abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63671198
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:16 schreef Loedertje het volgende:
Is deze dame ooit niet eens aangehouden in een programma als blik op de weg o.i.d.? Ze gilde toen de hele boel bijelkaar..
Ze is een keer achteruitgereden op de snelweg om verhaal te halen bij een snelheidscontrole. Dat mens spoorde geestelijk ook helemaal niet. Dat verhaal van dat ze bedreigd werd is ook nooit bewezen, dat beweert enkel zij. Dat mens hoort nooit meer achter het stuur te kruipen.
pi_63671215
Vinden jullie nou ook niet dat ze al genoeg gestraft is? Ik heb begrepen dat de darmen van die onfortuinlijke tasjesdief om haar bumper hingen toen ze hem aanreed, dat moet een bijzonder traumatische indruk geweest zijn. Als je dat overkomt dan kun je er echt niet meer van slapen.
  maandag 1 december 2008 @ 16:27:39 #78
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63671411
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
Debiele reacties hier zeg. Ik ben het er hartstikke mee eens dat het mogelijk moet zijn om dat tuig zelf een beetje harder aan te pakken als jij of jouw eigendom wordt bedreigd, maar je kan te ver gaan. Er is iemand DOOD hoor. Mensen die zeggen dat deze mevrouw een lintje verdient zijn niet goed wijs.
Risico van het vak...
pi_63671449
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Risico van het vak...
Dus als jij een keer door rood loopt mag ik je ook scheppen met de auto ? Risico van het vak immers. En ik moet nog een lintje krijgen ook, weer een wetsovertreder minder.
pi_63671466
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:27 schreef BasEnAad het volgende:
Risico van het vak...
Ok, dus stichting Brein mag ook in een auto rond gaan scheuren om copyright schenders dood te rijden?
pi_63671570
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:46 schreef Pool het volgende:
180 uur werkstraf is een straf die veel lager is dan de maximale straf voor dood door roekeloos rijgedrag of gewoon dood door schuld. Daarbij is dus enerzijds rekening gehouden met het feit dat die vrouw in paniek handelde, zelf slachtoffer was, zelf niet voor de situatie koos en veel over zich heen gekregen heeft.

Anderzijds is er rekening mee gehouden dat de vrouw wel bewust deze roekeloze manoeuvre heeft uitgehaald en we als samenleving niet moeten willen dat dit soort gevaarlijke reacties met auto's worden uitgehaald. Je eigendommen verdedigen mag, mits dit proportioneel gebeurt, en die laatste grens heeft C. overschreden.

Prima vonnis van de rechtbank dus, mooi dat het hoger beroep is ingetrokken, want een betere uitspraak was toch niet mogelijk geweest en dit scheelt iedereen een hoop extra tijd en ellende.
Hear, hear.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 1 december 2008 @ 16:36:03 #82
136343 BasEnAad
pi_63671664
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Ok, dus stichting Brein mag ook in een auto rond gaan scheuren om copyright schenders dood te rijden?
Een mp3 downloaden is wat anders dan een roofoverval plegen. Als die vrouw in reflex die malloot probeert tegen te houden en hij komt klem, dan is dat heel jammer voor hem. Die vrouw is juist het slachtoffer, als die eikel gewoon van haar tas was afgebleven was er niets gebeurd.
  maandag 1 december 2008 @ 16:36:54 #83
136343 BasEnAad
pi_63671691
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus als jij een keer door rood loopt mag ik je ook scheppen met de auto ? Risico van het vak immers. En ik moet nog een lintje krijgen ook, weer een wetsovertreder minder.
Nee, niet bewust. Maar als ik onder een auto kom door niet goed op te letten is dat mijn eigen schuld.
pi_63671819
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:14 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wat een achterlijke redenatie. Het staat toch totaal niet in verhouding tot zijn daad. Als iemand een tasje steelt mag hij dus dood? What's next? Iemand die 40 km/u te hard rijdt op de snelweg mag je in zijn knieschijven schieten? Denk eens na man.
Iemand mag nog altijd zijn eigendom beschermen. Ja en als daar dan toevallig een crimineel bij om komt is dat z'n beroepsrisico, daar kan ik echt niet mee zitten.

Verder draaideurcriminelen vergelijken met te hard rijden

[ Bericht 1% gewijzigd door Sora op 01-12-2008 16:51:25 ]
pi_63671864
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Arme overledene en zijn familie zal je bedoelen
heeft die familie hem dan echt gekent? aangezien hij voornamelijk in de bak zat, lijkt me niet dat je daar zoveel contact hebt met je familie. Maar goed, ontzettend zielig natuurlijk, een dooie crimineel. Arm kind. Zwaar voor de familie. Vreselijk. natuurlijk.
pi_63671946
Dat is dus onzin wat je zegt blijkbaar, Sora, daar de vrouw is veroordeeld

Echt, wat 'n domme Wildersstemmers hier, is althans mijn vermoeden. Godzijdank is het niet toegestaan om op dieven in te rijden, de doodstraf wordt hier uberhaupt niet ingevoerd, laat staan voor het jatten van 'n tas.
pi_63671950
quote:

[..]

tasjesrovers vermoorden nogal eens mensen (bejaarden die vallen en iets breken, of simpelweg een hartaanval krijgen)
ik gok zo dat er weinig mensen dood neervallen als ik door rood loop...

maar jij vind dus dat iemand die door rood loopt, de bak in moet?
pi_63671991
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, niet bewust. Maar als ik onder een auto kom door niet goed op te letten is dat mijn eigen schuld.

wat een lul die automobilist, hij had toch kunnen remmen oid? klaag hem aan, je arme familie!
pi_63672017
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:29 schreef The_End het volgende:

[..]

ik moet dus de bak in volgens jou als ik muziek download/upload?
  maandag 1 december 2008 @ 16:49:39 #90
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672068
quote:

[..]

Ja, het geestelijk leed dat iemand overhoudt aan het zien van een dergelijke verkeersovertreding is goed vergelijkbaar met het leed van een beroving.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_63672083
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:48 schreef rival het volgende:
ik moet dus de bak in volgens jou als ik muziek download/upload?
Helemaal niet; Ik mag je doodrijden als je dat doet, want dieven mag je doodrijden.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 16:50:15 #92
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63672090
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Ze is een keer achteruitgereden op de snelweg om verhaal te halen bij een snelheidscontrole. Dat mens spoorde geestelijk ook helemaal niet. Dat verhaal van dat ze bedreigd werd is ook nooit bewezen, dat beweert enkel zij. Dat mens hoort nooit meer achter het stuur te kruipen.
+ (volgens mij) dat ze is aangehouden en begon te krijsen over discriminatie (aanhouding op de ring Amsterdam geloof ik)

Dat er geestelijk iets mis is met deze dame was al duidelijk uit diverse online verhalen
pi_63672111
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:45 schreef Taurus het volgende:
Dat is dus onzin wat je zegt blijkbaar, Sora, daar de vrouw is veroordeeld

Echt, wat 'n domme Wildersstemmers hier, is althans mijn vermoeden. Godzijdank is het niet toegestaan om op dieven in te rijden, de doodstraf wordt hier uberhaupt niet ingevoerd, laat staan voor het jatten van 'n tas.
Ik kan me wel vinden in de straf hoor, gezien de omstandigheden en het verleden van de Germaine zelf, maar "speaking in general" kan ik er echt niet mee zitten als een dief omkomt tijdens het uitoefenen van z'n beroep. Dat in dit geval wordt geoordeeld dat C. haar boekje flink te buiten is gegaan, roekeloos rijgedrag en daarvoor word veroordeeld kan ik wel begrijpen, als dat niet zou gebeuren is het einde zoek.
pi_63672129
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

+ (volgens mij) dat ze is aangehouden en begon te krijsen over discriminatie (aanhouding op de ring Amsterdam geloof ik)
Dat kan je haar niet kwalijk nemen, want dat is haar ingeprent door de PvdA.
quote:
Dat er geestelijk iets mis is met deze dame was al duidelijk uit diverse online verhalen
Laten we het maar niet hebben over de geestelijke gesteldheid van de tasjesrovers.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63672165
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Helemaal niet; Ik mag je doodrijden als je dat doet, want dieven mag je doodrijden.
dat mag niet.
maar als een dief iets van je steelt, en hij daarbij ongelukkig dood gaat, dan ben je een held!

je moet er alleen voor zorgen dat het wel echt op een ongeluk lijkt, anders krijg je dit soort dingen. arme onschuldige slachtoffers die berecht worden

dit is gewoon een bedrijfongeval!
pi_63672183
Er wordt hier ook altijd zo overtrokken gereageerd op het trauma dat je zogenaamd schijnt over te houden als iemand je tas jat "Wie weet zat er wel een foto van haar overleden zoon in", dat soort ongein. Ik mag toch open dat er nooit iemand getraumatiseerd is geraakt van een tas die gepakt wordt. Zwakke zieltjes.

Het is lullig voor de vrouw dat haar tas was gejat (lullig, niets meer), maar toch echt niet te vergelijken met iemand doodrijden. Indien dat bewust is gebeurd natuurlijk.

Daarnaast zijn de mensen die hier roepen dat het geen hol uitmaakt dat zo'n schoffie dood is minstens net zulke randfiguren als die tasjesdief zelf. Dat kan haast niet anders, absoluut niet geciviliseerd.
pi_63672227
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:40 schreef Sora het volgende:

[..]

Iemand mag nog altijd zijn eigendom beschermen. Jja en als daar dan toevallig een crimineel bij om komt is dat z'n beroepsrisico.

Verder draaideurcriminelen vergelijken met te hard rijden
Misschien moet je een cursus begrijpend lezen gaan volgen. Ik zeg dat iemand doodrijden extreem overdreven is voor een vergrijp als het stelen van een tasje. Daarna noem ik een ander vergrijp met een in mijn ogen buitenproportionele straf. Als ik draaideurcriminelen direct met mensen die te hard rijden had willen vergelijken had ik wel gesuggereerd om die ook dood te rijden. Ik zeg nergens dat het net zo erg is.
  maandag 1 december 2008 @ 16:55:45 #98
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63672262
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:53 schreef Taurus het volgende:
Er wordt hier ook altijd zo overtrokken gereageerd op het trauma dat je zogenaamd schijnt over te houden als iemand je tas jat "Wie weet zat er wel een foto van haar overleden zoon in", dat soort ongein. Ik mag toch open dat er nooit iemand getraumatiseerd is geraakt van een tas die gepakt wordt. Zwakke zieltjes.
Er wordt altijd zo overdreven gereageerd op de dood van een onbekende. ''Wie weet had hij nog wel een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen'', dat soort onzin. Ik mag hopen dat je geen medelijden hebt met gespuis dat op deze manier omkomt. Zwakke zieltjes.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_63672271
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:53 schreef Taurus het volgende:
Daarnaast zijn de mensen die hier roepen dat het geen hol uitmaakt dat zo'n schoffie dood is minstens net zulke randfiguren als die tasjesdief zelf. Dat kan haast niet anders, absoluut niet geciviliseerd.
er zit verschil tussen schoffies, en regelrechte draaideurcriminelen!
en dat verschil zien "wij" wel!

jullie denken, diefstal van tasje = dood = gaat te ver....
en daar ben ik het helemaal mee eens

maar dit is niet een knul die een foutje begaat, dit is iemand die hier nog jaren mee door zou gaan... dus mooi.. opgelost.. slotje
pi_63672273
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:55 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Er wordt altijd zo overdreven gereageerd op de dood van een onbekende. ''Wie weet had hij nog wel een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen'', dat soort onzin. Ik mag hopen dat je geen medelijden hebt met gespuis dat op deze manier omkomt. Zwakke zieltjes.
FAIL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')