WACHT tot de blauwe inkt gedroogd is, er kan NOG een trein komenquote:MAASTRICHT - De snelle treinverbinding tussen Maastricht en Brussel blijft. De Belgische en Nederlandse spoorwegen NMBS en NS hebben daartoe maandag in Maastricht een contract getekend voor minimaal drie jaar.
De proef met de snelle trein tussen Brussel, Luik en Maastricht, ging in december 2006 van start en was volgens de NMBS zeer succesvol.
Het reizigersaantal van de Maastricht-Brussel Express steeg in twee jaar tijd met 125 procent, tot ongeveer 1240 reizen per dag. De NMBS neemt het beheer, ook op Nederlands grondgebied, voor haar rekening. NS verzekert in Maastricht elk uur de aansluiting met een Intercity naar Eindhoven.
Of als je later kunt beginnen en vervolgens een rustige snelweg hebtquote:Op maandag 24 november 2008 19:26 schreef dennistd het volgende:
Conclusie:
Sneeuw is heel leuk, als je maar niet de deur uit hoeft.
tsja, ik had vandaag geen auto helaas....quote:Op maandag 24 november 2008 19:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Of als je later kunt beginnen en vervolgens een rustige snelweg hebt![]()
Ah precies, die 100 taxichauffeurs. Daar moet de NS wel rekening mee houden. Die 100.000 reizigers, nee joh! Dat is toch raar? De NS heeft toch geen belang bij taxichauffeurs?quote:Op maandag 24 november 2008 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en daarom is er een taxibedrijf of zelfs meerdere die zich helemaal kleurenblind rijden tussen Tilburg en OisterwijkEn reken maar niet op blije gezichtjes van de heren taxichaufs als de NS daar even een trein laat stoppen
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot. Dat wil je niet op elk klein stationnetje los laten. Dat kan alleen op grotere stations waar genoeg personeel is om het zooitje ongeregeld een beetje in het gereel te houden en waar, als dat nodig is, politie etc opgeroepen kunnen worden.quote:Op maandag 24 november 2008 20:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ah precies, die 100 taxichauffeurs. Daar moet de NS wel rekening mee houden. Die 100.000 reizigers, nee joh! Dat is toch raar? De NS heeft toch geen belang bij taxichauffeurs?
Dan vraag ik me af: Waarom kunnen de nachttreinen in Duitsland dan wel als stoptrein rijden? Daar is ook lang niet op elke S-Bahn-halte personeel aanwezig.quote:Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot. Dat wil je niet op elk klein stationnetje los laten. Dat kan alleen op grotere stations waar genoeg personeel is om het zooitje ongeregeld een beetje in het gereel te houden en waar, als dat nodig is, politie etc opgeroepen kunnen worden.
Met als verschil dat in Duitsland als je al plannen hebt om een bushokje in te rammen je al gelijk opgepakt zal worden, terwijl in Nederland je nog niet eens opgepakt kan worden als je bezig bent ermee.. Daarvoor moet eerst onder toezicht van politie een bushokje worden ingetrapt alvorens ze iets mogen doen.quote:Op maandag 24 november 2008 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af: Waarom kunnen de nachttreinen in Duitsland dan wel als stoptrein rijden? Daar is ook lang niet op elke S-Bahn-halte personeel aanwezig.
Daar had een T'tje in Hengelo ook last van toen ie van spoor 2b naar 1a wisselde, schijnbaar had daar op de kruising nog geen e-mat geredenquote:Op maandag 24 november 2008 21:20 schreef Nightshadow het volgende:
Zag vandaag een VIRM-4 rijden tussen Zutphen en Deventer.. Kwamen allemaal vlammen van de pantograaf af, zichtbaar tot enkele honderden meters afstand... Valt mij wel op dat hij erg stil is als die rijdt op een aardige snelheid..
Elektreau is tôphe!quote:Op maandag 24 november 2008 21:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar had een T'tje in Hengelo ook last van toen ie van spoor 2b naar 1a wisselde, schijnbaar had daar op de kruising nog geen e-mat gereden
Sowieso, waarom zetten we ze niet in hun blote kont in een houten schuifwandwagen? En rijden we direct door naar het oosten?quote:Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot.
Zo heten ze niet. Ze heten matrixdisplays.quote:Op maandag 24 november 2008 21:44 schreef knars het volgende:elektronische koersroldingen
In het echt ben ik ook een vervelende muggenzifter, maak je geen zorgen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:38 schreef Charango het volgende:
Dat gekibbel altijd, ik houd het gewoon op 'Bestemmingsaanduiding'....
Dat wist ik dan nog nietquote:Deze "Albatros" is momenteel weer volop in het nieuws. De Italiaanse fabrikant Ansaldobreda kan deze treinstellen niet op tijd leveren. De kans bestaat zelfs dat deze fabriek failliet gaat, omdat de Deense spoorwegen op het punt staan een grote bestelling te annuleren vanwege een grote overschrijding van de leverdatum.
AlItalia failliet, AnsaldoBreda failliet. Hoera voor Italië!quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wist ik dan nog nietMaar het kan er ook nog wel bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |