abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64040609
jennifer heeft 2 tanden en nog niet gebeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64042139
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef mrien het volgende:

Hoe zijn jullie omgegaan met baby's/kinderen die een tandje hebben en eventueel gaan bijten?
5 tandjes en het is heel lang goed gegaan. Ze is nu alleen verkouden en ja hoor, gisteren links gebeten (en hard!) en vandaag rechts dus ik ben weer in evenwicht, heb nu 2 pijnlijke tepels. Eigenlijk had ik voor m'n gevoel graag willen gillen en vloeken maar ja...ik heb dus heel netjes en kort 'au!' geroepen. Dat begreep ze en ze liet los. Ik heb echt m'n best gedaan om niet al te heftig te reageren
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64042495
bijten was hier afkoppelen en later weer verder gaan. Ik merkte dat ze het op een gegeven moment deed als ze klaar was met drinken dus zodra ze minder goed ging drinken kopppelde ik vast af. Ook met een vinger even in haar wang duwen als ze beet werkte wel.
Vanmiddag zat mijn tepel nog klem tussen twee slapende kaakjes -auw-
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64050131
OMG ik ga ineens twijfelen over m`n productie
Bep heeft doorgeslapen vannacht, normaal gesproken komt ze minimaal 2x voor een voeding, somds ligt ze de halve nacht vastgeklonken en drinkt dan continue kleine beetjes. Vanmorgen werd ik wakker met gewone soepele borsten, geen overloop zoals ik verwacht had.
Dat is wel normaal toch, nu met bijna 10 maanden? Ik heb nog nooit zo lang gevoed, ik weet het niet
Saartje
pi_64050163
Ik zou het niet weken maneki, ik heb vannacht eens geteld hoevaak Jen nu eigenlijk komt eten... Oh en vanmorgen om 8 uur ook nog even
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:57:03 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64050602
maneki, je borsten kunnen nu idd wel grote 'schommelingen' in vraag aan, dus geen zorg over je gebrek aan stuwing

Hier vind ik het even niet zo leuk meer.. Een fles/beker/tuit/whatever is brullen en vechten, die wil ze niet.. Overdag is alles intressanter dan mama, dus drinken bij mama wil ze ook niet.. Gevolg.. overdag drinkt ze bijna niets.. Pas om een uur of 21 gaat ze drinken en komt dan om de haverklap voor een voeding tot de volgende ochtend.
Overdag afzonderen om te voeden gaat niet werken met nog twee kinderen in huis (die ga ik niet alleen laten in de kamer).. maar ondertussen begint mijn tandvlees ernstig in het zicht te komen (gelukkig hangen mijn wallen er nog overheen ). Kers op de taart was wel afgelopen nacht waarbij mevrouw boos was omdat ze tóch die fles moest drinken voor ze bij mij mocht drinken (en daardoor best wakker was) en uit wraak ons wakker hield tot 3 uur (om daarna gewoon om 3.30 en 5.30 weer voor een voeding te komen).

Het is nu een beetje dilemma.. ga ik eerst met die nachtvoedingen aan de slag (en dan heeft ze dus dorst) of ga ik op een andere manier proberen er overdag meer in te krijgen (al kan ik niks nieuws meer verzinnen) zodat ze 's nachts minder nodig heeft.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64050761
Ik zou er eerst overdag meer in proberen te krijgen E.T.
Wil ze wel uit een gewoon bekertje drinken? Dat is hier namelijk de enige manier om er íets in te krijgen. Fles slaat ze weg, tuitbeker smijt ze weg, antilekbeker snapt ze niet. Ellende is het!
Saartje
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:51:47 #158
3011 E.T.
pi_64051766
Echt, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet vanaf het begin met flesjes aan de gang ben gegaan
Maar ja, ik was thuis en kolven is ook zo'n gedoe steeds.. Het had e.e.a zo vreselijk veel makkelijker gemaakt nu..

Maar bekertjes doen het ook niet Maneki, ze heeft overdag gewoon geen tijd om te drinken.

En voor m'n kerstdiner a.s. donderdag maar het beste hopen. Hopen dat ze zich redelijk rustig houdt en het pikt om een avond yoghurt, danoontjes en fruit te krijgen ipv bv. Heb oma alvast ingeseind, ik hoop maar dat ze niet de hele avond met een krijsend kind zit (wat zou een taxi a'dam - r'dam kosten? )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64052887
Ik heb hier precies hetzelfde euvel E.T. madam weet gewoon niet wat ze met een fles aan moet, en nu zit ik aan haar 'vast' Avondjes weg moet ik zo timen dat ze in de tijd vallen dat ze normaal gesproken niet om voeding vraagt, maar zelfs dat is nooit zeker.
Nog ff, dan is het jaar in zich en ga ik afbouwen. Met 1 jaar omdat ik het dan welletjes vind, omdat ik m`n vrijheid dan wel weer terug wil, en omdat ik dan kan gaan crashdieeten, er moet echt heel veel af..
Lekker vooruitzicht
Saartje
pi_64052949
Wat balen ET
Neem aan dat je alle soorten flesjes/tuitbekers/andere bekers al geprobeerd hebt..
Sterkte alvast voor oma voor donderdag, hopelijk valt het een beetje mee
En jij natuurlijk ook veel sterkte, ik zou oko proberen er overdag meer in te krijgen, maar als ze zichzelf geen tijd geeft om te drinken wordt dat wel lastig natuurlijk
pi_64053331
Bij jou ook al Maneki
Lotte weet gelukkig wel wat ze met de fles aan moet, maar van mij weigert ze hem over het algemeen..ook niet echt handig.
Hoop dat dat over een tijdje ook beter gaat worden, omdat ik straks ook wil gaan afbouwen..
pi_64053662
Ai, Jennifer drinkt ook heel weinig overdag. Ik ben al flink blij als ik er 125cc over de hele dag inkrijg. En dan loop ik dus de hele dag met een fles achter haar aan. Ik heb ook alles al geprobeerd. Ze lust alleen appelsap en mamamelk.

Mijn avondje weg is ook niet mogelijk. Even een uurtje bij de buren kan nog net, omdat ik dan binnen no-time terug ben om eten te geven. Maar een diner... Dan zou ik dus echt moeten gaan kolven.
pi_64053738
Anna heeft maar een keer of 4 gebeten, in ruim 2 jaar tijd. Als ze dat deed, was het een kwestie van afkoppelen en even rechtop zetten. Toen had ze het zo afgeleerd.

Bij mij was het ook wel zo na een maand of 10 Maneki. Wel een beetje gespannen, maar niet zo erg als een paar maanden eerder.

Wat lastig zo E.T. en Maneki. Hier heeft het ook even gespeeld, maar zeker niet zo erg als bij jullie. Het ging beter als ik er niet bij was, maar dan nog niet van harte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:29:54 #164
3011 E.T.
pi_64054246
Ik neem maar wel m'n kolf mee donderdag, we zijn best lang weg en ik heb geen zin in natte plekken in m'n kleren. Als ik voel dat het nodig is, zal ik kolven.. niet omdat het 'moet' ivm productie, ik geloof niet dat een avondje nu nog zo veel uitmaakt.

En Ticootje.. ik zou er momenteel heel wat voor geven als kolven de oplossing is voor langer dan een uurtje weg Als jij echt weg moet kan Jennifer nog makkelijk andere dingen drinken .. dat is hier niet mogelijk, ik kan kolven tot ik een ons weeg.. voorraad genoeg.. maar ze moet het nog binnen krijgen he..
pi_64054273
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:29 schreef E.T. het volgende:
Ik neem maar wel m'n kolf mee donderdag, we zijn best lang weg en ik heb geen zin in natte plekken in m'n kleren. Als ik voel dat het nodig is, zal ik kolven.. niet omdat het 'moet' ivm productie, ik geloof niet dat een avondje nu nog zo veel uitmaakt.

En Ticootje.. ik zou er momenteel heel wat voor geven als kolven de oplossing is voor langer dan een uurtje weg Als jij echt weg moet kan Jennifer nog makkelijk andere dingen drinken .. dat is hier niet mogelijk, ik kan kolven tot ik een ons weeg.. voorraad genoeg.. maar ze moet het nog binnen krijgen he..
Ja, bij jou is het probleem nog groter, ze drinkt ook geen moerdermelk uit de fles he?

Wat een ellende.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:49:10 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64054676
Oei E.T., da's geen makkelijke situatie waar jullie nu in zitten. En Maneki en Ticootje hebben ook al zulke veeleisende drinkers...
In een ideale wereld kon je je gewoon altijd en overal en op elk tijdstip je kind meenemen (al dan niet in de doek). Maar ja, dat gaat in de praktijk niet lukken helaas

Devin heeft ook weleens gebeten om te zien hoe ik zou reageren. Hij moest direct van de borst, daar ben ik altijd streng in geweest. Net als velletjes ronddraaien of zelfs hele tepels eraf proberen te trekken, wat hij ook een tijdje probeerde af en toe. Hij mag best spelen tijdens het drinken, maar dan wel zachtjes en lief. Anders is het

Hmmm, misschien had ik het bovenstaande in de verleden tijd moeten schrijven. Ik denk dat mijn productie zo goed als weg is nu. Hij wil bijna niet meer drinken, laat na een paar seconden alweer los. Mijn borsten voelen heel slap en leeg aan en ik heb zelf sterk het gevoel dat er niks meer uitkomt. Vorige week lekten ze nog, nu voelen ze zelfs 's nachts leeg en slap aan.
Nou ja, ik heb al vaker gedacht dat dit moment was aangebroken, en nu ik zwanger ben is het ook wel logisch en vind ik het ook minder erg. Hoewel.... tandemen had me ook wel leuk geleken!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:38:58 #167
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64055906
Kersjes, het is inderdaad minder erg denk ik, nu je lijf je klaarmaakt voor een nieuw kindje in je buik!

Bijten gebeurde wel eens, dan was het inderdaad loshalen en toespreken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64060251
Voor de niet-drinkers: Emma lustte niet graag gekolfde melk maar als dat een ijsje was dan ineens wel. We hebben het regelmatig gegeven zodat ze dan iig íets binnen kreeg als ik er niet was.
pi_64063135
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:38 schreef PM-girl het volgende:dan was het inderdaad loshalen en toespreken.
Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bed

sorry
Saartje
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:32:14 #170
94046 PM-girl
pi_64063207
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Zo jongeman, en waar denk jij dat je mee bezig bent? Wat denk je hiermee te bereiken? Zo hebben je vader en ik je niet opgevoed! Voor straf zonder eten naar bed

sorry
Toen ik op invoeren drukte, twijfelde ik al over de benaming
*
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:47:04 #171
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64070737
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

sorry

Vannacht stonden mijn borsten voor het eerst echt op ontploffen, Maarten sliep door en ik werd wakker van mijn wekker (wel om 3 uur 's nachts ofzo, 6 uur na de laatste voeding).
Voor de rest heb ik wel het idee dat het goed gaat met de bv, al is het soms zo onzeker of hij wel genoeg drinkt en niet teveel sabbelt... Afgelopen week was hij 'maar' 80 gram aangekomen, maar Maarten heeft wel altijd goede plasluiers en poept ook flink, dus heel veel zorgen maak ik me nu ook weer niet.
Ik voed in principe om de 3 uur maar als Maarten eerder wil drinken dan krijgt hij eerder.
Morgen hebben we voor het eerst een afspraak bij het CB met de arts, ik ben erg benieuwd wat deze allemaal zegt en of hij nu deze week ook goed is aangekomen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64073203
Ik breek ff in. De (mega) stuwing is bijna weg, ( begon vrijdagmiddag) maar ik krijg nu wel pijnlijke harde plekken in mijn rechterborst. Wat daarmee te doen? Masseren of niet? Ik geef dus geen borstvoeding en wil het liever niet weer op gang helpen. Strakke bh nog steeds omhouden, of juist zonder bh (gaan slapen.)
pi_64073602
he vervelend Ingrid!
Het lijkt me dat een harde plek weg moet, dan maar het risico lopen het een beetje te stimuleren, met een borstontsteking ben je verder van huis!
Die strakke Bh zou ik alleen maar omhouden als hij nergens knelt.
Ik geloof sowieso niet zo heel erg in de werking van een strakke bh, volgens mij laat de melkproductie zich daardoor niet echt tegenhouden.
Als hij vervelend zit zou ik hem lekkeruit doen, als het juist comfortabel zit dan kan je hem aanhouden.
Overal waar een melkkanaaltje dicht geduwd kan worden kan een harde plek ontstaan en dat kan gaan ontsteken dus als je bh ook maar een beetje knelt: uit!

Masseren is goed! Dat stimuleert niet zo sterk maar het helpt wel om de melk door te laten stromen. Als je het onder de warme douche kan doen gaat het nog beter. Alweer: dat zou je eigenlijk niet moeten doen als je niets wilt stimuleren maar snel de harde plekken weg krijgen is belangrijker.
Koelen tegen de pijn zou ik even laten.

Succes, hopelijk ben je er snel van af!

Oh, en ik vind het leuk dat je hier je vraag komt stellen. Omdat het ook hier past en het hopelijk betekent dat "we" niet zo eng en borstvoedingspushend zijn als sommige mensen misschien denken
pi_64074296
De bh is een meegroeibh die iets te klein is en dus strak. Hij knelt niet af, maar echt comfortabel is het snachts niet. Ik ga toch voorzichtig masseren. Wist niet dat stuwing zo lang kan duren. Of het komt juist doordat ik geen borstvoeding geef of kolf dat het lang duurt. (heel stom, voelt beetje als straf)

Ik had helemaal niet aan gedacht dat er een bv topic is. Vandaar dat Djeez hem voor me stelde in hoe gaat het met de moeders. Ik was wel bang voor de reacties trouwens als ik ging zeggen dat ik geen bv geef. Maar het valt me mee. Nu eerst maar eens slapen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:32:56 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64074939
Als er morgen na alle tips nog harde plekken zitten zou ik even contact opnemen Ingrid, kan ook met je VK hé, die hebben de eerste 6 weken nog de "zorg" voor jullie.
Mijn ervaring is dat de mensen op de couveuseafdeling de mensen zijn met de meeste kennis van zaken (ze zien ook alle moeders van de kindjes die er liggen, (en qua ifo, ook over stuwing ed) heb ik daar nog het meest aan gehad), dus als je er morgen komt voor Tyler zou ik het zeker even voorleggen, dikke kans dat zij je kunnen vertellen wat nu het handigst is om te doen (en misschien een stuk sneller als de HA/VK).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64079695
Heb je ook rode plekken op je borsten? In dat geval zou ik inderdaad even je vk op de hoogte brengen. Echt geloof me een borstontsteking wordt je echt flink ziek van.
pi_64080543
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:09 schreef Dakota het volgende:
vraagje he.. gaven jullie bv in t openbaar (of bij je schoonouders op de bank) of gingen jullie dan ergens anders zitten?
De eerste dagen gaf ik de borstvoeding zonder dat er mensen bij waren, in het begin is het al lastig genoeg vond ik en wilde ik dat ze gewoon goed aanhapte. Na een paar dagen voelde ik me er dusdanig zeker in dat als m'n schoonouders of andere bekenden er waren, ik gewoon voeding gaf.
Nu maakt het me eigenlijk niets meer uit en geef ik gewoon in het openbaar.
Als ik weet dat ik weg ga en Lotte weleens honger kan krijgen, doe ik een hempje van de Hema aan (zo'n elastisch ding), dan hoef je maar een stukje naar beneden te doen en heb je niet je hele buik en borst bloot.
pi_64080910
Ik gaf gewoon openbaar voeding. Maar als het erg druk was dan zonderde ik mij even af, niet vanwege schaamte maar vanwege Jen die anders veel te onrustig was en niet aan drinken toe kwam.

Overigens als het echt zou moeten zou ik ook nu nog Jen gewoon in het openbaar laten drinken.
pi_64080930
Dank

Dat soort tips zijn wel handig ik wil andere mensen zich ook niet ongemakkelijk laten voelen enzo en ik weet niet echt tot in hoeverre het al acceptabel is (tussen haakjes ) om borstvoedng te geven in t openbaar.
Niet dat ik overal en met iedereen rekening ga houden maar wil ook niet echt provoceren ofzo.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64080991
Je kan zo discreet voeden dat mensen het niet eens doorhebben. Ik heb op een personeeluitje van mijn man gewoon Jennifer aan de borst gehad, opeens begonnen mensen te vragen of ze niet wat moest eten. Waarop mijn atwoord was dat ze dat al 2x had gedaan, terwijl ze er naast zaten.
pi_64081054
Dakota ik moest er in het begin even aan wennen om te voeden waar anderen bij waren maar zodra het wat beter ging heb ik overal gevoed ongeacht wie erbij was.
In mijn eigen huis moest men zich aan ons aanpassen, bij mijn schoonouders voelde het even raar maar ook daar was het snel 'gewoon' .
pi_64081061
Als ik uit ga draag ik graag laagjes. Het ene kan omhoog en het andere omlaag. Als het erg druk is en madam te snel afgeleid hang ik er een draagdoek voor zodat het zicht beperkt wordt en ik zonder me ook wel eens af.
Als m`n schoonouders er zijn ga ik in de slaapkamer voeden
Saartje
pi_64081116
Ik heb het ook wel gehad toen we een keer uit eten waren in een restaurant. Nu was het gelukkig niet zo'n chique restaurant, maar een buffetrestaurant op Landal.
Om ons heen zaten veel oudere mensen en toen heb ik nog even netjes een hydrofieldoek erbij gepakt en die om ons heen geslagen. Niet voor mijzelf, maar meer voor de omstanders (die het volgens mij juist mooi vonden dat ik borstvoeding gaf).
Lotte was het toen al heel snel zat in het restaurant, moe en niet willen slapen. Toen is ze gelukkig mooi aan de borst in slaap gevallen

Als ze de hele dag trouwens slecht gedronken heeft, of slecht drinkt als er mensen zijn ga ik inderdaad ook even apart zitten
pi_64081317
ik zie mijzelf ook nog geen bv geven op schoonouders bank maar wie weet.. eerst maar eens kijken of de melkproductie op gang komt
wanna rub mah puppeh?!
pi_64081376
Dan kun je altijd nog vluchten naar de slaapkamer. Ik vond het ook best raar om bij mijn schoonouders te voeden. Zeker omdat mijn schoonmoeder nooit borstvoeding heeft gegeven en mijn schoonvader vreselijk preuts is.

Maar goed, zo vaak komen we er ook weer diet, die enkele keer dat ik het heb gedaan liep mijn schoonvader naar de keuken en begon mijn schoonmoeder over dan M. al met 3 maanden met de pot meeat.
pi_64081643
Ik heb er echt geen problemen mee om ergens anders te voeden.
Ook niet bij mijn schoonouders
Schoonmoeder en schoonzussen vinden het ondertussen wel mooi geweest geloof ik met de borstvoeding bij ons, en aan iig de blik van de partner van mijn schoonzus vind die het met 1,5 jaar helemaal niet meer kunnen. Maar die heeft lekker pech!! Schoonzussen bouwen ook heel concequent rond de 6 maanden de borstvoeding af, want langer is toch niet nodig.

Schoonvader vind het alleen bijzonder dat ik nog steeds voldoende melk heb, dat is toch wel geweldig (zucht en dat voor iemand die bijna een halve eeuw huisarts is geweest ).
Mijn ouders hebben er geen problemen mee, zullen hooguit bij in het openbaar voeden na een jaar zoiets hebben van moet dat nou, kan hij niets anders drinken.
Dat is iets waar ik dus zelf ook wel rekening mee houd, als het echt nodig is voed ik overal. Maar nu pepijn bijna 1,5 is en eigenlijk alleen 's morgens vroeg en voor het slapen drinkt, vind ik dat hij buitenshuis ook maar toe moet kunnen met wat anders te drinken. Op een terrasje/drukke gelegenheid etc krijgt hij vanaf een jaar dus gewoon appelsap ofzo
Maar afgelopen weekend nog wel op een verjaardag van een vriendin tussen haar (schoon)familie zitten voeden. Daar geen rare blikken of opmerkingen gehad.
pi_64081691
Hai!

Mijn kloven zijn weg, op een klein puntje in mijn rechtertepel na. Ook de pijn is zo goed als weg, links dan. De toeschietreflex voel ik wel even, maar daarna doet het geen pijn meer. Maar rechts. .
Amai. Toeschietrefelx doet 10x meer pijn, en daarna blijft het pijn doen .

Heeft iemand een tip voor me, wat ik eraan kan doen? En hoe dat komt? Toch door dat laatste stukje kloofje?
pi_64081797
Dakota, het welzijn van je kindje gaat gewoon zwaarder wegen dan de opinie van anderen.

reinhilde, dat zou heel goed door dat kloofje kunnen komen. Heb je verder geen harde en of rode plekken in/op die borst?
pi_64081979
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:01 schreef Jelief het volgende:
Dakota, het welzijn van je kindje gaat gewoon zwaarder wegen dan de opinie van anderen.

reinhilde, dat zou heel goed door dat kloofje kunnen komen. Heb je verder geen harde en of rode plekken in/op die borst?
Dat sowieso, als het in het openbaar moet dan moet het. maar als je ervoor kan kiezen om het ergens anders te doen zou je het dan doen. dat was meer mijn vraag.
Ik ga niet mijn kind geen eten geven omdat er mensen bij zijn en ik nergens anders kan voeden ofzo.
wanna rub mah puppeh?!
pi_64082125
Als je de stad in gaat en je durft echt niet kun je altijd nog even terug lopen naar je auto...
pi_64082226
of in een pashokje ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_64082656
De eerste keer buitenshuis voeden zat ik in een pasfotohokje, dat was meer gedoe dan bvb in een hoekje van een restaurant oid.
En in een pashokje heb ik ook eens gedaan maar dat was meer omdat we daar toch alwaren.
pi_64082731
Bij mij de eerste keer in de Ikea toen Lotte net 3 weken was, inderdaad in een hoekje gaan zitten en zorgen dat je een beetje fijne stoel (in hoeverre dat dan natuurlijk mogelijk is) hebt. Bleek trouwens later dat er in de verschoningsruimte daar ook een stoel stond voor te voeden, maar dat was de 2e maal wel handig toen ze een huilbui had
pi_64082961
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:16 schreef Dakota het volgende:
of in een pashokje ?
Je zou de eerste niet zijn hoor.
pi_64083452
Misschien is mijn vraag hier beter op zijn plaats dan in Z&G,.. weten jullie of het slim is om vantevoren al een voedingsbh aan te schaffen, of kan je daar beter mee wachten tot het kindje geboren is?
pi_64083563
Jelief, voor zover ik kan zien een rode plekken, en ook geen harde stukken. Het zal dan wel dat laatste beetje kloof zijn! Het is echt nog maar een puntje, raar dat dat zo veel pijn kan doen. Ik blijf gewoon lekker smeren.
pi_64083568
Ik heb het wel gedaan, eerst eentje gekocht ongeveer in het einde van de zwangerschap. Toen de borstvoeding in de eerste week goed liep heb ik vrij snel 2 bijgekocht/besteld om te kunnen wisselen (en omdat ze toen toch vrij snel nat waren van het lekken
pi_64083874
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:59 schreef mrien het volgende:
Ik heb het wel gedaan, eerst eentje gekocht ongeveer in het einde van de zwangerschap. Toen de borstvoeding in de eerste week goed liep heb ik vrij snel 2 bijgekocht/besteld om te kunnen wisselen (en omdat ze toen toch vrij snel nat waren van het lekken
thanks
en moet je ze dan een beetje groter kopen, of ongeveer dat ze passen? Want ik begreep dat je borsten nog vrij veel kunnen groeien als de borstvoeding op gang komt?
pi_64083936
Volgens mij wel wat groter. Ik heb er toen 1 bij de Livera gekocht en daar om advies gevraagd. Volgens mij heb ik toen een maatje groter genomen dan ik op dat moment had, maar weet het niet meer zeker
pi_64083956
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef juttertje het volgende:

[..]

thanks
en moet je ze dan een beetje groter kopen, of ongeveer dat ze passen? Want ik begreep dat je borsten nog vrij veel kunnen groeien als de borstvoeding op gang komt?
Stuwing heet dat, maar dat gaat ook weer over. Als je met verlof bent kun je gewoon een bh kopen die lekker zit. Koop desnoods niet een hele dure. Als je na je kraamtijd de stad weer eens induikt neem je er gewoon nog een paar mee.
pi_64084112
Ik voed overal; naja; ik heb 1 keer geweigerd; bij de partner van m'n moeder; omdat ik me daar niet veilig bij voel.

Verder juist bij familie of schoonfamilie voel ik me op m'n gemak en ben ik echt heel makkelijk; dan ga ik niet eens proberen alles bedekt te houden of wat.

Net ook; voeden in de woonkamer; terwijl er af en aan bouwvakkers binnenstormen. Ik moet wel; boven was het even niet meer te doen wegens de keet die ze maken.

Eerste keer in het openbaar was midden in artis geloof ik; gewoon op een bankje; wel met de laagjes methode of in de ringsling (al lopende zelfs).

Enige waar ik dan ook wel me zit; als anderen er maar geen aanstoot aan nemen; zelf schaam ik me er niet voor ofzo, ik vind het juist iets heel moois.

Reinhilde; fijn dat het beter gaat!!! Ik heb 4 weken last gehad van tepelkloven; maar ben blij dat ik doorgezet heb want nu sinds het over was ging het ook gewoon prima! Wel merk ik nog steeds verschil tussen m'n linker en rechterborst; rechts is altijd wat gevoeliger/lekt meer etc; daar had ik ook de ergste tepelkloof.

Ik heb ook een voedingsbeha gekocht aan het einde van de zwangerschap; gewoon 1 van de hema; en een maat C; zodat ik nog wel iets kon groeien. Overigens is mijn cupmaat gewoon vrij constant gebleven; volle B/kleine C, d'r is amper wat bijgekomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Llewella op 17-12-2008 12:20:45 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64106025
Mijn rechterborst doet echt gillend pijn nu. Ik heb ook 3 knobbels gevoeld.

Thomas wel eraan laten drinken, maar nu, 10 min na het drinken, doet het nog steeds pijn.
Het zal geen stuwing meer zijn denk ik, en ik hoop ook dat geen ontsteking is.. zijn er nog andere mogelijkheden?
pi_64106119
Aanleggen en nog eens aanleggen. Warm maken voor een voeding en zoveel mogelijk die harde knobbels wegmasseren. Verder goed rusten, lekker een dagje in bed inlassen morgen samen met je ventje.
Succes en ik hoop dat het meevalt!
Saartje
pi_64106164
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:37 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn rechterborst doet echt gillend pijn nu. Ik heb ook 3 knobbels gevoeld.

Thomas wel eraan laten drinken, maar nu, 10 min na het drinken, doet het nog steeds pijn.
Het zal geen stuwing meer zijn denk ik, en ik hoop ook dat geen ontsteking is.. zijn er nog andere mogelijkheden?
Een verstopte melkkanaaltjes, al is het verschil tussen dat en een ontsteking vaak moeilijk te zien.

Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking artikel op borstvoeding.com
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64106255
Dat ga ik proberen. Mijn moeder zei al 'ga even lekker douchen' maar dat is met mn wond niet zo fijn.
Blegh wat ben ik aan het zeuren!

Dagje bedrust morgen, en masseren, en warm houden dus. Ok.
pi_64106421
Tearsong, bedankt voor de link! Heb het gelezen, even afwachten hoe het vannacht en morgenochtend is.
  donderdag 18 december 2008 @ 07:17:22 #207
94046 PM-girl
pi_64109526
He bah vervelend Reinhilde, succes ermee!
*
pi_64109777
Reinhilde, je mag af en toe best lekker zeuren hoor
Hoe is het vannacht gegaan?

Ik heb ook overal en altijd gevoed toen Devin kleiner was, maar bijvoorbeeld in een restaurant ofzo ging ik meestal wel in een rustig hoekje zitten. Vooral voor Devin, hij raakte anders veel te snel afgeleid. Maar als hij dan losliet zat ik ineens half in mijn blootje, met een beetje pech melk in de rondte te spuiten Altijd dus een hydrofiele luier bij de hand, ook erg handig om de blote buik te bedekken.
Een van de vreemdste voedingsmomenten:
We waren vorig jaar naar de BedrijfsautoRAI. Toen we in het restaurant op de begane grond zaten wilde ik Devin voeden en omdat het zo druk was ging ik aan de zijkant zitten voor het raam. Er liep buiten, aan de achterkant van het gebouw, geen hond, kon dus best. Net toen Devin begin te drinken stopte er vlak voor mijn neus een dubbeldekker tourbus en stapten er een hele hoop boeren mannen uit die naar me gingen zwaaien, hun duimen opstaken en een paar maakten zelfs foto's

Dakota, het is gewoon zo vanzelfsprekend om je kind de borst te geven, ook in het openbaar! Ik heb nooit topless op het strand gezeten ofzo, voel ik me niet prettig bij. Maar voeden op het strand, borst uit de bikini floepen en gaaaaan, vond ik heel fijn, natuurlijk en bovenal handig.
.... met gevoel voor drama....
pi_64111721
Brr Reinhilde, wat vervelend! Hopelijk ben je er snel van af
  donderdag 18 december 2008 @ 10:33:55 #210
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64112245
Wanneer weten jullie zeker dat jullie kindje de borst leeg heeft gedronken / klaar is met drinken?
Ik vind dat soms zo moeilijk in te schatten, Maarten neemt op een gegeven moment geen grote slokken meer, maar als ik in mijn tepel knijp komt er nog wel melk uit. Hij is soms ook totaal wel 3 kwartier bezig met drinken, is dat normaal? Hij komt ook niet heel veel aan, hij is nu 3285 met een geboortegewicht van 3130 (hij is 4 weken). Kortom ik voel me gewoon even erg onzeker of het wel allemaal goed gaat... en wat kan ik nog meer doen dan gewoon veel aanleggen als hij erom vraagt?
pi_64112438
Je borst is "leeg" als je zuig-zuig-slok krijgt in plaats van zuig-slok-zuig-slok.

Jen laat gewoon los als de borst leeg is, of gaat aan de tepel trekken of op mijn borst slaan.

Je kan niets meer doen dan gewoon voeden op verzoek en erop vertrouwen dat hij genoeg krijgt. Je kunt wel opletten dat hij goed tevreden is na een voeding, dat hij vette achtermelk binnenkrijgt (dus niet meteen na een uur weer honger heeft, met uitzondering van regeldagen).

Je kan ook een keertje extra gaan wegen op het cb. Soms zit het verschil net in een grote plas of net gepoept. En vraag aan de cb-arts of hij/zij vindt of hij goed genoeg aankomt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 18-12-2008 10:49:26 ]
pi_64112760
Een borst is nooit leeg Daarom zal er altijd een beetje melk uit komen als je er in knijpt, ook als er net aan die borst gedronken is.

Als hij op een gegeven moment na het snelle drinken (om de toeschietreflex op te wekken) en het regelmatig drinken (om zijn honger te stillen) nog een beetje ligt na te genieten (af en toe een slokje, dan weer even stil) kan je er van uit gaan dat hij het leeuwendeel van zijn voeding wel binnen heeft.

Dat hij drie kwartier bezig is met drinken zegt niet zo veel. Het ene kind drinkt rustiger dan het andere kind en bij de ene vrouw stroomt er veeeeel melk in korte tijd en bij de andere vrouw duurt het wat langer voor er net zo veel melk gegeven is.
Een kindje dat niet voldoende voeding uit de borst krijgt wordt onrustig aan de borst. Bijvoorbeeld door niet meer te willen drinken, te huilen, steeds maar weer aan te happen.
Als je dat niet merkt dan denk ik dat Maarten lekker zijn buikje vol drinkt

Veel aanleggen is inderdaad de truc. En als hij dat uit zichzelf niet om de drie uur doet dan zou ik hem zelf aanleggen.

Ken je de hongersignalen? Huilen is voor babies een laatste redmiddel om aan te geven dat ze honger hebben. Eerder kan je al zien dat ze wat onrustiger worden, op hun handjes sabbelen en hun mondje vertrekken op zoek naar de tepel. Door dan al aan te leggen weet je zeker dat je zo optimaal mogelijk aanbiedt want een rustig kind drinkt beter dan een overstuur kind.

Als Maarten uit zichzelf om voedingen komt, alert is als hij wakker is en af en toe ook rustig slaapt, als hij geel poept en luiers vol plast, groeit inplaats van afvalt en als hij kan drinken wanneer hij wil dan zou ik me zelf niet te veel zorgen maken. Dan doe je het gewoon hartstikke goed

Mocht hij nou zo weinig groeien dat er op he CB wordt gesproken van bijvoeden dan is het misschien een goed idee om een lactatiekundige op te zoeken om te kijken wat zij voor tips heeft,
Elke ml kunstvoeding gaat ten koste van de productie van BV dus er zijn betere (lange termijn-)oplossingen dan meteen KV bijgeven
pi_64112838
Hoevaak is er trouwens gewogen?

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat als je nu maar 2x hebt gewogen met 2 verschillende weegschalen, dan kan ook daar nog een probleem zitten.

Mijn "advies" is om over een week gewoon nog eens te wegen.
pi_64115524
Vannacht de kiezen op elkaar gezet en ook gevoed met rechts. Mn borst voelt erg zwaar en gevoelig, ik voel het de hele tijd. Vandaag nog maar even doorzetten, hete washandjes erop en masseren voor het voeden. Doet het morgen nog pijn, dan ga ik naar de dokter.

Het is toch een stuk ingrijpender/pijnlijker/lastiger dan ik had gedacht moet ik zeggen. Maar, aan de andere kant, links gaat het wel heel goed nu, en dan vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven!
pi_64116258
Heb je al een LK gebeld Reinhilde? Meestal wordt het gewoon vergoed door je verzekering.
pi_64116968
Reinhilde, probeer Thomas in ieder geval een keer aan te leggen met zijn kin naar de harde plek. Dan heb je de meeste kans dat hij de verstopping weg drinkt.

Ik durf het bijna niet te zeggen na het hele Manekiverhaal, maar als het goed is kan je er van uit gaan dat als dit en het kloofje weg is het alleen maar makkelijker en fijner gaat worden. Ik vind het knap van je dat je door gaat!
en ja, die lactatiekundige of een contactpersoon van VBN of LLL is een aanrader. Met een contactpersoon kan je altijd even bellen. Vrijblijvend en zonder kosten.
pi_64117132
mijn verhaal was en is een uitzondering, ik denk niet dat iemand daar rekening mee hoeft te houden
Het voeden an sich gaat hier trouwens helemaal goed met 1 borst. Ze komt niets te kort, vind het alleen wel heel vervelend dat al m`n truitjes naar links trekken maar als dat het enige is
De steken lijken nu ook wel weer over te zijn, gelukkig

Ik zou eens beginnen met een contactpersoon te bellen Reinhilde. Als je er dan voor je gevoel nog niet uitkomt, of het niet vertrouwt kun je een lactatiekundige eens mee laten kijken. Soms worden ze vergoed door je verzekering maar als je het zeker wil weten moet je dat eerst nakijken in de voorwaarden
Succes!
Saartje
  donderdag 18 december 2008 @ 13:16:07 #218
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64117257
Hé meiden,

Bedankt voor jullie snelle antwoord!
Het stelt me wel weer gerust hoor, en ik denk ook wel dat ik alles doe wat jullie zeggen!
Ik heb nu 3x gewogen op het cb, 2x vrijdags en nu een keer woensdag (omdat ik ook naar de arts moest).
De arts vond het trouwens niet zorgwekkend dat hij zo 'weinig' was aangekomen... Ik zat me net te bedenken dat Maarten natuurlijk ook eerst is afgevallen, tot 2880 dus hij is 400 gram aangekomen in 3 weken tijd (dat klinkt al een stuk beter).
  donderdag 18 december 2008 @ 13:17:57 #219
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64117312
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef Reinhilde het volgende:
Het is toch een stuk ingrijpender/pijnlijker/lastiger dan ik had gedacht moet ik zeggen. Maar, aan de andere kant, links gaat het wel heel goed nu, en dan vind ik het wel fijn om borstvoeding te geven!

Ik herken dit zo, dat het een stuk ingrijpender is die borstvoeding!
pi_64117353
400 in drie weken! Da's meer dan netjes
  donderdag 18 december 2008 @ 13:20:07 #221
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64117383
Ja stom eigenlijk, vanmorgen had ik alleen maar 3130 en 3285 gram in mijn hoofd...
pi_64118766
Ik hou dat bellen zeker in mijn hoofd, ik wacht vandaag nog even af. De voeding net deed al iets minder pijn dan gisteravond, toen zat ik echt te huilen tijdens het voeden. Ik ga net zo lang door totdat het echt echt echt niet meer gaat; er is een grote kans dat mijn mannetje allergieen heeft, voor mij reden genoeg om door te zetten.

Ik zet nu steeds tijdens het voeden radio 4 aan; daar worden we allebei erg rustig van.
pi_64126855
Remember this one?
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:39 schreef mrien het volgende:
In hoeverre kan het echt kwaad als een flesje opgewarmde borstvoeding langer dan een uur gegeven wordt?
Volgens mij is dat vandaag op de creche het geval geweest (moet ik nog navragen voor de zekerheid) en dat is natuurlijk niet de bedoeling..maar ik vraag me het toch nog even af..
En de reacties van jullie:
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:16 schreef Jelief het volgende:
Dat uur voor dat flesje is volgens mij vanwegede bacteriegroei. Hoe ernstig dat is of hoe snel dat gaat weet ik niet, misschien kun je daar iets over vinden op bv.com.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht juist dat bacterien helemaal niet goed groeide in moedermelk. Ik dacht dat de houdbaarheid meer te maken had met voedingswaarde... (maar ik weet het dus niet zeker)
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Jelief het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet precies, als het alleen aan de voedingswaarde ligt kan het niet zoveel kwaad lijkt mij.
Ik ga even zoeken...

over opwarmen
Er staat alleen dat lang bewaren niet goed is. Er staat nog wel wat over het afbreken van de beschermende stoffen bij verwarming boven de 35 c. Warm houden is nietgoed ivm bacteriegroei en eventuele voedselvergiftiging.
Ik moest toen nog navragen of het inderdaad gebeurd was, bleek dus inderdaad zo te zijn.
Ze waren in de veronderstelling dat het langer mocht, oke..kan gebeuren, verteld dat het max een uur was.

Nu is het dus weer gebeurd
Zat bijna 2 uur tussen het opwarmen en leegdrinken (weet niet of de melk weer opnieuw opgewarmd is)..
Heb helaas niets op internet kunnen vinden over waarom lang bewaren niet goed is, denk dat ik maar even iemand ga bellen of mailen hierover (lacatiekundige ofzo).
Baal er wel van zeg en geef de volgende keer maar een schema mee hoelang je moedermelk mag geven
pi_64130139
Mrien om witheet van te worden zeg. Je kunt ook een vrijwilliger bellen denk ik wel.
pi_64131153
ik heb inderdaad toendertijd een schema gegeven. Ook omdat ze dachten dat melk in de koelkast maar 1 dag houdbaar was. Dus ze wilden bijna melk gaan weggooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')