abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:17:36 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63394831
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan dit Moet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:55:08 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63395047
Geen boeteclausule? Au

Ik ben inmiddels op weg naar Almere vanuit Breda, en ik reis over Dordrecht/Schiphol. Net aangenaam verrast: VIRM i.p.v. ICK.

Zit ik erin, wordt er omgeroepen dat er een extra stop wordt gemaakt in Breda-Prinsenbeek. Ook werd er vermeld dat het toilet in het achterste treinstel het niet deed. Het treinstel met nummer 9558. Als ik me niet vergis is dat een VIRM-4, nu al stuk?
  Redactie Sport vrijdag 21 november 2008 @ 07:58:19 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63395067
ding zal wel niet geleegd kunnen worden denk ik, is zo'n biogeval
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:31:35 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63395366
Woei, ik zit in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam (ik moet overstappen op Schiphol). Op dat spoor zou ook een trein aankomen die zou stoppen in Leiden, er is wel 4x omgeroepen dat deze trein niet, ik herhaal *niet*, in Leiden zou stoppen. Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog moet horen.

Net al even wat plaatjes geschoten (met m'n mobiele telefoon - digicam heb ik niet meegenomen omdat ik dacht niks boeiends te gaan spotten):

Leuk foutje op deze CTA:


Dat ging over deze trein:


En toen die weg was, stond er dit:


Dit kwam binnen, voor de InterCity die ook in Leiden zou stoppen, op hetzelfde spoor. Op de CTA's stond ook nog de 'gewone' trein ipv deze.


Dit hing erachter:


En zo ziet dat er vanbinnen uit met, jawel, blauwe stoelen:
pi_63395478
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 07:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Nee, dit is geheel in lijn met de rest van het verhaal. Eindeloze staatssteun vanuit NL aan AnsaldoPrinsenbeek zit er ook bij in zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:49:49 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63395662
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dit is geheel in lijn met de rest van het verhaal. Eindeloze staatssteun vanuit NL aan AnsaldoPrinsenbeek zit er ook bij in zeker?
Wouter Bos koopt Ansaldo's-Hertogenbosch gewoon over joh, dan hebben we tenminste weer een Nederlandsche Trein Constructie MaatschappijTM
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:00:38 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63395833
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:11 schreef Cothen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
1x raden wat jij van de Sint krijgt dit jaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63395883
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:00 schreef bork het volgende:

[..]

1x raden wat jij van de Sint krijgt dit jaar.
Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
pi_63395942
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:03 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
Een hele doos

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:19:10 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63396191
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:11 schreef Cothen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
Veel plezier, in welk gebouw kom je te zitten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63396192
Maareh.. Waarom spreken ze in het artikel over locomotieven? Journalistieke onkunde?
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:19:34 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63396198
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:19 schreef Nightshadow het volgende:
Maareh.. Waarom spreken ze in het artikel over locomotieven? Journalistieke onkunde?
Ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63396403
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:19 schreef Duvel het volgende:
Veel plezier, in welk gebouw kom je te zitten?
geen idee, dat krijg ik volgende week pas allemaal te horen.
So we just called him Fred too
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:34:00 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63396511
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

geen idee, dat krijg ik volgende week pas allemaal te horen.
OK, maar wel in Utrecht? Daar liggen de gebouwen tenminste niet zo ver van elkaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:36:18 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63396567
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:03 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik weet ik weet! Een potje vingerverf
Jullie mogen nooit meer raden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63396836
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:31 schreef James1988 het volgende:
Woei, ik zit in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam (ik moet overstappen op Schiphol). Op dat spoor zou ook een trein aankomen die zou stoppen in Leiden, er is wel 4x omgeroepen dat deze trein niet, ik herhaal *niet*, in Leiden zou stoppen. Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog moet horen.

Net al even wat plaatjes geschoten (met m'n mobiele telefoon - digicam heb ik niet meegenomen omdat ik dacht niks boeiends te gaan spotten):

Leuk foutje op deze CTA:
[ afbeelding ]

Dat ging over deze trein:
[ afbeelding ]

En toen die weg was, stond er dit:
[ afbeelding ]

Dit kwam binnen, voor de InterCity die ook in Leiden zou stoppen, op hetzelfde spoor. Op de CTA's stond ook nog de 'gewone' trein ipv deze.
[ afbeelding ]

Dit hing erachter:
[ afbeelding ]

En zo ziet dat er vanbinnen uit met, jawel, blauwe stoelen:
[ afbeelding ]
zo zo.. Arriva rijd daar met +60 op alle treinen?
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:59 #67
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63397281
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 07:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als ik je vertel dat in het contract met Ansaldo niet is opgenomen dat er boetes volgens bij te late levering, krijg ik je dan wel over de zeik?
Uit het artikel op nu.nl
quote:
Volgens Eurlings kon HSA niets claimen bij zijn leveranciers. Met het Canadese Bombardier, dat het ERTMS-veiligheidssysteem levert, is alleen een 'inspanningsverplichting' geregeld.
Kortom, ze vonden het bij AnsaldoWaardanook, een bedrijf dat notoir te laat is met het afleveren van treinen, niet nodig een boeteclausule op te nemen EN ze hebben bij Bombardier een contract getekend waarin Bombardier alleen maar hoeft te beloven dat ze hun best zullen doen ERTMS ooit eens een keer te leveren?

Het is nog erger dan ik dacht

Overigens schrijft nu.nl ook:
quote:
HSA inruilen voor een andere exploitant is echter geen optie. "Dat kost jaren."
Ik heb zo het idee dat DBAG best met een paar 'reserve' of van-de-plank ICE3s kan gaan rijden binnen een jaar, of is dat te optimistisch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:11:45 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63397358
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:08 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zo het idee dat DBAG best met een paar 'reserve' of van-de-plank ICE3s kan gaan rijden binnen een jaar, of is dat te optimistisch?
Ze hebben in Duitsland de laatste tijd te maken met ernstige beschikbaarheidsproblemen waar het ICE's aangaat, ik denk dus van niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63398154
Maar in Duitsland hadden ze toch tijdenlang die ICE-TD's rondstaan waar ze niet mee konden beginnen, en nu is weliswaar een deel weer in dienst tussen Hamburg en Kopenhagen (?), maar staan er daar niet nog een paar van?

En mischien zijn die ICE-TD's anders iets voor Syntus, als extra spitstrein tussen Arnhem en Winterswijk?
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:41:05 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63398213
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo zo.. Arriva rijd daar met +60 op alle treinen?
Aan de andere kant stond het gelukkig wel goed
pi_63398227
Heerlijk om al die speculaties te lezen hier

Maar 1 ding staat als een paal boven water: HSA wilde een aparte trein hebben om onderscheidend te zijn van alle andere landen die al Hogesnelheidstreinen hebben. Maar ik denk dat een AGV een betere optie was geweest kijkend naar de reputatie die daar is. Misschien een beetje standaard worst, maar wel mooie standaard worst.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:48:33 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63398400
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Heerlijk om al die speculaties te lezen hier

Maar 1 ding staat als een paal boven water: HSA wilde een aparte trein hebben om onderscheidend te zijn van alle andere landen die al Hogesnelheidstreinen hebben. Maar ik denk dat een AGV een betere optie was geweest kijkend naar de reputatie die daar is. Misschien een beetje standaard worst, maar wel mooie standaard worst.
En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63398408
Is dat niet Nederland eigen? Te grote ambities voor een klein landje? Economisch gezien was het beter geweest om gewoon bestaande treinen in Frankrijk of in Duitsland te bestellen, die zichzelf in de dienst al bewezen hebben (of niet, dan weet je wat je dus niet moet kopen).
Zelfde verhaal als bij de OV-chipkaart. We moeten zo nodig weer ons eigen systeem hebben, kost het uiteindelijk een berg en werkt het een beetje (omgekeerde van de Witte Reus reclame). Hadden we een werkend systeem, dat zichzelf in de praktijk al heeft bewezen, overgekocht, dan had je een heleboel kosten kunnen besparen terwijl je meteen een werkend systeem zonder kinderziekten had.

Maar ach, waarom zouden wij de meest efficiënte oplossing kiezen, als we ook als klein land "groot" kunnen zijn....
pi_63398526
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Ja owke... shuttles... maar ik neem aan dat NS Lowspeed straks bijvoorbeeld ook zelf door de kanaaltunnel wil kunnen scheuren (over een paar jaar mogen andere trein aanbieders er ook door heen heb ik begrepen.)

De TGV bij zijn introductie:


Vind zelf sommige camerastandpunten zo langs de trein erg vet....
pi_63398549
toch leuk.. een beetje wind, een beetje regen, een beetje sneeuw.. en de vertragingen springen uit de grond als paddestoelen
pi_63398731
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
toch leuk.. een beetje wind, een beetje regen, een beetje sneeuw.. en de vertragingen springen uit de grond als paddestoelen
Was het niet november 2005 toen hier in het oosten een keertje 5 centimeter sneeuw op 1 middag viel, waardoor meteen het gehele trein- en busverkeer in het oosten plat lag, en mensen urenlang op de weg vaststonden en niet voor of achteruit kwamen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:02:23 #77
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63398749
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dure standaardworst, want hij kan veel harder dan nodig is... Dat lelijke ding van AnsaldoBreda is bedoeld voor de shuttles Asd - Rtd - Bd en Antwerpen/Brussel toch? Niet Parijs?
Dat is waar ook.. Waarom kan de HST naar Parijs dan nog niet rijden? Dat blijft toch gewoon Thalys? Of heeft die ook nog geen ERTMS?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:33:35 #78
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63399597
Boompje op spoor tussen voorschoten en mariaho-even
Leiden Centraal-Den Haag Centraal/Den Haag HS
Melding vrijdag 21 november 2008, 11:20 uur:
Oorzaak: boom op het spoor


De beperkingen tussen Leiden Centraal en Den Haag Mariahoeve als gevolg van een boom op het spoor zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
pi_63399709
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:33 schreef NordicBlue het volgende:
Boompje op spoor tussen voorschoten en mariaho-even
Was bij Nieuw Vennerp en Bunde ook volgens nu.nl.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:39:27 #80
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63399783
Mazzel dat de bovenleiding niet kassieweile is, want ik moet straks nog naar voorschoten vanuit den haag
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:41:14 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63399840
Oh vandaar dat ik dus met +30 aankwam op Schiphol, ik vond het al zo gek dat die Beneluxtrein zo langraam reed tussen Rtd en Den Haag HS.
pi_63399933
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:01 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Was het niet november 2005 toen hier in het oosten een keertje 5 centimeter sneeuw op 1 middag viel, waardoor meteen het gehele trein- en busverkeer in het oosten plat lag, en mensen urenlang op de weg vaststonden en niet voor of achteruit kwamen.
Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
pi_63402499
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
Kwam er toen ook geen probleem met de VIRM's naar boven, dat de luchtinvoer geen goed rooster had tegen sneeuw. En een boompje tussen Ah - Zp.
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:18:21 #84
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63402578
Van de storingspagina snap ik ook niks meer..

Wat plaatsnamen en "Problemen op de spoorbaan" erbij
pi_63403202
Ik ga lachen als ze per ongeluk een keer "Tussen X en Y rijden geen treinen vanwege een bom op het spoor" ervan maken..
pi_63403482
Ik hoor dat er een trein tegen de boom aangereden is tussen ah en zp
pi_63403697
Heerlijk weer, om thuis te blijven =)
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:11:48 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63404176
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Dat waren wel wat andere omstandigheden, sterke wind en hevige plaksneeuw.. 200 meter bij mijn huis vandaan kwamen toen de elektriciteitskabels naar beneden zetten..
Inderdaad, dat er toen treinen uitvielen vind ik heel wat logischer dan iedere keer die vertraging als het herfst wordt. De ANWB kwam toen zelfs langs met dekens en koffie en dergelijke, en sommige files stonden er tot half 1 's nachts.. Was echt niet alleen OV dat in de problemen zat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:44:40 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63405159
Zomaar eventjes een copy/paste
quote:
Utrecht Centraal-Amersfoort/Baarn

Melding vrijdag 21 november 2008, 14:22 uur:
Oorzaak: boom op het spoor
Tussen Bilthoven en Den Dolder rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Enschede reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Deventer reizen via Arnhem.

Zutphen-Arnhem

Melding vrijdag 21 november 2008, 14:15 uur:
Oorzaak: boom op het spoor
Tussen Zutphen en Arnhem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 40 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Arnhem en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Zwolle en s-Hertogenbosch reizen via Utrecht Centraal.

Gouda-Alphen a/d Rijn

Melding vrijdag 21 november 2008, 13:44 uur:
Oorzaak: seinstoring
Tussen Alphen a/d Rijn en Waddinxveen rijden geen treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Leiden Centraal en Gouda reizen via Den Haag Centraal.

Rotterdam Centraal-Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal-Alphen a/d Rijn/Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal

Melding vrijdag 21 november 2008, 13:40 uur:
Oorzaak: problemen op de spoorbaan
Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden minder treinen door problemen op de spoorbaan.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.

Hilversum-Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum/Schiphol

Melding vrijdag 21 november 2008, 12:50 uur:
Oorzaak: defecte trein
Tussen Hilversum Noord en Bussum Zuid rijden minder treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Almere Centrum en Utrecht Centraal reizen via Duivendrecht.

Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol

Melding vrijdag 21 november 2008, 11:51 uur:
Oorzaak: defecte bovenleiding
Tussen Almere Muziekwijk en Weesp rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
pi_63405229
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:48:04 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63405249
Woei, ik zit in de stopbus

Weesp station, here I come.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:03:51 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63405683
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
En wat een mooie foto
Tof licht ja!

De blauwe zak over de koppeling is ook tof.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63405718
Het licht idd ja Die trein blijft kut natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:23:23 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63406256
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Het licht idd ja Die trein blijft kut natuurlijk
Ja duh!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:39:20 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63406801
Mooie foto. Lelijke trein.

Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:53:28 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63407243
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is waar ook.. Waarom kan de HST naar Parijs dan nog niet rijden? Dat blijft toch gewoon Thalys? Of heeft die ook nog geen ERTMS?
Thalys heeft dus nog geen ERMTS, de boordapparatuur daarvoor moet geleverd worden door Ansaldo. Verwachting is dat het ergens medio 2009 een keer zal werken. En dan nog maar met max 160km/u omdat er op de spoorbaan dan alleen ERMTS level 1 is.
Voor 300 km/u is Level 2 nodig, maar dat kan dan weer niet samen met de TRAXX-locs, want die hebben alleen level 1 omdat ze toch niet sneller mogen dan 160.
Oftewel zolang de nieuwe Hispeed-treinstellen niet geleverd worden (en dat is zeker niet eerder dan eind 2009) kan de Thalys ook geen 300km/u gaan rijden op de HSL.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:56:40 #97
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63407339
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:39 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
Dat is een ander type treindan zoals op de foto. Op die foto staat DDAR+mDDM, wat jij beschrijft is DDM1+1800.
pi_63407344
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:39 schreef James1988 het volgende:
Mooie foto. Lelijke trein.

Ik zit nu in zo'n trein, in de "Otter". Met rode bankjes.
Dat is dus een andere trein Rode bankjes betekend 6baks DDM, op de foto zie je een DD-AR met groene bankjes
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:09:49 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63407771
ai, dan maar via Hilversum, of bus 52
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63407777
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is een ander type treindan zoals op de foto. Op die foto staat DDAR+mDDM, wat jij beschrijft is DDM1+1800.
Reden die niet met een 1700 over het algemeen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')