Ik heb ook zo'n idee dat dat niet lang zal duren, alleen zit er een vrij sterke steun rond 257.. gaan we daar doorheen .. dan is het gat vrij spoedig opengerekt ..quote:Op woensdag 12 november 2008 10:14 schreef jpjedi het volgende:
Denk niet dat de euforie van lange duur zal zijn hoor.
quote:Unemployment reaches 1.82 million
The number of people out of work in the UK jumped by 140,000 in the three months to September to 1.82 million.
The unemployment rate rose to 5.8%, up from 5.4% in the previous quarter, according to official figures.
The number of people claiming the Jobseeker's Allowance rose by 36,500 to 980,900 in October, according to the Office for National Statistics.
The number of people in employment also decreased, down by 99,000 over the three-month period.
Da's niet in ene, dat kon je zien aankomen, er was al een daling ingezet.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:59 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
En wat was er verwacht? Want de AEX staat in ene in de min...
Beetje overeenkomstig met dit vind je niet?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:15 schreef rvlaak_werk het volgende:
Industriële product is op -1,5% in de eurozone, nu op RTLZ.
Hij heeft de stop-loss wel geraakt vanochtend en is daarom niet meer verhandelbaar.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:14 schreef Lemans24 het volgende:
De TL 56,79 op Brent Crude Oil is ineens onvindbaar en heeft geen koers meer. Wat is er aan de hand?
De prijs is overigens nog niet onder de stop-loss geweest.
Blijkbaar heb ik ergens iets gemist... Soz...quote:Op woensdag 12 november 2008 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Beetje overeenkomstig met dit vind je niet?
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele productie sept -1,6% (maand)
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele prod sept verwachting was -1,8% (maand)
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele productie sept -2,4% (jaar)
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele prod sept verwachting was -1,3% (jaar)
De daylow van brent crude oil schijnt 57,75 te zijn, of zit ik nu gewoon naar de verkeerde te kijken?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:30 schreef swopfile het volgende:
[..]
Hij heeft de stop-loss wel geraakt vanochtend en is daarom niet meer verhandelbaar.
Ik zelf haal het hier vandaan -> link puur omdat het in mn hotlinks staat, maar er zijn legio sites die deze informatie tonen.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:29 schreef Gremen het volgende:
Waar haal je dat soort agenda-lijstjes eingelijk vandaan?
Dow Jones nieuwsdienst.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:29 schreef Gremen het volgende:
Waar haal je dat soort agenda-lijstjes eingelijk vandaan?
Deze chart komt aardig overeen met de reference koers van de turbo.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De daylow van brent crude oil schijnt 57,75 te zijn, of zit ik nu gewoon naar de verkeerde te kijken?
Dit is natuurlijk een schot voor open doel.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:36 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me duidelijk het verschil uitleggen tussen ASMi en AMSL?
quote:
Ik beleg pas sinds een paar weken.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef LXIV het volgende:
Maar je verhandelt dus wekelijks dat hele vermogen? Dus je koopt en verkoopt 100%?
lijkt me prima toch.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik beleg pas sinds een paar weken.
Meestal verdeel ik het geld over 2 tot 4 fondsen.
Heb je wel gekeken wat het cumulatief volume was voordat je GM kocht?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:27 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb ook een turbo short op General Motors gekocht. Weet niet precies hoe dat ding werkt, want er wordt nu niet in gehandeld. Misschien dat ' ie 1 keer per dag wordt geupdate omdat het een Dow Jones fonds is.
hmmm nee. Wat betekent dat?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef Public_NME het volgende:
Heb je wel gekeken wat het cumulatief volume was voordat je GM kocht?
ASML maakt waferscanners (apparatuur voor chipfabricanten, het is zelf dus geen chipfabrikant zoals hierboven werd geopperd).quote:Kan iemand me duidelijk het verschil uitleggen tussen ASMi en AMSL
Wat het daghandel volume isquote:
Indien je Crucell één dag had aangehouden, was je winst wel 12 procent geweest, niet verkeerd.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was.
Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was.
Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ok, ik had niet begrepen dat dat van belang is bij turbo's. Ik dacht dat je gewoon gokte op de koers van het onderliggende aandeel, en de turbo koopt van en later weer verkoopt aan de bank.quote:
Idd. Ik verwacht ook dat Mittal totdat de economie weer een beetje bijtrekt niet structureel zal stijgen. En da's imo iig niet het komende half jaar. Ik verwacht eigenlijk iig tot januari dat de koers eerder zal dalen dan stijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:
De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.
Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:
De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.
Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
China importeert nagenoeg geen staal en het onderstaande artikel is misschien van hulp in het begrijpen van de Chinese situatie:quote:Op woensdag 12 november 2008 15:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:40 schreef shilizous_88 het volgende:
mijn tip voor 2009:
koop call opties in financieel gezonde banken met een expiratiedatum eind 2010.
met call opties heb je geen stoploss en geen dikke rente van de bank omdat je belegt over een langere tijd.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:48 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.
Met andere woorden: waarom specifiek opties?
Thanks. Duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:53 schreef shilizous_88 het volgende:
...
AMG -17%.quote:
Ik verwacht sowieso dat je wel een opleving in de markt zult meemaken deze week en dat zal inderdaad sterk omhoog schieten, maar de markt op zich is nog niet van de schok bekomen en de gevolgen voor de economie zullen de komende maanden zeker nog onstabiel blijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:
Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef SjonLok het volgende:
Weet iemand hoevaak er nieuwe turbo's worden uitgegeven? Want een turbo short met stoploss van 260 wordt u wel interessant volgens mij.
quote:Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:
Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"
Omdat ik niet zulke goede ervaringen had met opties. Daar raakte de tijdwaarde op een gegeven moment op, of liep leeg is misschien beter gezegd. Bovendien vond ik dat niet opschieten t.o.v. turbo's.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Wat maakt het jou als particulier uit dat je geld aan de bank geeft terwijl jijzelf ook een leuk rendement hebt je op daghandel ?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Als je verliest verdiend de bank de rente en als je wint wint de bank veel meer en daarbovenop vangt de bank ook nog schandalig veel rente.
Het lijkt me wel leuk gokken, maar ik heb het een beetje tegen banken die een win - win financieel speeltje hebben.
Welke prijs vind je koopwaardig, en waar baseer je dat op ?quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Bijna elk fonds is koopwaardig, als je een 4 jaar geduld hebtquote:Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Welke prijs vind je koopwaardig, en waar baseer je dat op ?
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:44 schreef Swennus het volgende:
Ik ben zelf ook van plan om aandelen te gaan kopen... maar raden jullie dit aan op dit moment aandelen te kopen of zouden jullie nog even wachten?
en heeft iemand misschien nog handige (links, tips) zodat ik me nog iets verder in kan verdiepen
Op kwartaaltermijn?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.
Voor een goed beleggingsadvies moet je bij SeLang of LXIV wezen. Vergeleken met de rest hier zijn het veteranen.
wat voor kosten reken jij dan? als je met 2000 euro belegt moet je meestal 20 euro transactiekosten betalen. dus moet je 1% rendement halen. veel meer kosten zijn er niet of niet echt intressant bij 2000 euro.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.
Voor een goed beleggingsadvies moet je bij SeLang of LXIV wezen. Vergeleken met de rest hier zijn het veteranen.
Veteranendag.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:37 schreef Dave7 het volgende:
Waarom kan ik in Binck geen dagkoersen zien van usa fondsen? Alleen maar de slot van gisteren? Is dat normaal?
Met 5% rendement op 2k haal je zo'n lullige 100 euro. Daar doe ik het niet voor.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:27 schreef Martinoss het volgende:
[..]
wat voor kosten reken jij dan? als je met 2000 euro belegt moet je meestal 20 euro transactiekosten betalen. dus moet je 1% rendement halen. veel meer kosten zijn er niet of niet echt intressant bij 2000 euro.
dacht ik tenminste
Bijna elke groep aandelen is koopwaardig, als je 20 tot 30 jaar geduld heb en niet op de top van een bubble koopt.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Bijna elk fonds is koopwaardig, als je een 4 jaar geduld hebt.
Voor een bedrijf dat pas 1x een kwartaal winst heeft gemaakt vind ik het zelfs onder de 10 euro nog 'duur'. De toekomstige winstgroei is stevig ingeprijsd, zonder dat ik verstand heb van de biotech industrie en zonder dat ik de boeken heb ingezien zegt mijn gevoel dat de stukje crucell erg prijzig zijn...Helaas is gevoel niet zo'n goede raadgever, voor een beter oordeel is echt meer onderzoek vereist !quote:Crucell stond in oktober nog op 10 euro, dus ik vind de huidige prijs niet interessant.
http://www.tijd.be/nieuws(...)lson.8102855-442.artquote:Wall Street ontredderd na bijsturing plan-Paulson
In New York blijven de beurzen halverwege de handelssessie dieprood kleuren. Minister van Financiën Henry Paulson wil de tweede helft van zijn 700 miljard dollar kostende reddingsplan gebruiken om de consument te steunen in plaats van er hypotheekgebonden activa van financiële instellingen mee op te kopen. De ingreep toont aan hoe erg het met de Amerikaanse economie is gesteld. De elektronicaketen Best Buy waarschuwde voor een dramatische verslechtering van de consumentenbestedingen. De olieprijs is in New York onder de 57 dollar gezakt. De recessievrees weegt daarmee zwaarder door dan de hoop op een redding van de drie grote autoconstructeurs.
(tijd) - In een toespraak in Washington zei Paulson dat hij het geld wil gebruiken om de druk op het consumentenkrediet te verlichten. Als gevolg van de illiquiditeit in deze sector wordt consumentenkrediet duurder en worden autoleningen, studieleningen en kredietkaarten moeilijker beschikbaar. Om het probleem van de besmette activa, waar veel financiële instellingen mee zitten, op te vangen wordt een nieuwe oplossing ('facility') gezocht.
Rond 19.40 uur Belgische tijd noteert de Dow Jones 3 procent lager op 8.431,20 punten. In de index gaan 29 aandelen lager en is er slechts 1 stijger, General Motors. De S&P500 verliest 3,3 procent tot 869,35 punten en de technologiezware Nasdaq verzwakt met 3 procent tot 1.534,05 punten.
Grootste daler in de Dow is American Express. De kredietkaartengroep daalt 8,2 procent tot 20,56 dollar. Volgens de Wall Street Journal zou American Express overheidshulp gevraagd hebben vooraleer zichzelf om te vormen tot bank. Sectorgenoot Citigroup moet 7,6 procent lager.
Voorts lijden de industriële groepen zware verliezen. United Technologies verliest 4,6 procent, General Electric 6,1 procent en Boeing 3,3 procent.
Best Buy, 's werelds grootste elektronicawinkelketen, pakte uit met een omzet- en winstwaarschuwing. Zowel de omzet als de winst zal sterker dalen dan de groep verwachtte, als gevolg van 'het moeilijkste klimaat' dat Best Buy ooit kende. De groep had het over een 'seismische' terugval van de consumentenuitgaven. Het komende eindejaarsseizoen wordt mogelijk het slechtste in minstens 23 jaar. Het aandeel zakt 7 procent tot 22,20 dollar.
In de Dow Jones worden andere consumentgerichte bedrijven meegesleurd. McDonald's verliest 3,25 procent, Walt Disney 4,9 procent en Home Depot 2,4 procent.
Na enkele dramatische dagen herstelt General Motors met 7,9 procent tot 3,15 dollar. De autoconstructeur is daarmee de enige klimmer in de Dow Jones. Nancy Pelosi, de woordvoerster van het Huis van Afgevaardigden, heeft er bij het Congres op aangedrongen snel een hulpplan voor de auto-industrie goed te keuren. Een doorslaggevend argument is dat GM te groot is om het concern te laten failliet gaan. Het domino-effect dat een dergelijk faillissement zou veroorzaken, zou miljoenen banen kosten. Concurrent Ford Motor gaat 5,6 procent hoger tot 1,90 dollar.
De olieprijs is in New York onder de 57 dollar gedaald. De aanhoudende verzwakking wijst erop dat de markt met verdere economische groeivertraging rekening houdt. Rond 19.40 uur Belgische tijd bedraagt de daling 4,2 procent tot 56,83 dollar. Chevron verliest 5,1 procent en ExxonMobil 2,1 procent.
Mjah, met GM en de werknemers komt het uiteindelijk misschien goed.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:14 schreef At-EZ het volgende:
En iedereen maar denken dat GM op 0 euro zou belanden..
Obama laat GM niet zomaar omvallen, in z'n staat nota bene. Met beetje goed beleid zit het aandeel van GM over paar jaar weer op een redelijk niveau. Ik overweeg zelfs GM bij te kopen. Zo'n koopje laat je toch niet liggen op lange termijn, maar ik wacht Obama's plan nog even af.
Mhaow, minimieme verliezen voor de Nederlandse noteringen.quote:AAEX-fondsen op Wall Street, slot
12-11-2008 22:21:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op verlies in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,65 punten (-1,06%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,750 (-0,27); ArcelorMittal 15,31 (-4,85); ASML 11,78 (-1,01); ING 7,557 (-2,58); Shell 18,84 (-1,31); Philips 13,28 (-1,34); Unilever 18,27 (-0,49)
Idd. Fortis-scenario.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mjah, met GM en de werknemers komt het uiteindelijk misschien goed.
Maar wat blijft er over voor de aandeelhouders? Dat is maar net de vraag
Kan wel eens heel hard gaan morgenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:33 schreef pberends het volgende:
Maar de Dow en S&P zitten dus weer op een het dieptepunt van oktober. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Dat zou helemaal geen probleem zijn, we krijgen dan eindelijk koopwaardige bodems om aandeeltjes aan te schaffen + de inkomsten van de shorts kan dat alleen maar een win win situatie gevenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:37 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Kan wel eens heel hard gaan morgen
Als ik bijvoorbeeld 12 heineken aandelen koop. Betaal ik dus ongeveer 12 euro aan transactiekosten.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef LXIV het volgende:
En zeker wanneer je het met zulke kleine bedragen doet!
Ik ben het met je eens (ook als beginneling overigens) dat je niet teveel moet focussen op grote winsten. Ik heb zelf ook maar een paar duizend euro te besteden. Dan kan je wel alles op 1 fonds zetten zodat je minder transactiekosten betaalt, maar het is natuurlijk veel verstandiger om meer te spreiden en zo het principe te ontdekken, met minder risico.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:48 schreef poffu het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld 12 heineken aandelen koop. Betaal ik dus ongeveer 12 euro aan transactiekosten.
Heineken stijgt met 2 euro, je verkoopt het direct.
24 euro winst - 12 euro transactiekosten.. = 12 euro winst
leuk voor een beginnende belegger?
ik denk dat sowieso een beginnende belegger TOTAAL niet gefocussed is op een dik rendement, denk dat hij eerder het handelen in effecten wilt begrijpen en de markt wilt begrijpen voordat hij serieus gaat na denken over rendement etc.
ik ben zelf een beginner dus als ik nu onzin typ verbeter me even! thx
als je nou 50 fortis aandelen koopt das een ander verhaal, daar haal je gewoon 0 rendement uit, op korte termijn dan..
quote:SNS Reaal krijgt kapitaalinjectie
In tegenstelling tot wat SNS Reaal eerder beweerde heeft het tóch een kapitaalinjectie van de overheid nodig.
Nummer 3
SNS Reaal krijgt een kapitaalinjectie van 750 miljoen euro van de Nederlandse staat. Dat maakte de bankverzekeraar donderdag bekend. SNS Reaal is daarmee de derde Nederlandse financiële instelling die gebruikmaakt van het steunfonds van minister Bos (Financiën).
Ja, daar gaan m'n aandeeltjes SNS.quote:SNS Reaal krijgt EUR1,25 mrd van Stichting en Staat
13-11-2008 08:07:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Reaal nv versterkt zijn kapitaalpositie met EUR1,25 miljard, gebruikmakend van fondsen van Stichting Beheer SNS Reaal en van de Nederlandse Staat. Dat maakt de financieel dienstverlener donderdag bekend, bij de derdekwartaalcijfers.
De bank en verzekeraar krijgt EUR500 miljoen van Stichting Beheer SNS Reaal en EUR750 miljoen van de Nederlandse Staat, in ruil voor obligaties op het kernkapitaal.
De voorwaarden voor de injectie van staatsgeld komen overeen met die van eerdere kapitaalinjecties in ING Groep nv en Aegon nv.
Het bedrijf kondigt aan geen slotdividend uit te keren over 2008.
De Nederlandse Staat krijgt het recht om twee leden van de Raad van Commissarissen te benoemen. Daarnaast zullen alle leden van de Raad van Bestuur afzien van bonussen.
SNS Reaal boekte in het derde kwartaal een nettoverlies van EUR88 miljoen, door een negatieve impact van EUR177 miljoen als gevolg van de volatiliteit op de financiele markten.
Het onderliggende resultaat heeft zich met EUR89 miljoen volgens de bank en verzekeraar echter sterk gehouden. SNS merkt op dat het marktaandeel in de spaar-, hypotheek- en levensverzekeringenmarkt in het derde kwartaal is verbeterd.
Vooralsnog -7%.quote:Op donderdag 13 november 2008 08:35 schreef slap het volgende:
Reacties vorige keer bij ING en AEG werden positief ontvangen door beleggers, dacht ik. Tijdelijk althans.
Maar ze zeiden eerst geen cash nodig te hebben.. :/ Ben benieuwd wat dit voor de koers doet(w.s. matig dalen ipv sterk dalen- lol). Vrijdag oplevinkje beurzen? Dan zal SNS wel stijgen?
(doet glazen bol weer weg)
quote:PERSBERICHT: Heijmans schrapt 200 arbeidsplaatsen
13-11-2008 7:56:00
Heijmans NV Cert.
5,41 ( 9:05 ) -0,7300 / -11,89%%
Update gang van zaken
- Woningverkopen Heijmans Vastgoed onder druk;
- Afwikkeling probleemprojecten Bouw valt tegen;
- Veel aandacht voor vermogensbeslag om financiële grondslag gezond
te houden;
- Aanpassen en stroomlijnen van de organisatie maakt snelle
vorderingen;
- Inrichting bedrijfsstromen per 1 januari 2009 geëffectueerd;
- Reorganisatie ondersteunende staf- (afdelingen) leidt tot verlies
van circa 200 arbeidsplaatsen.
Rob van Gelder, voorzitter Raad van Bestuur Heijmans: " De klus om
Heijmans weer op koers te krijgen wordt door de kredietcrisis er niet
makkelijker op gemaakt. Het zal meer tijd vergen maar we krijgen het
zeker voor elkaar".
Marktontwikkelingen
De laatste maanden is de kredietcrisis in omvang toegenomen. Dit
leidt tot hogere rentepercentages en strakker risicomanagement van
banken. Dit heeft negatieve gevolgen voor de maximale leencapaciteit
voor particulieren, de betaalbaarheid van woningen maar ook voor de
financierbaarheid van projecten. De indirecte gevolgen van de
kredietcrisis worden nu voor vele bedrijven zichtbaar, ook voor de
bouwmarkt.
Eind september 2008 bereikte volgens het Economisch Instituut voor de
Bouwnijverheid (EIB) de omvang van de orderportefeuille voor
burgerlijke- en utiliteitsbouw het laagste niveau sinds de start van
dit jaar. De gevolgen van de kredietcrisis en de trage verkoop van
woningen zijn hiervan de oorzaak. Recentelijk heeft het EIB de
verwachting uitgesproken dat de bouwproductie over 2009 en 2010 met
cumulatief 10 procent zal afnemen.
Algemene gang van zaken
Het opbrengstenniveau van Heijmans heeft in de tweede helft van dit
jaar tot dusverre onder druk gestaan als gevolg van daling van de
woningverkopen en een selectief aannemingsbeleid. Per saldo liggen de
opbrengsten over de eerste negen maanden van dit jaar op hetzelfde
niveau als vorig jaar.
Ondanks bovengenoemde ontwikkelingen blijft de orderportefeuille van
Heijmans NV op een goed niveau. Er is veel werk onderhanden. De
gevolgen van de kredietcrisis zijn snel voelbaar en maken de toekomst
op korte termijn onzeker. Alle zeilen zijn bijgezet om de financiële
verhoudingen van de onderneming gezond te houden.
Stroomlijnen van de organisatie
Het aanpassen en stroomlijnen van de organisatie maakt snelle
vorderingen. Kortere lijnen dient Heijmans slagvaardiger en
kosteneffectiever te maken. Heijmans richt zich op Nederland en de
drie bedrijfsstromen:
1) Vastgoed en Woningbouw: gebiedsontwikkeling / projectontwikkeling
/ woningbouw-plus
2) Utiliteitsbouw en Techniek: hoogwaardige Utiliteitsbouw en
Installatietechniek
3) Infrastructuur: wegen / beton- en waterbouw / diverse
specialistische activiteiten
De structuur van de operationele organisatie inclusief vestigingen en
bezetting van sleutelposities per bedrijfsstroom is bepaald en zal
uiterlijk 31 december 2008 volledig zijn geëffectueerd. De
onderzoeken naar de mogelijkheden van reductie van kosten van
ondersteunende (staf-) afdelingen zijn in een ver stadium. De
schatting is dat circa 200 arbeidsplaatsen zullen verdwijnen.
Vastgoed Nederland
Heijmans Vastgoed heeft de laatste maanden de gevolgen van de snel
zwakker wordende marktomstandigheden ondervonden. De kredietcrisis en
een laag consumentenvertrouwen zetten vol de rem op woningverkopen.
Afgesloten koop- aannemingsovereenkomsten worden in toenemende mate
ontbonden omdat kopers de financiering niet geregeld krijgen of
verkopen dusdanig slecht verlopen dat projecten worden uitgesteld of
herontwikkeld. Door de daling van woningverkopen blijven de
opbrengsten de laatste maanden achter.
De organisatie van Vastgoed wordt - rekeninghoudend met lagere
aantallen nieuwe woningen in 2008/2009 - "wintervast" gemaakt
Na een periode van teruggang is door toevoeging van een aantal grote
projecten de orderportefeuille de laatste maanden weer toegenomen.
Bouw Nederland
De activiteiten van Heijmans woning- en utiliteitsbouw worden
gesplitst. De nieuwe organisatorische opzet en reductie van het
aantal vestigingen in combinatie met lagere overhead moeten de
Utiliteitsbouw slagvaardiger maken en de faalkosten drastisch
terugbrengen. Waar opportuun zal nauw samengewerkt worden met de
organisatie van Techniek Nederland.
De opbrengsten en orderportefeuille zijn de laatste maanden gedaald
wat het gevolg is van een selectief aannemingsbeleid. De focus ligt
op hoogwaardige utiliteitsbouw op basis van bouwteam benadering. Er
wordt veel aandacht geschonken aan het uitzweten van de
probleemprojecten. De eindresultaten zijn en blijven onzeker.
Bij de woningbouwactiviteiten zullen eveneens het aantal vestigingen
worden teruggebracht. Daar waar (commerciële) kansen liggen wordt
samengewerkt met de Vastgoed organisatie.
De inkoopmarkt is licht aan het veranderen. De forse stijgingen van
de kosten van grondstoffen en materialen van de afgelopen jaren
hebben plaatsgemaakt voor (lichte) dalingen als gevolg van lagere
verwachtingen bij de bouwproductie. Dit zal op termijn kunnen leiden
tot enige ontspanning in de kosten van grondstoffen en materialen en
de kosten voor het inschakelen van onderaannemers.
Infra Nederland
De markt voor infrastructuur heeft in mindere mate hinder van de
kredietcrisis dan activiteiten op het gebied van projectontwikkeling
en bouw. Voor 2008 wordt door het EIB (stand november 2008) een
stijging van de productie verwacht.
De opbrengsten voor Heijmans Infra stijgen de laatste maanden. De
orderportefeuille laat enigszins een daling zien als gevolg van de
productie van de grote projecten (o.a. A2 Eindhoven, Onderhoud A7).
Techniek Nederland
Bij aanvang 2008 waren de groeiverwachtingen van de installatiemarkt
positief, maar wel afvlakkend ten opzichte van 2007. Toch stegen de
opbrengsten voor Techniek in het derde kwartaal 2008 wederom ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De orderportefeuille loopt
de laatste maanden enigszins terug, de kwaliteit blijft goed.
Buitenland
De kredietcrisis heeft de private sector in het Verenigd Koninkrijk
geraakt, maar niet de sector waarin Leadbitter voornamelijk actief
is, de markt voor sociale koopwoningen. De opbrengsten van Leadbitter
stijgen de laatste maanden. De orderportefeuille daalt de afgelopen
maanden.
De Belgische woningmarkt wordt geraakt door de kredietcrisis,
waardoor de opbrengsten van Heijmans België achterblijven.
In Duitsland stijgen de opbrengsten de laatste maanden, terwijl de
orderportefeuille daalt.
Financiering
Heijmans geeft veel aandacht aan de beheersing van werkkapitaal en
beperking van vermogensbeslag. Per ultimo juni 2008 werd aan de met
financiers overeengekomen ratio's voldaan. Echter, de gevolgen van de
kredietcrisis zijn snel voelbaar en maken dit voor de komende periode
minder zeker.
Ik heb ze nog steeds, heb er alle vertrouwen in dat het goed komt ook al zakken ze de laatste dagen wat weg.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:11 schreef Lemans24 het volgende:
Pberends, heb je je aandelen BAM nog gehouden? BAM doet het beter dan de meeste bouwers, dus wellicht gaan zij nog stijgen tot eind dit jaar?
500miljoen komt uit de stichting SNS Reaal, kom je in totaal toch op 1.2Miljard uit.quote:Op donderdag 13 november 2008 08:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Legendarische 101's van Teletekst - deel 4.
[ afbeelding ]
Dat is vrij lastig met die 0.3% weging of hoeveel is het tegenwoordigquote:Op donderdag 13 november 2008 09:54 schreef slap het volgende:
Te gek voor woorden dat nota bene Randstad de AEX groen kleurt kleurde.
als het al niet minder isquote:Op donderdag 13 november 2008 10:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat is vrij lastig met die 0.3% weging of hoeveel is het tegenwoordig
Allemaal leuk & aardig, maar hoe laag een aandeel ook staat, zolang deze niet 0 is, kan ie nog verder omlaag. En het nieuws is nou niet echt positief te noemen. Al helemaal niet voor de bouw & metaal sector.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Omdat we gruwelijk laag staan misschien?
Als 't allemaal zo simpel is waren we allemaal allang miljonairquote:Op donderdag 13 november 2008 10:17 schreef rvlaak_werk het volgende:
Allemaal leuk & aardig, maar hoe laag een aandeel ook staat, zolang deze niet 0 is, kan ie nog verder omlaag. En het nieuws is nou niet echt positief te noemen. Al helemaal niet voor de bouw & metaal sector.
Tja, da's ook weer waar. Neemt niet weg dat ik graag een verklaring heb voor onlogische bewegingenquote:Op donderdag 13 november 2008 10:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als 't allemaal zo simpel is waren we allemaal allang miljonair.
aha.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Randstad Holding nv wordt opgenomen in de Dow Jones EURO STOXX Select Dividend 30 Index, meldt Dow Jones Indexes.
Randstad vervangt Irish Life & Permanent PLC.
Het concern zal vanaf maandag 17 november worden opgenomen in de index.
Dat moet dan. Maar waar wordt het sentiment door gevoed? Simpele hoop?quote:Op donderdag 13 november 2008 10:39 schreef jpjedi het volgende:
Zie de logica ook niet..sentiment weer dus?
... is waarom het hele systeem zou moeten worden afgeschaft.quote:
http://www.z24.nl/bedrijven/artikel_36401.z24quote:Op donderdag 13 november 2008 10:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom zou je BAM willen kopen? .. Ik neem aan dat je die dan tenminste nog een jaar wil blijven houden? ..
Bam heeft het de afgelopen 6 maand zelfs slechter dan de AEX gedaan.
Komt nog eens bij dat BAM in de bouw sector zit .. dat zal nooit 1 van de eerste sectoren zijn die het eerst 'of' het snelst zal bijtrekken.
Staat zeker op mijn kooplijstje, maar dan over een half jaar ofzo. Nog een euro eraf en hij staat 10 maal lager dan een jaar geledenquote:Op donderdag 13 november 2008 10:32 schreef henkway het volgende:
Ik vind de koers van Heijmans ook overdreven, maar ja
[ afbeelding ]
Waarom hou jij je turbo's over het algemeen maar 1 dag aan? Ik weet bijna zeker dat de beurs nog wel een tijdje daalt, dus dan lijkt het me zinvoller om turbo's short wat langer aan te houden. Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op donderdag 13 november 2008 09:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Turbo shorts op de AEX gaan iig weer lekker, ik kan ze op dit moment zelfs langer dan een dag houden, gezien het macro nieuws wat er vandaag en morgen komt, mag er nog wel wat procentjes vanaf, en dan komen we ook weer rondt koopwaardige bodems voor aandelen!
Ik zit ook long, alleen moet de 240 grens niet doorbroken wordenquote:Op donderdag 13 november 2008 12:31 schreef pberends het volgende:
Ben toch benieuwd wanneer er weer zo'n bearrally begint. Vrijdag +10% ofzo?
Scapehoe?quote:Op donderdag 13 november 2008 14:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
De nieuwe scapegoat voor het Witte Huis is gekozen, vanaf nu gaat het alleen nog down, down, down. Misschien nog met een kleine opleving vlak voor kerstmis...
wss reactie op de futures, die nu hoger staan. FF afwachten was WS gaat doen zometeen en tot 17:30quote:
never catch a falling knifequote:Op donderdag 13 november 2008 14:17 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
6 dagen verlies... 6 dagen winst... na vandaag weer 6 dagen verlies...
wie durft de gok aan?
grab one when it's fallenquote:
Zag 't al; vandaar de editquote:Op donderdag 13 november 2008 15:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Da's niet het autobedrijf, maar Forward Industries.Ford staat op +3.26%
En die had ik nog niet gezienquote:Op donderdag 13 november 2008 15:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zag 't al; vandaar de edit.
Dus je koopt een stapeltje TL240?quote:
Stilte voor rally-storm lijkt het. Als Paulson met een nieuwe plan komt dezer dagen gaat er een atoombom af.quote:
Wat anders.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:50 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ik dit lezen dat iemand op het laatst 1,15 miljoen aandelen heeft gekocht
Die hebben vertrouwenquote:Op donderdag 13 november 2008 17:55 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Wat anders..
Gewoon een hedgefonds.
Ja , om daarna nog harder naar beneden te storten.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:04 schreef pberends het volgende:
Hoe meer naar beneden, hoe sneller er weer een rally omhoog komt. Alleen op welke dag, dat is de vraag.
Vast wel, ik denk dat de bodem van de AEX komend half jaar op ongeveer 150-180 punten ligt.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:06 schreef Theebag het volgende:
[..]
Ja , om daarna nog harder naar beneden te storten.
Lijkt wel op koersmanipulatie zo vlak voor de sluiting. Daar houd ik helemaal niet van.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:50 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ik dit lezen dat iemand op het laatst 1,15 miljoen aandelen heeft gekocht
Dow Jones komt eind 2009 op 3000 punten en blijft daar voorlopigquote:Op donderdag 13 november 2008 19:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Vast wel, ik denk dat de bodem van de AEX komend half jaar op ongeveer 150-180 punten ligt.
Dow Jones kan vast wel naar de 6000 punten.
Ik heb je anders ook nog niet kunnen betrappen op goed onderbouwde adviezen... *pot en ketel*quote:Op donderdag 13 november 2008 19:26 schreef At-EZ het volgende:
Henkway..
Dit is een topic voor mensen die zich ingelezen hebben, en een goed doordacht advies en consateringen te gaan posten. Niet om wat rond te gaan blaten, onnozele..
Het gaat mij over het algemeen om winst. In sommige gevallen is het beter voor mij dat ik inderdaad de turbo's een dag langer laat staan. Dat doe ik alleen als ik er relatief zeker van ben dat het product de volgende dag weer lager/hoger eindigt. En dat is bij mij lang niet altijd zo.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:35 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Waarom hou jij je turbo's over het algemeen maar 1 dag aan? Ik weet bijna zeker dat de beurs nog wel een tijdje daalt, dus dan lijkt het me zinvoller om turbo's short wat langer aan te houden. Of zie ik iets over het hoofd?
Hij knalt niet doorquote:Op donderdag 13 november 2008 21:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar we moeten nog 25 minuten
dus ofwel we sluiten in de min ofwel de bekende +11%
welke logische redenatie zit hier nog achter verder? op PPT en suckersrally na danquote:Op donderdag 13 november 2008 21:59 schreef ItaloDancer het volgende:
+6,9% gewoon omdat het kan nietwaar
Je had een keer gelijk, pberends.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:33 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd wanneer de volgende rally is.. of zou die vandaag al zijn?
Geen logicaquote:Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
welke logische redenatie zit hier nog achter verder? op PPT en suckersrally na dan
Minister Vogelaar afgetredenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
welke logische redenatie zit hier nog achter verder? op PPT en suckersrally na dan
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_opent_met_winst.xmlquote:laatst gewijzigd: 13-11-2008 22:14
Wall Street knalt op en neer: er is geld te verdienen!
De aandelenbeurzen op Wall Street maakten donderdag een enorm grote slingerbeweging. De Dow Jones schommelde van -4% tot uiteindelijk +6,7%, een intraday rally van 900 punten, een record.
Dow Jones
De Dow-Jonesindex stond enkele minuten na opening op 8386 punten, een winst van 1,3 procent. Na half vijf Nederlandse tijd stonden er toch weer rode cijfers op de borden. Om 18.00 uur kwam de min boven de 1%. Om 19.00 uur stond de Dow zelfs op 4% verlies, een grote klap tot onder de 8000 punten. De werkloosheid is opgelopen naar het hoogste niveau in 7 jaar, slecht nieuws
Om 20.00 uur werd het verlies echter al weer bijna weggewerkt en stond de Dow rond het slot van gisteren. Om 21.45 uur hebben de slimste (optie)handelaren die vandaag op tijd zijn ingestapt uiteindelijk een rit gemaakt van meer dan 900 punten (zo'n 11%). De grootste stap intraday ooit. Een enorm grote beweging op een volatiele markt. De ultieme droom van actieve daghandelaren, die dan wel goed moeten zitten. De Dow Jones sloot uiteindelijk op 8835,25, een winst van 6,67%.
Verliezers
De grootste verliezer was Citigroup met een verlies van 4,5%. Voor de rest zijn er uiteindelijk toch vooral veel winnaars.
De Slinger
Veel beleggers stapten in de loop van de dag in, om de koopjes toch vooral niet te missen. Een Amsterdamse handelaar stelde maandagavond laat dat hij voor de komende maanden nog wel vaker van dit soort volatiele dagen verwacht. "En als we dan een beetje mazzel hebben, staan we aan het eind van het jaar een stuk hoger". "Ik verwacht nog grote slingerbewegingen", aldus de ervaren handelaar tegenover rtlz.nl.
© Erik Rezelman, rtlz.nl
Zo kun je het ook zien, wie waren vandaag de grootste stijgers op de donnie jones? De olie aandelen! Wie zijn de zware jongens in de Donnie jones? O.A de olie aandelen! Wat steeg er vandaag ook behoorlijk mee? De olie prijs ..quote:Op donderdag 13 november 2008 22:23 schreef pberends het volgende:
Maar de logische reden is dat de markten weer de ultieme low van oktober aantikten. Toen stapten de koopjesjagers weer in. En die hebben niet slecht geboerd na de vorige rally.
quote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk om te zien dat de extreme stijging van de olieprijs de olie-bedrijven in amerika een behoorlijke schop onder de reet kon geven en zo de rest van de beurs mee kon nemen.
Ben benieuwd of ze morgen met +7% reageren op al het leuke macro nieuws van morgen! Zou toch mooi zijn, lekker oogkleppen opdoen.
Overigens zou een +7% morgen niet verkeerd zijn hoor, kijken of ik een nieuw 'dag' record kan halen wat betreft de TL op de aex.
Ik heb het vermoeden dat het gewoon genegeerd wordt.quote:14-11-2008 CBS - Banen en lonen - 09:30
14-11-2008 CBS - Economische groei - 09:30
14-11-2008 EuroStat - Flash Estimate EU and euro area GDP - 11:00
14-11-2008 EuroStat - Inflatie - 11:00
14-11-2008 CBS - Persagenda - 14:00
14-11-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Exportprijzen ex agr. sector - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Importprijzen ex olie - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Detailhandelsverkopen - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Detailhandelsverkopen ex auto's - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Bedrijfsvoorraden - 16:00
14-11-2008 The University of Michigan - Michigan sentiment index herzien - 16:00
Idiote stijgingen na een aantal dagen van dalingen is nooit écht een goed teken. Dus ja.. morgen lekker openen, en dan oogkleppen opdoen, of hopelijk blijven ze wat realistisch en eindigen ze lekker met een klein minnetje ofzo .. maar het zal wel weer groen worden. Wat overigens in het belang van de TL's zijn .. dus kom maar op!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:35 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het vermoeden dat het gewoon genegeerd wordt.
Maarja, de Amerikaanse beurzen zijn al 40% gedaald ten opzichte van het hoogtepunt van 2007.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idiote stijgingen na een aantal dagen van dalingen is nooit écht een goed teken. Dus ja.. morgen lekker openen, en dan oogkleppen opdoen, of hopelijk blijven ze wat realistisch en eindigen ze lekker met een klein minnetje ofzo .. maar het zal wel weer groen worden. Wat overigens in het belang van de TL's zijn .. dus kom maar op!
En weer een uitroeptekenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:21 schreef pberends het volgende:
Frontpage van RTLZ:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_opent_met_winst.xml
Sja, maar het hoogtepunt van 2007 zat dan ook vol met gebakken lucht...quote:Op donderdag 13 november 2008 23:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Maarja, de Amerikaanse beurzen zijn al 40% gedaald ten opzichte van het hoogtepunt van 2007.
Denk dat ze nog wel verder dalen, maar het meeste is wel verrekend zou je denken.
klappen naar boven, of beneden?quote:Op vrijdag 14 november 2008 06:38 schreef jpjedi het volgende:
Tja dat is nog een beetje ver weg lijkt me. Redelijk logisch dat het nu in het rood staat na een booming dagej.
AEX futures lopen net onder 0. Je zou verwachten dat het gaat klappen vandaag
Bijna goedquote:Op donderdag 13 november 2008 17:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn om weer eens flijnk te stijgen. Vooral voor de Dow lijkt een kleine stijging er vandaag wel in te zitten, na al drie dagen verlies en nagenoeg op het absolute dieptepunt van het jaar.
Ik had toch gelijk, 6,4% erbij voor TomTom.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:17 schreef pberends het volgende:
6 dagen verlies... 6 dagen winst... na vandaag weer 6 dagen verlies...
wie durft de gok aan?
Je zat anders wel ver naast met wat voor beursdag het zou worden.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:42 schreef pberends het volgende:
Ik had toch gelijk, 6,4% erbij voor TomTom.
Ik had weer gelijk jongens! Voor de 2e keer van m'n 20 adviezen.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had toch gelijk, 6,4% erbij voor TomTom.
Ik had weer gelijk jongens! Voor de 2e keer van m'n 20 adviezen.
Solide matige winst?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:07 schreef Lemans24 het volgende:
Wat moet ik opmaken uit het huidige koersverloop, met in een uur maar 2,5 punt tussen hoogste en laagste koers?
! .. ik zou een turbo long op de aex nooit langer een week willen vasthouden. Ik koop in een trendmatige stijging liever een turbo long en op de dagen dat het zou gaan dalen een turbo short .. en dan weer een turbo long, ipv turbo long aanhouden..quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:30 schreef Lemans24 het volgende:
De echte durfals laten hun turbo's dus tot december in de portefeuille voor een mooie winst van 400%...
Ik denk dat men voorzichtig blijft, ivm mogelijke "plotselinge" dalingen...quote:
3% in de plus is juist spectulair te noemen. Voordat de kredietcrisis losbarstte, waren dit soort cijfers een unicum te noemen. De beurs begint z'n oude volatiele karakter terug te krijgen.quote:
Tegen alle sentiment in blijft Heijmans dalen. Nu is het een slechte tijd voor bouwers, maar 90% koersverlies in een jaar tijd lijkt dan weer overdreven.quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:14 schreef pberends het volgende:
Heijmans, weer 4% eraf. Wat een aandeel.
mss gebaseerd op het feit dat de EU & eurozone momenteel in een economische krimp zitten.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegen alle sentiment in blijft Heijmans dalen. Nu is het een slechte tijd voor bouwers, maar 90% koersverlies in een jaar tijd lijkt dan weer overdreven.
Waarschijnlijk zit er slecht nieuws in het vat, waarop insiders nu lekker aan het dumpen zijn. Want niemand verkoopt zijn aandelen H. onder de 5 euro met winst.
Pas wanneer dat slechte nieuws dus daadwerkelijk naar buiten komt, en de koers zakt nóg eens met 20%, dán is het een mooi koopmoment.
Dat de orderportefeuille gegroeid is met 0% is géén nieuws. Dat is bekend.
Op basis van de slotstanden op Wall Street van gisteren kon er gemakkelijk 6% bijquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:20 schreef At-EZ het volgende:
[..]
3% in de plus is juist spectulair te noemen. Voordat de kredietcrisis losbarstte, waren dit soort cijfers een unicum te noemen. De beurs begint z'n oude volatiele karakter terug te krijgen.
Neh maar dat ga ik ook niet elke keer updaten hoorquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Ik denk dat men voorzichtig blijft, ivm mogelijke "plotselinge" dalingen...
BTW: de link naar De Beursvloer in je sig klopt niet meer
Ben benieuwd wat er gebeurt als de DJ negatief opent en blijft. Gaat de AEX dan ook naar beneden, of zal A'dam de winst vast houden?quote:
Na ja, wij hebben dan ook geen PPTquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Op basis van de slotstanden op Wall Street van gisteren kon er gemakkelijk 6% bij![]()
Lijkt me met De Beursvloer ook niet echt snugger. Zijn er veel te veelquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Neh maar dat ga ik ook niet elke keer updaten hoorgewoon af en toe
RTL Video: Willem Middelkoop: is het Plunge Protection Team ingestapt?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:27 schreef slap het volgende:
Dan is Middelkoop mijn held. Eerst zien... garanties toekomst enzo.
Een stijging van bijna 10% binnen zo'n korte tijd is ook ongehoord. Daarbij is het hele idee van PPT vrij controversieel. Dit soort acties is zeer speculatief bewijsquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het lijkt wel alsof ie er op proost.
Het is wel een zeer goede verklaring voor de 2.000 miljard waarvan de FED niet wil verklaren waar het heengegaan is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:55 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Een stijging van bijna 10% binnen zo'n korte tijd is ook ongehoord. Daarbij is het hele idee van PPT vrij controversieel. Dit soort acties is zeer speculatief bewijs
whehequote:Op vrijdag 14 november 2008 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
RTL Video: Willem Middelkoop: is het Plunge Protection Team ingestapt?
Willem Middelkoop.
2.000 miljard dollar... Link?quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:59 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Het is wel een zeer goede verklaring voor de 2.000 miljard waarvan de FED niet wil verklaren waar het heengegaan is.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601085&sid=aH1fXh6BAGH4&refer=europequote:Op vrijdag 14 november 2008 13:31 schreef At-EZ het volgende:
Ik overweg 700 aandelen Mittal, koers zit zo'n beetje op z'n bodem en dat het een vrij stabiel bedrijf is. Eind december weer verkopen.
Raadzaam?
Mittal is zeker interessant, maar ik zie het aandeel begin 2009 nog wel naar de 12 euro gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:31 schreef At-EZ het volgende:
Ik overweg 700 aandelen Mittal, koers zit zo'n beetje op z'n bodem en dat het een vrij stabiel bedrijf is. Eind december weer verkopen.
Raadzaam?
Heel RTLZ is down... Plunge Protection Team heeft RTL Z overgekocht?quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Willem Middelkoop.
Nee hoor, ik luister nog altijd non-stop naar de stream.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Heel RTLZ is down... Plunge Protection Team heeft RTL Z overgekocht?
Overnamegesprekken werden beëindigd. Een of ander Amerikaans bedrijf wilden ze mogelijk overnemen.quote:
Post jij ze live?quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Zijn jullie klaar voor de retail sales van oktober (over 10 minuutjes)?![]()
De verwachting is wel al heel slecht (-2,1%, zonder auto's -1,2%)
Ik denk eerder dat de beurs omhoog knalt volgende week ivm de G20 top dit weekend.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:23 schreef Lemans24 het volgende:
Aegon ook uit m'n portefeuille geflikkerd, dat aandeel valt zwaar tegen op dit moment!
Ik stap wel weer in nadat we even hard onderuit zijn gegaan volgende week.
Volgens Bloomberg gaan ze niets doen, maar wachten ze op Obamaquote:Op vrijdag 14 november 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de beurs omhoog knalt volgende week ivm de G20 top dit weekend.
Aegon doet het vandaag iig prima met +4%.
De detailhandelsverkopen in de Verenigde Staten zijn in oktober voor de vierde maand op rij gedaald. Op maandbasis namen de verkopen met 2,8% af, zo blijkt vrijdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel. Exclusief autoverkopen daalden de verkopen met 2,2%.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Zijn jullie klaar voor de retail sales van oktober (over 10 minuutjes)?![]()
De verwachting is wel al heel slecht (-2,1%, zonder auto's -1,2%)
bron?quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De detailhandelsverkopen in de Verenigde Staten zijn in oktober voor de vierde maand op rij gedaald. Op maandbasis namen de verkopen met 2,8% af, zo blijkt vrijdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel. Exclusief autoverkopen daalden de verkopen met 2,2%.
De daling is sterker dan verwacht. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden op een daling van 2,4%. Het cijfer voor september werd bijgesteld naar een afname van 1,3%, van een eerder gemelde daling van 1,2%.
De maandelijkse detailhandelsverkopen worden nauwlettend gevolgd door de financiele markten, omdat zij een indicator zijn voor de consumentenuitgaven. De consumentenuitgaven op hun beurt zijn goed voor tweederde van het Amerikaanse bruto binnenlands product.
doet het weerquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Willem Middelkoop.
En de futures gaan omhoog....quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:58 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
sorry was er niet
maar dus nog wat slechter dan verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |