Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan ditMoet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Wouter Bos koopt Ansaldo's-Hertogenbosch gewoon over joh, dan hebben we tenminste weer een Nederlandsche Trein Constructie MaatschappijTMquote:Op vrijdag 21 november 2008 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Nee, dit is geheel in lijn met de rest van het verhaal. Eindeloze staatssteun vanuit NL aan AnsaldoPrinsenbeek zit er ook bij in zeker?
1x raden wat jij van de Sint krijgt dit jaar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:11 schreef Cothen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
Ik weet ik weet! Een potje vingerverfquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:00 schreef bork het volgende:
[..]
1x raden wat jij van de Sint krijgt dit jaar.
Een hele doosquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
Veel plezier, in welk gebouw kom je te zitten?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:11 schreef Cothen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
Ja.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:19 schreef Nightshadow het volgende:
Maareh.. Waarom spreken ze in het artikel over locomotieven? Journalistieke onkunde?
geen idee, dat krijg ik volgende week pas allemaal te horen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:19 schreef Duvel het volgende:
Veel plezier, in welk gebouw kom je te zitten?
OK, maar wel in Utrecht? Daar liggen de gebouwen tenminste niet zo ver van elkaar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
geen idee, dat krijg ik volgende week pas allemaal te horen.
Jullie mogen nooit meer radenquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:03 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
zo zo.. Arriva rijd daar met +60 op alle treinen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:31 schreef James1988 het volgende:
Woei, ik zit in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam (ik moet overstappen op Schiphol). Op dat spoor zou ook een trein aankomen die zou stoppen in Leiden, er is wel 4x omgeroepen dat deze trein niet, ik herhaal *niet*, in Leiden zou stoppen. Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog moet horen.
Net al even wat plaatjes geschoten (met m'n mobiele telefoon - digicam heb ik niet meegenomen omdat ik dacht niks boeiends te gaan spotten):
Leuk foutje op deze CTA:
[ afbeelding ]
Dat ging over deze trein:
[ afbeelding ]
En toen die weg was, stond er dit:
[ afbeelding ]
Dit kwam binnen, voor de InterCity die ook in Leiden zou stoppen, op hetzelfde spoor. Op de CTA's stond ook nog de 'gewone' trein ipv deze.
[ afbeelding ]
Dit hing erachter:
[ afbeelding ]
En zo ziet dat er vanbinnen uit met, jawel, blauwe stoelen:
[ afbeelding ]
Uit het artikel op nu.nlquote:Op vrijdag 21 november 2008 07:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Kortom, ze vonden het bij AnsaldoWaardanook, een bedrijf dat notoir te laat is met het afleveren van treinen, niet nodig een boeteclausule op te nemen EN ze hebben bij Bombardier een contract getekend waarin Bombardier alleen maar hoeft te beloven dat ze hun best zullen doen ERTMS ooit eens een keer te leveren?quote:Volgens Eurlings kon HSA niets claimen bij zijn leveranciers. Met het Canadese Bombardier, dat het ERTMS-veiligheidssysteem levert, is alleen een 'inspanningsverplichting' geregeld.
Ik heb zo het idee dat DBAG best met een paar 'reserve' of van-de-plank ICE3s kan gaan rijden binnen een jaar, of is dat te optimistisch?quote:HSA inruilen voor een andere exploitant is echter geen optie. "Dat kost jaren."
Ze hebben in Duitsland de laatste tijd te maken met ernstige beschikbaarheidsproblemen waar het ICE's aangaat, ik denk dus van niet...quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:08 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zo het idee dat DBAG best met een paar 'reserve' of van-de-plank ICE3s kan gaan rijden binnen een jaar, of is dat te optimistisch?
Aan de andere kant stond het gelukkig wel goedquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo zo.. Arriva rijd daar met +60 op alle treinen?
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Heerlijk om al die speculaties te lezen hier
Maar 1 ding staat als een paal boven water: HSA wilde een aparte trein hebben om onderscheidend te zijn van alle andere landen die al Hogesnelheidstreinen hebben. Maar ik denk dat een AGV een betere optie was geweest kijkend naar de reputatie die daar is. Misschien een beetje standaard worst, maar wel mooie standaard worst.
Ja owke... shuttles... maar ik neem aan dat NS Lowspeed straks bijvoorbeeld ook zelf door de kanaaltunnel wil kunnen scheuren (over een paar jaar mogen andere trein aanbieders er ook door heen heb ik begrepen.)quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Was het niet november 2005 toen hier in het oosten een keertje 5 centimeter sneeuw op 1 middag viel, waardoor meteen het gehele trein- en busverkeer in het oosten plat lag, en mensen urenlang op de weg vaststonden en niet voor of achteruit kwamen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
toch leuk.. een beetje wind, een beetje regen, een beetje sneeuw.. en de vertragingen springen uit de grond als paddestoelen
Dat is waar ook.. Waarom kan de HST naar Parijs dan nog niet rijden? Dat blijft toch gewoon Thalys? Of heeft die ook nog geen ERTMS?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Was bij Nieuw Vennerp en Bunde ook volgens nu.nl.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:33 schreef NordicBlue het volgende:
Boompje op spoor tussen voorschoten en mariaho-even
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Was het niet november 2005 toen hier in het oosten een keertje 5 centimeter sneeuw op 1 middag viel, waardoor meteen het gehele trein- en busverkeer in het oosten plat lag, en mensen urenlang op de weg vaststonden en niet voor of achteruit kwamen.
Kwam er toen ook geen probleem met de VIRM's naar boven, dat de luchtinvoer geen goed rooster had tegen sneeuw. En een boompje tussen Ah - Zp.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
Inderdaad, dat er toen treinen uitvielen vind ik heel wat logischer dan iedere keer die vertraging als het herfst wordt. De ANWB kwam toen zelfs langs met dekens en koffie en dergelijke, en sommige files stonden er tot half 1 's nachts.. Was echt niet alleen OV dat in de problemen zat.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
quote:Utrecht Centraal-Amersfoort/Baarn
Melding vrijdag 21 november 2008, 14:22 uur:
Oorzaak: boom op het spoor
Tussen Bilthoven en Den Dolder rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Enschede reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Deventer reizen via Arnhem.
Zutphen-Arnhem
Melding vrijdag 21 november 2008, 14:15 uur:
Oorzaak: boom op het spoor
Tussen Zutphen en Arnhem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 40 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Arnhem en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Zwolle en s-Hertogenbosch reizen via Utrecht Centraal.
Gouda-Alphen a/d Rijn
Melding vrijdag 21 november 2008, 13:44 uur:
Oorzaak: seinstoring
Tussen Alphen a/d Rijn en Waddinxveen rijden geen treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Leiden Centraal en Gouda reizen via Den Haag Centraal.
Rotterdam Centraal-Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal-Alphen a/d Rijn/Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal
Melding vrijdag 21 november 2008, 13:40 uur:
Oorzaak: problemen op de spoorbaan
Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden minder treinen door problemen op de spoorbaan.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Hilversum-Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum/Schiphol
Melding vrijdag 21 november 2008, 12:50 uur:
Oorzaak: defecte trein
Tussen Hilversum Noord en Bussum Zuid rijden minder treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Almere Centrum en Utrecht Centraal reizen via Duivendrecht.
Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol
Melding vrijdag 21 november 2008, 11:51 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding
Tussen Almere Muziekwijk en Weesp rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Tof licht ja!quote:
Ja duh!quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Het licht idd jaDie trein blijft kut natuurlijk
Thalys heeft dus nog geen ERMTS, de boordapparatuur daarvoor moet geleverd worden door Ansaldo. Verwachting is dat het ergens medio 2009 een keer zal werken. En dan nog maar met max 160km/u omdat er op de spoorbaan dan alleen ERMTS level 1 is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is waar ook.. Waarom kan de HST naar Parijs dan nog niet rijden? Dat blijft toch gewoon Thalys? Of heeft die ook nog geen ERTMS?
Dat is een ander type treindan zoals op de foto.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:39 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
Dat is dus een andere treinquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:39 schreef James1988 het volgende:
Mooie foto. Lelijke trein.
Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
Reden die niet met een 1700 over het algemeen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is een ander type treindan zoals op de foto.Op die foto staat DDAR+mDDM, wat jij beschrijft is DDM1+1800.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |