebben wijzen ze je de deur.
Klantenservice van grote bedrijven.............................whahahahahahahahahahahaha
pi_66073397
The experiment failed!!
Kan niet wachten tot het klapt.

Do you hate people?

No uhm.........but i seem to feel better when they're not around!

Bosses.......fuck......they are like ants on a camping trip
pi_66073475
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:07 schreef thedarkpoet het volgende:
The experiment failed!!
Kan niet wachten tot het klapt.

Do you hate people?

No uhm.........but i seem to feel better when they're not around!

Bosses.......fuck......they are like ants on a camping trip
Succes met solliciteren. .
pi_66073538
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Succes met solliciteren. .

Nee hoor.
Heb vaste baan met aardig salaris.
Gaat bij ons niemand uit.
pi_66073636
Zoals gezegd heb vaste baan met prima salaris.
Lang verhaal in het kort:

Amerikanen leren het nooit.......ze zijn failliet......maar kopen en consumeren gewoon door als nooit tevoren......alles uiteraard met credit cards...................en van elke internet order scoren wij / ik een fee

Ik veracht het en lach me de pleuris elke dag......maar ja ik wil wel lekker blijven eten, mijn McAllan blijven drinken en blijven roken
pi_66073713
Portje met Blue Stilton........heerlijk
pi_66073842
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:19 schreef thedarkpoet het volgende:
Portje met Blue Stilton........heerlijk
Wat is dan je motivatie om in dit topic, wat een reeks zal worden te reageren?
Je ouders zitten wrs. toch niet op FOK! Wat haal je hier precies voor jezelf uit als het zo goed met je gaat?
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 01:26:50 #256
145738 superworm
is erbij
pi_66073887
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:04 schreef thedarkpoet het volgende:
Loonslaven........wij allemaal.
Targets halen, meer productie in minder tijd, etc.
Als ze je uitgeperst hebben wijzen ze je de deur.
Klantenservice van grote bedrijven.............................whahahahahahahahahahahaha
Ja. Ook aansluitend op wat je eerder zei; Amerikanen, en in mindere mate de rest van Het Westen, heeft de afgelopen decennia teveel geconsumeerd. En zoveel mogelijk geschrapt en geoutsourced - soort moderne (loon)slavernij (daar meer dan hier). Vervolgens hou je in je eigen land alleen nog maar non-industrie en kantoorbaantjes over. Als het systeem dan klapt sta je daar met je schulden en je fabriek in Verweggistan. Alles is volkomen scheef gegroeid, en de grootste schuld ligt mijns inziens weer bij het mondiale inflatoire (nationale) bank- en geldwezen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66073970
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja. Ook aansluitend op wat je eerder zei; Amerikanen, en in mindere mate de rest van Het Westen, heeft de afgelopen decennia teveel geconsumeerd. En zoveel mogelijk geschrapt en geoutsourced - soort moderne (loon)slavernij (daar meer dan hier). Vervolgens hou je in je eigen land alleen nog maar non-industrie en kantoorbaantjes over. Als het systeem dan klapt sta je daar met je schulden en je fabriek in Verweggistan. Alles is volkomen scheef gegroeid, en de grootste schuld ligt mijns inziens weer bij het mondiale inflatoire (nationale) bank- en geldwezen.
Ik zou je zo een premie nageven. .
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 01:33:14 #258
145738 superworm
is erbij
pi_66074006
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik zou je zo een premie nageven. .
Lol. Werkgevers mogen me meestal niet zo
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66074072
Mijn ouders op FOK?
Ik ben 40+, getrouwd ( en gescheiden ) met kinderen.
Wat haal ik hier uit?

Dat ik een redelijke baan en salaris heb zegt me totaal niets.

Het enige wat ik wil zeggen is dat het voor de mensheid goed is als het eens een keer klapt.
Ben eens tevreden met een dak boven je hoofd en warm eten op je bord en een warme douche.

Ja ik doe mee aan de " rat-race " omdat we niets anders kunnen.
Omdat we verworden zijn tot loon-slaven.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het systeem niet doorzie en kan haten.

Terug naar de realiteit.......hard werken en dankbaar zijn voor wat je hebt.
Kopen kopen kopen kopen........

Mijn mening..........de mensheid is totaal verloren.....al lang voorbij het point of no return........veranderen....nee geen kans.............

Of ik me zorgen maak?
Ja!
Om mijn kinderen.

Zorgen om mijn baan?
Nee totaal niet!!

Verlies ik mijn baan.....................cross that bridge when it comes.............

Of er bij ons mensen uit kunnen ( +/-100 man )....................ja een kleine 80
pi_66074416
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:36 schreef thedarkpoet het volgende:
Mijn ouders op FOK?
Ik ben 40+, getrouwd ( en gescheiden ) met kinderen.
Wat haal ik hier uit?

Dat ik een redelijke baan en salaris heb zegt me totaal niets.

Het enige wat ik wil zeggen is dat het voor de mensheid goed is als het eens een keer klapt.
Ben eens tevreden met een dak boven je hoofd en warm eten op je bord en een warme douche.

Ja ik doe mee aan de " rat-race " omdat we niets anders kunnen.
Omdat we verworden zijn tot loon-slaven.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het systeem niet doorzie en kan haten.

Terug naar de realiteit.......hard werken en dankbaar zijn voor wat je hebt.
Kopen kopen kopen kopen........

Mijn mening..........de mensheid is totaal verloren.....al lang voorbij het point of no return........veranderen....nee geen kans.............

Of ik me zorgen maak?
Ja!
Om mijn kinderen.

Zorgen om mijn baan?
Nee totaal niet!!

Verlies ik mijn baan.....................cross that bridge when it comes.............

Of er bij ons mensen uit kunnen ( +/-100 man )....................ja een kleine 80
Jij zegt hier een volwassen vent met kinderen te zijn, in topic waarin mensen hun banen verliezen? Dan durf jij aan te komen met je portjes met stiltonkaas? Ongegeneerd kom jij hier even binnenwalsen bij mensen die onderhevig zijn aan een economische crisis en dan zgn heersen met je melk van de Appie, want meer is het niet he? Gewoon schaamteloos patsen met iets wat zo fragiel is he? . . Te-ring, hoe durf je eik? Omdat je toevalllig bij een happy bedrijf werkt (wrs. nog ICT ook he ).

Geniet van je Stilton, en daar drink je overigens beter een fijne rode wijn bij i.p.v. een portje . .
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 01:55:11 #261
145738 superworm
is erbij
pi_66074417
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:44 schreef thedarkpoet het volgende:
Tip:

Amused To Death - Roger Waters

" this species has amused itself to death "

En vergeet niet:

Bill Hicks
Noam Chomsky
Erich Fromm
Richard Dawkins
George Carlin

+ Lewis Black
en Doug Stanhope
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 01:58:49 #262
145738 superworm
is erbij
pi_66074473
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:57 schreef thedarkpoet het volgende:
BILL HICKS LIVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die is in '94 al weggesaneerd.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66074502
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij zegt hier een volwassen vent met kinderen te zijn, in topic waarin mensen hun banen verliezen? Dan durf jij aan te komen met je portjes met stiltonkaas? Ongegeneerd kom jij hier even binnenwalsen bij mensen die onderhevig zijn aan een economische crisis en dan zgn heersen met je melk van de Appie, want meer is het niet he? Gewoon schaamteloos patsen met iets wat zo fragiel is he? . . Te-ring, hoe durf je eik? Omdat je toevalllig bij een happy bedrijf werkt (wrs. nog ICT ook he ).

Geniet van je Stilton, en daar drink je overigens beter een fijne rode wijn bij i.p.v. een portje . .
Beste Stali,

Je begrijpt me niet.
Geeft niks.
Lees, luister,leer.
Mijn baan zal me aan mijn kloten roesten.

Tuurlijk heb ik het geld nodig om te (over)leven, voor mijn kinderen.
Maar ik walg van het systeem.
Al jaren.

Lang en complex verhaal.........................overigens nu aan rode wijn

It's just a ride!!!!
pi_66074641
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Die is in '94 al weggesaneerd.
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!
Sukkel!!!!
Ga jij nou maar lekker Doug Stanhope kijken.

Als je Hicks niet meer respect kan geven als die opmerking........................gone from the artistic roll-call....forever..........................." i see through you "
pi_66074732
quote:
Op zondag 15 februari 2009 02:01 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

Beste Stali,

Je begrijpt me niet.
Geeft niks.
Lees, luister,leer.
Mijn baan zal me aan mijn kloten roesten.

Tuurlijk heb ik het geld nodig om te (over)leven, voor mijn kinderen.
Maar ik walg van het systeem.
Al jaren.

Lang en complex verhaal.........................overigens nu aan rode wijn

It's just a ride!!!!
Nu ja goed, ik ben natuurlijk uiteraard niet de slimste. Maar leg het nog maar eens beter uit, als je die moeite dan ook wilt nemen. Ikzelf heb een paar honderd man, waaronder veel kostwinners weg zien gaan.
Zelf mag ik als tweede fulltimeverdiener nog aan de bak tot juni.

Ik hoop dat je je nog nader wilt verklaren anders dan dat pochen met Stilton en port. En echt he, Stilton smaakt beter een fijne rode wijn. . Ik vind het iig schandalig zoals jij je denkt zo arrogant te kunnen profileren in een topic als deze. .
pi_66074770
edit:
Weg! Port zuipen prima, baggeren niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-02-2009 05:47:05 ]
pi_66074814
Geweldig vent. .

Dit is wel echt een gesprek he?

.
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 02:24:45 #268
145738 superworm
is erbij
pi_66074867
quote:
Op zondag 15 februari 2009 02:10 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

Sukkel!!!!

Als je Hicks niet meer respect kan geven als die opmerking........................gone from the artistic roll-call....forever..........................." i see through you "
Waar slaat dat nou weer op? Ik vind Hicks heel tof, heb een hele rij dvd's en cd's van 'm, ken hele lappen uit m'n hoofd, maar hij is wel degelijk in '94 richting eeuwige rijstvelden vertrokken. Volgens mij ben je in denial, en een beetje gedrogeerd. Kun je niet gewoon alles in 1 post posten? Achter spoilertags?
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 februari 2009 @ 02:28:20 #269
39237 crew  H_T
2733
pi_66074915
quote:
Op zondag 15 februari 2009 02:10 schreef thedarkpoet het volgende:

[..]

Sukkel!!!!

Dit heet humor, ingewikkeld concept maar met een woordenboek en encyclopedie kom je er vast wel uit.

Oh en het is "meer dan", niet als.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussi๋ren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 15 februari 2009 @ 02:43:33 #270
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66075069
tsja, voor mij is het dubbel.

ik raakte mijn werk kwijt in november maar kon als zelfstandige gelijk doorgaan in dezelfde branche.
merk dat het wat lastiger is om de handtekeningen onder contracten te krijgen.
Neerkomen wel!
pi_66075167
Mijn paddokwekerij is door andere redenen de nek omgedraaid. Weer een baan vinden zal wel niet meevallen.
pi_66075234
Ja, ik ben afgelopen week gepromoveerd... Dat merk je dan toch wel...
pi_66075648
Thedarkpoet.. Rot alsjeblieft op uit dit serieus topic.
pi_66075696
thedarkpoet, ik heb een groot aantal baggerberichten moeten verwijderen, gaarne je de volgende keer te gedragen. Ik heb ook een aantekening gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-02-2009 06:03:44 ]
pi_66076055
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Grappig doen jullie de hardware? Wij ontwikkelen namelijk de ov-chipkaart sites
Ik val onder "East West" een consortium van de volgende bedrijven: de leverancier van de hardware/software (Thales),
het onderhoud/verbeteren/monteren/draaiend houden van de apparatuur (Vialis), software en netwerk (MCOM) en de "bank" waar de transacties verwerkt worden (TLS).

Zelf ben ik meer bezig met het incident proces (om mezelf in een hokje te plaatsen )
namaste
pi_66076473
quote:

Ach ik wil je over een jaartje nog wel eens horen
pi_66079446
edit - kritiek op de moderatie mag hier: [FB] Check hier of je nog krediet hebt.

Ontopic nu aub.

[ Bericht 82% gewijzigd door PietjePuk007 op 15-02-2009 12:44:35 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2009 @ 12:43:49 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66079883
ik zit in de metaalsector nog niet veel last veel bedrijfen om ons heen wel maar wij zitten ook veel in de eten industrie.
bedrijfen om ons heen een aantal van hun heeft toteel geen werk meer omdat ze niet veelzijdig zijn onder andere.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:56:25 #280
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66079965
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:54 schreef japojapo16 het volgende:
ik zit in de metaalsector nog niet veel last veel bedrijfen om ons heen wel maar wij zitten ook veel in de eten industrie.
bedrijfen om ons heen een aantal van hun heeft toteel geen werk meer omdat ze niet veelzijdig zijn onder andere.
Die hebben goed gegokt.
pi_66080182
ja maar niet aleen in de eten industrie ook in booten en alles eigelijk maar omdat we veelzijdig zijn ben je niet van 1 sector afhankelijk en veel ervaring ook belangrijk
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2009 @ 13:10:55 #282
145738 superworm
is erbij
pi_66080492
In mijn familie gaat het wel z'n gangetje, eigenlijk. Toch merkwaardig (en lucky, vaak) als je leest hoe slecht het overal gaat. Er zitten een paar in de zorg/onderwijs, dus stabiel, eentje in de voedselindustrie (maar veel handel met ontwikkelingslanden, dus crisisbestendig?...) en een paar in de bouw, maar allemaal op projecten die al betaald zijn en pas in 2010/2011 afgeleverd worden. Toch zie je dat niemand meer langjarige plannen maakt, steeds korter (einde van de maand) in de toekomst kijkt, je kent het wel. Mijn zus heeft vorige week d'r huis na anderhalf jaar eindelijk verkocht voor 20 procent onder de waarde. Helemaal gelukkig
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66081344
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:57 schreef Minnie_ het volgende:
Er zijn ook wel kantoren die nu overuren maken, zoals bijvoorbeeld notariskantoren die executoriale verkopen e.d. doen.

Huizentransport is vaak slechts een onderdeeltje, notaris heeft nog wel meer taken en dat gaat allemaal gewoon door.
pi_66102003
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Bij L&L niet hoor. .
Het is klote voor de kleinere notariskantooren inderdaad.

Hier in Brabant kregen we de eerste klappen en die lijken als een sneeuwbal door te slaan. In Randstad werd de crisis juist in het notariaat als onzin en overtrokken afgedaan. Helaas.

Je bent wrs. relatief nog heel jong, dus het komt wel goed. Succes met solliciteren. .
Vergeleken bij L&L (Loyens&Loeff neem ik aan?) zijn wij idd klein kantoor (ongeveer 30 man, 3 notarissen).
Maar hier in de omgeving (Alkmaar e.o.) gaan er bij alle kantoren veel mensen uit.

Heel jong valt ook mee (34), maar gelukkig wel een leeftijd waarop je nog redelijk snel ergens anders aan de bak komt.
pi_66102131
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:00 schreef Stali het volgende:
Oja, Minnie, heb jij ook in afgelopen december meegemaakt dat men massaal testamenten ging laten opmaken?
Echt te bizar.
Geen idee eigenlijk...werk op afdeling OG, maar idd wel bizar!
  maandag 16 februari 2009 @ 04:30:26 #286
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66108747
Ik kan er niet zoveel van merken op mijn werk omdat ik mijn baan kwijt geraakt ben door de kredietcrisis. Nou ja.. laatste wat ik er van merkte was een gesprekje met de HR manager.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_66108769
Er is altijd 1 goed ding aan zulk een crisis, de onafhankelijke denkers worden ontslagen en de meelopers blijven.
pi_66108776
Gisteren nog op een verjaardagsfeestje:
  • 1 werkt in de diamantindustrie in Antwerpen. Sinds de crisis begonnen is in November heeft ze geen enkele factuur meer uitgeschreven. Daarvoor deed ze 10 facturen per maand. Ze is groothandel, dus de jodenwinkels nemen geen diamanten meer af. Ze werken met 5 man in dat kantoor. Baas betaalt kantoor van andere inkomsten.
  • 1 werkte bij grote belgische bank, adviseert managers binnen die bank over nieuwe producten. Hij zegt, niettegenstaande ze nu meer kunnen verdienen dan ooit tevoren aan leningen, dat ze veel strenger zijn geworden op leningen omdat ze er helemaal niet meer zoveel kunnen uitschrijven omdat ze het kapitaal er niet meer voor hebben. de bank is zwaar aan het ontslaan in Oost-Europa, maar vooral in Rusland. Hij spreekt over een totale instorting van hun nieuwe bank daar.
  • 2 waren er ontslagen, werkten in de reclame
  • 1 gaat goed met zijn bedrijf, ontwikkelt websites voor grote warenhuisketens dat profiteren van de prijzenslag
  • 1 werkte in horeca, feestzalen voor trouwen en dergelijke, merkte er niets van
  • 1 werkt voor ander website bedrijf, voorbije maanden is de helft ontslaan
  • Zelf was ik begonnen met een frituurolie recyclage bedrijf, met de dalende prijzen van olie hield het geen steek meer. Enkel de grote ophalers kunnen nu overleven. Gestopt dus
  • ik run ook een website waar grondstoffen op verhandeld worden, mijn google advertising inkomsten zijn gehalveerd terwijl aantal bezoekers zelfde, dus halveer ik ook mijn advertising uitgaven
  • Mijn nieuwe blog over 'Hoe uw KoopKracht Houden', loopt als een trein in vergelijking met die grondstoffenhandel website, de interesse is groot

LXIV, schitterend onderwerp deze! Geeft een goed inzicht in wat er werkelijk gebeurd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Marcdemesel op 16-02-2009 05:08:11 ]
  •   maandag 16 februari 2009 @ 06:42:08 #289
    203635 Ugjerke
    God of tits and wine
    pi_66109005
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 04:39 schreef kraakschandaal het volgende:
    Er is altijd 1 goed ding aan zulk een crisis, de onafhankelijke denkers worden ontslagen en de meelopers blijven.
    Wat is daar goed aan?
    Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
    Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
      Moderator maandag 16 februari 2009 @ 12:16:40 #290
    236264 crew  capricia
    pi_66115076
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 04:41 schreef Marcdemesel het volgende:
    Gisteren nog op een verjaardagsfeestje:
  • 1 werkt in de diamantindustrie in Antwerpen. Sinds de crisis begonnen is in November heeft ze geen enkele factuur meer uitgeschreven. Daarvoor deed ze 10 facturen per maand. Ze is groothandel, dus de jodenwinkels nemen geen diamanten meer af. Ze werken met 5 man in dat kantoor. Baas betaalt kantoor van andere inkomsten.[..]
  • Wat zijn dat precies, jodenwinkels? Zijn dat juweliers?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      Redactie Frontpage maandag 16 februari 2009 @ 12:20:53 #291
    145738 superworm
    is erbij
    pi_66115188
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 06:42 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Wat is daar goed aan?
    Idd?
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      maandag 16 februari 2009 @ 12:21:02 #292
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_66115192
    Pff.. jaar lang gezwoegd, promotie toegezegd gekregen.. vorige week een mail; ingetrokken vanwege economische crisis. Zo goed als complete vacaturestop, dus mijn dreigement "dan ben ik weg" kon ik mooi inslikken.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_66127777
    Als er een vacaturestop in jouw bedrijf is, betekent dat nog niet dat dat in andere bedrijven ook zo is. Vertrekken kan dus nog wel.
    pi_66134079
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 18:12 schreef Wombcat het volgende:
    Als er een vacaturestop in jouw bedrijf is, betekent dat nog niet dat dat in andere bedrijven ook zo is. Vertrekken kan dus nog wel.
    Bedrijven zullen wel wat minder scheutig zijn met het uitdelen van royale salarissen natuurlijk. Het is nu in veel gevallen geen best moment om te jobhoppen.
    pi_66135000
    Lundqvist, Magnus Johanson: Hejๅ, hejๅ LHC!
    O-H-I-O; Buckeyes
    pi_66135268
    quote:
    quote:
    117 tt-EEN 117 ma 16 feb 20:53:10
    Antwerpen ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ

DAF WIL 873 BANEN SCHRAPPEN IN WESTERLO
    ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
    De vrachtwagenproducent DAF Trucks in
    Westerlo wil 873 banen schrappen. Dat
    is maandagavond gezegd op een extra
    ondernemingsraad.

Volgens de christelijke vakbond ACV
    gaat het om 800 arbeiders en 73
    bedienden. De directie zegt dat ze een
    bevragingsronde zal opstarten zoals
    bepaald in de wet-Renault over het
    collectief ontslag.

Sinds eind vorig jaar was de productie
    bij DAF Trucks al fors verminderd en
    werden tijdelijke contract niet meer
    verlengd.

Bij DAF in Westerlo werken 2.300 mensen
    aan assen en cabines voor trucks.
    Omdat morgen er toch op die pagina een bericht over truus die door het ijs zakt kan staan.

Ik hoop voor je dat je niet bij de groep ontslagen mensen gaat horen.
    pi_66135702
    Zit in Eindhoven. Dus zeker niet in die groep.

Maar verder... vermenigvuldig dat aantal eens maal 2 en dan zit je tegen het aantal aan dat in Eindhoven eruit zal moeten.
    Lundqvist, Magnus Johanson: Hejๅ, hejๅ LHC!
    O-H-I-O; Buckeyes
    pi_66138161
    er zijn inderdaad wat minder kantoren schoon te maken hier
    pi_66138521
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat zijn dat precies, jodenwinkels? Zijn dat juweliers?
    Juweliers volgens mij idd. Die hebben het niet bepaald druk in Antwerpen.
    pi_66138948
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 21:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Omdat morgen er toch op die pagina een bericht over truus die door het ijs zakt kan staan.

Ik hoop voor je dat je niet bij de groep ontslagen mensen gaat horen.
    arbeiders en bedienden?

Zijn bedienden dan uitzendkrachten ofzo?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')