Dat zal met Germaine C. ook wel een rol gespeeld hebben wrs.quote:Op maandag 1 december 2008 23:03 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Een beroep op noodweer of noodweerexces wordt niet vaak geaccepteerd volgens mij. Er zijn toch wel strikte regels voor, als je bv. weg had kunnen lopen dan wordt het al moeilijk om er een beroep op te doen.
Idd...de scooterrijder ongetwijfeld ook nietquote:Op dinsdag 2 december 2008 07:59 schreef Chiponiz het volgende:
Arm vrouwtje, had t vast niet zo erg bedoelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je probeert echt koste wat het kost ons te overtuigen dat appels en peren gelijk zijn aan elkaar.quote:Op maandag 1 december 2008 16:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Helemaal niet; Ik mag je doodrijden als je dat doet, want dieven mag je doodrijden.
Ok, het ligt iets genuanceerder inderdaad: onder omstandigheden is het toelaatbaar dat je in geval van een eenvoudige diefstal al geweld gebruikt (denk aan iemand die druk doende is je kostbare Mingvaas zeer onzorgvuldig weg te nemen, met gevaar voor vernietiging van het goed). En overigens is het in de context waar we hier discussieren al snel toegestaan geweld te gebruiken, gelet op de dwang die wordt uitgeoefend (en die dwang zal snel resulteren in een ook fysieke aanranding).quote:
quote:Op maandag 1 december 2008 19:39 schreef Taurus het volgende:
Als bijvoorbeeld een slachtoffer van moord niet op de plaats des onheils aanwezig was geweest, was die moord ook nooit gebeurd!
Niet iets, het ligt veel genuanceerder. Zaken als noodzakelijkheid maar ook proportionaliteit spelen hier een rol. De actie was alles behalve proportioneel, waarmee normaal noodweer al naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Dan blijft noodweerexces over - echter dan moet er bewezen worden dat haar actie het gevolg was van een hevige gemoedsbeweging op een ogenblikkelijke aanranding. Maar de daders hadden haar tas al (zoals ik de casus begrijp dan iig). Dus de aanranding was in die zin voorbij. Ze besloot in die zin zelf tot eigenrichting, nadat haar tas gepakt was. De rechter heeft wel rekening gehouden met de omstandigheden van het geval, dat blijkt wel uit de strafmaat. Overigens hoeft het niet altijd te gaan om een directe reactie op een ogenblikkelijke aanranding - denk aan iemand die altijd gepest en in elkaar gemept wordt op het schoolplein en op een gegeven moment door het lint gaat -quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ok, het ligt iets genuanceerder inderdaad: onder omstandigheden is het toelaatbaar dat je in geval van een eenvoudige diefstal al geweld gebruikt (denk aan iemand die druk doende is je kostbare Mingvaas zeer onzorgvuldig weg te nemen, met gevaar voor vernietiging van het goed). En overigens is het in de context waar we hier discussieren al snel toegestaan geweld te gebruiken, gelet op de dwang die wordt uitgeoefend (en die dwang zal snel resulteren in een ook fysieke aanranding).
In de praktijk is dit uiteraard haarkloverij, want niemand laat zonder meer zijn al dan niet rijk gevulde portemonnee weggrissen zonder op te treden, en het zou me ook zeer verbazen als een rechter daar geen rekening mee zou houden, mocht het uberhaupt tot een rechtszaak komen.
Waarom gaat iedereen er vanuit dat ze achteruit reed met de bedoeling om de dader te raken? Wellicht reed ze gewoon achteruit om achter hem aan te gaan, en toen ging het mis....quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet iets, het ligt veel genuanceerder. Zaken als noodzakelijkheid maar ook proportionaliteit spelen hier een rol. De actie was alles behalve proportioneel, waarmee normaal noodweer al naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Dan blijft noodweerexces over - echter dan moet er bewezen worden dat haar actie het gevolg was van een hevige gemoedsbeweging op een ogenblikkelijke aanranding. Maar de daders hadden haar tas al (zoals ik de casus begrijp dan iig). Dus de aanranding was in die zin voorbij. Ze besloot in die zin zelf tot eigenrichting, nadat haar tas gepakt was. De rechter heeft wel rekening gehouden met de omstandigheden van het geval, dat blijkt wel uit de strafmaat. Overigens hoeft het niet altijd te gaan om een directe reactie op een ogenblikkelijke aanranding - denk aan iemand die altijd gepest en in elkaar gemept wordt op het schoolplein en op een gegeven moment door het lint gaat -
Dan kan ze al helemaal geen beroep doen op noodweerexces.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:27 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Waarom gaat iedereen er vanuit dat ze achteruit reed met de bedoeling om de dader te raken? Wellicht reed ze gewoon achteruit om achter hem aan te gaan, en toen ging het mis....
Bewijs maar wat haar intenties waren op dat moment...
Ja en een last dat we hebben met die indo's he?quote:Op maandag 1 december 2008 13:46 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik ga toch zeker voor minstens één keer in de week babi pangang.
Over de islam ga ik niet in discussie verder in andere topics heb ik daar mijn mening over gegevenquote:Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef desiredbard het volgende:
Ja en een last dat we hebben met die indo's he?
Laat mij eens zien wat een marokkaan bijdraagt aabn de samenleving, en je vind niets dan uitvreterij beroving en geweld
Wat minder generaliserend mag ook wel. Er zijn ook zat Marokkanen die het prima doen in Nederland.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef desiredbard het volgende:
Ja en een last dat we hebben met die indo's he?
Laat mij eens zien wat een marokkaan bijdraagt aabn de samenleving, en je vind niets dan uitvreterij beroving en geweld
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:05 schreef schoelje het volgende:
Ik ben het totaal, maar dan ook echt totaal oneens met de mensen op dit forum die haar een lintje willen geven.Waarom? Ze heeft niks gedaan dat een onderscheiding verdient ofzo. Ze heeft zich verweerd tegen een tasjesdief. De uitkomst daarvan is dat die tasjesdief daarbij is omgekomen. Iemand die een tas steelt, verdient in mijn ogen geen doodstraf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het wat mij betreft alleen om gaat, is dat er begrip is voor wat een slachtoffer doet op het moment dat een misdrijf wordt gepleegd. Zo zijn er ook voorbeelden van winkeleigenaren die compleet door het lint gaan als iemand hun winkel komt beroven. Ik kan me daar iets bij voorstellen.
Ik had het niet specifiek over deze zaak, maar meer in zijn algemeenheid. Over de zaak C. zelf kan ik kort zijn: gegeven wat ik van wat er is voorgevallen weet heeft de rechter een uitstekend oordeel geveld, waar ik me volledig in kan vinden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet iets, het ligt veel genuanceerder. Zaken als noodzakelijkheid maar ook proportionaliteit spelen hier een rol. De actie was alles behalve proportioneel, waarmee normaal noodweer al naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Dan blijft noodweerexces over - echter dan moet er bewezen worden dat haar actie het gevolg was van een hevige gemoedsbeweging op een ogenblikkelijke aanranding. Maar de daders hadden haar tas al (zoals ik de casus begrijp dan iig). Dus de aanranding was in die zin voorbij. Ze besloot in die zin zelf tot eigenrichting, nadat haar tas gepakt was. De rechter heeft wel rekening gehouden met de omstandigheden van het geval, dat blijkt wel uit de strafmaat. Overigens hoeft het niet altijd te gaan om een directe reactie op een ogenblikkelijke aanranding - denk aan iemand die altijd gepest en in elkaar gemept wordt op het schoolplein en op een gegeven moment door het lint gaat -
Ja de Marok Maffia doet het aardig Ook in de hoererij zijn ze succesvol als pooier, oh nee loverboy heet dat in die cultuurquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat minder generaliserend mag ook wel. Er zijn ook zat Marokkanen die het prima doen in Nederland.
En ik verzoek je ook om hier geen moslim-bash-topic van te maken. Het gaat hier over een vrouw die een tasjesdief doodreed. De afkomst van die tasjesdief kennen we; dit topic is NIET de plaats voor allerlei Mohammed-opmerkingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Het kwam wel degenlijk ter sprake daar mijn quotatie een recatie was op een andere post...quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Dat er veel Marokkanen zijn die niet deugen, hoef je me niet uit te leggen. Maar dat is nog geen reden om dan meteen generaliserend over alle Marokkanen te praten. Verder gaat dit topic niet over de vraag wat Marokkanen aan Nederland bijdragen; die discussie ga je maar ergens anders voeren.
Dit topic gaat over een vrouw die een tasjesdief doodreed; en de nasleep daarvan. Graag ontopic verder.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:15 schreef desiredbard het volgende:
-edit-
*zucht*
Desiredbard, dit is de laatste keer dat ik je waarschuw: houd op om dit topic te verzieken. Of je discussieert inhoudelijk mee over het onderwerp, of je blijft gewoon weg. Mocht je toch doorgaan met irritant doen, dan stel ik de Forum Admins in kennis.
Elfletterig.
Wanneer je vragen hebt over acties van moderators, kun je daarvoor terecht in NWS-feedback. Misschien is het een idee om voortaan eerst vragen te stellen, in plaats van zelf conclusies te trekken? De reden waarom de post van Desiredbard is ge-edit, is omdat hij een compleet irrelevante poll over "oude liedjes" plaatste. Dit NA een eerder verzoek van mij om on-topic te blijven.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef Loedertje het volgende:
M.a.w. een afwijkende mening of gevoel hebben over bepaalde zaken mag niet meer ?
Succes Desiredbard![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |