5 tandjes en het is heel lang goed gegaan. Ze is nu alleen verkouden en ja hoor, gisteren links gebeten (en hard!) en vandaag rechts dus ik ben weer in evenwicht, heb nu 2 pijnlijke tepels. Eigenlijk had ik voor m'n gevoel graag willen gillen en vloeken maar ja...ik heb dus heel netjes en kort 'au!' geroepen. Dat begreep ze en ze liet los. Ik heb echt m'n best gedaan om niet al te heftig te reagerenquote:Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef mrien het volgende:
Hoe zijn jullie omgegaan met baby's/kinderen die een tandje hebben en eventueel gaan bijten?
Ja, bij jou is het probleem nog groter, ze drinkt ook geen moerdermelk uit de fles he?quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:29 schreef E.T. het volgende:
Ik neem maar wel m'n kolf mee donderdag, we zijn best lang weg en ik heb geen zin in natte plekken in m'n kleren. Als ik voel dat het nodig is, zal ik kolven.. niet omdat het 'moet' ivm productie, ik geloof niet dat een avondje nu nog zo veel uitmaakt.
En Ticootje.. ik zou er momenteel heel wat voor geven als kolven de oplossing is voor langer dan een uurtje wegAls jij echt weg moet kan Jennifer nog makkelijk andere dingen drinken .. dat is hier niet mogelijk, ik kan kolven tot ik een ons weeg.. voorraad genoeg.. maar ze moet het nog binnen krijgen he..
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bedquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:38 schreef PM-girl het volgende:dan was het inderdaad loshalen en toespreken.
Toen ik op invoeren drukte, twijfelde ik al over de benamingquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bed![]()
sorry
quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bed![]()
sorry
De eerste dagen gaf ik de borstvoeding zonder dat er mensen bij waren, in het begin is het al lastig genoeg vond ik en wilde ik dat ze gewoon goed aanhapte. Na een paar dagen voelde ik me er dusdanig zeker in dat als m'n schoonouders of andere bekenden er waren, ik gewoon voeding gaf.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:09 schreef Dakota het volgende:
vraagje he.. gaven jullie bv in t openbaar (of bij je schoonouders op de bank) of gingen jullie dan ergens anders zitten?
Dat sowieso, als het in het openbaar moet dan moet het. maar als je ervoor kan kiezen om het ergens anders te doen zou je het dan doen. dat was meer mijn vraag.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:01 schreef Jelief het volgende:
Dakota, het welzijn van je kindje gaat gewoon zwaarder wegen dan de opinie van anderen.
reinhilde, dat zou heel goed door dat kloofje kunnen komen. Heb je verder geen harde en of rode plekken in/op die borst?
Je zou de eerste niet zijn hoor.quote:
thanksquote:Op woensdag 17 december 2008 11:59 schreef mrien het volgende:
Ik heb het wel gedaan, eerst eentje gekocht ongeveer in het einde van de zwangerschap. Toen de borstvoeding in de eerste week goed liep heb ik vrij snel 2 bijgekocht/besteld om te kunnen wisselen (en omdat ze toen toch vrij snel nat waren van het lekken
Stuwing heet dat, maar dat gaat ook weer over. Als je met verlof bent kun je gewoon een bh kopen die lekker zit. Koop desnoods niet een hele dure. Als je na je kraamtijd de stad weer eens induikt neem je er gewoon nog een paar mee.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef juttertje het volgende:
[..]
thanks
en moet je ze dan een beetje groter kopen, of ongeveer dat ze passen? Want ik begreep dat je borsten nog vrij veel kunnen groeien als de borstvoeding op gang komt?
Een verstopte melkkanaaltjes, al is het verschil tussen dat en een ontsteking vaak moeilijk te zien.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:37 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn rechterborst doet echt gillend pijn nu. Ik heb ook 3 knobbels gevoeld.![]()
Thomas wel eraan laten drinken, maar nu, 10 min na het drinken, doet het nog steeds pijn.![]()
Het zal geen stuwing meer zijn denk ik, en ik hoop ook dat geen ontsteking is.. zijn er nog andere mogelijkheden?
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Reinhilde het volgende:
Het is toch een stuk ingrijpender/pijnlijker/lastiger dan ik had gedacht moet ik zeggen. Maar, aan de andere kant, links gaat het wel heel goed nu, en dan vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven!
En de reacties van jullie:quote:Op maandag 1 december 2008 22:39 schreef mrien het volgende:
In hoeverre kan het echt kwaad als een flesje opgewarmde borstvoeding langer dan een uur gegeven wordt?
Volgens mij is dat vandaag op de creche het geval geweest (moet ik nog navragen voor de zekerheid) en dat is natuurlijk niet de bedoeling..maar ik vraag me het toch nog even af..
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:16 schreef Jelief het volgende:
Dat uur voor dat flesje is volgens mij vanwegede bacteriegroei. Hoe ernstig dat is of hoe snel dat gaat weet ik niet, misschien kun je daar iets over vinden op bv.com.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
Ik moest toen nog navragen of het inderdaad gebeurd was, bleek dus inderdaad zo te zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Jelief het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies, als het alleen aan de voedingswaarde ligt kan het niet zoveel kwaad lijkt mij.
Ik ga even zoeken...
over opwarmen
Er staat alleen dat lang bewaren niet goed is. Er staat nog wel wat over het afbreken van de beschermende stoffen bij verwarming boven de 35 c. Warm houden is nietgoed ivm bacteriegroei en eventuele voedselvergiftiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |