abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:27:46 #271
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64497828
Och Maneki, wat vervelend! Misschien dat de koorts ook een rol speelt?

Owlet, alles ok met Avalon aan de borst?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64498824
Ik denk wel dat de koorts een rol speelt want normaal heb ik een redelijk hyperaktieve tsr.
Nu begint madam ook wat verhoging te krijgen en ga ik me toch wat meer zorgen maken. Ik wil haar geen opvolgmelk geven, is het een probleem als ze 1 a 2 dagen verdunde melk en water/thee/diksap drinkt? Qua eten komt ze niets te kort want voorlopig eet ze als een botwerker dus honger heeft ze iig niet. Zo lang het duurt dan want ik teer ook al 3 dagen op 1,5 boterham
Saartje
pi_64500921
Gebakken tennisballen Maar het werkt wel, ik kreeg al een tsr in de auto
Saartje
pi_64510162
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gebakken tennisballen Maar het werkt wel, ik kreeg al een tsr in de auto
gebakken tennisballen?
Maar mooi dat hij er weer is
pi_64511485
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:27 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, alles ok met Avalon aan de borst?
Uitstekend Ze is lekker aan het regelen vandaag, lang leve de draagdoek want dan kan ik nog wat doen terwijl ze drinkt
pi_64511668
Ow wat een heerlijk geconcentreerd koppie, dat fronsje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64513058
Wat een lieve foto!

Kunnen kinderen opeens meer melk uit de borst drinken in kortere tijd?
Lotte dronk eerst vaak een minuut of 8-10 per borst. Nu mag ik al blij zijn als ik ongeveer 5 minuten haal, de andere is vaak nog minder.
Ze lijkt wel tevreden te zijn en heeft ook wel goede luiers. Nu krijgt ze natuurlijk wel bijvoeding sinds een week of 2, zou dat zoveel schelen?
M'n borsten voelen ook een stuk leger aan, heel apart!
pi_64513174
Wat een mooie foto Owlet
WOW!!
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:43:35 #279
94046 PM-girl
pi_64513826
Wauw Owlet, wat zul je trots zijn! Fijn dat het goed gaat!

Maneki, ik snapte het ook niet. Is het de smaak van de syntocinon die je aan gebakken tennisballen doet denken?
*
pi_64515370
Iemand ambertje trouwens al gespot op borstvoeding.com?
Ik heb snel even een printscreen gemaakt voor het er weer af wordt gehaald.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64515977
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:43 schreef PM-girl het volgende:
Wauw Owlet, wat zul je trots zijn! Fijn dat het goed gaat!

Maneki, ik snapte het ook niet. Is het de smaak van de syntocinon die je aan gebakken tennisballen doet denken?
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebben
Gelukkig durfde madam na een slaap en even afkoelen wel weer gewoon te drinken zonder piepen. Nu nog even stoppen met m`n tepel uitwringen met haar tanden, dan ben ik ook weer blij

Schitterende foto Owlet!
Saartje
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:26:20 #282
94046 PM-girl
pi_64516275
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebben
Gelukkig durfde madam na een slaap en even afkoelen wel weer gewoon te drinken zonder piepen. Nu nog even stoppen met m`n tepel uitwringen met haar tanden, dan ben ik ook weer blij
Er zit natuurlijk ook niet echt smaak aan neusspray, omdat je hem in je neus hebt! Ik heb hem ook ooit eens gehad, maar ik ben bang voor neussprays dus ik heb hem niet vaak gebruikt.
Gelukkig drinkt Beppie weer bij je!
*
pi_64517604
Ik heb ook neussprayangst, zit liever met opgerolde tissues in m`n neus als ik zwaar verkouden ben dan dat ik neusspray gebruik maar de angst dat ik de bv zo voortijdig om zeep zou helpen was groter
Saartje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 07:29:12 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64523604
*binnenvalt*

ik wilde sowieso weer bv gaan geven, maar: Jr. wilde niet goed aanhappen en dronk én plaste dus slecht. tijdelijke oplossing van de kv+vk : met de hand kolven en op een lepeltje geven (geen fles ivm het aanhappen) zodat hij voeding binnenkreeg en mijn melkproductie op gang kwam/bleef. dit lukte aardig, alleen vannacht om half drie was het wat k*t omdat ik rechts wat last had van stuwing. vanmorgen om half zes hapte meneer ineens goed aan en heeft zo'n tien minuten tevreden gedronken uit de rechterborst, (die bood ik het eerste aan omdat ik dus die stuwing had en het is nu weg) en viel toen in slaap. heb het vacuüm verbroken en toen werd hij "wakker". ik heb nog geprobeerd de linkerborst aan te bieden, maar die hoefde hij niet. hij ligt nu weer zielstevreden te slapen, en ik hoop dat hij de volgende voeding ook weer gewoon aanhapt.

moet ik dan weer beginnen met rechts (hoorde in het ziekenhuis dat je moest beginnen met de borst waarmee je geeindigd was, maar ik sliep half) of gewoon gelijk links aanbieden? (de kraamzorg komt pas rond kwart voor elf, dus die kan ik het nog niet vragen en gisteren ben ik het vergeten) ik moest Jr. wel maximaal elke vier uur wakker maken om te voeden, ivm het slechte plassen, en ik moest evt. ook wat lepeltjes afgekoeld gekookt water geven zodat hij iig kon plassen.

*help dus* (ze had me wel wat sites gegeven van ervaringsdeskundigen, maar die zitten hier ook neem ik aan en ik blijf liever bij mijn "eigen mensen" )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64523794
DJMO, aanleggen, aanleggen aanleggen!! Niet om de 4 uur, maar liefst om de 2 uur, nog vaker mag ook! Hoe vaker hoe beter.

En als hij alleen rechts gedronken heeft de volgende keer links aanbieden.
Als hij 1 borst gedronken heeft de volgende keer de andere aanbieden. Heeft hij 2 borsten gedronken, dan de volgende keer beginnen met degene waarmee je geeindigd bend.

Probeer water en kv tot een minimum te beperken. liefst helemaal neit. En als je moet kolven huur of leen een kolf! Liefst dubbelzijdig. Met de hand kolven kan je nooit productie mee stimuleren.

Bij twijfel of als de kraamverzorgster en verloskundige bezig blijven over water en kv bijgeven dan ff een vrijwilliger van de vbn of lll bellen, telefoonnummers in de openings post. Dit is gratis.
pi_64524122
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:10 schreef Llewella het volgende:
Iemand ambertje trouwens al gespot op borstvoeding.com?
Ik heb snel even een printscreen gemaakt voor het er weer af wordt gehaald.
Ja! Vorige week al, ben vergeten hier te reageren zie ik...
Leuke foto!

En kleine Avalon, drinken bij mama is een serieuze zaak

Maneki, fijn dat je tsr weer terug is
Zo raar, de mijne is al maaaaanden niet meer (voelbaar) aanwezig, maa vannacht droomde ik dat ik een tsr had! Bizar...

DJMO, succes met het opvolgen van de hierboven gegeven tips!
En inderdaad: bv geven gaat, zeker in het begin, niet op de klok. Voeden op verzoek, van zowel baby als mama, is het fijnst en zeker het best voor de productie..

Brrrrr, ik krijg ineens weer flashbacks van een paar weekjes oude baby in de familie die "maar even moest wachten" (lees: brullen!!) omdat zijn mama vond dat het over een half uur pas weer voedingstijd was
Ik moest ZO de neiging onderdrukken het kind maar aan mijn eigen borst te leggen! Echt onbegrijpelijk en harteloos....
.... met gevoel voor drama....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 09:27:09 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64524302
Dank je p_iglet! bah kersjes, dat zal ik dus echt niet kunnen he.. mijn kind is mijn alles, en waar ik ook ben, hoe laat het ook is, als hij honger heeft, dan voed ik. als ik honger heb eet ik toch ook?? simpele zaak dus voor mij

ik heb dus net Jr. weer aangelegd, ditmaal links, heeft wel wat gedronken ondanks slecht aanhappen, maar hij gaf de voeding terug, en ook zijn luier was droog ik vind het toch een beetje eng, ondanks dat hij ontzettend rustig en tevreden overkomt gisteren heeft hij wel een hele grote plas gedaan, net nadat hij uit bad kwam, kan dat zijn omdat zijn buikje/darmen gestimuleerd werden door het warme water???

TSR .. Jr. hoeft maar te kikken en mijn shirt is zeiknat ik moet mijn beha wel aan, anders heb ik elke dag een wasmachine vol shirts met melk

en Owlet, wat een schitterende foto zulk soort foto's hoop ik ook (snel) te kunnen plaatsen

ik weet even niet waar ik terecht moet met al dit soort vragen, ik ben zo aan Z&G gewend, ik mis dat topic nu al
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64524536
DJMO vragen over borstvoeding kunnen prima in dit topic.

Voor dat slecht aanhappen zou ik even een vrijwilliger van de VBN of LLL bellen, liefst op zeer korte termijn (lees NU!), die kan ook telefonisch stap voor stap begeleiden met het aanleggen. Via het forum kunnen we een hoop tips geven, maar van het aanleggen kan ik iig niets zeggen/helpen.
Lukt het dan nog niet goed, dan kun je een lactatiekundige inschakelen, alleen die kosten wel geld en niet alle zorgverzekeringen vergoeden het.
pi_64524545
Voor vragen over de borstvoeding zit je hier gewoon goed hoor!
Als hij in ieder geval goed gedronken heeft krijgt hij heus wel meer binnen dan hij eruit spuugt
Probeer er wel op te letten dat hij goed aanhapt (voor jezelf een stuk prettiger dan kloofjes) en schakel zo nodig hulp in!
Succes!

Edit: wat P_iglet zegt dus
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 10:10:38 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64524819
en waar kan ik terecht voor andere vragen???

bij die laatste voeding had ik dus het idee, dat hij alles teruggaf wat hij binnengekregen had. maar goed, dat kan ik me ook inbeelden, omdat ik teruggegooid ben in de tijd, ik moet alles opnieuw leren, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht had maar natuurlijk wel logisch is na tien jaar ik zit nu op de vk te wachten die komt voor de hielprik en nacontrole en de kraam komt ook over ongeveer een half uurtje. als zij geweest zijn en het aanleggen/happen gaat dan nog steeds miserabel ga ik meteen bellen

pi_64524848
andere vragen kunnen in het babietjes topic!

Heel veel succes, en hopelijk gaat JJ snel goed aanhappen.
Als je op dag 3 al met de hand kunt afkolven, en continue natte t-shirts hebt, dan is er iig ruim voldoende melk!!
pi_64524913
P_iglet, weet jij hier toevallig ook antwoord op?
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:29 schreef mrien het volgende:
Wat een lieve foto!

Kunnen kinderen opeens meer melk uit de borst drinken in kortere tijd?
Lotte dronk eerst vaak een minuut of 8-10 per borst. Nu mag ik al blij zijn als ik ongeveer 5 minuten haal, de andere is vaak nog minder.
Ze lijkt wel tevreden te zijn en heeft ook wel goede luiers. Nu krijgt ze natuurlijk wel bijvoeding sinds een week of 2, zou dat zoveel schelen?
M'n borsten voelen ook een stuk leger aan, heel apart!
Ik had Amber gezien op borstvoeding.com, mooie foto Llewella!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 10:16:04 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64524921
dat kon ik zelfs al voor de geboorte p_iglet kraamhulp zei al dat ik voldoende melk had voor twee van die kleintjes ze vond trouwens wel dat ik ontzettend handig was wat betreft het met één hand ontbloten van de borst terwijl ik JJ op één arm heb. (trui/shirt over hoofd trekken, beha ding losmaken etc) dat zat er nog wel in van Yolanda

pi_64525267
Mrien, ik ben dan wel geen P_iglet, maar ik kan je vertellen dat het heel normaal is.
Die kleintjes gaan steeds effectiever drinken en natuurlijk speelt de bijvoeding, die natuurlijk ook vult ook een rol.
Devin dronk ook vaak maar heel kort bij me. Soms waren maar een paar minuutjes genoeg voor een voeding.
.... met gevoel voor drama....
pi_64525380
Fijn dat het normaal is!
Bedankt!
pi_64525899
Ik denk dat ik het gebruik van de neusspray maar moetstaken ofzo..ben vanmorgen na het gebruiken ervan onderuit gegaan toen ik bep een schone luier ging geven. Eng. Bah
Saartje
pi_64526205
jen drinkt ook heel kort. 5 minuten vind ik al heel wat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64528805
DJMO, wat leuk om je hier ook te zien
Ik ga mee in wat P_iglet zegt: veeeeeeeeeeeeel aanleggen (vier uur tussen voedingen is aan de lange kant, helemaal voor een kleintje als Jr.) en als je hulp nodig hebt even bellen met een van de verenigingen.

Als je zo veel melk hebt dan zou je in ieder geval elke keer dat er water of kunstvoeding bijgegeven moet worden een beetje van jouw melk kunnen geven
pi_64530746
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik denk dat ik het gebruik van de neusspray maar moetstaken ofzo..ben vanmorgen na het gebruiken ervan onderuit gegaan toen ik bep een schone luier ging geven. Eng. Bah
Ho Komt dat daar ook van dan?

Ik heb nooit een voelbare TSR gehad? Wel een soort pijntje als ik Leander hoor huilen of aan het denk, recht onder de tepel, alsof de tepelhof samentrekt, maar dat was het dan ook. Er komt dan ook geen melk uit.
En tijdens voeden voel ik nooit een TSR Leander drinkt gewoon mijn borst leeg
pi_64530820
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:15 schreef Ticootje het volgende:
jen drinkt ook heel kort. 5 minuten vind ik al heel wat.
Hier was het eerst 30 minuten per borst, toen 20 minuten, toen 15, toen zomaar ineens 8
En nu zitten we op 5-7 Relaxed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')