abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 19:52:55 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63354338

Hier alweer deel 132 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  woensdag 19 november 2008 @ 19:53:36 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63354368
Wat een achterlijk sensatieverhaal in het laatste deel zeg... typisch de Telegraaf weer ja
  woensdag 19 november 2008 @ 19:56:25 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 november 2008 @ 20:05:11 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63354762
Het gaat wel om de veiligheid van passagiers en dan kun je geen risico's nemen. Echter hoeft het vertrekken onder geel geen gevaar op te leveren, mits de machinisten goed opletten, omdat er een rood sein kan volgen. Maar om het nu meteen weer te verbieden, dat gaat te ver.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 november 2008 @ 20:08:25 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63354894
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat wel om de veiligheid van passagiers en dan kun je geen risico's nemen. Echter hoeft het vertrekken onder geel geen gevaar op te leveren, mits de machinisten goed opletten, omdat er een rood sein kan volgen. Maar om het nu meteen weer te verbieden, dat gaat te ver.
Dat vind ik dus ook. Geel is er niet voor niets, als ze geel ook verbieden om bij te vertrekken/doorheen te rijden, dan kunnen ze die hele lamp er net zo goed uithalen en alleen nog maar groen/rood overhouden

Maar ik denk dat dit een sensatieverhaaltje is van de Telegraaf, aangevuld met verkeerd begrepen verklaring van een VingerverfRail-woordvoerder, om zo het publiek gerust te stellen.
pi_63355513
Ook de regionale kranten kunnen er af en toe wat van:
quote:
De N348 wordt in de nacht van woensdag op donderdag (om precies 00.00 uur) tussen Zutphen en Eefde afgesloten voor het verkeer. Dat is nodig omdat er een nieuw viaduct wordt gebouwd in de spoorlijn Zutphen-Lochem-Oldenzaal. Die werkzaamheden duren tot het eind van de volgende week. Al die tijd wordt het verkeer Zutphen-Deventer vv omgeleid.
Bron: http://www.destentor.nl/regio/lochem/epse/4065378/Maatregelen-tegen-sluipverkeer-N348.ece

Is toch echt de lijn van Zutphen-Winterswijk..

In ieder geval gaan ze wat doen aan het sluipverkeer, wat vorig jaar een leven kostte, aldus de krant. Klopt ook gedeeltelijk, maar de hoofdoorzaak is een storing in de mini-AHOB. het onderzoeksrapport van de IVW Zijn leuke rapportjes inderdaad om door te lezen
pi_63356308
tvp



Hopelijk kunnen we in de toekomst ooit weer is elke uur naar Emmerich.
............................
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 november 2008 @ 20:59:54 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63356534
Foto is genomen in de tijd dat de internationale nog afwisselend via Deventer en Arnhem reed?

En dan heb ik het niet over de ICE die altijd via Arnhem gaat, bijzondere omstandigheden uitgezonderd
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 19 november 2008 @ 21:14:59 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63357018
terugvindtrein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_63357190
vandaag wel even heel fijn 2 ritjes gedaan.. bijde op Heerenveen - Wolvega

heenreis: Stipt op tijd.

terug de echte IC.. welke door vertraging van +25 maar gedowngrade was naar SIC
pi_63357211
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Foto is genomen in de tijd dat de internationale nog afwisselend via Deventer en Arnhem reed?
Foto is nog geen eens een jaar oud.

Je weet denk ik wel hoe dat in (sommige) studentenhuizen gaat.
............................
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 november 2008 @ 21:23:14 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63357317
uiteraard en het lijkt idd nog een bord dat voortvloeit uit Spoorslag 70
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 november 2008 @ 21:44:23 #13
136283 knars
Teethgrinder
pi_63358012
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag wel even heel fijn 2 ritjes gedaan.. bijde op Heerenveen - Wolvega

heenreis: Stipt op tijd.

terug de echte IC.. welke door vertraging van +25 maar gedowngrade was naar SIC
SIC? dat ken ik niet, maar het klinkt wel als SUCK
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 november 2008 @ 21:45:11 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63358039
Stoppende IC is dat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63358095
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
Stoppende IC is dat
idd
  woensdag 19 november 2008 @ 22:29:43 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63359786
Dat laatste Telegraaf verhaal is werkelijk walgelijk van toon. Dat vod is nog te min voor de kattenbak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63361305
Tietuhhh vp..


De Stoomstichting Nederland (SSN) passeert Horst-Sevenum met stoomloc 01 1075 en enkele rijtuigen op weg naar de vele kerstmarkten in Keulen.

Datum: Zondag 16 december 2007
  woensdag 19 november 2008 @ 23:49:28 #18
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_63362192
Overigens zie ik dat EuroCity symbool hier in Antwerpen wel overal terug op 't station.

Ze pronken met de slogan Antwerpen SpoorKathedraal wordt een EuroCity station...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 19 november 2008 @ 23:49:35 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63362195
TVP
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63362371
Kameeltje

wat zittie mooi in de verf

( en toch issie int geel ook niet lelijk )
  donderdag 20 november 2008 @ 00:40:48 #21
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63363213
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Tietuhhh vp..

[ afbeelding ]
De Stoomstichting Nederland (SSN) passeert Horst-Sevenum met stoomloc 01 1075 en enkele rijtuigen op weg naar de vele kerstmarkten in Keulen.

Datum: Zondag 16 december 2007
Ja, lekker naar Keulen om stoom af te blazen.
  donderdag 20 november 2008 @ 00:43:30 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63363241
Ehm Mensen, mijn excuus, ik had niet door dat ik het vorige topic sloot


Dank James!
pi_63365778
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm Mensen, mijn excuus, ik had niet door dat ik het vorige topic sloot


Dank James!
Ja, nu krijg je een pakslaag
TUVUPUH
  donderdag 20 november 2008 @ 09:13:55 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63366288
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:49 schreef zwahiel het volgende:
Overigens zie ik dat EuroCity symbool hier in Antwerpen wel overal terug op 't station.

Ze pronken met de slogan Antwerpen SpoorKathedraal wordt een EuroCity station...
Foto's please

Ik ben al een tijdje niet meer in Antwerpen geweest, wil dat wel zien eigenlijk
  donderdag 20 november 2008 @ 09:28:11 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63366552
ICK door troosteloos Noord Limburg. Motregen, damp...

Kan ook nog Oost Noord Brabant zijn natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63366982
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:27 schreef Nightshadow het volgende:
Ook de regionale kranten kunnen er af en toe wat van:
[..]

Bron: http://www.destentor.nl/regio/lochem/epse/4065378/Maatregelen-tegen-sluipverkeer-N348.ece

Is toch echt de lijn van Zutphen-Winterswijk..

In ieder geval gaan ze wat doen aan het sluipverkeer, wat vorig jaar een leven kostte, aldus de krant. Klopt ook gedeeltelijk, maar de hoofdoorzaak is een storing in de mini-AHOB. het onderzoeksrapport van de IVW Zijn leuke rapportjes inderdaad om door te lezen
Al was dat ongeluk dan weer WEL aan de lijn Zutphen - Oldenzaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63367223
elementair staaltje gootjournalistiek weer ja die lapo van het vorige topic.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63373319
Donauwalzer erbij.
pi_63380946
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 12:44 schreef von_Preussen het volgende:


Op maandag 10 november 2008 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus hoppa, wisseltje er tussen, barrels van PEG uitrusten met ATBNG en rijden!!!


Als ik het op google maps goed zie. en mijn herinnering me niet fopt, dan liggen de sporen gewoon vast aan elkaar en zou alleen het stootblok verwijderd moeten worden waardoor je zo door kan rijden. Dat de beveiliging dan kuren gaat vertonen, dat is mischien wel waar, maar fysiek zijn de sporen volgens mij gewoon aangesloten.

Het is mischien wat lastig te zien op deze foto, maar achter het stootblok loopt het spoor gewoon door en is het wordt de andere zijde als opstelspoor gebruikt.


Het bordje "H" op de voorgrond is natuurlijk iets wat uit Duitsland komt.

En weet iemand of het spoor hier rechts d.m.v. een wissel ook "vast" ligt aan de lijn naar Gronau?
Kwam van de week precies tot stilstand met de IC tussen bij de stootblokken in. Toen viel mij ook op dat er een gat zit in het spoor, en het dus niet met elkaar is verbonden. En moest ik meteen weer aan deze discussie denken


Verder vandaag nog een opmerkelijk vervoer gezien per trein
Namelijk een hijskraan


Dit was te Almelo, verder naar achteren stonden ook nog de rupsbanden, ook enorme krengen ...
Trein stond om 6 uur nog steeds te Almelo, vervoer gaat vermoedelijk verder richting Hengelo en dan Duitsland.
pi_63381089
Klopt thatsme, en trein komt uit Roosendaal, waarie al paar dagen stond. Daarvoor kwam ie uit België. Leuk dat je m gespot hebt =)
pi_63381418
Ben wel benieuwd wat dat is met die kraan eigenlijk. We hebben hier ook nog weleens van die dikke jopen staan. Vaak vast, soms mobiel (om de vaste kranen mee op te bouwen). Erg fotogeniek altijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 november 2008 @ 19:20:55 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63381917
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.

Ze zijn alle 3 1x keer in Nederland geweest . Iemand?
  donderdag 20 november 2008 @ 19:24:33 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63382016
Sorry, ik heb alleen een dia van een trein met tanks en een 1300 er voor...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63382321
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.
Volgens mij klopt die zin niet, aangezien je altijd op zoek bent 'naar' iets en niet op zoek 'van' iets..
pi_63382390
Vandaag 20 minuten stil gestaan in de internationale trein naar brussel net na Leiden.
Was een probleem met de motor. :\
  donderdag 20 november 2008 @ 19:42:25 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63382597
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens mij klopt die zin niet, aangezien je altijd op zoek bent 'naar' iets en niet op zoek 'van' iets..
quote:
Ouwe mopperpot
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 20 november 2008 @ 19:57:26 #37
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63383084
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vandaag 20 minuten stil gestaan in de internationale trein naar brussel net na Leiden.
Was een probleem met de motor. :\
Het was zeker weer die kl*te HLE 11.8!? Ik wist het.
pi_63385533
Net binnen op ANP:

DEN HAAG (ANP) - De eerste treinen op de hogesnelheidslijn HSL Zuid laten opnieuw op zich wachten. Verkeersminister Camiel Eurlings deelde dat donderdag mee in de Tweede Kamer. De Kamer reageerde woedend, ook omdat de minister de exploitant HSA te hulp wil schieten om een faillissement af te wenden.

Het spoortracé is klaar, maar HSA heeft niet op tijd treinen beschikbaar. De Italiaanse fabrikant Ansaldo Breda kan niet op tijd locomotieven leveren.

In januari zouden de eerste treinen tussen Amsterdam en Rotterdam gaan rijden, maar dat gaat niet door. Wanneer er wel kan worden gereden, is onduidelijk.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 november 2008 @ 21:16:43 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63385606
is dat nog nieuws? Het zou me verbazen als AnsaldoTilburg over 5 jaar al kan leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 november 2008 @ 21:17:15 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63385629
Gloeiende gloeiende, wat een gepruts.

Die order bij AB mag van mij nu echt ontbonden worden, dan maar geen V250's. Siemens vragen of ze nog ICE's overhebben die geschikt zijn voor de HSL-Zuid lijkt me een betere optie.

Stelletje prutsers daar in Italië
pi_63386079
Ach dat hadden we x jaar geleden toch al verwacht. Sommige 'treinbouwers' mogen eigenlijk helemaal geen treinbouwer zijn. Lutsers af en toe...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 november 2008 @ 21:29:19 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63386141
Gewoon in de toekomst een clausule maken dat de treinenbouwer zich bewezen moet hebben in tijdige levering van stellen. Ben je zo van AnsaldoTilburg af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63387119
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan dit Moet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 november 2008 @ 21:58:05 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63387382
Nouja, één voordeel: dan hebben de vingerververs ook meer tijd om het ATB-magnetischveldstoringsprobleem op te lossen
pi_63389027
geen binnenlandse HSL-treinen.

maar wel de treinen Thalys Amsterdam-Parijs?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 20 november 2008 @ 22:43:54 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63389126
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:41 schreef Caesu het volgende:
geen binnenlandse HSL-treinen.

maar wel de treinen Thalys Amsterdam-Parijs?
Ohja. Die hebben we ook nog.

Nouja, laat die nog maar even over de huidige route rijden, tot de vingerververs uitgevingerverfd zijn.
pi_63391016
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.

Ze zijn alle 3 1x keer in Nederland geweest . Iemand?
Kermissen liggen normaal gesproken toch niet direct bij een station?

Afijn, toch nog maar een beetje een serieuze tip. Op de Cranger Kirmes staat elk jaar wel minstens één van die attracties. Begint altijd op de eerste vrijdag in Augustus, dus je kan alvast uitrekenen wanneer je met een SchönerTagTicket NRW op pad moet gaan.
pi_63391881
Heel verrassend natuurlijk nog een paar jaar extra vertraging voor de HSL.

Alleen ik snap niet waarom ze nu over hebben dat de Ansaldo Breda V250 nog jaren duurt, daarom hebben we toch deze treinen rijden tot dat de V250 helemaal werkt in 2012?



[ Bericht 9% gewijzigd door sander89 op 21-11-2008 00:57:20 ]
............................
pi_63392076
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
So we just called him Fred too
pi_63392284
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan dit Moet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
Ansaldo nu bij mij in de stad... waar... waar... gaat molotov cocktails maken....

Ach ja, 't zal nog wel een tidj duren eer die V250's uiteindelijk in Nederland rijdend en wel te bewonderen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')