abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64084112
Ik voed overal; naja; ik heb 1 keer geweigerd; bij de partner van m'n moeder; omdat ik me daar niet veilig bij voel.

Verder juist bij familie of schoonfamilie voel ik me op m'n gemak en ben ik echt heel makkelijk; dan ga ik niet eens proberen alles bedekt te houden of wat.

Net ook; voeden in de woonkamer; terwijl er af en aan bouwvakkers binnenstormen. Ik moet wel; boven was het even niet meer te doen wegens de keet die ze maken.

Eerste keer in het openbaar was midden in artis geloof ik; gewoon op een bankje; wel met de laagjes methode of in de ringsling (al lopende zelfs).

Enige waar ik dan ook wel me zit; als anderen er maar geen aanstoot aan nemen; zelf schaam ik me er niet voor ofzo, ik vind het juist iets heel moois.

Reinhilde; fijn dat het beter gaat!!! Ik heb 4 weken last gehad van tepelkloven; maar ben blij dat ik doorgezet heb want nu sinds het over was ging het ook gewoon prima! Wel merk ik nog steeds verschil tussen m'n linker en rechterborst; rechts is altijd wat gevoeliger/lekt meer etc; daar had ik ook de ergste tepelkloof.

Ik heb ook een voedingsbeha gekocht aan het einde van de zwangerschap; gewoon 1 van de hema; en een maat C; zodat ik nog wel iets kon groeien. Overigens is mijn cupmaat gewoon vrij constant gebleven; volle B/kleine C, d'r is amper wat bijgekomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Llewella op 17-12-2008 12:20:45 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64106025
Mijn rechterborst doet echt gillend pijn nu. Ik heb ook 3 knobbels gevoeld.

Thomas wel eraan laten drinken, maar nu, 10 min na het drinken, doet het nog steeds pijn.
Het zal geen stuwing meer zijn denk ik, en ik hoop ook dat geen ontsteking is.. zijn er nog andere mogelijkheden?
pi_64106119
Aanleggen en nog eens aanleggen. Warm maken voor een voeding en zoveel mogelijk die harde knobbels wegmasseren. Verder goed rusten, lekker een dagje in bed inlassen morgen samen met je ventje.
Succes en ik hoop dat het meevalt!
Saartje
pi_64106164
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:37 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn rechterborst doet echt gillend pijn nu. Ik heb ook 3 knobbels gevoeld.

Thomas wel eraan laten drinken, maar nu, 10 min na het drinken, doet het nog steeds pijn.
Het zal geen stuwing meer zijn denk ik, en ik hoop ook dat geen ontsteking is.. zijn er nog andere mogelijkheden?
Een verstopte melkkanaaltjes, al is het verschil tussen dat en een ontsteking vaak moeilijk te zien.

Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking artikel op borstvoeding.com
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64106255
Dat ga ik proberen. Mijn moeder zei al 'ga even lekker douchen' maar dat is met mn wond niet zo fijn.
Blegh wat ben ik aan het zeuren!

Dagje bedrust morgen, en masseren, en warm houden dus. Ok.
pi_64106421
Tearsong, bedankt voor de link! Heb het gelezen, even afwachten hoe het vannacht en morgenochtend is.
  donderdag 18 december 2008 @ 07:17:22 #207
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64109526
He bah vervelend Reinhilde, succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64109777
Reinhilde, je mag af en toe best lekker zeuren hoor
Hoe is het vannacht gegaan?

Ik heb ook overal en altijd gevoed toen Devin kleiner was, maar bijvoorbeeld in een restaurant ofzo ging ik meestal wel in een rustig hoekje zitten. Vooral voor Devin, hij raakte anders veel te snel afgeleid. Maar als hij dan losliet zat ik ineens half in mijn blootje, met een beetje pech melk in de rondte te spuiten Altijd dus een hydrofiele luier bij de hand, ook erg handig om de blote buik te bedekken.
Een van de vreemdste voedingsmomenten:
We waren vorig jaar naar de BedrijfsautoRAI. Toen we in het restaurant op de begane grond zaten wilde ik Devin voeden en omdat het zo druk was ging ik aan de zijkant zitten voor het raam. Er liep buiten, aan de achterkant van het gebouw, geen hond, kon dus best. Net toen Devin begin te drinken stopte er vlak voor mijn neus een dubbeldekker tourbus en stapten er een hele hoop boeren mannen uit die naar me gingen zwaaien, hun duimen opstaken en een paar maakten zelfs foto's

Dakota, het is gewoon zo vanzelfsprekend om je kind de borst te geven, ook in het openbaar! Ik heb nooit topless op het strand gezeten ofzo, voel ik me niet prettig bij. Maar voeden op het strand, borst uit de bikini floepen en gaaaaan, vond ik heel fijn, natuurlijk en bovenal handig.
.... met gevoel voor drama....
pi_64111721
Brr Reinhilde, wat vervelend! Hopelijk ben je er snel van af
  donderdag 18 december 2008 @ 10:33:55 #210
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64112245
Wanneer weten jullie zeker dat jullie kindje de borst leeg heeft gedronken / klaar is met drinken?
Ik vind dat soms zo moeilijk in te schatten, Maarten neemt op een gegeven moment geen grote slokken meer, maar als ik in mijn tepel knijp komt er nog wel melk uit. Hij is soms ook totaal wel 3 kwartier bezig met drinken, is dat normaal? Hij komt ook niet heel veel aan, hij is nu 3285 met een geboortegewicht van 3130 (hij is 4 weken). Kortom ik voel me gewoon even erg onzeker of het wel allemaal goed gaat... en wat kan ik nog meer doen dan gewoon veel aanleggen als hij erom vraagt?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64112438
Je borst is "leeg" als je zuig-zuig-slok krijgt in plaats van zuig-slok-zuig-slok.

Jen laat gewoon los als de borst leeg is, of gaat aan de tepel trekken of op mijn borst slaan.

Je kan niets meer doen dan gewoon voeden op verzoek en erop vertrouwen dat hij genoeg krijgt. Je kunt wel opletten dat hij goed tevreden is na een voeding, dat hij vette achtermelk binnenkrijgt (dus niet meteen na een uur weer honger heeft, met uitzondering van regeldagen).

Je kan ook een keertje extra gaan wegen op het cb. Soms zit het verschil net in een grote plas of net gepoept. En vraag aan de cb-arts of hij/zij vindt of hij goed genoeg aankomt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 18-12-2008 10:49:26 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64112760
Een borst is nooit leeg Daarom zal er altijd een beetje melk uit komen als je er in knijpt, ook als er net aan die borst gedronken is.

Als hij op een gegeven moment na het snelle drinken (om de toeschietreflex op te wekken) en het regelmatig drinken (om zijn honger te stillen) nog een beetje ligt na te genieten (af en toe een slokje, dan weer even stil) kan je er van uit gaan dat hij het leeuwendeel van zijn voeding wel binnen heeft.

Dat hij drie kwartier bezig is met drinken zegt niet zo veel. Het ene kind drinkt rustiger dan het andere kind en bij de ene vrouw stroomt er veeeeel melk in korte tijd en bij de andere vrouw duurt het wat langer voor er net zo veel melk gegeven is.
Een kindje dat niet voldoende voeding uit de borst krijgt wordt onrustig aan de borst. Bijvoorbeeld door niet meer te willen drinken, te huilen, steeds maar weer aan te happen.
Als je dat niet merkt dan denk ik dat Maarten lekker zijn buikje vol drinkt

Veel aanleggen is inderdaad de truc. En als hij dat uit zichzelf niet om de drie uur doet dan zou ik hem zelf aanleggen.

Ken je de hongersignalen? Huilen is voor babies een laatste redmiddel om aan te geven dat ze honger hebben. Eerder kan je al zien dat ze wat onrustiger worden, op hun handjes sabbelen en hun mondje vertrekken op zoek naar de tepel. Door dan al aan te leggen weet je zeker dat je zo optimaal mogelijk aanbiedt want een rustig kind drinkt beter dan een overstuur kind.

Als Maarten uit zichzelf om voedingen komt, alert is als hij wakker is en af en toe ook rustig slaapt, als hij geel poept en luiers vol plast, groeit inplaats van afvalt en als hij kan drinken wanneer hij wil dan zou ik me zelf niet te veel zorgen maken. Dan doe je het gewoon hartstikke goed

Mocht hij nou zo weinig groeien dat er op he CB wordt gesproken van bijvoeden dan is het misschien een goed idee om een lactatiekundige op te zoeken om te kijken wat zij voor tips heeft,
Elke ml kunstvoeding gaat ten koste van de productie van BV dus er zijn betere (lange termijn-)oplossingen dan meteen KV bijgeven
pi_64112838
Hoevaak is er trouwens gewogen?

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat als je nu maar 2x hebt gewogen met 2 verschillende weegschalen, dan kan ook daar nog een probleem zitten.

Mijn "advies" is om over een week gewoon nog eens te wegen.
pi_64115524
Vannacht de kiezen op elkaar gezet en ook gevoed met rechts. Mn borst voelt erg zwaar en gevoelig, ik voel het de hele tijd. Vandaag nog maar even doorzetten, hete washandjes erop en masseren voor het voeden. Doet het morgen nog pijn, dan ga ik naar de dokter.

Het is toch een stuk ingrijpender/pijnlijker/lastiger dan ik had gedacht moet ik zeggen. Maar, aan de andere kant, links gaat het wel heel goed nu, en dan vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven!
pi_64116258
Heb je al een LK gebeld Reinhilde? Meestal wordt het gewoon vergoed door je verzekering.
pi_64116968
Reinhilde, probeer Thomas in ieder geval een keer aan te leggen met zijn kin naar de harde plek. Dan heb je de meeste kans dat hij de verstopping weg drinkt.

Ik durf het bijna niet te zeggen na het hele Manekiverhaal, maar als het goed is kan je er van uit gaan dat als dit en het kloofje weg is het alleen maar makkelijker en fijner gaat worden. Ik vind het knap van je dat je door gaat!
en ja, die lactatiekundige of een contactpersoon van VBN of LLL is een aanrader. Met een contactpersoon kan je altijd even bellen. Vrijblijvend en zonder kosten.
pi_64117132
mijn verhaal was en is een uitzondering, ik denk niet dat iemand daar rekening mee hoeft te houden
Het voeden an sich gaat hier trouwens helemaal goed met 1 borst. Ze komt niets te kort, vind het alleen wel heel vervelend dat al m`n truitjes naar links trekken maar als dat het enige is
De steken lijken nu ook wel weer over te zijn, gelukkig

Ik zou eens beginnen met een contactpersoon te bellen Reinhilde. Als je er dan voor je gevoel nog niet uitkomt, of het niet vertrouwt kun je een lactatiekundige eens mee laten kijken. Soms worden ze vergoed door je verzekering maar als je het zeker wil weten moet je dat eerst nakijken in de voorwaarden
Succes!
Saartje
  donderdag 18 december 2008 @ 13:16:07 #218
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64117257
Hé meiden,

Bedankt voor jullie snelle antwoord!
Het stelt me wel weer gerust hoor, en ik denk ook wel dat ik alles doe wat jullie zeggen!
Ik heb nu 3x gewogen op het cb, 2x vrijdags en nu een keer woensdag (omdat ik ook naar de arts moest).
De arts vond het trouwens niet zorgwekkend dat hij zo 'weinig' was aangekomen... Ik zat me net te bedenken dat Maarten natuurlijk ook eerst is afgevallen, tot 2880 dus hij is 400 gram aangekomen in 3 weken tijd (dat klinkt al een stuk beter).
  donderdag 18 december 2008 @ 13:17:57 #219
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64117312
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Reinhilde het volgende:
Het is toch een stuk ingrijpender/pijnlijker/lastiger dan ik had gedacht moet ik zeggen. Maar, aan de andere kant, links gaat het wel heel goed nu, en dan vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven!

Ik herken dit zo, dat het een stuk ingrijpender is die borstvoeding!
pi_64117353
400 in drie weken! Da's meer dan netjes
  donderdag 18 december 2008 @ 13:20:07 #221
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64117383
Ja stom eigenlijk, vanmorgen had ik alleen maar 3130 en 3285 gram in mijn hoofd...
pi_64118766
Ik hou dat bellen zeker in mijn hoofd, ik wacht vandaag nog even af. De voeding net deed al iets minder pijn dan gisteravond, toen zat ik echt te huilen tijdens het voeden. Ik ga net zo lang door totdat het echt echt echt niet meer gaat; er is een grote kans dat mijn mannetje allergieen heeft, voor mij reden genoeg om door te zetten.

Ik zet nu steeds tijdens het voeden radio 4 aan; daar worden we allebei erg rustig van.
pi_64126855
Remember this one?
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:39 schreef mrien het volgende:
In hoeverre kan het echt kwaad als een flesje opgewarmde borstvoeding langer dan een uur gegeven wordt?
Volgens mij is dat vandaag op de creche het geval geweest (moet ik nog navragen voor de zekerheid) en dat is natuurlijk niet de bedoeling..maar ik vraag me het toch nog even af..
En de reacties van jullie:
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:16 schreef Jelief het volgende:
Dat uur voor dat flesje is volgens mij vanwegede bacteriegroei. Hoe ernstig dat is of hoe snel dat gaat weet ik niet, misschien kun je daar iets over vinden op bv.com.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Jelief het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet precies, als het alleen aan de voedingswaarde ligt kan het niet zoveel kwaad lijkt mij.
Ik ga even zoeken...

over opwarmen
Er staat alleen dat lang bewaren niet goed is. Er staat nog wel wat over het afbreken van de beschermende stoffen bij verwarming boven de 35 c. Warm houden is nietgoed ivm bacteriegroei en eventuele voedselvergiftiging.
Ik moest toen nog navragen of het inderdaad gebeurd was, bleek dus inderdaad zo te zijn.
Ze waren in de veronderstelling dat het langer mocht, oke..kan gebeuren, verteld dat het max een uur was.

Nu is het dus weer gebeurd
Zat bijna 2 uur tussen het opwarmen en leegdrinken (weet niet of de melk weer opnieuw opgewarmd is)..
Heb helaas niets op internet kunnen vinden over waarom lang bewaren niet goed is, denk dat ik maar even iemand ga bellen of mailen hierover (lacatiekundige ofzo).
Baal er wel van zeg en geef de volgende keer maar een schema mee hoelang je moedermelk mag geven
pi_64130139
Mrien om witheet van te worden zeg. Je kunt ook een vrijwilliger bellen denk ik wel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64131153
ik heb inderdaad toendertijd een schema gegeven. Ook omdat ze dachten dat melk in de koelkast maar 1 dag houdbaar was. Dus ze wilden bijna melk gaan weggooien.
pi_64131581
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef owlet het volgende:
Reinhilde, probeer Thomas in ieder geval een keer aan te leggen met zijn kin naar de harde plek. Dan heb je de meeste kans dat hij de verstopping weg drinkt.

Ik durf het bijna niet te zeggen na het hele Manekiverhaal, maar als het goed is kan je er van uit gaan dat als dit en het kloofje weg is het alleen maar makkelijker en fijner gaat worden. Ik vind het knap van je dat je door gaat!
en ja, die lactatiekundige of een contactpersoon van VBN of LLL is een aanrader. Met een contactpersoon kan je altijd even bellen. Vrijblijvend en zonder kosten.
Ik heb doorgezet met de tepelkloven ook al was het soms echt een verschrikking en vooral het harde aanhappen was heel pijnlijk; maar daarna was het ook weg.
Ik heb toen ook veel in de rugbyhouding aangelegd; en veel wisselen van houdingen.
2 weken geleden (?) had ik wel weer een pijnlijke plek; maar dat is overgegaan; waarschijnlijk toch gewoon een verstopt kanaaltje geweest. En hier ook rechts die dus last van die dingen heeft.

Amber staat als het even meezit a.s. woensdag op borstvoeding.com; ik had een foto ingestuurd en kreeg een mailtje terug dat de kans redelijk groot was dat ie geplaatst zou worden Ben benieuwd
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64141490
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:35 schreef Jelief het volgende:
Mrien om witheet van te worden zeg. Je kunt ook een vrijwilliger bellen denk ik wel.
ga ik vandaag even proberen te doen!
als ik nou te weinig flesjes had meegegeven was het misschien wwat anders geweest, maar ik geef alijd 1 extra mee, die wij uiteindelijk vaak moeten weggooien

Hoe is het gisteren gegaan E.T.?
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:38:57 #228
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64141650
mrien, wat stom

En snappen doe ik het niet, want ook kunstvoeding kan je na opwarmen niet langer dan een uur bewaren/geven, dus daar kan gewoon geen verwarring over zijn
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:28:29 #229
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64143017
Wat jojo zegt KV laten ze toch ook niet staan?

Hier is het gister hartstikke goed gegaan
Om half 5 heb ik nog even gevoed, daarna heeft Nienke gegeten en gebadderd. Oma heeft 'r toen nog even mee naar beneden genomen om rond te kruipen en daarna is ze zonder problemen gaan slapen. Om half 12 werd ze wakker en heeft ze een potje fruit en een soepstengel gegeten en is daarna weer naar bed gegaan zonder problemen

De fles heeft ze een paar slokken uit gedronken, maar dat was het toch niet. Gelukkig heeft ze het zonder fles dus ook goed gedaan met wat noodoplossingen.

Ik was de hendel van m'n kolf vergeten, dus heb lopen klooien met kolven, maar dat was wel ff nodig. (en ondanks dat ik de melk weg wilde gooien heb ik het VIA-bekertje vol in m'n tas gedaan en dat is gaan lekken portemonnee en alle spullen nat )
Om 1.30 heeft ze bij mij een beetje gedronken toen we weer thuis waren en toen vanmorgen om 7.30 weer

Ik ben echt opgelucht dat het zo goed is gegaan en m'n schoonmoeder niet de hele avond met een krijsend kind heeft gezeten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64143041
Dan snap ik het ook even helemaal niet
pi_64143087
Wat fijn dat het zo goed ging E.T.!
Goede oplossing van het potje fruit!
Balen van je tas en portemonnee
Ik kan de opluchting goed voorstellen
pi_64143147
fijn ET! Maar minder van het lekken.

Rechterborst doet gelukkig al iets minder pijn, al heb ik wel 2 flinke blauwe plekken .
pi_64143378
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:17 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Ik herken dit zo, dat het een stuk ingrijpender is die borstvoeding!
Ik vond het ook ingrijpend, maar het went echt.
Nu vind ik het zó verschrikkelijk makkelijk. Leander heeft altijd precies op dezelfde tijd honger. komt hij een keer een half uur eerder, dan komt hij de voeding daarna niet eerder, maar gewoon op de standaard tijd. De afwijking is ongeveer 10 minuten

Ik vind het zo lekker om gewoon BV te kunnen geven zonder problemen! Het gaat gewoon helemaal goed nu En het is lekker makkelijk, geen gezeur met flessen en dingen uitkoken enzo
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:44:53 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64143502
Mag ik voorzichtig even waarschuwen om na een week of 6 toch af en toe maar regelmatig met een flesje te oefenen? Je weet maar nooit, en dan is het erg handig als ze het wel kunnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64143511
Fijn dat het goed ging E.T.!
Ik ben de laatste tijd aan het proberen om Saar niet de borst te geven als ze voor middernacht wakker wordt. Ze mag er dan alleen even uit om even rustig te worden en daarna gaat ze weer haar bed in. Als je toch een hele bak prak op hebt, yoghurt toe en daarna nog een bv lijkt het mij namelijk erg stug dat je om 22.00 wakker wordt van de honger. Eigenlijk gaat dat heel erg goed!

Reinhilde, blauwe plekken Wat vreemd!
Saartje
pi_64143545
Mag ik er dan nog even aan toevoegen dat je ook regelmatig het flesje moet blijven geven als het eenmaal goed gaat (dat hadden wij dus niet gedaan toen we een week op vakantie waren).

Fijn dat dat goed gaat Maneki! Lijkt me ook stug dat ze dan honger heeft
pi_64143644
Blauwe plekken ken ik ook niet inderdaad.
Wel zuigplekken omdat Leander in mijn borst hapte ipv in mijn tepel en meteen als een debiel begon te zuigen

Doet hij de laatste tijd gelukkig niet meer
pi_64143692
Ik heb eigenlijk nog nooit met de fles geoefend hebben we tot nu toe ook nog niet nodig gehad.
Maar kan me wel voorstellen dat het handig is inderdaad!
pi_64143898
freecell; ik zou het wel zeker proberen.
Wij hebben vanaf 8 a 9 weken afentoe flesje gegeven.
En vervolgens wilde ze de eerste keer bij opa en oma het flesje niet; terwijl ze dat thuis bij papa wel gewoon dronk, maar dat was gelukkig verholpen met onder het kinnetje te kriebelen.

Het is echt zo handig als het wel lukt; en ook leuk voor tara om afentoe een flesje te geven.
Amber Mae
pi_64143930
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:46 schreef mrien het volgende:
Mag ik er dan nog even aan toevoegen dat je ook regelmatig het flesje moet blijven geven als het eenmaal goed gaat (dat hadden wij dus niet gedaan toen we een week op vakantie waren).

Fijn dat dat goed gaat Maneki! Lijkt me ook stug dat ze dan honger heeft
Dan voeg ik er nog even aan toe dat regelmatig een flesje geven geen garantie is dat ze het ook effectief blijven doen
(tenzij je KV bedoelt natuurlijk)
Liande kreeg vanaf 1 week na de geboorte 2x per week een flesje ivm lessen avondonderwijs. Met net geen 4 maand was het ineens gedaan, en heeft mevrouw een hele maand geweigerd om uit flesjes te drinken. (en ik begon weer te werken met 4m1w, dus dat heeft nog stress gegeven)

Voor de rest niet echt meer meegelezen in dit topic, maar aan alle nieuwe BV-moeders: veel succes gewenst, en regelmatig advies vragen natuurlijk (hier of aan een lactatiekundige).
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:24:27 #241
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64144655
Het is idd erg makkelijk, de bv... altijd bij de hand. Ingrijpend bedoel ik door de onzekerheid, of hij wel genoeg heeft gedronken.
Maarten heeft ook nog niet echt een ritme overdag, we beginnen vaak wel rond 7 uur, 3 kwartier voeden en dan is hij vaak erg wakker. Hij valt wel bij me in slaap vaak maar wordt weer wakker als ik hem terug in de wieg leg en slaapt dan niet meer en huilt dan.
Ik geef hem dan weer eerder eten en zo hebben we dan niet echt vaste tijden. Dat vind ik ook wel ingrijpend, als in doenig/druk.
Een flesje gaan we volgende week mee beginnen. Is het dan het makkelijkste om na de bv af te kolven en dat dan voor de volgende keer te geven?
pi_64144706
Wij hebben ook geen vaste tijden hoor Marie!

Je kunt wat afkolven na de borstvoeding, maar ook tussen 2 voedingen in, bijvoorbeeld anderhalf uur na een voeding. Je kunt ook tegelijk kolven en voeden, maar als Maarten beide borsten drinkt is dat niet heel handig.
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:31:37 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64144882
Maarten drinkt idd beide borsten, ik zie het dan wel of ik het na de voeding doe of er tussen in...
Hij heeft nu trouwens 2x 2 borsten gehad, hij sliep na de eerste 'sessie' en toen ik hem weglegde werd hij wakker en begon weer te mekkeren. Dus toen aangelegt en hij dronk verder, daarna hield ik hem rechtop, kwam er zo een golf melk terug (recht in mijn decoleté ) en hij wilde nog wel meer, dus nog maar een keer aangelegd, borst nr. 4... En nu ligt hij lekker in zijn wagen en kan moeders even rustig fok!ken...
er is ook een afwas die erg hard roept
pi_64182713
Tijd voor jezelf is ook belangrijk

Gisteravond besloten dat we gingen kijken hoe lang Lotte zou slapen, eigenlijk in de veronderstelling dat ze ergens 's nachts wel zou komen. Ik om half 10 gekolfd, daarna lekker op tijd naar bed gegaan.
Om 6 uur werd ik wakker, niet van Lotte maar van een zeer pijnlijke rechterborst. Toch maar even de ergste druk eraf gekolfd, weer gaan slapen en zij werd pas om 8 uur wakker toen ik haar uit bed haalde (vond het wel lang genoeg geweest)
Best apart, wordt je niet van je kind wakker maar van je borst!
Na een paar minuten kolven was de pijnlijke plek gelukkig weg, voelde echt niet prettig aan!
pi_64188755
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:09 schreef mrien het volgende:
Tijd voor jezelf is ook belangrijk

Gisteravond besloten dat we gingen kijken hoe lang Lotte zou slapen, eigenlijk in de veronderstelling dat ze ergens 's nachts wel zou komen. Ik om half 10 gekolfd, daarna lekker op tijd naar bed gegaan.
Om 6 uur werd ik wakker, niet van Lotte maar van een zeer pijnlijke rechterborst. Toch maar even de ergste druk eraf gekolfd, weer gaan slapen en zij werd pas om 8 uur wakker toen ik haar uit bed haalde (vond het wel lang genoeg geweest)
Best apart, wordt je niet van je kind wakker maar van je borst!
Na een paar minuten kolven was de pijnlijke plek gelukkig weg, voelde echt niet prettig aan!
Ik wordt ook van m'n borsten wakker (dat klinkt wel heel vreemd ) en dan niet eens van Amber. Ik begin een uur voor het wakker worden meestal flink te lekken; ga dan op m'n rug liggen om m'n rechterborst wat te ontlasten (die lekt; en dat is de kant waar ik het liefst op slaap).

En voor de dames doe proberen met verschuivingen in de nachtrust; gewoon doen!

Ik ben toen ook gaan proberen met speentje snachts te geven ipv snachts voeden; en dat werkte super; ze had helemaal geen honger maar werd gewoon even wakker dan; en viel met de speen snel weer in slaap; eten hield haar juist wakker. En nu heb ik een blije en goed-doorslapende dame; zelfs bij opa en oma heeft ze van de week bij haar eerste logeerpartijtje goed doorgeslapen; van ca 20:00 tot 6:30. (Maargoed; ik reken me nog niet rijk; houd nog steeds het phenomeen fases in m'n hoofd met het idee dat ze wellicht zometeen nog een fase kan krijgen waarin ze ineens niet meer doorslaapt ).
Amber Mae
pi_64205647
Jullie maken Amber niet meer wakker voor een late voeding?
Wij Lotte eigenlijk altijd wel, vaak gaat ze 's avonds namelijk al rond 5/6 uur slapen en dan maken we haar rond 10/11 uur nog even wakker voor drinken en schone luier
Gisteren heb ik haar bijvoorbeeld wel weer wakker gemaakt, waren dag op stap geweest en ze had om 8-12-16 (en 17:30 een beetje) gedronken, toen vond ik toch dat ze te weinig gedronken had
pi_64211822
Ze zit op zo'n 6 voedingen per dag; met de late voeding dronk ze nauwelijks nog en had ze steeds ook nog een schone luier; dus hebben we die maar afgeschaft. Een enkele keer dat ze nog een late voeding krijgt; naar behoefte. De dag start hier meestal redelijk vroeg.
Amber Mae
pi_64217671
De late voeding drinkt ze hier nog vrij goed
Van de week kreeg ik haar amper wakker, toen had ik wel iets van laten we het eens proberen
Afgezien van het feit dat ik zeker weet dat ik dan met ongelooflijke stuwing zal zitten, vind mijn man het nog wel erg gezellig. Hij is 's avonds vaak pas thuis als Lotte al in bed ligt en hij vind het dan altijd nog wel erg leuk om d'r nog even te zien

Kolf je 's avonds dan nog een keer of red je het inmiddels zonder?
pi_64338572
Er had zojuist iemand tijdens het drinken ineens spontaan volledig de slappe lach.
Echt zo lief

Van drinken kwam niet zoveel meer
pi_64339000
Pepijn
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: