quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
De OP van hierboven staat hier.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Daarom vroeg ik het ook. Niemand weet het. Het enige wat ze weten is dat ze al van kinds af aan al in ons dorp hebben gewoond.quote:Op maandag 1 december 2008 21:19 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik heb het van andere familieleden. Ga eens wat rondvragen, begin bij opa-oma etc.
Mongolen zijn ook een interessant volkjequote:Op maandag 1 december 2008 21:27 schreef msnk het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het ook. Niemand weet het. Het enige wat ze weten is dat ze al van kinds af aan al in ons dorp hebben gewoond.
Misschien zijn we Mongolen... (
)
Het is spijtig. Het zal mij niks verbazen als blijkt dat zelfs in de archieven van de gemeente helemaal niks blijkt te staan over het verleden van dat gebied. Het interesseert gewoon niemand
Hopen dat het goed komt nils, insallahquote:Op maandag 1 december 2008 21:28 schreef nils7 het volgende:
SePo:).... ze houden 'm nog 72 uur in leven hoorde ik net.. (waarom geen idee, iemand? heb het ook maar niet gevraagd aangezien m'n vriendin niet echt bij sprake was)
Weet niet, maar vrijwillige beeindiging van een mensenleven ligt nogal gevoelig. Misschien willen ze zo de tijd nemen zodat hij zonder machines niet meer verder kan zelfstandig??quote:Op maandag 1 december 2008 21:28 schreef nils7 het volgende:
SePo:).... ze houden 'm nog 72 uur in leven hoorde ik net.. (waarom geen idee, iemand? heb het ook maar niet gevraagd aangezien m'n vriendin niet echt bij sprake was)
Het zal voor eeuwig een geheim blijven. Waar kwam die trigger nou vandaan zeggen ze over jaren nog op fokquote:Op maandag 1 december 2008 21:37 schreef IHVK het volgende:
Dan is hij 3/4 Mocro want tegen mij zei hij dat hij kwart Turks was.
Wanner wij oude opa's zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 21:38 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het zal voor eeuwig een geheim blijven. Waar kwam die trigger nou vandaan zeggen ze over jaren nog op fok
Mjah en met onze kleinzonen op de schoot vertellen hoe fok ooit klein begonquote:
Mjah daar heb ik geen last van. Ik ben trost op de cultuur en geschiedenis die ik met me meedraag. Voor de rest bepaal ik zelf hoe en wie ik benquote:Op maandag 1 december 2008 21:41 schreef Min-e het volgende:
Ik wil even officieel gezegd hebben, dat ik Marokkanen wel waardeer, sterker nog ik benijd ze om hun passie. Wij Turken zijn vaak te rechtlijnig... vind ik.
Ik generaliseerde even, maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 1 december 2008 21:44 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mjah daar heb ik geen last van. Ik ben trost op de cultuur en geschiedenis die ik met me meedraag. Voor de rest bepaal ik zelf hoe en wie ik ben
Het is altijd goed om je geschiedenis en cultuur te kennen. Ongeacht welke delen daarvan je met mee wilt dragen... en welke liever vergeetquote:Op maandag 1 december 2008 21:51 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik generaliseerde even, maar je hebt gelijk.
Alhoewel ik me best wel wat meer zou mogen verdiepen in mijn eigen cultuur
Ik kon hem zien, mooi, zeer klein dorpjequote:Op maandag 1 december 2008 21:56 schreef msnk het volgende:
Verdomme volgens mij is de foto niet goed gelinkt en nogal groot uitgevallen nietwaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als het dorp dus inderdaad 400 jaar oud blijkt te zijn dan zal zij waarschijnlijk ook geen idee hebben waar onze roots liggen
Ik zal dan maar informatie proberen te vinden over Yoruks. G.Fawkes, welk dorp komt jouw vader vandaan danEn waar komt je moeder vandaan?
AFC AJAX
Ik probeer het me te bedenken maar ik heb geen idee. Sorry...quote:Op maandag 1 december 2008 22:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Beste turken.
Mij is ooit een heel klein beetje turks geleerd
Gule gule bijvoorbeeld
Is er nog iets met Gule (alleen dan een ander woord ervoor)?
Ik meen dat mij toen nog iets was uitgelegd en laatst hoorde ik geloof ik ook (nog iets) gule.
quote:Op maandag 1 december 2008 22:24 schreef Min-e het volgende:
Tijd om te gaan. Nog een fijne avond iedereen
Trusten.quote:Op maandag 1 december 2008 22:24 schreef Min-e het volgende:
Tijd om te gaan. Nog een fijne avond iedereen
HOAX!quote:
Neuh, dat vond ik ook een beetje ver gezochtquote:
Wel leuk bedacht though.quote:Op maandag 1 december 2008 22:29 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Neuh, dat vond ik ook een beetje ver gezocht
Ach, Ik heb een gemixt achtegrond van traditioneel moslim en niet, verder lijkt me niet zo relevant.quote:Op maandag 1 december 2008 22:29 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Neuh, dat vond ik ook een beetje ver gezocht
Why is that?quote:
Precies! Als dat geen werelburger isquote:Op maandag 1 december 2008 22:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Gel, gel, ne olursan ol yine gel,
Vertaling voor de mods:
Kom, wie je ook bent.
Relevant wellicht niet, maar interessant vind ik het zeker. Maar als je het er niet over wil hebben dan lijkt mij dat duidelijke taal.quote:Op maandag 1 december 2008 22:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, Ik heb een gemixt achtegrond van traditioneel moslim en niet, verder lijkt me niet zo relevant.
quote:Op maandag 1 december 2008 22:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee nee ik bedoel die in Sivas. Ik heb daar familie.![]()
Sivas grenst aan Yozgat.
Zou zomaar kunnen. Komt zij ook daarvandaan?quote:Op maandag 1 december 2008 22:39 schreef G.Fawkes het volgende:
Volgens Min-e heette het juist vroeger Inköy
Nee heeft ze opgezocht. Min-e komt uit Orduquote:Op maandag 1 december 2008 22:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Komt zij ook daarvandaan?
Ik ben gevormd en geslepen in landen zoals Egypte en Syrië. Heb onder hevig invloed gestaan van Turkije, Islam en Arabieren - Turkije was 400 jaar heerser over deze landen - . Combinatie van Nederlandse en Arabische roots.quote:Op maandag 1 december 2008 22:37 schreef msnk het volgende:
[..]
Relevant wellicht niet, maar interessant vind ik het zeker. Maar als je het er niet over wil hebben dan lijkt mij dat duidelijke taal.
quote:Op maandag 1 december 2008 22:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben gevormd en geslepen in landen zoals Egypte en Syrië. Heb onder hevig invloed gestaan van Turkije, Islam en Arabieren - Turkije was 400 jaar heerser over deze landen - . Combinatie van Nederlandse en Arabische roots.
Meer mijn selectieve omgeving als gevolg van interessesquote:Op maandag 1 december 2008 22:43 schreef msnk het volgende:
[..]En dit is mondeling doorgegeven in jouw familie?
Om één betuttelde reden eigenlijk. Ik vind het gewoon lelijk en chaotisch uitzienquote:Op maandag 1 december 2008 22:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Laten we als vergelijkingsmateriaal Nederland nemen. Turkije heeft 18 keer meer oppervlak dan Nederland.
Toch is het aantal provincies 6 maal zo veel.
Dus ik denk dat het best meevalt.
Waarom dan genoegen nemen met havoquote:Op maandag 1 december 2008 08:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Omdat je moslim bent en altijd het beste en hoog mogelijke wil doen qua opleiding.
quote:Op maandag 1 december 2008 21:07 schreef msnk het volgende:
De eerste persoon die ik zou drillen zou xminator zijn!
Hoe daag ik dat uit dan?quote:Op maandag 1 december 2008 22:53 schreef xminator het volgende:
Eerst dacht ik altijd dat trigger arabier oid. was .![]()
[..]
Ja en ik bevestig het toch?quote:Op maandag 1 december 2008 22:58 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar zo een indruk had je gemaakt op mij
Was een flauwe grap met de redenatie dat mensen die fietsen jatten meestal jongeren zijn en omdat jij de jongste van ons allen bent..quote:Op maandag 1 december 2008 22:53 schreef xminator het volgende:
, Hoezo ik? Hoe kom je aan die illusie dat ik zoiets zou doen
Ja en ik benadruk het nog eensquote:
Juist omdat je jong bent steel je geen fietsen, want dan betalen je ouders alles. So it wasn't me.quote:Op maandag 1 december 2008 23:01 schreef msnk het volgende:
[..]
Was een flauwe grap met de redenatie dat mensen die fietsen jatten meestal jongeren zijn en omdat jij de jongste van ons allen bent..
Jij bestaat toch al niet meer voor mij.quote:Op maandag 1 december 2008 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah oké, let maar niet op mijbeetje moe
nie veel veranderd dus. Ik heb nooit bestaan voor jouquote:Op maandag 1 december 2008 23:08 schreef xminator het volgende:
[..]
Jij bestaat toch al niet meer voor mij.
Ik weet hetquote:Op maandag 1 december 2008 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nie veel veranderd dus. Ik heb nooit bestaan voor jou
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,TUquote:Op maandag 1 december 2008 23:12 schreef msnk het volgende:
![]()
Weet iemand nog wat leuke Turkse sites. Fora, strips o.i.d. Het liefst toegankelijke
Waarom wil je een oorbel en waarom wilt je familie geen oorbel?quote:Op maandag 1 december 2008 23:34 schreef msnk het volgende:
Ander onderwerp dan maar om toch wat discussie op gang te brengen;
Wat vinden jullie trouwens van oorbellen bij mannen. Zit er zelf aan te denken om er één te nemen maar mijn familie is te orthodox
En ja, ik vind de mening van mijn familie best wel belangrijk als het om zulke dingen gaat
Ik vind het gewoon leuk staan, verder geen statement of zo. Maar ik ben er nog helemaal niet uit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom wil je een oorbel en waarom wilt je familie geen oorbel?
Dan zeg je van Peygamberimiz had het ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:52 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon leuk staan, verder geen statement of zo. Maar ik ben er nog helemaal niet uit.
Familie is, zoals ik al zei, erg orthodox over bepaalde dingen. Oorbellen bij mannen is behoort tot die categorie. Ze vinden oorbellen voor vrouwen en niet voor mannen, dat is iets wat alleen homo's doen. Mijn moeder zei letterlijk "Ik vind het nichterig, dat draag je niet in mijn huis!"
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Selim_Iquote:De portretten van de Safewidische shah Ismail I komen sterk overeen met deze foto lettend op bijvoorbeeld de rode hoofddeksel (Kizilbash) die door de Safewiden werden gebruikt. Het is daarnaast opvallend dat in een lange reeks Ottomaanse Sultans, Selim I de enige zou zijn met een oorbel, zonder baard, aparte snor en andere kledij. Verder was Selim I de eerste Ottomaanse kalief van de soennitische doctrine, deze stroming binnen de Islam raadt goud en sieraden voor mannen juist sterk af. Al met al is het zeer onwaarschijnlijk dat de persoon op dit portret inderdaad Selim I is.
Ik dacht dat 'Peygamberimiz' dat had gedaan, maar blijkbaar is het Zargon.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Naar mijn weten droeg Selim een oorbel bij staatszaken. Vroeger moesten slaven een oorbel dragen. Yavuz Sultan Selim droeg deze op zich eraan het herinneren dat hij een slaaf was van het volk en niet boven hen stond.
Nergens in de Ottomaanse bronnen staat dat Selim I een oorbel gedragen zou hebben. Het enige bewijs die zegt dat dat wel het geval zou zijn is het schilderij die jij hebt gepost, die overigens is geschilderd door een westerling. De historici zijn het er over het algemeen eens dat de persoon op het schilderij Sjah Ismail I van Perzië moet zijn geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Naar mijn weten droeg Selim een oorbel bij staatszaken. Vroeger moesten slaven een oorbel dragen. Yavuz Sultan Selim droeg deze op zich eraan het herinneren dat hij een slaaf was van het volk en niet boven hen stond.
quote:Soru
Ramazanda bir tv de yayınlanan bir programda küpe takmanın sünnet olduğunu ve erkeklerinde küpe takabileceğine dair şeyler söylenmiş bu programı izleyen bir arkadaşımın kafası karışmış bunu bana sordu bende sünnette böyle birşeyin olup olmadığını bilmediğimi söyledim ama bildiğim kadarıyla erkeklerin takması caiz değil dedim ama bunu arkadaşımı tatmin edecek şekilde cevaplamam lazım.
quote:Değerli Kardeşimiz;
İslâm Hukukuna göre kulakların küpe takılmak üzere delinmesi ve küpe takılması, kadınlar için caiz görülmüş; ama erkekler için caiz görülmemiştir. Bazı hukukçular, erkek çocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tür bir olayın Hz. Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri sürmektedirler. Her halükârda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve küpe takmaları, çoğu hukukçulara göre haram ve bazılarına göre ise mekrûhtur; yani kısaca caiz değildir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet Editör
quote:Bu aşama küpenin yeri nedir diyecek olursanız; çok ender de olsa bazı çağdaş İslam bilginleri Müslüman'ın içinde yaşadığı toplumun kabullenmesine bağlı olarak erkeklerin küpe takabileceğini söylemektedirler. Onlar Osmanlılar döneminde bazı leventlerin (denizci) ve eğer tarihî rivayetler doğruysa Yavuz Sultan Selim'in küpe takmasını bu görüşlerine delil olarak gösterirler.
Dan zou het wel niet zo zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 22:22 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik probeer het me te bedenken maar ik heb geen idee. Sorry...
Denk je dat ik heel zo'n verhaal ga vertalen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:52 schreef G.Fawkes het volgende:
Saban we hebben afgesproken geen turks meer te posten in dit topic....
PM het msnk dan gewoon en dump het niet in het topicquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:42 schreef saban het volgende:
[..]
Denk je dat ik heel zo'n verhaal ga vertalen?
Welke? Doe ik een poging tot de anderequote:Op dinsdag 2 december 2008 19:59 schreef xminator het volgende:
Wees niet getreurd ik ben ermee bezig
Met geenquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:08 schreef Min-e het volgende:
[..]
Welke? Doe ik een poging tot de andere
Wacht maarquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Met geen.
Zo koekje van eigen deegMij voor dief uitmaken enzulks,
.
Tijdens de Ramadan is er bij een televisieprogramma gezegd dat het dragen van een oorbel voor mannen 'sünnet' is en dat mannen om die reden een oorbel mogen dragen. Een vriend van me die deze uitzending heeft gezien en er niets meer van snapte, vroeg mij of dit waar was. Ik vertelde hem dat ik niet wist of dit wel of niet in overeenstemming was met de 'sünnet', maar voor zover ik weet wordt het dragen van een oorbeel voor mannen afgeraden. Maar ik zou mijn vriend dus graag een antwoord willen geven waar hij tevreden mee zal zijn.quote:Soru
Ramazanda bir tv de yayınlanan bir programda küpe takmanın sünnet olduğunu ve erkeklerinde küpe takabileceğine dair şeyler söylenmiş bu programı izleyen bir arkadaşımın kafası karışmış bunu bana sordu bende sünnette böyle birşeyin olup olmadığını bilmediğimi söyledim ama bildiğim kadarıyla erkeklerin takması caiz değil dedim ama bunu arkadaşımı tatmin edecek şekilde cevaplamam lazım.
Geachte broeder/zuster,quote:Değerli Kardeşimiz;
İslâm Hukukuna göre kulakların küpe takılmak üzere delinmesi ve küpe takılması, kadınlar için caiz görülmüş; ama erkekler için caiz görülmemiştir. Bazı hukukçular, erkek çocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tür bir olayın Hz. Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri sürmektedirler. Her halükârda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve küpe takmaları, çoğu hukukçulara göre haram ve bazılarına göre ise mekrûhtur; yani kısaca caiz değildir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet Editör
Her halükârda... = Hoe dan ook.../In ieder geval...quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:23 schreef G.Fawkes het volgende:
Halukarda= als het zich voordoet...
ik kan hem niet helemaal plaatsen in de context van de zin.
Degenen die beweren dat het wel toegestaan is beroepen zich op dat voorval. Maar in de tekst staat dat het merendeel van de rechtsgeleerden het dus als haram zien en dat sommigen het als ongewenst vanaf de puberteit zien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:31 schreef msnk het volgende:
Oh, nu lees ik de vertaling van TheMagnificent. Nu raak ik toch wel een beetje in de war.
Ten tijden van de profeet was het niet verboden en het kwam dusdanig voor. Maar sommige imams (jaren na de profeet) hadden daar dus lak aan en maakten later hun eigen regels (verboden, mag niet) aan
Zoals altijd zullen verschillende mensen altijd verschillende meningen houden over alles, vooral als het om geschiedkundige "feiten" gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:31 schreef msnk het volgende:
Oh, nu lees ik de vertaling van TheMagnificent. Nu raak ik toch wel een beetje in de war.
Ten tijden van de profeet was het niet verboden en het kwam dusdanig voor. Maar sommige imams hadden daar dus lak aan en maakten later hun eigen regels (verboden, mag niet) aan
Aangenomen dat jij je puberteit al achter de rug hebt wordt het jou sowieso afgeraden om een oorbel te dragen. Of je je hieraan houdt moet je natuurlijk zelf weten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef msnk het volgende:
Leuk hè, verdeeldheid binnen één stroming.
Hartstikke bedankt trouwens, zowel Min-e en TheMagnificent voor het vertalen
quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik heb het verhaal van Yavus sultan Selim even gevraagd aan mijn vader:
Bij de verovering van Mekka ziet sultan Selim iemand met een oorbel en vraag er naar. Men zegt hem dat slaven in Mekka een oorbel dragen. Sultan Selim vraagt om net zo'n oorbel en doet hem op. Hij zegt: bende allahin kolesiyim (ik ben gods slaaf)
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nergens in de Ottomaanse bronnen staat dat Selim I een oorbel gedragen zou hebben. Het enige bewijs die zegt dat dat wel het geval zou zijn is het schilderij die jij hebt gepost, die overigens is geschilderd door een westerling. De historici zijn het er over het algemeen eens dat de persoon op het schilderij Sjah Ismail I van Perzië moet zijn geweest.
Wat betreft het verhaaltje van de Egyptische galleislaven; het klopt inderdaad dat die toen oorbellen droegen, maar dat Selim I daarom ook een oorbel zou zijn gaan dragen is een verzonnen volksverhaal.
Je kunt hier trouwens meer over lezen in het boek, The Unknown Ottoman, die jij over wilde kopen van Triggershot. Erg interessant boek, die ik je aan kan raden. Ik heb zelf de Turkse versie, Bilinmeyen Osmanlı.
Een waarheidsgetrouwere afbeelding van Selim I:
[ afbeelding ]
Dat snap ik. Afgeraden ja. Maar dus niet verboden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Aangenomen dat jij je puberteit al achter de rug hebt wordt het jou sowieso afgeraden om een oorbel te dragen. Of je je hieraan houdt moet je natuurlijk zelf weten.
quote:Firstly, it is agreed upon by the scholars, that it is unlawful for men to adorn themselves with any type of jewellery besides a silver ring. (See: Ibn Qudama, al-Mughni, 2.324 & al-Mawsu’a al-Fiqhiyya).
The great Hanafi Jurist, Imam al-Haskafi (may Allah have mercy on him) states in his famous work, Durr al-Mukhtar:
“It is not permissible for a man to adorn himself with any type of gold and silver whatsoever (mutlaqan) besides a silver ring ” (Radd al-Muhtar ala al-Durr al-Mukhtar, 6/358-359, fasl fi al-libas).
Ik denk dat je toch enige arrogantie mag bespeuren als die mensen denken dat hunner bronnen sterker zijn dan Imam Hanafi.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:06 schreef msnk het volgende:
En daarom vind ik dit dus zo'n lastig onderwerp. Want in tegenstelling tot wat jij quote mag men volgens vele anderen bijv wél een zilveren halsketting of armband dragen.
Ik ga dan ook uit van wat men vroeger deed, alleen is dat helaas niet te achter halen. Uiteindelijk is het natuurlijk mijn beslissing en als ik merk dat ik het heel graag wil, dan zal ik die gok gewoon wagen. (Hey kom op, wie doet af en toe niet iets wat eigenlijk niet mag).
X heeft hier gelijk in. Imo: oorbellen bij mannen staan niet...quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:09 schreef xminator het volgende:
Jonge doe het niet, het is lelijk.
Daar heb je wel een punt, maar ik weet eerlijk gezegd niet wie Imam al-Haskafi was/is en ik kan bar weinig over hem vinden. In welk periode heeft die man geleefd? Want hij is niet imam Hanafi zelf, toch?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch enige arrogantie mag bespeuren als die mensen denken dat hunner bronnen sterker zijn dan Imam Hanafi.
Hoe oud ben je eigenlijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:06 schreef msnk het volgende:
En daarom vind ik dit dus zo'n lastig onderwerp. Want in tegenstelling tot wat jij quote mag men volgens vele anderen bijv wél een zilveren halsketting of armband dragen.
Ik ga dan ook uit van wat men vroeger deed, alleen is dat helaas niet te achter halen. Uiteindelijk is het natuurlijk mijn beslissing en als ik merk dat ik het heel graag wil, dan zal ik die gok gewoon wagen. (Hey kom op, wie doet af en toe niet iets wat eigenlijk niet mag).
Anders?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:24 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ok oud genoeg dus om een weloverwogen beslissing te nemen
Hij was een student van Imam hanafi, nee, hij is niet DE hanafi, maar hij zegt het op autoriteit van Imam Hanafi dwz dat hij het overlevert.. Anders is het geen Hanafitische uitspraak zeg maar, als het niet teruggevoerd kan worden op Imam Hanafi.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar ik weet eerlijk gezegd niet wie Imam al-Haskafi was/is en ik kan bar weinig over hem vinden. In welk periode heeft die man geleefd? Want hij is niet imam Hanafi zelf, toch?
xminator, G.Fawkes, kwestie van smaak zegt men wel
Nee precies, daarom vond ik het zo raar klinken. Maar dat is inderdaad de meest betrouwbare bron die ik tot nu toe ben tegen gekomen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij was een student van Imam hanafi, nee, hij is niet DE hanafi, maar hij zegt het op autoriteit van Imam Hanafi dwz dat hij het overlevert.. Anders is het geen Hanafitische uitspraak zeg maar, als het niet teruggevoerd kan worden op Imam Hanafi.
Handig zo'n jurist in het topic.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:28 schreef Min-e het volgende:
[..]
Anders is hij wettelijk niet bekwaam en beslissen zijn ouders.
Oh! op die fiets.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:28 schreef Min-e het volgende:
[..]
Anders is hij wettelijk niet bekwaam en beslissen zijn ouders.
Ja ik heb er zelfs twee! En dat zonder de hulp van een goede imam!quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:32 schreef IHVK het volgende:
Best wel veel gezeik om een oorbel trouwens.
Mwuah, gezeik? Hij vraagt naar wat de Islam erover te zeggen heeft en naar onze opinie en men geeft gewoon zijn/haar mening.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:32 schreef IHVK het volgende:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mwuah, gezeik? Hij vraagt naar wat de Islam erover te zeggen heeft en naar onze opinie en men geeft gewoon zijn/haar mening.
Inderdaad, je doet toch waar je zin in hebt?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:32 schreef IHVK het volgende:
Ik kan het wel. Maar ik doe het alleen bij de feestdagenquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:55 schreef Min-e het volgende:
Even iets anders: kunnen jullie allemaal "namaz kilma"" doen? En zo ja doe je het ook weleens daadwerkelijk?
Dat wist ik alquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:59 schreef ACT-F het volgende:
Nope. Ik ben een ketter die niet aan dat soort rituelen doet
Omdat je erin gelooft of omdat het sociaal-maatschappelijk gewenst is?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik kan het wel. Maar ik doe het alleen bij de feestdagen
Ik zou niet weten hoequote:Op dinsdag 2 december 2008 23:01 schreef Min-e het volgende:
Ok, kan je eerlijk zeggen dat je nooit een gebedje hebt gedaan, in je diepste wanhoop, al was het maar in het geval dat...
Omdat ik lui ben.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:02 schreef Min-e het volgende:
[..]
Omdat je erin gelooft of omdat het sociaal-maatschappelijk gewenst is?
Van mijn opa. Netjes als het lezen van de koran en de verzenquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:08 schreef Min-e het volgende:
[..]
Anders wel 5x per dag? En waar heb je dat geleerd? Van je ouders/ moskee?
Knap! Dus jij kent alle belangrijke verzen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:09 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Van mijn opa. Netjes als het lezen van de koran de verzen
Ik zou het wel proberen. Niet op een dwingende manier maar in ieder geval als een optie.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:11 schreef Min-e het volgende:
[..]
Knap! Dus jij kent alle belangrijke verzen?
Zou jij het je zoon/dochter ook doorgeven?
O dat, ja in mijn vroege naïeve periode. Ik moet echt in mijn geheugen graven wanneer ik zoiets voor het laatst gedacht heb.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:05 schreef Min-e het volgende:
Heb je nooit gedacht: "Allahim.... (de rest in te vullen naar wens)"
Ik heb eerlijk gezegd nooit serieus een gebedje gedaan in mijn hele leven, ook al moest ik elk weekend mee met papa naar de moskee.quote:
Wat heb je dan in de moskee gedaanquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:16 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nooit serieus een gebedje gedaan in mijn hele leven, ook al moest ik elk weekend mee met papa naar de moskee.
Dacht dat ik daar veel te nuchter en praktisch voor was, maar tot recent eigenlijk ben ik daar anders over gaan denken.
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:16 schreef Min-e het volgende:
maar tot recent eigenlijk ben ik daar anders over gaan denken.
Zijn laatste post hier? Ja, en nu?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:23 schreef Min-e het volgende:
Dat wat Trigger schreef heb je dat gelezen?
Welterustenquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:30 schreef G.Fawkes het volgende:
Waar twijfel je aan Min-e? Bestaat God? Is de koran zijn heilig boek?
Ik ga nu slapen. Ik zal proberen morgen mijn levensopvattingen met je te delen
Ik heb een vermoeden dat ik weet wat je bedoelt, maar whatever.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:28 schreef Min-e het volgende:
Neehee, over zijn beschouwingen m.b.t. de het geloof
Je kunt me ook pmen Min-e.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:31 schreef Min-e het volgende:
Laat maar, we voeren wel een andere keer "zeer serieuze gesprekken". Hoe kom hier vanavond nou weer op
Ik denk dat ik teveel rellen gewend ben inmiddels.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:39 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik stel het zeer op prijs trouwens. Alle meningen en verwijzingen naar diverse geleerden waardeer ik heel erg. Het is niet alleen interessant, het helpt ook enorm bij het maken van mijn beslissing
IHVK houdt gewoon van drama
Ook nooit islamles gehad ofzo, in een moskee bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:16 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nooit serieus een gebedje gedaan in mijn hele leven, ook al moest ik elk weekend mee met papa naar de moskee.
Dacht dat ik daar veel te nuchter en praktisch voor was, maar tot recent eigenlijk ben ik daar anders over gaan denken.
Stage.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef msnk het volgende:
Hoi
Ben op stage. Verveel me. Niet veel te doen.
Ik vind het ook niet leuk maar het is verplicht om een studiejaar af te ronden nietwaarquote:
Ik houd van kip.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:30 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet leuk maar het is verplicht om een studiejaar af te ronden nietwaar![]()
Wat betekent je naam nou.
Hehe, dit is heel herkenbaar. Ik ben ook gestopt nadat ik Yasin uit mijn hoofd had geleerd.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:12 schreef msnk het volgende:
Voor het slapen gaan nog een snelle post
Ik heb van kinds af aan van mijn moeder geleerd hoe iemand moet bidden. Ben daarna nog een tijd naar de moskee gegaan als kind, daar was ik op jonge leeftijd tot de Koran gekomen maar nadat ik de Yasin had geleerd was ik alweer gestopt. Ik vond het helemaal niet leuk en de andere jongens waren enorme etters/pestkoppen
Wat heeft trigger geschreven?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:23 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat wat Trigger schreef heb je dat gelezen?
Kijk eens op de klok. Dit is toch geen tijd voor een chickenburger :Mquote:Op woensdag 3 december 2008 10:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Trigger houdt van kip, sterker nog trigger gaat zo een chickenburger halen.
Gast, ik heb een fucked up vooruitzicht, zo 3 uur hoorcollege en daarna 3 uur communicatieve vaardigheden. Me eerst volgende kans om te eten is om 5 uur ofzoquote:Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Kijk eens op de klok. Dit is toch geen tijd voor een chickenburger :M
elke x dat je haram vlees eet komt er een zwarte stipje op je hart , na een hoeveelheid stipjes is het helemaal zwart geworden dat gebied zodat je het niet eens als haram meer beschouwt.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef msnk het volgende:
Ik ga straks een broodje hamburger halen denk ik. Of een pistolet kipfilet. Krijg honger
* msnk Eet geen halal vleesch
* msnk Moet dood!
Ja, maar ook vriendinnen, blowen, stelen enzo zijn gewoonten geworden onder onze volkquote:Op woensdag 3 december 2008 10:54 schreef msnk het volgende:
Hier in Amsterdam lijkt het hartstikke normaal te zijn dat Turken en Marokkanen (vaak) niet halal vlees eten. Denk aan Mac en FOBO voedsel.
Verfris mijn geheugen is, moest kip ook halal geslacht worden of is dat bij voorbaat al halal?
Twitter staat niet op mijn pagina. Dat is een web app.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:51 schreef msnk het volgende:
G.Fawkes waarom doet jouw Twitter het niet bij mij. Is dat expres? (Gezien het bericht op je homepage).
Jaquote:Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef msnk het volgende:
Trigger is celibatair!
Het lijkt mij sowieso lastig een vis op een ritueel manier te.. Eh.. Slachten. Maar kippen... Ja, je zou denken van wel hè
Rotterdam!
Waar woon jij Trigger
oh in 010
Ik geloof dit nou weer niet één twee drie wat je hier zegt. Helemaal van jou. Een naderend onderzoek zal volgen mijn Turken over dit onderwerp.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar ook vriendinnen, blowen, stelen enzo zijn gewoonten geworden onder onze volk
Een kip is een erge meningsverschil. Omdat je van een kip en vis geen 'kurban' kan maken zeggen geleerden niet dat het moet, er is niet op de letter geschreven dat het niet mag, maar over offerdieren die moeten wel door een moslim, christen of jood geslacht zijn.
Tijd leert dat je uitspraken van Trigger niet 1 op 1 moet overnemen. Niets voor niets is hij van het pad afgedwaald.quote:
Nuff said.quote:Sayyida A’isha (Allah be pleased with her) narrates that a group of people said to the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace): “Some people bring us meat and we do not know whether the name of Allah was pronounced over it or not.” He (Allah bless him & give him peace) said, “You pronounce the name of Allah on it and eat from it.” A’isha (Allah be pleased with her) states: “Those people had embraced Islam recently.” (Sahih al-Bukhari, no. 5507)
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:41 schreef Burakius het volgende:
Trouwens Trigger.. een schaap moet je gewoon helal slachten. Wat heeft dat met Kurban te maken. Je slacht in naam van Allah en bedankt voor de nimet. Heeft niet veel met kurban te maken. Of had je het over dieren die alleen kurban gemaakt kunnen worden?
staat er duidelijk.quote:Omdat je van een kip en vis geen 'kurban' kan maken zeggen geleerden niet dat het moet, er is niet op de letter geschreven dat het niet mag, maar over offerdieren die moeten wel door een moslim, christen of jood geslacht zijn.
Moet je van niemand doen, al helemaal niet van Triggershot.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Tijd leert dat je uitspraken van Trigger niet 1 op 1 moet overnemen. Niets voor niets is hij van het pad afgedwaald.
Uhm, 'aldırmayacak' betekent niet 'niet zullen weten', maar 'niets kunnen schelen'. Dus dat het de mensen niets meer kan schelen of iets halal of haram is.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:25 schreef Burakius het volgende:
Wel een leuke hadith overgeleverd via buhari van onze profeet (vzmh):
Öyle bir devir gelecek ki, insanoğlu aldığı şeyin helalden mi, haramdan mı olduğuna hiç aldırmayacak.
Een slechte vertaling van mij: Er zal zo een tijd komen dat de menszoon iets van wat hij koopt/pakt/haalt niet zal weten of het helal of haram is.precies deze tijd of niet.
Wat ben jij toch een verdraaier zeg. Dat was omdat de mensen de Islam in stapjes moesten gaan krijgen. Oftewel niet alles tegelijk snel snel snel volproppen. Dat werkt averechts. Denk je nou echt dat je anders een random stukje vlees ergens mag halen en bismillah mag zeggen en dan eten. Iets eten wat je niet vertrouwt zegt wat over je takva. Moslims moeten takva hebben dat wil zeggen dat ze bij twijfel het juist niet eten!quote:Op woensdag 3 december 2008 17:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nuff said.
Dit topic gaat niet over mij, of over mijn 'afdwaling' dus centraal houden aub.
Ah ja. Dat verandert de context aanzienlijk inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Uhm, 'aldırmayacak' betekent niet 'niet zullen weten', maar 'niets kunnen schelen'. Dus dat het de mensen niets meer kan schelen of iets halal of haram is.
En verbaast me zelfs meer omdat het helemaal toepasbaar is op onze tijd.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:58 schreef msnk het volgende:
[..]
Ah ja. Dat verandert de context aanzienlijk inderdaad.
Dat welquote:Op woensdag 3 december 2008 18:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
En verbaast me zelfs meer omdat het helemaal toepasbaar is op onze tijd.
Aisha is anders een moslim geboren hoor, net zoals jij. Als zij stap voor stap de Islam moest beleven toen, mag jij het ook omdat je ook een moslim bent geboren ( in jouw geval weet ik het niet zeker. ) Overigens is Mohammed nooit nalatig geweest in het verbieden van haram omdat het anders te zwaar zou zijn. Over vedraaien gesproken.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:56 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een verdraaier zeg. Dat was omdat de mensen de Islam in stapjes moesten gaan krijgen. Oftewel niet alles tegelijk snel snel snel volproppen. Dat werkt averechts. Denk je nou echt dat je anders een random stukje vlees ergens mag halen en bismillah mag zeggen en dan eten. Iets eten wat je niet vertrouwt zegt wat over je takva. Moslims moeten takva hebben dat wil zeggen dat ze bij twijfel het juist niet eten!
En daarop levert Buchari als je het niet weet :quote:Op woensdag 3 december 2008 18:00 schreef Burakius het volgende:
Trouwens eindelijk gevonden:
Üzerine Allah'ın adı anılmadan kesilen hayvanlardan yemeyin. Çünkü onu yemek günahtır. Gerçekten şeytanlar dostlarına, sizinle mücadele etmeleri için telkin ederler. Eğer onlara uyarsanız şüphesiz siz de Allah'a ortak koşanlardan olursunuz." En'am 121
Doei Trigger
doeiquote:Sayyida A’isha (Allah be pleased with her) narrates that a group of people said to the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace): “Some people bring us meat and we do not know whether the name of Allah was pronounced over it or not.” He (Allah bless him & give him peace) said, “You pronounce the name of Allah on it and eat from it.” A’isha (Allah be pleased with her) states: “Those people had embraced Islam recently.” (Sahih al-Bukhari, no. 5507)
Dus mijn hart is net een lieveheersbeestje. Rood met zwarte stippenquote:Op woensdag 3 december 2008 10:50 schreef Triggershot het volgende:
elke x dat je haram vlees eet komt er een zwarte stipje op je hart , na een hoeveelheid stipjes is het helemaal zwart geworden dat gebied zodat je het niet eens als haram meer beschouwt.
Oké. Als ik dit lees, dan kun je dus over niet halal gesneden vlees alsnog een gebed doen om het halal te maken? Maar wat zegt dat over kippenvlees? Dat moet dan ook halal gesneden zijn?quote:Sayyida A’isha (Allah be pleased with her) narrates that a group of people said to the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace): “Some people bring us meat and we do not know whether the name of Allah was pronounced over it or not.” He (Allah bless him & give him peace) said, “You pronounce the name of Allah on it and eat from it.” A’isha (Allah be pleased with her) states: “Those people had embraced Islam recently.” (Sahih al-Bukhari, no. 5507)
En hier staat ook dat al het vlees halal gesneden moet zijn, inclusief kip dus?quote:Op woensdag 3 december 2008 18:00 schreef Burakius het volgende:
Trouwens eindelijk gevonden:
Üzerine Allah'ın adı anılmadan kesilen hayvanlardan yemeyin. Çünkü onu yemek günahtır. Gerçekten şeytanlar dostlarına, sizinle mücadele etmeleri için telkin ederler. Eğer onlara uyarsanız şüphesiz siz de Allah'a ortak koşanlardan olursunuz." En'am 121
quote:Op woensdag 3 december 2008 18:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus mijn hart is net een lieveheersbeestje. Rood met zwarte stippen
Nee, je moet sowieso neigen naar het nuttigen van halal geslacht vlees, wat je daar ook onder mag verstaan, in de naam van God, als een moslim het je aanbiedt en je twijfelt, of hij twijfelt dan zeg je Bismillah en dan mag je het alsnog nuttigen, dit betekent niet dat je bij piet friet zomaar vlees kunt bestellen.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:16 schreef msnk het volgende:
[..]
Oké. Als ik dit lees, dan kun je dus over niet halal gesneden vlees alsnog een gebed doen om het halal te maken? Maar wat zegt dat over kippenvlees? Dat moet dan ook halal gesneden zijn?
Dat is wel grappig.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, je moet sowieso neigen naar het nuttigen van halal geslacht vlees, wat je daar ook onder mag verstaan, in de naam van God, als een moslim het je aanbiedt en je twijfelt, of hij twijfelt dan zeg je Bismillah en dan mag je het alsnog nuttigen, dit betekent niet dat je bij piet friet zomaar vlees kunt bestellen.
Als jij vlees koopt bij een moslim die meent dat het halal is, maar blijkt achteraf niet zo te zijn, daar wordt jij niet verantwoordelijk voor gehouden zeg maar, de verkoper die jou heeft voorgelogen zal zich bij Allah moeten verantwoorden.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:24 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat is wel grappig.
De familie van eén van de twee imams in 'ons' dorp eten alleen vlees dat zij geslacht hebben tijdens het offerfeest. Wanneer het vlees op is durven ze geen vlees te kopen bij een slager omdat ze bang zijn dat het vlees toch niet halal blijkt te zijn.
Het is allemaal een beetje dubieus joh, sommige geleerden zeggen dat de verzen in de koran mbt het slachten van een dier enkel beperkt is tot dieren die je als slachtoffer aan Allah kunt brengen, waar kippen geen onderdeel van zijn btw, vissen al helemaal niet, anderen stellen dat het om alle dieren gaan. Als je Mohammeds ultieme oordeel in deze wilt volgen, hij zegt : 'Neem afstand van wat je doet twijfelen' . Dus als je twijfelt of je geen kip mag eten waarvan je niet weet hoe het is geslacht ga dan gewoon lekker bij de halalzaak eten, als je de andere opinie volgt waarin geleerden zeggen dat die vers beperkt is tot 'kurban' dieren is dat ook weer een keus zeg maar.quote:Vis kopen ze wel, maar dat halen ze dan vers van een vissenfokkerij (ja hoe noem je dat). Maar ik heb geen idee wat ze met kip doen...
Dat dacht ik dus ook. Vandaar dat ik beschreef wat die imam doet, want ik vond het al een overdreven actiequote:Op woensdag 3 december 2008 18:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij vlees koopt bij een moslim die meent dat het halal is, maar blijkt achteraf niet zo te zijn, daar wordt jij niet verantwoordelijk voor gehouden zeg maar, de verkoper die jou heeft voorgelogen zal zich bij Allah moeten verantwoorden.
quote:Op woensdag 3 december 2008 18:29 schreef Triggershot het volgende:
Het is allemaal een beetje dubieus joh, sommige geleerden zeggen dat de verzen in de koran mbt het slachten van een dier enkel beperkt is tot dieren die je als slachtoffer aan Allah kunt brengen, waar kippen geen onderdeel van zijn btw, vissen al helemaal niet, anderen stellen dat het om alle dieren gaan. Als je Mohammeds ultieme oordeel in deze wilt volgen, hij zegt : 'Neem afstand van wat je doet twijfelen' . Dus als je twijfelt of je geen kip mag eten waarvan je niet weet hoe het is geslacht ga dan gewoon lekker bij de halalzaak eten, als je de andere opinie volgt waarin geleerden zeggen dat die vers beperkt is tot 'kurban' dieren is dat ook weer een keus zeg maar.
Het zekere voor het onzekere nemen is inderdaad veel beterquote:Op woensdag 3 december 2008 18:37 schreef msnk het volgende:
[..]Wanneer ik een bepaald aspect van het geloof zeer belangrijk vind dan houd ik mij ook aan deze regel. Bijv; toen ik als kind nog 5 keer per dag bidde en ik wist niet zeker of ik was gaan plassen o.i.d
dan onderging ik de reinigingsritueel opnieuw. Terwijl heel veel mensen (vooral in Sivas) het maar voor lief nemen en denken; "dat zit wel snor"
Oh die kende ik nog niet, bedanktquote:Op woensdag 3 december 2008 18:37 schreef Triggershot het volgende:
Msnk, ik zou zeggen stel je vragen hier : [Centraal] Vragen over de Islam #7 breder publiek, meer deskundigen en een topic waar het voor bedoeld is zou ik zeggen.
mijn forum.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:39 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh die kende ik nog niet, bedankt
Ik bezoek die sub-forum nooit terwijl ik eigenlijk wel erg in religie en de verband tussen religie en wetenschap geïnteresseerd ben.
wtfquote:Op woensdag 3 december 2008 18:45 schreef msnk het volgende:
Oh laat maar dan, ga ik wel naar ONZ.
Waar komt je avatar vandaan. Lijkt wel een Arabische GTST karakter ofzo
Turken kunnen 'm ook gewoon op TRT1 kijken.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:53 schreef scaloni het volgende:
Hertha Berlin - Galatasaray LIVE op ARD (im ersten) Duitse zender op de kabel o.a. UPC..
voorbeschouwing begint om 20.15, wedstrijd om 20.45.. 40.000 kaarten verkocht aan Turken dat is dus 2 op de 3 toeschouwers is Turks. Kreuzberg Berlin jeweetztoch..
Omdat God anders boos wordt op mijquote:Op woensdag 3 december 2008 19:04 schreef Min-e het volgende:
Wetten, regels, richtlijnen (hoe je het ook wil kwalificeren) dienen teneinde in een samenleving orde, continuiteit en stabiliteit te waarborgen.
Uiteraard geschoeid op de heersende normatieve waarden, maar die laat ik nu even buiten beschouwing omdat deze aan verandering onderhevig zijn en ervanuit ga dat we grofweg dezelfde normen aanhangen.
Waarom zou je regels willen naleven enkel vanwege het feit dat ze ooit zijn geformuleerd?
Als je zeker weet dat een dier humaan(=normatief) is geslacht, wat maakt het uit dat bepaalde woorden niet zijn uitgesproken?
Aangezien jij degene bent die "God" bestaansrecht geeft, zal jouw God nooit boos kunnen worden op jou, wanneer je niets doet waar jij zelf niet achter zou kunnen staan.quote:
Ja ga ik doen. Alleen niet nu ik kom net van een halve dag bij een klant met veel gepraat terug. Ik ben doodmoequote:Op woensdag 3 december 2008 19:05 schreef msnk het volgende:
Ook sinds kort pas TheMagnificent. Tot een paar weken geleden hadden wij helemaal geen antenne voor Turks ontvangst
Ben er nog niet helemaal uit of ik via ARD ga kijken of TRT. Zijn de verslaggevers van TRT een beetje leuk om naar te luisteren?G.Fawkes. Ging jij je levensopvattingen omtrent de Islam niet bespreken
?
Je probeert een geloofskwestie vanuit een rationeel oogpunt te benaderen.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:04 schreef Min-e het volgende:
Wetten, regels, richtlijnen (hoe je het ook wil kwalificeren) dienen teneinde in een samenleving orde, continuiteit en stabiliteit te waarborgen.
Uiteraard geschoeid op de heersende normatieve waarden, maar die laat ik nu even buiten beschouwing omdat deze aan verandering onderhevig zijn en ervanuit ga dat we grofweg dezelfde normen aanhangen.
Waarom zou je regels willen naleven enkel vanwege het feit dat ze ooit zijn geformuleerd?
Als je zeker weet dat een dier humaan(=normatief) is geslacht, wat maakt het uit dat bepaalde woorden niet zijn uitgesproken?
Ja maar hel en zoquote:Op woensdag 3 december 2008 19:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
Aangezien jij degene bent die "God" bestaansrecht geeft, zal jouw God nooit boos kunnen worden op jou, wanneer je niets doet waar jij zelf niet achter zou kunnen staan.
Denk ik.
quote:Op woensdag 3 december 2008 19:13 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ja ga ik doen. Alleen niet nu ik kom net van een halve dag bij een klant met veel gepraat terug. Ik ben doodmoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor bedrijf?
AFC AJAX
Is niet voor alles uit de koran een reden? Ik weet niet of het zo is maar stel dat je dient een dier te slachten in de naam van god omdat hij de enige is de het leven kan geven en je daarmee een van zijn schepselen ombrengt. Uiteraard is het slachten van dat dier niet tegen de regels maar het erkennen dat dat dier van God komt en hem daarvoor bedanken alvorens je dat dier ombrengt klinkt zeer validequote:Op woensdag 3 december 2008 19:04 schreef Min-e het volgende:
quote:Op woensdag 3 december 2008 19:16 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh was jij die CEO?! Gaan we morgen weer zaken besproken onder een diner? Jij trakteert.
Een belangenbehartiger voor werknemers in de bouw...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor bedrijf?
|| Limbeckx YouTube kanaal || Limbeckx reviews ||
Mijn laatste Vape review: [Magma RDA clone (via ea-sigaret.nl)
Ik ben klaar met mijn hbo (bedrijfskundige informatica) en ga volgend jaar beginnen met een master bedrjifskunde.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:24 schreef msnk het volgende:
Wat een dikke vette typo. Dat moest natuurlijk zijn bespreken.
Wat voor opleiding heb je genoten G.Fawkes(incl voortgezet) ?
Op de hbo was het leuk ja. Ik hoop dat het op wo net zo leuk is maar dan een beetje moeilijker.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:31 schreef IHVK het volgende:
Is bedrijfskunde leuk?
Ben een beetje zoekende qua studies..
Ik wil geen P ik wil een master. En uiteraard ben ik geen CEO, ik ben business analist/business consultantquote:Op woensdag 3 december 2008 19:38 schreef msnk het volgende:
Zo, en dan meteen CEO. Dat doe je goed
Hoelang duurt zo'n P gewoonlijk voor bedrijfskunde? Gewoon één jaar ook?
Ik houd van Min-e?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:39 schreef Min-e het volgende:
Lees net waar IHVK voor staat, als je niet eens van kip houdt!
Je moet gewoon de K vervangen door een M
Ja je moet weer wennen he. En een master is sowieso heel anders inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:33 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Op de hbo was het leuk ja. Ik hoop dat het op wo net zo leuk is maar dan een beetje moeilijker.
Juist ja. Ik dacht toch echt dat je ergens had geplaatst dat je CEO was. Wie was dat dan?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:40 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik wil geen P ik wil een master. En uiteraard ben ik geen CEO, ik ben business analist/business consultant
Nee saban vroeg van wat is een CEO, en toen gaf ik uitleg erover.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:44 schreef msnk het volgende:
[..]
Juist ja. Ik dacht toch echt dat je ergens had geplaatst dat je CEO was. Wie was dat dan?
Weet nog dat iemand zei "dat is een soort van chef" in het Turks om het iemand uit te leggen
Ik denk dat we nog niet in de "ik houd van jou" fase zijn.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:46 schreef Min-e het volgende:
[..]
Is dat nou teveel gevraagd? Na mijn openbare proclamatie
Maar dat was toch n.a.v. iemand die zei dat hij een CEO was? Ugh. Ben moe. Laat me met rust!quote:Op woensdag 3 december 2008 19:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee saban vroeg van wat is een CEO, en toen gaf ik uitleg erover.
De 'C' in CEO betékent dat ook (Chief Executive Officer).quote:Op woensdag 3 december 2008 19:44 schreef msnk het volgende:
[..]
Juist ja. Ik dacht toch echt dat je ergens had geplaatst dat je CEO was. Wie was dat dan?
Weet nog dat iemand zei "dat is een soort van chef" in het Turks om het iemand uit te leggen
Met mijn smiley doelde ik er niet op dat het verkeerd vertaald was of zo. Ik bedoel meer dat ik me dat nog herinner, vandaar dat ik het ging associëren met de persoon bij wie ik dacht dat het om ging (in dit geval G.Fawkes)quote:Op woensdag 3 december 2008 19:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De C in CEO betekent dat ook (chief executive officer).
Dat was een geintjequote:Op woensdag 3 december 2008 19:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Maar dat was toch n.a.v. iemand die zei dat hij een CEO was? Ugh. Ben moe. Laat me met rust!
En ik hoop dat je geen rare voodoo streken gaat uithalen vanaaf!
Aha, oké.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Met mijn smiley doelde ik er niet op dat het verkeerd vertaald was of zo. Ik bedoel meer dat ik me dat nog herinner, vandaar dat ik het ging associëren met de persoon bij wie ik dacht dat het om ging (in dit geval G.Fawkes)
quote:Op woensdag 3 december 2008 19:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog niet in de "ik houd van jou" fase zijn.
Ik zou het niet weten. Sowieso kopen weinig mensen DVD's in Turkije. Meestal VCD's met gedubt Turks.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:56 schreef nils7 het volgende:
@ IHVK...
ff reagerend op je avatar en er vanuit gaande dat je die film tof vind... ik kan deze niet vinden in Turkije (althans als ik zoek op idefix, teknosa en hepsiburada)... is die daar al uit of nie? (op dvd)
Ja daarom dacht ik ook na het lezen van je bericht dat het misschien een klein bedrijfje was wat je misschien had opgericht met wat vrienden of zoquote:Op woensdag 3 december 2008 20:01 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik ben 22, dan ben je nog geen CEO tenzij het een eenmansbedrijf is
Iedereen begrijpt jou verkeerd vandaag.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Met mijn smiley doelde ik er niet op dat het verkeerd vertaald was of zo. Ik bedoel meer dat ik me dat nog herinner, vandaar dat ik het ging associëren met de persoon bij wie ik dacht dat het om ging (in dit geval G.Fawkes)
Ach. Misschien ben ik gewoon verkeerd in het uitleggen van dingen. Zou mij zeker niks verbazenquote:Op woensdag 3 december 2008 20:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Iedereen begrijpt jou verkeerd vandaag.
Turken zijn idd ondernemend maar eerst ervaring dan pas eigen bedrijf voor mij...quote:Op woensdag 3 december 2008 20:03 schreef msnk het volgende:
[..]
Ja daarom dacht ik ook na het lezen van je bericht dat het misschien een klein bedrijfje was wat je misschien had opgericht met wat vrienden of zo
Je weet het nooit hè, studie toont aan dat Turken erg ondernemend zijn
Komt omdat wij zo snel posten.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Ach. Misschien ben ik gewoon verkeerd in het uitleggen van dingen. Zou mij zeker niks verbazen
Dit is zo irritant hè. Mijn FOK! is de laatste week zo ongelofelijk traag, tegen de tijd dat mijn reactie geplaatst is staan er alweer drie nieuwe
Nee, het ligt echt aan mijn verbinding met FOK!... Het was prima de weken daarvoor en toen kon ik ook gewoon constant trollen in KLBquote:Op woensdag 3 december 2008 20:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Komt omdat wij zo snel posten.
*klik, *klik
Ja ik zag net posts van jou daar.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:12 schreef msnk het volgende:
[..]
Nee, het ligt echt aan mijn verbinding met FOK!... Het was prima de weken daarvoor en toen kon ik ook gewoon constant trollen in KLB!
Dat is uiteraard geen optie met een trage verbinding tussen computer en server.quote:
Dit is een slow-chat reeks.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:16 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat is uiteraard geen optie met een trage verbinding tussen computer en server.
Maar dat is geen problemen, ik ben in een serieuze bui en aangezien er voetbal is vanavond verhuizen we naar VBL!
Is dit soort slowchat trouwens wel toegestaan hier? Of overtreed ik regels?
Ok, have fun.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:24 schreef msnk het volgende:
Ik parkeer mezelf toch maar even. Ga de voorbeschouwing kijken en voorbereiden op de wedstrijd. En aangezien mijn T.V niet verbonden is met de antenne moet ik naar de woonkamer.
Jah wil 'm aan me vriendin cadeau doen... nu zit er niet veel tekst in maar wellicht als ze hem een keer met d'r moeder wil kijken enzo.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Sowieso kopen weinig mensen DVD's in Turkije. Meestal VCD's met gedubt Turks.
En ik zou inderdaad een winkelketen als TeknoSA aanraden maar daar ben je al geweest zie ik. Dus ik denk dat je op internet moet kijken.
Heb jij de film al gezien?
Vroeg ik dat?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee saban vroeg van wat is een CEO, en toen gaf ik uitleg erover.
Inderdaad.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Jah wil 'm aan me vriendin cadeau doen... nu zit er niet veel tekst in maar wellicht als ze hem een keer met d'r moeder wil kijken enzo.
Aangezien die nu hier wel vollop te verkrijgen is..
PI?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Sorry, was PI vergeten. Dan bij deze .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |