abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63486025
Eindelijk eens goed nieuws
quote:
MAASTRICHT - De snelle treinverbinding tussen Maastricht en Brussel blijft. De Belgische en Nederlandse spoorwegen NMBS en NS hebben daartoe maandag in Maastricht een contract getekend voor minimaal drie jaar.
De proef met de snelle trein tussen Brussel, Luik en Maastricht, ging in december 2006 van start en was volgens de NMBS zeer succesvol.
Het reizigersaantal van de Maastricht-Brussel Express steeg in twee jaar tijd met 125 procent, tot ongeveer 1240 reizen per dag. De NMBS neemt het beheer, ook op Nederlands grondgebied, voor haar rekening. NS verzekert in Maastricht elk uur de aansluiting met een Intercity naar Eindhoven.
WACHT tot de blauwe inkt gedroogd is, er kan NOG een trein komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 24 november 2008 @ 19:26:56 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63486256
Wat een zooitje weer....

Vanmorgen:
Ik kom om 7.45u op station Enschede met de bus. Vervolgens wil ik de stoptrein van 7.47u nemen: staat ie er nog niet. Vervolgens komt hij om 7.50u aanrijden, iedereen eruit, vervolgens iedereen erin, is het inmiddels 7.55u. Vervolgens wordt er omgeroepen: ivm een defect kunnen we niet vertrekken, ga maar met de intercity. Iedereen naar de intercity rennen, die vertrekt uiteindelijk om 8.02u ofzo. Vervolgens heb ik in Hengelo een half uur op de bus moeten wachten die +33 had. In die tijd zag ik om 8.10u de stoptrein alsnog langsrijden, vijf minuten later gevolgd door de stoptrein van 8.10u.

Vanmiddag:
De bus was laat waardoor ik de stoptrein van 17.05u van Hengelo naar Enschede miste. Vervolgens wachten op de intercity. om 17.25u kwam er nog een BR189 met een sliert RailPro-wagens langs richting Oldenzaal. Vervolgens kwam de internationale trein er nog aan met +35, waar al bijna iedereen in wou stappen, aangezien deze met vervangend ICM reed. Vervolgens kwam om 17.40u dan toch eindelijk weer een trein naar Enschede, waardoor ik een half uur later dan normaal thuis was....

Conclusie:
Sneeuw is heel leuk, als je maar niet de deur uit hoeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 24 november 2008 @ 19:34:13 #228
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_63486487
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:26 schreef dennistd het volgende:
Conclusie:
Sneeuw is heel leuk, als je maar niet de deur uit hoeft.
Of als je later kunt beginnen en vervolgens een rustige snelweg hebt
pi_63486496
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja.
Mja, is inderdaad de vraag of dat goed komt... de HSL kennende
  Redactie Sport maandag 24 november 2008 @ 19:39:58 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63486654
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:34 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Of als je later kunt beginnen en vervolgens een rustige snelweg hebt
tsja, ik had vandaag geen auto helaas....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_63487026
Ik kon vanmiddag lekker met een overvolle metro naar Amsterdam CS omdat er nog geen treinen naartoe reden. Meteen weer gezeik omdat ik met m`n arm tegen iemand zijn hoofd aan stond, zodat ik me tenminste nog vast kon houden. Sommige mensen kunnen echt niet begrijpen dat je je soms in rare bochten moet wringen als je niet om wilt vallen. Dat soort gasten moeten voortaan maar lekker op een lege metro wachten, stelletje mongolen.
Tok.
  maandag 24 november 2008 @ 20:29:49 #232
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_63488241
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daarom is er een taxibedrijf of zelfs meerdere die zich helemaal kleurenblind rijden tussen Tilburg en Oisterwijk En reken maar niet op blije gezichtjes van de heren taxichaufs als de NS daar even een trein laat stoppen
Ah precies, die 100 taxichauffeurs. Daar moet de NS wel rekening mee houden. Die 100.000 reizigers, nee joh! Dat is toch raar? De NS heeft toch geen belang bij taxichauffeurs?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  maandag 24 november 2008 @ 20:43:22 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63488660
Voor 10 nachtklanten een trein laten stoppen heeft ook niet zoveel nut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63489516
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:29 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ah precies, die 100 taxichauffeurs. Daar moet de NS wel rekening mee houden. Die 100.000 reizigers, nee joh! Dat is toch raar? De NS heeft toch geen belang bij taxichauffeurs?
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot. Dat wil je niet op elk klein stationnetje los laten. Dat kan alleen op grotere stations waar genoeg personeel is om het zooitje ongeregeld een beetje in het gereel te houden en waar, als dat nodig is, politie etc opgeroepen kunnen worden.
pi_63489873
Zag vandaag een VIRM-4 rijden tussen Zutphen en Deventer.. Kwamen allemaal vlammen van de pantograaf af, zichtbaar tot enkele honderden meters afstand... Valt mij wel op dat hij erg stil is als die rijdt op een aardige snelheid..
pi_63489949
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot. Dat wil je niet op elk klein stationnetje los laten. Dat kan alleen op grotere stations waar genoeg personeel is om het zooitje ongeregeld een beetje in het gereel te houden en waar, als dat nodig is, politie etc opgeroepen kunnen worden.
Dan vraag ik me af: Waarom kunnen de nachttreinen in Duitsland dan wel als stoptrein rijden? Daar is ook lang niet op elke S-Bahn-halte personeel aanwezig.
pi_63490249
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af: Waarom kunnen de nachttreinen in Duitsland dan wel als stoptrein rijden? Daar is ook lang niet op elke S-Bahn-halte personeel aanwezig.
Met als verschil dat in Duitsland als je al plannen hebt om een bushokje in te rammen je al gelijk opgepakt zal worden, terwijl in Nederland je nog niet eens opgepakt kan worden als je bezig bent ermee.. Daarvoor moet eerst onder toezicht van politie een bushokje worden ingetrapt alvorens ze iets mogen doen.
  maandag 24 november 2008 @ 21:44:09 #238
136283 knars
Teethgrinder
pi_63490615
Nachttrein op Alexander voegt weinig toe, binnen Rotterdam is het nachtvervoer op zich al redelijk. Woerden voegt zo mogelijk nog minder toe, en is niet eens een echt intercitystation.

Vanochtend zouden er dus geen treinen rijden tussen Utrecht en Amsterdam via Amstel. Ok, logisch. De ICs van .25 en .55 reden om via Hilversum, fair enough. Maar hoe zit dat met de ICs van .10 en .40? Op de CTAs stond "niet instappen" en de elektronische koersroldingen van de VIRM van 8.40 zei Duivendrecht. Ik nam de gok en kwam inderdaad zonder stops op Duivendrecht terecht, waarna de VIRM weer in het geheim terug ging naar Utrecht.

Was dit eenmalig ivm aansluiting van een internationale trein, of heeft de NS dit de hele spits (of de hele dag) volgehouden zonder het bekend te maken? Volgens de NS site, tt 751, traphic.nl enz. enz. zou dit totaal niet rijden. Of heb ik iets in de communicatie gemist?
  Redactie Sport maandag 24 november 2008 @ 21:51:35 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63490865
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:20 schreef Nightshadow het volgende:
Zag vandaag een VIRM-4 rijden tussen Zutphen en Deventer.. Kwamen allemaal vlammen van de pantograaf af, zichtbaar tot enkele honderden meters afstand... Valt mij wel op dat hij erg stil is als die rijdt op een aardige snelheid..
Daar had een T'tje in Hengelo ook last van toen ie van spoor 2b naar 1a wisselde, schijnbaar had daar op de kruising nog geen e-mat gereden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 24 november 2008 @ 22:04:28 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63491342
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar had een T'tje in Hengelo ook last van toen ie van spoor 2b naar 1a wisselde, schijnbaar had daar op de kruising nog geen e-mat gereden
Elektreau is tôphe!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63493002
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Overgrote deel van de reizigers in het Nachtnet is uitschot.
Sowieso, waarom zetten we ze niet in hun blote kont in een houten schuifwandwagen? En rijden we direct door naar het oosten?

Je overdrijft natuurlijk wel een beetje he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 november 2008 @ 23:29:40 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63494047
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:44 schreef knars het volgende:elektronische koersroldingen
Zo heten ze niet. Ze heten matrixdisplays.
pi_63494248
Dat gekibbel altijd, ik houd het gewoon op 'Bestemmingsaanduiding'....
Socialist in Mercedes
pi_63494710
Komende weken is er nog wel vertraging rond Amsterdam is de verwachting, omdat de brug ook aardig gesloopt is en ook een hoop spoor/wissels.

Bron: OHIH forum
............................
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:01:42 #245
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63494805
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:38 schreef Charango het volgende:
Dat gekibbel altijd, ik houd het gewoon op 'Bestemmingsaanduiding'....
In het echt ben ik ook een vervelende muggenzifter, maak je geen zorgen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:05:55 #246
136283 knars
Teethgrinder
pi_63494908
Ja, ok, matrixdisplays. Maar hoe zit het nou met die ICs naar Alkmaar die ineens naar Duivendrecht gingen zonder dat iemand er iets vanaf wist?
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:20:29 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63495271
Dat is voor mij ook een vraag. Misschien een vraag voor de CVL.
pi_63498376
quote:
Deze "Albatros" is momenteel weer volop in het nieuws. De Italiaanse fabrikant Ansaldobreda kan deze treinstellen niet op tijd leveren. De kans bestaat zelfs dat deze fabriek failliet gaat, omdat de Deense spoorwegen op het punt staan een grote bestelling te annuleren vanwege een grote overschrijding van de leverdatum.
Dat wist ik dan nog niet Maar het kan er ook nog wel bij

Gelezen bij Nico Spilt trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:47:44 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63499040
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wist ik dan nog niet Maar het kan er ook nog wel bij
AlItalia failliet, AnsaldoBreda failliet. Hoera voor Italië!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63499425
Voor de liefhebbers vanaf zondag 7 december: Spoor van leven op Rtl4
http://www.rtl.nl/programma/spoorvanleven/home/index.xml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')