quote:Op donderdag 13 november 2008 21:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Hai allemaal,
Nou even een update; Thijmen is iig aangekomen![]()
Maar veel? Neuh niet echt. De eerst keer dat we dus gingen wegen was hij 3270 en gistermiddag 3325.
Maar ik heb ook een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg en ik heb m net even voor zijn badje gewogen (zonder kleertjes en luier ook) en gaf 3360 aanMaargoed... het begin is er. Ik blijf het de komende weken even goed in de gaten houden. Erg prettig dat ik Thijmen nu zelf kan wegen 1 x per dag.
quote:Op maandag 17 november 2008 11:58 schreef YPPY het volgende:
Het is heel raar. Het is maar goed dat ik op mijn werk zit en vanmiddag een cursus heb. Anders was ik nu een emo-kip.Het was zo lang zo belangrijk voor me. Zo lang de enige reden om te 'bestaan'. En die is dan weg. Maar ik ben nu d'r mama, dus er zijn inmiddels 100 andere redenen. Alleen dat hele kleine beetje reden dat over was is nu weg. Eigenlijk meer een detail. Ik ben wazig he? Nou ja, ik ga wel even een broodje halen, lekker naar buiten.
Vervang Ive door Tomas en ruim en jaar door bijna 2 jaar en het is wat ik ook zou zeggen. Achteraf ben ik heel blij dat hij het zelf zo langzaam heeft afgebouwd en uiteindelijk zelf gestopt was. Toen vond ik het ook best moeilijk en nu heb ik echt zoiets van 'het was mooi/goed zo'quote:Op maandag 17 november 2008 12:21 schreef cattie het volgende:
YPPY, ik snap je volkomen. Ive heeft ook zelf besloten te stoppen door niet meer te drinken bij mij (hij was toen wel nog maar ruim een jaar) en ik moet zeggen dat ik achteraf blij ben dat het zo gegaan is. Dikke, want het is best emotioneel!
Wat je zou kunnen proberen is tijdens het voeden een ketting om te doen met gekleurde kralen .quote:Op maandag 17 november 2008 21:49 schreef Grijs het volgende:
Hier gaat het zo z'n gangetje met voeden, hoewel Marlien steeds nieuwsgieriger wordt... Een doek over haar heen wil nog wel eens helpen, maar helaas niet altijd... 't is toch een fase, hè?
Ik denk het niet, het is alsof Anna het echt zelf doorhad: normaal gesproken wil ze als ze wakker wordt zo snel mogelijk in bed liggen bij ons om wakker te worden en te drinken (de laatste tijd dus wat minder vaak), maar vanochtend was het 'nee! slape! meer slape!!' en wilde ze nog even in d'r eigen bedje liggen om wakker te worden. En dat doet ze dus echt nooooooooit.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:54 schreef Kersjes het volgende:
Maneki heeft weer een mysterie... Vaag dat je steeds maar weer klachten krijgt.
YPPY![]()
Is het nu echt klaar, heeft Anna er zelf ook niet meer om gevraagd?
Geweldig dat ze zo zelf beslist!quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:20 schreef Jarno het volgende:
Ik denk het niet, het is alsof Anna het echt zelf doorhad: normaal gesproken wil ze als ze wakker wordt zo snel mogelijk in bed liggen bij ons om wakker te worden en te drinken (de laatste tijd dus wat minder vaak), maar vanochtend was het 'nee! slape! meer slape!!' en wilde ze nog even in d'r eigen bedje liggen om wakker te worden. En dat doet ze dus echt nooooooooit.
Wat lief dat je dat schrijft hier!quote:Ben ook supertrots op YPPY, super goed gedaan deze periode van ruim 2 jaar met heel veel zelfopoffering. Nu is de tijd gekomen om weer (nog meer) aan jezelf te denken..
Dat is ook een goed idee!quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:01 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen proberen is tijdens het voeden een ketting om te doen met gekleurde kralen .
Gewoon zelf iets aan elkaar rijgen en alleen dragen tijdens het voeden. Kan ze mooi naar kijken en ermee spelen terwijl ze bij je drinkt. Stopt ze met drinken? Dan direct de ketting weer af doen.
De andere reacties zijn ookquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:20 schreef Jarno het volgende:
Ben ook supertrots op YPPY, super goed gedaan deze periode van ruim 2 jaar met heel veel zelfopoffering. Nu is de tijd gekomen om weer (nog meer) aan jezelf te denken..
Volgens mij heb jij dan ook een heel lieve man/vriend. En dat verdien je ook.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:41 schreef YPPY het volgende:
[..]
De andere reacties zijn ookmaar deze helemaal.
Heel herkenbaar. Hier wil hij ze soms ook gewoon nog eens zien voor hij gaat slapen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:25 schreef Kersjes het volgende:
LotteDat soort dingen zijn zo lief!
We hadden het hier eerder over die kleintjes die geen genoeg kunnen krijgen van mama's borsten. Het begint hier een beetje extreem te worden, hij word echt BOOS als ik ze wil bedekken. En de hele dag topless rondlopen zie ik ook niet zitten![]()
Gisteravond bijvoorbeeld lag hij op zijn deken op de grond (hij is ziek) terwijl ik naast hem tegen de bank geleund zat. Hij stond op, trok schreeuwend mijn shirt omlaag maar wilde niet drinken en ging weer liggen. Toen ik me weer wilde aankleden werd hij boos, en dit herhaalde zich nog een paar keer. Hij wilde dus gewoon liggen kijken naar mijn borsten, meer niet.
M. vond het hilarisch in ieder geval.
"Daaaaaa"quote:
Grapjes aan de borstquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:54 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het nu Jepali? Heb je nog gebeld?
Ben benieuwd hoe de borstvoeding bij Owlet gaat!
Even eenstukje
Lotte lag vanmorgen op bed te rollen, rolde opeens tegen m'n borst aan, deed ham tegen m'n t-shirt aan.
Goed, t-shirt omhoog, Lotte drinken. En elke keer rolde ze weer terug, slokje drinken, rollen, slokje drinken, rollen
En een lol dat ze had
het is nooit te laat om het zonder te doenquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:06 schreef OooLizaooO het volgende:
Owlet, goed nieuws!
Als ik jouw verhaal lees, vraag ik me wel af waarom het mij dan neit gelukt is om van het tepelhoedje af te raken. Ik denk dat ik er te lang mee gewacht heb, waardoor Ben zo gewoon geworden is aan het tepelhoedje en de bijhorende drinktechniek dat het nu te laat is om het zonder te doen.
Wat p_iglet zegt. Heel veel mensen denken dat hun kind al eerder aan vaste voeding toe is dan die 6 maanden (o.a. omdat ze het eten uit je mond kijken of zelf van alles in de mond stoppen) maar om een bekende lactatiekundige maar even te quoten 'als je baby op jouw autosleutels sabbelt wil dat nog niet zeggen dat hij klaar is om rijlessen te nemenquote:Op donderdag 27 november 2008 14:27 schreef p_iglet het volgende:
graag pas vanaf 6 maanden beginnen, zeker met brood!!
gluten voor 6 maanden verhoogd enorm de kans op glutenintollerantie en coeliakie!!
Ook het sabbelen op broodkorstjes!!!!
Ik weet het ook niet precies, als het alleen aan de voedingswaarde ligt kan het niet zoveel kwaad lijkt mij.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
Wat luistert Saar goed zeg! Hoeft ze ook niet te komen helpen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja welja, anders krijgt die gekke muts van het cb straks nog gelijk met 3 tot 4 keer is normaal
Dat dusquote:Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ook hoor! `s Nachts alleen al
Ik weet dat het periodes zijn, maar ze heeft vanaf maandag amper wat gedronken.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Het zijn vaak maar perioden van slecht drinken hoor mrien. Maar even je hart luchten is altijd fijn.
Gelukkig gaat het weer beter.
Als antwoord omdat hij vindt dat je wat met je kennis moet doen of uit pure nijd?quote:Op donderdag 4 december 2008 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Ik heb me gister opgegeven als lid van de vbn. (als antwoord op een discussie met M.)
het gaat alleen in dit verhaal niet om de curve.. Het maakt bij Koosje niet uit welke curve je neemt.. de lijn van de groei gaat niet omhoog.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Koosje, realiseer je dat jouw kindje tegen een curve wordt gehouden van het cb!!! Deze curve is slechts een gemiddelde, in dat gemiddelde zitten heeeeel veel kinderen die kunstvoeding krijgen (zeker met 9 maanden).
Wat je even kan doen is een curve invoeren op borstveoding.com, deze curve is meer geschikt voor kinderen die borstvoeding krijgen. Maar ook hier geld, het is een gemiddelde!
Jennifer heeft precies hetzelfde. Volgens de cb cuve dipt ze zelfs, volgende borstvoedingcurve zit ze prima op het gemiddelde lijntje.
Stella hoefde op een gegeven moment ook niet meer. Vanaf toen kon ik eigenlijk de borstvoeding wel borsttroost noemenquote:Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn madam heeft besloten dat ze niet meer wil drinken bij me, overdag. Ze is de hele dag al koppig aan het doen, maar wel een boterham met korst en al verslinden binnen 10 minuten en een mango. Misschien is ze een beetje overvoerd aan het raken?
5 tandjes en het is heel lang goed gegaan. Ze is nu alleen verkouden en ja hoor, gisteren links gebeten (en hard!) en vandaag rechts dus ik ben weer in evenwicht, heb nu 2 pijnlijke tepels. Eigenlijk had ik voor m'n gevoel graag willen gillen en vloeken maar ja...ik heb dus heel netjes en kort 'au!' geroepen. Dat begreep ze en ze liet los. Ik heb echt m'n best gedaan om niet al te heftig te reagerenquote:Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef mrien het volgende:
Hoe zijn jullie omgegaan met baby's/kinderen die een tandje hebben en eventueel gaan bijten?
Ja, bij jou is het probleem nog groter, ze drinkt ook geen moerdermelk uit de fles he?quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:29 schreef E.T. het volgende:
Ik neem maar wel m'n kolf mee donderdag, we zijn best lang weg en ik heb geen zin in natte plekken in m'n kleren. Als ik voel dat het nodig is, zal ik kolven.. niet omdat het 'moet' ivm productie, ik geloof niet dat een avondje nu nog zo veel uitmaakt.
En Ticootje.. ik zou er momenteel heel wat voor geven als kolven de oplossing is voor langer dan een uurtje wegAls jij echt weg moet kan Jennifer nog makkelijk andere dingen drinken .. dat is hier niet mogelijk, ik kan kolven tot ik een ons weeg.. voorraad genoeg.. maar ze moet het nog binnen krijgen he..
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bedquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:38 schreef PM-girl het volgende:dan was het inderdaad loshalen en toespreken.
Toen ik op invoeren drukte, twijfelde ik al over de benamingquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bed![]()
sorry
quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bed![]()
sorry
De eerste dagen gaf ik de borstvoeding zonder dat er mensen bij waren, in het begin is het al lastig genoeg vond ik en wilde ik dat ze gewoon goed aanhapte. Na een paar dagen voelde ik me er dusdanig zeker in dat als m'n schoonouders of andere bekenden er waren, ik gewoon voeding gaf.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:09 schreef Dakota het volgende:
vraagje he.. gaven jullie bv in t openbaar (of bij je schoonouders op de bank) of gingen jullie dan ergens anders zitten?
Dat sowieso, als het in het openbaar moet dan moet het. maar als je ervoor kan kiezen om het ergens anders te doen zou je het dan doen. dat was meer mijn vraag.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:01 schreef Jelief het volgende:
Dakota, het welzijn van je kindje gaat gewoon zwaarder wegen dan de opinie van anderen.
reinhilde, dat zou heel goed door dat kloofje kunnen komen. Heb je verder geen harde en of rode plekken in/op die borst?
Je zou de eerste niet zijn hoor.quote:
thanksquote:Op woensdag 17 december 2008 11:59 schreef mrien het volgende:
Ik heb het wel gedaan, eerst eentje gekocht ongeveer in het einde van de zwangerschap. Toen de borstvoeding in de eerste week goed liep heb ik vrij snel 2 bijgekocht/besteld om te kunnen wisselen (en omdat ze toen toch vrij snel nat waren van het lekken
Stuwing heet dat, maar dat gaat ook weer over. Als je met verlof bent kun je gewoon een bh kopen die lekker zit. Koop desnoods niet een hele dure. Als je na je kraamtijd de stad weer eens induikt neem je er gewoon nog een paar mee.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef juttertje het volgende:
[..]
thanks
en moet je ze dan een beetje groter kopen, of ongeveer dat ze passen? Want ik begreep dat je borsten nog vrij veel kunnen groeien als de borstvoeding op gang komt?
Een verstopte melkkanaaltjes, al is het verschil tussen dat en een ontsteking vaak moeilijk te zien.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:37 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn rechterborst doet echt gillend pijn nu. Ik heb ook 3 knobbels gevoeld.![]()
Thomas wel eraan laten drinken, maar nu, 10 min na het drinken, doet het nog steeds pijn.![]()
Het zal geen stuwing meer zijn denk ik, en ik hoop ook dat geen ontsteking is.. zijn er nog andere mogelijkheden?
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Reinhilde het volgende:
Het is toch een stuk ingrijpender/pijnlijker/lastiger dan ik had gedacht moet ik zeggen. Maar, aan de andere kant, links gaat het wel heel goed nu, en dan vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven!
En de reacties van jullie:quote:Op maandag 1 december 2008 22:39 schreef mrien het volgende:
In hoeverre kan het echt kwaad als een flesje opgewarmde borstvoeding langer dan een uur gegeven wordt?
Volgens mij is dat vandaag op de creche het geval geweest (moet ik nog navragen voor de zekerheid) en dat is natuurlijk niet de bedoeling..maar ik vraag me het toch nog even af..
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:16 schreef Jelief het volgende:
Dat uur voor dat flesje is volgens mij vanwegede bacteriegroei. Hoe ernstig dat is of hoe snel dat gaat weet ik niet, misschien kun je daar iets over vinden op bv.com.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
Ik moest toen nog navragen of het inderdaad gebeurd was, bleek dus inderdaad zo te zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Jelief het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies, als het alleen aan de voedingswaarde ligt kan het niet zoveel kwaad lijkt mij.
Ik ga even zoeken...
over opwarmen
Er staat alleen dat lang bewaren niet goed is. Er staat nog wel wat over het afbreken van de beschermende stoffen bij verwarming boven de 35 c. Warm houden is nietgoed ivm bacteriegroei en eventuele voedselvergiftiging.
Ik heb doorgezet met de tepelkloven ook al was het soms echt een verschrikking en vooral het harde aanhappen was heel pijnlijk; maar daarna was het ook weg.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef owlet het volgende:
Reinhilde, probeer Thomas in ieder geval een keer aan te leggen met zijn kin naar de harde plek. Dan heb je de meeste kans dat hij de verstopping weg drinkt.
Ik durf het bijna niet te zeggen na het hele Manekiverhaal, maar als het goed is kan je er van uit gaan dat als dit en het kloofje weg is het alleen maar makkelijker en fijner gaat worden. Ik vind het knap van je dat je door gaat!
en ja, die lactatiekundige of een contactpersoon van VBN of LLL is een aanrader. Met een contactpersoon kan je altijd even bellen. Vrijblijvend en zonder kosten.
ga ik vandaag even proberen te doen!quote:Op donderdag 18 december 2008 20:35 schreef Jelief het volgende:
Mrien om witheet van te worden zeg. Je kunt ook een vrijwilliger bellen denk ik wel.
Ik vond het ook ingrijpend, maar het went echt.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:17 schreef Marie79 het volgende:
[..]
![]()
Ik herken dit zo, dat het een stuk ingrijpender is die borstvoeding!
Dan voeg ik er nog even aan toe dat regelmatig een flesje geven geen garantie is dat ze het ook effectief blijven doenquote:Op vrijdag 19 december 2008 10:46 schreef mrien het volgende:
Mag ik er dan nog even aan toevoegen dat je ook regelmatig het flesje moet blijven geven als het eenmaal goed gaat (dat hadden wij dus niet gedaan toen we een week op vakantie waren).
Fijn dat dat goed gaat Maneki! Lijkt me ook stug dat ze dan honger heeft
Ik wordt ook van m'n borsten wakker (dat klinkt wel heel vreemdquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:09 schreef mrien het volgende:
Tijd voor jezelf is ook belangrijk
Gisteravond besloten dat we gingen kijken hoe lang Lotte zou slapen, eigenlijk in de veronderstelling dat ze ergens 's nachts wel zou komen. Ik om half 10 gekolfd, daarna lekker op tijd naar bed gegaan.
Om 6 uur werd ik wakker, niet van Lotte maar van een zeer pijnlijke rechterborst. Toch maar even de ergste druk eraf gekolfd, weer gaan slapen en zij werd pas om 8 uur wakker toen ik haar uit bed haalde (vond het wel lang genoeg geweest)
Best apart, wordt je niet van je kind wakker maar van je borst!
Na een paar minuten kolven was de pijnlijke plek gelukkig weg, voelde echt niet prettig aan!
Bedankt!quote:owlet schreef:Wat een superfoto
![]()
Dit komt me echt héél bekend voor, je zou het zo over Leander kunnen hebben!quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:44 schreef mrien het volgende:
Haha ook een goede instelling
Ik kon achteraf pas de link leggen hoor, ze was ziek geweest, dronk 4 dagen heel weinig en toen anderhalve week later waren ze er opeens
Lotte heeft trouwens ook wel periodes een voorkeursborst, de andere is dan niet goed om te drinken![]()
Maar ik merk dat ze nu ook wel erg afgeleid wordt door tv/kat die langs komt lopen/andere kat die langs komt lopen/papa die iets zegt/iets anders wat ze ziet. Tja, er is opeens zoveel te zien voor die kleintjes!
Dank voor de infoquote:Op zondag 28 december 2008 11:35 schreef p_iglet het volgende:
Nee hoor, BV kindjes kunnen ook diaree krijgen.
Alleen is de spreiding van normaal bij borstvoeding kindjes veel groter. 4 poepluiers per dag kan normaal zijn, maar 1 per 2 weken ook.
Als zijn ontlasting anders is dan anders, en veel dunner dan kan diaree heel goed.
Dat het door jou eten komt is onwaarschijnlijk, waarschijnlijk is dat hij een virusje heeft of wellicht een tandje krijgt.
gebakken tennisballen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gebakken tennisballen![]()
Maar het werkt wel, ik kreeg al een tsr in de auto
Uitstekendquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:27 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, alles ok met Avalon aan de borst?
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebbenquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:43 schreef PM-girl het volgende:
Wauw Owlet, wat zul je trots zijn! Fijn dat het goed gaat!
Maneki, ik snapte het ook niet. Is het de smaak van de syntocinon die je aan gebakken tennisballen doet denken?
Er zit natuurlijk ook niet echt smaak aan neusspray, omdat je hem in je neus hebt! Ik heb hem ook ooit eens gehad, maar ik ben bang voor neussprays dus ik heb hem niet vaak gebruikt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebben
Gelukkig durfde madam na een slaap en even afkoelen wel weer gewoon te drinken zonder piepen. Nu nog even stoppen met m`n tepel uitwringen met haar tanden, dan ben ik ook weer blij
Ja! Vorige week al, ben vergeten hier te reageren zie ik...quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:10 schreef Llewella het volgende:
Iemand ambertje trouwens al gespot op borstvoeding.com?
Ik heb snel even een printscreen gemaakt voor het er weer af wordt gehaald.
Ik had Amber gezien op borstvoeding.com, mooie foto Llewella!quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:29 schreef mrien het volgende:
Wat een lieve foto!
Kunnen kinderen opeens meer melk uit de borst drinken in kortere tijd?
Lotte dronk eerst vaak een minuut of 8-10 per borst. Nu mag ik al blij zijn als ik ongeveer 5 minuten haal, de andere is vaak nog minder.
Ze lijkt wel tevreden te zijn en heeft ook wel goede luiers. Nu krijgt ze natuurlijk wel bijvoeding sinds een week of 2, zou dat zoveel schelen?
M'n borsten voelen ook een stuk leger aan, heel apart!
Hoquote:Op woensdag 31 december 2008 11:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik denk dat ik het gebruik van de neusspray maar moetstaken ofzo..ben vanmorgen na het gebruiken ervan onderuit gegaan toen ik bep een schone luier ging geven. Eng. Bah
Hier was het eerst 30 minuten per borst, toen 20 minuten, toen 15, toen zomaar ineens 8quote:Op woensdag 31 december 2008 11:15 schreef Ticootje het volgende:
jen drinkt ook heel kort. 5 minuten vind ik al heel wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |