abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63576266
huh, is er echt zo veel mis met shoarma dan? het is niet mijn favoriete vlees (want vet en met veel toevoegingen) maar die paar keer dat wij het eten eet Ronja gewoon mee. En dan krijgt ze ook een minibeetje "sausiebij", want wat papa en mama eten moet nagedaan worden
pi_63576860
Die shoarma lijkt me niet zo slecht. Lekker met wat extra groenten erbij.

Wij zijn begonnen met groente en van volgens het lijstje van Kleintjes. Steeds eerst bv en daarna pas eten. Pas na 8 maanden kreeg ze ander drinken dan mm. Ik ben blij dat we het rustig opgebouwd hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63577168
Emma eet ook (kip)shoarma,geen volwassen portie. De groente halen we de dag erna wel weer in;)
en on-topic Emma lust graag knoflook, vast doordat ik het zowel tijdens de zwangerschap als daarna gewoon door ben blijven eten en ze er dus via de mm al aan gewend is geraakt
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63577855
Het ging hier meer om de hoeveelheid, het kind at net zoveel als de aanwezige volwassenen. Nou ja, het was haar verbazing en ik gebruikte het meer om te illustereren "voor je het weet zijn ze de borst ontgroeid, is die niet meer het belangrijkst in hun leven en zitten ze aan de ......"

En zoete bv van knoflooksaus, wat grappig
Devin vindt knoflook ook lekker trouwens, sowieso houdt hij wel van gekruid eten met een sterke smaak.
.... met gevoel voor drama....
pi_63682510
Echt, ik wilde iets vragen over de borstvoeding, maar ik heb het topic al een hele tijd open staan, maar weet echt niet meer wat ik vragen wilde..

Wat ik me in ieder geval ook nog afvroeg is dit.
Lotte heeft nu een aantal keer geslapen van 's avonds 8/9 uur tot de volgende ochtend 7 uur. Nu vonden m'n borsten dit eigenlijk toch echt te lang en werd ik met ontzettende stuwing wakker
Zo ook vanmorgen, gisteravond was ze opeens wakker (door het hoesten), om 8 uur voeding gegeven, om 9 uur nog een poging gedaan (ze was nog wakker) maar toen wilde ze niet meer. Zij is naar bed gegaan en toen ik om 5 uur vannacht wakker werd door stuwing was ik niet echt vrolijk..het was dat Lotte een vreselijke hoest aanval kreeg en ik haar maar uit bed gehaald heb waardoor ze nog wat kon drinken, maar anders was ik maar gaan kolven denk ik

Is dit een kwestie van wennen?
Word de stuwing vanzelf minder?
Gaat de productie dan niet ontzettend achteruit?

Ah, en ondertussen ben ik er weer achter wat ik vragen wilde..
In hoeverre kan het echt kwaad als een flesje opgewarmde borstvoeding langer dan een uur gegeven wordt?
Volgens mij is dat vandaag op de creche het geval geweest (moet ik nog navragen voor de zekerheid) en dat is natuurlijk niet de bedoeling..maar ik vraag me het toch nog even af..
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:16:56 #106
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63688719
Mrien, volgens mij heb ik in die overgangsperiode Emma nog wel even aangelegd voordat ik ging slapen. Het is ook een kwestie van wennen natuurlijk, die stuwing wordt vanzelf minder. Zolang Lotte kan drinken op de momenten dat zij behoefte heeft (als ze bij jou is)zou je productie voldoende moeten blijven.

Dat uur voor dat flesje is volgens mij vanwegede bacteriegroei. Hoe ernstig dat is of hoe snel dat gaat weet ik niet, misschien kun je daar iets over vinden op bv.com.
pi_63688872
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:34:59 #108
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63689102
Hier loopt net als bij Kaith de productie rap terug dus enkel nog een avondvoeding. Even tutten samen op bed en dan lekker slapen en verder zijn we aan de nutrilon gegaan weer. Bij Eva heeft het iets langer geduurd als bij Kaith dus dat is mooi meegenomen. Extra aanleggen en rustige daagjes met zijn tweetjes mochten allemaal niet baten na een week of 12 gemiddeld is het bij Mibos gewoon bijna over. Jammer maar het is niet anders...

Even over het shoarma stukje. Kaith eet het ook gewoon mee en lust ook knoflook mede omdat ik in mijn zw.schap en tijdens het bv alles gewoon ben blijven eten en zij het dus ook gewoon lust. Nadeel is wel dat mevrouw geen flauw eten wil. Dus bij opa en oma een karbonaadje met peper en zout blijft staan terwijl de pikante kip er wel ingaat maar dat is een beet off topic, sorry.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:07:17 #109
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63689783
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
Ik weet het ook niet precies, als het alleen aan de voedingswaarde ligt kan het niet zoveel kwaad lijkt mij.
Ik ga even zoeken...

over opwarmen
Er staat alleen dat lang bewaren niet goed is. Er staat nog wel wat over het afbreken van de beschermende stoffen bij verwarming boven de 35 c. Warm houden is nietgoed ivm bacteriegroei en eventuele voedselvergiftiging.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jelief op 02-12-2008 10:18:18 ]
pi_63703315
Gisterenochtend vroeg ze er voor het eerst weer om (ik dacht al dat ze vergeten was dat mm bestaat) "mama drinken". We hebben maar gezegd dat het op is en haar water gegeven. Het is toch wel op inmiddels he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:10:08 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_63709831
Ik heb nog van tijd tot tijd dat het nog niet op is Yps
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:22:42 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63710342
Nienke lijkt toch een speen te gaan snappen

Een Avent-tuit zonder anti-lek ging 'wel aardig' al is dat wel geklooi met hoe groot is het slokje dat je naar binnen giet en het wordt een zooitje als ze zich er zelf mee ging bemoeien Maar de laatste paar dagen begon ze ook wel eens aan de tuit te zuigen.. ik heb dus vanavond een speen nr.4 op de fles gedaan en zowaar.. Het geheel behoeft nog wel wat oefening enzo, maar de ergste zorg is weg!
Goed vol blijven houden met oefenen en voorraadje bouwen

Zo zit ik straks een stuk geruster op m'n kerstdiner; ik zag me al met m'n eigen auto achter de bus aanrijden zodat ik weg kan mocht het drama te groot worden thuis. (en dus de helft van de fun in de bus missen ) maar als dit zo doorgaat kan ik gewoon met de bus mee
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:51:35 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63711425
YPPY! Wat bijzonder dat Anna er nu ineens om vroeg! Dan merk je toch echt dat het geheugentje prima werkt van die peuters.

ET, goed van Nienke! En fijn voor jou!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63713330
Wat goed van Nienke, echt fijn dat het toch lijkt te lukken.

Dat had ik niet verwacht PM. Juist omdat ik hier had gelezen dat oudere kindjes het vrij snel vergeten. Gelukkig snapt ze heel goed wat 'op' betekent.

Troel: ik denk dat het wel lukt als ze probeert, maar dat doe ik toch maar niet.
*OUD heilige*
pi_63718164
Fijn ET!
  woensdag 3 december 2008 @ 11:04:17 #116
94046 PM-girl
pi_63720219
YPPY, dat is goed, anders krijg je een gefrustreerd kindje.
Simon drinkt nog graag, maar ik beperk het tot 3 a 4 ochtenden per week nu. Vraag me af hoe lang dat gaat lukken!
*
pi_63725539
Hier ben ik helaas gedwongen om te kolven om de productie nog enigszins op peil te houden
Lotte drinkt momenteel heel slecht (hoesten, verkouden etc) en wil amper bij mij drinken en heeft slechte plasluiers (gisteren al bij de huisartsenpost geweest)
Ze drinkt ongeveer 5 minuten aan 1 borst en aan de andere dan soms 1/2 minuten.
Ik leg haar erg vaak aan, maar ze wil gewoon niet.
Vanmorgen ook nog een flesje gegeven met wat afgekolfde melk, daar heeft ze in ieder geval 40 cc van op

Gisteravond ook maar een fles gegeven, zodat we tenminste wisten wat ze binnen kreeg. Ze heeft gelukkig 100 cc gedronken en nog heel even bij mij

Zojuist een lactatiekundige gebeld, die kwam ook al met kolven om de productie op gang te houden en proberen te laten drinken uit een bekertje. Dat ga ik straks nog proberen..

Ik hoop dat het snel beter gaat!
  woensdag 3 december 2008 @ 19:57:01 #118
94046 PM-girl
pi_63734003
mrien, hoe is het gegaan met het bekertje? Vervelend dat je productie zo terugloopt!
Hopelijk gaat het kolven helpen.
*
pi_63735345
Met het bekertje was het geen succes, alles ging d'r langs
Wel wilde ze gelukkig rond 5 uur 2x 60 ml met de fles drinken. Aan de borst wilde ze niet, waarschijnlijk heeft ze het dan te benauwd, sneu hoor.
Vandaag dus 3x gekolfd en vanavond nog een keertje, dan krijgt ze ook weer een fles
Hopelijk wil ze snel weer aan de borst drinken..
Morgen moet ik werken, dus kan ik haar ook niet vaker aanleggen..al vind ik het al belangrijker dat ze uberhaupt drinkt
  woensdag 3 december 2008 @ 22:57:17 #120
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63741003
Mrien, succes met kolven en beterschap voor Lotte!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63750064
gisteravond ging het drinken bij mij zowaar goed!
vanmmorgen wilde ze 1 borst niet drinken,die maar gekolft.het lijkt dus iets beter te gaan...
nu op het werk en aan het kolven..
heb echt respect voor jojo die fulltime kolft!
pi_63750523
Het zijn vaak maar perioden van slecht drinken hoor mrien. Maar even je hart luchten is altijd fijn.

Gelukkig gaat het weer beter.
pi_63752643
Mag ik hier heel even binnen stormen?

Ik voed mij baby nu bijna 10 maanden. Laatst bij het 9 maanden bezoek aan het consultatiebureau constateerden we een stagnerend lijntje in de curve. Van óp het onderste lijntje naar net onder het onderste lijntje. Niet zorgwekkend, voor mij niet en het consultatiebureau niet, maar ze wilden mijn baby toch graag met 10 maanden nog een keertje zien. Maandag a.s. hebben we de afspraak.

Ik geef nog 2 tot 3 keer borstvoeding per dag, maar ik denk echt dat het maar een beetje is. Wanneer we in totaal de 300cc halen, is het wel op denk ik. Maar daarin kan ik me heel erg vergissen, ik ga hierbij af op de kolfopbrengst die ik wel eens heb.

In principe moet ik erop vertrouwens dat dat voldoende is, want de hoeveelheid melk en behoefte wordt op elkaar afgestemd. Dus waarschijnlijk zit in die 300cc voldoende voedingsstoffen. (Maar is dat wel zo?)

Nu zit ik al een paar dagen te dubben.. Zal ik een elektrische kolf huren en proberen mijn productie flink omhoog te krijgen, of zal ik een fles kunstvoeding per dag erbij gaan geven?
pi_63753166
Dat ligt er een beetje aan wat je doel is, Koosje. Wil je haar nog zo veel mogelijk aan de borst laten drinken dat zou ik dat proberen te bereiken door bij voorkeur zo veel mogelijk aan te leggen en als dat geen optie is te kolven.

Wil je haar vooral laten groeien zonder het "ongemak" (dikke aanhalingstekens hier, het staat zo naar maar ik weet even geen andere term )van kolven/aanleggen dan zou ik KV bij geven.

Kolven is nooit een goede graadmeter voor hoe veel je geeft. Het is bijna een stokpaardje van me aan het worden maar zelfs toen ik met een overproductie van hier tot het hoge noorden zat kolfde ik echt maar minimaal. Wat veel meer zegt is of je kindje een tijdje stevig drinkt en daarna tevreden los laat. Dan heeft ze een lekkere buik vol en zal het dus wel meer zijn dan die 100-150 die je er anders uit zou kolven

Twee tot drie keer borstvoeding per dag is op een leeftijd van 10 maanden aan de weinige kant als het gaat om het ophouden van de productie. Als je KV bij geeft en er vervallen daardoor voedingen dan heb je kans dat je productie terug gaat lopen.
De beste manier om je productie op te voeren is dus om sowieso vaker af te nemen (life of ander met de kolf), dat heeft veel meer effect dan twee keer per dag grotere voedingen geven denk ik
pi_63753652
Koosje, realiseer je dat jouw kindje tegen een curve wordt gehouden van het cb!!! Deze curve is slechts een gemiddelde, in dat gemiddelde zitten heeeeel veel kinderen die kunstvoeding krijgen (zeker met 9 maanden).

Wat je even kan doen is een curve invoeren op borstveoding.com, deze curve is meer geschikt voor kinderen die borstvoeding krijgen. Maar ook hier geld, het is een gemiddelde!

Jennifer heeft precies hetzelfde. Volgens de cb cuve dipt ze zelfs, volgende borstvoedingcurve zit ze prima op het gemiddelde lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')