abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63219303
Vervolg van : Borstvoeding deel 48

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic

Laatste post van:
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Hai allemaal,

Nou even een update; Thijmen is iig aangekomen
Maar veel? Neuh niet echt. De eerst keer dat we dus gingen wegen was hij 3270 en gistermiddag 3325.
Maar ik heb ook een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg en ik heb m net even voor zijn badje gewogen (zonder kleertjes en luier ook) en gaf 3360 aan Maargoed... het begin is er. Ik blijf het de komende weken even goed in de gaten houden. Erg prettig dat ik Thijmen nu zelf kan wegen 1 x per dag.
pi_63219347
Fijn dat Thijmen in ieder geval aangekomen is!
Er zaten toch niet heel veel dagen tussen de 2 wegingen?

Nog even terugkomen op de flessen-ellende hier van een tijdje geleden.
Lotte drinkt inmiddels op het KDV de fles erg goed.
Ook thuis drinkt ze hem gelukkig weer, geeft mij weer wat meer vrijheid om een dagje weg te kunnen
Vanmorgen ook een flesje geprobeerd van mij (anders moest die melk toch weggegooid worden) en zowaar heeft ze 100 cc gedronken.
Erg fijn dat het allemaal weer zo goed gaat
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:05:30 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63223502
Miffy, nu maar hopen dat de stijgende lijn zich doorzet! Fijn dat het begin is gemaakt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63224217
Positieve verhalen
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:43:54 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63225912
Mooi Miffy

Ik heb nu toch een kuurtje tegen de spruw gekregen. Belde vanochtend de huisarts en er was geen plek meer voor een afspraak, maar omdat het een al lopend iets was, kon het ook wel telefonisch. De huisarts heeft de kinderarts gebeld om te checken of deze kuur (2 weken Trisporal) mocht met bv (volgens de bijsluiter niet, maar volgens de kinderarts dus wel) en het recept kon ik gewoon komen halen. Netjes en snel opgelost dus.
Nou hopen dat het helpt
pi_63264313
Hopelijk slaat deze kuur aan Jojo!
Zou fijn zijn als je er eindelijk van af zou zijn!
pi_63284332
Wij zijn alweer van de spruw af. Ik smeer nu nog wel, maar vandaag is denk ik de laatste dag. De borstvoeding is weer goed op gang, vandaag had ik een hele goede plasluier van vannacht, dus ze kan weer voldoende bij me drinken.
1 borst doet volgens mij wat moeilijk, die lijkt wat minder aan te maken, dus ik leg haar steeds eerst op die kant aan. Maar dat ze nu zo moeilijk deed kan ook weer komen omdat de maandelijkse periode is aangebroken. Maar goed alles is hier weer opgelost.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63284624
Wat leuk al die postieve verhalen!

Hier is hier klaar denk ik. Gisteren en vandaag heeft ze niet gedronken. Ze heeft er niet om gevraagd. Morgen ga ik het niet meer aanbieden. Zo'n raar idee. Dat ze echt een groot meisje aan het worden is, dat mij niet meer nodig heeft. En dat ik zo graag wilde proberen om de 6 weken bv vol te houden. Het voelde goed en fijn om te kunnen zeggen dat ik bv geef. Voor mezelf ook gewoon een grote stap, nu snap ik al die andere 'stoppers' pas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63284701
Yppy, moeilijk hoor zo'n kleintje die je "niet" meer nodig heeft. Hoe voelt het voor jezelf? Vind je het niet raar?

Ik wil echt volhouden tot een jaar, maar ik denk dat ik er dan ook nog niet klaar mee ben. Misschien laat ik het ook wel aan Jen over om aan te geven dat het genoeg is.
pi_63284764
Het is heel raar. Het is maar goed dat ik op mijn werk zit en vanmiddag een cursus heb. Anders was ik nu een emo-kip. Het was zo lang zo belangrijk voor me. Zo lang de enige reden om te 'bestaan'. En die is dan weg. Maar ik ben nu d'r mama, dus er zijn inmiddels 100 andere redenen. Alleen dat hele kleine beetje reden dat over was is nu weg. Eigenlijk meer een detail. Ik ben wazig he? Nou ja, ik ga wel even een broodje halen, lekker naar buiten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63284828
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:58 schreef YPPY het volgende:
Het is heel raar. Het is maar goed dat ik op mijn werk zit en vanmiddag een cursus heb. Anders was ik nu een emo-kip. Het was zo lang zo belangrijk voor me. Zo lang de enige reden om te 'bestaan'. En die is dan weg. Maar ik ben nu d'r mama, dus er zijn inmiddels 100 andere redenen. Alleen dat hele kleine beetje reden dat over was is nu weg. Eigenlijk meer een detail. Ik ben wazig he? Nou ja, ik ga wel even een broodje halen, lekker naar buiten.
pi_63284909
Mij zou het leuk lijken, Yppy, dat hij er op die manier mee stopt.
Moest ik hier echt willen stoppen zou dat toch een hele dramatisch strijd worden....
  maandag 17 november 2008 @ 12:21:34 #13
108648 cattie
lieve moeder
pi_63285329
YPPY, ik snap je volkomen. Ive heeft ook zelf besloten te stoppen door niet meer te drinken bij mij (hij was toen wel nog maar ruim een jaar) en ik moet zeggen dat ik achteraf blij ben dat het zo gegaan is. Dikke , want het is best emotioneel!
  Jubileum moderator maandag 17 november 2008 @ 14:55:57 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63289136
Yppy je hebt het geweldig gedaan. Je hebt zo gevochten om BV te kunnen geven, met haar gewicht, met jouw medicijnen. Alleen daarom al ben je een hele goede moeder! Het mamazijn zit nu in de andere dingen inderdaad, haar behoefte aan bv is verdwenen maar haar behoefte aan jouw liefde en aandacht gaat nooit meer over.
Heel heel knap gedaan, petje af!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63292864
Yppy, wat een prachteinde van de BV periode
en toch ook een beetje sterkte gewenst, want ik weet dat het toch een beetje moeilijk kan zijn. Ook na dik twee jaar
pi_63293342
Yppy je hebt het toch maar mooi gedaan al die tijd
Saartje
pi_63293587
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:21 schreef cattie het volgende:
YPPY, ik snap je volkomen. Ive heeft ook zelf besloten te stoppen door niet meer te drinken bij mij (hij was toen wel nog maar ruim een jaar) en ik moet zeggen dat ik achteraf blij ben dat het zo gegaan is. Dikke , want het is best emotioneel!
Vervang Ive door Tomas en ruim en jaar door bijna 2 jaar en het is wat ik ook zou zeggen. Achteraf ben ik heel blij dat hij het zelf zo langzaam heeft afgebouwd en uiteindelijk zelf gestopt was. Toen vond ik het ook best moeilijk en nu heb ik echt zoiets van 'het was mooi/goed zo'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63298187
Bedankt voor de lieve reacties. Raar toch dat zo'n tekst op de pc zo belangrijk kan zijn. Het scheelt natuurlijk ook wel dat ik irl behoorlijk de uitzondering ben met de bv. Dan heb je het er niet zo snel over. Gelukkig wel 1 vriendin die het uit eigen ervaring snapt.

Het is goed dat ze zelf is gestopt, over een tijdje ben ik daar vast heel blij mee.
*OUD heilige*
pi_63298569
Oh Yppydepippi, als je toch eens wist wat voor bewondering ik voor je heb
Je hebt het zo geweldig gedaan! Met alle moeilijkheden, met je medicatie erbij. Meid, geweldig!

Je vroeg laatst hoe 'ik' gestopt was, had nog vergeten antwoord te geven. Maar 'ik' ben niet gestopt , maar mijn dochter zelf. En dat voelde op dat moment wat verdrietig, maar later heel goed! Je geeft zo'n kind de ruimte om zelf te stoppen, tempo te bepalen. Dat is niet verdrietig eigenlijk, maar fijn!

Variety is the spice of life
  maandag 17 november 2008 @ 20:46:48 #20
94046 PM-girl
pi_63299090
YPPY! Wat een mooie finish! Want een beetje een race is het wel (geweest), zoals Lois schrijft.
Maar man wat lijkt het me raar. Ik zit nog tussen wal en schip nu. Simon drinkt weinig, soms eens in de 48 uur een minuutje of twee (mijn productie is echt scherp), maar stoppen wil hij niet, zo lijkt het. Ik ook (nog) niet.

Goed gedaan vrouwke!

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 17-11-2008 21:34:56 ]
*
pi_63299820
-edit -
Yppeke...
Zoals PM zegt: Goed gedaan vrouwke!

[ Bericht 44% gewijzigd door Moonah op 17-11-2008 21:25:55 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 november 2008 @ 21:49:51 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63301149
Yppy
Jojogirl, ik hoop voor je dat je nu toch echt van die spruw af komt!
En Ticootje, fijn dat jij er vanaf bent, hopelijk kun je nu eens eindelijk lekker (weer) genieten van het voeden!

Hier gaat het zo z'n gangetje met voeden, hoewel Marlien steeds nieuwsgieriger wordt... Een doek over haar heen wil nog wel eens helpen, maar helaas niet altijd... 't is toch een fase, hè?

[ Bericht 66% gewijzigd door Grijs op 17-11-2008 21:55:20 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 17 november 2008 @ 22:26:17 #23
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63302501
YPPY
pi_63309407
Je hebt het goed gedaan Yppy!
pi_63309496
Nou het gaat echt weer helemaal goed hoor. Ook vandaag weer een goede plasluier. Dan hebben we ook weer gehad.
pi_63309529
Fijn dat alles weer lekker loopt Tico!
Ik heb sinds een paar weken weer steken in m`n borsten, ook de droge kant. Het lijkt me stug dat het spruw is maar ik weet nog steeds niet wat het dan wél is?! Om er mee langs de huisarts te gaan heb ik helemaaaaal geen zin in eigenlijk :-/
Saartje
pi_63309594
Dat klinkt weer niet fijn. Je huisarts denkt ook niet lekker mee. Heb je al eens een echo gehad?
pi_63309736
Ja en daar was niets vreemds op te zien gelukkig. Ik heb ook al liters bloed afgestaan om te laten onderzoeken, m`n melk is 2 keer op kweek gezet..noem het maar op.
Saartje
pi_63309754
Zo raar dat ze niets kunnen vinden! Terwijl jij maar met pijn blijft voeden. Je zou toch zeggen dat ze uiteindelijk iets moeten vinden, je verbeeld je het toch niet.
pi_63315729
Maneki heeft weer een mysterie... Vaag dat je steeds maar weer klachten krijgt.

YPPY
Is het nu echt klaar, heeft Anna er zelf ook niet meer om gevraagd?
.... met gevoel voor drama....
pi_63315929
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:49 schreef Grijs het volgende:
Hier gaat het zo z'n gangetje met voeden, hoewel Marlien steeds nieuwsgieriger wordt... Een doek over haar heen wil nog wel eens helpen, maar helaas niet altijd... 't is toch een fase, hè?
Wat je zou kunnen proberen is tijdens het voeden een ketting om te doen met gekleurde kralen .
Gewoon zelf iets aan elkaar rijgen en alleen dragen tijdens het voeden. Kan ze mooi naar kijken en ermee spelen terwijl ze bij je drinkt. Stopt ze met drinken? Dan direct de ketting weer af doen.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:13:53 #32
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63316248
Yppy

goed gedaan meissie. En zoals al gezegd is: Anna heeft je melk niet meer nodig, maar jouw al mama, zal ze altijd nodig hebben.
pi_63316316
Kerstjes, ik vind dat zo'n goed idee. Ik loop er al een tijdje mee in mn hoofd om een mooie ketting te kopen voor Jen om mee te spelen tijdens het drinken. Ze trekt nu steeds aan mn gouden ketting...
pi_63316425
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:54 schreef Kersjes het volgende:
Maneki heeft weer een mysterie... Vaag dat je steeds maar weer klachten krijgt.

YPPY
Is het nu echt klaar, heeft Anna er zelf ook niet meer om gevraagd?
Ik denk het niet, het is alsof Anna het echt zelf doorhad: normaal gesproken wil ze als ze wakker wordt zo snel mogelijk in bed liggen bij ons om wakker te worden en te drinken (de laatste tijd dus wat minder vaak), maar vanochtend was het 'nee! slape! meer slape!!' en wilde ze nog even in d'r eigen bedje liggen om wakker te worden. En dat doet ze dus echt nooooooooit.

Ben ook supertrots op YPPY, super goed gedaan deze periode van ruim 2 jaar met heel veel zelfopoffering. Nu is de tijd gekomen om weer (nog meer) aan jezelf te denken. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63316762
Yppy roelzzz!!
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:51:35 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_63317234
Yps!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:45:49 #37
94046 PM-girl
pi_63329335
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:20 schreef Jarno het volgende:
Ik denk het niet, het is alsof Anna het echt zelf doorhad: normaal gesproken wil ze als ze wakker wordt zo snel mogelijk in bed liggen bij ons om wakker te worden en te drinken (de laatste tijd dus wat minder vaak), maar vanochtend was het 'nee! slape! meer slape!!' en wilde ze nog even in d'r eigen bedje liggen om wakker te worden. En dat doet ze dus echt nooooooooit.
Geweldig dat ze zo zelf beslist!
quote:
Ben ook supertrots op YPPY, super goed gedaan deze periode van ruim 2 jaar met heel veel zelfopoffering. Nu is de tijd gekomen om weer (nog meer) aan jezelf te denken. .
Wat lief dat je dat schrijft hier!
*
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:47:46 #38
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63329405
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:01 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen proberen is tijdens het voeden een ketting om te doen met gekleurde kralen .
Gewoon zelf iets aan elkaar rijgen en alleen dragen tijdens het voeden. Kan ze mooi naar kijken en ermee spelen terwijl ze bij je drinkt. Stopt ze met drinken? Dan direct de ketting weer af doen.
Dat is ook een goed idee!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63345796
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:20 schreef Jarno het volgende:

De andere reacties zijn ook maar deze helemaal.
*OUD heilige*
pi_63383561
Lotte drinkt momenteel best wel slecht bij mij, een paar minuten de ene borst, daarna nog met moeite een paar minuten de andere. Ze raakt ook redelijk snel afgeleid en dat maakt het er natuurlijk niet echt makkelijker op..
Blijkbaar krijgt ze wel genoeg binnen, alhoewel ze wel wat vaker drinkt..
Kunnen natuurlijk regeldagen zijn (of de rond 19 weken sprong van Oei ik Groei), wel hoop ik dat het snel beter gaat want ik vind het op deze manier niet echt prettig voeden (wordt er zelf erg onrustig van).

Ik heb ook het idee dat de borstvoeding momenteel erg veel energie vergt van me, herkennen andere moeders dat ook, dat dat een bepaalde periode even geweest is?
Kan ook gewoon alles even bij elkaar zijn hoor..
pi_63386935
mrien ik vond het ook heel zwaar bij de 5 maanden. Waarom? Ik voelde me zo geclaimd, jen ging steeds slechter drinken en ik voedde haar zo'n 10 x per dag. Ik had steeds meer moeite met het feit dat ik het enige eten voor jen was. Met 5,5 maand ben ik uiteindelijk begonnen met bijvoeden. Dat vond ik al een hele opluchting. Ik kon zien hoeveel ze at ( al was dat toen zo'n 4 maanden potje). Ik werd namelijk vreselijk onzeker of ze wel genoeg binnenkreeg(en het was zo warm).
Nu heb ik dat ook nog wel. Krijgt ze nog wel genoeg bv? Droogt ze niet uit? Maar iedere keer als ik twijfel word ik hier wel vaak gerust gesteld. Jen doet het gewoon prima, maar ik moet zeggen dat ik me nu wel veel prettiger voel. Ik voel me niet meer geclaimd zeg maar.
pi_63388272
Mrien ik herken het zeker. het is denk ik iets dat bij borstvoeding hoort (al hoor ikvan 'alle soorten' moeders dat zeer zo af en toe doorheen zitten). er zijn gewoon regelmatig periodes dat de borstvoeding wat meer van je vergt dan je op dat moment kunt geven. En ja dat loopt vaak gelijk met de sprongetjes uit oei ik groei.Grote kans dat Lotte straks iets nieuws kan.

dinsdag meldde Emma ineens dat ze niet meer hoefde te drinken omdat dat voor babytjes is. Een uur later sliep ze nog niet en wilde ze dantoch wel weer drinken. 5 minuten later sliep ze
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63388361
Het is niet zozeer het geclaimde waar ik moeite mee heb ik denk ik. Het is echt even een gebrek aan energie door drukte, moe zijn en van alles en nog wat.
Hopelijk gaat het weer beter worden binnenkort..
pi_63388555
Bedankt Tico & Jelief voor de reactie
Fijn dat meer moeders dat ervaren

Emma , daar kwam ze toch maar snel van terug!
pi_63388827
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:41 schreef YPPY het volgende:

[..]

De andere reacties zijn ook maar deze helemaal.
Volgens mij heb jij dan ook een heel lieve man/vriend. En dat verdien je ook.
pi_63396131
Oh Ypsel ik had nog niet op je gereageerd!
Moeilijk lijkt mij dat, als ze er zo zelf voor kiest maar het past wel helemaal bij voeden op verzoek zeg maar. Je hebt het geweldig gedaan!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63405566
Hallo, Mag ik hier even binnen vallen voor wat adviezen en tips?
Sinds 2 november geef ik borstvoeding aan Manouk. Bij Jenthe heb ik dit ook 6 maanden volgehouden en ik was er eigenlijk van overtuigd dat het met Manouk ook geen problemen zou opleveren.
Helaas is dit niet het geval. Afgelopen dinsdag moest ik Manouk laten wegen op het consultatiebureau en het bleek dat ze nog steeds onder haar geboortegewicht zat. Ook had ze al bijna een week niet gepoept en de plasluiers werden ook steeds minder. Op het CB kreeg ik het advies om na de tweede en derde voeding wat af te kolven en dit ''s avonds te geven. Dit heb ik geprobeerd maar ik had het idee dat Manouk dan niet voldoende binnen kreeg. Ik zat te kolven en Manouk lag huilend naast mij. Ook bleef ze heel lang drinken. Of valt tijdens het drinken in slaap met het gevolg dat ik meer dan anderhalf uur aan het voeden ben. Kortom het liep niet lekker. Woensdag had ik een grote rode warme plek op mijn borst en dit was erg pijnlijk. Na de middag voeding wilde ze weer alleen maar drinken drinken drinken.
Toen heb ik de knoop doorgehakt en Manouk een flesje voeding gegeven. Dit ging zo gulsig naar binnen en ze viel daarna als een blok tevreden in slaap. 's avonds nog een flesje en ze had een enorme poepbroek en goede volle luiers. Dit was voor mij een bevestiging dat ik haar niet voldoende kon geven en dus wilde ik stoppen met de borstvoeding. Ze is immers met een flesje meer tevreden. Maar ik ben toch erg verdrietig dat het niet lukt en wil het toch nog een keer proberen.
Ik ben sinds vanmorgen begonnen met voeden en na de voeding geef ik haar nog een 90 cc flesvoeding wat tot nu toe ook goed naar binnen gaat. Ik zou graag weer helemaal over willen op borstvoeding omdat ik het niet zo snel wil opgeven. Hebben er mensen tips voor mij om de voeding weer op gang te krijgen? IDoe ik het zo op een goede manier of maak ik dan nooit meer genoeg voeding aan? Het lijkt wel of er niet genoeg voedingsstoffen in mijn melk zitten. Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen, want ik wil het toch proberen vol te houden.
Alvast bedankt.
pi_63405745
Jepali, niet genoeg voedingsstoffen in je melk bestaat niet!!

Je bent al met flesvoeding begonnen en alles wat je aan flesvoeding geeft zal Manouk niet uit de borst drinken en zal je dus minder aan gaan maken.
Ik zou zo snel mogelijk een lactatiekundige bellen, vanmiddag nog dus. Die kunnen je het beste helpen om weer helemaal over te kunnen op borstvoeding. En hebben vaak hele goede tips hoe je Manouk het best zo effectief mogelijk kunt laten drinken.
pi_63409328
Yppy ik vind het toch ook een geweldige prestatie hoor, maar ik kan me voorstellen dat het nu even moeilijk is om afscheid te nemen.
Ticootje en Jojo. goed om te lezen dat het beter gaat me de spruw en het drinken. Hopelijk ben je er na deze kuur helemaal vanaf jojo!

Jepali, wat vervelend dat de borstvoeding wat moeilijk loopt. Niet aan jezelf twijfelen hoor! Ik zou ook zeker contact opnemen met die lactatiedeskundige. Als je er snel genoeg bij bent, zal het zeker nog goed te trekken zijn!

Ik had twee vraagjes:
- Ben komt uit zichzelf overdag ongeveer om de 4 uur, maar soms wil ik ergens heen (met of zonder hem), en is het handig dat ik hem dan een paar uur niet moet voeden. Daarom wacht ik af en toe eens niet tot hij zelf komt en zit er dan maar 2,5 - 3 uur tussen een voeding. Hij drinkt dan wel goed en is dan weer ongeveer 3-4 uur zoet. Het kan toch geen kwaad voor hem of mijn productie dat ik dit doe?
- En dan wil ik dit weekend eens een keertje gaan stappen met vrienden en ik zou graag iets meer drinken dan 1 voorzichtig glaasje wijn. (niet dat ik me plat ga zuipen natuurlijk, maar ik ga wel net iets meer drinken dan mag bij bv denk ik). Nu vroeg ik me af: als ik eerst afkolf vlak voor ik aan de alcohol ga en dan drink ik m'n laatste alcoholische drankje rond 3u 's nachts en ik ga dan pas rond bvb 7u 's ochtends opnieuw kolven, is die melk dan wel goed? Kan ik die melk dan toch niet beter gewoon weggieten?

Klinkt even of ik zwaar aan de alcohol zit, is dus niet zo, ik wil gewoon even op zeker spelen voor Ben
pi_63409730
Liza voeden op verzoek kan prima 2 kanten uit hoor. Af en toe wat sneller voeden omdat dat jou beter uit komt, kan echt geen kwaad voor hem of je productie. Van vaker voeden krijg je hooguit een beter productie, maar dat is echt niet na 1 keertje al. Dan zou je dagenlang op jou verzoek om de 2 uur moeten voeden.

Yppy, ik had nog helemaal niet op je gereageerd!!
Zo super knap dat je het ruim 2 jaar volgehouden hebt ondanks alle beren op je weg!!
Echt mega knap!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')