abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63366982
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:27 schreef Nightshadow het volgende:
Ook de regionale kranten kunnen er af en toe wat van:
[..]

Bron: http://www.destentor.nl/regio/lochem/epse/4065378/Maatregelen-tegen-sluipverkeer-N348.ece

Is toch echt de lijn van Zutphen-Winterswijk..

In ieder geval gaan ze wat doen aan het sluipverkeer, wat vorig jaar een leven kostte, aldus de krant. Klopt ook gedeeltelijk, maar de hoofdoorzaak is een storing in de mini-AHOB. het onderzoeksrapport van de IVW Zijn leuke rapportjes inderdaad om door te lezen
Al was dat ongeluk dan weer WEL aan de lijn Zutphen - Oldenzaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63367223
elementair staaltje gootjournalistiek weer ja die lapo van het vorige topic.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63373319
Donauwalzer erbij.
pi_63380946
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 12:44 schreef von_Preussen het volgende:


Op maandag 10 november 2008 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus hoppa, wisseltje er tussen, barrels van PEG uitrusten met ATBNG en rijden!!!


Als ik het op google maps goed zie. en mijn herinnering me niet fopt, dan liggen de sporen gewoon vast aan elkaar en zou alleen het stootblok verwijderd moeten worden waardoor je zo door kan rijden. Dat de beveiliging dan kuren gaat vertonen, dat is mischien wel waar, maar fysiek zijn de sporen volgens mij gewoon aangesloten.

Het is mischien wat lastig te zien op deze foto, maar achter het stootblok loopt het spoor gewoon door en is het wordt de andere zijde als opstelspoor gebruikt.


Het bordje "H" op de voorgrond is natuurlijk iets wat uit Duitsland komt.

En weet iemand of het spoor hier rechts d.m.v. een wissel ook "vast" ligt aan de lijn naar Gronau?
Kwam van de week precies tot stilstand met de IC tussen bij de stootblokken in. Toen viel mij ook op dat er een gat zit in het spoor, en het dus niet met elkaar is verbonden. En moest ik meteen weer aan deze discussie denken


Verder vandaag nog een opmerkelijk vervoer gezien per trein
Namelijk een hijskraan


Dit was te Almelo, verder naar achteren stonden ook nog de rupsbanden, ook enorme krengen ...
Trein stond om 6 uur nog steeds te Almelo, vervoer gaat vermoedelijk verder richting Hengelo en dan Duitsland.
pi_63381089
Klopt thatsme, en trein komt uit Roosendaal, waarie al paar dagen stond. Daarvoor kwam ie uit België. Leuk dat je m gespot hebt =)
pi_63381418
Ben wel benieuwd wat dat is met die kraan eigenlijk. We hebben hier ook nog weleens van die dikke jopen staan. Vaak vast, soms mobiel (om de vaste kranen mee op te bouwen). Erg fotogeniek altijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 november 2008 @ 19:20:55 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63381917
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.

Ze zijn alle 3 1x keer in Nederland geweest . Iemand?
  donderdag 20 november 2008 @ 19:24:33 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63382016
Sorry, ik heb alleen een dia van een trein met tanks en een 1300 er voor...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63382321
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.
Volgens mij klopt die zin niet, aangezien je altijd op zoek bent 'naar' iets en niet op zoek 'van' iets..
pi_63382390
Vandaag 20 minuten stil gestaan in de internationale trein naar brussel net na Leiden.
Was een probleem met de motor. :\
  donderdag 20 november 2008 @ 19:42:25 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63382597
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens mij klopt die zin niet, aangezien je altijd op zoek bent 'naar' iets en niet op zoek 'van' iets..
quote:
Ouwe mopperpot
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 20 november 2008 @ 19:57:26 #37
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63383084
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vandaag 20 minuten stil gestaan in de internationale trein naar brussel net na Leiden.
Was een probleem met de motor. :\
Het was zeker weer die kl*te HLE 11.8!? Ik wist het.
pi_63385533
Net binnen op ANP:

DEN HAAG (ANP) - De eerste treinen op de hogesnelheidslijn HSL Zuid laten opnieuw op zich wachten. Verkeersminister Camiel Eurlings deelde dat donderdag mee in de Tweede Kamer. De Kamer reageerde woedend, ook omdat de minister de exploitant HSA te hulp wil schieten om een faillissement af te wenden.

Het spoortracé is klaar, maar HSA heeft niet op tijd treinen beschikbaar. De Italiaanse fabrikant Ansaldo Breda kan niet op tijd locomotieven leveren.

In januari zouden de eerste treinen tussen Amsterdam en Rotterdam gaan rijden, maar dat gaat niet door. Wanneer er wel kan worden gereden, is onduidelijk.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 november 2008 @ 21:16:43 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63385606
is dat nog nieuws? Het zou me verbazen als AnsaldoTilburg over 5 jaar al kan leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 november 2008 @ 21:17:15 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63385629
Gloeiende gloeiende, wat een gepruts.

Die order bij AB mag van mij nu echt ontbonden worden, dan maar geen V250's. Siemens vragen of ze nog ICE's overhebben die geschikt zijn voor de HSL-Zuid lijkt me een betere optie.

Stelletje prutsers daar in Italië
pi_63386079
Ach dat hadden we x jaar geleden toch al verwacht. Sommige 'treinbouwers' mogen eigenlijk helemaal geen treinbouwer zijn. Lutsers af en toe...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 november 2008 @ 21:29:19 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63386141
Gewoon in de toekomst een clausule maken dat de treinenbouwer zich bewezen moet hebben in tijdige levering van stellen. Ben je zo van AnsaldoTilburg af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63387119
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan dit Moet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 november 2008 @ 21:58:05 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63387382
Nouja, één voordeel: dan hebben de vingerververs ook meer tijd om het ATB-magnetischveldstoringsprobleem op te lossen
pi_63389027
geen binnenlandse HSL-treinen.

maar wel de treinen Thalys Amsterdam-Parijs?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 20 november 2008 @ 22:43:54 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63389126
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:41 schreef Caesu het volgende:
geen binnenlandse HSL-treinen.

maar wel de treinen Thalys Amsterdam-Parijs?
Ohja. Die hebben we ook nog.

Nouja, laat die nog maar even over de huidige route rijden, tot de vingerververs uitgevingerverfd zijn.
pi_63391016
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd nog steeds op zoek van de "Wildwasser 3" "Eurostar" en de "Olympia Looping" die altijd per trein naar kermissen worden vervoerd.

Ze zijn alle 3 1x keer in Nederland geweest . Iemand?
Kermissen liggen normaal gesproken toch niet direct bij een station?

Afijn, toch nog maar een beetje een serieuze tip. Op de Cranger Kirmes staat elk jaar wel minstens één van die attracties. Begint altijd op de eerste vrijdag in Augustus, dus je kan alvast uitrekenen wanneer je met een SchönerTagTicket NRW op pad moet gaan.
pi_63391881
Heel verrassend natuurlijk nog een paar jaar extra vertraging voor de HSL.

Alleen ik snap niet waarom ze nu over hebben dat de Ansaldo Breda V250 nog jaren duurt, daarom hebben we toch deze treinen rijden tot dat de V250 helemaal werkt in 2012?



[ Bericht 9% gewijzigd door sander89 op 21-11-2008 00:57:20 ]
............................
pi_63392076
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik moet volgende week bij Prorail aan de slag (gedatcheerd en heeft eigenlijk niks met het spoor te maken)
So we just called him Fred too
pi_63392284
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, een paar Siemens Velaro's hadden ze zo van de plank kunnen trekken, maar AnsaldoRoosendaal beweert weer eens het voor 3 stuivers minder te kunnen, en in Nederland krijg je dan dit Moet ik me er nou WEER over gaan opwinden? Ben je mal zeg, ik blijf aan de gang
Ansaldo nu bij mij in de stad... waar... waar... gaat molotov cocktails maken....

Ach ja, 't zal nog wel een tidj duren eer die V250's uiteindelijk in Nederland rijdend en wel te bewonderen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')