abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64079695
Heb je ook rode plekken op je borsten? In dat geval zou ik inderdaad even je vk op de hoogte brengen. Echt geloof me een borstontsteking wordt je echt flink ziek van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64080543
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:09 schreef Dakota het volgende:
vraagje he.. gaven jullie bv in t openbaar (of bij je schoonouders op de bank) of gingen jullie dan ergens anders zitten?
De eerste dagen gaf ik de borstvoeding zonder dat er mensen bij waren, in het begin is het al lastig genoeg vond ik en wilde ik dat ze gewoon goed aanhapte. Na een paar dagen voelde ik me er dusdanig zeker in dat als m'n schoonouders of andere bekenden er waren, ik gewoon voeding gaf.
Nu maakt het me eigenlijk niets meer uit en geef ik gewoon in het openbaar.
Als ik weet dat ik weg ga en Lotte weleens honger kan krijgen, doe ik een hempje van de Hema aan (zo'n elastisch ding), dan hoef je maar een stukje naar beneden te doen en heb je niet je hele buik en borst bloot.
pi_64080910
Ik gaf gewoon openbaar voeding. Maar als het erg druk was dan zonderde ik mij even af, niet vanwege schaamte maar vanwege Jen die anders veel te onrustig was en niet aan drinken toe kwam.

Overigens als het echt zou moeten zou ik ook nu nog Jen gewoon in het openbaar laten drinken.
pi_64080930
Dank

Dat soort tips zijn wel handig ik wil andere mensen zich ook niet ongemakkelijk laten voelen enzo en ik weet niet echt tot in hoeverre het al acceptabel is (tussen haakjes ) om borstvoedng te geven in t openbaar.
Niet dat ik overal en met iedereen rekening ga houden maar wil ook niet echt provoceren ofzo.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64080991
Je kan zo discreet voeden dat mensen het niet eens doorhebben. Ik heb op een personeeluitje van mijn man gewoon Jennifer aan de borst gehad, opeens begonnen mensen te vragen of ze niet wat moest eten. Waarop mijn atwoord was dat ze dat al 2x had gedaan, terwijl ze er naast zaten.
pi_64081054
Dakota ik moest er in het begin even aan wennen om te voeden waar anderen bij waren maar zodra het wat beter ging heb ik overal gevoed ongeacht wie erbij was.
In mijn eigen huis moest men zich aan ons aanpassen, bij mijn schoonouders voelde het even raar maar ook daar was het snel 'gewoon' .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64081061
Als ik uit ga draag ik graag laagjes. Het ene kan omhoog en het andere omlaag. Als het erg druk is en madam te snel afgeleid hang ik er een draagdoek voor zodat het zicht beperkt wordt en ik zonder me ook wel eens af.
Als m`n schoonouders er zijn ga ik in de slaapkamer voeden
Saartje
pi_64081116
Ik heb het ook wel gehad toen we een keer uit eten waren in een restaurant. Nu was het gelukkig niet zo'n chique restaurant, maar een buffetrestaurant op Landal.
Om ons heen zaten veel oudere mensen en toen heb ik nog even netjes een hydrofieldoek erbij gepakt en die om ons heen geslagen. Niet voor mijzelf, maar meer voor de omstanders (die het volgens mij juist mooi vonden dat ik borstvoeding gaf).
Lotte was het toen al heel snel zat in het restaurant, moe en niet willen slapen. Toen is ze gelukkig mooi aan de borst in slaap gevallen

Als ze de hele dag trouwens slecht gedronken heeft, of slecht drinkt als er mensen zijn ga ik inderdaad ook even apart zitten
pi_64081317
ik zie mijzelf ook nog geen bv geven op schoonouders bank maar wie weet.. eerst maar eens kijken of de melkproductie op gang komt
wanna rub mah puppeh?!
pi_64081376
Dan kun je altijd nog vluchten naar de slaapkamer. Ik vond het ook best raar om bij mijn schoonouders te voeden. Zeker omdat mijn schoonmoeder nooit borstvoeding heeft gegeven en mijn schoonvader vreselijk preuts is.

Maar goed, zo vaak komen we er ook weer diet, die enkele keer dat ik het heb gedaan liep mijn schoonvader naar de keuken en begon mijn schoonmoeder over dan M. al met 3 maanden met de pot meeat.
pi_64081643
Ik heb er echt geen problemen mee om ergens anders te voeden.
Ook niet bij mijn schoonouders
Schoonmoeder en schoonzussen vinden het ondertussen wel mooi geweest geloof ik met de borstvoeding bij ons, en aan iig de blik van de partner van mijn schoonzus vind die het met 1,5 jaar helemaal niet meer kunnen. Maar die heeft lekker pech!! Schoonzussen bouwen ook heel concequent rond de 6 maanden de borstvoeding af, want langer is toch niet nodig.

Schoonvader vind het alleen bijzonder dat ik nog steeds voldoende melk heb, dat is toch wel geweldig (zucht en dat voor iemand die bijna een halve eeuw huisarts is geweest ).
Mijn ouders hebben er geen problemen mee, zullen hooguit bij in het openbaar voeden na een jaar zoiets hebben van moet dat nou, kan hij niets anders drinken.
Dat is iets waar ik dus zelf ook wel rekening mee houd, als het echt nodig is voed ik overal. Maar nu pepijn bijna 1,5 is en eigenlijk alleen 's morgens vroeg en voor het slapen drinkt, vind ik dat hij buitenshuis ook maar toe moet kunnen met wat anders te drinken. Op een terrasje/drukke gelegenheid etc krijgt hij vanaf een jaar dus gewoon appelsap ofzo
Maar afgelopen weekend nog wel op een verjaardag van een vriendin tussen haar (schoon)familie zitten voeden. Daar geen rare blikken of opmerkingen gehad.
pi_64081691
Hai!

Mijn kloven zijn weg, op een klein puntje in mijn rechtertepel na. Ook de pijn is zo goed als weg, links dan. De toeschietreflex voel ik wel even, maar daarna doet het geen pijn meer. Maar rechts. .
Amai. Toeschietrefelx doet 10x meer pijn, en daarna blijft het pijn doen .

Heeft iemand een tip voor me, wat ik eraan kan doen? En hoe dat komt? Toch door dat laatste stukje kloofje?
pi_64081797
Dakota, het welzijn van je kindje gaat gewoon zwaarder wegen dan de opinie van anderen.

reinhilde, dat zou heel goed door dat kloofje kunnen komen. Heb je verder geen harde en of rode plekken in/op die borst?
pi_64081979
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:01 schreef Jelief het volgende:
Dakota, het welzijn van je kindje gaat gewoon zwaarder wegen dan de opinie van anderen.

reinhilde, dat zou heel goed door dat kloofje kunnen komen. Heb je verder geen harde en of rode plekken in/op die borst?
Dat sowieso, als het in het openbaar moet dan moet het. maar als je ervoor kan kiezen om het ergens anders te doen zou je het dan doen. dat was meer mijn vraag.
Ik ga niet mijn kind geen eten geven omdat er mensen bij zijn en ik nergens anders kan voeden ofzo.
wanna rub mah puppeh?!
pi_64082125
Als je de stad in gaat en je durft echt niet kun je altijd nog even terug lopen naar je auto...
pi_64082226
of in een pashokje ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_64082656
De eerste keer buitenshuis voeden zat ik in een pasfotohokje, dat was meer gedoe dan bvb in een hoekje van een restaurant oid.
En in een pashokje heb ik ook eens gedaan maar dat was meer omdat we daar toch alwaren.
pi_64082731
Bij mij de eerste keer in de Ikea toen Lotte net 3 weken was, inderdaad in een hoekje gaan zitten en zorgen dat je een beetje fijne stoel (in hoeverre dat dan natuurlijk mogelijk is) hebt. Bleek trouwens later dat er in de verschoningsruimte daar ook een stoel stond voor te voeden, maar dat was de 2e maal wel handig toen ze een huilbui had
pi_64082961
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:16 schreef Dakota het volgende:
of in een pashokje ?
Je zou de eerste niet zijn hoor.
pi_64083452
Misschien is mijn vraag hier beter op zijn plaats dan in Z&G,.. weten jullie of het slim is om vantevoren al een voedingsbh aan te schaffen, of kan je daar beter mee wachten tot het kindje geboren is?
pi_64083563
Jelief, voor zover ik kan zien een rode plekken, en ook geen harde stukken. Het zal dan wel dat laatste beetje kloof zijn! Het is echt nog maar een puntje, raar dat dat zo veel pijn kan doen. Ik blijf gewoon lekker smeren.
pi_64083568
Ik heb het wel gedaan, eerst eentje gekocht ongeveer in het einde van de zwangerschap. Toen de borstvoeding in de eerste week goed liep heb ik vrij snel 2 bijgekocht/besteld om te kunnen wisselen (en omdat ze toen toch vrij snel nat waren van het lekken
pi_64083874
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:59 schreef mrien het volgende:
Ik heb het wel gedaan, eerst eentje gekocht ongeveer in het einde van de zwangerschap. Toen de borstvoeding in de eerste week goed liep heb ik vrij snel 2 bijgekocht/besteld om te kunnen wisselen (en omdat ze toen toch vrij snel nat waren van het lekken
thanks
en moet je ze dan een beetje groter kopen, of ongeveer dat ze passen? Want ik begreep dat je borsten nog vrij veel kunnen groeien als de borstvoeding op gang komt?
pi_64083936
Volgens mij wel wat groter. Ik heb er toen 1 bij de Livera gekocht en daar om advies gevraagd. Volgens mij heb ik toen een maatje groter genomen dan ik op dat moment had, maar weet het niet meer zeker
pi_64083956
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef juttertje het volgende:

[..]

thanks
en moet je ze dan een beetje groter kopen, of ongeveer dat ze passen? Want ik begreep dat je borsten nog vrij veel kunnen groeien als de borstvoeding op gang komt?
Stuwing heet dat, maar dat gaat ook weer over. Als je met verlof bent kun je gewoon een bh kopen die lekker zit. Koop desnoods niet een hele dure. Als je na je kraamtijd de stad weer eens induikt neem je er gewoon nog een paar mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')