Waarschijnlijk wel, omdat je nu op het salarisniveau zit wat voor je functie staat. Je kunt natuurlijk ook mikken op promotie. Het tweede jaar is een mooi jaar voor een aanloop naar een volgende stap.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf is het vanwege een vast contract en m'n tweede jaar in m'n functie. Maar goed na dit jaar zal het wat langzamer gaan ben ik bang.
Dat zegt weinig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef du_ke het volgende:
Kreeg vandaag m'n loonstrookje en ze storten bijna 100 euro per maand meer dan vorig jaar.
Zou ik dan juist niet doen, leuk voor het overzicht om die twee topics naast elkaar te houden en je voorkomt dat mensen gaan reageren op oudere posts uit dat andere topic.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vraag ff een merge aan met Kredietcrisis: kun je al iets merken op je werk? Ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich een tijdje geleden geen zorgen maakten maar inmiddels wel.
De tijd blijft bij de posts staan, nu worden de mensen uit 't oude topic erbij betrokken, hebben ze updates en krijgen we een mooi overzichtquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zou ik dan juist niet doen, leuk voor het overzicht om die twee topics naast elkaar te houden en je voorkomt dat mensen gaan reageren op oudere posts uit dat andere topic.
Vooruit dan maarquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De tijd blijft bij de posts staan, nu worden de mensen uit 't oude topic erbij betrokken, hebben ze updates en krijgen we een mooi overzicht.
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ik op de bank kom te zitten.
Wel lekker voor m'n studies, maar zit toch liever op een klus.....
M'n werkgever krijgt die al na een week.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.
Dan nog liever een paar kruimelklusjes van een paar weken in Utrecht, Amsterdam of Maastricht.
Zo'n klusje in Maastricht had me bijna een klus van 9 maanden in Zwitserland opgeleverd.
Die ging helaas niet door.
Maar goed dat was een vorige dip.
Nu heb ik ook kinderen, dus zou ik liever niet meer in een hotel gaan zitten voor een paar weken, laat staan een paar maanden
Ik niet lang, maar ik begin ook pas net met werken dus heb geen buffer op kunnen bouwen. Als ik langere tijd werk heb ik echt wel een buffer opgebouwd waarmee ik langere tijd kan uitzingen. Maar sparen is niet iets wat Amerikanen kunnen ofzo. Die leven liever op de pof, op de vele creditcards die ze hebbenquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef capricia het volgende:
Er was laatst een uitzending op tv van Oprah, waarin gesteld werd dat de meeste Amerikanen "only 2 paychecks away from poverty" zijn. Daarmee werd bedoeld dat als ze ontslagen zouden worden ze na 2 maanden echt op straat zouden staan omdat al hun geld op was.
Hoe is dat hier?
Hoelang kun je zonder salaris rondkomen?
Ach, ik heb in januari 4 weken op de bank gezeten. En dat was zelfs nog in mijn proeftijdquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd de kriebels als het meer dan 3 weken duurde.
Dan nog liever een paar kruimelklusjes van een paar weken in Utrecht, Amsterdam of Maastricht.
Zo'n klusje in Maastricht had me bijna een klus van 9 maanden in Zwitserland opgeleverd.
Die ging helaas niet door.
Maar goed dat was een vorige dip.
Nu heb ik ook kinderen, dus zou ik liever niet meer in een hotel gaan zitten voor een paar weken, laat staan een paar maanden
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik niet lang, maar ik begin ook pas net met werken dus heb geen buffer op kunnen bouwen. Als ik langere tijd werk heb ik echt wel een buffer opgebouwd waarmee ik langere tijd kan uitzingen. Maar sparen is niet iets wat Amerikanen kunnen ofzo. Die leven liever op de pof, op de vele creditcards die ze hebben
Hele goeie vraag, ik denk wel wat langer dan twee maanden. Nederlands zijn vrij spaarzaam, helemaal in deze tijden. Ik gok dat de meesten het wel een half jaar kunnen volhouden.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoeveel mijn gespaarde euro's nog waard zijnquote:Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe dat in NL zit. Hoelang zouden mensen het kunnen uitzingen zonder inkomen hier?
Een week of anderhalf?quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Met uitkering... 2-3 jr.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:28 schreef capricia het volgende:
Er was laatst een uitzending op tv van Oprah, waarin gesteld werd dat de meeste Amerikanen "only 2 paychecks away from poverty" zijn. Daarmee werd bedoeld dat als ze ontslagen zouden worden ze na 2 maanden echt op straat zouden staan omdat al hun geld op was.
Hoe is dat hier?
Hoelang kun je zonder salaris rondkomen?
ik maak me nog steeds geen zorgen, werk genoeg hier (vialis)quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik vraag ff een merge aan met Kredietcrisis: kun je al iets merken op je werk? Ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich een tijdje geleden geen zorgen maakten maar inmiddels wel.
Grappig doen jullie de hardware? Wij ontwikkelen namelijk de ov-chipkaart sitesquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:14 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik maak me nog steeds geen zorgen, werk genoeg hier (vialis)
Rotterdam lijkt de ov chipkaart geaccepteerd te hebben, nu is het een kweste van blijven verbeteren en zorgen dat we het SLA halen
Je bent wel een principieel iemand, als je na 25 jaar dienstverband opzegt omdat de koffie niet te zuipen isquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is een bekende tactiek, zorgen dat de koffie niet meer te zuipen is zodat mensen uit zichzelf weggaan zonder ontslagvergoeding.
Bij L&L niet hoor.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:57 schreef Minnie_ het volgende:
Ik merk er zeker wat van. Werk op een notariskantoor, wat voor het grootste deel afhankelijk is van de onroerend goed-praktijk. Nu de huizenmarkt ingestort is, is dat heel goed te merken. Ik zit zelf ook per eind maart zonder werkEn bij alle notariskantoren gaan er mensen uit.
Succes met solliciteren.quote:Op zondag 15 februari 2009 01:07 schreef thedarkpoet het volgende:
The experiment failed!!
Kan niet wachten tot het klapt.
Do you hate people?
No uhm.........but i seem to feel better when they're not around!
Bosses.......fuck......they are like ants on a camping trip
Wat is dan je motivatie om in dit topic, wat een reeks zal worden te reageren?quote:Op zondag 15 februari 2009 01:19 schreef thedarkpoet het volgende:
Portje met Blue Stilton........heerlijk
Ja. Ook aansluitend op wat je eerder zei; Amerikanen, en in mindere mate de rest van Het Westen, heeft de afgelopen decennia teveel geconsumeerd. En zoveel mogelijk geschrapt en geoutsourced - soort moderne (loon)slavernij (daar meer dan hier). Vervolgens hou je in je eigen land alleen nog maar non-industrie en kantoorbaantjes over. Als het systeem dan klapt sta je daar met je schulden en je fabriek in Verweggistan. Alles is volkomen scheef gegroeid, en de grootste schuld ligt mijns inziens weer bij het mondiale inflatoire (nationale) bank- en geldwezen.quote:Op zondag 15 februari 2009 01:04 schreef thedarkpoet het volgende:
Loonslaven........wij allemaal.
Targets halen, meer productie in minder tijd, etc.
Als ze je uitgeperst hebben wijzen ze je de deur.
Klantenservice van grote bedrijven.............................whahahahahahahahahahahaha
Ik zou je zo een premie nageven.quote:Op zondag 15 februari 2009 01:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. Ook aansluitend op wat je eerder zei; Amerikanen, en in mindere mate de rest van Het Westen, heeft de afgelopen decennia teveel geconsumeerd. En zoveel mogelijk geschrapt en geoutsourced - soort moderne (loon)slavernij (daar meer dan hier). Vervolgens hou je in je eigen land alleen nog maar non-industrie en kantoorbaantjes over. Als het systeem dan klapt sta je daar met je schulden en je fabriek in Verweggistan. Alles is volkomen scheef gegroeid, en de grootste schuld ligt mijns inziens weer bij het mondiale inflatoire (nationale) bank- en geldwezen.
Jij zegt hier een volwassen vent met kinderen te zijn, in topic waarin mensen hun banen verliezen? Dan durf jij aan te komen met je portjes met stiltonkaas? Ongegeneerd kom jij hier even binnenwalsen bij mensen die onderhevig zijn aan een economische crisis en dan zgn heersen met je melk van de Appie, want meer is het niet he? Gewoon schaamteloos patsen met iets wat zo fragiel is he?quote:Op zondag 15 februari 2009 01:36 schreef thedarkpoet het volgende:
Mijn ouders op FOK?
Ik ben 40+, getrouwd ( en gescheiden ) met kinderen.
Wat haal ik hier uit?
Dat ik een redelijke baan en salaris heb zegt me totaal niets.
Het enige wat ik wil zeggen is dat het voor de mensheid goed is als het eens een keer klapt.
Ben eens tevreden met een dak boven je hoofd en warm eten op je bord en een warme douche.
Ja ik doe mee aan de " rat-race " omdat we niets anders kunnen.
Omdat we verworden zijn tot loon-slaven.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het systeem niet doorzie en kan haten.
Terug naar de realiteit.......hard werken en dankbaar zijn voor wat je hebt.
Kopen kopen kopen kopen........
Mijn mening..........de mensheid is totaal verloren.....al lang voorbij het point of no return........veranderen....nee geen kans.............
Of ik me zorgen maak?
Ja!
Om mijn kinderen.
Zorgen om mijn baan?
Nee totaal niet!!
Verlies ik mijn baan.....................cross that bridge when it comes.............
Of er bij ons mensen uit kunnen ( +/-100 man )....................ja een kleine 80
quote:Op zondag 15 februari 2009 01:44 schreef thedarkpoet het volgende:
Tip:
Amused To Death - Roger Waters
" this species has amused itself to death "
En vergeet niet:
Bill Hicks
Noam Chomsky
Erich Fromm
Richard Dawkins
George Carlin
quote:Op zondag 15 februari 2009 01:57 schreef thedarkpoet het volgende:
BILL HICKS LIVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste Stali,quote:Op zondag 15 februari 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij zegt hier een volwassen vent met kinderen te zijn, in topic waarin mensen hun banen verliezen? Dan durf jij aan te komen met je portjes met stiltonkaas? Ongegeneerd kom jij hier even binnenwalsen bij mensen die onderhevig zijn aan een economische crisis en dan zgn heersen met je melk van de Appie, want meer is het niet he? Gewoon schaamteloos patsen met iets wat zo fragiel is he?. . Te-ring, hoe durf je eik? Omdat je toevalllig bij een happy bedrijf werkt (wrs. nog ICT ook he
).
Geniet van je Stilton, en daar drink je overigens beter een fijne rode wijn bij i.p.v. een portje ..
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!quote:
Nu ja goed, ik ben natuurlijk uiteraard niet de slimste. Maar leg het nog maar eens beter uit, als je die moeite dan ook wilt nemen. Ikzelf heb een paar honderd man, waaronder veel kostwinners weg zien gaan.quote:Op zondag 15 februari 2009 02:01 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Beste Stali,
Je begrijpt me niet.
Geeft niks.
Lees, luister,leer.
Mijn baan zal me aan mijn kloten roesten.
Tuurlijk heb ik het geld nodig om te (over)leven, voor mijn kinderen.
Maar ik walg van het systeem.
Al jaren.
Lang en complex verhaal.........................overigens nu aan rode wijn
It's just a ride!!!!
Waar slaat dat nou weer op? Ik vind Hicks heel tof, heb een hele rij dvd's en cd's van 'm, ken hele lappen uit m'n hoofd, maar hij is wel degelijk in '94 richting eeuwige rijstvelden vertrokken. Volgens mij ben je in denial, en een beetje gedrogeerd. Kun je niet gewoon alles in 1 post posten? Achter spoilertags?quote:Op zondag 15 februari 2009 02:10 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!
Sukkel!!!!
Ga jij nou maar lekker Doug Stanhope kijken.
Als je Hicks niet meer respect kan geven als die opmerking........................gone from the artistic roll-call....forever..........................." i see through you "
Dit heet humor, ingewikkeld concept maar met een woordenboek en encyclopedie kom je er vast wel uit.quote:Op zondag 15 februari 2009 02:10 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Tja deze opmerking getuigt al van een het iq van een garnaal!!
Sukkel!!!!
Ga jij nou maar lekker Doug Stanhope kijken.
Als je Hicks niet meer respect kan geven als die opmerking........................gone from the artistic roll-call....forever..........................." i see through you "
Ik val onder "East West" een consortium van de volgende bedrijven: de leverancier van de hardware/software (Thales),quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grappig doen jullie de hardware? Wij ontwikkelen namelijk de ov-chipkaart sites
Ach ik wil je over een jaartje nog wel eens horenquote:Verlies ik mijn baan.....................cross that bridge when it comes.............
Of er bij ons mensen uit kunnen ( +/-100 man )....................ja een kleine 80
Die hebben goed gegokt.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:54 schreef japojapo16 het volgende:
ik zit in de metaalsector nog niet veel last veel bedrijfen om ons heen wel maar wij zitten ook veel in de eten industrie.
bedrijfen om ons heen een aantal van hun heeft toteel geen werk meer omdat ze niet veelzijdig zijn onder andere.
Er zijn ook wel kantoren die nu overuren maken, zoals bijvoorbeeld notariskantoren die executoriale verkopen e.d. doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:57 schreef Minnie_ het volgende:
Ik merk er zeker wat van. Werk op een notariskantoor, wat voor het grootste deel afhankelijk is van de onroerend goed-praktijk. Nu de huizenmarkt ingestort is, is dat heel goed te merken. Ik zit zelf ook per eind maart zonder werkEn bij alle notariskantoren gaan er mensen uit.
Vergeleken bij L&L (Loyens&Loeff neem ik aan?) zijn wij idd klein kantoor (ongeveer 30 man, 3 notarissen).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Bij L&L niet hoor..
Het is klote voor de kleinere notariskantooren inderdaad.
Hier in Brabant kregen we de eerste klappen en die lijken als een sneeuwbal door te slaan. In Randstad werd de crisis juist in het notariaat als onzin en overtrokken afgedaan. Helaas.
Je bent wrs. relatief nog heel jong, dus het komt wel goed. Succes met solliciteren..
Geen idee eigenlijk...werk op afdeling OG, maar idd wel bizar!quote:Op zondag 15 februari 2009 00:00 schreef Stali het volgende:
Oja, Minnie, heb jij ook in afgelopen december meegemaakt dat men massaal testamenten ging laten opmaken?
Echt te bizar.
Wat is daar goed aan?quote:Op maandag 16 februari 2009 04:39 schreef kraakschandaal het volgende:
Er is altijd 1 goed ding aan zulk een crisis, de onafhankelijke denkers worden ontslagen en de meelopers blijven.
Wat zijn dat precies, jodenwinkels? Zijn dat juweliers?quote:Op maandag 16 februari 2009 04:41 schreef Marcdemesel het volgende:
Gisteren nog op een verjaardagsfeestje:1 werkt in de diamantindustrie in Antwerpen. Sinds de crisis begonnen is in November heeft ze geen enkele factuur meer uitgeschreven. Daarvoor deed ze 10 facturen per maand. Ze is groothandel, dus de jodenwinkels nemen geen diamanten meer af. Ze werken met 5 man in dat kantoor. Baas betaalt kantoor van andere inkomsten.[..]
Bedrijven zullen wel wat minder scheutig zijn met het uitdelen van royale salarissen natuurlijk. Het is nu in veel gevallen geen best moment om te jobhoppen.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:12 schreef Wombcat het volgende:
Als er een vacaturestop in jouw bedrijf is, betekent dat nog niet dat dat in andere bedrijven ook zo is. Vertrekken kan dus nog wel.
quote:
Omdat morgen er toch op die pagina een bericht over truus die door het ijs zakt kan staan.quote:117 tt-EEN 117 ma 16 feb 20:53:10
Antwerpen ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
DAF WIL 873 BANEN SCHRAPPEN IN WESTERLO
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
De vrachtwagenproducent DAF Trucks in
Westerlo wil 873 banen schrappen. Dat
is maandagavond gezegd op een extra
ondernemingsraad.
Volgens de christelijke vakbond ACV
gaat het om 800 arbeiders en 73
bedienden. De directie zegt dat ze een
bevragingsronde zal opstarten zoals
bepaald in de wet-Renault over het
collectief ontslag.
Sinds eind vorig jaar was de productie
bij DAF Trucks al fors verminderd en
werden tijdelijke contract niet meer
verlengd.
Bij DAF in Westerlo werken 2.300 mensen
aan assen en cabines voor trucks.
Juweliers volgens mij idd. Die hebben het niet bepaald druk in Antwerpen.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn dat precies, jodenwinkels? Zijn dat juweliers?
arbeiders en bedienden?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Omdat morgen er toch op die pagina een bericht over truus die door het ijs zakt kan staan.
Ik hoop voor je dat je niet bij de groep ontslagen mensen gaat horen.
Idd... ik heb nu een vast contract... ik blijf lekker zitten waar ik zit, als over een paar jaar de ecomie weer aantrekt ga ik misschien wel weer verder kijkenquote:Op maandag 16 februari 2009 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bedrijven zullen wel wat minder scheutig zijn met het uitdelen van royale salarissen natuurlijk. Het is nu in veel gevallen geen best moment om te jobhoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |