PPTquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:06 schreef rvlaak_werk het volgende:
Wat weten die lui op WS dat wij niet weten? Zie de stijging van de laatste minuut of zo.
http://www.rtl.nl/compone(...)fortis.avi_plain.xmlquote:laatst gewijzigd: 02-12-2008 15:27
Fortis-top diep door het stof in de hel van Brussel
De aandeelhoudersvergadering van Fortis in Brussel verloopt nog veel rumoeriger dan die in Nederland. Voorgedragen bestuurder Bodson kan zijn tranen niet bedwingen.
Gevangenis
Vergeleken met de AVA in Brussel was die in Nederland maar een tamme bedoening. In de hel van Brussel gaan de Fortis-bestuurders de confontatie aan met woedende aandeelhouders. 'Naar de gevangenis' krijgt de Fortis-top te horen. Plaatsvervangend voorzitter Jan Michiel Hessels moest door de striemende fluitconcerten soms stoppen met zijn toespraak.
Metaaldetector
De omstandigheden zijn dusdanig dat er strenge veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Aandeelhouders moeten door een metaaldetector.
Weg oude dag
Vele duizenden kleine aandeelhouders zijn hun spaarcenten kwijt. Fortis was in België een volksaandeel, meer nog, een huisvaderaandeel, oftewel een weduwen- en wezenfonds, vergelijkbaar met Koninklijke Olie in Nederland.
Stemmen
Volgens Fortis zijn dinsdag 5.524 aandeelhouders aanwezig op de vergadering. Er hadden zich zesduizend Fortis-beleggers aangemeld. De Belgische aandeelhouders kunnen dinsdag, net als de Nederlanders maandag, stemmen over de bestuursleden die Fortis naar voren heeft geschoven.
Nipte meerderheid
Maandag kregen drie van de vijf bestuursleden een nipte meerderheid van de stemmen, namelijk Etienne Davignon, Cheung Chi Yan en Karel de Boeck. Ook dinsdag moeten zij alle drie een meerderheid van de stemmen halen, wil het bestuur in deze vorm doorgaan.
Alternatieven
De Belgische tegenhanger van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), Deminor, vroeg tijdens de vergadering of er gestemd kan worden op een alternatieve lijst met bestuurders. De belangenvereniging kreeg veel applaus uit de zaal. Het antwoord van vice-voorzitter Jan-Michiel Hessels was echter duidelijk: ,,Nee." In dit alternatieve bestuur zou Georges Ugeux voorzitter orden, een bedrijfsadviseur die voor het laatst werkzaam was bij de New York Stock Exchange.
Nieuwe vergadering
Dinsdag kan niet worden gestemd over de continuïteit van Fortis. Hiervoor zijn niet genoeg leden aanwezig bij de vergadering. Op 19 december is nu nog een bijzondere aandeelhoudersvergadering gepland.
Ben benieuwd wat de juridische gevolgen zijn van de verkoop...quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:21 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)de_fortis_topman.xml
Een van de Fortis-topmannen moest zelfs huilen.
Goed mogelijk, maar waarom? En wat doen de volumes? Zijn die absurd hoog?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:19 schreef pberends het volgende:
[..]
PPT.
Die stijging is wel weer erg verdacht.
Als ik naar de grafieken kijk van Amerikaanse beurzen veren ze altijd 1 á 3% op na een hele slechte dag. Gewoon om de beurs te kalmeren vermoed ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:23 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Goed mogelijk, maar waarom? En wat doen de volumes? Zijn die absurd hoog?
Ben benieuwd wat er gebeurt als Bush aangeeft nog steeds zijn veto te gaan gebruiken om de "Grote 3" niet van geld te voorzien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ik naar de grafieken kijk van Amerikaanse beurzen veren ze altijd 1 á 3% op na een hele slechte dag. Gewoon om de beurs te kalmeren vermoed ik.
Heerlijk die uitleggen van analistenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef Hertog_Martin het volgende:
US share prices rebounded modestly at the open on Tuesday as the market licked its wounds after a brutal session that saw investors panic in the face of fears of a deep recession
Hoe moet ik me dat voorstellen? Gisteren dus paniek! recessie! verkopen! en dan vandaag denken ze ineens van mwooaahh we hebben gister eigenlijk beetje overdreven, laten we maar weer terugkopen
?
Das puur virtueel, er klopt namelijk nooit wat vanquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:01 schreef M.Melandri het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met die AEX koersen in amerika? Ik zie nu bijv ING +8% staan openen ze morgen dan hoger ofzo?
Nah wel enigszins hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Das puur virtueel, er klopt namelijk nooit wat van.
Die tussentijdse koersen kloppen sowieso niet, maar het de feiten zijn snel achterhaald. Stel dat de S&P met +5% eindigt, dan zou je denken dat de fondsen morgen enorm opveren. Maar als morgen de futures van de S&P alweer in de min staan heb je al snel weer een vlakke openingquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nah wel enigszins hoor
alleen die 8 % niet het is nu iig 0.8%
Hmm omdat et ook wel redelijk klopt met AEX koers 7,62 dollar nu dus 6,32euro...quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Das puur virtueel, er klopt namelijk nooit wat van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |