Dat vind ik dus ook. Geel is er niet voor niets, als ze geel ook verbieden om bij te vertrekken/doorheen te rijden, dan kunnen ze die hele lamp er net zo goed uithalen en alleen nog maar groen/rood overhoudenquote:Op woensdag 19 november 2008 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat wel om de veiligheid van passagiers en dan kun je geen risico's nemen. Echter hoeft het vertrekken onder geel geen gevaar op te leveren, mits de machinisten goed opletten, omdat er een rood sein kan volgen. Maar om het nu meteen weer te verbieden, dat gaat te ver.
Bron: http://www.destentor.nl/regio/lochem/epse/4065378/Maatregelen-tegen-sluipverkeer-N348.ecequote:De N348 wordt in de nacht van woensdag op donderdag (om precies 00.00 uur) tussen Zutphen en Eefde afgesloten voor het verkeer. Dat is nodig omdat er een nieuw viaduct wordt gebouwd in de spoorlijn Zutphen-Lochem-Oldenzaal. Die werkzaamheden duren tot het eind van de volgende week. Al die tijd wordt het verkeer Zutphen-Deventer vv omgeleid.
Foto is nog geen eens een jaar oud.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Foto is genomen in de tijd dat de internationale nog afwisselend via Deventer en Arnhem reed?
SIC? dat ken ik niet, maar het klinkt wel als SUCKquote:Op woensdag 19 november 2008 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag wel even heel fijn 2 ritjes gedaan.. bijde op Heerenveen - Wolvega
heenreis: Stipt op tijd.
terug de echte IC.. welke door vertraging van +25 maar gedowngrade was naar SIC
Ja, lekker naar Keulen om stoom af te blazen.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Tietuhhh vp..
[ afbeelding ]
De Stoomstichting Nederland (SSN) passeert Horst-Sevenum met stoomloc 01 1075 en enkele rijtuigen op weg naar de vele kerstmarkten in Keulen.
Datum: Zondag 16 december 2007
Ja, nu krijg je een pakslaagquote:Op donderdag 20 november 2008 00:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm Mensen, mijn excuus, ik had niet door dat ik het vorige topic sloot
Dank James!
Foto's pleasequote:Op woensdag 19 november 2008 23:49 schreef zwahiel het volgende:
Overigens zie ik dat EuroCity symbool hier in Antwerpen wel overal terug op 't station.
Ze pronken met de slogan Antwerpen SpoorKathedraal wordt een EuroCity station...
Al was dat ongeluk dan weer WEL aan de lijn Zutphen - Oldenzaal.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:27 schreef Nightshadow het volgende:
Ook de regionale kranten kunnen er af en toe wat van:
[..]
Bron: http://www.destentor.nl/regio/lochem/epse/4065378/Maatregelen-tegen-sluipverkeer-N348.ece
Is toch echt de lijn van Zutphen-Winterswijk..
In ieder geval gaan ze wat doen aan het sluipverkeer, wat vorig jaar een leven kostte, aldus de krant. Klopt ook gedeeltelijk, maar de hoofdoorzaak is een storing in de mini-AHOB. het onderzoeksrapport van de IVW Zijn leuke rapportjes inderdaad om door te lezen
Kwam van de week precies tot stilstand met de IC tussen bij de stootblokken in. Toen viel mij ook op dat er een gat zit in het spoor, en het dus niet met elkaar is verbonden. En moest ik meteen weer aan deze discussie denkenquote:Op maandag 10 november 2008 @ 12:44 schreef von_Preussen het volgende:
Op maandag 10 november 2008 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus hoppa, wisseltje er tussen, barrels van PEG uitrusten met ATBNG en rijden!!!
Als ik het op google maps goed zie. en mijn herinnering me niet fopt, dan liggen de sporen gewoon vast aan elkaar en zou alleen het stootblok verwijderd moeten worden waardoor je zo door kan rijden. Dat de beveiliging dan kuren gaat vertonen, dat is mischien wel waar, maar fysiek zijn de sporen volgens mij gewoon aangesloten.
Het is mischien wat lastig te zien op deze foto, maar achter het stootblok loopt het spoor gewoon door en is het wordt de andere zijde als opstelspoor gebruikt.
Het bordje "H" op de voorgrond is natuurlijk iets wat uit Duitsland komt.
En weet iemand of het spoor hier rechts d.m.v. een wissel ook "vast" ligt aan de lijn naar Gronau?
Volgens mij klopt die zin niet, aangezien je altijd op zoek bent 'naar' iets en niet op zoek 'van' iets..quote:Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.
quote:Op donderdag 20 november 2008 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die zin niet, aangezien je altijd op zoek bent 'naar' iets en niet op zoek 'van' iets..
quote:Ouwe mopperpot
Het was zeker weer die kl*te HLE 11.8!? Ik wist het.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vandaag 20 minuten stil gestaan in de internationale trein naar brussel net na Leiden.
Was een probleem met de motor. :\
Ohja. Die hebben we ook nog.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:41 schreef Caesu het volgende:
geen binnenlandse HSL-treinen.
maar wel de treinen Thalys Amsterdam-Parijs?
Kermissen liggen normaal gesproken toch niet direct bij een station?quote:Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.
Ze zijn alle 3 1x keer in Nederland geweest . Iemand?
Ansaldo nu bij mij in de stad... waar... waar... gaat molotov cocktails maken....quote:Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan ditMoet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan ditMoet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Wouter Bos koopt Ansaldo's-Hertogenbosch gewoon over joh, dan hebben we tenminste weer een Nederlandsche Trein Constructie MaatschappijTMquote:Op vrijdag 21 november 2008 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Nee, dit is geheel in lijn met de rest van het verhaal. Eindeloze staatssteun vanuit NL aan AnsaldoPrinsenbeek zit er ook bij in zeker?
1x raden wat jij van de Sint krijgt dit jaar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:11 schreef Cothen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
Ik weet ik weet! Een potje vingerverfquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:00 schreef bork het volgende:
[..]
1x raden wat jij van de Sint krijgt dit jaar.
Een hele doosquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
Veel plezier, in welk gebouw kom je te zitten?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:11 schreef Cothen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
Ja.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:19 schreef Nightshadow het volgende:
Maareh.. Waarom spreken ze in het artikel over locomotieven? Journalistieke onkunde?
geen idee, dat krijg ik volgende week pas allemaal te horen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:19 schreef Duvel het volgende:
Veel plezier, in welk gebouw kom je te zitten?
OK, maar wel in Utrecht? Daar liggen de gebouwen tenminste niet zo ver van elkaar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
geen idee, dat krijg ik volgende week pas allemaal te horen.
Jullie mogen nooit meer radenquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
zo zo.. Arriva rijd daar met +60 op alle treinen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:31 schreef James1988 het volgende:
Woei, ik zit in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam (ik moet overstappen op Schiphol). Op dat spoor zou ook een trein aankomen die zou stoppen in Leiden, er is wel 4x omgeroepen dat deze trein niet, ik herhaal *niet*, in Leiden zou stoppen. Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog moet horen.
Net al even wat plaatjes geschoten (met m'n mobiele telefoon - digicam heb ik niet meegenomen omdat ik dacht niks boeiends te gaan spotten):
Leuk foutje op deze CTA:
[ afbeelding ]
Dat ging over deze trein:
[ afbeelding ]
En toen die weg was, stond er dit:
[ afbeelding ]
Dit kwam binnen, voor de InterCity die ook in Leiden zou stoppen, op hetzelfde spoor. Op de CTA's stond ook nog de 'gewone' trein ipv deze.
[ afbeelding ]
Dit hing erachter:
[ afbeelding ]
En zo ziet dat er vanbinnen uit met, jawel, blauwe stoelen:
[ afbeelding ]
Uit het artikel op nu.nlquote:Op vrijdag 21 november 2008 07:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Kortom, ze vonden het bij AnsaldoWaardanook, een bedrijf dat notoir te laat is met het afleveren van treinen, niet nodig een boeteclausule op te nemen EN ze hebben bij Bombardier een contract getekend waarin Bombardier alleen maar hoeft te beloven dat ze hun best zullen doen ERTMS ooit eens een keer te leveren?quote:Volgens Eurlings kon HSA niets claimen bij zijn leveranciers. Met het Canadese Bombardier, dat het ERTMS-veiligheidssysteem levert, is alleen een 'inspanningsverplichting' geregeld.
Ik heb zo het idee dat DBAG best met een paar 'reserve' of van-de-plank ICE3s kan gaan rijden binnen een jaar, of is dat te optimistisch?quote:HSA inruilen voor een andere exploitant is echter geen optie. "Dat kost jaren."
Ze hebben in Duitsland de laatste tijd te maken met ernstige beschikbaarheidsproblemen waar het ICE's aangaat, ik denk dus van niet...quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:08 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zo het idee dat DBAG best met een paar 'reserve' of van-de-plank ICE3s kan gaan rijden binnen een jaar, of is dat te optimistisch?
Aan de andere kant stond het gelukkig wel goedquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo zo.. Arriva rijd daar met +60 op alle treinen?
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Heerlijk om al die speculaties te lezen hier
Maar 1 ding staat als een paal boven water: HSA wilde een aparte trein hebben om onderscheidend te zijn van alle andere landen die al Hogesnelheidstreinen hebben. Maar ik denk dat een AGV een betere optie was geweest kijkend naar de reputatie die daar is. Misschien een beetje standaard worst, maar wel mooie standaard worst.
Ja owke... shuttles... maar ik neem aan dat NS Lowspeed straks bijvoorbeeld ook zelf door de kanaaltunnel wil kunnen scheuren (over een paar jaar mogen andere trein aanbieders er ook door heen heb ik begrepen.)quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Was het niet november 2005 toen hier in het oosten een keertje 5 centimeter sneeuw op 1 middag viel, waardoor meteen het gehele trein- en busverkeer in het oosten plat lag, en mensen urenlang op de weg vaststonden en niet voor of achteruit kwamen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
toch leuk.. een beetje wind, een beetje regen, een beetje sneeuw.. en de vertragingen springen uit de grond als paddestoelen
Dat is waar ook.. Waarom kan de HST naar Parijs dan nog niet rijden? Dat blijft toch gewoon Thalys? Of heeft die ook nog geen ERTMS?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Was bij Nieuw Vennerp en Bunde ook volgens nu.nl.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:33 schreef NordicBlue het volgende:
Boompje op spoor tussen voorschoten en mariaho-even
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Was het niet november 2005 toen hier in het oosten een keertje 5 centimeter sneeuw op 1 middag viel, waardoor meteen het gehele trein- en busverkeer in het oosten plat lag, en mensen urenlang op de weg vaststonden en niet voor of achteruit kwamen.
Kwam er toen ook geen probleem met de VIRM's naar boven, dat de luchtinvoer geen goed rooster had tegen sneeuw. En een boompje tussen Ah - Zp.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
Inderdaad, dat er toen treinen uitvielen vind ik heel wat logischer dan iedere keer die vertraging als het herfst wordt. De ANWB kwam toen zelfs langs met dekens en koffie en dergelijke, en sommige files stonden er tot half 1 's nachts.. Was echt niet alleen OV dat in de problemen zat.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
quote:Utrecht Centraal-Amersfoort/Baarn
Melding vrijdag 21 november 2008, 14:22 uur:
Oorzaak: boom op het spoor
Tussen Bilthoven en Den Dolder rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Enschede reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Deventer reizen via Arnhem.
Zutphen-Arnhem
Melding vrijdag 21 november 2008, 14:15 uur:
Oorzaak: boom op het spoor
Tussen Zutphen en Arnhem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 40 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Arnhem en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Zwolle en s-Hertogenbosch reizen via Utrecht Centraal.
Gouda-Alphen a/d Rijn
Melding vrijdag 21 november 2008, 13:44 uur:
Oorzaak: seinstoring
Tussen Alphen a/d Rijn en Waddinxveen rijden geen treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Leiden Centraal en Gouda reizen via Den Haag Centraal.
Rotterdam Centraal-Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal-Alphen a/d Rijn/Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal
Melding vrijdag 21 november 2008, 13:40 uur:
Oorzaak: problemen op de spoorbaan
Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden minder treinen door problemen op de spoorbaan.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Hilversum-Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum/Schiphol
Melding vrijdag 21 november 2008, 12:50 uur:
Oorzaak: defecte trein
Tussen Hilversum Noord en Bussum Zuid rijden minder treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Almere Centrum en Utrecht Centraal reizen via Duivendrecht.
Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol
Melding vrijdag 21 november 2008, 11:51 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding
Tussen Almere Muziekwijk en Weesp rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Tof licht ja!quote:
Ja duh!quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Het licht idd jaDie trein blijft kut natuurlijk
Thalys heeft dus nog geen ERMTS, de boordapparatuur daarvoor moet geleverd worden door Ansaldo. Verwachting is dat het ergens medio 2009 een keer zal werken. En dan nog maar met max 160km/u omdat er op de spoorbaan dan alleen ERMTS level 1 is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is waar ook.. Waarom kan de HST naar Parijs dan nog niet rijden? Dat blijft toch gewoon Thalys? Of heeft die ook nog geen ERTMS?
Dat is een ander type treindan zoals op de foto.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:39 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
Dat is dus een andere treinquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:39 schreef James1988 het volgende:
Mooie foto. Lelijke trein.
Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
Reden die niet met een 1700 over het algemeen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is een ander type treindan zoals op de foto.Op die foto staat DDAR+mDDM, wat jij beschrijft is DDM1+1800.
Een beter idee zou zijn om AnsaldoBreda failliet te laten verklaren.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:17 schreef James1988 het volgende:
Gloeiende gloeiende, wat een gepruts.
Die order bij AB mag van mij nu echt ontbonden worden, dan maar geen V250's. Siemens vragen of ze nog ICE's overhebben die geschikt zijn voor de HSL-Zuid lijkt me een betere optie.
Stelletje prutsers daar in Italië
Dan is NL wel meteen onder de order uit ja. De vraag is of ze hun aanbetaling dan ook terugkrijgen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een beter idee zou zijn om AnsaldoBreda failliet te laten verklaren.
Bij nader inzien wilde ik toch cesium bestellen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan is NL wel meteen onder de order uit ja. De vraag is of ze hun aanbetaling dan ook terugkrijgen.
Of Wouter Bos neemt ook AnsaldoGroningen over, zou me ook niet verbazen... "we moeten toch treinen hebben"
Niet dat ik weet, in een reguliere volgens mij, was om 18.00 op de Biltstraat, do your mathquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag een bus van Cxx rijden met lijnnummer 52 en bij wijze van lichtkrant "treinverv vervoer" op de koersdisplay![]()
Zat jij daar in bork?
Neeh dat kan niet dan. Ik zag hem ongeveer 17:05 bij Stadsschouwburg naar CS toe rijdenquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:46 schreef bork het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, in een reguliere volgens mij, was om 18.00 op de Biltstraat, do your math
Nee t ging te snel, ik zat zelf in een tegenbus. Filmpje was leuk geweest maar cam zat te diep in mn tasquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:50 schreef bork het volgende:
Wel leuk om te zien, zeker geen pic geschoten??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Been glaadjes or de pails?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Had onderweg geen last van de weersomstandigheden. Arriva FTW
Hoe merk je dat dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Nope. Gewoon een vol doortrekkende op tijd rijdende GTW. Mcn gooide de gashendel een aantal keren lekker open en had de toerenbegrenzer er voor het gemak even afgehaald
quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
nou nog een plaatjeshost die niet onder de nazi's valt.
kapot maken die lawaaierige dingenquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
zat dicht bij de motorbak en dan merk je wel of de toerenbegrenzer er op zit of niet. En verder trok het stelletje wat harder op dan normaal en was op bepaalde punten al op een zodanige snelheid dat het niet anders kon.
Dan blijft alleen nog Amersfoort - Deventer over, en dan weer op de 3700 stappen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:41 schreef JeePee83 het volgende:
Nog even over die boompjes op het spoor. Geniaal omreisadvies trouwens:
Utrecht - Zwolle via Arnhem want boom tussen Utrecht en Amersfoort. Op het zelfde moment Arnhem - Zwolle omreizen via Utrecht ivm boom tussen Arnhem en Dieren. Lekker handig ook, prutsers. Afijn reisje Ridderkerk - 't Harde duurde ongeveer 5 uur in plaats van 2,5.
Utrecht - Hilversum - Amersfoort - Deventer dan zeker?quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan blijft alleen nog Amersfoort - Deventer over, en dan weer op de 3700 stappen.
Elk kwartier een trein Lent - Nijmegen vv.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:24 schreef Socios het volgende:
Verplicht leesvoer voor een ieder: Spoorboekje 2009!
ja mooi paupers. heb ik dus geen reet aan.. ga nl. elk weekend van Tilburg naar Varsseveld. Die trein in Arnhem blijf ik dus elke keer missen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:21 schreef Eix het volgende:
[..]
Elk kwartier een trein Lent - Nijmegen vv.Voor mij ideaal, hoewel het natuurlijk de grootste onzin is dat de 3600 (Roosendaal - Zwolle) overal moet stoppen tussen Arnhem en Nijmegen en dan ook nog eens zo'n vijf minuten stil staat in Arnhem. Echt InterCity waardig.
Het is wel vaak raak in het Amsterdamse! Gelukkig lijkt de bovenleiding redelijk heel gebleven dit keer.quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:51 schreef dennistd het volgende:
bij amsterdam is een kalktrein ontspoord
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik stap morgen in Rotterdam op, dus dat is wellicht een voordeel.quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh lol ja, dat is waar ook. Nou dan zullen ze misschien keren op Shl (en Hfd) en zo via Asdz-Ac-Gd-Rtd rijden.
Of ze rijden niet verder dan Ut, of ze rijden niet verder dan Rtd.. Zo iets dan denk ik
De laatste thalys van vandaag is al het land uit, en de laatste uit Frankrijk is onderweg hier naar toe. via http://m.ns.nl even in de gaten houden waar die strand vandaag. Want ik neem aan dat die morgenochtend terug gaat met mij ( ik heb de eerste verbindnig).quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Toch heb je de kern vh verhaal wel gesnopen =) Alleen dat kopmaken op Shl zal niet gebeuren denk ik. Waarschijnlijk krijgen de treinen dus een ander eindpunt dan Amsterdam C
Dat zou op zich niet voor t eerst zijn, maar goedquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik denk dat ik me nu heel erg druk loop te maken om niks
En als je 'm mist ben je lopend net zo snel aan de overkantquote:Op zaterdag 22 november 2008 15:21 schreef Eix het volgende:
Elk kwartier een trein Lent - Nijmegen vv.![]()
quote:msterdam Centraal-Hilversum/Lelystad Centrum/Rotterdam Centraal/Utrecht Centraal
Melding zaterdag 22 november 2008, 19:50 uur:
Oorzaak: defecte trein
Tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort rijden minder treinen door een defecte trein.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Schiphol.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Gouda, D'Haag C en Leiden C.
Idd, en het de frequentie tussen Ah en Nm is leuk met 8x per uur maar uiteindelijk betekent dat je 4x per uur kunt gaan. Deze jongen snapt zowiezo niet waarom Ah-zuid niet 4 sporig is uitgevoerd, de IC kan dan de stoptrein inhalen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja mooi paupers. heb ik dus geen reet aan.. ga nl. elk weekend van Tilburg naar Varsseveld. Die trein in Arnhem blijf ik dus elke keer missen.
Steenwijkquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad het station voor beginners.
maak Bijlmer van Diemen en het klinkt ineens een stuk logischerquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stap morgen in Rotterdam op, dus dat is wellicht een voordeel.
Anders kan het natuurlijk zo zijn dat ze dus ( ik ken die afkortingen niet) Amsterdam Centraal-schiphol (kopmaken) diemen, abcoude,Gouda, Rotterdam Rijden...
Wel cool plaatje trouwens Alexxx, stond er ook nog een lok bij van de firma Spitzke of VolkerRail ofzo? Heb je uberhaupt daar nog meer plaatjes gemaakt?quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad het station voor beginners.
Volker Vlaamse Reus ja, maar die kon ik er niet fatsoenlijk op krijgen, iets met nors kijkende bouwvakkers, regen en een hek en zo. Wel meer foto's gemaakt van het station en de werktrein. Ik was er eigenlijk om te kijken of er nog wat bij Agrifac stond, maar dat viel vies tegen. Op zich te verwachten, twee weken geleden failiet gegaan, en vorige week een herstart....quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wel cool plaatje trouwens Alexxx, stond er ook nog een lok bij van de firma Spitzke of VolkerRail ofzo? Heb je uberhaupt daar nog meer plaatjes gemaakt?
Ik neem aan dat PSM dat bedoeld, ik moest er ook even Earth bijpakken om te kijken wat de bedoeling wasquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:26 schreef knars het volgende:
waarom zou ie dan doorrijden naar watergraafsmeer? Dat wordt daar dan toch vrij krap, zeker met dat kalktreintje. Is het niet makkelijker om hem kop te laten maken bij Zuid WTC?
Nee, ik bedoelde net als Zug-Chef dat het treintje van Bijlmer ArenA via de boog bij Diemen richting CS sturen en vandaaruit de Watergraafsmeer op rijden. Er is immers weer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam en Amersfoortquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik neem aan dat PSM dat bedoeld, ik moest er ook even Earth bijpakken om te kijken wat de bedoeling was
Nu klink ik misschien als een noob, maar met dit boogje hoeft ie dan toch helemaal geen kop te maken ?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde net als Zug-Chef dat het treintje van Bijlmer ArenA via de boog bij Diemen richting CS sturen en vandaaruit de Watergraafsmeer op rijden. Er is immers weer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam en Amersfoort
Ik vind het een bijzonder mooi plaatjequote:Arriva GTW 320 is als stoptrein 30227 zojuist vetrokken uit Leeuwarden en is op weg naar Groningen, als Achter De Hoven wordt gepasseerd. Met behulp van het programma Photoshop CS3 kunnen vele bewerkingen toegepast worden op een foto. Zo is hier de hele omgeving zwart-wit, terwijl de trein, welke in het zonnetje rijdt, zijn 'mooie' kleuren behouden heeft.
Klopt, maar wel als je de trein in dezelfde rijrichting wilt houden als dat ie binnenkwam uit België. Maak je geen kop, dan staan de rijtuigen in de omgekeerde volgordequote:Op zaterdag 22 november 2008 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nu klink ik misschien als een noob, maar met dit boogje hoeft ie dan toch helemaal geen kop te maken ?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=amsterdam&sll=37.0625,-95.677068&sspn=53.477264,79.101563&ie=UTF8&ll=52.348305,4.967886&spn=0.000637,0.001207&t=h&z=20
Ach daar hebben de laatste tijd toch geen moeite meer meequote:Op zaterdag 22 november 2008 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar wel als je de trein in dezelfde rijrichting wilt houden als dat ie binnenkwam uit België. Maak je geen kop, dan staan de rijtuigen in de omgekeerde volgorde
Erg mooi gedaan! Ook erg goed dat het precies tot aan de trein loopt, en je geen randen of iets dergelijks ziet. Overigens vind ik het eerste plaatje eigenlijk beter, daar springt de trein er nog wat meer uit.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
De 1e versie: [ link | afbeelding ]
De 2e versie:
[ link | afbeelding ]
Kopmaken?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ie wel kopmaken, maar komt ie wel in de goede richting de Watergraafsmeer binnen. Slim bedacht dus
Dat weet ik, maar dan zijn de rijtuigen in de verkeerde volgorde, vandaar dat de Utrechtboog en de boog bij Duivendrecht nodig is.quote:Op zondag 23 november 2008 02:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kopmaken?
Naar mijn weten loopt er ook een boog van Diemen-Zuid naar Diemen en Watergraafsmeer. Kijk maar op sporenplan.nl.
Nou, zo boeiend is die volgorde anders niet. Je roept gewoon om dat de boel omgekeer rijdt. Gebeurt in Utrecht geregeld met de ICE.quote:Op zondag 23 november 2008 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan zijn de rijtuigen in de verkeerde volgorde, vandaar dat de Utrechtboog en de boog bij Duivendrecht nodig is.
Wat een geweldige muziekquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ja owke... shuttles... maar ik neem aan dat NS Lowspeed straks bijvoorbeeld ook zelf door de kanaaltunnel wil kunnen scheuren (over een paar jaar mogen andere trein aanbieders er ook door heen heb ik begrepen.)
De TGV bij zijn introductie:
Vind zelf sommige camerastandpunten zo langs de trein erg vet....
Kijk, zo hoort hetquote:Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug
TILBURG - De politie in Tilburg heeft zondagmiddag een trein met 120 supporters van FC Groningen teruggestuurd omdat zij geen treinkaartje hadden. De ME werd ingeschakeld om de supporters op het station van Tilburg in de trein te houden.
De Groningse voetbalfans waren naar Tilburg gekomen voor de wedstrijd tegen Willem II. Vanwege de aanwezigheid van de ME konden er korte tijd geen treinen van en naar het station rijden. Rond 13.00 uur kon het treinverkeer weer worden hervat.
Bron: www.telegraaf.nl
Gaaf. De CityNightLine wordt ook met ICE3 gereden?quote:Op zondag 23 november 2008 15:22 schreef Socios het volgende:
- Het is niet meer mogelijk om zonder overstap van Arnhem naar Emmerich te reizen,
"De internationale trein naar Antwerpen en Brussel van 14.34 vertrekt rijdt vandaag met een omgekeerde rijtuigvolgorde. Herhaling..."quote:Op zondag 23 november 2008 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zo boeiend is die volgorde anders niet. Je roept gewoon om dat de boel omgekeer rijdt. Gebeurt in Utrecht geregeld met de ICE.
Waar kan ik dat terug vinden?(online)quote:Op zondag 23 november 2008 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. De CityNightLine wordt ook met ICE3 gereden?
In die post van Socios, een centimeter of 20 boven jequote:Op zondag 23 november 2008 16:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Waar kan ik dat terug vinden?(online)
Vingerverfhoerenquote:103 Teletekst zo 23 nov
***************************************
Treinverkeer A'dam blijft ontregeld
***************************************
` Het treinverkeer rond Amsterdam
blijft de komende dagen nog ontregeld
als gevolg van de ontsporing van een
goederentrein,gistermiddag vlakbij
Amsterdam CS.De dienstregeling is
tijdelijk aangepast omdat het opruimen
van de trein met kalk langer duurt.
Door de ontsporing kunnen er helemaal
geen treinen rijden tussen Amsterdam CS
en Bijlmer.De komende tijd is er ook
minder treinverkeer tussen Amsterdam en
Amersfoort,Lelystad en Utrecht.
Spoorbeheerder ProRail kan op zijn
vroegst dinsdag zeggen wanneer het
spoor bij Amsterdam weer kan worden
gebruikt.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Mja ik vind het ook maar een vaag treintje, maar het is eens wat anders, wel geinig zo'n kort dingquote:Op zondag 23 november 2008 17:06 schreef Socios het volgende:
Treintje hoor.
Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen, vanavond/morgen weer DBM Nsch-Vdm?quote:Op zondag 23 november 2008 18:48 schreef Wadloper het volgende:
De Class66 is als LLT richting Vdm gegaan, nadat de 7108 de trein had overgenomen.
Het zou heel goed kunnen, omdat vorige week en volgens mij de week daarvoor niets gereden heeftquote:Op zondag 23 november 2008 21:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen, vanavond/morgen weer DBM Nsch-Vdm?
Gesleept door?quote:Op maandag 24 november 2008 08:11 schreef Lemjur het volgende:
Zit nu in een lange sleep mat 64. Ingezet als intercity. Niet vooruit te branden en helemaal vol. Afscheidsronde ofzo?
Bron www.rtvnoord.nlquote:'Spoorverbinding Groningen-Heerenveen is haalbaar'
GRONINGEN - De aanleg van een spoorlijn tussen Groningen en Heerenveen is wel haalbaar. Dat blijkt uit onderzoek van de provincies Groningen en Friesland.
Volgens het kabinet kan de lijn niet uit. De provincies zeggen dat er 600 miljoen euro beschikbaar is uit het Zuiderzeelijnpotje. Daarnaast zouden gemeenten aan het toekomstige spoor moeten meebetalen. Dit geldt vooral voor Leek, waar de trein ook gaat stoppen. Leek heeft nu nog geen station. De trein stopt onderweg verder in Hoogkerk en Drachten.
De lijn zou in de toekomst een hogesnelheidsverbinding moeten worden. Als alles meezit, kan het spoor uiterlijk in 2020 in gebruik worden genomen.
Mja.quote:Als alles meezit, kan het spoor uiterlijk in 2020 in gebruik worden genomen.
gewoon tunneltje?quote:Op maandag 24 november 2008 11:40 schreef Charango het volgende:
Emmeloord kom er maar in!
Waar willen ze trouwens de lijn in Heerenveen aan laten sluiten? Het spoor daar in de buurt is overal omsingeld door bebouwing en het Nieuwe Heerenveense Kanaal
Stuur een open sollicitatie naar NS zou ik zeggen. De dienstregelingmakers zitten bij NS Commercie.quote:Op maandag 24 november 2008 13:05 schreef ikbenik het volgende:
En zo is er denk ik nog veel meer te verzinnen wat veel beter kan.
Edit: Lijkt wel een storing o.i.d. bij Hengelo, hoe kan een InterCity anders op een reis van 8 min +18 maken..quote:Hengelo, (hgl)
15:11 Vertrek van de treinen
V 14:45 + 33 min Oldenzaal
Stoptrein spoor 3b
V 15:05 + 2 min Enschede
Stoptrein spoor 3b
V 15:14 + 23 min Zutphen
Stoptrein spoor 2a
V 15:15 Oldenzaal
Rijdt vandaag niet
Machinist aan de schijterij!quote:Op maandag 24 november 2008 15:10 schreef Nightshadow het volgende:
Edit: Lijkt wel een storing o.i.d. bij Hengelo, hoe kan een InterCity anders op een reis van 8 min +18 maken..![]()
Blijkbaar kan het toch wel, de pendeltrein Utrecht CS - Maliebaan gaat daar straks keren.quote:Op maandag 24 november 2008 13:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kering kun je er dan in Driebergen waarschijnlijk niet bij hebben.
Hehe, zou maar zo kunnen.. Omdat er geen toiletten in zitten moest hij maar op het spoor, vervolgens glijdt de volgende 'trein' erover door enz:pquote:
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat NS met het Nachtnet liever alleen stopt waar personeel/beveiliging aanwezig is. Geen doen dus om overal te stoppen, en daarom is één Nachtnet-station per stad ook al heel wat, zeker als er nachtbussen rijden.quote:Op maandag 24 november 2008 14:16 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat ik niet snap is waarom de nachttreinen intercity's zijn, en geen stoppers.
Begrijpelijk, maar OTW is niet in de stad, en niet eens in de gemeente Tilburg. Daarom rijden er dus geen nachtbussen, en is het 's nachts niet mogelijk met het OV te gaan.quote:Op maandag 24 november 2008 15:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat NS met het Nachtnet liever alleen stopt waar personeel/beveiliging aanwezig is. Geen doen dus om overal te stoppen, en daarom is één Nachtnet-station per stad ook al heel wat, zeker als er nachtbussen rijden.
en daarom is er een taxibedrijf of zelfs meerdere die zich helemaal kleurenblind rijden tussen Tilburg en Oisterwijkquote:Op maandag 24 november 2008 16:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar OTW is niet in de stad, en niet eens in de gemeente Tilburg. Daarom rijden er dus geen nachtbussen, en is het 's nachts niet mogelijk met het OV te gaan.
Die komt wel van de andere kant...quote:Op maandag 24 november 2008 15:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Blijkbaar kan het toch wel, de pendeltrein Utrecht CS - Maliebaan gaat daar straks keren.
WACHT tot de blauwe inkt gedroogd is, er kan NOG een trein komenquote:MAASTRICHT - De snelle treinverbinding tussen Maastricht en Brussel blijft. De Belgische en Nederlandse spoorwegen NMBS en NS hebben daartoe maandag in Maastricht een contract getekend voor minimaal drie jaar.
De proef met de snelle trein tussen Brussel, Luik en Maastricht, ging in december 2006 van start en was volgens de NMBS zeer succesvol.
Het reizigersaantal van de Maastricht-Brussel Express steeg in twee jaar tijd met 125 procent, tot ongeveer 1240 reizen per dag. De NMBS neemt het beheer, ook op Nederlands grondgebied, voor haar rekening. NS verzekert in Maastricht elk uur de aansluiting met een Intercity naar Eindhoven.
Of als je later kunt beginnen en vervolgens een rustige snelweg hebtquote:Op maandag 24 november 2008 19:26 schreef dennistd het volgende:
Conclusie:
Sneeuw is heel leuk, als je maar niet de deur uit hoeft.
tsja, ik had vandaag geen auto helaas....quote:Op maandag 24 november 2008 19:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Of als je later kunt beginnen en vervolgens een rustige snelweg hebt![]()
Ah precies, die 100 taxichauffeurs. Daar moet de NS wel rekening mee houden. Die 100.000 reizigers, nee joh! Dat is toch raar? De NS heeft toch geen belang bij taxichauffeurs?quote:Op maandag 24 november 2008 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en daarom is er een taxibedrijf of zelfs meerdere die zich helemaal kleurenblind rijden tussen Tilburg en OisterwijkEn reken maar niet op blije gezichtjes van de heren taxichaufs als de NS daar even een trein laat stoppen
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot. Dat wil je niet op elk klein stationnetje los laten. Dat kan alleen op grotere stations waar genoeg personeel is om het zooitje ongeregeld een beetje in het gereel te houden en waar, als dat nodig is, politie etc opgeroepen kunnen worden.quote:Op maandag 24 november 2008 20:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ah precies, die 100 taxichauffeurs. Daar moet de NS wel rekening mee houden. Die 100.000 reizigers, nee joh! Dat is toch raar? De NS heeft toch geen belang bij taxichauffeurs?
Dan vraag ik me af: Waarom kunnen de nachttreinen in Duitsland dan wel als stoptrein rijden? Daar is ook lang niet op elke S-Bahn-halte personeel aanwezig.quote:Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot. Dat wil je niet op elk klein stationnetje los laten. Dat kan alleen op grotere stations waar genoeg personeel is om het zooitje ongeregeld een beetje in het gereel te houden en waar, als dat nodig is, politie etc opgeroepen kunnen worden.
Met als verschil dat in Duitsland als je al plannen hebt om een bushokje in te rammen je al gelijk opgepakt zal worden, terwijl in Nederland je nog niet eens opgepakt kan worden als je bezig bent ermee.. Daarvoor moet eerst onder toezicht van politie een bushokje worden ingetrapt alvorens ze iets mogen doen.quote:Op maandag 24 november 2008 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af: Waarom kunnen de nachttreinen in Duitsland dan wel als stoptrein rijden? Daar is ook lang niet op elke S-Bahn-halte personeel aanwezig.
Daar had een T'tje in Hengelo ook last van toen ie van spoor 2b naar 1a wisselde, schijnbaar had daar op de kruising nog geen e-mat geredenquote:Op maandag 24 november 2008 21:20 schreef Nightshadow het volgende:
Zag vandaag een VIRM-4 rijden tussen Zutphen en Deventer.. Kwamen allemaal vlammen van de pantograaf af, zichtbaar tot enkele honderden meters afstand... Valt mij wel op dat hij erg stil is als die rijdt op een aardige snelheid..
Elektreau is tôphe!quote:Op maandag 24 november 2008 21:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar had een T'tje in Hengelo ook last van toen ie van spoor 2b naar 1a wisselde, schijnbaar had daar op de kruising nog geen e-mat gereden
Sowieso, waarom zetten we ze niet in hun blote kont in een houten schuifwandwagen? En rijden we direct door naar het oosten?quote:Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot.
Zo heten ze niet. Ze heten matrixdisplays.quote:Op maandag 24 november 2008 21:44 schreef knars het volgende:elektronische koersroldingen
In het echt ben ik ook een vervelende muggenzifter, maak je geen zorgen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:38 schreef Charango het volgende:
Dat gekibbel altijd, ik houd het gewoon op 'Bestemmingsaanduiding'....
Dat wist ik dan nog nietquote:Deze "Albatros" is momenteel weer volop in het nieuws. De Italiaanse fabrikant Ansaldobreda kan deze treinstellen niet op tijd leveren. De kans bestaat zelfs dat deze fabriek failliet gaat, omdat de Deense spoorwegen op het punt staan een grote bestelling te annuleren vanwege een grote overschrijding van de leverdatum.
AlItalia failliet, AnsaldoBreda failliet. Hoera voor Italië!quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wist ik dan nog nietMaar het kan er ook nog wel bij
Ja ik las het ook gisteren, ze hebben 19 intercitys besteld en nog maar 4 binnen, met nog maar enkele maanden te gaan (mei 2009)quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wist ik dan nog nietMaar het kan er ook nog wel bij
Gelezen bij Nico Spilt trouwens
Ben benieuwd, alleen wat kijkt dat mens moeilijk zegquote:Op dinsdag 25 november 2008 10:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor de liefhebbers vanaf zondag 7 december: Spoor van leven op Rtl4
http://www.rtl.nl/programma/spoorvanleven/home/index.xml
Daagdaag, AnsaldoAmsterdam. Hopelijk wil Siemens/Bombardier nog wat orders overnemen zodat het faillisement een beetje meevalt, scheelt ook voor de werknemers.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wist ik dan nog nietMaar het kan er ook nog wel bij
Nico Spilt is een held.quote:Gelezen bij Nico Spilt trouwens
Dat programma waar Den Dolder niet aan mee mocht doen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor de liefhebbers vanaf zondag 7 december: Spoor van leven op Rtl4
http://www.rtl.nl/programma/spoorvanleven/home/index.xml
Ze was aan het "spelen" met een NS-HiSpeed Railhummer-albatros in HO toen er plotseling een foto gemaakt moest worden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:46 schreef bork het volgende:
[..]
Ben benieuwd, alleen wat kijkt dat mens moeilijk zeg
Oh mên! Dat nooit meer!!!quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens hoop ik dat het beter wordt dan die grote sorry-show van vorig jaar
Dat was bij de indienststelling van het ding, ergens in de jaren '50. Inmiddels is het een museumtrein en kan iedereen hem huren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Aha, nader onderzoek zegt me dat het voor directieritten is. Aldus wikipedia
Voor een onsmakelijk Godsvermogenquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:17 schreef Duvel het volgende:
Dat was bij de indienststelling van het ding, ergens in de jaren '50. Inmiddels is het een museumtrein en kan iedereen hem huren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
dat is pas ECHT zonde dan, eigenlijkquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
Sinds de revisie niet meer Duvel. Het is nu weer echt een directie voertuig dat nog wel tentoongesteld wordt.
Wat een achterlijkheid.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
Sinds de revisie niet meer Duvel. Het is nu weer echt een directie voertuig dat nog wel tentoongesteld wordt.
Drie jaar denk ik? Met wat mazzel twee... Maar troost je, dat is nog altijd sneller dan de levering bij Ansaldo.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:22 schreef Charango het volgende:
Als HSA orders bij Siemens/Bombardier zou plaatsen, hoe lang zou het dán duren voordat die treinen klaar zijn?
laatste wat ik weet is dat de 27 door de 41 en de 186 naar de werkplaats Tb gesleept is. Maar dat was alweer fff geleden iddquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef dennistd het volgende:
De 41 is toch gewoon rijvaardig in het spoorwegmuseum?
En de 186 is van de HSA (Historisch Streekvervoer Achterhoek) en staat rijvaardig in Winterswijk.
De 27 weet ik niet, komt me zo niet bekend voor.
De 27 is die zilvergrijze diesel-3.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef dennistd het volgende:
De 27 weet ik niet, komt me zo niet bekend voor.
oh dan issie daar aan het oxidatie process bezig?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Die staat nog in Stilburg als het goed is
28 april 2007, had hem zelfs nog op de foto:quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laatste wat ik weet is dat de 27 door de 41 en de 186 naar de werkplaats Tb gesleept is. Maar dat was alweer fff geleden idd
Het schilderen van treinen is een project tegen werkloosheid, dus daarom duurt het wat langerquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh dan issie daar aan het oxidatie process bezig?
Een driewagenstel, waarvan de bedrading versleten is en de middenbak doorgezakt is. De DE-1 en de DE-2 hadden het er maar lastig mee om het stel te slepen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
toch leuk.. een 1 wagenstel. een 2 wagenstel! en dan nog een driewagenstel!
kunnen ze de middenbak ook meteen wel op krikken.. houd je de mensen nog wat langer aan het werkquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het schilderen van treinen is een project tegen werkloosheid, dus daarom duurt het wat langer
Hoofdzakelijk DE2 met af en toe een DE3. Waar jij in hebt gezeten was dus een DE2. Deze hadden een hele sterke dieselgeur en schuifdeuren die je zelfs tijdens het rijden kon openschuiven. Tussen Zutphen en Apeldoorn reden er praktisch alleen DE2's bestaande uit 2 treinstellen. Tussen Zutphen en Oldenzaal reed er hoofdzakelijk DE3 met af en toe een DE2. Kort erna ging de NS de DM'90 inzetten, maar dat was een beetje na mijn treintijd. De auto was nu eenmaal sneller om van Goor naar Deventer te gaanquote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even een vraagje voor mijn eigen materieeladministratie, welke materieel reed Zutphen - Winterwijk in 2000?
Het enige wat ik me kan herinneren is dat de bagagerekken dwars op de rijrichting stonden
quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:15 schreef petre86 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn de nieuwe NS dingen toch? (foto: EnsaldoMaffia)
Wat een spuuglelijk ding. Een sprinter ziet er nog sneller uitquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:15 schreef petre86 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn de nieuwe NS dingen toch? (foto: EnsaldoMaffia)
Dit is anders wel ons nieuwe HogeSnelheidsMaterieel jongemanquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat een spuuglelijk ding. Een sprinter ziet er nog sneller uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is anders wel ons nieuwe HogeSnelheidsMaterieel jongemanWat is een AGV?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben in ieder geval geld genoeg om vingerverf te kopen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
AlItalia failliet, AnsaldoBreda failliet. Hoera voor Italië!
Jij snapt het! Dat die mensen in Den Haag dat niet bedacht hebben, die hebben vast zitten slapen toen ze het contract ondertekenden. Nu kunnen ze natuurlijk zo terugkrabbelen uit hun contractenquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:58 schreef Caesu het volgende:
waarom laten ze niet gewoon TGV's rijden op de binnenlandse trajecten.
die kunnen ook nog eens sneller dan die van AnsaldoBreda.
of ICE-treinen.
ljkt me ook makkelijker met onderhoud en vervangende treinen als er één defect raakt.
ik stel voor om alle betalingen aan AnsaldoBreda stop te zetten en Franse of Duitse treinen te gaan huren/kopen.
maar dàt zullen ze bij AnsaldoBreda vast wel weer goed vast hebben gelegd in het contract.
maar op tijd leveren niet.
Daarom: NOOIT, maar dan ook NOOIT onderhandelen met Italianen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:58 schreef Caesu het volgende:
waarom laten ze niet gewoon TGV's rijden op de binnenlandse trajecten.
die kunnen ook nog eens sneller dan die van AnsaldoBreda.
of ICE-treinen.
ljkt me ook makkelijker met onderhoud en vervangende treinen als er één defect raakt.
ik stel voor om alle betalingen aan AnsaldoBreda stop te zetten en Franse of Duitse treinen te gaan huren/kopen.
maar dàt zullen ze bij AnsaldoBreda vast wel weer goed vast hebben gelegd in het contract.
maar op tijd leveren niet.
Waar moet die trein heen danquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:30 schreef knars het volgende:
Vanochtend reed die vreemde spooky onbekende stiekeme trein niet (maar ik was dan ook een uurtje later). Na een congres in the middle of dipshit werd ik door een collega afgezet op Duivendrecht, waar ik de metro naar Bijlmer wilde pakken om daar op de trein te stappen. Wat schetst mijn verbazing? De onaangekondigde spooky VIRM4 stond er weer! Alleen dit keer werd-ie wel aangekondigd, als "extra trein" naar Utrecht en verder.
Kan er nog niet echt een peil op trekken wanneer die nou rijdt, anders zou ik er mijn spitsreizen wel op afstemmen. DIe trein is zo veel rustiger dan de IC utrecht - Schiphol
ja, die bedoel ik. Die staat niet in welk overzicht dan ook. Ten minste, gister niet. Komt op Duivendrecht binnen op spoor 5 en vertrekt ook weer van spoor 5, pas na Holendrecht kan die weer op het juiste spoor rijden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waar moet die trein heen danIk weet dat er nu 2x per uur vanaf duivendrecht wordt vertrokken naar Utrecht Centraal vanwege de problemen bij Muiderpoort. Maar andere treinen
Gebeurt dat weer met vingerverf?quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor daar bij Amsterdam is nog wel tot in de loop van volgende week gestremd. Moeten even over 500 meter rails en wissels vervangen worden.
quote:Trein was net na passeren van Amsterdam Amstel door een warme aspot (warmloper) uit het spoor gehobbeld en heeft daar voor diverse spoorstaafbreuken gezorgt. Over een afstand van 400 meter zijn alle dwarsliggers doormidden gereten en is het ballastbed toegetakeld. Vlak voor Muiderpoort is de trein weer in het spoor terecht gekomen... maar met een gebroken as e.d. Na Amsterdam Muiderpoort Aansluiting is door de wissels de boel flink buiten het spoor gekomen en is 600 meter spoor letterlijk vernietigd doordat 9 wagens naast het spoor kwamen en er uiteindelijk 4 kantelden. Een van deze wagens heeft het spoorviaduct over het lozingskanaal en de weg dermate beschadigd dat gevreest wordt voor de structurele kracht van de brug. Ingenieurs komen ter plaatsen wanneer de kalkzooi (met de hand) is opgeschept. Verder zijn de wissels op de brug over het lozingskanaal uniek door hun manier van verankering en bevestiging in het viaduct. Alle wissels zijn kapot en komen niet meer terug.
quote:De brug/viaduct is redelijk beschadigd.De wachtdienst van NSR-Amsterdam wist gisteren te vertellen dat er een groot stuk beton naar beneden is gekomen en vlak achter een fietser terecht is gekomen.Die knaap heeft een beschermengeltje op zijn bagage rekje gehad.Over de oorzaak kan nu nog niks gezegd of geschreven worden,daar zal IVW t.z.t. wel met een rapport uitgebreid over uitweiden.
Betreffend topic: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=aquote:In het ernstige geval kan dit nog wel het hele jaar duren en dat is geen grap. De brug is goed kapot gegaan en ook de sporen eromheen zijn zwaar beschadigd. Voorlopig dus effe geen treinverkeer Asb-Amsterdam Centraal vv en de rest minder. Het is 100% zeker dat de hele brug met de zes sporen erop vervangen gaat worden over een tijd. De planfabriek van NSR en de mensen eromheen zijn druk bezig om een noodplan aan dienstregeling te verzinnen voor de komende weken, want is nu bij ons ook bekend dat dit nog weken/maanden kan duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |