abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63509414
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:54 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het nu Jepali? Heb je nog gebeld?

Ben benieuwd hoe de borstvoeding bij Owlet gaat!

Even een stukje
Lotte lag vanmorgen op bed te rollen, rolde opeens tegen m'n borst aan, deed ham tegen m'n t-shirt aan.
Goed, t-shirt omhoog, Lotte drinken. En elke keer rolde ze weer terug, slokje drinken, rollen, slokje drinken, rollen
En een lol dat ze had
Grapjes aan de borst

De borstvoeding gaat als de spreekwoordelijke tiet
De eerste dagen waren wat moeizaam. Hoewel het ziekenhuis echt heel goed bezig was door me alle kans te geven om Avalon op verzoek te voeden (eerst met het bed naar de kinderafdeling, desnoods midden in de nacht en daarna in de rolstoel en lopend) was het toch niet relaxed voeden met al die draden op een kleine stoel.

Ik heb één lastige tepel (klein, snel ingetrokken) en een forse cup waardoor het voor een klein mondje wat lastig is om een grote hap te nemen en het voor mij lastig is om goed aan te leggen omdat ik echt goed moet ondersteunen.

Daardoor had ik toch na twee dagen op elke tepel een klein pijnpuntje. Kloofje is nog een groot woord maar het was wel even zaak om er snel verbetering in te krijgen.

Maar net zoals bij Ronja ging het al heel snel beter toen Avalon wat alerter en geoefender werd.
En nu is het weer een plezier om te zien hoe lekker ze drinkt en hoe goed ze groeit
pi_63509471
Wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat Owlet. Successtories mogen ook!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63523309
Wat een leuke verhalen !
Kersjes, ik lag echt dicht!

Owlet, goed nieuws!
Als ik jouw verhaal lees, vraag ik me wel af waarom het mij dan neit gelukt is om van het tepelhoedje af te raken . Ik denk dat ik er te lang mee gewacht heb, waardoor Ben zo gewoon geworden is aan het tepelhoedje en de bijhorende drinktechniek dat het nu te laat is om het zonder te doen.
pi_63524177
wat ontzettend fijn owlet!
pi_63524445
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:06 schreef OooLizaooO het volgende:
Owlet, goed nieuws!
Als ik jouw verhaal lees, vraag ik me wel af waarom het mij dan neit gelukt is om van het tepelhoedje af te raken . Ik denk dat ik er te lang mee gewacht heb, waardoor Ben zo gewoon geworden is aan het tepelhoedje en de bijhorende drinktechniek dat het nu te laat is om het zonder te doen.
het is nooit te laat om het zonder te doen Heb je al eens een lactatiekundige ingeschakeld? Mijn ervaring is dat het echt de moeite loont om hulp te zoeken, ook al lijkt het probleem wellicht niet zo heel groot.
Bij Ronja heb ik veel gehad aan de hulp van een lactatiekundige en ook deze keer heb ik meteen hulp gevraagd.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:31:58 #81
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63530418
Liza, ik heb het hier al vaker geschreven, maar ik heb ook weken met een tepelhoedje gevoed. De lactatiekundige dacht ook niet dat het ooit anders zou kunnen (ik ook niet).
Totdat Simon met 3 maanden ineens zonder kon drinken.

Maar ik weet ook dat Jojogirl bijvoorbeeld altijd met een hoedje is blijven voeden.

Ik zou in elk geval even de lk raadplegen, wie weet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63534579
Liza, je schreef laatst dat Ben 's nachts wel zonder hoedje kon drinken. Misschien is het ook een kwestie van oefenen...
  woensdag 26 november 2008 @ 13:58:23 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63535689
Owlet, ik bedacht me ineens, is er nog verder iets gebeurd met dat hand, mond en nogiets ziekte bij Ronja op het kdv?
pi_63535958
ja en nee
Toen we haar afgelopen maandag voor het eerst weer wilden brengen bleek na een telefoontje dat het nog steeds heerst. We hebben toen de huisarts gebeld en die heeft het verder voor ons uitgezocht. Volgens haar is het geen probleem als we de hygiëneregels rondom Ronja even goed in acht nemen (handen en gezicht wassen voor het knuffelen en haar luiers even door M. laten verschonen).
Ze was het ook niet helemaal eens met het gevaar dat het voor pasgeborenen zou zijn, ze vond het meer een voorzorgsmaatregel voor de echte risicogroep (te vroeg geboren, ziek, etc.).

Ronja is dus vandaag weer voor het eerst naar de groep en ze was meteen weer helemaal thuis
Bij een gezonde baby zouden we ons, volgens haar in ieder geval, geen zorgen hoeven maken
  woensdag 26 november 2008 @ 14:24:40 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63536497
Oh gelukkig geen extreme maatregelen dan. En die luiers... ach, dat vind je vast niet zo heel erg.
pi_63536975
neu, laat mij die kleine prutpoepjes maar verschonen nu
pi_63543878
Ben drinkt wel een beetje zonder tepelhoedje, maar niet goed en niet genoeg. Hij hapt en laat los, hapt en laat los en zet het tussendoor steeds op een hysterisch brullen. Hij kreeg niet genoeg binnen en kwam steeds sneller terug om te drinken (alsof hij aan het regelen was) en sliep ook 's nachts niet langer meer. Toen mijn melkproductie er uiteindelijk begon van terug te lopen, ben ik maar weer gaan tepelhoeden...
Moest ik nog een tijdje borstvoeding blijven geven, zou ik zeker een lactatiedeskundige raadplegen, maar na 3 maanden (= rond 11 december) gaat ie (helaas) aan de fles, want ik kan maar tot 3 maanden borstvoedingspauze's op het werk krijgen. Nu ga ik het wel proberen rekken tot eind december, maar vanaf januari wordt het alleen nog 's morgens en 's avonds borstvoeding, dus dat doe ik dan wel nog even met tepelhoedje. Maar als er een volgende kindje komt, wil ik er sneller en beter aan werken. Nu zie ik er eigenlijk tegenop omdat de borstvoeding in het begin al zo moeilijk ging en om dan nu met de stress van weer te gaan werken en een nieuwe job ook te gaan prutsen zonder tepelhoedje, daar heb ik even de energie niet meer voor.
pi_63544703
liza, volgens de wet heb je recht op 1/4 van je werktijd om te besteden aan borstvoeding tot je kindje 9 maanden is. (of geldt dat voor jou niet?)
pi_63544757
Hier in BE niet
2 x 30 min heb ik recht op per dag van 8 werkuren
en dat tot 3 maand
langer dan 3 maand daar moet je al een speciale verklaring voor hebben (dat je baby door gezondheidsredenen enkel bv mag krijgen, bvb prematuur)
pi_63544913
Correctie
ik heb het hier net nagekeken
tot 7 maanden kan het 2 x 30 min per dag
tot 9 maanden, daar moeten die speciale redenen voor zijn
mmmmh dan ga ik er toch nog eens over nadenken
eerst kijken hoe dat kolven op het werk meevalt...

ik was van plan om tot eind december volledig borstvoeding te blijven geven (dan is Ben 3,5 maanden) en dan af te bouwen naar 2 x per dag. Hij mag dan toch bijna aan vast voedsel enzo .
  woensdag 26 november 2008 @ 22:21:42 #91
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63549484
Even een vraagje, die vast en zeker al vaker gesteld zal zijn.
Zijn er hier vrouwen die een borstverkleining hebben gehad en toch borstvoeding geven of hebben gegeven? En wat zijn dan de ervaringen?

Ik heb via het ziekenhuis opgevraagd of het mogelijk zou zijn, maar als antwoord kreeg ik dat na het inzien van mijn dossier de kans klein is dat ik borstvoeding zou kunnen geven. Wat voor mij inhoudt dat het eventueel dus wel kan.
No more games, no more drama...
pi_63563476
liza; 2x 30 minuten zou voor mij te doen zijn, alleen dat vanaf 7 maanden vind ik wel heel slecht geregeld!
Ik zit zelf op 2x 30 minuten kolven op m'n werk.

Ik wil met Amber beginnen met vaste voeding; 5 december lijkt me wel een mooie datum, met sinterklaas. Dan is ze op 1 dag na 5 maanden.
Ik wil borstvoeding blijven geven. Dus gewoon maar met fruit beginnen. Maar ik zie dan ook pap enzow? Wat kan ik daarvan geven? Ik zou me er eigenlijk meer in moeten verdiepen, maar vaak heb ik het idee dat ze van flesvoeding uitgaan.
Ik merk dat zowel ik als zijzelf ertoe aan het raken zijn dat ze op vaste voeding overgaat. Dat ze een wat rijkere voeding krijgt. Ze wordt nu een grote meid en heeft gevoelsmatig wat meer nodig nu dan alleen borstvoeding.

Borstvoeding loopt nog prima op zich, maar heb wel sinds 2 dagen een plekje. Ik heb vanochtend weer flink gemasseerd, kan er niet uitkomen of het nou een hard plekje is of niet, en nu valt het weer redelijk mee, maar een paar keer met de minste aanraking was het net alsof er een naald ingeprikt werd.
Denk een verstopt kanaaltje ofzow? Iig even goed in de gaten houden. Het is verder niet rood of roze.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63563939
Llewella, wij zijn begonnen met fruit. We begonnen met appel, peer en banaan. (Kijk even goed als je potjes koopt welke bijproducten erin verwerkt zitten)
Pap lust Jen niet, dus heeft ze nooit gehad. Ik gaf haar vanaf het begin gewoon een korst om op te sabbelen. In het begin kreeg ze er niets vanaf, maar het ging ook meer om de vorm. Zij zag ons eten en dan werd ze vreselijk boos. Dus liet ik haar gewoon vechten met haar broodje. Vanaf 6 maanden geef ik gewoon echt een boterham, gesmeerd en in stukjes.
pi_63565667
graag pas vanaf 6 maanden beginnen, zeker met brood!!
gluten voor 6 maanden verhoogd enorm de kans op glutenintollerantie en coeliakie!!
Ook het sabbelen op broodkorstjes!!!!

Als je voor 6 maanden wil beginnen kun je het beste met groenten beginnen en dan bloemkool, broccoli, sperzieboontjes, worteltjes. Meerdere dagen hetzelfde geven.
pi_63566038
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:27 schreef p_iglet het volgende:
graag pas vanaf 6 maanden beginnen, zeker met brood!!
gluten voor 6 maanden verhoogd enorm de kans op glutenintollerantie en coeliakie!!
Ook het sabbelen op broodkorstjes!!!!
Wat p_iglet zegt. Heel veel mensen denken dat hun kind al eerder aan vaste voeding toe is dan die 6 maanden (o.a. omdat ze het eten uit je mond kijken of zelf van alles in de mond stoppen) maar om een bekende lactatiekundige maar even te quoten 'als je baby op jouw autosleutels sabbelt wil dat nog niet zeggen dat hij klaar is om rijlessen te nemen '
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63567448
Wij gaan hier pas met 6 maanden beginnen met bijvoeding, met kerst waarschijnlijk, dan is ze op 3 dagen na 6 maanden.
Heb vandaag het boek "Eten voor de kleintjes" binnen gekregen, mag er alleen nog niet aan beginnen want ik krijg hem voor sinterklaas Ben wel heel benieuwd!
De borstvoeding gaat gelukkig weer een stuk beter nu, ze is minder afgeleid en drinkt echt weer veel langer dan de paar minuten die ze een tijdje deed..regeldagen
pi_63571414
Wij willen dus ook met kerst beginnen, maar dan zitten we op tenerife. Dus; denk dan van te voren al beginnen zodat als ze er op reageert dat we dan niet in een 'vreemd land' zitten.

Dat ze graag naar het eten kijkt kan ik wel weerstaan (familieleden dan weer niet ).

Maar m'n gevoel zegt dat ze er nu aan toe aan het raken is; ook omdat ze al een hele peuter onderhand wordt Ik denk dat haar grootte dan ook wel redelijk mislijdend is.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63572067
Weet je, ze hebben nog hun hele leven voor zich om van alles te kunnen proeven en eten. Waarom overhaasten? Toegevoegde waarde heeft het in het begin zeker nog niet, sterker nog, het is zelfs aangetoond dat te vroeg beginnen met bijvoeden wel degelijk (onherstelbare) schade kan aanrichten aan die gevoelige en onrijpe ingewanden van die kleintjes!
Vanwaar die haast, wil je ze dan niet zo lang mogelijk nog "klein" houden? Het gaat allemaal immers al snel genoeg, 2 keer knipperen en ze zitten al aan de broodjes shoarma
Llewella, hoe groot is Amber dan?

edit: Ik bedoelde niet dat Devin aan de shoarma zit. Een vriendin ging laatst eten bij iemand, shoarma dus, en kreeg zowat een rolberoerte toen ze zag dat de zoon des huizes (4 jaar oud) een volwassen portie shoarma naar binnen werkte. Met veel knoflooksaus!
.... met gevoel voor drama....
pi_63575021
kersjes, dat meen je niet. Dat soort dingen vind ik echt ongelooflijk. Ik zag een tijd geleden een programma waar een moeder een baby van 3 maanden een hamburger te eten gaf.
pi_63575950
ik vind een kind van 3 maanden en hamburger, of een kind van 4 jaar!!! shoarma toch net wel ff anders.
Shoarma is in principe gewoon vlees met brood. Tsja die knoflooksaus is dan wat discutabel qua gezondheid, maar ach. De groenten zouden wat uitgebreider mogen, en een volwassen portie is wat veel.
Maar een kind van 4 shoarma geven vind ik niet echt ongelooflijk.

Overigens schijnt van knoflook je borstvoeding extra zoet te worden, om het ff ontopic te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')