abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63665717
C. geeft op in zaak tasjesdief

http://www.telegraaf.nl/b(...)ak_tasjesdief__.html

AMSTERDAM - De 47-jarige vrouw die op 17 januari 2005 in Amsterdam-Oost een 19-jarige tasjesdief doodreed, heeft haar hoger beroep ingetrokken. De voor woensdag geplande zitting gaat niet door.

Germaine C. kan een nieuwe gang naar de rechter emotioneel niet meer aan, zo bevestigde haar advocaat Cees Korvinus maandag.

Twee jongens gristen op de bewuste avond een tas uit de auto van C. en gingen er vandoor op een scooter. De vrouw reed achter hen aan en raakte het tweetal. Een van hen kwam klem te zitten tegen een boom en overleed ter plekke.

De rechtbank veroordeelde C. in maart tot een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke ontzegging van haar rijbevoegdheid wegens zeer onvoorzichtig rijgedrag.

Arme vrouw..
  maandag 1 december 2008 @ 13:00:11 #3
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_63665863
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
C. geeft op in zaak tasjesdief

http://www.telegraaf.nl/b(...)ak_tasjesdief__.html

AMSTERDAM - De 47-jarige vrouw die op 17 januari 2005 in Amsterdam-Oost een 19-jarige tasjesdief doodreed, heeft haar hoger beroep ingetrokken. De voor woensdag geplande zitting gaat niet door.

Germaine C. kan een nieuwe gang naar de rechter emotioneel niet meer aan, zo bevestigde haar advocaat Cees Korvinus maandag.

Twee jongens gristen op de bewuste avond een tas uit de auto van C. en gingen er vandoor op een scooter. De vrouw reed achter hen aan en raakte het tweetal. Een van hen kwam klem te zitten tegen een boom en overleed ter plekke.

De rechtbank veroordeelde C. in maart tot een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke ontzegging van haar rijbevoegdheid wegens zeer onvoorzichtig rijgedrag.

Arme vrouw..
Zeker, die vrouw is een held maar dankzij ons fijne rechtsysteem wordt zij veroordeeld en blijft de misdadiger onbestraft. Gelukkig is ie dood. WHet is omdat het zinloss is anders alsnog posthuum vervolgen.

Hoeveel heeft die andere eigenlijk gekregen?
pi_63665867
quote:
Arme vrouw..
Echt wel.

Je mag ook niks meer tegenwoordig, naar de politie gaan gelijk nadat je spul is gestolen lost niets op, je aangifte komt op een grote bult en ze kijken er niet meer naar.

Diep triest.
Google is your friend, abuse your friends
pi_63665936
Arme vrouw.

Inderdaad. Verdient een lintje vanwege het feit dat ze iemand heeft doodgereden.
pi_63665983
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Echt wel.

Je mag ook niks meer tegenwoordig,(...)

Diep triest.
Ik mis ze ook hoor, de tijden waarin je iemand nog lekker ouderwets ongestraft dood mocht rijden.
pi_63665999
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef D-Flying het volgende:
Arme vrouw.

Inderdaad. Verdient een lintje vanwege het feit dat ze iemand heeft doodgereden.
Inderdaad, ze heeft de maatschappij verlost van een draaideurcrimineel. Helaas is dat andere stuk tuig wel weggekomen, nog niets over meegekregen dat hij minstens een paar jaar in de bak zit.
  maandag 1 december 2008 @ 13:08:18 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63666062
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:00 schreef Klummie het volgende:

[..]

Zeker, die vrouw is een held maar dankzij ons fijne rechtsysteem wordt zij veroordeeld en blijft de misdadiger onbestraft. Gelukkig is ie dood. WHet is omdat het zinloss is anders alsnog posthuum vervolgen.

Hoeveel heeft die andere eigenlijk gekregen?
dan hap ik maar.... dader onbestraft... die is dood dus kan niet veroordeeld worden, en dat lijkt me dat alleen een gerechtelijke macht dat kan.

En kom op... iemand dood rijden en 180 uur schoffelen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63666099
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef D-Flying het volgende:
Arme vrouw.

Ze deed het in een reflex, dat is heel anders wanneer jij expres iemand dood rijdt, het was heus der bedoeling niet om iemand dood te rijden.

Die vrouw die 2 mannen dood schoot is toch ook vrij uit gegaan?
pi_63666147
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

dan hap ik maar.... dader onbestraft... die is dood dus kan niet veroordeeld worden, en dat lijkt me dat alleen een gerechtelijke macht dat kan.

+ dat ze al die tijd al ondergedoken zit.
pi_63666541
Sterkte G.C.!
pi_63666589
Omdat die El Bejatti al 2 jaar aan de voor hem goede kant van het marokkaanse gras verblijft heeft die vrouw groot gelijk. Even een paar uurtjes schoffelen, is nog gezellig ook samen met de gemeentearbeiders en het verhaal is geschiedenis.
pi_63666627
Het is jammer dat rechters in Nederland zo weinig rekening houden met acties die slachtoffers in een vlaag van paniek en verstandsverbijstering ondernemen. Ik praat het niet goed dat deze vrouw iemand heeft doodgereden, maar ik begrijp haar reactie wel.
pi_63666643
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ze deed het in een reflex, dat is heel anders wanneer jij expres iemand dood rijdt, het was heus der bedoeling niet om iemand dood te rijden. Ja, dat is ook de reden waarom de straf zo laag is.

Die vrouw die 2 mannen dood schoot is toch ook vrij uit gegaan? WIE,WAT,WAAR,WANNEER,WAAROM?
  Donald Duck held maandag 1 december 2008 @ 13:37:21 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63666789
Gelukkig was het toch al een lage straf die ze kreeg. Maar toch nog wel veel te hoog voor het simpelweg opkomen voor zichzelf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63666891
Die vrouw werd beroofd dmv de Italiaanse Marokkaanse methode.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63666937
ze moeten een standbeeld maken voor deze vrouw!
pi_63666940
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het is jammer dat rechters in Nederland zo weinig rekening houden met acties die slachtoffers in een vlaag van paniek en verstandsverbijstering ondernemen. Ik praat het niet goed dat deze vrouw iemand heeft doodgereden, maar ik begrijp haar reactie wel.
Ik denk niet dat het in dit geval om een vlaag van verstandsverbijstering ging en die mening heb ik ook omdat ik een aantal surinaamse vrouwen persoonlijk ken. Als je daar een grapje mee probeert uit te halen is de eerste reactie een paar klappen uitdelen en dan pas na te denken. Echt, die blijven gevaarlijk
pi_63666965
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Goed, niemand van links kan uitleggen waar die verrijking zich exact bevindt, maar hij is er. En geloof je het niet, dan ben je een xenofoob, racist of anderszins untermensch.
Kijk eens in je muziekverzameling om te zien waar die verrijking zich bevindt, of in het aanbod aan eethuisjes etc. Als ik alleen maar mensen om me heen zou hebben met dezelfde achtergrond, witte hoofd e.d. dan zou ik mezelf geloof ik gillend gek in een inrichting laten opnemen.
pi_63666998
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:43 schreef schoelje het volgende:

[..]

Kijk eens in je muziekverzameling om te zien waar die verrijking zich bevindt, of in het aanbod aan eethuisjes etc.
muziekverzameling, ok.

eethuizen? donder op met die bende
pi_63667012
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:42 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het in dit geval om een vlaag van verstandsverbijstering ging en die mening heb ik ook omdat ik een aantal surinaamse vrouwen persoonlijk ken. Als je daar een grapje mee probeert uit te halen is de eerste reactie een paar klappen uitdelen en dan pas na te denken. Echt, die blijven gevaarlijk
Wat een onzin.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 1 december 2008 @ 13:45:30 #22
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63667023
quote:
Heb jij de hele uitspraak van de rechter gelezen? Ik meen me namelijk te herinneren dat er wel degelijk rekening gehouden is met de omstandigheden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63667027
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef rival het volgende:

[..]

muziekverzameling, ok.
quote:
Eens.
  maandag 1 december 2008 @ 13:46:22 #24
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_63667039
veel te lage straf. Iemand bewust aanrijden met je auto, niet erg raar dat die dan dood is. Dat die gene dan toevallig crimineel was maakt het niet minder erg, van zelfverdediging oid was geen sprake. Dat het een reflex is, vind ik geen excuus. Zo werd die politieagente miss ook wel in een reflex en in paniek neergeschoten, maakt het niet minder erg. 180 schoffelen voor doodslag, waar gaat het heen met NL
je oogst wat je zaait
pi_63667046
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef rival het volgende:

[..]

muziekverzameling, ok.

Ik ga toch zeker voor minstens één keer in de week babi pangang.
pi_63667057
Ik hoop dat ze bij mij in de straat mag schoffelen, dan zorg ik voor koffie, lunch, makkelijke stoel en een parasol, mocht het in de zomer vallen.

Die mevrouw verdient een lintje.

Er zijn natuurlijk altijd dingen die je zelf kan doen, om te proberen dit soort zaken te voorkomen.
Altijd alle deuren op slot doen, tijdens het auto rijden, maar vooral ruimte houden tussen jezelf en de auto voor je.
Mocht er iemand zo gek zijn, om je portier te willen openen, heb je in ieder geval ruimte genoeg om gas te geven.
Op zijn minst een arm uit de kom en wellicht ook een flinke schaafwond, want hij maakt dan toch een flinke schuiver.

En dan kan je gewoon je weg vervolgen.
pi_63667194
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:31 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Volgens mij was dat in Utrecht, een vrouw die al een keer eerder werd verkracht had een pistool bij zich omdat ze zich niet meer veilig voelde, vervolgens werd ze beroofd door 2 mannen en heeft ze dood geschoten.

Wel schuldig maar geen rechtsvervolging.
pi_63667331
Debiele reacties hier zeg. Ik ben het er hartstikke mee eens dat het mogelijk moet zijn om dat tuig zelf een beetje harder aan te pakken als jij of jouw eigendom wordt bedreigd, maar je kan te ver gaan. Er is iemand DOOD hoor. Mensen die zeggen dat deze mevrouw een lintje verdient zijn niet goed wijs.
pi_63667351
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

+ haar leven niet meer veilig zijn
MOKUM XXX RATED
pi_63667383
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:57 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

+ haar leven niet meer veilig zijn
Dat dus, ze durft ook vast niet in hoger beroep te gaan omdat ze werd bedreigd.
  Donald Duck held maandag 1 december 2008 @ 14:00:27 #31
46149 __Saviour__
pi_63667419
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
Debiele reacties hier zeg. Ik ben het er hartstikke mee eens dat het mogelijk moet zijn om dat tuig zelf een beetje harder aan te pakken als jij of jouw eigendom wordt bedreigd, maar je kan te ver gaan. Er is iemand DOOD hoor. Mensen die zeggen dat deze mevrouw een lintje verdient zijn niet goed wijs.
Als hij die vrouw niet had beroofd, was hij nu niet dood. Het was het gevolg van een ongelukje als gevolg van zijn eigen handelingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63667428
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Volgens mij was dat in Utrecht, een vrouw die al een keer eerder werd verkracht had een pistool bij zich omdat ze zich niet meer veilig voelde, vervolgens werd ze beroofd door 2 mannen en heeft ze dood geschoten.

Wel schuldig maar geen rechtsvervolging.
Kijk dus het zit zo. Maar verkrachting is iets anders dan diefstal. Het hangt meestal van de situatie af.
  maandag 1 december 2008 @ 14:01:20 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63667442
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat dus, ze durft ook vast niet in hoger beroep te gaan omdat ze werd bedreigd.
aannamens...
pi_63667475
quote:
Okay, dan krijgt die el bejatti posthum een lintje. feli!
pi_63667511
quote:
Soms word er teveel waarde gehecht aan een mensenleven. En dit is een goed voorbeeld ervan. Die goser was, net als vele anderen, een kankergezwel in de samenleving. Goed dat ie eruit gesneden is.
pi_63667532
quote:
Inderdaad "stomme actie", ze kom hem wel een permante handicap bezorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door D-Flying op 01-12-2008 14:12:50 ]
pi_63667578
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:01 schreef Re het volgende:

[..]

aannamens...
Ja dat is zo, maar ze werd wel bedreigd, kan me voorstellen dat die vrouw bang is.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 14:08:00 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63667611
quote:

Arme vrouw..
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 14:10:03 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63667663
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

+ dat ze al die tijd al ondergedoken zit.

Ze wilde nadien een rijschool beginnen en zocht daarmee bewust de media op, hoe wil je in godsnaam een rijschool beginnen als je daarna onvindbaar bent voor je klanten
pi_63667686
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:03 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Soms word er teveel waarde gehecht aan een mensenleven. En dit is een goed voorbeeld ervan. Die goser was, net als vele anderen, een kankergezwel in de samenleving. Goed dat ie eruit gesneden is.
Treurig maar waar. Genoeg personen die Nederland (en wat dat betreft de hele wereld) beter kwijt dan rijk is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63667699
quote:

Nou en? Een veroordeelde crimineel die amper een dag de cel uit was is dood... Doordat hij tijdens het bestelen van iemand erachter kwam dat ook dat 'vak' zo zijn eigen beroepsrisico's kent. Ik zeg: mooi! Jammer dat het niet eerder is gebeurd, want dan had hij nog minder slachtoffers gemaakt. Wie weet hoeveel diefstallen er nu niet hebben plaatsgevonden omdat ie om een boom gevouwen ligt. Nu die andere kleptomaantjes nog en we kunnen weer wat veiliger over straat.
pi_63667761
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als hij die vrouw niet had beroofd, was hij nu niet dood. Het was het gevolg van een ongelukje als gevolg van zijn eigen handelingen.
Wat een achterlijke redenatie. Het staat toch totaal niet in verhouding tot zijn daad. Als iemand een tasje steelt mag hij dus dood? What's next? Iemand die 40 km/u te hard rijdt op de snelweg mag je in zijn knieschijven schieten? Denk eens na man.
pi_63667801
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:14 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wat een achterlijke redenatie. Het staat toch totaal niet in verhouding tot zijn daad. Als iemand een tasje steelt mag hij dus dood? What's next? Iemand die 40 km/u te hard rijdt op de snelweg mag je in zijn knieschijven schieten? Denk eens na man.
What's next.

Germaine C. vergeet haar spaargeld op te geven bij de belasting. Wordt omgelegd door de belasting beambte.
Germaine C. vergeet een parkeerbon te betalen. Wordt omgelegd door het parkeertoezicht.
ENZ. Koekje van eigen deeg.

Ze heeft immers iets gestolen.
pi_63667844
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:03 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

En dit is een goed voorbeeld ervan. Die goser was, net als vele anderen, een kankergezwel in de samenleving. Goed dat ie eruit gesneden is.
Inderdaad. Zoiets dient echter te gebeuren d.m.v. een celstraf, en niet door hem dood te rijden.
pi_63667938
quote:
Het is jammer dat rechters in Nederland zo weinig rekening houden met acties die slachtoffers in een vlaag van paniek en verstandsverbijstering ondernemen.
Inderdaad. 180 uur schoffelen, dat wens je een serieverkrachter nog niet toe.
  Donald Duck held maandag 1 december 2008 @ 14:23:17 #46
46149 __Saviour__
pi_63667939
quote:
Hij moest niet dood. Normaal is straf iets voor de rechtbank. Nu was het echter het gevolg van een ongelukje, dat enkel en alleen gebeurde vanwege een reactie op zijn criminele handelingen. Zij ging er niet achteraan met de gedachte van 'ik ga je lekker doodrijden', ze wilde gewoon haar tasje terug. Dat die eikel daarbij om het leven kwam, ach ja, jammer maar helaas.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63668008
quote:

[..]

ze heeft niemand vermoord. er is een dodelijk ongeluk gebeurd.
een ongeluk die hij veroorzaakt, zij raakt in paniek.

hij nu dood, wij allemaal blij. noujah blij, ik vind het zielig voor haar.. zoals eerder, ze verdiend een standbeeld.
pi_63668115
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:18 schreef Bananenman het volgende:

Inderdaad. Zoiets dient echter te gebeuren d.m.v. een celstraf, en niet door hem dood te rijden.
Het is niet dat hem de doodstraf is opgelegd, dit hele verhaal is meer een gevalletje dood door eigen schuld/zelfmoord. De dader kwam net bij de rechter vandaan vanwege een veroordeling door andere criminele activiteiten. Wellicht was hij door de gedacht dusdanig depressief geraakt dat hij willens en wetens tussen die auto en die boom is gaan staan om te worden doodgereden. Vergelijk het met mensen die zich voor een trein gooien, je gaat dan ook de machinist niet aanklagen.
pi_63668203
quote:

Arme vrouw..
Arme overledene en zijn familie zal je bedoelen
  maandag 1 december 2008 @ 14:36:00 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63668208
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:26 schreef rival het volgende:

[..]

ze heeft niemand vermoord. er is een dodelijk ongeluk gebeurd.
een ongeluk die hij veroorzaakt, zij raakt in paniek.

hij nu dood, wij allemaal blij. noujah blij, ik vind het zielig voor haar.. zoals eerder, ze verdiend een standbeeld.
nee, zij veroorzaakt het ongeluk en heeft haar auto als wapen gebruikt of wilde je zeggen dat als je achteruit rijdt en je auto tegen een boom parkeert je niet roekeloos bezig bent?
pi_63668238
Ze is helemaal niet in paniek geraakt. Ze is moedwillig op die gast ingereden. Normaal gesproken kan een 'helder denkende' vrouw nog niet eens normaal achteruit rijden en zij kan dat in paniek 100en meters lang wel?

Ze heeft hem expres aangereden en heeft daarmee het risico genomen dat ze hem dood reed. Daarvoor is ze veroordeelt. Overgens had ze net zo goed iemand anders in haar 'blinde paniek' dood kunnen rijden. Dan hadden dezelfde fokkertjes weer geroepen dat zij dood moest.
  maandag 1 december 2008 @ 14:44:07 #52
3185 Adelante
To let it go now
pi_63668360
Had het Openbaar Ministerie geen hoger beroep aangespannen of waren die altevreden met de opgelegde straf?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 1 december 2008 @ 14:46:02 #53
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63668408
180 uur werkstraf is een straf die veel lager is dan de maximale straf voor dood door roekeloos rijgedrag of gewoon dood door schuld. Daarbij is dus enerzijds rekening gehouden met het feit dat die vrouw in paniek handelde, zelf slachtoffer was, zelf niet voor de situatie koos en veel over zich heen gekregen heeft.

Anderzijds is er rekening mee gehouden dat de vrouw wel bewust deze roekeloze manoeuvre heeft uitgehaald en we als samenleving niet moeten willen dat dit soort gevaarlijke reacties met auto's worden uitgehaald. Je eigendommen verdedigen mag, mits dit proportioneel gebeurt, en die laatste grens heeft C. overschreden.

Prima vonnis van de rechtbank dus, mooi dat het hoger beroep is ingetrokken, want een betere uitspraak was toch niet mogelijk geweest en dit scheelt iedereen een hoop extra tijd en ellende.
pi_63668673
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:36 schreef Re het volgende:

[..]

nee, zij veroorzaakt het ongeluk en heeft haar auto als wapen gebruikt of wilde je zeggen dat als je achteruit rijdt en je auto tegen een boom parkeert je niet roekeloos bezig bent?
oorzaak is de kraak, gevolg is het ongeluk.
schuld ligt bij de oorzaak, die is nu dood. probleem opgelost.

wat is er mis mee?
pi_63668763
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:37 schreef The_End het volgende:

Overgens had ze net zo goed iemand anders in haar 'blinde paniek' dood kunnen rijden. Dan hadden dezelfde fokkertjes weer geroepen dat zij dood moest.
... haar auto had ook oververhit kunnen raken, exploderen en dat er nog eens tig mensen dood gingen
pi_63668904
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:58 schreef rival het volgende:
... haar auto had ook oververhit kunnen raken, exploderen en dat er nog eens tig mensen dood gingen
En jij kent dezelfde kans daar aan toe?

Vertel eens; hoe vaak vallen er doden bij het exploderen van een oververhitte auto en hoevaak vallen er doden bij het achteruit rijden (al dan niet in blinde paniek)?
pi_63668931
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

hij merkt er weinig van...
die ouders missen inderdaad dat "lieve vriendelijke"" knulletje van ze, ze zullen wel boos op hem zijn dat hij met zulke gevaarlijke dingen bezig was waardoor hij verONGELUKt is!

die jongen was dezelfde dag nog vrijgelaten (of 1 dag eerder) voor een soortgelijk vergrijp...
denk je nou echt dat als hij nu netjes opgepakt werd, het probleem was verholpen?
nee, dat heeft deze vrouw voor ons gedaan. probleem verholpen. ik ben haar dankbaar
pi_63668969
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:02 schreef The_End het volgende:

[..]

En jij kent dezelfde kans daar aan toe?

Vertel eens; hoe vaak vallen er doden bij het exploderen van een oververhitte auto en hoevaak vallen er doden bij het achteruit rijden (al dan niet in blinde paniek)?
ik denk dat als je met 100 meter achteruitrijden een kutkoter tegen een boom kan prikken, de kans erg klein is dat je per ongeluk iemand anders raakt... deze vrouw is een fucking STIG!
pi_63669163
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:05 schreef rival het volgende:
ik denk dat als je met 100 meter achteruitrijden een kutkoter tegen een boom kan prikken, de kans erg klein is dat je per ongeluk iemand anders raakt... deze vrouw is een fucking STIG!
Daarnet was het nog een 'ongeluk'...
pi_63669198
quote:

[..]

Dit was geen opgelegde straf, dit is 100% een gevolg van zijn daden, eigen schuld dikke bult. En zie de 'doodstraf' maar als een straf voor al zijn misdaden tot dan toe, en dan vooral de degene waar hij NIET voor gepakt is. Altijd nog stukken beter dan zo'n maandje in een cel.
pi_63669280
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:37 schreef The_End het volgende:
Ze is helemaal niet in paniek geraakt. Ze is moedwillig op die gast ingereden. Normaal gesproken kan een 'helder denkende' vrouw nog niet eens normaal achteruit rijden en zij kan dat in paniek 100en meters lang wel?

Ze heeft hem expres aangereden en heeft daarmee het risico genomen dat ze hem dood reed. Daarvoor is ze veroordeelt. Overgens had ze net zo goed iemand anders in haar 'blinde paniek' dood kunnen rijden. Dan hadden dezelfde fokkertjes weer geroepen dat zij dood moest.
Oh, jij zat in de auto en je weet dus precies wat er op dat moment door je heen ging?
pi_63669326
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:15 schreef LaTiNo het volgende:
Oh, jij zat in de auto en je weet dus precies wat er op dat moment door je heen ging?
Nee, jij wel?
pi_63669368
Dat neanderthalerisme, is dat nou stoer? Ofzo? Zoiets?
pi_63670245
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:
Ze weten niet beter, ben ik bang.
pi_63670265
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:04 schreef rival het volgende:

[..]

hij merkt er weinig van...
die ouders missen inderdaad dat "lieve vriendelijke"" knulletje van ze, ze zullen wel boos op hem zijn dat hij met zulke gevaarlijke dingen bezig was waardoor hij verONGELUKt is!

die jongen was dezelfde dag nog vrijgelaten (of 1 dag eerder) voor een soortgelijk vergrijp...
denk je nou echt dat als hij nu netjes opgepakt werd, het probleem was verholpen?
nee, dat heeft deze vrouw voor ons gedaan. probleem verholpen. ik ben haar dankbaar
Jij zou het niet erg vinden als je broertje wordt doodgereden?
pi_63670321
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:11 schreef The_End het volgende:

[..]

Daarnet was het nog een 'ongeluk'...
niet volgens jou toch
pi_63670408
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:48 schreef SCH het volgende:

[..]

daar zou ik heel verdrietig om worden.....
wordt hij doodgereden door een dronken bestuurder terwijl hij zelf netjes bezig was, dan zou ik ook nog eens op zoek gaan naar die dronken idioot....
als hij echter door zijn eigen kutgedrag dood gaat, zou ik wel beseffen.... kut man, maar eigen schuld... zijn eigen schuld.
ik hoop ook dat deze familie dat beseft, dat dit allemaal te danken is aan die jongen zelf... alleen maar zijn schuld.
pi_63670501
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:48 schreef SCH het volgende:

Mijn broertje heeft ooit een keer een slagaderlijke bloeding opgelopen toen hij in een dronken bui een ruit van een kas eruit schopte en vervolgens de bovenliggende ruit als een guillotine naar beneden kwam. Daar zal hem leren dat rotjong.
pi_63670567
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:
Van die doodgereden knul bedoel je. Ja dat vinden ze stoer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 1 december 2008 @ 16:05:12 #70
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63670750
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:46 schreef Pool het volgende:
180 uur werkstraf is een straf die veel lager is dan de maximale straf voor dood door roekeloos rijgedrag of gewoon dood door schuld. Daarbij is dus enerzijds rekening gehouden met het feit dat die vrouw in paniek handelde, zelf slachtoffer was, zelf niet voor de situatie koos en veel over zich heen gekregen heeft.

Anderzijds is er rekening mee gehouden dat de vrouw wel bewust deze roekeloze manoeuvre heeft uitgehaald en we als samenleving niet moeten willen dat dit soort gevaarlijke reacties met auto's worden uitgehaald. Je eigendommen verdedigen mag, mits dit proportioneel gebeurt, en die laatste grens heeft C. overschreden.

Prima vonnis van de rechtbank dus, mooi dat het hoger beroep is ingetrokken, want een betere uitspraak was toch niet mogelijk geweest en dit scheelt iedereen een hoop extra tijd en ellende.
Politiek correct geneuzel.
De familie van het slachtoffer heeft levenslang gekregen en de dader mag een paar uur schoffelen. Alleen in Nederland wordt de dader zo in de watten gelegd wanneer er sprake is van een moeilijke situatie.

Géén kloon van tvlxd!
  maandag 1 december 2008 @ 16:08:31 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63670846
Heeft Wilders al geroepen dat Nederland minimumstraffen nodig heeft?
Géén kloon van tvlxd!
pi_63670924
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:17 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, jij wel?
Nopez, maar IK doe niet net alsof ik weet wat er door haar hoofd heen ging op dat moment. Jij wel he.
pi_63670998
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:05 schreef Montov het volgende:

De familie van het slachtoffer heeft levenslang gekregen
ja die familie was zo begaan met hun zoon, dat ie op de dag dat ie vrij kwam weer op straat rondhing met zijn aso criminele vrienden!

† In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 16:16:39 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63671078
Is deze dame ooit niet eens aangehouden in een programma als blik op de weg o.i.d.? Ze gilde toen de hele boel bijelkaar..
pi_63671128
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:11 schreef LaTiNo het volgende:
Nopez, maar IK doe niet net alsof ik weet wat er door haar hoofd heen ging op dat moment. Jij wel he.
Ik reageerde op mensen die beweerden dat ze in 'blinde paniek' handelde. Dus ik heb net zoveel 'recht' om te beweren wat door haar hoofd ging als de andere posters hier...

Daarnaast heeft ze in eerste instantie zelf verklaard dat ze hem expres heeft aangereden.
pi_63671198
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:16 schreef Loedertje het volgende:
Is deze dame ooit niet eens aangehouden in een programma als blik op de weg o.i.d.? Ze gilde toen de hele boel bijelkaar..
Ze is een keer achteruitgereden op de snelweg om verhaal te halen bij een snelheidscontrole. Dat mens spoorde geestelijk ook helemaal niet. Dat verhaal van dat ze bedreigd werd is ook nooit bewezen, dat beweert enkel zij. Dat mens hoort nooit meer achter het stuur te kruipen.
pi_63671215
Vinden jullie nou ook niet dat ze al genoeg gestraft is? Ik heb begrepen dat de darmen van die onfortuinlijke tasjesdief om haar bumper hingen toen ze hem aanreed, dat moet een bijzonder traumatische indruk geweest zijn. Als je dat overkomt dan kun je er echt niet meer van slapen.
  maandag 1 december 2008 @ 16:27:39 #78
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63671411
quote:
Risico van het vak...
pi_63671449
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Risico van het vak...
Dus als jij een keer door rood loopt mag ik je ook scheppen met de auto ? Risico van het vak immers. En ik moet nog een lintje krijgen ook, weer een wetsovertreder minder.
pi_63671466
quote:
Risico van het vak...
Ok, dus stichting Brein mag ook in een auto rond gaan scheuren om copyright schenders dood te rijden?
pi_63671570
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:46 schreef Pool het volgende:

Hear, hear.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 1 december 2008 @ 16:36:03 #82
136343 BasEnAad
pi_63671664
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Ok, dus stichting Brein mag ook in een auto rond gaan scheuren om copyright schenders dood te rijden?
Een mp3 downloaden is wat anders dan een roofoverval plegen. Als die vrouw in reflex die malloot probeert tegen te houden en hij komt klem, dan is dat heel jammer voor hem. Die vrouw is juist het slachtoffer, als die eikel gewoon van haar tas was afgebleven was er niets gebeurd.
  maandag 1 december 2008 @ 16:36:54 #83
136343 BasEnAad
pi_63671691
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus als jij een keer door rood loopt mag ik je ook scheppen met de auto ? Risico van het vak immers. En ik moet nog een lintje krijgen ook, weer een wetsovertreder minder.
Nee, niet bewust. Maar als ik onder een auto kom door niet goed op te letten is dat mijn eigen schuld.
pi_63671819
quote:

[..]

Iemand mag nog altijd zijn eigendom beschermen. Ja en als daar dan toevallig een crimineel bij om komt is dat z'n beroepsrisico, daar kan ik echt niet mee zitten.

Verder draaideurcriminelen vergelijken met te hard rijden

[ Bericht 1% gewijzigd door Sora op 01-12-2008 16:51:25 ]
pi_63671864
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

heeft die familie hem dan echt gekent? aangezien hij voornamelijk in de bak zat, lijkt me niet dat je daar zoveel contact hebt met je familie. Maar goed, ontzettend zielig natuurlijk, een dooie crimineel. Arm kind. Zwaar voor de familie. Vreselijk. natuurlijk.
pi_63671946
Dat is dus onzin wat je zegt blijkbaar, Sora, daar de vrouw is veroordeeld

Echt, wat 'n domme Wildersstemmers hier, is althans mijn vermoeden. Godzijdank is het niet toegestaan om op dieven in te rijden, de doodstraf wordt hier uberhaupt niet ingevoerd, laat staan voor het jatten van 'n tas.
pi_63671950
quote:

[..]

tasjesrovers vermoorden nogal eens mensen (bejaarden die vallen en iets breken, of simpelweg een hartaanval krijgen)
ik gok zo dat er weinig mensen dood neervallen als ik door rood loop...

maar jij vind dus dat iemand die door rood loopt, de bak in moet?
pi_63671991
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, niet bewust. Maar als ik onder een auto kom door niet goed op te letten is dat mijn eigen schuld.

wat een lul die automobilist, hij had toch kunnen remmen oid? klaag hem aan, je arme familie!
pi_63672017
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef The_End het volgende:

[..]

ik moet dus de bak in volgens jou als ik muziek download/upload?
  maandag 1 december 2008 @ 16:49:39 #90
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672068
quote:

[..]

Ja, het geestelijk leed dat iemand overhoudt aan het zien van een dergelijke verkeersovertreding is goed vergelijkbaar met het leed van een beroving.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_63672083
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:48 schreef rival het volgende:
ik moet dus de bak in volgens jou als ik muziek download/upload?
Helemaal niet; Ik mag je doodrijden als je dat doet, want dieven mag je doodrijden.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 16:50:15 #92
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63672090
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Ze is een keer achteruitgereden op de snelweg om verhaal te halen bij een snelheidscontrole. Dat mens spoorde geestelijk ook helemaal niet. Dat verhaal van dat ze bedreigd werd is ook nooit bewezen, dat beweert enkel zij. Dat mens hoort nooit meer achter het stuur te kruipen.
+ (volgens mij) dat ze is aangehouden en begon te krijsen over discriminatie (aanhouding op de ring Amsterdam geloof ik)

Dat er geestelijk iets mis is met deze dame was al duidelijk uit diverse online verhalen
pi_63672111
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:45 schreef Taurus het volgende:
Dat is dus onzin wat je zegt blijkbaar, Sora, daar de vrouw is veroordeeld

Echt, wat 'n domme Wildersstemmers hier, is althans mijn vermoeden. Godzijdank is het niet toegestaan om op dieven in te rijden, de doodstraf wordt hier uberhaupt niet ingevoerd, laat staan voor het jatten van 'n tas.
Ik kan me wel vinden in de straf hoor, gezien de omstandigheden en het verleden van de Germaine zelf, maar "speaking in general" kan ik er echt niet mee zitten als een dief omkomt tijdens het uitoefenen van z'n beroep. Dat in dit geval wordt geoordeeld dat C. haar boekje flink te buiten is gegaan, roekeloos rijgedrag en daarvoor word veroordeeld kan ik wel begrijpen, als dat niet zou gebeuren is het einde zoek.
pi_63672129
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

+ (volgens mij) dat ze is aangehouden en begon te krijsen over discriminatie (aanhouding op de ring Amsterdam geloof ik)
Dat kan je haar niet kwalijk nemen, want dat is haar ingeprent door de PvdA.
quote:
Dat er geestelijk iets mis is met deze dame was al duidelijk uit diverse online verhalen
Laten we het maar niet hebben over de geestelijke gesteldheid van de tasjesrovers.
pi_63672165
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Helemaal niet; Ik mag je doodrijden als je dat doet, want dieven mag je doodrijden.
dat mag niet.
maar als een dief iets van je steelt, en hij daarbij ongelukkig dood gaat, dan ben je een held!

je moet er alleen voor zorgen dat het wel echt op een ongeluk lijkt, anders krijg je dit soort dingen. arme onschuldige slachtoffers die berecht worden

dit is gewoon een bedrijfongeval!
pi_63672183
Er wordt hier ook altijd zo overtrokken gereageerd op het trauma dat je zogenaamd schijnt over te houden als iemand je tas jat "Wie weet zat er wel een foto van haar overleden zoon in", dat soort ongein. Ik mag toch open dat er nooit iemand getraumatiseerd is geraakt van een tas die gepakt wordt. Zwakke zieltjes.

Het is lullig voor de vrouw dat haar tas was gejat (lullig, niets meer), maar toch echt niet te vergelijken met iemand doodrijden. Indien dat bewust is gebeurd natuurlijk.

Daarnaast zijn de mensen die hier roepen dat het geen hol uitmaakt dat zo'n schoffie dood is minstens net zulke randfiguren als die tasjesdief zelf. Dat kan haast niet anders, absoluut niet geciviliseerd.
pi_63672227
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:40 schreef Sora het volgende:

[..]

Iemand mag nog altijd zijn eigendom beschermen. Jja en als daar dan toevallig een crimineel bij om komt is dat z'n beroepsrisico.

Verder draaideurcriminelen vergelijken met te hard rijden
Misschien moet je een cursus begrijpend lezen gaan volgen. Ik zeg dat iemand doodrijden extreem overdreven is voor een vergrijp als het stelen van een tasje. Daarna noem ik een ander vergrijp met een in mijn ogen buitenproportionele straf. Als ik draaideurcriminelen direct met mensen die te hard rijden had willen vergelijken had ik wel gesuggereerd om die ook dood te rijden. Ik zeg nergens dat het net zo erg is.
  maandag 1 december 2008 @ 16:55:45 #98
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672262
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:53 schreef Taurus het volgende:
Er wordt hier ook altijd zo overtrokken gereageerd op het trauma dat je zogenaamd schijnt over te houden als iemand je tas jat "Wie weet zat er wel een foto van haar overleden zoon in", dat soort ongein. Ik mag toch open dat er nooit iemand getraumatiseerd is geraakt van een tas die gepakt wordt. Zwakke zieltjes.
Er wordt altijd zo overdreven gereageerd op de dood van een onbekende. ''Wie weet had hij nog wel een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen'', dat soort onzin. Ik mag hopen dat je geen medelijden hebt met gespuis dat op deze manier omkomt. Zwakke zieltjes.
pi_63672271
quote:
Daarnaast zijn de mensen die hier roepen dat het geen hol uitmaakt dat zo'n schoffie dood is minstens net zulke randfiguren als die tasjesdief zelf. Dat kan haast niet anders, absoluut niet geciviliseerd.
er zit verschil tussen schoffies, en regelrechte draaideurcriminelen!
en dat verschil zien "wij" wel!

jullie denken, diefstal van tasje = dood = gaat te ver....
en daar ben ik het helemaal mee eens

maar dit is niet een knul die een foutje begaat, dit is iemand die hier nog jaren mee door zou gaan... dus mooi.. opgelost.. slotje
pi_63672273
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:55 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Er wordt altijd zo overdreven gereageerd op de dood van een onbekende. ''Wie weet had hij nog wel een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen'', dat soort onzin. Ik mag hopen dat je geen medelijden hebt met gespuis dat op deze manier omkomt. Zwakke zieltjes.
FAIL.
pi_63672300
quote:
Het maakt wel uit dat dat schoffie dood is, want nu kan dat jong dat maatschappelijk toch niet meer te redden was, geen tas meer stelen of andere criminelen activiteiten ontplooien.
pi_63672307
quote:

Het is lullig voor de vrouw dat haar tas was gejat (lullig, niets meer), maar toch echt niet te vergelijken met iemand doodrijden. Indien dat bewust is gebeurd natuurlijk.

Zulke figuren als jij ben ik ook al vaker tegengekomen in mijn leven. Altijd vol verve al de zelfkant van de samenleving verdedigende. Totdat men dan zelf een keertje slachtoffer wordt van een junk of andere idioot. Dan zie je ze met bloeddoorlopen ogen om de doodstraf schreeuwen
pi_63672316
quote:

[..]

ja, of de arme familie van die jongen die hem de avond na zijn vrijlating de straat op laat met zijn lieve schattige vriendjes
  maandag 1 december 2008 @ 16:58:25 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63672339
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:56 schreef rival het volgende:

[..]

oorzaak is de kraak, gevolg is het ongeluk.
schuld ligt bij de oorzaak, die is nu dood. probleem opgelost.

wat is er mis mee?
nee oorzaak is het ongeluk, gevolg is de dood...
  maandag 1 december 2008 @ 16:58:37 #105
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672349
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

FAIL.
De overval was inderdaad verre van geslaagd.
pi_63672365
quote:

[..]

Sterk hoor Ik laat er persoonlijk natuurlijk geen traan om, maar ik jank eerder om een overleden buurjongen van mij die af en toe 'n tas jat dan wanneer mijn tas ergens wordt gejat. Kwestie van een juist gevoel voor waarde, vrees ik. Dus dat het hier af en toe geprezen wordt dat de dief in kwestie dood is, is ronduit holbewonergedrag te noemen.
pi_63672426
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:57 schreef schoelje het volgende:

[..]

Zulke figuren als jij ben ik ook al vaker tegengekomen in mijn leven. Altijd vol verve al de zelfkant van de samenleving verdedigende. Totdat men dan zelf een keertje slachtoffer wordt van een junk of andere idioot. Dan zie je ze met bloeddoorlopen ogen om de doodstraf schreeuwen
Leuk dat jij die figuren blijkbaar tegenkomt (in mijn kringen gelukkig niet) maar hou het daarbij, want ik hoor daar absoluut niet tussen.
pi_63672433
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:45 schreef rival het volgende:

[..]

t

maar jij vind dus dat iemand die door rood loopt, de bak in moet?
Nee, ik vind dat je dood moet voor het door rood lopen. Als iemand zelf mag bepalen dat een tasjesdief dood mag, dan mag ik dat ook bepalen. Of zie je zelf ook wel een beetje in dat het nogal een zooi gaat worden als iedereen zelf maar een strafmaat gaat bepalen en deze ook nog eens zelf gaat hanteren ?
  maandag 1 december 2008 @ 17:02:50 #109
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672475
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Sterk hoor Ik laat er persoonlijk natuurlijk geen traan om, maar ik jank eerder om een overleden buurjongen van mij die af en toe 'n tas jat dan wanneer mijn tas ergens wordt gejat. Kwestie van een juist gevoel voor waarde, vrees ik.
Laten we dat ''gevoel voor waarde'' eens nagaan. Jouw buurjongen jat een tas. Hij vertelt dat natuurlijk niet aan jou, dus jij kunt niet naar het slachtoffer gaan om 'm in te prenten dat het lullig is, maar meer ook niet. Het slachtoffer voelt zich voortaan onveilig en schaft een wapen aan. Wie een wapen heeft, wil dat gebruiken ook, dus de volgende maal dat iemand hem nadert op een wijze die hem niet aanstaat, maakt 'ie gebruik van dat wapen.
Jouw buurjongen is een maatschappelijke plaag.
pi_63672495
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:01 schreef gelly het volgende:
Of zie je zelf ook wel een beetje in dat het nogal een zooi gaat worden als iedereen zelf maar een strafmaat gaat bepalen en deze ook nog eens zelf gaat hanteren ?
er is een ongeluk gebeurd...
jullie doen alsof er een rechtzaak is geweest en die jongen tot de bumperdood is veroordeeld....
en dat is niet het geval.

en of ze het nou expres doet of niet, zij hoort het voordeel van de twijfel te krijgen. klaar.
pi_63672499
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Leuk dat jij die figuren blijkbaar tegenkomt (in mijn kringen gelukkig niet) maar hou het daarbij, want ik hoor daar absoluut niet tussen.

Wacht maar totdat je een keertje wat meemaakt in je leven, want dan piep je wel anders.
pi_63672503
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het maakt wel uit dat dat schoffie dood is, want nu kan dat jong dat maatschappelijk toch niet meer te redden was
Ten eerste is deze voorspelling natuurlijk niet betrouwbaar. Althans, ik weet niet wie jij bent, maar ik geloof niet in dat astro-gedoe.
quote:
geen tas meer stelen of andere criminelen activiteiten ontplooien.
Dat had ook in het gevang voorkomen kunnen worden, dat is de straf die er op criminele activiteiten staat in dit land.
pi_63672538
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:58 schreef Taurus het volgende: Dus dat het hier af en toe geprezen wordt dat de dief in kwestie dood is, is ronduit holbewonergedrag te noemen.
Als het nou een jongen was geweest die zich had laten ompraten door wat verkeerde vrienden en in een domme bui mee was gegaan om een tasje te roven dan had ik ook gezegd dat het klote was. Maar omdat het hier een doorgewinterde draaideurcrimineel betrof maak je jezelf volstrekt belachelijk met de mededeling dat een parel der natie van ons is heengegaan. Mijn leedvermaak is in deze groter dan mijn leedwezen.
pi_63672560
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wacht maar totdat je een keertje wat meemaakt in je leven, want dan piep je wel anders.
Echt Jomanda-kwaliteiten, of niet? Ik zei al dat ik daar niet in geloof. Maar dan nog, objectiviteit is belangrijk bij beoordeling van dit soort zaken, dus als ik het nooit meegemaakt zou hebben (de waarheid hierover laat ik in het midden, is niet relevant) zou dat de kwaliteit van mijn mening slechts ten goede komen. Getraumatiseerde personen zijn immers vaak de weg kwijt
pi_63672568
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ten eerste is deze voorspelling natuurlijk niet betrouwbaar. Althans, ik weet niet wie jij bent, maar ik geloof niet in dat astro-gedoe.
[..]

Dat had ook in het gevang voorkomen kunnen worden, dat is de straf die er op criminele activiteiten staat in dit land.
euhm, ik weet niet of je alles weet. maar dit arme knulletje is de dag ervoor (of zelfs nog dezelfde dag)
vrij gekomen voor soortgelijke vergrijpen.... dus het gevang heeft niks geholpen.. niks noppes nada... hij kon er zelfs niet een maandje mee stoppen oid,... gewoon vanuit de cel rechtsreeks naar de straat!
nu, jaren later.. heeft hij nog steeds geen tasje meer gestolen!!!

wat heeft er meer geholpen? ons recht, of de bumper
  maandag 1 december 2008 @ 17:06:54 #116
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_63672610
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

seksueel misbruikt in je jeugd?
je oogst wat je zaait
pi_63672611
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:04 schreef schoelje het volgende:

[..]

Als het nou een jongen was geweest die zich had laten ompraten door wat verkeerde vrienden en in een domme bui mee was gegaan om een tasje te roven dan had ik ook gezegd dat het klote was. Maar omdat het hier een doorgewinterde draaideurcrimineel betrof maak je jezelf volstrekt belachelijk met de mededeling dat een parel der natie van ons is heengegaan. Mijn leedvermaak is in deze groter dan mijn leedwezen.
En waar heb ik dit gezegd... Ik voel al weer welke kant deze discussie op gaat met dit soort reacties die mijn woorden verdraaien, geen volwaardige discussie waarschijnlijk. Daarnaast mag jij er best 'n feestje omvieren, die mening is jou toegestaan. Maar ik vind dat holbewonergedrag (en die mening is tevens toegestaan).
  maandag 1 december 2008 @ 17:06:55 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63672612
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:03 schreef rival het volgende:

[..]

jullie doen alsof er een rechtzaak is geweest en die jongen tot de bumperdood is veroordeeld....

en of ze het nou expres doet of niet, zij hoort het voordeel van de twijfel te krijgen. klaar.
dat heeft ze toch ook... een werkstrafje voor iemand bewust dood maken gezien de omstandigheden lijkt me toch redelijk voordelig
pi_63672717
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:05 schreef rival het volgende:

[..]

euhm, ik weet niet of je alles weet. maar dit arme knulletje is de dag ervoor (of zelfs nog dezelfde dag)
vrij gekomen voor soortgelijke vergrijpen.... dus het gevang heeft niks geholpen.. niks noppes nada... hij kon er zelfs niet een maandje mee stoppen oid,... gewoon vanuit de cel rechtsreeks naar de straat!
nu, jaren later.. heeft hij nog steeds geen tasje meer gestolen!!!

wat heeft er meer geholpen? ons recht, of de bumper
Er bestaat ook nog zoiets als ethiek. De dood is simpelweg niet terecht voor vergrijpen als materieel jatten. Dat jullie een toevallige afloop met de dood in deze zaak toejuichen is jullie probleem, ik vind het er lelijk (want dom) uitzien. Pro-doodstraf vind ik sowieso dom. En dat is deze mening natuurlijk, want goedkeuren dat die vrouw hem met de auto heeft aangereden lijkt me gelijk aan het goedkeuren van de doodstraf. Sterker nog, eigen rechter spelen is blijkbaar gedoogd in jullie visie. Lekker stelletje, blij dat jullie aan het fokken zijn in plaats van nuttigere zaken in landsbelang. Dat scheelt dan weer, roep het vooral hier en doe er verder niks mee alstublieft.
pi_63672773
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:10 schreef Taurus het volgende:
Lekker stelletje, blij dat jullie aan het fokken zijn in plaats van nuttigere zaken in landsbelang. Dat scheelt dan weer, roep het vooral hier en doe er verder niks mee alstublieft.
Wen maar alvast aan de nieuwe generatie.
pi_63672814
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:03 schreef rival het volgende:

[..]

Je kunt m.i. niet van een ongeluk spreken als je zelf het risico veroorzaakt. Voor hetzelfde had ze iemand anders dan de tasjesdief doodgereden.
quote:
De reacties doen anders denken. Als het recht zo belangrijk is voor jou en gelijkgestemden stond je niet zo te juichen om de dood van de tasjesdief.
quote:
Nee, levens doelbewust in gevaar brengen en doodslag hoort gewoon aangepakt worden. We hebben hier in Nederland 1 instantie die beslist of en hoe iemand gestraft moet worden. Denk je daar anders over dan hoor je net als de tasjesdief niet in deze samenleving thuis. Zeker gezien het verleden van de vrouw is de straf absurd laag.
  maandag 1 december 2008 @ 17:14:58 #122
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672840
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wen maar alvast aan de nieuwe generatie. Want hoe eerder jij went, hoe minder hard straks de klap aan komt
De nieuwe generatie telt niet meer psychopaten dan de vorige, dus je hebt pech.
pi_63672890
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:14 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

De nieuwe generatie telt niet meer psychopaten dan de vorige, dus je hebt pech.
Klopt, maar de nieuwe generatie telt wel veel meer realisten.
pi_63672928
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wen maar alvast aan de nieuwe generatie.
Nieuwe generatie ? Het zijn vooral dezelfde mensen die je normaal enkel hoort na een borrel teveel op een verjaardag. Helaas hebben ze nu ook internet, dan wordt ontlopen wat moeilijker.
  maandag 1 december 2008 @ 17:18:29 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63672930
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Klopt, maar de nieuwe generatie telt wel veel meer realisten.
en meer kutmarokkaantjes dus kunnen jullie elkaar lekker de hersens inslaan... ruimt dat ook weer op
pi_63672948
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:46 schreef Amokzaaier het volgende:
veel te lage straf. Iemand bewust aanrijden met je auto, niet erg raar dat die dan dood is. Dat die gene dan toevallig crimineel was maakt het niet minder erg, van zelfverdediging oid was geen sprake. Dat het een reflex is, vind ik geen excuus. Zo werd die politieagente miss ook wel in een reflex en in paniek neergeschoten, maakt het niet minder erg. 180 schoffelen voor doodslag, waar gaat het heen met NL
ik hou van holland. jij?
pi_63673018
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Nieuwe generatie ? Het zijn vooral dezelfde mensen die je normaal enkel hoort na een borrel teveel op een verjaardag. Helaas hebben ze nu ook internet, dan wordt ontlopen wat moeilijker.
Nee hoor het is vooral gekomen door Pim Fortuyn, want dankzij Fortuyn kun je nu veel makkelijker zeggen wat je vindt zonder helemaal verketterd te worden door de linkse kerk.

Helaas zijn we er nog niet, want je hoort veel mensen zeggen dat ze Wilders wel goed vinden, maar niet op hem stemmen, terwijl ze dat wel doen, maar we zijn op de goede weg.
pi_63673059
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:18 schreef Re het volgende:

[..]

en meer kutmarokkaantjes dus kunnen jullie elkaar lekker de hersens inslaan... ruimt dat ook weer op
Als het ooit escaleert, dan is de PvdA medeverantwoordelijk.
  maandag 1 december 2008 @ 17:25:36 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63673114
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

hadden we Pim nog maar he
pi_63673142
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:25 schreef Re het volgende:

[..]

hadden we Pim nog maar he
Dat gaat denk ik niet werken, want Pim was veel te gematigd, die tijd is voorbij.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 17:32:16 #131
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63673293
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat gaat denk ik niet werken, want Pim was veel te gematigd, die tijd is voorbij.
Weer iemand die oeverloos gaat praten over wat er allemaal fout is in Nederland maar concreet geen enkele oplossing kan bieden

Wat heb je daar aan?
pi_63673350
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Weer iemand die oeverloos gaat praten over wat er allemaal fout is in Nederland maar concreet geen enkele oplossing kan bieden

Wat heb je daar aan?

Oplossingen zijn er genoeg (het dubbele paspoort is bijvoorbeeld een zegen, want daarmee kunnen we over een aantal jaar wanneer de politiek er klaar voor is, criminelen met een dubbele nationaliteit het land uit trappen en strenger straffen is een oplossing, etc, etc) en het is beter dan al die politici die wegkijken, pappen en theedrinken.
pi_63673379
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat heb je daar aan?
Hetzelfde als dit soort commentaar wat je nu levert,
NIKS.

Dus de pot verwijt de ketel.
pi_63673392
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:35 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Hetzelfde als dit soort commentaar wat je nu levert,
NIKS.

Dus de pot verwijt de ketel.
tnx.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 17:42:51 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63673556
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:35 schreef Bommenlegger het volgende:

NIKS.
Dan zijn we het eens .
pi_63673675
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens .
Alleen wij zitten nog niet op 1 lijn ondanks ik concrete oplossingen aandroeg...
  maandag 1 december 2008 @ 17:56:22 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_63673868
Tjah, dat is nou de rechtstaat in nederland. scheef als een hoepel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_63674023
Het is een groffe schande.

Het enige wat deze mevrouw heeft gedaan is proberen haar bezit terug te krijgen van een bekende crimineel die helemaal niet vrij had horen rond te lopen. Dat die oudere mevrouw niet zo'n weerloos slachtoffer was als zij er uit zag is pech voor die crimineel. Zijn dood heeft hij aan zich zelf te wijten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 1 december 2008 @ 18:12:35 #139
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_63674225
quote:

[..]

Nee, je mag niet iemand doodrijden als hij muziek heeft zitten downloaden.
Nee, je mag niet iemand doodrijden die geen belasting heeft betaald.
Nee, je mag niet iemand doodrijden die 180 rijdt waar je volgens bordjes maar 100 mag.

Dat zijn namelijk allemaal victimless crimes. Niemand heeft er last van. Misschien de overheid, maar die heeft toch al schijt aan ons.

Het is alleen maar jammer dat Germaine een hoop getuigen om zich heen had toen ze de kutkneus platreed.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_63674248
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt m.i. niet van een ongeluk spreken als je zelf het risico veroorzaakt. Voor hetzelfde had ze iemand anders dan de tasjesdief doodgereden.
Het risico werd veroorzaakt door de tasjesdief zelf. Je snapt toch wel dat wanneer je iemand in een auto berooft dat deze eventjes helemaal van zijn of haar doen is?
quote:
[..]

De reacties doen anders denken. Als het recht zo belangrijk is voor jou en gelijkgestemden stond je niet zo te juichen om de dood van de tasjesdief.
Ik juich er niet om. Ik lig er echter ook geen minuut wakker van.
Wat ik daarentegen wel weer erg vind is dat justitie blijkbaar wel de tijd kan vinden om deze vrouw helemaal de grond in te boren, maar de echte criminelen maar lekker rond laat lopen.
quote:
[..]

Nee, levens doelbewust in gevaar brengen en doodslag hoort gewoon aangepakt worden. We hebben hier in Nederland 1 instantie die beslist of en hoe iemand gestraft moet worden. Denk je daar anders over dan hoor je net als de tasjesdief niet in deze samenleving thuis. Zeker gezien het verleden van de vrouw is de straf absurd laag.
Er is maar 1 persoon die doelbewust levens in gevaar heeft gebracht, en dat is die tasjesdief.
Je doet nu net alsof die vrouw haar eigen recht heeft toegepast compleet met haar volle verstand.

Wat is overigens het verleden van die vrouw?

Wel leuk om te zien dat je hier pleit voor een hogere straf, dat zie ik jou normaal nooit doen
pi_63674479
quote:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als ethiek. De dood is simpelweg niet terecht voor vergrijpen als materieel jatten.
nu is het ineens ethiek....
je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af, dan was dit nooit gebeurd.... waar of niet?
pi_63674605
quote:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als ethiek. De dood is simpelweg niet terecht voor vergrijpen als materieel jatten. Dat jullie een toevallige afloop met de dood in deze zaak toejuichen is jullie probleem, ik vind het er lelijk (want dom) uitzien. Pro-doodstraf vind ik sowieso dom. En dat is deze mening natuurlijk, want goedkeuren dat die vrouw hem met de auto heeft aangereden lijkt me gelijk aan het goedkeuren van de doodstraf. Sterker nog, eigen rechter spelen is blijkbaar gedoogd in jullie visie. Lekker stelletje, blij dat jullie aan het fokken zijn in plaats van nuttigere zaken in landsbelang. Dat scheelt dan weer, roep het vooral hier en doe er verder niks mee alstublieft.
De doodstraf gelijk stellen aan een uit de hand gelopen zelfverdedigingsactie .

Wat ben ik blij dat jij geen rechter bent.
pi_63674744
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:03 schreef rutger05 het volgende:
oudere mevrouw
Natrappen!
pi_63674849
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:04 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik mis ze ook hoor, de tijden waarin je iemand nog lekker ouderwets ongestraft dood mocht rijden.
kom op zeg! ze reageerde gewoon impulsief zoals velen anderen ook gereageerd zouden hebben. en wilde er achteraan. het was een ongeluk waarin de tasjesdief zelf volledig verantwoordelijk was IMHO

deze vrouw verdiend geen straf, maar een medaile
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_63675009
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:12 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, je mag niet iemand doodrijden als hij muziek heeft zitten downloaden.
Nee, je mag niet iemand doodrijden die geen belasting heeft betaald.
Nee, je mag niet iemand doodrijden die 180 rijdt waar je volgens bordjes maar 100 mag.

Dat zijn namelijk allemaal victimless crimes. Niemand heeft er last van. Misschien de overheid, maar die heeft toch al schijt aan ons.

Het is alleen maar jammer dat Germaine een hoop getuigen om zich heen had toen ze de kutkneus platreed.
Bij zo'n post past maar één smiley:
pi_63675108
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:43 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom op zeg! ze reageerde gewoon impulsief zoals velen anderen ook gereageerd zouden hebben. en wilde er achteraan. het was een ongeluk waarin de tasjesdief zelf volledig verantwoordelijk was IMHO

deze vrouw verdiend geen straf, maar een medaile
Nou nou dit lijkt wel een dictatuur
de rechter beslist toch of niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63675109
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat je dood moet voor het door rood lopen. Als iemand zelf mag bepalen dat een tasjesdief dood mag, dan mag ik dat ook bepalen. Of zie je zelf ook wel een beetje in dat het nogal een zooi gaat worden als iedereen zelf maar een strafmaat gaat bepalen en deze ook nog eens zelf gaat hanteren ?
Misschien moet je gewoon eens beter leren lezen, en je blinde vlek voor enig relativeringsvermogen beter verbergen. Niemand zegt dat de tasjesdief dood moest, of dat een burger hiervoor de doodstraf ter plekke mag opleggen en uitvoeren.

HIJ pleegt een overval, HIJ veroorzaakt een zelf- en bezit- verdedigingsreactie bij ZIJN slachtoffer. Als DAT vervolgens onbedoeld eindigt in letsel voor de OVERVALLER, dan kan ik daar echt geen traan om laten. Dat is echter iets heel anders dan lang de kant staan juichen met een strop en een wankel stoeltje in de hand.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_63675121
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:43 schreef GewoneMan het volgende:
ze reageerde gewoon impulsief zoals velen anderen ook gereageerd zouden hebben. en wilde er achteraan. het was een ongeluk waarin de tasjesdief zelf volledig verantwoordelijk was IMHO
Apart, hoor. Die vrouw wordt door velen hier in dit topic weggezet als een of andere halve mongool, die niet het verstand heeft om bewust te weten wat ze doet. Ik vind het erg beledigend tegenover die vrouw, die immers ook slachtoffer was van een misdrijf. Of betreft het hier doodeenvoudige misogynie? "Het is een vrouw, die weet toch niet wat ze doet!" Zoiets? En dan ook nog al die liefhebbers van het paranormale, die denken dat, aangezien de overledene volledig en honderd procent verantwoordelijk is voor zijn dood, die jongen middels telepathie of iets dergelijks de auto tientallen meters heeft kunnen besturen. Weer een verhelderend topic.
pi_63675155
Dit is democratie jongens.
Ik zie in deze topic dat ze graag dictatuur willen
pi_63675162
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

HIJ pleegt een overval, HIJ veroorzaakt een zelf- en bezit- verdedigingsreactie bij ZIJN slachtoffer. Als DAT vervolgens onbedoeld eindigt in letsel voor de OVERVALLER, dna kan ik daar echter geen traan om laten. Dat is echter iets heel anders dan lang de kant staan juichen met een strop en een wankel stoeltje in de hand.
Eehhh....het gaat hier niet om letsel. Hij is dood.

En je hoeft geen traan te laten, doe ik ook niet. Maar ik vind wel dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen en dat die vrouw terecht is gestraft.

Ik ben eigenlijk heel tevreden over hoe dit is afgelopen. De vrouw heeft een straf gehad. Er is rekening gehouden met de omstandigheden. Heel keurig allemaal.

Het enige verontrustende is een groot deel van de reacties van het Nederlandse 'volk'.
pi_63675190
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon eens beter leren lezen (...) Dat is echter iets heel anders dan lang de kant staan juichen met een strop en een wankel stoeltje in de hand.
Dat wil degene waar Gelly op reageert wel, of achteraf dan in ieder geval:
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:42 schreef rival het volgende:
ze moeten een standbeeld maken voor deze vrouw!
pi_63675196
quote:

[..]

Oeh, oeh dan word ik vast ook doodgereden?
I´m back.
pi_63675197
quote:

[..]

Oeh, oeh dan word ik vast ook doodgereden?
I´m back.
pi_63675217
Waarom staat daar nou twee keer 'oeh, oeh dan word ik vast ook doodgereden?' Mod?
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 19:01:11 #155
122997 zquing
Drama Junk
pi_63675219
Zijn de mensen die hier schreeuwen om een lintje niet precies de zelfde mensen die huilen dat er vaak te laag gestraft worden?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63675242
quote:

[..]

Volgens jou dan zeker hea
Als er rellen komen door Wilders is Wilders niet verantwoordelijk
en als het escaleert is nu wel PVDA de verantwoordelijke ??
pi_63675296
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Apart, hoor. Die vrouw wordt door velen hier in dit topic weggezet als een of andere halve mongool, die niet het verstand heeft om bewust te weten wat ze doet. Ik vind het erg beledigend tegenover die vrouw, die immers ook slachtoffer was van een misdrijf. Of betreft het hier doodeenvoudige misogynie? "Het is een vrouw, die weet toch niet wat ze doet!" Zoiets? En dan ook nog al die liefhebbers van het paranormale, die denken dat, aangezien de overledene volledig en honderd procent verantwoordelijk is voor zijn dood, die jongen middels telepathie of iets dergelijks de auto tientallen meters heeft kunnen besturen. Weer een verhelderend topic.
Bovendien die vrouw was helemaal niet een oudere vrouw. Ze is net zo oud als ik.
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 19:28:55 #158
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63675930
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom staat daar nou twee keer 'oeh, oeh dan word ik vast ook doodgereden?' Mod?
pi_63676070
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:28 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik dacht er zal vast wel iemand zijn die de post boven die van jou gaat inschieten... .
I´m back.
pi_63676097
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De doodstraf gelijk stellen aan een uit de hand gelopen zelfverdedigingsactie .

Wat ben ik blij dat jij geen rechter bent.
IK doe dat niet, er worden hier reacties gegeven als: belachelijk dat die vrouw straf krijgt, en tevens verdient de vrouw een lintje. Daarmee mag ik toch aannemen dat de personen die dat zeggen vinden dat het góed is als je je overvaller dood maakt of aanvalt? Of is 'n lintje niet iets positiefs? In dat geval zit ik er naast.

En ik ben ook heel blij dat ik geen rechter ben. Maar als ik het zou zijn, zou ik tenminste niet mensen die andere mensen aanrijden omdat er iets gejat is zomaar laten gaan. Wat dat betreft doe ik het een stuk beter dan anderen hier.
  maandag 1 december 2008 @ 19:36:26 #161
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63676150
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik dacht er zal vast wel iemand zijn die de post boven die van jou gaat inschieten... .
Dat dacht ik al.
pi_63676217
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:36 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Dat dacht ik al.
You sly ol' bnastard you...
I´m back.
pi_63676229
quote:
Als zoiets gebeurd, ben je iedereen in het topic een biertje schuldig.
Het is maar dat je het alvast weet.
De rekening volgt via Fok!.

*proost*
pi_63676240
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:25 schreef rival het volgende:

[..]

nu is het ineens ethiek....
je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af, dan was dit nooit gebeurd.... waar of niet?
In dit geval wel ja Dat is het punt niet. Je rijdt niet zomaar iemand aan, dan was die jongen niet dood geweest, waar of niet? (??) Als bijvoorbeeld een slachtoffer van moord niet op de plaats des onheils aanwezig was geweest, was die moord ook nooit gebeurd, maar dan is de dader nog wel schuldig. Wat is dat nou voor logische conclusie waar we niks aan hebben? Je mag niet iemand bewust achterna rijden om 'm aan te rijden, klaar. Ook niet als 'ie je tas jat. En ze heeft al een aanzienlijk lage straf gekregen, dus ik begrijp uberhaupt de onvrede over de uitspraak niet. Er is overduidelijk rekening gehouden met de situatie.
pi_63676381
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:38 schreef chatter het volgende:

[..]

Als zoiets gebeurd, ben je iedereen in het topic een biertje schuldig.
Het is maar dat je het alvast weet.
De rekening volgt via Fok!.

*proost*

Die rekening heb ik al betaald aan Danny, ik ben immers plus abonnementhouder. .
I´m back.
pi_63676534
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:34 schreef Taurus het volgende:

[..]

IK doe dat niet, er worden hier reacties gegeven als: belachelijk dat die vrouw straf krijgt, en tevens verdient de vrouw een lintje. Daarmee mag ik toch aannemen dat de personen die dat zeggen vinden dat het góed is als je je overvaller dood maakt of aanvalt? Of is 'n lintje niet iets positiefs? In dat geval zit ik er naast.

En ik ben ook heel blij dat ik geen rechter ben. Maar als ik het zou zijn, zou ik tenminste niet mensen die andere mensen aanrijden omdat er iets gejat is zomaar laten gaan. Wat dat betreft doe ik het een stuk beter dan anderen hier.
Je zegt het wel: 'de dood is simpelweg niet terecht voor vergrijpen als materieel jatten.' Daarmee leg je toch echt de link. De rechter vond de actie van mevrouw overigens ook niet zo erg laakbaar (gezien de opgelegde straf), dus ik denk dat die meer in de hoek van de groep 'opgeruimd staat netjes' zit dan je denkt. Het maakt nu eenmaal verschil of je iemand omlegt uit eigen beweging, of wanneer een aanranding van een ander je triggert tot een reactie.
pi_63676661
Ik zeg dat op reactie van anderen die het terecht vinden dat de jongen dood is. Ik snap echt je punt niet.
Ook het tweede gedeelte is niet bijster interessant - voor mij - , ik zeg hierboven precies hetzelfde. (in een reactie op rival). Met andere woorden, ik begrijp niet waarom je op mij reageert alsof ik dingen zeg die niet met jouw woorden of mening stroken.
pi_63677101
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:53 schreef Taurus het volgende:
Ik zeg dat op reactie van anderen die het terecht vinden dat de jongen dood is. Ik snap echt je punt niet.
Ook het tweede gedeelte is niet bijster interessant - voor mij - , ik zeg hierboven precies hetzelfde. (in een reactie op rival). Met andere woorden, ik begrijp niet waarom je op mij reageert alsof ik dingen zeg die niet met jouw woorden of mening stroken.
Beter lezen en beter formuleren dan. Zoals je het nu schrijft staat er impliciet dat je het onbegrijpelijk vindt dat er mensen zijn die het wel ok vinden dat el Bejatti dood is, omdat dat erop zou neerkomen dat je dan voor de doodstraf bent igv jatten, iets waar jij tegenstander van bent. Maar deze hele discussie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de doodstraf, maar alles met het onder werktijd tijdens de beoefening van zijn ambacht overlijden van een ordinaire crimineel door een wellicht wat minder proportionele reactie van het slachtoffer.
  maandag 1 december 2008 @ 20:12:56 #169
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63677230
quote:
Niks aan toe te voegen.

180 uur schoffelen is een erg lichte straf gezien het feit dat er iemand dood is. Geen reden tot klagen voor C. Als ik ooit iemand in een vlaag van verstandsverbijstering zou doodrijden zou ik gewoon mijn straf accepteren, je hebt immers wel een misdaad begaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_63677261
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Beter lezen en beter formuleren dan. Zoals je het nu schrijft staat er impliciet dat je het onbegrijpelijk vindt dat er mensen zijn die het wel ok vinden dat el Bejatti dood is, omdat dat erop zou neerkomen dat je dan voor de doodstraf bent igv jatten, iets waar jij tegenstander van bent. Maar deze hele discussie heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de doodstraf, maar alles met het onder werktijd tijdens de beoefening van zijn ambacht overlijden van een ordinaire crimineel door een wellicht wat minder proportionele reactie van het slachtoffer.
Als mensen vinden dat de mevrouw geen strafbaar feit heeft gepleegd en vinden dat de maatschappij beter af is zonder de tasjesdief, mag ik aannemen dat de doodstraf niet geheel de plank mis zou slaan. Maar goed, voor jou blijkbaar niet of althans, dat is niet de vergelijking die ik mag maken als het om jouw mening gaat, deed ik dan ook niet. Dat beter lezen geldt dus ook voor jou, ook omdat je nu al vier reacties dingen zegt die ik nergens heb tegen gesproken en dit dus een tamelijk zinloze conversatie is
  maandag 1 december 2008 @ 20:15:34 #171
53267 TC03
pi_63677301
quote:

[..]

Risico van het vak...
Dat bepaal jij niet.
pi_63677730
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als mensen vinden dat de mevrouw geen strafbaar feit heeft gepleegd en vinden dat de maatschappij beter af is zonder de tasjesdief, mag ik aannemen dat de doodstraf niet geheel de plank mis zou slaan. Maar goed, voor jou blijkbaar niet of althans, dat is niet de vergelijking die ik mag maken als het om jouw mening gaat, deed ik dan ook niet. Dat beter lezen geldt dus ook voor jou, ook omdat je nu al vier reacties dingen zegt die ik nergens heb tegen gesproken en dit dus een tamelijk zinloze conversatie is
Noodweer(exces) ok vinden is dus ook voor de doodstraf zijn?
pi_63678015
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waar is er sprake van noodweerexces ? Als ze bang was geweest had ze de auto wel in de vooruit gezet. Ze is achter de dader aan gegaan, in d'r auto, in de achteruit. Ze heeft hem misschien niet willen vermoorden maar is veroordeeld omdat het wel zijn dood tot gevolg had.

En zoals eerder gezegd, de vrouw in kwestie is psychisch niet helemaal 100%. De heldhaftige rol die haar wordt toegeschreven is nogal absurd, ze handelde niet met het volle verstand. Dat soort mensen horen, net als tasjesdieven, niet vrij rond te lopen. Want het is een kwestie van tijd voordat ze iemand kapot rijdt die in haar ogen onrecht aan haar doet en ze haar auto weer als wapen gebruikt.
pi_63678082
quote:
Dat blijkt uit? Of is dit weer een standaard tokkie reactie van iemand die geen reet van de rechterlijke macht af weet. Je hoeft niet voor de volle 100% toerekeningsvatbaar te zijn voor een daad om er voor bestraft te worden hoor en dat is maar goed ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 20:43:07 ]
pi_63678250
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar is er sprake van noodweerexces ? Als ze bang was geweest had ze de auto wel in de vooruit gezet. Ze is achter de dader aan gegaan, in d'r auto, in de achteruit. Ze heeft hem misschien niet willen vermoorden maar is veroordeeld omdat het wel zijn dood tot gevolg had.

En zoals eerder gezegd, de vrouw in kwestie is psychisch niet helemaal 100%. De heldhaftige rol die haar wordt toegeschreven is nogal absurd, ze handelde niet met het volle verstand. Dat soort mensen horen, net als tasjesdieven, niet vrij rond te lopen. Want het is een kwestie van tijd voordat ze iemand kapot rijdt die in haar ogen onrecht aan haar doet en ze haar auto weer als wapen gebruikt.
Taurus deed een algemene uitspraak, en ik gaf dus ook een algemene reactie. Ik kan me prima vinden in het oordeel van de rechter in deze zaak, ik vind nl helemaal niet dat alles geoorloofd moet zijn igv beroving. Echter ben ik wel in staat in te zien dat wanneer het slachtoffer reageert met de dood van de dader tot gevolg dat helegaar niets met de doodstraf te maken heeft. Een inzicht dat Taurus blijkbaar boven de pet gaat.
pi_63678278
quote:

[..]

Zeggen dat zo'n vrouw een lintje verdient én dat ze geen straf hoort te krijgen, en dat de samenleving beter af is zonder die jongen, vind ik sterk neigen naar een voorkeur voor de doodstraf ja. Die meningen komen namelijk niet voort uit het feit dat de jongen een grote neus had, maar omdat hij een strafbaar feit heeft gepleegd. Is dit de consequentie, mooi. Maar nee, de doodstraf is kut.

Nouja, hamer er nou niet zo op door, is goed, het is inderdaad niet vergelijkbaar met de doodstraf.
pi_63678326
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Taurus deed een algemene uitspraak, en ik gaf dus ook een algemene reactie. Ik kan me prima vinden in het oordeel van de rechter in deze zaak, ik vind nl helemaal niet dat alles geoorloofd moet zijn igv beroving. Echter ben ik wel in staat in te zien dat wanneer het slachtoffer reageert met de dood van de dader tot gevolg dat helegaar niets met de doodstraf te maken heeft. Een inzicht dat Taurus blijkbaar boven de pet gaat.
Oh mijn god zeg, laat me eens met rust met die doodstraf! Ik kan me voorstellen dat de mensen die vinden dat zo'n kerel dood moet ook voor de doodstraf zijn. That's it, zo iets boeiends zeg ik niet..
pi_63678420
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Echter ben ik wel in staat in te zien dat wanneer het slachtoffer reageert met de dood van de dader tot gevolg dat helegaar niets met de doodstraf te maken heeft. Een inzicht dat Taurus blijkbaar boven de pet gaat.
Vinden dat de vrouw een lintje verdient en geen straf hoort te krijgen impliceert natuurlijk dat het vermoorden van dieven goedgekeurd wordt, ook al staat dat er niet letterlijk. Dat is hetgeen waar ik (en hij) op reageren. Dat is wat anders dan zeggen dat je je niet voor kunt stellen dat een actie met de dood tot gevolg niet hetzelfde is als pleiten voor de doodstraf, waar jij op lijkt te hameren.
pi_63678423
quote:

[..]

Als die tasjesdief nu een pistool bij zich had gehad en de op hem af komende Gemaine C. door haar hoofd had geschoten ten einde een wisse dood te voorkomen, bedoel je? Ja, dat is wrs geen doodstraf.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 20:53:59 #180
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63678491
quote:

(Denk dat het door het lelijke plaatje bij je naam komt...)
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 20:59:55 #181
230491 Zith
pls tip
pi_63678671
180uur schoffelen? slinkse rechters
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63679311
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:47 schreef Taurus het volgende:

[..]

Zeggen dat zo'n vrouw een lintje verdient én dat ze geen straf hoort te krijgen
Misschien vinden die types dit wel noodweer, proportioneel dus.
quote:
, en dat de samenleving beter af is zonder die jongen,
Dat is natuurlijk gewoon objectief waar. Onze vrind el Bejatti had een ellenlang strafblad.
quote:
vind ik sterk neigen naar een voorkeur voor de doodstraf ja. Die meningen komen namelijk niet voort uit het feit dat de jongen een grote neus had, maar omdat hij een strafbaar feit heeft gepleegd. Is dit de consequentie, mooi. Maar nee, de doodstraf is kut.

Nouja, hamer er nou niet zo op door, is goed, het is inderdaad niet vergelijkbaar met de doodstraf.
Dat wilde ik alleen maar even horen.
pi_63679880
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Misschien vinden die types dit wel noodweer, proportioneel dus.
[..]
Noodweer met geweld doe je als je eigen leven in gevaar is. Je gaat niet nadat iemand je bestolen heeft diegene aanrijden, dat is strafbaar blijkbaar, en in mijn ogen ook verkeerd.
quote:
Dat is natuurlijk gewoon objectief waar. Onze vrind el Bejatti had een ellenlang strafblad.
[..]
Natuurlijk is dat niet objectief waar, er zijn toch nabestaanden? Die zijn waarschijnlijk helemaal niet beter af zonder hem, en daarom blijft het holbewonergedrag en niet getuigen van beschaving als hier mensen de vlag op steken omdat een tasjesdief dood is, een tasjesdief notabene, sorry dat ik dat zo bagatelliseer, maar er zijn ergere figuren dus een zodanige haat dat men blij is als ie dood is lijkt me schandalig overdreven.
quote:
Dat wilde ik alleen maar even horen.
Blij dat ik je daar in ieder geval 'n plezier mee doe
  maandag 1 december 2008 @ 21:34:29 #184
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63679958
Het spelen van eigen rechter in dit geval wordt hier door de rechtelijke macht in verhouding zwaarder gestraft dan de meeste misdrijven.
Eigenlijk een beetje jammer.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_63680390
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:34 schreef Het_hupt het volgende:
Het spelen van eigen rechter in dit geval wordt hier door de rechtelijke macht in verhouding zwaarder gestraft dan de meeste misdrijven.
Onzin huppel, dat weet je best.

Normaal gesproken staat er veel meer op dood door schuld.
  maandag 1 december 2008 @ 21:54:46 #186
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63680722
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin huppel, dat weet je best.

Normaal gesproken staat er veel meer op dood door schuld.
Kom lekker ding, je weet dat ik dr niet ver naast zit.
Dit was gewoon noodweer, en aangezien El Jatti z'n verleden, zeer begrijpelijk.
Ooit dr trouwens over nagedacht wat zo'n simpele tasjesroof een trauma bij de slachtoffers te weeg kan brengen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_63680850
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:54 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ooit dr trouwens over nagedacht wat zo'n simpele tasjesroof een trauma bij de slachtoffers te weeg kan brengen?
El Jatti stond haar niet naar het leven, dus was het geen noodweer exces.
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 22:03:05 #188
53267 TC03
pi_63681084
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:34 schreef Het_hupt het volgende:
Eigenlijk een beetje jammer.
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:54 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Wat ben jij dom zeg. Ik ga even stuk voor jouw stuk jouw stellingen, die getuigen van een zeer laag denkniveau, onderuit halen.

1. 'Het spelen van eigen rechter wordt zwaarder bestraft dan de meeste misdrijven'
Oh ja dat is waar ook, doodslag levert normaal gesproken altijd een veel lichtere straf op dan 180 uur schoffelen.

2. 'Dit was gewoon noodweer'
Nee, dit was geen noodweer. De veiligheid van C. was niet in het geding.

3. Een simpele tasjesroof veroorzaakt trauma's.
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Maar denk nou eens even na man, waarom zou je deze zin typen op Fok? Denk je dat jij de enige bent die hieraan hebt gedacht? Als je dat denkt, ben je echt héél dom. ZE KRIJGT 180 UUR TAAKSTRAF VOOR DOODSLAG, NATUURLIJK is er dan aan gedacht wat de impact van een tasjesroof kan zijn.

Denk je wel na voordat je wat post? Probeer eens logisch na te denken. Constateer feiten, breng deze in verband met elkaar en houd rekening met de omstandigheden. Als je dat zou doen zou je niet van die domme posts plaatsen. Echt, Fokkers en nadenken, het gaat echt nóóit samen.
pi_63681187
Nee, het was geen noodweerexces omdat ze niet flipte toen haar tas gejat werd. Ze heeft tegenover de politie verklaard dat ze stomverbaasd maar niet boos was.

De dief pakte iets van haar af en dat is 1 van de mogelijke vereisten voor noodweer. Iemand naar het leven staan voldoet ook.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_63681395
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:05 schreef StaalPaal het volgende:
Nee, het was geen noodweerexces omdat ze niet flipte toen haar tas gejat werd. Ze heeft tegenover de politie verklaard dat ze stomverbaasd maar niet boos was.

De dief pakte iets van haar af en dat is 1 van de mogelijke vereisten voor noodweer. Iemand naar het leven staan voldoet ook.
Als mijn autochtone buurman de takken van zijn overhangende boom, die op minder dan 1 meter van de erfafscheiding staat, niet afknipt zodat ik geen zon meer in mijn tuin heb en in de herfst zijn afgevallen bladerzooi mij noopt tot vele uren tuinwerk, dan mag ik vervolgens ook niet mijn dikke mercedes pakken en hem tegen een lantaarnpaal pletten hè, of bedoel je dat niet met noodweer?
I´m back.
pi_63681666
De eerste vereiste voor noodweer is precies vastgelegd: een ogenblikkelijke wederrechtelijke aanranding van het eigen of een anders lijf, eerbaarheid of goed.

Het niet afknippen van takken valt daar niet onder. Het weggrissen van een tas (wederrechtelijke aanranding van goed) wel.
pi_63681754
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:18 schreef StaalPaal het volgende:
De eerste vereiste voor noodweer is precies vastgelegd: een ogenblikkelijke wederrechtelijke aanranding van het eigen of een anders lijf, eerbaarheid of goed.

Het niet afknippen van takken valt daar niet onder. Het weggrissen van een tas (wederrechtelijke aanranding van goed) wel.
Okee, als die autochtone buurman vervolgens de euvele moed bij elkaar raapt om mijn tuinschaar af te pakken dan mag ik hem wel pletten onder de banden van mijn dikke mercedes?
I´m back.
pi_63681925
Nee, dat is niet proportioneel. Dat is ook een vereiste. Dus noodweer gaat net als bij Germaine niet op.

Je zou dan nog een beroep kunnen doen op noodweerexces, dus zeggen dat die aanranding bij jouw een hevige gemoedsbeweging tot stand bracht.
pi_63682124
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:25 schreef StaalPaal het volgende:
Nee, dat is niet proportioneel. Dat is ook een vereiste. Dus noodweer gaat net als bij Germaine niet op.

Je zou dan nog een beroep kunnen doen op noodweerexces, dus zeggen dat die aanranding bij jouw een hevige gemoedsbeweging tot stand bracht.
Na een slepend conflict zou dat kunnen dus?
I´m back.
pi_63682215
Ja, alleen moet je wel opletten wat je tegen de politie verklaard .

Let wel op dat de aanranding ook ogenblikkelijk moet zijn, maar daar zijn geloof ik ook weer uitzonderingen op.
pi_63682308
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:32 schreef StaalPaal het volgende:
Ja, alleen moet je wel opletten wat je tegen de politie verklaard .

Let wel op dat de aanranding ook ogenblikkelijk moet zijn, maar daar zijn geloof ik ook weer uitzonderingen op.
Ik weet niet hoor. Is dat nu echt praktijk?
I´m back.
pi_63682541
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:32 schreef Taurus het volgende:

[..]

Noodweer met geweld doe je als je eigen leven in gevaar is. Je gaat niet nadat iemand je bestolen heeft diegene aanrijden, dat is strafbaar blijkbaar, en in mijn ogen ook verkeerd.
Je mag ook geweld gebruiken als iemand spullen van je jat.
quote:
[..]

Natuurlijk is dat niet objectief waar, er zijn toch nabestaanden? Die zijn waarschijnlijk helemaal niet beter af zonder hem, en daarom blijft het holbewonergedrag en niet getuigen van beschaving als hier mensen de vlag op steken omdat een tasjesdief dood is, een tasjesdief notabene, sorry dat ik dat zo bagatelliseer, maar er zijn ergere figuren dus een zodanige haat dat men blij is als ie dood is lijkt me schandalig overdreven.
Dhr el Bejatti was een overtuigd draaideurcrimineel, had diezelfde ochtend nog voor de rechter gestaan voor een gewapende roofoverval. Doe nu niet alsof hij een nuttig element in de samenleving was, hij heeft heel veel mensen schade en leed berokkend. Daar is objectief een einde aan gekomen, voor de samenleving is dat moeilijk anders dan als winst te zien. Of zou jij het ook erg vinden als Holleeder oid het tijdelijke voor het eeuwige verruilt?
quote:
[..]

Blij dat ik je daar in ieder geval 'n plezier mee doe

pi_63683060
Leuk, dat de rechtsgang zolang duurt dat die vrouw het nu niet meer aankan.
pi_63683154
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:54 schreef Specularium het volgende:
Leuk, dat de rechtsgang zolang duurt dat die vrouw het nu niet meer aankan.
Die vrouw is hartstikke labiel, dat lijkt me meer de reden.
pi_63683378
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor. Is dat nu echt praktijk?
Een beroep op noodweer of noodweerexces wordt niet vaak geaccepteerd volgens mij. Er zijn toch wel strikte regels voor, als je bv. weg had kunnen lopen dan wordt het al moeilijk om er een beroep op te doen.
pi_63684179
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:03 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Een beroep op noodweer of noodweerexces wordt niet vaak geaccepteerd volgens mij. Er zijn toch wel strikte regels voor, als je bv. weg had kunnen lopen dan wordt het al moeilijk om er een beroep op te doen.
Dat zal met Germaine C. ook wel een rol gespeeld hebben wrs.
I´m back.
  dinsdag 2 december 2008 @ 07:59:16 #202
172356 Chiponiz
Kop d'r veur ! >:)
pi_63687842
Arm vrouwtje, had t vast niet zo erg bedoelt.
pi_63688412
quote:
[b]Op maandag 1 december 2008 22:40
Je mag ook geweld gebruiken als iemand spullen van je jat.
Nee.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 09:03:31 #204
8781 crew  Frutsel
pi_63688525
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 07:59 schreef Chiponiz het volgende:
Arm vrouwtje, had t vast niet zo erg bedoelt.
Idd...de scooterrijder ongetwijfeld ook niet
pi_63688555
Ik ben het totaal, maar dan ook echt totaal oneens met de mensen op dit forum die haar een lintje willen geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63689376
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Je probeert echt koste wat het kost ons te overtuigen dat appels en peren gelijk zijn aan elkaar.
Nu zit je je in allerlei bochten te wringen terwijl je zelf eigenlijk ook weet dat het nergens op slaat.

1) moedwillig iemand doodrijden als hij door rood loopt is niet hetzelfde als per ongeluk iemand doodrijden als je hem wil achtervolgen na te zijn bestolen

2) een misdaad is niet hetzelfde als een wetsovertreding

3) de impact op een slachtoffer van een roofoverval is niet te vergelijken met het 'leed' dat jou als bestuurder word aangedaan als iemand door rood loopt.

Dus hou aub even op met je gezeur. Er zijn zat mensen hier, en niet iedereen stemt op Wilders of heeft een IQ van 80, die het gewoon niet erg vinden dat zo'n kutmannetje dood is. Ik vind een platgereden kat of vogel zieliger. That's how it is.
pi_63689649
't Is gewoon triest dat dit nogsteeds speelt. Die vrouw verdient ondertussen een flinke schadevergoeding
pi_63690456
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee.
Ok, het ligt iets genuanceerder inderdaad: onder omstandigheden is het toelaatbaar dat je in geval van een eenvoudige diefstal al geweld gebruikt (denk aan iemand die druk doende is je kostbare Mingvaas zeer onzorgvuldig weg te nemen, met gevaar voor vernietiging van het goed). En overigens is het in de context waar we hier discussieren al snel toegestaan geweld te gebruiken, gelet op de dwang die wordt uitgeoefend (en die dwang zal snel resulteren in een ook fysieke aanranding).

In de praktijk is dit uiteraard haarkloverij, want niemand laat zonder meer zijn al dan niet rijk gevulde portemonnee weggrissen zonder op te treden, en het zou me ook zeer verbazen als een rechter daar geen rekening mee zou houden, mocht het uberhaupt tot een rechtszaak komen.
pi_63691852
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:39 schreef Taurus het volgende:

Als bijvoorbeeld een slachtoffer van moord niet op de plaats des onheils aanwezig was geweest, was die moord ook nooit gebeurd!
pi_63693054
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ok, het ligt iets genuanceerder inderdaad: onder omstandigheden is het toelaatbaar dat je in geval van een eenvoudige diefstal al geweld gebruikt (denk aan iemand die druk doende is je kostbare Mingvaas zeer onzorgvuldig weg te nemen, met gevaar voor vernietiging van het goed). En overigens is het in de context waar we hier discussieren al snel toegestaan geweld te gebruiken, gelet op de dwang die wordt uitgeoefend (en die dwang zal snel resulteren in een ook fysieke aanranding).

In de praktijk is dit uiteraard haarkloverij, want niemand laat zonder meer zijn al dan niet rijk gevulde portemonnee weggrissen zonder op te treden, en het zou me ook zeer verbazen als een rechter daar geen rekening mee zou houden, mocht het uberhaupt tot een rechtszaak komen.
Niet iets, het ligt veel genuanceerder. Zaken als noodzakelijkheid maar ook proportionaliteit spelen hier een rol. De actie was alles behalve proportioneel, waarmee normaal noodweer al naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Dan blijft noodweerexces over - echter dan moet er bewezen worden dat haar actie het gevolg was van een hevige gemoedsbeweging op een ogenblikkelijke aanranding. Maar de daders hadden haar tas al (zoals ik de casus begrijp dan iig). Dus de aanranding was in die zin voorbij. Ze besloot in die zin zelf tot eigenrichting, nadat haar tas gepakt was. De rechter heeft wel rekening gehouden met de omstandigheden van het geval, dat blijkt wel uit de strafmaat. Overigens hoeft het niet altijd te gaan om een directe reactie op een ogenblikkelijke aanranding - denk aan iemand die altijd gepest en in elkaar gemept wordt op het schoolplein en op een gegeven moment door het lint gaat -
pi_63694336
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet iets, het ligt veel genuanceerder. Zaken als noodzakelijkheid maar ook proportionaliteit spelen hier een rol. De actie was alles behalve proportioneel, waarmee normaal noodweer al naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Dan blijft noodweerexces over - echter dan moet er bewezen worden dat haar actie het gevolg was van een hevige gemoedsbeweging op een ogenblikkelijke aanranding. Maar de daders hadden haar tas al (zoals ik de casus begrijp dan iig). Dus de aanranding was in die zin voorbij. Ze besloot in die zin zelf tot eigenrichting, nadat haar tas gepakt was. De rechter heeft wel rekening gehouden met de omstandigheden van het geval, dat blijkt wel uit de strafmaat. Overigens hoeft het niet altijd te gaan om een directe reactie op een ogenblikkelijke aanranding - denk aan iemand die altijd gepest en in elkaar gemept wordt op het schoolplein en op een gegeven moment door het lint gaat -
Waarom gaat iedereen er vanuit dat ze achteruit reed met de bedoeling om de dader te raken? Wellicht reed ze gewoon achteruit om achter hem aan te gaan, en toen ging het mis....
Bewijs maar wat haar intenties waren op dat moment...
pi_63695820
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:27 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Waarom gaat iedereen er vanuit dat ze achteruit reed met de bedoeling om de dader te raken? Wellicht reed ze gewoon achteruit om achter hem aan te gaan, en toen ging het mis....
Bewijs maar wat haar intenties waren op dat moment...
Dan kan ze al helemaal geen beroep doen op noodweerexces.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 14:24:12 ]
pi_63696214
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:46 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik ga toch zeker voor minstens één keer in de week babi pangang.
Ja en een last dat we hebben met die indo's he?

Laat mij eens zien wat een marokkaan bijdraagt aabn de samenleving, en je vind niets dan uitvreterij beroving en geweld

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 15:05:20 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63696552
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef desiredbard het volgende:

Laat mij eens zien wat een marokkaan bijdraagt aabn de samenleving, en je vind niets dan uitvreterij beroving en geweld
Over de islam ga ik niet in discussie verder in andere topics heb ik daar mijn mening over gegeven . Over Marokkanen in het algemeen daar heb ik persoonlijk niet al te veel slechte verhalen te vertellen. Op school bij een aantal in de klas gezeten en over hun had ik een redelijk neutrale mening. Op m'n werk zitten een aantal wat hoger opgeleide en die heb ik wel aardig hoog zitten.

Maar de vraag was wat de multi-culturele samenleving ons heeft opgeleverd en mijn antwoord was dat ik persoonlijk profiteer van de multi-culinaire geneugten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 15:06:00 (zie post hieronder) ]
pi_63696745
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef desiredbard het volgende:

Wat minder generaliserend mag ook wel. Er zijn ook zat Marokkanen die het prima doen in Nederland.

En ik verzoek je ook om hier geen moslim-bash-topic van te maken. Het gaat hier over een vrouw die een tasjesdief doodreed. De afkomst van die tasjesdief kennen we; dit topic is NIET de plaats voor allerlei Mohammed-opmerkingen.
pi_63696886
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:05 schreef schoelje het volgende:
Ik ben het totaal, maar dan ook echt totaal oneens met de mensen op dit forum die haar een lintje willen geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom? Ze heeft niks gedaan dat een onderscheiding verdient ofzo. Ze heeft zich verweerd tegen een tasjesdief. De uitkomst daarvan is dat die tasjesdief daarbij is omgekomen. Iemand die een tas steelt, verdient in mijn ogen geen doodstraf.

Waar het wat mij betreft alleen om gaat, is dat er begrip is voor wat een slachtoffer doet op het moment dat een misdrijf wordt gepleegd. Zo zijn er ook voorbeelden van winkeleigenaren die compleet door het lint gaan als iemand hun winkel komt beroven. Ik kan me daar iets bij voorstellen.
pi_63696926
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had het niet specifiek over deze zaak, maar meer in zijn algemeenheid. Over de zaak C. zelf kan ik kort zijn: gegeven wat ik van wat er is voorgevallen weet heeft de rechter een uitstekend oordeel geveld, waar ik me volledig in kan vinden.
pi_63697505
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat minder generaliserend mag ook wel. Er zijn ook zat Marokkanen die het prima doen in Nederland.

En ik verzoek je ook om hier geen moslim-bash-topic van te maken. Het gaat hier over een vrouw die een tasjesdief doodreed. De afkomst van die tasjesdief kennen we; dit topic is NIET de plaats voor allerlei Mohammed-opmerkingen.
Ja de Marok Maffia doet het aardig Ook in de hoererij zijn ze succesvol als pooier, oh nee loverboy heet dat in die cultuur

Kom jij maar eens met voorbeelden wat marokkanen bijgedragen hebben dan in plaats van mijn post te generaliseren als Marokbash. Kom eens met de uitzondering die de regel bevestigd...want ik kan zelfs die uitzondering niet vinden.
SPOILER
pi_63697839
Dat er veel Marokkanen zijn die niet deugen, hoef je me niet uit te leggen. Maar dat is nog geen reden om dan meteen generaliserend over alle Marokkanen te praten. Verder gaat dit topic niet over de vraag wat Marokkanen aan Nederland bijdragen; die discussie ga je maar ergens anders voeren.

Dit topic gaat over een vrouw die een tasjesdief doodreed; en de nasleep daarvan. Graag ontopic verder.
pi_63698057
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Dat er veel Marokkanen zijn die niet deugen, hoef je me niet uit te leggen. Maar dat is nog geen reden om dan meteen generaliserend over alle Marokkanen te praten. Verder gaat dit topic niet over de vraag wat Marokkanen aan Nederland bijdragen; die discussie ga je maar ergens anders voeren.

Dit topic gaat over een vrouw die een tasjesdief doodreed; en de nasleep daarvan. Graag ontopic verder.
Het kwam wel degenlijk ter sprake daar mijn quotatie een recatie was op een andere post...
Jij noemt het gebash, kortom ik stel de vraag nu direct aan jou en helaas moet ook jij het antwoord schuldig blijven ....daar zullen we het dus maar bij laten
pi_63698245
Ah, beginnen we weer met het eeuwen oude liedje.
pi_63702129
-edit-

*zucht*

Desiredbard, dit is de laatste keer dat ik je waarschuw: houd op om dit topic te verzieken. Of je discussieert inhoudelijk mee over het onderwerp, of je blijft gewoon weg. Mocht je toch doorgaan met irritant doen, dan stel ik de Forum Admins in kennis.

Elfletterig.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 18:25:56 ]
  † In Memoriam † dinsdag 2 december 2008 @ 21:52:14 #223
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63709217
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:15 schreef desiredbard het volgende:
-edit-

*zucht*

Desiredbard, dit is de laatste keer dat ik je waarschuw: houd op om dit topic te verzieken. Of je discussieert inhoudelijk mee over het onderwerp, of je blijft gewoon weg. Mocht je toch doorgaan met irritant doen, dan stel ik de Forum Admins in kennis.
Elfletterig.

M.a.w. een afwijkende mening of gevoel hebben over bepaalde zaken mag niet meer ?

Succes Desiredbard
pi_63710834
Wel censureren kan je nog steeds niet want mijn vraag staat nog steedszoals ik die op [quote]Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef desiredbard het volgende:

Noodweer hoort gewoon niet bestraft te worden.
Mevrouw C hoeft nog geen cent te betalen en nog geen seconde dienstverlening te doen

Gemaine C heeft de maatschappij een voldoende grote dienst bewezen door in de eerste plaats achteruit te rijden.

De vraag laat mij zien wat surinamers..... laat ook maar
pi_63714418
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Loedertje het volgende:
M.a.w. een afwijkende mening of gevoel hebben over bepaalde zaken mag niet meer ?
Succes Desiredbard
Wanneer je vragen hebt over acties van moderators, kun je daarvoor terecht in NWS-feedback. Misschien is het een idee om voortaan eerst vragen te stellen, in plaats van zelf conclusies te trekken? De reden waarom de post van Desiredbard is ge-edit, is omdat hij een compleet irrelevante poll over "oude liedjes" plaatste. Dit NA een eerder verzoek van mij om on-topic te blijven.

Verder verzoek ik je vriendelijk om users wiens posts door een moderator aangepast te zijn, niet op te hitsen door ze succes te wensen.

Overigens censureer ik geen enkele mening: iedereen heeft recht op zijn/haar mening en daar heb ik me als user juist altijd hard voor gemaakt. Ga anders nog maar eens wat snuffelen in NWS-feedbacktopics van april-mei 2008 ofzo. Ik wil alleen graag dat discussies een beetje on-topic blijven. Geneuzel over de profeet Mohammed in een topic over een vrouw die is ingereden op een tasjesdief, valt daar NIET onder.
pi_63714525
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef desiredbard het volgende:
Wel censureren kan je nog steeds niet want mijn vraag staat nog steeds zoals ik die op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef:

Noodweer hoort gewoon niet bestraft te worden.
Mevrouw C hoeft nog geen cent te betalen en nog geen seconde dienstverlening te doen

Gemaine C heeft de maatschappij een voldoende grote dienst bewezen door in de eerste plaats achteruit te rijden.

De vraag laat mij zien wat surinamers..... laat ook maar
Ik heb geen censuur op meningen toegepast, ik heb je tot twee keer toe gevraagd om on-topic te blijven. Verhalen over de profeet Mohammed en een nutteloze poll over "oude liedjes" zijn NIET on-topic. Met wat je hierboven opmerkt, heb ik verder geen enkele moeite, aangezien dat on-topic is.

Verdere klachten over moderatie kunnen in NWS-feedback, of je stuurt een e-mail aan de Forum Admins.
Dit topic is NIET bedoeld om eindeloos door te klagen over een actie van een moderator. Als dat toch gebeurt, gaat er een slotje op.
pi_63714542
quote:
Er zijn in Nederland mensen vrijgesproken van moord omdat de rechters het zelf verdediging vonden.

Overigens heeft de rechtbank met diverse zaken rekening gehouden:
quote:
Niet proportioneel

Hoewel de rechter van mening was dat een slachtoffer van diefstal een gestolen goed terug mag pakken, is de manier waarop dat hier is gebeurd "niet proportioneel". "De vrouw is te ver gegaan in de wijze waarop ze haar tas terug wilde krijgen", oordeelde de rechtbank.

Die verwierp daarom ook het verweer dat C. niet anders kon en achtte bewezen dat zij op een smalle weg met een hoge snelheid en weinig zicht achteruit is gereden.

Psycholoog

Bij het bepalen van de strafmaat heeft de rechtbank niet alleen rekening gehouden met de beroving die aan het fatale ongeval vooraf ging. Ook het rapport van een psycholoog, waarin staat dat de vrouw enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is en het tijdsverloop, het duurde drie jaar voordat het proces uiteindelijk plaatsvond, wogen mee.
Weer lekker simpel oordelen aan de hand van 1 berichtje...
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 00:28:02 #228
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63714550
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wanneer je vragen hebt over acties van moderators, kun je daarvoor terecht in NWS-feedback.
Dan moet de betreffende mod in zijn edit vermelden dat men naar FB moet gaan.
quote:
Verder verzoek ik je vriendelijk om users wiens posts door een moderator aangepast te zijn, niet op te hitsen door ze succes te wensen.

Overigens censureer ik geen enkele mening: iedereen heeft recht op zijn/haar mening en daar heb ik me als user juist altijd hard voor gemaakt.
Ik wil alleen graag dat discussies een beetje on-topic blijven.
Jij wilt ontopic blijven ..ok, zal mij benieuwen.
quote:
Geneuzel over de profeet Mohammed in een topic over een vrouw die is ingereden op een tasjesdief, valt daar NIET onder.
Geneuzel over een Belgische Marokkaanse meid die haar vader tijdens het bidden doodstak hoort ook niet in een topic over een vader die met kinderen aan het voetballen is .
pi_63714756
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:28 schreef Loedertje het volgende:
Dan moet de betreffende mod in zijn edit vermelden dat men naar FB moet gaan.
Dus je wilt zeggen dat je na ZEVEN jaar Fok en ruim 45.000 posts nog steeds niet weet dat klachten over moderatie thuishoren in het feedback-topic?
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:28 schreef Loedertje het volgende:
Geneuzel over een Belgische Marokkaanse meid die haar vader tijdens het bidden doodstak hoort ook niet in een topic over een vader die met kinderen aan het voetballen is .
Of mijn opmerking in dat topic relevant is, daarover discussiëren we in dat betreffende topic. Ik heb deze week nog een nieuw voorbeeld toegevoegd. Ik nodig je van harte uit om daar in dat topic op te reageren. En wanneer je klachten hebt over mijn opmerkingen in dat topic, weet je hopelijk nu wél waar je die kwijt kunt.

In dit topic gaat het nu alleen nog over Germaine C en de doodgereden tasjesdief. Off-topic geneuzel ga ik editen. Je weet waar je met klachten terecht kunt.
pi_63714807
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:27 schreef Houtworm het volgende:
Weer lekker simpel oordelen aan de hand van 1 berichtje...
Verminderd toerekeningsvatbaar verklaard, maar TOCH veroordeeld. Mijn punt is dus juist dat die rechter te weinig rekening heeft gehouden met de gemoedstoestand van de beroofde vrouw, op dat moment.

Ik mis bijvoorbeeld ook de constatering dat de jongen zelf willens en wetens een risico heeft genomen, door een strafbaar feit te plegen, met z'n volle verstand.
pi_63714869
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verminderd toerekeningsvatbaar verklaard, maar TOCH veroordeeld. Mijn punt is dus juist dat die rechter te weinig rekening heeft gehouden met de gemoedstoestand van de beroofde vrouw, op dat moment.

Ik mis bijvoorbeeld ook de constatering dat de jongen zelf willens en wetens een risico heeft genomen, door een strafbaar feit te plegen, met z'n volle verstand.
De rechter oordeeld dat ondanks die gemoedstoestand, die vrouw niet met hoge snelheid achteruit had hoeven te rijden in dat straatje.
Waarom zou die laatste constatering meegenomen moeten worden in het oordeel van de rechter? Moet je als tasjesdief er maar rekening mee houden dat iemand je overhoop rijd?
Iemand na de diefstal overhoop rijden, wordt niet als noodweer gezien.
  woensdag 3 december 2008 @ 01:00:52 #232
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63715030
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:00 schreef Metalfrost het volgende:

Je mag ook niks meer tegenwoordig,
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_63715032
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:47 schreef Houtworm het volgende:
De rechter oordeeld dat ondanks die gemoedstoestand, die vrouw niet met hoge snelheid achteruit had hoeven te rijden in dat straatje.

Waarom zou die laatste constatering meegenomen moeten worden in het oordeel van de rechter? Moet je als tasjesdief er maar rekening mee houden dat iemand je overhoop rijd?
Iemand na de diefstal overhoop rijden, wordt niet als noodweer gezien.
Dat eerste vind ik dus een dooddoener (letterlijk en figuurlijk helaas) van de bovenste plank. Het is nogal logisch dat ze dat beter niet had kunnen doen. Heeft ze tijdens haar rijlessen ook vast niet zo geleerd. Waar het mij om gaat is dat een slachtoffer (want dat was zij op dat moment) in een vlaag van verstandsverbijstering soms rare dingen doet. En die worden haar, naar mijn mening, te zwaar aangerekend in dit geval.

En JA, ik vind dat iemand die strafbare feiten pleegt, er rekening mee moet houden dat een slachtoffer zich kan (en mag) verzetten. Daarbij horen risico's. Als je strafbare feiten pleegt, neem je die voor lief.

Ik pretendeer niet dat de vrouw uit noodweer heeft gehandeld. Ik verwijs naar mijn eerste opmerking.
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 01:08:10 #234
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63715125
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:00 schreef Elfletterig het volgende:

) in een vlaag van verstandsverbijstering soms rare dingen doet. En die worden haar, naar mijn mening, te zwaar aangerekend in dit geval.
De uitspraak terecht en er is zeer zeker wél rekening gehouden met haar labiele toestand.
quote:
En JA, ik vind dat iemand die strafbare feiten pleegt, er rekening mee moet houden dat een slachtoffer zich kan (en mag) verzetten. Daarbij horen risico's. Als je strafbare feiten pleegt, neem je die voor lief.
Dat er een zeker beroepsrisico is voor daders ben ik met je eens maar met betrekking tot een slachtoffer die zich op deze manier zou mogen verzetten ben ik het niet met je eens, dat zou leiden tot Amerikaanse toestanden nietwaar? Iedereen een paar wapens in de meterkast en schiet de inbreker van je pad? is dat jouw idee over recht?
pi_63715207
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:08 schreef Loedertje het volgende:
De uitspraak terecht en er is zeer zeker wél rekening gehouden met haar labiele toestand.
Behalve dat er wordt opgemerkt dat er rekening is gehouden met haar toestand, blijkt dat verder nergens uit, moet ik zeggen. Als er écht rekening was gehouden met die toestand, was ze wat mij betreft niet veroordeeld tot een straf. Al onderken ik wel dat de opgelegde straf vrij beperkt is.
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:08 schreef Loedertje het volgende:
Dat er een zeker beroepsrisico is voor daders ben ik met je eens maar met betrekkening tot een slachtoffer die zich op deze manier zou mogen verzetten ben ik het niet met je eens, dat zou leiden tot Amerikaanse toestanden nietwaar? Iedereen een paar wapens in de meterkast en schiet de inbreker van je pad? is dat jouw idee over recht?
Nee, je moet niet voor eigen rechter willen spelen, maar wat ik al aangaf: soms doen mensen in een vlaag van verstandsverbijstering domme dingen. Misschien wilde die vrouw de jongen wel gewoon klemrijden, maar is ze te ver doorgeschoten. Het blijft natuurlijk wel gewoon een vrouw achter het stuur...
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 01:17:58 #236
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63715248
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:14 schreef Elfletterig het volgende:

Nee, je moet niet voor eigen rechter willen spelen, maar wat ik al aangaf: soms doen mensen in een vlaag van verstandsverbijstering domme dingen.
quote:
Gelukkig heeft de rechter een andere mening in deze.
pi_63717928
Elfletterig, je hoeft niet volledig toerekeningsvatbaar te zijn om een straf of maatregel opgelegd te krijgen hoor - en dat is maar goed ook, want anders zouden heel wat daders hun straf ontlopen en zat de maatschappij vol met TBS schoffies.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:45:52 #238
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63718336
quote:
Op woensdag 3 december 2008 01:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Behalve dat er wordt opgemerkt dat er rekening is gehouden met haar toestand, blijkt dat verder nergens uit, moet ik zeggen.
Dat blijkt nergens uit?

Denk je nu echt dat je met 180 uur werkstraf wegkomt als je in een normale toestand iemand roekeloos achteruitrijdend tegen een boom plet?
pi_63719259
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:45 schreef Pool het volgende:
Dat blijkt nergens uit?
Denk je nu echt dat je met 180 uur werkstraf wegkomt als je in een normale toestand iemand roekeloos achteruitrijdend tegen een boom plet?
De vraag is of ze dat opzettelijk heeft gedaan.

Zie bijvoorbeeld ook dit vonnis: Twee jaar voor doodslag op postbode
Gaat over een jongen die opzettelijk met een hamer op iemand heeft ingeslagen, met de dood als gevolg. Hem wordt slechts doodslag ten laste gelegd.
pi_63719414
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:32 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja de Marok Maffia doet het aardig Ook in de hoererij zijn ze succesvol als pooier, oh nee loverboy heet dat in die cultuur

Kom jij maar eens met voorbeelden wat marokkanen bijgedragen hebben dan in plaats van mijn post te generaliseren als Marokbash. Kom eens met de uitzondering die de regel bevestigd...want ik kan zelfs die uitzondering niet vinden.
Mijn schoonzusje is een marok en die is hoog opgeleid en gedraagt zich normaal in de maatschappij. Ik vraag me eigenlijk af wat JIJ bijdraagt aan de NL samenleving aangezien je niet eens in NL woont. Losert.
pi_63719603
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gaat over een jongen die opzettelijk met een hamer op iemand heeft ingeslagen, met de dood als gevolg. Hem wordt slechts doodslag ten laste gelegd.
Er word de hele tijd gesproken alsof ze moedwillig het plan had om hem dood te rijden en of de straf dan wel toereikend is etc. Maar volgens mij gaat zoiets heel anders. Je word beroofd, je schrikt je kapot, je word daarna overvallen door woede en besluit de schoft te achtervolgen. Lopend is zinloos dus doe je dat met de auto. Die staat met de neus de verkeerde kant op, dus je MOET achteruit om geen tijd te verliezen. En dan gaat het mis.
Dus eigenlijk is het een ongeluk met dodelijke afloop wegens roekeloos rijden. Geen moord, geen doodslag, geen noodweer.

Stel dat je een inbreker thuis betrapt, je ziet hem weglopen met je xbox (je meest valuable bezit ), je rent hem achterna, springt op hem en hij valt verkeerd en breekt zijn nek. Verdien je dan jarenlange gevangenisstraf?
Dit is niet anders.
  woensdag 3 december 2008 @ 10:55:48 #242
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63719992
quote:

[..]

Nee, dat is de vraag helemaal niet. 180 uur werkstraf is ook voor dood door roekeloosheid een lage straf.
quote:
Irrelevant. Ander delict. Doodslag ís opzettelijk iemand doden. Dus niet "slechts" doodslag.
pi_63720126
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:55 schreef Pool het volgende:

Nee, dat is de vraag helemaal niet. 180 uur werkstraf is ook voor dood door roekeloosheid een lage straf.
[..]

Irrelevant. Ander delict. Doodslag ís opzettelijk iemand doden. Dus niet "slechts" doodslag.
Welnee, G.C. voerde een burgerarrestatie uit waarbij ze de pech had dat die straatrover bekneld raakte. De politie doet hetzelfde ook vaak als ze achter rovers aanzitten, die worden als de cops de mogelijkheid hebben ook van hun scooter gereden als ze vluchten. Germaine deed het iets minder professioneel maar dat kun je haar niet verwijten, ze heeft immers geen professionele opleiding gehad.
pi_63720142
Ik vind dat je het uitstekend hebt verwoord, LaTiNo. Je beschrijft precies wat ik eigenlijk ook bedoel. De vrouw wordt vervolgd alsof ze willens en wetens een misdrijf heeft gepleegd. En ook al is de straf vrij beperkt, ik vind het nog te veel.
pi_63720209
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat je het uitstekend hebt verwoord, LaTiNo. Je beschrijft precies wat ik eigenlijk ook bedoel. De vrouw wordt vervolgd alsof ze willens en wetens een misdrijf heeft gepleegd. En ook al is de straf vrij beperkt, ik vind het nog te veel.
Behalve dan dat hij schrijft dat zijn XBox zijn meest valuabele bezit is
pi_63720404
quote:

[..]

Ze werd niet vervolgd voor een opzet delict.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2008 11:13:23 ]
  woensdag 3 december 2008 @ 11:11:30 #247
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63720422
Om maar even een kort-door-de-bocht lesje strafrecht te geven:

Moord = opzettelijk iemand gedood, met voorbedachte rade (max. levenslang)

Doodslag = opzettelijk iemand gedood, zonder voorbedachte rade (max. 15 jaar cel, in de klauwhamerzaak ging het echter om een minderjarige: max. 2 jaar jeugddetentie))

Dood door schuld, door roekeloos gedrag = iemand onopzettelijk gedood, maar wel door roekeloos, dus zeer verwijtbaar/vermijdbaar gedrag (max. 4 jaar)

Dood door schuld = iemand onopzettelijk gedood, maar wel door verwijtbaar/vermijdbaar gedrag (max. 2 jaar).

Dat is het in grote lijnen en dan kunnen sommige van die maximumstraffen hoger of lager uitvallen bij omstandigheden als terrorisme of combinaties met andere strafbare feiten.

Hetgene waar Germaine C. voor is veroordeeld, is voor een variant op dood door schuld, bestaande in roekeloosheid. Dus ónopzettelijk die jongen gedood, maar wel roekeloos gehandeld met de dood als gevolg.

Het gaat om artikel 6 van de Wegenverkeerswet, met bijbehorende strafbepaling:
quote:
Artikel 6

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
quote:
Artikel 175

1. Overtreding van artikel 6 wordt gestraft met:

a. gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;

b. gevangenisstraf van ten hoogste een jaar en zes maanden of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander lichamelijk letsel wordt toegebracht.

2. Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt overtreding van artikel 6 gestraft met:

a. gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;

b. gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander lichamelijk letsel wordt toegebracht.
Voor wat zij heeft gedaan, kun je dus maximaal 6 jaar gevangenisstraf krijgen. Als je met 80 km/u door een 30 km/u zone rijdt en daarbij per ongeluk twee kinderen op een zebrapad schept, dan zal je straf dus in die richting gaan. Maar Germaine C. heeft slechts 180 uur werkstraf gehad, dat is dus peanuts, en daarin zie je dat de rechter veel rekening heeft gehouden met de omstandigheden.
pi_63720441
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:55 schreef Pool het volgende:
Ik besef dat het een ander delict is. Het punt is alleen dat de rechter de ene keer heel VEEL oog heeft voor verzachtende omstandigheden en de andere keer heel WEINIG oog.

Neem bijvoorbeeld ook deze zaak: Twaalf jaar cel voor moord op Niels Kooistra
Een 18-jarige steekt iemand dusdanig neer dat deze persoon zeer ernstig gewond raakt. Het slachtoffer kon alleen nog kunstmatig ademen en heeft zelf om levensbeëindiging gevraagd. De dader krijgt een straf voor moord opgelegd, want zijn actie heeft de dood tot gevolg gehad.

Nu wil ik daar niet aan tornen hoor, maar waarom krijgt deze 18-jarige jongen 12 jaar cel voor moord (terwijl het slachtoffer niet eens dood ging aan de steekpartij) en krijgt de 16-jarige jongen uit Zaamslag slechts 2 jaar voor "doodslag" terwijl zijn actie effectief ook de dood tot gevolg heeft gehad. Dat is dan toch ook gewoon moord?

Bij de 18-jarige is (terecht) geen oog voor verzachtende omstandigheden. Bij de 16-jarige wél. En bij Germaine C is er onvoldoende oog voor geweest, vind ik. Ze was zelf slachtoffer van een misdrijf en heeft zich op een onbeholpen manier verweerd.
  Moderator woensdag 3 december 2008 @ 11:13:43 #249
8781 crew  Frutsel
pi_63720476
18-jarige volwassenrecht, 16-jarige jeugdrecht?
  woensdag 3 december 2008 @ 11:14:13 #250
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63720494
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:41 schreef LaTiNo het volgende:
Dus eigenlijk is het een ongeluk met dodelijke afloop wegens roekeloos rijden. Geen moord, geen doodslag, geen noodweer.
En dat is precies waar ze voor is veroordeeld, voor ongeluk met dodelijke afloop wegens roekeloos rijden.
pi_63720548
Jeugdstrafrecht.
pi_63720556
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:11 schreef Pool het volgende:

Voor wat zij heeft gedaan, kun je dus maximaal 6 jaar gevangenisstraf krijgen. Als je met 80 km/u door een 30 km/u zone rijdt en daarbij per ongeluk twee kinderen op een zebrapad schept, dan zal je straf dus in die richting gaan. Maar Germaine C. heeft slechts 180 uur werkstraf gehad, dat is dus peanuts, en daarin zie je dat de rechter veel rekening heeft gehouden met de omstandigheden.
Onzin, in jouw redenatie kun je ook een treinmachinist die een zelfmoordenaar omver rijdt vervolgen voor dood-door-schuld. Ik denk dat we niet moeten vergeten dat tegen die straatrover juist een straf is uitgesproken vanwege ander crimineel gedrag. Het zou kunnen zijn dat hij daardoor dusdanig depressief is geraakt dat hij suïcidale gedachten had. Het valt niet uit te sluiten dat hij zich willens en wetens tussen die auto en de boom heeft gepositioneerd. G.C. valt in dat geval, dat niet is uit te sluiten, niets te verwijten en dient derhalve te worden vrijgesproken.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:17:00 #253
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63720557
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:12 schreef Elfletterig het volgende:
Nu wil ik daar niet aan tornen hoor, maar waarom krijgt deze 18-jarige jongen 12 jaar cel voor moord (terwijl het slachtoffer niet eens dood ging aan de steekpartij) en krijgt de 16-jarige jongen uit Zaamslag slechts 2 jaar voor "doodslag" terwijl zijn actie effectief ook de dood tot gevolg heeft gehad. Dat is dan toch ook gewoon moord?
Omdat die 18-jarige het met voorbedachte rade deed en de 16-jarige jongen niet. Wel allebei opzettelijk. Uit al je posts blijkt dat je het verschil tussen moord, doodslag en dood door schuld niet goed snapt, dus lees mijn bovenstaande post even.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:19:41 #254
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63720614
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:17 schreef schoelje het volgende:

[..]

Onzin, in jouw redenatie kun je ook een treinmachinist die een zelfmoordenaar omver rijdt vervolgen voor dood-door-schuld.
Nee. Causaliteit =/= schuld.
Voor schuld is verwijtbaarheid/vermijdbaarheid vereist.

Bij de machinist die niet meer op tijd kan remmen geldt die verwijtbaarheid niet, bij degene die met 80 km/u door een woonwijk rijdt wel.
quote:
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat tegen die straatrover juist een straf is uitgesproken vanwege ander crimineel gedrag. Het zou kunnen zijn dat hij daardoor dusdanig depressief is geraakt dat hij suïcidale gedachten had. Het valt niet uit te sluiten dat hij zich willens en wetens tussen die auto en de boom heeft gepositioneerd. G.C. valt in dat geval, dat niet is uit te sluiten, niets te verwijten en dient derhalve te worden vrijgesproken.
Behalve dat zo het recht niet werkt.
pi_63720623
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:17 schreef schoelje het volgende:

[..]

Onzin, in jouw redenatie kun je ook een treinmachinist die een zelfmoordenaar omver rijdt vervolgen voor dood-door-schuld. Ik denk dat we niet moeten vergeten dat tegen die straatrover juist een straf is uitgesproken vanwege ander crimineel gedrag. Het zou kunnen zijn dat hij daardoor dusdanig depressief is geraakt dat hij suïcidale gedachten had. Het valt niet uit te sluiten dat hij zich willens en wetens tussen die auto en de boom heeft gepositioneerd. G.C. valt in dat geval, dat niet is uit te sluiten, niets te verwijten en dient derhalve te worden vrijgesproken.
Nee dat kan niet. Immers de treinmachinist heeft in dat geval niet bewust roekeloos gehandeld.
pi_63720629
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Als je willens en wetens iemand doodrijd, dan krijg je geen 180 uur werkstraf.
pi_63720654
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:19 schreef Pool het volgende:

[..]

[..]

Behalve dat zo het recht niet werkt.
Geldt in dit geval trouwens niet culpa in causa? De vrouw had immers nog een alternatief, ze had de politie kunnen bellen. Ik denk dat dat ook ene rol heeft gespeeld of niet?
pi_63720659
quote:

[..]

Ik besef dat het een ander delict is. Het punt is alleen dat de rechter de ene keer heel VEEL oog heeft voor verzachtende omstandigheden en de andere keer heel WEINIG oog.

Een 18-jarige steekt iemand dusdanig neer dat deze persoon zeer ernstig gewond raakt. Het slachtoffer kon alleen nog kunstmatig ademen en heeft zelf om levensbeëindiging gevraagd. De dader krijgt een straf voor moord opgelegd, want zijn actie heeft de dood tot gevolg gehad.

Bij de 18-jarige is (terecht) geen oog voor verzachtende omstandigheden. Bij de 16-jarige wél. En bij Germaine C is er onvoldoende oog voor geweest, vind ik. Ze was zelf slachtoffer van een misdrijf en heeft zich op een onbeholpen manier verweerd.
Je kunt rechtzaken niet onderling met elkaar vergelijken. Er zitten teveel variabelen in elke zaak.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:30:11 #259
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63720897
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geldt in dit geval trouwens niet culpa in causa? De vrouw had immers nog een alternatief, ze had de politie kunnen bellen. Ik denk dat dat ook ene rol heeft gespeeld of niet?
Volgens mij zit dat ingebakken in de subsidiariteitstoets bij noodweer.

Maar culpa in causa, speelt dat niet alleen bij opzetdelicten?
pi_63721044
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:19 schreef Pool het volgende:

[..]

[..]
In hoeverre is het verwijtbaar dat je je overvaller achterna gaat. Iedereen weet dat achteraf de politie bellen/aangifte doen totaal zinloos is. Dus de enige normale reactie is om zo snel mogelijk achter de overvaller aangaan.
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:03 schreef schoelje het volgende:

[..]

Behalve dan dat hij schrijft dat zijn XBox zijn meest valuabele bezit is
Ok, eigenlijk mijn tv, maar ja, die is te zwaar voor EEN inbreker om mee weg te rennen
pi_63721080
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:17 schreef Pool het volgende:
Omdat die 18-jarige het met voorbedachte rade deed en de 16-jarige jongen niet. Wel allebei opzettelijk. Uit al je posts blijkt dat je het verschil tussen moord, doodslag en dood door schuld niet goed snapt, dus lees mijn bovenstaande post even.
Je post was verhelderend. Toch blijft erg ondoorzichtig waarom rechters de ene keer wél verzachtende omstandigheden zien en de andere keer niet. Ook overeind blijft mijn opmerking dat slachtoffers van misdrijven (zoals Germaine C op dat moment was) meer bescherming van de wet zouden mogen genieten en daders op het moment van plegen juist minder. Dat risico nemen ze bewust.
pi_63721277
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je post was verhelderend. Toch blijft erg ondoorzichtig waarom rechters de ene keer wél verzachtende omstandigheden zien en de andere keer niet. Ook overeind blijft mijn opmerking dat slachtoffers van misdrijven (zoals Germaine C op dat moment was) meer bescherming van de wet zouden mogen genieten en daders op het moment van plegen juist minder. Dat risico nemen ze bewust.
Hallo! Ze heeft iemand doodgereden en krijgt alleen een werkstraf!
Lijkt me duidelijk dat ze in bescherming is genomen.

En als je redeneert "als die jongen dat tasje niet had gestolen, dan had die nog geleefd" moet je ook redeneren "als Germaine C. niet achteruit was gaan rijden, had ze geen straf gehad". Wat dat betreft na ook zij een bepaald risico.

[ Bericht 7% gewijzigd door Houtworm op 03-12-2008 11:54:09 ]
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 11:54:02 #263
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63721652
quote:
Toch blijft erg ondoorzichtig waarom rechters de ene keer wél verzachtende omstandigheden zien en de andere keer niet. Ook overeind blijft mijn opmerking dat slachtoffers van misdrijven (zoals Germaine C op dat moment was)
Ze hebben toch juist rekening gehouden met die omstandigheden
  woensdag 3 december 2008 @ 11:54:53 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63721684
Jammer dat zoiets weer zo moet aflopen. U wordt weer bedankt OM, dit sterkt Marokkaans scootertuig alleen maar in hun idee dat ze onaantastbaar zijn. Wat ze in de praktijk ook gewoon zijn natuurlijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63721701
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Volgens mij zit dat ingebakken in de subsidiariteitstoets bij noodweer.

Maar culpa in causa, speelt dat niet alleen bij opzetdelicten?
Klopt inderdaad ja. Culpa = opzet.
pi_63721770
quote:

[..]

Omdat de ene keer er verzachtende omstandigheden zijn, en de andere keer weer niet. Germaine C is gewoon een dader in deze, dat er nog een andere dader was, heeft de rechter meegenomen in de strafmaat. Meer bescherming van de wet zal leiden tot eigenrichting, oftewel een aanslag op het geweldsmonopolie van de staat.
pi_63721865
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:54 schreef Lemmeb het volgende:
Jammer dat zoiets weer zo moet aflopen. U wordt weer bedankt OM, dit sterkt Marokkaans scootertuig alleen maar in hun idee dat ze onaantastbaar zijn. Wat ze in de praktijk ook gewoon zijn natuurlijk.
Dit Marokkaanse scootertuig is dood.
Zeer onaantastbaar inderdaad...
pi_63721909
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:54 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad, wat hebben ze nou te vrezen? Niks toch, behalve de dood?
  woensdag 3 december 2008 @ 12:03:47 #269
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63721936
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:01 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dit Marokkaanse scootertuig is dood.
Dit Marokkaanse scootertuig heeft zichzelf de dood ingejaagd. Maar iemand anders, het echte slachtoffer, moet wederom boeten.

En zo gaat het elke keer met dit soort lieden: zelfs vanuit hun graf lukt het hen nog om onschuldige burgers het leven zuur te maken, uiteraard met hulp van politie en justitie.
pi_63721959
quote:

[..]

Dat is onzin, zonder medisch ingrijpen was het slachtoffer hartstikke dood geweest. En dat is voor risico van de dader (en gelukkig maar).

En mbt de 16 jarige: die is veroordeeld cf het jeugdstrafrecht, en heeft daar de maximale straf gekregen.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:06:36 #271
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63722014
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Flauw hoor.

Maar het gaat dan volgens mij om de situatie waarin je door je eigen schuld (of opzet, dan is het dolus in causa), jezelf in een situatie brengt waarin je een opzettelijk strafbaar feit pleegt.

Dus je drinkt twintig bier en je denkt vervolgens dat iemand een oud vrouwtje aan het beroven is. Je slaat die persoon tegen de grond en wordt aangeklaagd voor mishandeling (opzetdelict), want die man bleek het vrouwtje alleen maar te helpen oversteken. Dan helpt het je niet als je zegt: "Ik was dronken, dus ik vergiste me en doe een beroep op putatieve noodweer (AVAS)".

Je had immers zelf schuld aan je dronkenschap, culpa in causa dus.
pi_63722059
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit Marokkaanse scootertuig heeft zichzelf de dood ingejaagd. Maar iemand anders, het echte slachtoffer, moet wederom boeten.

En zo gaat het elke keer met dit soort lieden: zelfs vanuit hun graf lukt het hen nog om onschuldige burgers het leven zuur te maken, uiteraard met hulp van politie en justitie.
Het slachtoffer heeft niet uit noodweer gehandeld. Anders was ze wel vrijgesproken.
Ze heeft NA de overval het recht in eigen hand genomen, dan loop je een risico dat dat verkeerd uitpakt.

Ook wel opvallend aan deze discussie. Als dat Marokkaans scootertuig wordt veroodeeld tot 180 uur werkstraf, dan wordt er moord en brand geschreeuwd dat dat veel te weinig is en niks voorstelt. Nu iemand die Marokkaans scootertuig doodrijd die straf krijgt, is het weer veel te veel.
pi_63722287
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dolus = opzet. Culpa = schuld. Geen Latijn gehad?
  woensdag 3 december 2008 @ 12:19:55 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63722365
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het slachtoffer heeft niet uit noodweer gehandeld.
Dat heeft ze natuurlijk wel. Als je dat niet inziet, dan mankeert er gewoon iets aan je inzicht in de menselijke psyche en aan je gevoel voor rechtvaardigheid.
quote:
Anders was ze wel vrijgesproken.
wat een drogreden. De rechter zegt het dus is het zo. Alsof dat stelletje togadragende cokesnuivers de absolute waarheid in pacht heeft.
quote:
Ze heeft NA de overval het recht in eigen hand genomen, dan loop je een risico dat dat verkeerd uitpakt.
Het pakte juist fantastisch uit. Ze heeft Nederland een hele grote dienst bewezen, jammer dat datzelfde Nederland dat niet op waarde kan schatten.
pi_63722391
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, dolus = opzet. Culpa = schuld. Geen Latijn gehad?
Duh, waarom denk je dat ik het postte nerd. Zie PI Lees de reactie van Pool ff.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2008 12:22:33 ]
pi_63722427
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat heeft ze natuurlijk wel. Als je dat niet inziet, dan mankeert er gewoon iets aan je inzicht in de menselijke psyche en aan je gevoel voor rechtvaardigheid.
[..]

wat een drogreden. De rechter zegt het dus is het zo. Alsof dat stelletje togadragende cokesnuivers de absolute waarheid in pacht heeft.
[..]

Het pakte juist fantastisch uit. Ze heeft Nederland een hele grote dienst bewezen, jammer dat datzelfde Nederland dat niet op waarde kan schatten.
Ik kan je redenering prima volgen, maar losgeslagen achtervolgingen op de openbare weg zijn niet erg wenselijk, daar kunnen ook onschuldige slachtoffers bij vallen. Moeten we dat willen?
pi_63722467
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duh, waarom denk je dat ik het postte nerd. Lees de reactie van Pool ff.

Ik dacht, ik speel het spelletje maar even mee, mea maxima dolus.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:23:50 #278
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63722478
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik kan je redenering prima volgen, maar losgeslagen achtervolgingen op de openbare weg zijn niet erg wenselijk, daar kunnen ook onschuldige slachtoffers bij vallen. Moeten we dat willen?
Nee, in principe willen we dat niet. Tenzij politie en justitie niet afdoende ingrijpen tegen het scootertuig (en dat doen ze overduidelijk niet), dan is het de enige mogelijkheid voor de burger om zijn of haar recht te halen.
pi_63722491
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Flauw hoor.

Maar het gaat dan volgens mij om de situatie waarin je door je eigen schuld (of opzet, dan is het dolus in causa), jezelf in een situatie brengt waarin je een opzettelijk strafbaar feit pleegt.

Dus je drinkt twintig bier en je denkt vervolgens dat iemand een oud vrouwtje aan het beroven is. Je slaat die persoon tegen de grond en wordt aangeklaagd voor mishandeling (opzetdelict), want die man bleek het vrouwtje alleen maar te helpen oversteken. Dan helpt het je niet als je zegt: "Ik was dronken, dus ik vergiste me en doe een beroep op putatieve noodweer (AVAS)".

Je had immers zelf schuld aan je dronkenschap, culpa in causa dus.
Wil je daarmee zeggen dat het alleen bij een opzet-delict mogelijk is? Dat vraag ik mij af.
pi_63722520
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

[..]

Noodweer is je verdedigen TIJDENS de misdaad. Noodweer is NIET revanche nemen NA de misdaad.
Als jij denkt dat je in Nederland voor eigen rechter mag spelen heb je het toch goed mis.

De rechters weten ook niet wat de absolute waarheid is. "Wij" hebben hun wel aangesteld om recht te spreken. Als je het daar niet mee eens bent is dat een typische geval van jammer dan.

Nou zeg, 1 marokkaan doodrijden. Dat is inderdaad een grote dienst voor heel Nederland. Op die manier kan ik net zo goed zeggen dat diegene die Wilders overhoop rijd Nederland een grotere dienst bewijst.
pi_63722566
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, in principe willen we dat niet. Tenzij politie en justitie niet afdoende ingrijpen tegen het scootertuig (en dat doen ze overduidelijk niet), dan is het de enige mogelijkheid voor de burger om zijn of haar recht te halen.
Met het risico dat daarbij onschuldige mensen het slachtoffer van worden?
pi_63722642
Germaine C. starring in the Punisher.
pi_63722745
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je doelt erop dat de staat haar deel van het sociaal contract niet nakomt? Dat vind ik wel een interessante discussie: in beginsel ben ik het met je eens dat als de staat haar taken verzaakt, daarmee de plicht van de burger zich neer te leggen bij het geweldsmonopolie van de staat vervalt. Echter denk ik niet dat dat punt al bereikt is, en er meer kwaad dan goed wordt gedaan als iedereen maar aan eigenrichting gaat doen. Maar ik ben het wel volledig met je eens dat justitie veel beter moet gaan presteren (en dat kan: ander personeelsbeleid, andere prioriteiten, drugs uit de strafrechtelijke sfeer halen etc).
pi_63723534
Waarom hebben al die "terechte straf" mensen het steeds over voor eigen rechter spelen?
Dat is hier helemaal niet aan de orde!

Voor eigen rechter spelen is het toepassen van een straf aan de dader. Dat is hier niet gebeurt.
C. wilde de dader achtervolgen met de bedoeling om haar tasje terug te krijgen, en terecht! Of mag je niet eens meer je eigen spullen terughalen?
C. ging niet achter de dader aan met de gedachte hem lekker tussen boom en bumper te pinnen.

Ik begin zo onderhand zwaar de schijt te krijgen van de uitspraak "voor eigen rechter spelen" die hier te pas en te onpas gehanteerd wordt
  woensdag 3 december 2008 @ 13:08:59 #285
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63723560
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je daarmee zeggen dat het alleen bij een opzet-delict mogelijk is? Dat vraag ik mij af.
Ja, ik twijfel er ook over hoor. Misschien kan het wel bij culpoze delicten.

Maar hier in deze zaak zit toch niet echt zoiets? Tenzij je vindt dat ze haar autodeuren had moeten afsluiten en er nu om vroeg om beroofd te worden.
pi_63723669
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, ik twijfel er ook over hoor. Misschien kan het wel bij culpoze delicten.

Maar hier in deze zaak zit toch niet echt zoiets? Tenzij je vindt dat ze haar autodeuren had moeten afsluiten en er nu om vroeg om beroofd te worden.
Je zou het als twee afzonderlijke delicten kunnen zien, het een is de tasjesroof - waarbij uiteraard geen sprake is van culpa in causa of dolus in causa. En het andere is het doodrijden van de tasjesdief, waarbij de bestuurster zichzelf in de positie zette (ze startte zelf de achtervolging, in de achteruit, in een nauw straatje) waarbij het een en ander mis kon gaan. Ik denk dat dat mede debet is aan het feit dat ze zich niet op noodweerexces had kunnen beroepen. Ze ging zelf op het "gevaar" af.

Doet me denken aan een casus waarbij iemand een kroeg binnenliep, zag dat er gevochten werd, maar toch rustig ging zitten - en vervolgens bij de ruzie betrokken raakte en iemand met een glas in zijn oog stak.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2008 13:16:47 ]
pi_63723929
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ook wel opvallend aan deze discussie. Als dat Marokkaans scootertuig wordt veroodeeld tot 180 uur werkstraf, dan wordt er moord en brand geschreeuwd dat dat veel te weinig is en niks voorstelt. Nu iemand die Marokkaans scootertuig doodrijd die straf krijgt, is het weer veel te veel.
Toch is dat redelijk logisch. Als nette burger hoop je dat de mensen die een normaal en deugdzaam leven lijden beloond worden voor hun gedrag en dat gemene boeven gestraft worden. Als het dus keer op keer gebeurd dat het omgekeerd blijkt te zijn word je rechtsgevoel ernstig aangetast. Dus is die 180 uur voor madame 'veel te veel' en 180 uur voor een verkrachter 'veel te weinig'. That's how it is.
pi_63725106
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:45 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat blijkt nergens uit?

Drie kinderen misbruikt; 8 maanden cel
Zegt dat genoeg over strasmaten.
In dat licht is 180 uur voor mevrouw C een te zware staf
  woensdag 3 december 2008 @ 14:18:55 #289
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63725246
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:13 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Drie kinderen misbruikt; 8 maanden cel
Zegt dat genoeg over strasmaten.
In dat licht is 180 uur voor mevrouw C een te zware staf
Acht maanden cel vergelijk je met 5 werkweekjes aan de slag?

Sowieso appels & peren dit, een onopzettelijk doodgereden jongen vergelijken met opzettelijk gemaakte seksueel getinte foto's van kinderen.
pi_63725277
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Acht maanden cel vergelijk je met 5 werkweekjes aan de slag?

Sowieso appels & peren dit, een onopzettelijk doodgereden jongen vergelijken met opzettelijk gemaakte seksueel getinte foto's van kinderen.
Dus is 180 uur werkstraf in verhouding te hoog met de te lage 8 maanden een cafe mogen runnen pool spelen etc etc.

Mevrouw C heeft een strafblad nu..... terwijl ze miz niets misdaan heeft behalve haar eigendom beschermen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')