blijft hangen op 8400....eind deze week op net boven de 7300 pnt?quote:Op maandag 1 december 2008 18:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
DJ inmiddels ook ruim 5% in de min.
Stuk rustiger dan vandaag denk ik, maar alsnog een paar procent in de min.quote:Op maandag 1 december 2008 18:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Morgen flink hoger openen en dan weer naar beneden?
aaaa.... geen top 10 dagje?quote:Op maandag 1 december 2008 19:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Stuk rustiger dan vandaag denk ik, maar alsnog een paar procent in de min.
Krijgen we iig heel snel een nieuw topic volquote:Op maandag 1 december 2008 20:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
2 min later -16% .. zo kunnen we nog wel ff door blijven posten gok ik
achja waarom niet... -23%quote:Op maandag 1 december 2008 20:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Krijgen we iig heel snel een nieuw topic vol
Nope:quote:Op maandag 1 december 2008 21:09 schreef slap het volgende:
[..]
8.349,32
mogelijk is dit achterhaald terwijl ik typ
En ook die ging gigantisch op zijn bek op t eind... There is a light at the end of the tunnel... Nu alleen maar hopen dat t de trein isquote:Op maandag 1 december 2008 21:13 schreef M.Melandri het volgende:
DJ hangt ook al tijdje rond -5% net als AEX vandaag.
quote:Op maandag 1 december 2008 21:24 schreef RvLaak het volgende:
Nieuwe Day-low: 8,321.92 8,317.46 8,316.67 8,311.17
quote:Op maandag 1 december 2008 21:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Damn it, mijn F5 pakt 8,309.42 nog maar net...
Waar haal jij je standen vandaan? Ik loop de hele tijd achter, lijkt t wel....quote:
gewoon google financequote:Op maandag 1 december 2008 21:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waar haal jij je standen vandaan? Ik loop de hele tijd achter, lijkt t wel....
How to enjoy a stock-crash -> Post day-lows on Fok!
My F5 is stronger than yours. I've got far more midi-chloriansquote:Op maandag 1 december 2008 21:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
The F5 is strong with this one... Very strong...
DJ is leukerquote:Op maandag 1 december 2008 21:46 schreef pberends het volgende:
Beetje raar dat jullie op de Dow letten. De S&P is 20 keer belangrijker.
S&P is nog dramatischer met 8%quote:Op maandag 1 december 2008 21:46 schreef pberends het volgende:
En staat ook op -8% jaquote:Op maandag 1 december 2008 21:46 schreef pberends het volgende:
Fear holds no meaning for me...quote:Op maandag 1 december 2008 21:48 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Padawan, never let fear control you!
Neh, draaide zich alleen om in bedquote:Op maandag 1 december 2008 21:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het gaat weer wat omhoog... PPT wakker?
Ik zag em ook. Twee paar ogen zien meer dan 1quote:Op maandag 1 december 2008 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Fear holds no meaning for me...
Net wel ff te snel ge F5'ed... -6.66% niet kunnen kopiëren.
omfgquote:Op maandag 1 december 2008 21:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Citigroup Inc. C 6.68 -1.61 (-19.42%)
Goldman Sachs Group, Inc. GS 65.08 -13.91 (-17.61%)
Bank of America Corporation BAC 13.35 -2.90 (-17.85%)
JPMorgan Chase & Co. JPM 26.98 -4.68 (-14.78%)
Morgan Stanley MS 11.91 -2.84 (-19.25%)
Al paar keer gehad dat in laatste minuut er nog ineens een hele procent bijkwam/afging... dus kan nog top 10 wordenquote:
Misschien nog in de selloffquote:Op maandag 1 december 2008 21:59 schreef ItaloDancer het volgende:
moet ie niet weer gaan stijgenneh dit wordt 'm net niet
Waar moeten ze eindigen voor een top 10?quote:Op maandag 1 december 2008 22:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
is meestal eerder een buyoff 'helaas'
Damn it... so close, yet no cigar...quote:Op maandag 1 december 2008 22:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow -7.7% (nodig: -7.8%)
S&P -8.9% (nodig: -9.0%)
Day highs gaan we natuurlijk niet posten!quote:Op maandag 1 december 2008 22:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En dat was 2 rondesMorgen nogmaals? (indien even spectaculair natuurlijk)
Dat is simpel, day high was de opening... Te makkelijkquote:Op maandag 1 december 2008 22:06 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Day highs gaan we natuurlijk niet posten!
wel een decemberrecord natuurlijkquote:Op maandag 1 december 2008 22:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Damn it... so close, yet no cigar...
Da's simpelweg niet goed genoegquote:Op maandag 1 december 2008 22:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
wel een decemberrecord natuurlijk![]()
Had ik op pag. 1 al gepostquote:Op maandag 1 december 2008 22:11 schreef SjonLok het volgende:
Ik vraag me af hoelang ze dit al wisten:
It's official: Recession since Dec. '07
...en het niet vertelden. Met andere woorden, we worden gewoon voorgelogen.
neh dat klopt niet hoorquote:Op maandag 1 december 2008 22:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Da's simpelweg niet goed genoeg
[edit]
After hours staan ook al weer lekker negatief....
http://www.rtl.nl/(/finan(...)2008_in_recessie.xmlquote:Amerika blijkt al vanaf begin 2008 in recessie
RTL Z-beurscommentator Willem Middelkoop hamert er al jaren op: geloof de statistieken over de Amerikaanse economie nooit zomaar. En weer heeft Willem gelijk: Amerika blijkt toch al een jaar in recessie.
Krimp?
De Amerikaanse officiële cijfers geven momenteel nog steeds geen recessie in de economie aan, maar nu geeft het Nationale Bureau van Economisch Onderzoek (NBER), een onderzoeksbureau van de overheid dat de economische cycli in de gaten houdt, opeens toe dat de Amerikaanse economie al sinds het begin van het jaar in recessie is.
Stelselmatig
De statistieken in Amerika worden stelselmatig met terugwerkende kracht naar beneden bijgesteld. Structureel wordt bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en de huizenmarkt te positief voorgesteld. Later volgt dan bij de definitieve cijfers vaak een enorme neerwaartse correctie. Die cijfers worden dan veel minder opgepakt dan de oorspronkelijke cijfers en hebben veel minder impact op het vertrouwen van consumenten en bedrijven.
Het hele jaar krimp
Volgens het NBER eindigde in december vorig jaar de economische groei. Daarna begon de economie te krimpen, waarmee een einde kwam aan 73 maanden economische expansie. De voorgaande groeiperiode in de jaren negentig duurde 120 maanden.
Definitieve cijfers
Het NBER baseert zijn oordeel onder meer op de definitieve banencijfers, detailhandelsdata en de industriële productiedata van het afgelopen jaar. Officieel is er sprake van een recessie na twee kwartalen van economische krimp, kwartaal op kwartaal. Amerika zit dus al een flinke tijd in een recessie.
Echt, die man verdiend gewoon zijn eigen topic... PB: heb jij nog genoeg links om er 1 te openen? Ik hier niet nl... Meeste staan op mn werk (denk ik)quote:Op maandag 1 december 2008 22:17 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)2008_in_recessie.xml
Willem Middelkoop.
Neh, topic hoeft van mij ook weer niet.quote:Op maandag 1 december 2008 22:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Echt, die man verdiend gewoon zijn eigen topic... PB: heb jij nog genoeg links om er 1 te openen? Ik hier niet nl... Meeste staan op mn werk (denk ik)
Ja, nouja, het voordeel is dat ze dan wel al een jaar van de recessie hebben gehadquote:Op maandag 1 december 2008 22:17 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)2008_in_recessie.xml
Willem Middelkoop.
Met zulk nieuws zouden de beurzen eigenlijk weer moeten opveren, maar dat doen ze nog nietquote:Op maandag 1 december 2008 22:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, nouja, het voordeel is dat ze dan wel al een jaar van de recessie hebben gehad.
Hoeveel mensen voorspellen wel niet dat er een meerjarige recessie (of zelfs depressie) komt?quote:Op maandag 1 december 2008 22:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Met zulk nieuws zouden de beurzen eigenlijk weer moeten opveren, maar dat doen ze nog niet.
Dat denk ik ook, de S&P kan makkelijk naar de 625 punten.quote:Op maandag 1 december 2008 22:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoeveel mensen voorspellen wel niet dat er een meerjarige recessie (of zelfs depressie) komt?
lol, nu pas?quote:Op maandag 1 december 2008 22:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik durf nu trouwens wel de voorspelling aan dat de AEX nog voor het einde van dit jaar onder de 200 punten gaat.
Mhaow, er zijn toch veel die zeiden dat de AEX voorlopig tussen de 220 en 300 blijft zigzaggen, en dat zou me nog steeds niet verbazen overigens. Maar ik ben benieuwd de komende weken.quote:
tr00, maar ik denk dat zowel Azië als Europa de US mee naar beneden zullen trekkenquote:Op maandag 1 december 2008 22:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Meerjarig begint nu wel relatief te worden, als er aan 't einde van 2009 nog een recessie is in de VS is ie al meerjarig.
Prima, het feest mag van mij nog wel ff doorgaan!quote:Op maandag 1 december 2008 22:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik durf nu trouwens wel de voorspelling aan dat de AEX nog voor het einde van dit jaar onder de 200 punten gaat.
Hier is de benzineprijs (soort euro95) per 1 december verlaagd van 6000 naar 5500 Rupiah per liter... van 38.7 eurocent naar 35.5 eurocent per liter. De brandstof zonder subsidie (soort euro98) is vrijwel niet aan te komen, dus het laat me geen keus gebruik te maken van de subsidiebrandstoffen...quote:Op dinsdag 2 december 2008 02:08 schreef star_gazer het volgende:
Olie alweer op $48. Op naar de welbekende $30Eindelijk weer pijnloos tanken
No!!! ik heb net weer 15000 liter besteld :Squote:Op dinsdag 2 december 2008 02:08 schreef star_gazer het volgende:
Olie alweer op $48. Op naar de welbekende $30Eindelijk weer pijnloos tanken
De OPEC landen zullen dat helaas niet toestaan, die gaan gewoon keihard de productie verlagen en de olieprijs rond de 50 als laagste stand houdenquote:Op dinsdag 2 december 2008 07:50 schreef edwinh het volgende:
[..]
No!!! ik heb net weer 15000 liter besteld :S
OPEC heeft al laten weten geen productieverlaging door te voeren volgens mij.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:30 schreef karim. het volgende:
[..]
De OPEC landen zullen dat helaas niet toestaan, die gaan gewoon keihard de productie verlagen en de olieprijs rond de 50 als laagste stand houden
Voorlopig gaat t nog rustig aan...quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:02 schreef appelsientje het volgende:
nog zo'n dagje als gisteren en we zijn weer bijna terug op het laagste punt..
Die sprinters zijn erg vreemd idd. Iets minder heftig ofzo.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
De TL220 heeft een hefboom van 9,8
De SL220 (sprinter) heeft een hefboom van 6,45
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:25 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
En er weer boven...Waar zal het eindigen vandaag? Wel een top 10?
En natuurlijk de autobedrijven die weer aankloppen bij de senaat in de VS... Hopen dat ze weer nul op rekest krijgen.quote:DINSDAG 2 DECEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Fortis sa/nv bava over recente verkoop activiteiten en voortzetting activiteiten, Brussel, 10.00 uur
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- EU, producentenprijzen, oktober, 11.00 uur
- OESO, inflatie oktober, 12.00 uur
Ongeveer ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:49 schreef pberends het volgende:
De financieringswaarde versus de stop loss is de restwaarde?
Is de spread vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:49 schreef jpjedi het volgende:
Inderdaad die kleinere hefboom had ik ook gezien. Tje het moet uit de lengte of de breedte komen bij ING.
Vergelijkbaar maar ligt wel vast.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ongeveer ja.
[..]
Is de spread vergelijkbaar?
ik heb ook al wat winst erop inderdaad.. Echter de verkoop gaat niet erg snel.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:09 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben de Sprinter nu ook maar eens aan het uitproberen. Er wordt nog niet veel in gehandeld, dus de prijsontwikkeling blijft een beetje achter. Dat zal echter wel snel verbeteren als we nog wat stijgen.
Wel grappig dat er geen transactiekosten zijn. Vijf euro winst kun je zomaar pakken...
Zal niet voor 16u NL tijd zijn. Maar ik hoorde wel dat de verwachting is dat ze toch geholpen gaan worden. Waarom eigenlijk nu wel dan?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
Weet iemand hoe laat de Grote 3 bij de senaat gaan bedelen?
In principe is ze hulp beloofd, indien ze met plannen voor herstructurering komen die goedgekeurd worden door de senators...quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zal niet voor 16u NL tijd zijn. Maar ik hoorde wel dat de verwachting is dat ze toch geholpen gaan worden. Waarom eigenlijk nu wel dan?
Helemaal mee eens, alhoewel ik het jammer vind voor de arbeiders. Die zijn overigens ook niet helemaal onschuldig, de loonvoorwaarden die de vakbonden daar hebben afgedwongen zijn extreem.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:47 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
In principe is ze hulp beloofd, indien ze met plannen voor herstructurering komen die goedgekeurd worden door de senators...
Persoonlijk blijf ik het een slecht idee vinden, aangezien ze al jaren gemismanaged worden.
o? heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, alhoewel ik het jammer vind voor de arbeiders. Die zijn overigens ook niet helemaal onschuldig, de loonvoorwaarden die de vakbonden daar hebben afgedwongen zijn extreem.
slechter dan verwacht dus... Veel slechter?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:07 schreef Lemans24 het volgende:
Eurozone producentenprijzenindex (PPI) okt -0,8% (maand) 11:00:00
Eurozone PPI okt verwachting was -0,3% (maand); +6,9% (jaar) 11:00:00
Eurozone PPI ex-energie okt -0,4% (maand); +3,2% (jaar) 11:00:00
Eurozone producentenprijzenindex (PPI) okt +6,3% (jaar) 11:00:00
Geeft meer ruimte voor een renteverlaging, das het positieve weer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:12 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
slechter dan verwacht dus... Veel slechter?
Verkoop je ook meteen weer?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef pberends het volgende:
Zo, in een klein uurtje even 30 euro verdient met een Sprinter Long.
Echt sneu zonder transactiekosten.
Why not, er zijn geen transactiekosten. Die winst van nu is erg broos.quote:
Ik heb werkelijk geen idee waarom iemand nu in Boskalis zou willen beleggen. Omdat ze naar de AEX gaan?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:21 schreef jpjedi het volgende:
Iemand nog in Boskalis of andere dredging aandelen?
Dubai gaat de baggerprojecten vertragen.
Ik geef ook geen koopadviesquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waarom iemand nu in Boskalis zou willen beleggen. Omdat ze naar de AEX gaan?
1) ze nemen Smit over, niet erg handig dezer tijden.
2) de orders zullen idd flink gaan slinken
3) stonden voor 2006 nog op gemiddeld 10 euro, nu staan ze op 20, dus de helft kan er nog makkelijk vanaf.
Ik vind het altijd raar dat ze bepaalde weerstanden geven voor de AEX, terwijl de AEX meestal gewoon de Amerikaanse S&P volgt. Lijkt me dus logischer om getallen van de S&P te geven ipv de AEX. Alsof de 238 niet doorbroken wordt als de S&P +5% staatquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:35 schreef Lemans24 het volgende:
MARKET COMMENT: AEX +0,3%, 238 punten is 'key'
Daar is dat willekeurige getal weer
Lijkt me niet echt een groeisector, zeker omdat het enorm van de wereldeconomie afhankelijk isquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik geef ook geen koopadvies![]()
Ik pakte mijn nieuwtje mooi in.
Bizar dat men nog in turbo's handelt. Het scheelt je sowieso 20 euri transactiekosten gemiddeld.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:32 schreef Lemans24 het volgende:
Beetje bizar, die sprinters. De handel begint nu te lopen en dat maakt het inderdaad 'easy money'.
Wat ik begreep heeft de UAW de lonen zo opgedreven dat de grote 3 niet meer echt kunnen concurreren met buitenlandse autobedrijven. Echter heb ik ook berichten gehoord dat dit overdreven wordt, dus wie weet.quote:
Kzou het ook niet ontkennen hoor, maar ik heb hier noch op BNR, noch op RTLZ iets over gehoord. En dat zou ik juist wel verwachten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat ik begreep heeft de UAW de lonen zo opgedreven dat de grote 3 niet meer echt kunnen concurreren met buitenlandse autobedrijven. Echter heb ik ook berichten gehoord dat dit overdreven wordt, dus wie weet.
Persoonlijk leg ik ook liever de schuld bij het management, maar de rol en macht van vakbonden is vaak enorm.
Ik volg meer de Amerikaanse blogs en sites. Over de UAW schuldvraag is sowieso genoeg discussie te vinden op internet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:09 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Kzou het ook niet ontkennen hoor, maar ik heb hier noch op BNR, noch op RTLZ iets over gehoord. En dat zou ik juist wel verwachten.
Ja, lekker logischquote:De Europese beurzen noteren dinsdagochtend hoger nadat de producentenprijzen (PPI) in de eurozone over oktober de scherpste daling vertoonden sinds het begin van de metingen in 1990.
Op basis van....???quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
Even sprinters short aanschaffen zo, en dan weer 10 punten naar beneden...
a, lucht dusquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hetzelfde op basis waarvan net alles omhoog ging.
Op basis van de realiteit? Ik wacht wel tot er daadwerkelijk een beginnende daling wordt ingezet.quote:
Ik kan me voorstellen dat je ze aanschaft, maar dan zou ik het lekker nu doen en niet wachten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op basis van de realiteit? Ik wacht wel tot er daadwerkelijk een beginnende daling wordt ingezet.
Eerst had je het nog over de Dow Jones, daarna kwam je er achter dat de S&P 500 toch een beetje meer representatief is. Wat het uiteraard ook is natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het altijd raar dat ze bepaalde weerstanden geven voor de AEX, terwijl de AEX meestal gewoon de Amerikaanse S&P volgt. Lijkt me dus logischer om getallen van de S&P te geven ipv de AEX. Alsof de 238 niet doorbroken wordt als de S&P +5% staat.
Inderdaad, érg bizar dat mensen nog in turbo's handelt, probeer maar eens makkelijk 10.000 sprinters de deur uit te gooien als ze flink op winst staan. Dat zal je vies tegenstaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Bizar dat men nog in turbo's handelt. Het scheelt je sowieso 20 euri transactiekosten gemiddeld.
Ik zie de BEL20 eigenlijk best wel dalen.... Niet veel, maar tochquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef Lemans24 het volgende:
240 wordt toch als een barrière gezien: de Bel-20 stijgt lineair door, terwijl de AEX blijft hangen.
trader is toch wel realtime? tenminste daar ging ik vanuit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:53 schreef Lemans24 het volgende:
Zijn ergens real-time koersen voor de S&P futures te vinden? Dat kwartier vertraging op Binck wordt wat vervelend.
Nog een wonder dat we nog groen staanquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
Opening Amerika valt een beetje tegen.
En roodquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nog een wonder dat we nog groen staan
en waarom? Heb je specifieke info?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:52 schreef ItaloDancer het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=jpm
deze kan je in de gaten houden deze week
nee maar het is naast Wells Fargo de enige bank die nog behoorlijk overeind staat (qua koers)quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
en waarom? Heb je specifieke info?
En als het dan toch 50 wordt...quote:‘ECB verlaagt rente fors’
1 december 2008, 17:53 uur | FD.nl
De Europese Centrale Bank (ECB) zal de rente komende donderdag vrijwel zeker verlagen. In de markt wordt er rekening mee gehouden dat de rente met 50 basispunten of meer wordt verlaagd.
Dat is de verwachting van een groep van 81 analisten die is ondervraagd door persbureau Reuters. Twee derde van hen verwacht een krimp met 50 basispunten door de ECB, waarmee het tarief uitkomt op 2,75%. Het is de derde keer in minder dan twee maanden tijd dat de monetaire autoriteten de tarieven verlagen.
Over de mate van verlaging bestaat geen overeenstemming onder de marktvorsers. Er is een aanzienlijke groep van bijna een derde die rekening houdt met een teruggang van de tarieven van 75 tot 100 basispunten.
Impuls
De ECB gebruikt het rentewapen om de Europese economie een impuls te geven. De groei heeft in veel landen plaatsgemaakt voor een krimp van de economie. De voorgenomen verlaging is overigens al goeddeels in de markt verwerkt. De markt heeft een renteverlaging met 75 basispunten ingecalculeerd.
De bijeenkomst van de ECB wordt niet gehouden in Frankfurt, zoals gebruikelijk, maar in Brussel.
Ja, omdat de short 17 net aan gekilld was vorige week.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:48 schreef ItaloDancer het volgende:
MT naar de 11
jammer dat er geen degelijke sprinters waren
maar een fucking short 21 was het beste wat er te krijgen was
Bush is neergeschoten...?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
Wat weten die lui op WS dat wij niet weten? Zie de stijging van de laatste minuut of zo.
Bush is dood? Anders weet ik het ook niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
Wat weten die lui op WS dat wij niet weten? Zie de stijging van de laatste minuut of zo.
PPTquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)fortis.avi_plain.xmlquote:laatst gewijzigd: 02-12-2008 15:27
Fortis-top diep door het stof in de hel van Brussel
De aandeelhoudersvergadering van Fortis in Brussel verloopt nog veel rumoeriger dan die in Nederland. Voorgedragen bestuurder Bodson kan zijn tranen niet bedwingen.
Gevangenis
Vergeleken met de AVA in Brussel was die in Nederland maar een tamme bedoening. In de hel van Brussel gaan de Fortis-bestuurders de confontatie aan met woedende aandeelhouders. 'Naar de gevangenis' krijgt de Fortis-top te horen. Plaatsvervangend voorzitter Jan Michiel Hessels moest door de striemende fluitconcerten soms stoppen met zijn toespraak.
Metaaldetector
De omstandigheden zijn dusdanig dat er strenge veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Aandeelhouders moeten door een metaaldetector.
Weg oude dag
Vele duizenden kleine aandeelhouders zijn hun spaarcenten kwijt. Fortis was in België een volksaandeel, meer nog, een huisvaderaandeel, oftewel een weduwen- en wezenfonds, vergelijkbaar met Koninklijke Olie in Nederland.
Stemmen
Volgens Fortis zijn dinsdag 5.524 aandeelhouders aanwezig op de vergadering. Er hadden zich zesduizend Fortis-beleggers aangemeld. De Belgische aandeelhouders kunnen dinsdag, net als de Nederlanders maandag, stemmen over de bestuursleden die Fortis naar voren heeft geschoven.
Nipte meerderheid
Maandag kregen drie van de vijf bestuursleden een nipte meerderheid van de stemmen, namelijk Etienne Davignon, Cheung Chi Yan en Karel de Boeck. Ook dinsdag moeten zij alle drie een meerderheid van de stemmen halen, wil het bestuur in deze vorm doorgaan.
Alternatieven
De Belgische tegenhanger van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), Deminor, vroeg tijdens de vergadering of er gestemd kan worden op een alternatieve lijst met bestuurders. De belangenvereniging kreeg veel applaus uit de zaal. Het antwoord van vice-voorzitter Jan-Michiel Hessels was echter duidelijk: ,,Nee." In dit alternatieve bestuur zou Georges Ugeux voorzitter orden, een bedrijfsadviseur die voor het laatst werkzaam was bij de New York Stock Exchange.
Nieuwe vergadering
Dinsdag kan niet worden gestemd over de continuïteit van Fortis. Hiervoor zijn niet genoeg leden aanwezig bij de vergadering. Op 19 december is nu nog een bijzondere aandeelhoudersvergadering gepland.
Ben benieuwd wat de juridische gevolgen zijn van de verkoop...quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:21 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)de_fortis_topman.xml
Een van de Fortis-topmannen moest zelfs huilen.
Goed mogelijk, maar waarom? En wat doen de volumes? Zijn die absurd hoog?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:19 schreef pberends het volgende:
[..]
PPT.
Die stijging is wel weer erg verdacht.
Als ik naar de grafieken kijk van Amerikaanse beurzen veren ze altijd 1 á 3% op na een hele slechte dag. Gewoon om de beurs te kalmeren vermoed ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:23 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Goed mogelijk, maar waarom? En wat doen de volumes? Zijn die absurd hoog?
Ben benieuwd wat er gebeurt als Bush aangeeft nog steeds zijn veto te gaan gebruiken om de "Grote 3" niet van geld te voorzien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ik naar de grafieken kijk van Amerikaanse beurzen veren ze altijd 1 á 3% op na een hele slechte dag. Gewoon om de beurs te kalmeren vermoed ik.
Heerlijk die uitleggen van analistenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef Hertog_Martin het volgende:
US share prices rebounded modestly at the open on Tuesday as the market licked its wounds after a brutal session that saw investors panic in the face of fears of a deep recession
Hoe moet ik me dat voorstellen? Gisteren dus paniek! recessie! verkopen! en dan vandaag denken ze ineens van mwooaahh we hebben gister eigenlijk beetje overdreven, laten we maar weer terugkopen
?
Das puur virtueel, er klopt namelijk nooit wat vanquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:01 schreef M.Melandri het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met die AEX koersen in amerika? Ik zie nu bijv ING +8% staan openen ze morgen dan hoger ofzo?
Nah wel enigszins hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Das puur virtueel, er klopt namelijk nooit wat van.
Die tussentijdse koersen kloppen sowieso niet, maar het de feiten zijn snel achterhaald. Stel dat de S&P met +5% eindigt, dan zou je denken dat de fondsen morgen enorm opveren. Maar als morgen de futures van de S&P alweer in de min staan heb je al snel weer een vlakke openingquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nah wel enigszins hoor
alleen die 8 % niet het is nu iig 0.8%
Hmm omdat et ook wel redelijk klopt met AEX koers 7,62 dollar nu dus 6,32euro...quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Das puur virtueel, er klopt namelijk nooit wat van.
jawel tuurlijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Die tussentijdse koersen kloppen sowieso niet, maar het de feiten zijn snel achterhaald. Stel dat de S&P met +5% eindigt, dan zou je denken dat de fondsen morgen enorm opveren. Maar als morgen de futures van de S&P alweer in de min staan heb je al snel weer een vlakke opening.
Zal best, maar alles ligt eraan wat de futures voor de S&P morgenochtend zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
jawel tuurlijk
maar de tussentijdse koersen kloppen wel degelijk
voor die prijzen gaan ze op dat moment van de hand in de VS
dus dat zijn de best kloppende prijzen die beschikbaar zijn
Over de tafelberg ofwat?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:38 schreef edwinh het volgende:
hmmm, lijkt wel een berg etappe te worden van de Tour de France
Nee lijkt me meer een of andere hoogvlakte in spanjequote:
Na die verliezen van gister eindigen we echt wel weer +1 tot +3 procent. Morgen weer omlaag is mijn vermoeden.quote:
Durf bijna de drie letters niet meer te typen... Ik laat t aan PBerends overquote:
aan de koers te zien nietquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
[edit]
Is het al bekend wat de senaat heeft gezegd over de bail-out voor de autobedrijven?
Zo te zien pakken we nog een paar colletjes.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:51 schreef Tokamak het volgende:
Ah daar is de Mont Ventoux, en we eindigen bergaf zo te zien
Indd, we zaten pas op de Col du Telegraphe en we stomen nu door naar de Galibierquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zo te zien pakken we nog een paar colletjes.
Ach, 4% dan voor de S&P.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Na die verliezen van gister eindigen we echt wel weer +1 tot +3 procent. Morgen weer omlaag is mijn vermoeden.
Nog te laag ingeschatquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Na die verliezen van gister eindigen we echt wel weer +1 tot +3 procent. Morgen weer omlaag is mijn vermoeden.
Ach ja, kunnen ze morgen weer beweren dat er winstnemingen zijn...quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:58 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Indd, we zaten pas op de Col du Telegraphe en we stomen nu door naar de Galibier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |