Lijkt me niet echt een groeisector, zeker omdat het enorm van de wereldeconomie afhankelijk isquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik geef ook geen koopadvies![]()
Ik pakte mijn nieuwtje mooi in.
Bizar dat men nog in turbo's handelt. Het scheelt je sowieso 20 euri transactiekosten gemiddeld.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:32 schreef Lemans24 het volgende:
Beetje bizar, die sprinters. De handel begint nu te lopen en dat maakt het inderdaad 'easy money'.
Wat ik begreep heeft de UAW de lonen zo opgedreven dat de grote 3 niet meer echt kunnen concurreren met buitenlandse autobedrijven. Echter heb ik ook berichten gehoord dat dit overdreven wordt, dus wie weet.quote:
Kzou het ook niet ontkennen hoor, maar ik heb hier noch op BNR, noch op RTLZ iets over gehoord. En dat zou ik juist wel verwachten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat ik begreep heeft de UAW de lonen zo opgedreven dat de grote 3 niet meer echt kunnen concurreren met buitenlandse autobedrijven. Echter heb ik ook berichten gehoord dat dit overdreven wordt, dus wie weet.
Persoonlijk leg ik ook liever de schuld bij het management, maar de rol en macht van vakbonden is vaak enorm.
Ik volg meer de Amerikaanse blogs en sites. Over de UAW schuldvraag is sowieso genoeg discussie te vinden op internet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:09 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Kzou het ook niet ontkennen hoor, maar ik heb hier noch op BNR, noch op RTLZ iets over gehoord. En dat zou ik juist wel verwachten.
Ja, lekker logischquote:De Europese beurzen noteren dinsdagochtend hoger nadat de producentenprijzen (PPI) in de eurozone over oktober de scherpste daling vertoonden sinds het begin van de metingen in 1990.
Op basis van....???quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
Even sprinters short aanschaffen zo, en dan weer 10 punten naar beneden...
a, lucht dusquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hetzelfde op basis waarvan net alles omhoog ging.
Op basis van de realiteit? Ik wacht wel tot er daadwerkelijk een beginnende daling wordt ingezet.quote:
Ik kan me voorstellen dat je ze aanschaft, maar dan zou ik het lekker nu doen en niet wachten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op basis van de realiteit? Ik wacht wel tot er daadwerkelijk een beginnende daling wordt ingezet.
Eerst had je het nog over de Dow Jones, daarna kwam je er achter dat de S&P 500 toch een beetje meer representatief is. Wat het uiteraard ook is natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het altijd raar dat ze bepaalde weerstanden geven voor de AEX, terwijl de AEX meestal gewoon de Amerikaanse S&P volgt. Lijkt me dus logischer om getallen van de S&P te geven ipv de AEX. Alsof de 238 niet doorbroken wordt als de S&P +5% staat.
Inderdaad, érg bizar dat mensen nog in turbo's handelt, probeer maar eens makkelijk 10.000 sprinters de deur uit te gooien als ze flink op winst staan. Dat zal je vies tegenstaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Bizar dat men nog in turbo's handelt. Het scheelt je sowieso 20 euri transactiekosten gemiddeld.
Ik zie de BEL20 eigenlijk best wel dalen.... Niet veel, maar tochquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef Lemans24 het volgende:
240 wordt toch als een barrière gezien: de Bel-20 stijgt lineair door, terwijl de AEX blijft hangen.
trader is toch wel realtime? tenminste daar ging ik vanuit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:53 schreef Lemans24 het volgende:
Zijn ergens real-time koersen voor de S&P futures te vinden? Dat kwartier vertraging op Binck wordt wat vervelend.
Nog een wonder dat we nog groen staanquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
Opening Amerika valt een beetje tegen.
En roodquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nog een wonder dat we nog groen staan
en waarom? Heb je specifieke info?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:52 schreef ItaloDancer het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=jpm
deze kan je in de gaten houden deze week
nee maar het is naast Wells Fargo de enige bank die nog behoorlijk overeind staat (qua koers)quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
en waarom? Heb je specifieke info?
En als het dan toch 50 wordt...quote:‘ECB verlaagt rente fors’
1 december 2008, 17:53 uur | FD.nl
De Europese Centrale Bank (ECB) zal de rente komende donderdag vrijwel zeker verlagen. In de markt wordt er rekening mee gehouden dat de rente met 50 basispunten of meer wordt verlaagd.
Dat is de verwachting van een groep van 81 analisten die is ondervraagd door persbureau Reuters. Twee derde van hen verwacht een krimp met 50 basispunten door de ECB, waarmee het tarief uitkomt op 2,75%. Het is de derde keer in minder dan twee maanden tijd dat de monetaire autoriteten de tarieven verlagen.
Over de mate van verlaging bestaat geen overeenstemming onder de marktvorsers. Er is een aanzienlijke groep van bijna een derde die rekening houdt met een teruggang van de tarieven van 75 tot 100 basispunten.
Impuls
De ECB gebruikt het rentewapen om de Europese economie een impuls te geven. De groei heeft in veel landen plaatsgemaakt voor een krimp van de economie. De voorgenomen verlaging is overigens al goeddeels in de markt verwerkt. De markt heeft een renteverlaging met 75 basispunten ingecalculeerd.
De bijeenkomst van de ECB wordt niet gehouden in Frankfurt, zoals gebruikelijk, maar in Brussel.
Ja, omdat de short 17 net aan gekilld was vorige week.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:48 schreef ItaloDancer het volgende:
MT naar de 11
jammer dat er geen degelijke sprinters waren
maar een fucking short 21 was het beste wat er te krijgen was
Bush is neergeschoten...?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
Wat weten die lui op WS dat wij niet weten? Zie de stijging van de laatste minuut of zo.
Bush is dood? Anders weet ik het ook niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
Wat weten die lui op WS dat wij niet weten? Zie de stijging van de laatste minuut of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |