Idd, en het de frequentie tussen Ah en Nm is leuk met 8x per uur maar uiteindelijk betekent dat je 4x per uur kunt gaan. Deze jongen snapt zowiezo niet waarom Ah-zuid niet 4 sporig is uitgevoerd, de IC kan dan de stoptrein inhalen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja mooi paupers. heb ik dus geen reet aan.. ga nl. elk weekend van Tilburg naar Varsseveld. Die trein in Arnhem blijf ik dus elke keer missen.
Steenwijkquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad het station voor beginners.
maak Bijlmer van Diemen en het klinkt ineens een stuk logischerquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stap morgen in Rotterdam op, dus dat is wellicht een voordeel.
Anders kan het natuurlijk zo zijn dat ze dus ( ik ken die afkortingen niet) Amsterdam Centraal-schiphol (kopmaken) diemen, abcoude,Gouda, Rotterdam Rijden...
Wel cool plaatje trouwens Alexxx, stond er ook nog een lok bij van de firma Spitzke of VolkerRail ofzo? Heb je uberhaupt daar nog meer plaatjes gemaakt?quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Raad het station voor beginners.
Volker Vlaamse Reus ja, maar die kon ik er niet fatsoenlijk op krijgen, iets met nors kijkende bouwvakkers, regen en een hek en zo. Wel meer foto's gemaakt van het station en de werktrein. Ik was er eigenlijk om te kijken of er nog wat bij Agrifac stond, maar dat viel vies tegen. Op zich te verwachten, twee weken geleden failiet gegaan, en vorige week een herstart....quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wel cool plaatje trouwens Alexxx, stond er ook nog een lok bij van de firma Spitzke of VolkerRail ofzo? Heb je uberhaupt daar nog meer plaatjes gemaakt?
Ik neem aan dat PSM dat bedoeld, ik moest er ook even Earth bijpakken om te kijken wat de bedoeling wasquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:26 schreef knars het volgende:
waarom zou ie dan doorrijden naar watergraafsmeer? Dat wordt daar dan toch vrij krap, zeker met dat kalktreintje. Is het niet makkelijker om hem kop te laten maken bij Zuid WTC?
Nee, ik bedoelde net als Zug-Chef dat het treintje van Bijlmer ArenA via de boog bij Diemen richting CS sturen en vandaaruit de Watergraafsmeer op rijden. Er is immers weer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam en Amersfoortquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik neem aan dat PSM dat bedoeld, ik moest er ook even Earth bijpakken om te kijken wat de bedoeling was
Nu klink ik misschien als een noob, maar met dit boogje hoeft ie dan toch helemaal geen kop te maken ?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde net als Zug-Chef dat het treintje van Bijlmer ArenA via de boog bij Diemen richting CS sturen en vandaaruit de Watergraafsmeer op rijden. Er is immers weer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam en Amersfoort
Ik vind het een bijzonder mooi plaatjequote:Arriva GTW 320 is als stoptrein 30227 zojuist vetrokken uit Leeuwarden en is op weg naar Groningen, als Achter De Hoven wordt gepasseerd. Met behulp van het programma Photoshop CS3 kunnen vele bewerkingen toegepast worden op een foto. Zo is hier de hele omgeving zwart-wit, terwijl de trein, welke in het zonnetje rijdt, zijn 'mooie' kleuren behouden heeft.
Klopt, maar wel als je de trein in dezelfde rijrichting wilt houden als dat ie binnenkwam uit België. Maak je geen kop, dan staan de rijtuigen in de omgekeerde volgordequote:Op zaterdag 22 november 2008 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nu klink ik misschien als een noob, maar met dit boogje hoeft ie dan toch helemaal geen kop te maken ?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=amsterdam&sll=37.0625,-95.677068&sspn=53.477264,79.101563&ie=UTF8&ll=52.348305,4.967886&spn=0.000637,0.001207&t=h&z=20
Ach daar hebben de laatste tijd toch geen moeite meer meequote:Op zaterdag 22 november 2008 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar wel als je de trein in dezelfde rijrichting wilt houden als dat ie binnenkwam uit België. Maak je geen kop, dan staan de rijtuigen in de omgekeerde volgorde
Erg mooi gedaan! Ook erg goed dat het precies tot aan de trein loopt, en je geen randen of iets dergelijks ziet. Overigens vind ik het eerste plaatje eigenlijk beter, daar springt de trein er nog wat meer uit.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
De 1e versie: [ link | afbeelding ]
De 2e versie:
[ link | afbeelding ]
Kopmaken?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ie wel kopmaken, maar komt ie wel in de goede richting de Watergraafsmeer binnen. Slim bedacht dus
Dat weet ik, maar dan zijn de rijtuigen in de verkeerde volgorde, vandaar dat de Utrechtboog en de boog bij Duivendrecht nodig is.quote:Op zondag 23 november 2008 02:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kopmaken?
Naar mijn weten loopt er ook een boog van Diemen-Zuid naar Diemen en Watergraafsmeer. Kijk maar op sporenplan.nl.
Nou, zo boeiend is die volgorde anders niet. Je roept gewoon om dat de boel omgekeer rijdt. Gebeurt in Utrecht geregeld met de ICE.quote:Op zondag 23 november 2008 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan zijn de rijtuigen in de verkeerde volgorde, vandaar dat de Utrechtboog en de boog bij Duivendrecht nodig is.
Wat een geweldige muziekquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ja owke... shuttles... maar ik neem aan dat NS Lowspeed straks bijvoorbeeld ook zelf door de kanaaltunnel wil kunnen scheuren (over een paar jaar mogen andere trein aanbieders er ook door heen heb ik begrepen.)
De TGV bij zijn introductie:
Vind zelf sommige camerastandpunten zo langs de trein erg vet....
Kijk, zo hoort hetquote:Politie stuurt trein met Groningen-supporters terug
TILBURG - De politie in Tilburg heeft zondagmiddag een trein met 120 supporters van FC Groningen teruggestuurd omdat zij geen treinkaartje hadden. De ME werd ingeschakeld om de supporters op het station van Tilburg in de trein te houden.
De Groningse voetbalfans waren naar Tilburg gekomen voor de wedstrijd tegen Willem II. Vanwege de aanwezigheid van de ME konden er korte tijd geen treinen van en naar het station rijden. Rond 13.00 uur kon het treinverkeer weer worden hervat.
Bron: www.telegraaf.nl
Gaaf. De CityNightLine wordt ook met ICE3 gereden?quote:Op zondag 23 november 2008 15:22 schreef Socios het volgende:
- Het is niet meer mogelijk om zonder overstap van Arnhem naar Emmerich te reizen,
"De internationale trein naar Antwerpen en Brussel van 14.34 vertrekt rijdt vandaag met een omgekeerde rijtuigvolgorde. Herhaling..."quote:Op zondag 23 november 2008 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zo boeiend is die volgorde anders niet. Je roept gewoon om dat de boel omgekeer rijdt. Gebeurt in Utrecht geregeld met de ICE.
Waar kan ik dat terug vinden?(online)quote:Op zondag 23 november 2008 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. De CityNightLine wordt ook met ICE3 gereden?
In die post van Socios, een centimeter of 20 boven jequote:Op zondag 23 november 2008 16:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Waar kan ik dat terug vinden?(online)
Vingerverfhoerenquote:103 Teletekst zo 23 nov
***************************************
Treinverkeer A'dam blijft ontregeld
***************************************
` Het treinverkeer rond Amsterdam
blijft de komende dagen nog ontregeld
als gevolg van de ontsporing van een
goederentrein,gistermiddag vlakbij
Amsterdam CS.De dienstregeling is
tijdelijk aangepast omdat het opruimen
van de trein met kalk langer duurt.
Door de ontsporing kunnen er helemaal
geen treinen rijden tussen Amsterdam CS
en Bijlmer.De komende tijd is er ook
minder treinverkeer tussen Amsterdam en
Amersfoort,Lelystad en Utrecht.
Spoorbeheerder ProRail kan op zijn
vroegst dinsdag zeggen wanneer het
spoor bij Amsterdam weer kan worden
gebruikt.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Mja ik vind het ook maar een vaag treintje, maar het is eens wat anders, wel geinig zo'n kort dingquote:Op zondag 23 november 2008 17:06 schreef Socios het volgende:
Treintje hoor.
Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen, vanavond/morgen weer DBM Nsch-Vdm?quote:Op zondag 23 november 2008 18:48 schreef Wadloper het volgende:
De Class66 is als LLT richting Vdm gegaan, nadat de 7108 de trein had overgenomen.
Het zou heel goed kunnen, omdat vorige week en volgens mij de week daarvoor niets gereden heeftquote:Op zondag 23 november 2008 21:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen, vanavond/morgen weer DBM Nsch-Vdm?
Gesleept door?quote:Op maandag 24 november 2008 08:11 schreef Lemjur het volgende:
Zit nu in een lange sleep mat 64. Ingezet als intercity. Niet vooruit te branden en helemaal vol. Afscheidsronde ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |