Zeker, die vrouw is een held maar dankzij ons fijne rechtsysteem wordt zij veroordeeld en blijft de misdadiger onbestraft. Gelukkig is ie dood. WHet is omdat het zinloss is anders alsnog posthuum vervolgen.quote:Op maandag 1 december 2008 12:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
C. geeft op in zaak tasjesdief
http://www.telegraaf.nl/b(...)ak_tasjesdief__.html
AMSTERDAM - De 47-jarige vrouw die op 17 januari 2005 in Amsterdam-Oost een 19-jarige tasjesdief doodreed, heeft haar hoger beroep ingetrokken. De voor woensdag geplande zitting gaat niet door.
Germaine C. kan een nieuwe gang naar de rechter emotioneel niet meer aan, zo bevestigde haar advocaat Cees Korvinus maandag.
Twee jongens gristen op de bewuste avond een tas uit de auto van C. en gingen er vandoor op een scooter. De vrouw reed achter hen aan en raakte het tweetal. Een van hen kwam klem te zitten tegen een boom en overleed ter plekke.
De rechtbank veroordeelde C. in maart tot een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke ontzegging van haar rijbevoegdheid wegens zeer onvoorzichtig rijgedrag.
Arme vrouw..
Echt wel.quote:Arme vrouw..
Ik mis ze ook hoor, de tijden waarin je iemand nog lekker ouderwets ongestraft dood mocht rijden.quote:Op maandag 1 december 2008 13:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Echt wel.
Je mag ook niks meer tegenwoordig,(...)
Diep triest.
Inderdaad, ze heeft de maatschappij verlost van een draaideurcrimineel. Helaas is dat andere stuk tuig wel weggekomen, nog niets over meegekregen dat hij minstens een paar jaar in de bak zit.quote:Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef D-Flying het volgende:
Arme vrouw.
Inderdaad. Verdient een lintje vanwege het feit dat ze iemand heeft doodgereden.
dan hap ik maar.... dader onbestraft... die is dood dus kan niet veroordeeld worden, en dat lijkt me dat alleen een gerechtelijke macht dat kan.quote:Op maandag 1 december 2008 13:00 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zeker, die vrouw is een held maar dankzij ons fijne rechtsysteem wordt zij veroordeeld en blijft de misdadiger onbestraft. Gelukkig is ie dood. WHet is omdat het zinloss is anders alsnog posthuum vervolgen.
Hoeveel heeft die andere eigenlijk gekregen?
Ze deed het in een reflex, dat is heel anders wanneer jij expres iemand dood rijdt, het was heus der bedoeling niet om iemand dood te rijden.quote:Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef D-Flying het volgende:
Arme vrouw.
Inderdaad. Verdient een lintje vanwege het feit dat ze iemand heeft doodgereden.
+ dat ze al die tijd al ondergedoken zit.quote:Op maandag 1 december 2008 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
dan hap ik maar.... dader onbestraft... die is dood dus kan niet veroordeeld worden, en dat lijkt me dat alleen een gerechtelijke macht dat kan.
En kom op... iemand dood rijden en 180 uur schoffelen...
quote:Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ze deed het in een reflex, dat is heel anders wanneer jij expres iemand dood rijdt, het was heus der bedoeling niet om iemand dood te rijden. Ja, dat is ook de reden waarom de straf zo laag is.
Die vrouw die 2 mannen dood schoot is toch ook vrij uit gegaan? WIE,WAT,WAAR,WANNEER,WAAROM?![]()
Ik denk niet dat het in dit geval om een vlaag van verstandsverbijstering ging en die mening heb ik ook omdat ik een aantal surinaamse vrouwen persoonlijk ken. Als je daar een grapje mee probeert uit te halen is de eerste reactie een paar klappen uitdelen en dan pas na te denken. Echt, die blijven gevaarlijkquote:Op maandag 1 december 2008 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het is jammer dat rechters in Nederland zo weinig rekening houden met acties die slachtoffers in een vlaag van paniek en verstandsverbijstering ondernemen. Ik praat het niet goed dat deze vrouw iemand heeft doodgereden, maar ik begrijp haar reactie wel.
Kijk eens in je muziekverzameling om te zien waar die verrijking zich bevindt, of in het aanbod aan eethuisjes etc. Als ik alleen maar mensen om me heen zou hebben met dezelfde achtergrond, witte hoofd e.d. dan zou ik mezelf geloof ik gillend gek in een inrichting laten opnemen.quote:Op maandag 1 december 2008 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Goed, niemand van links kan uitleggen waar die verrijking zich exact bevindt, maar hij is er. En geloof je het niet, dan ben je een xenofoob, racist of anderszins untermensch.
muziekverzameling, ok.quote:Op maandag 1 december 2008 13:43 schreef schoelje het volgende:
[..]
Kijk eens in je muziekverzameling om te zien waar die verrijking zich bevindt, of in het aanbod aan eethuisjes etc.
Wat een onzin.quote:Op maandag 1 december 2008 13:42 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in dit geval om een vlaag van verstandsverbijstering ging en die mening heb ik ook omdat ik een aantal surinaamse vrouwen persoonlijk ken. Als je daar een grapje mee probeert uit te halen is de eerste reactie een paar klappen uitdelen en dan pas na te denken. Echt, die blijven gevaarlijk
Heb jij de hele uitspraak van de rechter gelezen? Ik meen me namelijk te herinneren dat er wel degelijk rekening gehouden is met de omstandigheden.quote:Op maandag 1 december 2008 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het is jammer dat rechters in Nederland zo weinig rekening houden met acties die slachtoffers in een vlaag van paniek en verstandsverbijstering ondernemen. Ik praat het niet goed dat deze vrouw iemand heeft doodgereden, maar ik begrijp haar reactie wel.
quote:
Eens.quote:eethuizen? donder op met die bende
Ik ga toch zeker voor minstens één keer in de week babi pangang.quote:Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef rival het volgende:
[..]
muziekverzameling, ok.
eethuizen? donder op met die bende
Volgens mij was dat in Utrecht, een vrouw die al een keer eerder werd verkracht had een pistool bij zich omdat ze zich niet meer veilig voelde, vervolgens werd ze beroofd door 2 mannen en heeft ze dood geschoten.quote:
+ haar leven niet meer veilig zijnquote:Op maandag 1 december 2008 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
En kom op... iemand dood rijden en 180 uur schoffelen...
Dat dus, ze durft ook vast niet in hoger beroep te gaan omdat ze werd bedreigd.quote:Op maandag 1 december 2008 13:57 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
+ haar leven niet meer veilig zijn
Als hij die vrouw niet had beroofd, was hij nu niet dood. Het was het gevolg van een ongelukje als gevolg van zijn eigen handelingen.quote:Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
Debiele reacties hier zeg. Ik ben het er hartstikke mee eens dat het mogelijk moet zijn om dat tuig zelf een beetje harder aan te pakken als jij of jouw eigendom wordt bedreigd, maar je kan te ver gaan. Er is iemand DOOD hoor. Mensen die zeggen dat deze mevrouw een lintje verdient zijn niet goed wijs.
Kijk dus het zit zo. Maar verkrachting is iets anders dan diefstal. Het hangt meestal van de situatie af.quote:Op maandag 1 december 2008 13:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat in Utrecht, een vrouw die al een keer eerder werd verkracht had een pistool bij zich omdat ze zich niet meer veilig voelde, vervolgens werd ze beroofd door 2 mannen en heeft ze dood geschoten.
Wel schuldig maar geen rechtsvervolging.
aannamens...quote:Op maandag 1 december 2008 13:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat dus, ze durft ook vast niet in hoger beroep te gaan omdat ze werd bedreigd.
Okay, dan krijgt die el bejatti posthum een lintje. feli!quote:Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
Debiele reacties hier zeg. Ik ben het er hartstikke mee eens dat het mogelijk moet zijn om dat tuig zelf een beetje harder aan te pakken als jij of jouw eigendom wordt bedreigd, maar je kan te ver gaan. Er is iemand DOOD hoor. Mensen die zeggen dat deze mevrouw een lintje verdient zijn niet goed wijs.
Soms word er teveel waarde gehecht aan een mensenleven. En dit is een goed voorbeeld ervan. Die goser was, net als vele anderen, een kankergezwel in de samenleving. Goed dat ie eruit gesneden is.quote:Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
Inderdaad "stomme actie", ze kom hem wel een permante handicap bezorgen.quote:Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
quote:Op maandag 1 december 2008 12:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De rechtbank veroordeelde C. in maart tot een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke ontzegging van haar rijbevoegdheid wegens zeer onvoorzichtig rijgedrag.
Arme vrouw..
quote:Op maandag 1 december 2008 13:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
+ dat ze al die tijd al ondergedoken zit.
Treurig maar waar. Genoeg personen die Nederland (en wat dat betreft de hele wereld) beter kwijt dan rijk is.quote:Op maandag 1 december 2008 14:03 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Soms word er teveel waarde gehecht aan een mensenleven. En dit is een goed voorbeeld ervan. Die goser was, net als vele anderen, een kankergezwel in de samenleving. Goed dat ie eruit gesneden is.
quote:Op maandag 1 december 2008 13:56 schreef Bananenman het volgende:
Wat een achterlijke redenatie. Het staat toch totaal niet in verhouding tot zijn daad. Als iemand een tasje steelt mag hij dus dood? What's next? Iemand die 40 km/u te hard rijdt op de snelweg mag je in zijn knieschijven schieten? Denk eens na man.quote:Op maandag 1 december 2008 14:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als hij die vrouw niet had beroofd, was hij nu niet dood. Het was het gevolg van een ongelukje als gevolg van zijn eigen handelingen.
What's next.quote:Op maandag 1 december 2008 14:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie. Het staat toch totaal niet in verhouding tot zijn daad. Als iemand een tasje steelt mag hij dus dood? What's next? Iemand die 40 km/u te hard rijdt op de snelweg mag je in zijn knieschijven schieten? Denk eens na man.
Inderdaad. Zoiets dient echter te gebeuren d.m.v. een celstraf, en niet door hem dood te rijden.quote:Op maandag 1 december 2008 14:03 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
En dit is een goed voorbeeld ervan. Die goser was, net als vele anderen, een kankergezwel in de samenleving. Goed dat ie eruit gesneden is.
Inderdaad. 180 uur schoffelen, dat wens je een serieverkrachter nog niet toe.quote:Op maandag 1 december 2008 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het is jammer dat rechters in Nederland zo weinig rekening houden met acties die slachtoffers in een vlaag van paniek en verstandsverbijstering ondernemen.
Hij moest niet dood. Normaal is straf iets voor de rechtbank. Nu was het echter het gevolg van een ongelukje, dat enkel en alleen gebeurde vanwege een reactie op zijn criminele handelingen. Zij ging er niet achteraan met de gedachte van 'ik ga je lekker doodrijden', ze wilde gewoon haar tasje terug. Dat die eikel daarbij om het leven kwam, ach ja, jammer maar helaas.quote:Op maandag 1 december 2008 14:14 schreef Bananenman het volgende:
Wat een achterlijke redenatie. Het staat toch totaal niet in verhouding tot zijn daad. Als iemand een tasje steelt mag hij dus dood? What's next? Iemand die 40 km/u te hard rijdt op de snelweg mag je in zijn knieschijven schieten? Denk eens na man.
ze heeft niemand vermoord. er is een dodelijk ongeluk gebeurd.quote:Op maandag 1 december 2008 14:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Het is niet dat hem de doodstraf is opgelegd, dit hele verhaal is meer een gevalletje dood door eigen schuld/zelfmoord. De dader kwam net bij de rechter vandaan vanwege een veroordeling door andere criminele activiteiten. Wellicht was hij door de gedacht dusdanig depressief geraakt dat hij willens en wetens tussen die auto en die boom is gaan staan om te worden doodgereden. Vergelijk het met mensen die zich voor een trein gooien, je gaat dan ook de machinist niet aanklagen.quote:Op maandag 1 december 2008 14:18 schreef Bananenman het volgende:
Inderdaad. Zoiets dient echter te gebeuren d.m.v. een celstraf, en niet door hem dood te rijden.
nee, zij veroorzaakt het ongeluk en heeft haar auto als wapen gebruikt of wilde je zeggen dat als je achteruit rijdt en je auto tegen een boom parkeert je niet roekeloos bezig bent?quote:Op maandag 1 december 2008 14:26 schreef rival het volgende:
[..]
ze heeft niemand vermoord. er is een dodelijk ongeluk gebeurd.
een ongeluk die hij veroorzaakt, zij raakt in paniek.
hij nu dood, wij allemaal blij. noujah blij, ik vind het zielig voor haar.. zoals eerder, ze verdiend een standbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |