abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63755565
Mijn madam heeft besloten dat ze niet meer wil drinken bij me, overdag. Ze is de hele dag al koppig aan het doen, maar wel een boterham met korst en al verslinden binnen 10 minuten en een mango. Misschien is ze een beetje overvoerd aan het raken?
Saartje
pi_63755641
Fase maneki... Gewoon stug blijven aanbieden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63755695
Ja welja, anders krijgt die gekke muts van het cb straks nog gelijk met 3 tot 4 keer is normaal
Saartje
pi_63755894
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja welja, anders krijgt die gekke muts van het cb straks nog gelijk met 3 tot 4 keer is normaal
Wat luistert Saar goed zeg! Hoeft ze ook niet te komen helpen.

Maar zelfs als ik niet overdag voed red ik nog wel vaker dan 4 keer. Makkelijk!
pi_63755967
Ik ook hoor! `s Nachts alleen al
Saartje
pi_63756072
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ook hoor! `s Nachts alleen al
Dat dus

Ik heb me gister opgegeven als lid van de vbn. (als antwoord op een discussie met M.)
pi_63761512
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Het zijn vaak maar perioden van slecht drinken hoor mrien. Maar even je hart luchten is altijd fijn.

Gelukkig gaat het weer beter.
Ik weet dat het periodes zijn, maar ze heeft vanaf maandag amper wat gedronken.
Ik denk dat als ze elke dag zo'n 200-400 cc op heeft dat het al veel is..
Vandaar dat ik me er zorgen om maak!

Het gaat helaas nog niet beter Ze heeft vanmorgen om 7:15 even gedronken (minuut of 8), toen pas om 15:05 weer op de creche (eventjes bij mij) en toen we terugkwamen van de dokter gelukkig redelijk goed
pi_63761627
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat dus

Ik heb me gister opgegeven als lid van de vbn. (als antwoord op een discussie met M.)
Als antwoord omdat hij vindt dat je wat met je kennis moet doen of uit pure nijd?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 4 december 2008 @ 19:48:08 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63763313
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Koosje, realiseer je dat jouw kindje tegen een curve wordt gehouden van het cb!!! Deze curve is slechts een gemiddelde, in dat gemiddelde zitten heeeeel veel kinderen die kunstvoeding krijgen (zeker met 9 maanden).

Wat je even kan doen is een curve invoeren op borstveoding.com, deze curve is meer geschikt voor kinderen die borstvoeding krijgen. Maar ook hier geld, het is een gemiddelde!

Jennifer heeft precies hetzelfde. Volgens de cb cuve dipt ze zelfs, volgende borstvoedingcurve zit ze prima op het gemiddelde lijntje.
het gaat alleen in dit verhaal niet om de curve.. Het maakt bij Koosje niet uit welke curve je neemt.. de lijn van de groei gaat niet omhoog.

Nu hebben de verschillende curves wel een iets ander stijgingspatroon, maar een echte stagnatie is niet de bedoeling.

Koosje, voor adviezen sluit ik me bij owlet aan Veel vraag zorgt ook voor meer aanbod.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63802071
Uit nijd natuurlijk!

ET, als Koosje tussendoor nog even weegt dan kan er nog een heel ander beeld ontstaan. Het kan ook maar net wel of niet gepoept/geplast of moment van de dag. Het CB maakt zich toch nog geen grote zorgen?

Ik probeer dit weekend Jennifer meer te laten drinken door overdag ook aan te bieden, maar ze hoeft echt niet. Drama! 'S nachts wel, dan is ze moe en dan is het al snel goed. Ik denk dat de tijd van de maand er weer aan zit te komen.
pi_63803292
Koosje voor wat het waard is, Emma heeft ook een recht stukje in haar curve zo rond de 9 maanden. Ik heb geen idee meer of dat een probleem was en of we er iets aan hebben gedaan. Ik gok dat ik gewoon door ben blijven voeden. de curve gaat met 10 maanden in ieder geval weer stijgen en met een maand of 13 zat ze weer op het lijntje van voor de 9 maanden.
Ik heb geprobeerd om hem hier te kunnen posten maar dat lukt me niet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:44:06 #137
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63803931
Hebben jullie een kolf aangeschaft tijdens de zwangerschap, of pas erna?
Ik weet nu denk ik waar de knelpunten laten bij het voeden van Lotte vorige keer, en wil deze keer er meer aan doen om het goed te laten verlopen. ben me er dus ook vast in aan het verdiepen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:50:14 #138
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63804006
Ik80 ik heb tijdens de zwangerschap een Avent handkolf gekocht.
Dit onder het motto: Eerst maar zien of het voeden goed gaat straks en of ik uberhaupt nog bv geef als mijn verlof erop zit, een elektirische komt later eventueel wel.
Uiteindelijk kwam die er dus niet, ik heb het allemaal prima kunnen redden met die handkolf.
.... met gevoel voor drama....
pi_63804031
Ik80, ik heb in de zwangerschap een handkolf van Avent gekocht (was borstvoedingsstarterset van avent) en na ongeveer 5/6 weken heb ik een elektrische kolf gekocht.
Er wordt altijd gezegd dat je in je zwangerschap geen kolf hoeft te kopen, kraamhulpen hebben ook vaak een kolf bij zich en als het nodig is is een kolf zo gehuurd bij de thuiszorg.

Hier lijkt het gelukkig weer beter te gaan, betere plasluiers en weer beter drinken.
Ze drinkt nu alleen precies 5 minuten aan m'n rechterborst, langer wil ze die niet meer drinken
De andere wil ze gelukkig wel wat langer drinken.
Wel is het wat gevoelig als ze rechts drinkt, of het nou tandjes zijn of wat anders, prettig is het niet helemaal.
We hebben haar van de week wel wat water aangeboden (omdat ze echt heel weinig dronk) en uit een glas zat ze dat dan naar binnen te lebberen. Uit de fles wilde ze het niet
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:55:57 #140
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63804083
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn madam heeft besloten dat ze niet meer wil drinken bij me, overdag. Ze is de hele dag al koppig aan het doen, maar wel een boterham met korst en al verslinden binnen 10 minuten en een mango. Misschien is ze een beetje overvoerd aan het raken?
Stella hoefde op een gegeven moment ook niet meer. Vanaf toen kon ik eigenlijk de borstvoeding wel borsttroost noemen .
pi_63811667
jen blijft ook moeilijk doen. Zit er iets in de lucht ofzo?
pi_63824059
Hebben jullie nog tips voor me? Weet het even niet zo goed meer
Rechts weigert ze steeds meer, gisteravond min of meer "gedwongen" te drinken in een andere houding, dat ging iets beter. Productie lijkt rechts behoorlijk afgenomen in ieder geval.
Ze is nu ook steeds minder tevreden na een voeding, na een uur kan ze gerust weer komen. Alsof ze toch te weinig binnen krijgt want dan heeft ze echt gewoon honger.

Gister en vandaag nog een keer gekolft, gister 50cc, vandaag gelukkig wel weer 100 cc. Borst voelt ook niet echt vol aan, het stuwing verhaal is in 1x compleet over..
Weet wel dat kolven niets zegt over de productie

Wil graag nog een tijdje borstvoeding blijven geven, maar het gaat nu even echt niet gemakkelijk
Ik overweeg zelfs om te gaan afbouwen, hoewel ik dat eigenlijk niet wil en dat zit me nu best even heel hoog
  zondag 7 december 2008 @ 14:56:25 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63824343
Mrien, bel even met iemand van de vbn of LLL

Tips die ik heb: ga een dagje met Lotte op bed vertoeven. Zo kan ze drinken als ze wil en hebben jullie ook de rust daarvoor. En anders vaak kort kolven, dat stimuleert de productie beter dan een paar keer lang.
pi_63824647
Lactatiekundige had ik al gebeld, die kwam ook niet veel verder dan veel aanleggen
Mja, dat wil ze dus niet..maar ik probeer d'r wel zo vaak mogelijk aan te leggen
Vaak kort kolven ga ik nog proberen, maar dan zal ze wel die borst weer moeten gaan drinken
Nu had ik ook niet lang gekolft, ik kolf altijd max 10 minuten, en nu had ik geloof ik 5 min gedaan

Bedankt voor je tips

[ Bericht 15% gewijzigd door mrien op 07-12-2008 15:36:40 ]
pi_63829506
Zul je altijd zien, nadat ik het hier geposted had ging het gelijk een stuk beter.
Ze heeft daarstraks zowaar 15 min gedronken.
de wet van fok?
  zondag 7 december 2008 @ 19:55:29 #146
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63831290
Het is mij ook al een paar keer overkomen mrien dat het beter ging zodra ik een probleem hier gepost had. Misschien ben jezelf wat ontspannen door het spuien hier en pikt Lotte dat op, zalniet de eerste keer zijn dat het zo werkt.
pi_63832767
Ah, mag ik in dat geval even klagen over Jen... Ik heb het probleem! Tanden... Maar wel heel vervelend zo een paar dagen dat ze amper drinkt.

Zo en nu is het wachten tot ze wakker wordt en dan komt ze wel gewoon even drinken.
  zondag 7 december 2008 @ 21:33:49 #148
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_63834221
Dankjulliewel voor alle goed(e)(bedoelde) adviezen!

Ik maak me geen zorgen om die curve en het consultatiebureau ook niet Het stagnerende lijntje wordt gewoon even in de gaten gehouden, vind ik eigenlijk alleen maar fijn. De curve op borstvoeding.com houd ik voor mijn beide kinderen al enige tijd bij en daarop is hetzelfde stagnerende lijntje te zien. Het maakt niet zoveel verschil.
Ik heb ook even de wel/niet gepoept/geplast/gegeten standen ingevuld en toch stagneert het lijntje, dus in die zin neem ik het besluit van extra controle op het consultatiebureau gewoon serieus.

@owlet
Klopt inderdaad dat kolven niet alles zegt over je productie. Maar ik had het al ruim ingeschat Wanneer ik 3 voedingen zou kolven op een dag, dénk ik dat ik aan de 150-200cc kom. Dus 300cc wat mijn baby binnen krijgt met live voeden, zou denk ik wel in de richting komen.
Ik heb de laatste dagen goed gelet op de reactie na en tijdens het drinken. Ik denk wel dat er tevredenheid is Dat gaf me dus weer wat meer vertrouwen!
Volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! (En dat vind ik niet zo netjes van mezelf..) Bij deze! Heel veel geluk gewenst. Hoop ook dat je een hele fijne bevalling hebt gehad

@Jelief
Wanneer ik de curve van mijn peuter bekijk, zie ik daar inderdaad ook een stagnerend lijntje na 10 maanden. Ik weet dat toen aan het feit dat er meer energie nodig was voor het kruipen en staan. Misschien is dat nu ook zo.

De reden dat ik over een kolf huren nadacht, was dat ik het zo'n gedoe vind om elk uur aan te leggen om die productie op te krikken. Daar heeft mijn baby ook helemáál geen zin in haha! Dacht dan kan ik dat misschien 2 of 3 dagen met een electrische kolf doen, met 2 borstschelpen. Ben ik zo klaar.

Morgen mag ik naar het consultatiebureau (die erg pro borstvoeding zijn gelukkig!) en zal ik het nog eens bespreken
pi_63835220
Ik heb al mijn kolf spulletjes de deur uit gedaan. En juist dit weekend dat ik wilde gebruiken om de productie iets op te voeren, wil Jen niet meewerken...

Helaas, volgend weekend weer proberen.
pi_64040532
Hier gaat het gelukkig weer allemaal goed!
Hoe zijn jullie omgegaan met baby's/kinderen die een tandje hebben en eventueel gaan bijten?
Lotte heeft nu bijna een tandje die door is, en ik wil vast voorbereid zijn mocht ze opeens gaan bijten

Reinhilde, hoe gaat het met de borstvoeding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')