Ik heb doorgezet met de tepelkloven ook al was het soms echt een verschrikking en vooral het harde aanhappen was heel pijnlijk; maar daarna was het ook weg.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef owlet het volgende:
Reinhilde, probeer Thomas in ieder geval een keer aan te leggen met zijn kin naar de harde plek. Dan heb je de meeste kans dat hij de verstopping weg drinkt.
Ik durf het bijna niet te zeggen na het hele Manekiverhaal, maar als het goed is kan je er van uit gaan dat als dit en het kloofje weg is het alleen maar makkelijker en fijner gaat worden. Ik vind het knap van je dat je door gaat!
en ja, die lactatiekundige of een contactpersoon van VBN of LLL is een aanrader. Met een contactpersoon kan je altijd even bellen. Vrijblijvend en zonder kosten.
ga ik vandaag even proberen te doen!quote:Op donderdag 18 december 2008 20:35 schreef Jelief het volgende:
Mrien om witheet van te worden zeg. Je kunt ook een vrijwilliger bellen denk ik wel.
Ik vond het ook ingrijpend, maar het went echt.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:17 schreef Marie79 het volgende:
[..]
![]()
Ik herken dit zo, dat het een stuk ingrijpender is die borstvoeding!
Dan voeg ik er nog even aan toe dat regelmatig een flesje geven geen garantie is dat ze het ook effectief blijven doenquote:Op vrijdag 19 december 2008 10:46 schreef mrien het volgende:
Mag ik er dan nog even aan toevoegen dat je ook regelmatig het flesje moet blijven geven als het eenmaal goed gaat (dat hadden wij dus niet gedaan toen we een week op vakantie waren).
Fijn dat dat goed gaat Maneki! Lijkt me ook stug dat ze dan honger heeft
Ik wordt ook van m'n borsten wakker (dat klinkt wel heel vreemdquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:09 schreef mrien het volgende:
Tijd voor jezelf is ook belangrijk
Gisteravond besloten dat we gingen kijken hoe lang Lotte zou slapen, eigenlijk in de veronderstelling dat ze ergens 's nachts wel zou komen. Ik om half 10 gekolfd, daarna lekker op tijd naar bed gegaan.
Om 6 uur werd ik wakker, niet van Lotte maar van een zeer pijnlijke rechterborst. Toch maar even de ergste druk eraf gekolfd, weer gaan slapen en zij werd pas om 8 uur wakker toen ik haar uit bed haalde (vond het wel lang genoeg geweest)
Best apart, wordt je niet van je kind wakker maar van je borst!
Na een paar minuten kolven was de pijnlijke plek gelukkig weg, voelde echt niet prettig aan!
Bedankt!quote:owlet schreef:Wat een superfoto
![]()
Dit komt me echt héél bekend voor, je zou het zo over Leander kunnen hebben!quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:44 schreef mrien het volgende:
Haha ook een goede instelling
Ik kon achteraf pas de link leggen hoor, ze was ziek geweest, dronk 4 dagen heel weinig en toen anderhalve week later waren ze er opeens
Lotte heeft trouwens ook wel periodes een voorkeursborst, de andere is dan niet goed om te drinken![]()
Maar ik merk dat ze nu ook wel erg afgeleid wordt door tv/kat die langs komt lopen/andere kat die langs komt lopen/papa die iets zegt/iets anders wat ze ziet. Tja, er is opeens zoveel te zien voor die kleintjes!
Dank voor de infoquote:Op zondag 28 december 2008 11:35 schreef p_iglet het volgende:
Nee hoor, BV kindjes kunnen ook diaree krijgen.
Alleen is de spreiding van normaal bij borstvoeding kindjes veel groter. 4 poepluiers per dag kan normaal zijn, maar 1 per 2 weken ook.
Als zijn ontlasting anders is dan anders, en veel dunner dan kan diaree heel goed.
Dat het door jou eten komt is onwaarschijnlijk, waarschijnlijk is dat hij een virusje heeft of wellicht een tandje krijgt.
gebakken tennisballen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gebakken tennisballen![]()
Maar het werkt wel, ik kreeg al een tsr in de auto
Uitstekendquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:27 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, alles ok met Avalon aan de borst?
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebbenquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:43 schreef PM-girl het volgende:
Wauw Owlet, wat zul je trots zijn! Fijn dat het goed gaat!
Maneki, ik snapte het ook niet. Is het de smaak van de syntocinon die je aan gebakken tennisballen doet denken?
Er zit natuurlijk ook niet echt smaak aan neusspray, omdat je hem in je neus hebt! Ik heb hem ook ooit eens gehad, maar ik ben bang voor neussprays dus ik heb hem niet vaak gebruikt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
de geur! en de smaak ok wel een beetje. En het brandt in m`n neus dus ik hoop maar dat we het niet te lang nodig gaan hebben
Gelukkig durfde madam na een slaap en even afkoelen wel weer gewoon te drinken zonder piepen. Nu nog even stoppen met m`n tepel uitwringen met haar tanden, dan ben ik ook weer blij
Ja! Vorige week al, ben vergeten hier te reageren zie ik...quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:10 schreef Llewella het volgende:
Iemand ambertje trouwens al gespot op borstvoeding.com?
Ik heb snel even een printscreen gemaakt voor het er weer af wordt gehaald.
Ik had Amber gezien op borstvoeding.com, mooie foto Llewella!quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:29 schreef mrien het volgende:
Wat een lieve foto!
Kunnen kinderen opeens meer melk uit de borst drinken in kortere tijd?
Lotte dronk eerst vaak een minuut of 8-10 per borst. Nu mag ik al blij zijn als ik ongeveer 5 minuten haal, de andere is vaak nog minder.
Ze lijkt wel tevreden te zijn en heeft ook wel goede luiers. Nu krijgt ze natuurlijk wel bijvoeding sinds een week of 2, zou dat zoveel schelen?
M'n borsten voelen ook een stuk leger aan, heel apart!
Hoquote:Op woensdag 31 december 2008 11:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik denk dat ik het gebruik van de neusspray maar moetstaken ofzo..ben vanmorgen na het gebruiken ervan onderuit gegaan toen ik bep een schone luier ging geven. Eng. Bah
Hier was het eerst 30 minuten per borst, toen 20 minuten, toen 15, toen zomaar ineens 8quote:Op woensdag 31 december 2008 11:15 schreef Ticootje het volgende:
jen drinkt ook heel kort. 5 minuten vind ik al heel wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |