abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64131581
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef owlet het volgende:
Reinhilde, probeer Thomas in ieder geval een keer aan te leggen met zijn kin naar de harde plek. Dan heb je de meeste kans dat hij de verstopping weg drinkt.

Ik durf het bijna niet te zeggen na het hele Manekiverhaal, maar als het goed is kan je er van uit gaan dat als dit en het kloofje weg is het alleen maar makkelijker en fijner gaat worden. Ik vind het knap van je dat je door gaat!
en ja, die lactatiekundige of een contactpersoon van VBN of LLL is een aanrader. Met een contactpersoon kan je altijd even bellen. Vrijblijvend en zonder kosten.
Ik heb doorgezet met de tepelkloven ook al was het soms echt een verschrikking en vooral het harde aanhappen was heel pijnlijk; maar daarna was het ook weg.
Ik heb toen ook veel in de rugbyhouding aangelegd; en veel wisselen van houdingen.
2 weken geleden (?) had ik wel weer een pijnlijke plek; maar dat is overgegaan; waarschijnlijk toch gewoon een verstopt kanaaltje geweest. En hier ook rechts die dus last van die dingen heeft.

Amber staat als het even meezit a.s. woensdag op borstvoeding.com; ik had een foto ingestuurd en kreeg een mailtje terug dat de kans redelijk groot was dat ie geplaatst zou worden Ben benieuwd
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64141490
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:35 schreef Jelief het volgende:
Mrien om witheet van te worden zeg. Je kunt ook een vrijwilliger bellen denk ik wel.
ga ik vandaag even proberen te doen!
als ik nou te weinig flesjes had meegegeven was het misschien wwat anders geweest, maar ik geef alijd 1 extra mee, die wij uiteindelijk vaak moeten weggooien

Hoe is het gisteren gegaan E.T.?
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:38:57 #228
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64141650
mrien, wat stom

En snappen doe ik het niet, want ook kunstvoeding kan je na opwarmen niet langer dan een uur bewaren/geven, dus daar kan gewoon geen verwarring over zijn
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:28:29 #229
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64143017
Wat jojo zegt KV laten ze toch ook niet staan?

Hier is het gister hartstikke goed gegaan
Om half 5 heb ik nog even gevoed, daarna heeft Nienke gegeten en gebadderd. Oma heeft 'r toen nog even mee naar beneden genomen om rond te kruipen en daarna is ze zonder problemen gaan slapen. Om half 12 werd ze wakker en heeft ze een potje fruit en een soepstengel gegeten en is daarna weer naar bed gegaan zonder problemen

De fles heeft ze een paar slokken uit gedronken, maar dat was het toch niet. Gelukkig heeft ze het zonder fles dus ook goed gedaan met wat noodoplossingen.

Ik was de hendel van m'n kolf vergeten, dus heb lopen klooien met kolven, maar dat was wel ff nodig. (en ondanks dat ik de melk weg wilde gooien heb ik het VIA-bekertje vol in m'n tas gedaan en dat is gaan lekken portemonnee en alle spullen nat )
Om 1.30 heeft ze bij mij een beetje gedronken toen we weer thuis waren en toen vanmorgen om 7.30 weer

Ik ben echt opgelucht dat het zo goed is gegaan en m'n schoonmoeder niet de hele avond met een krijsend kind heeft gezeten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64143041
Dan snap ik het ook even helemaal niet
pi_64143087
Wat fijn dat het zo goed ging E.T.!
Goede oplossing van het potje fruit!
Balen van je tas en portemonnee
Ik kan de opluchting goed voorstellen
pi_64143147
fijn ET! Maar minder van het lekken.

Rechterborst doet gelukkig al iets minder pijn, al heb ik wel 2 flinke blauwe plekken .
pi_64143378
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:17 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Ik herken dit zo, dat het een stuk ingrijpender is die borstvoeding!
Ik vond het ook ingrijpend, maar het went echt.
Nu vind ik het zó verschrikkelijk makkelijk. Leander heeft altijd precies op dezelfde tijd honger. komt hij een keer een half uur eerder, dan komt hij de voeding daarna niet eerder, maar gewoon op de standaard tijd. De afwijking is ongeveer 10 minuten

Ik vind het zo lekker om gewoon BV te kunnen geven zonder problemen! Het gaat gewoon helemaal goed nu En het is lekker makkelijk, geen gezeur met flessen en dingen uitkoken enzo
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:44:53 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64143502
Mag ik voorzichtig even waarschuwen om na een week of 6 toch af en toe maar regelmatig met een flesje te oefenen? Je weet maar nooit, en dan is het erg handig als ze het wel kunnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64143511
Fijn dat het goed ging E.T.!
Ik ben de laatste tijd aan het proberen om Saar niet de borst te geven als ze voor middernacht wakker wordt. Ze mag er dan alleen even uit om even rustig te worden en daarna gaat ze weer haar bed in. Als je toch een hele bak prak op hebt, yoghurt toe en daarna nog een bv lijkt het mij namelijk erg stug dat je om 22.00 wakker wordt van de honger. Eigenlijk gaat dat heel erg goed!

Reinhilde, blauwe plekken Wat vreemd!
Saartje
pi_64143545
Mag ik er dan nog even aan toevoegen dat je ook regelmatig het flesje moet blijven geven als het eenmaal goed gaat (dat hadden wij dus niet gedaan toen we een week op vakantie waren).

Fijn dat dat goed gaat Maneki! Lijkt me ook stug dat ze dan honger heeft
pi_64143644
Blauwe plekken ken ik ook niet inderdaad.
Wel zuigplekken omdat Leander in mijn borst hapte ipv in mijn tepel en meteen als een debiel begon te zuigen

Doet hij de laatste tijd gelukkig niet meer
pi_64143692
Ik heb eigenlijk nog nooit met de fles geoefend hebben we tot nu toe ook nog niet nodig gehad.
Maar kan me wel voorstellen dat het handig is inderdaad!
pi_64143898
freecell; ik zou het wel zeker proberen.
Wij hebben vanaf 8 a 9 weken afentoe flesje gegeven.
En vervolgens wilde ze de eerste keer bij opa en oma het flesje niet; terwijl ze dat thuis bij papa wel gewoon dronk, maar dat was gelukkig verholpen met onder het kinnetje te kriebelen.

Het is echt zo handig als het wel lukt; en ook leuk voor tara om afentoe een flesje te geven.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64143930
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:46 schreef mrien het volgende:
Mag ik er dan nog even aan toevoegen dat je ook regelmatig het flesje moet blijven geven als het eenmaal goed gaat (dat hadden wij dus niet gedaan toen we een week op vakantie waren).

Fijn dat dat goed gaat Maneki! Lijkt me ook stug dat ze dan honger heeft
Dan voeg ik er nog even aan toe dat regelmatig een flesje geven geen garantie is dat ze het ook effectief blijven doen
(tenzij je KV bedoelt natuurlijk)
Liande kreeg vanaf 1 week na de geboorte 2x per week een flesje ivm lessen avondonderwijs. Met net geen 4 maand was het ineens gedaan, en heeft mevrouw een hele maand geweigerd om uit flesjes te drinken. (en ik begon weer te werken met 4m1w, dus dat heeft nog stress gegeven)

Voor de rest niet echt meer meegelezen in dit topic, maar aan alle nieuwe BV-moeders: veel succes gewenst, en regelmatig advies vragen natuurlijk (hier of aan een lactatiekundige).
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:24:27 #241
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64144655
Het is idd erg makkelijk, de bv... altijd bij de hand. Ingrijpend bedoel ik door de onzekerheid, of hij wel genoeg heeft gedronken.
Maarten heeft ook nog niet echt een ritme overdag, we beginnen vaak wel rond 7 uur, 3 kwartier voeden en dan is hij vaak erg wakker. Hij valt wel bij me in slaap vaak maar wordt weer wakker als ik hem terug in de wieg leg en slaapt dan niet meer en huilt dan.
Ik geef hem dan weer eerder eten en zo hebben we dan niet echt vaste tijden. Dat vind ik ook wel ingrijpend, als in doenig/druk.
Een flesje gaan we volgende week mee beginnen. Is het dan het makkelijkste om na de bv af te kolven en dat dan voor de volgende keer te geven?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64144706
Wij hebben ook geen vaste tijden hoor Marie!

Je kunt wat afkolven na de borstvoeding, maar ook tussen 2 voedingen in, bijvoorbeeld anderhalf uur na een voeding. Je kunt ook tegelijk kolven en voeden, maar als Maarten beide borsten drinkt is dat niet heel handig.
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:31:37 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64144882
Maarten drinkt idd beide borsten, ik zie het dan wel of ik het na de voeding doe of er tussen in...
Hij heeft nu trouwens 2x 2 borsten gehad, hij sliep na de eerste 'sessie' en toen ik hem weglegde werd hij wakker en begon weer te mekkeren. Dus toen aangelegt en hij dronk verder, daarna hield ik hem rechtop, kwam er zo een golf melk terug (recht in mijn decoleté ) en hij wilde nog wel meer, dus nog maar een keer aangelegd, borst nr. 4... En nu ligt hij lekker in zijn wagen en kan moeders even rustig fok!ken...
er is ook een afwas die erg hard roept
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64182713
Tijd voor jezelf is ook belangrijk

Gisteravond besloten dat we gingen kijken hoe lang Lotte zou slapen, eigenlijk in de veronderstelling dat ze ergens 's nachts wel zou komen. Ik om half 10 gekolfd, daarna lekker op tijd naar bed gegaan.
Om 6 uur werd ik wakker, niet van Lotte maar van een zeer pijnlijke rechterborst. Toch maar even de ergste druk eraf gekolfd, weer gaan slapen en zij werd pas om 8 uur wakker toen ik haar uit bed haalde (vond het wel lang genoeg geweest)
Best apart, wordt je niet van je kind wakker maar van je borst!
Na een paar minuten kolven was de pijnlijke plek gelukkig weg, voelde echt niet prettig aan!
pi_64188755
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:09 schreef mrien het volgende:
Tijd voor jezelf is ook belangrijk

Gisteravond besloten dat we gingen kijken hoe lang Lotte zou slapen, eigenlijk in de veronderstelling dat ze ergens 's nachts wel zou komen. Ik om half 10 gekolfd, daarna lekker op tijd naar bed gegaan.
Om 6 uur werd ik wakker, niet van Lotte maar van een zeer pijnlijke rechterborst. Toch maar even de ergste druk eraf gekolfd, weer gaan slapen en zij werd pas om 8 uur wakker toen ik haar uit bed haalde (vond het wel lang genoeg geweest)
Best apart, wordt je niet van je kind wakker maar van je borst!
Na een paar minuten kolven was de pijnlijke plek gelukkig weg, voelde echt niet prettig aan!
Ik wordt ook van m'n borsten wakker (dat klinkt wel heel vreemd ) en dan niet eens van Amber. Ik begin een uur voor het wakker worden meestal flink te lekken; ga dan op m'n rug liggen om m'n rechterborst wat te ontlasten (die lekt; en dat is de kant waar ik het liefst op slaap).

En voor de dames doe proberen met verschuivingen in de nachtrust; gewoon doen!

Ik ben toen ook gaan proberen met speentje snachts te geven ipv snachts voeden; en dat werkte super; ze had helemaal geen honger maar werd gewoon even wakker dan; en viel met de speen snel weer in slaap; eten hield haar juist wakker. En nu heb ik een blije en goed-doorslapende dame; zelfs bij opa en oma heeft ze van de week bij haar eerste logeerpartijtje goed doorgeslapen; van ca 20:00 tot 6:30. (Maargoed; ik reken me nog niet rijk; houd nog steeds het phenomeen fases in m'n hoofd met het idee dat ze wellicht zometeen nog een fase kan krijgen waarin ze ineens niet meer doorslaapt ).
Amber Mae
pi_64205647
Jullie maken Amber niet meer wakker voor een late voeding?
Wij Lotte eigenlijk altijd wel, vaak gaat ze 's avonds namelijk al rond 5/6 uur slapen en dan maken we haar rond 10/11 uur nog even wakker voor drinken en schone luier
Gisteren heb ik haar bijvoorbeeld wel weer wakker gemaakt, waren dag op stap geweest en ze had om 8-12-16 (en 17:30 een beetje) gedronken, toen vond ik toch dat ze te weinig gedronken had
pi_64211822
Ze zit op zo'n 6 voedingen per dag; met de late voeding dronk ze nauwelijks nog en had ze steeds ook nog een schone luier; dus hebben we die maar afgeschaft. Een enkele keer dat ze nog een late voeding krijgt; naar behoefte. De dag start hier meestal redelijk vroeg.
Amber Mae
pi_64217671
De late voeding drinkt ze hier nog vrij goed
Van de week kreeg ik haar amper wakker, toen had ik wel iets van laten we het eens proberen
Afgezien van het feit dat ik zeker weet dat ik dan met ongelooflijke stuwing zal zitten, vind mijn man het nog wel erg gezellig. Hij is 's avonds vaak pas thuis als Lotte al in bed ligt en hij vind het dan altijd nog wel erg leuk om d'r nog even te zien

Kolf je 's avonds dan nog een keer of red je het inmiddels zonder?
pi_64338572
Er had zojuist iemand tijdens het drinken ineens spontaan volledig de slappe lach.
Echt zo lief

Van drinken kwam niet zoveel meer
pi_64339000
Pepijn
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64339935
Achgos
Saartje
pi_64340096
Pepijn is leuk.

Oh en je weet dat je SHE met dit soort foto's provoceerd?

[ Bericht 84% gewijzigd door Ticootje op 24-12-2008 22:15:35 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64344893
Wat een superfoto
  donderdag 25 december 2008 @ 04:49:19 #254
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_64350010
quote:
owlet schreef:
Wat een superfoto
Bedankt!

Het is een heerlijk manneke!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_64398057
Pepijn

Hier ook wel eens ouwehoeren tijdens het drinken en dan wordt het hem idd ook niet meer.

Hier net eerst een regeldagje gehad en daarna 2 onrustige kerstdagen. ( voeden op onrustige plekken en ook op onlogische tijden ) en nu wil Leander aldoor één borst wel drinken (lees: niet enthousiast, maar drinkt wel leeg) en bij de tweede gaat hij keihard brullen en wil hij niet
Hij gedraagt zich alsof hij last heeft van een boertje oid (lijfje naar achteren gooien, héél even aanhappen,, loslaten en weer krijsen) en ik krijg er echt niks in van de tweede borst.

Kan dat van de onrust komen? Of maak ik opeens veel meer melk aan na het regelen en heeft hij genoeg aan één borst?
Ik kolf de tweede borst nu een beetje af (druk er af) maar ik ben nooit zo goed in kolven (rotkolf, met de hand gaat nog sneller, dus nu doe ik met de hand) maar er komt niet meer uit dan anders.
pi_64399727
Lotte heeft ook zoiets momenteel, geen tips dus
Ze lijkt ook opeens genoeg te hebben aan 1 borst
Misschien inderdaad wat last van de drukke dagen?
Of tandjes? Lotte had dat ook heel erg toen 2 weken later haar eerste 2 tanden doorkwamen

Ik probeer er hier weer wat meer ritme in te krijgen, ritme was de afgelopen tijd best ver te zoeken omdat ze toch wat slecht dronk en ik ook niet goed zie of ze honger heeft of niet.
Manlief is nu ook thuis en dat scheelt wel, soms wordt je dan door hem op dingen gewezen wat je zelf niet zo ziet..
pi_64399864
Mja tandjes....
Hij kwijlt, maar dat doet hij altijd en hij heeft inderdaad een bobbel op zijn onderkaakje, maar die zit er al een hele tijd. En ik verbeeld me nu dat er een klein bobbeltje bij is gekomen, links van de gewone bobbel, maar ik weet het niet zeker.
En ik wil niet zo'n mama zijn die een half jaar roept 'hij krijgt nu écht tandjes!
Ik ga er voor het gemak van uit dat hij geen tandjes krijgt voor hij minimaal een half jaar is
pi_64400180
Haha ook een goede instelling
Ik kon achteraf pas de link leggen hoor, ze was ziek geweest, dronk 4 dagen heel weinig en toen anderhalve week later waren ze er opeens

Lotte heeft trouwens ook wel periodes een voorkeursborst, de andere is dan niet goed om te drinken
Maar ik merk dat ze nu ook wel erg afgeleid wordt door tv/kat die langs komt lopen/andere kat die langs komt lopen/papa die iets zegt/iets anders wat ze ziet. Tja, er is opeens zoveel te zien voor die kleintjes!
pi_64400303
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:44 schreef mrien het volgende:
Haha ook een goede instelling
Ik kon achteraf pas de link leggen hoor, ze was ziek geweest, dronk 4 dagen heel weinig en toen anderhalve week later waren ze er opeens

Lotte heeft trouwens ook wel periodes een voorkeursborst, de andere is dan niet goed om te drinken
Maar ik merk dat ze nu ook wel erg afgeleid wordt door tv/kat die langs komt lopen/andere kat die langs komt lopen/papa die iets zegt/iets anders wat ze ziet. Tja, er is opeens zoveel te zien voor die kleintjes!
Dit komt me echt héél bekend voor, je zou het zo over Leander kunnen hebben!
Ik kon hem eerst overal voeden, zonder dat hij zich afleiden. Ik riep heel optimistisch dat ik dat gewoon zou blijven doen, overal voeden, dan kon hij mooi wennen aan wat afleiding om zich heen.

Nou bekijk het maar Niet dus Bij veel gezelschap moet ik écht apart gaan zitten en in een onbekende omgeving drinkt hij sowieso beroerd.
pi_64400375
Ze lijken op elkaar
Gisteren en eergister ook bij het kerstdiner. Ze was wakker geworden, nja dan maar beetje drinken. Hap, slok, omdraaien en kijken naar papa/opa/oma. Hap, slok, en weer kijken..
Uiteindelijk maar even apart gaan zitten inderdaad
Vorige week was ik een dagje op pad met m'n schoonvader en Lotte en toen heb ik haar maar heel bewust in de auto gevoed ipv in het restaurant. Thuis vind ik het niet zo heel erg als ze zo doet maar in een restaurant is het wat lastiger
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:52:23 #261
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64414659
O, wat leuk p_iglet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64424080
Hoe zit dat nu eigenlijk, kunnen BV kindjes nu wel of geen diarree krijgen? Zodra je iets leest over diarree bij baby's staat er altijd bij dat alles bij BV kindjes eigenlijk normaal is zolang ze volledig BV krijgen, maar ik heb hier nu al voor de tweede keer een baby met dusdanig veel en natte poep dat ik wel aan diarree denk.

Ik heb zelf met kerst ook heel anders gegeten dan normaal, kan hij daar echt geen diarree van krijgen?
pi_64424277
Nee hoor, BV kindjes kunnen ook diaree krijgen.
Alleen is de spreiding van normaal bij borstvoeding kindjes veel groter. 4 poepluiers per dag kan normaal zijn, maar 1 per 2 weken ook.
Als zijn ontlasting anders is dan anders, en veel dunner dan kan diaree heel goed.
Dat het door jou eten komt is onwaarschijnlijk, waarschijnlijk is dat hij een virusje heeft of wellicht een tandje krijgt.
pi_64424341
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:35 schreef p_iglet het volgende:
Nee hoor, BV kindjes kunnen ook diaree krijgen.
Alleen is de spreiding van normaal bij borstvoeding kindjes veel groter. 4 poepluiers per dag kan normaal zijn, maar 1 per 2 weken ook.
Als zijn ontlasting anders is dan anders, en veel dunner dan kan diaree heel goed.
Dat het door jou eten komt is onwaarschijnlijk, waarschijnlijk is dat hij een virusje heeft of wellicht een tandje krijgt.
Dank voor de info
Hij is ook een beetje zielig inderdaad
pi_64492891
Mijn toeschietrefelx is op En Saar heeft mn tepels kapot gebeten uit woede en toen gaf ik een keiharde gil en nu is ze bang van me
Wat een ellende Wat moet ik nou doen??
Saartje
pi_64493608
Kun je evt kolven tot er een tsr komt?
Of tijdelijk af en toe helemaal een voeding kolven zodat je tepels wat kunnen helen?
pi_64493724
Maneki
Wil ze helemaal niet meer? In ieder geval niet gaan stressen, je voedt al zo lang dat je niet bang hoeft te zijn dat het helemaal afgelopen is nu.
Ik zou haar en jezelf niet dwingen. Misschien eens op bed met haar spelen met je borst bloot. Volgens mij is de borst altijd nog aantrekkelijker dan dat haar angst groot is en als ze lekker ontspannen/afgeleid is wil ze misschien wel weer even drinken.
Je TSR komt ook het beste als jij ontspannen bent. Nou is dat lekker makkelijk gezegd natuurlijk, maar toch. Doe lekker rustig aan, geef haar veel de gelegenheid om even te drinken. All aait ze maar even, dat soort kleine prikkels doen voor zowel het fysieke als het geestelijke stukje heel veel.

Hoe is het met je tepel, kan die een drinkend kind nu aan? Anders kan je misschien even kolven om nog wel te stimuleren.
Succes
pi_64494172
Ik heb geprobeerd te kolven maar toen ik na een kwartier nog steeds geen tsr had, heb ik het maar opgegeven. Ik heb de griep en waarsch. daardoor duurt het enorm lang voor de tsr komt, en saar heeft niet zoveel geduld. Ik voed altijd al op bed zodat we er alle tijd voor kunnen nemen.
Bwegh ikvoelme al beroerd en nu helemaal. Vanmiddag moet ik bij de huiarts zijn, zal ik dan meteen om syntocinon vragen?
Saartje
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:52:03 #269
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64494185
Oei Maneki, da's lastig...
Wat Owlet zegt is een goede, gewoon ongedwongen even met de borsten bloot (ook goed voor de genezing) zodat ze kan kijken, voelen en aanhappen wanneer ze wil.
.... met gevoel voor drama....
pi_64496412
Syntocinon is een goed idee!
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:27:46 #271
94046 PM-girl
pi_64497828
Och Maneki, wat vervelend! Misschien dat de koorts ook een rol speelt?

Owlet, alles ok met Avalon aan de borst?
*
pi_64498824
Ik denk wel dat de koorts een rol speelt want normaal heb ik een redelijk hyperaktieve tsr.
Nu begint madam ook wat verhoging te krijgen en ga ik me toch wat meer zorgen maken. Ik wil haar geen opvolgmelk geven, is het een probleem als ze 1 a 2 dagen verdunde melk en water/thee/diksap drinkt? Qua eten komt ze niets te kort want voorlopig eet ze als een botwerker dus honger heeft ze iig niet. Zo lang het duurt dan want ik teer ook al 3 dagen op 1,5 boterham
Saartje
pi_64500921
Gebakken tennisballen Maar het werkt wel, ik kreeg al een tsr in de auto
Saartje
pi_64510162
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gebakken tennisballen Maar het werkt wel, ik kreeg al een tsr in de auto
gebakken tennisballen?
Maar mooi dat hij er weer is
pi_64511485
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:27 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, alles ok met Avalon aan de borst?
Uitstekend Ze is lekker aan het regelen vandaag, lang leve de draagdoek want dan kan ik nog wat doen terwijl ze drinkt
pi_64511668
Ow wat een heerlijk geconcentreerd koppie, dat fronsje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64513058
Wat een lieve foto!

Kunnen kinderen opeens meer melk uit de borst drinken in kortere tijd?
Lotte dronk eerst vaak een minuut of 8-10 per borst. Nu mag ik al blij zijn als ik ongeveer 5 minuten haal, de andere is vaak nog minder.
Ze lijkt wel tevreden te zijn en heeft ook wel goede luiers. Nu krijgt ze natuurlijk wel bijvoeding sinds een week of 2, zou dat zoveel schelen?
M'n borsten voelen ook een stuk leger aan, heel apart!
pi_64513174
Wat een mooie foto Owlet
WOW!!
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:43:35 #279
94046 PM-girl
pi_64513826
Wauw Owlet, wat zul je trots zijn! Fijn dat het goed gaat!

Maneki, ik snapte het ook niet. Is het de smaak van de syntocinon die je aan gebakken tennisballen doet denken?
*
pi_64515370
Iemand ambertje trouwens al gespot op borstvoeding.com?
Ik heb snel even een printscreen gemaakt voor het er weer af wordt gehaald.
Amber Mae
pi_64515977
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:43 schreef PM-girl het volgende:
Wauw Owlet, wat zul je trots zijn! Fijn dat het goed gaat!

Maneki, ik snapte het ook niet. Is het de smaak van de syntocinon die je aan gebakken tennisballen doet denken?
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebben
Gelukkig durfde madam na een slaap en even afkoelen wel weer gewoon te drinken zonder piepen. Nu nog even stoppen met m`n tepel uitwringen met haar tanden, dan ben ik ook weer blij

Schitterende foto Owlet!
Saartje
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:26:20 #282
94046 PM-girl
pi_64516275
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebben
Gelukkig durfde madam na een slaap en even afkoelen wel weer gewoon te drinken zonder piepen. Nu nog even stoppen met m`n tepel uitwringen met haar tanden, dan ben ik ook weer blij
Er zit natuurlijk ook niet echt smaak aan neusspray, omdat je hem in je neus hebt! Ik heb hem ook ooit eens gehad, maar ik ben bang voor neussprays dus ik heb hem niet vaak gebruikt.
Gelukkig drinkt Beppie weer bij je!
*
pi_64517604
Ik heb ook neussprayangst, zit liever met opgerolde tissues in m`n neus als ik zwaar verkouden ben dan dat ik neusspray gebruik maar de angst dat ik de bv zo voortijdig om zeep zou helpen was groter
Saartje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 07:29:12 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64523604
*binnenvalt*

ik wilde sowieso weer bv gaan geven, maar: Jr. wilde niet goed aanhappen en dronk én plaste dus slecht. tijdelijke oplossing van de kv+vk : met de hand kolven en op een lepeltje geven (geen fles ivm het aanhappen) zodat hij voeding binnenkreeg en mijn melkproductie op gang kwam/bleef. dit lukte aardig, alleen vannacht om half drie was het wat k*t omdat ik rechts wat last had van stuwing. vanmorgen om half zes hapte meneer ineens goed aan en heeft zo'n tien minuten tevreden gedronken uit de rechterborst, (die bood ik het eerste aan omdat ik dus die stuwing had en het is nu weg) en viel toen in slaap. heb het vacuüm verbroken en toen werd hij "wakker". ik heb nog geprobeerd de linkerborst aan te bieden, maar die hoefde hij niet. hij ligt nu weer zielstevreden te slapen, en ik hoop dat hij de volgende voeding ook weer gewoon aanhapt.

moet ik dan weer beginnen met rechts (hoorde in het ziekenhuis dat je moest beginnen met de borst waarmee je geeindigd was, maar ik sliep half) of gewoon gelijk links aanbieden? (de kraamzorg komt pas rond kwart voor elf, dus die kan ik het nog niet vragen en gisteren ben ik het vergeten) ik moest Jr. wel maximaal elke vier uur wakker maken om te voeden, ivm het slechte plassen, en ik moest evt. ook wat lepeltjes afgekoeld gekookt water geven zodat hij iig kon plassen.

*help dus* (ze had me wel wat sites gegeven van ervaringsdeskundigen, maar die zitten hier ook neem ik aan en ik blijf liever bij mijn "eigen mensen" )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64523794
DJMO, aanleggen, aanleggen aanleggen!! Niet om de 4 uur, maar liefst om de 2 uur, nog vaker mag ook! Hoe vaker hoe beter.

En als hij alleen rechts gedronken heeft de volgende keer links aanbieden.
Als hij 1 borst gedronken heeft de volgende keer de andere aanbieden. Heeft hij 2 borsten gedronken, dan de volgende keer beginnen met degene waarmee je geeindigd bend.

Probeer water en kv tot een minimum te beperken. liefst helemaal neit. En als je moet kolven huur of leen een kolf! Liefst dubbelzijdig. Met de hand kolven kan je nooit productie mee stimuleren.

Bij twijfel of als de kraamverzorgster en verloskundige bezig blijven over water en kv bijgeven dan ff een vrijwilliger van de vbn of lll bellen, telefoonnummers in de openings post. Dit is gratis.
pi_64524122
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:10 schreef Llewella het volgende:
Iemand ambertje trouwens al gespot op borstvoeding.com?
Ik heb snel even een printscreen gemaakt voor het er weer af wordt gehaald.
Ja! Vorige week al, ben vergeten hier te reageren zie ik...
Leuke foto!

En kleine Avalon, drinken bij mama is een serieuze zaak

Maneki, fijn dat je tsr weer terug is
Zo raar, de mijne is al maaaaanden niet meer (voelbaar) aanwezig, maa vannacht droomde ik dat ik een tsr had! Bizar...

DJMO, succes met het opvolgen van de hierboven gegeven tips!
En inderdaad: bv geven gaat, zeker in het begin, niet op de klok. Voeden op verzoek, van zowel baby als mama, is het fijnst en zeker het best voor de productie..

Brrrrr, ik krijg ineens weer flashbacks van een paar weekjes oude baby in de familie die "maar even moest wachten" (lees: brullen!!) omdat zijn mama vond dat het over een half uur pas weer voedingstijd was
Ik moest ZO de neiging onderdrukken het kind maar aan mijn eigen borst te leggen! Echt onbegrijpelijk en harteloos....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 09:27:09 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64524302
Dank je p_iglet! bah kersjes, dat zal ik dus echt niet kunnen he.. mijn kind is mijn alles, en waar ik ook ben, hoe laat het ook is, als hij honger heeft, dan voed ik. als ik honger heb eet ik toch ook?? simpele zaak dus voor mij

ik heb dus net Jr. weer aangelegd, ditmaal links, heeft wel wat gedronken ondanks slecht aanhappen, maar hij gaf de voeding terug, en ook zijn luier was droog ik vind het toch een beetje eng, ondanks dat hij ontzettend rustig en tevreden overkomt gisteren heeft hij wel een hele grote plas gedaan, net nadat hij uit bad kwam, kan dat zijn omdat zijn buikje/darmen gestimuleerd werden door het warme water???

TSR .. Jr. hoeft maar te kikken en mijn shirt is zeiknat ik moet mijn beha wel aan, anders heb ik elke dag een wasmachine vol shirts met melk

en Owlet, wat een schitterende foto zulk soort foto's hoop ik ook (snel) te kunnen plaatsen

ik weet even niet waar ik terecht moet met al dit soort vragen, ik ben zo aan Z&G gewend, ik mis dat topic nu al
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64524536
DJMO vragen over borstvoeding kunnen prima in dit topic.

Voor dat slecht aanhappen zou ik even een vrijwilliger van de VBN of LLL bellen, liefst op zeer korte termijn (lees NU!), die kan ook telefonisch stap voor stap begeleiden met het aanleggen. Via het forum kunnen we een hoop tips geven, maar van het aanleggen kan ik iig niets zeggen/helpen.
Lukt het dan nog niet goed, dan kun je een lactatiekundige inschakelen, alleen die kosten wel geld en niet alle zorgverzekeringen vergoeden het.
pi_64524545
Voor vragen over de borstvoeding zit je hier gewoon goed hoor!
Als hij in ieder geval goed gedronken heeft krijgt hij heus wel meer binnen dan hij eruit spuugt
Probeer er wel op te letten dat hij goed aanhapt (voor jezelf een stuk prettiger dan kloofjes) en schakel zo nodig hulp in!
Succes!

Edit: wat P_iglet zegt dus
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 10:10:38 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64524819
en waar kan ik terecht voor andere vragen???

bij die laatste voeding had ik dus het idee, dat hij alles teruggaf wat hij binnengekregen had. maar goed, dat kan ik me ook inbeelden, omdat ik teruggegooid ben in de tijd, ik moet alles opnieuw leren, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht had maar natuurlijk wel logisch is na tien jaar ik zit nu op de vk te wachten die komt voor de hielprik en nacontrole en de kraam komt ook over ongeveer een half uurtje. als zij geweest zijn en het aanleggen/happen gaat dan nog steeds miserabel ga ik meteen bellen

pi_64524848
andere vragen kunnen in het babietjes topic!

Heel veel succes, en hopelijk gaat JJ snel goed aanhappen.
Als je op dag 3 al met de hand kunt afkolven, en continue natte t-shirts hebt, dan is er iig ruim voldoende melk!!
pi_64524913
P_iglet, weet jij hier toevallig ook antwoord op?
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:29 schreef mrien het volgende:
Wat een lieve foto!

Kunnen kinderen opeens meer melk uit de borst drinken in kortere tijd?
Lotte dronk eerst vaak een minuut of 8-10 per borst. Nu mag ik al blij zijn als ik ongeveer 5 minuten haal, de andere is vaak nog minder.
Ze lijkt wel tevreden te zijn en heeft ook wel goede luiers. Nu krijgt ze natuurlijk wel bijvoeding sinds een week of 2, zou dat zoveel schelen?
M'n borsten voelen ook een stuk leger aan, heel apart!
Ik had Amber gezien op borstvoeding.com, mooie foto Llewella!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 31 december 2008 @ 10:16:04 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64524921
dat kon ik zelfs al voor de geboorte p_iglet kraamhulp zei al dat ik voldoende melk had voor twee van die kleintjes ze vond trouwens wel dat ik ontzettend handig was wat betreft het met één hand ontbloten van de borst terwijl ik JJ op één arm heb. (trui/shirt over hoofd trekken, beha ding losmaken etc) dat zat er nog wel in van Yolanda

pi_64525267
Mrien, ik ben dan wel geen P_iglet, maar ik kan je vertellen dat het heel normaal is.
Die kleintjes gaan steeds effectiever drinken en natuurlijk speelt de bijvoeding, die natuurlijk ook vult ook een rol.
Devin dronk ook vaak maar heel kort bij me. Soms waren maar een paar minuutjes genoeg voor een voeding.
pi_64525380
Fijn dat het normaal is!
Bedankt!
pi_64525899
Ik denk dat ik het gebruik van de neusspray maar moetstaken ofzo..ben vanmorgen na het gebruiken ervan onderuit gegaan toen ik bep een schone luier ging geven. Eng. Bah
Saartje
pi_64526205
jen drinkt ook heel kort. 5 minuten vind ik al heel wat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64528805
DJMO, wat leuk om je hier ook te zien
Ik ga mee in wat P_iglet zegt: veeeeeeeeeeeeel aanleggen (vier uur tussen voedingen is aan de lange kant, helemaal voor een kleintje als Jr.) en als je hulp nodig hebt even bellen met een van de verenigingen.

Als je zo veel melk hebt dan zou je in ieder geval elke keer dat er water of kunstvoeding bijgegeven moet worden een beetje van jouw melk kunnen geven
pi_64530746
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik denk dat ik het gebruik van de neusspray maar moetstaken ofzo..ben vanmorgen na het gebruiken ervan onderuit gegaan toen ik bep een schone luier ging geven. Eng. Bah
Ho Komt dat daar ook van dan?

Ik heb nooit een voelbare TSR gehad? Wel een soort pijntje als ik Leander hoor huilen of aan het denk, recht onder de tepel, alsof de tepelhof samentrekt, maar dat was het dan ook. Er komt dan ook geen melk uit.
En tijdens voeden voel ik nooit een TSR Leander drinkt gewoon mijn borst leeg
pi_64530820
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:15 schreef Ticootje het volgende:
jen drinkt ook heel kort. 5 minuten vind ik al heel wat.
Hier was het eerst 30 minuten per borst, toen 20 minuten, toen 15, toen zomaar ineens 8
En nu zitten we op 5-7 Relaxed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')