Ik heb ook zo'n idee dat dat niet lang zal duren, alleen zit er een vrij sterke steun rond 257.. gaan we daar doorheen .. dan is het gat vrij spoedig opengerekt ..quote:Op woensdag 12 november 2008 10:14 schreef jpjedi het volgende:
Denk niet dat de euforie van lange duur zal zijn hoor.
quote:Unemployment reaches 1.82 million
The number of people out of work in the UK jumped by 140,000 in the three months to September to 1.82 million.
The unemployment rate rose to 5.8%, up from 5.4% in the previous quarter, according to official figures.
The number of people claiming the Jobseeker's Allowance rose by 36,500 to 980,900 in October, according to the Office for National Statistics.
The number of people in employment also decreased, down by 99,000 over the three-month period.
Da's niet in ene, dat kon je zien aankomen, er was al een daling ingezet.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:59 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
En wat was er verwacht? Want de AEX staat in ene in de min...
Beetje overeenkomstig met dit vind je niet?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:15 schreef rvlaak_werk het volgende:
Industriële product is op -1,5% in de eurozone, nu op RTLZ.
Hij heeft de stop-loss wel geraakt vanochtend en is daarom niet meer verhandelbaar.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:14 schreef Lemans24 het volgende:
De TL 56,79 op Brent Crude Oil is ineens onvindbaar en heeft geen koers meer. Wat is er aan de hand?
De prijs is overigens nog niet onder de stop-loss geweest.
Blijkbaar heb ik ergens iets gemist... Soz...quote:Op woensdag 12 november 2008 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Beetje overeenkomstig met dit vind je niet?
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele productie sept -1,6% (maand)
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele prod sept verwachting was -1,8% (maand)
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele productie sept -2,4% (jaar)
12-11-2008 11:00:00 Eurozone industriele prod sept verwachting was -1,3% (jaar)
De daylow van brent crude oil schijnt 57,75 te zijn, of zit ik nu gewoon naar de verkeerde te kijken?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:30 schreef swopfile het volgende:
[..]
Hij heeft de stop-loss wel geraakt vanochtend en is daarom niet meer verhandelbaar.
Ik zelf haal het hier vandaan -> link puur omdat het in mn hotlinks staat, maar er zijn legio sites die deze informatie tonen.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:29 schreef Gremen het volgende:
Waar haal je dat soort agenda-lijstjes eingelijk vandaan?
Dow Jones nieuwsdienst.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:29 schreef Gremen het volgende:
Waar haal je dat soort agenda-lijstjes eingelijk vandaan?
Deze chart komt aardig overeen met de reference koers van de turbo.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De daylow van brent crude oil schijnt 57,75 te zijn, of zit ik nu gewoon naar de verkeerde te kijken?
Dit is natuurlijk een schot voor open doel.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:36 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me duidelijk het verschil uitleggen tussen ASMi en AMSL?
quote:
Ik beleg pas sinds een paar weken.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef LXIV het volgende:
Maar je verhandelt dus wekelijks dat hele vermogen? Dus je koopt en verkoopt 100%?
lijkt me prima toch.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik beleg pas sinds een paar weken.
Meestal verdeel ik het geld over 2 tot 4 fondsen.
Heb je wel gekeken wat het cumulatief volume was voordat je GM kocht?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:27 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb ook een turbo short op General Motors gekocht. Weet niet precies hoe dat ding werkt, want er wordt nu niet in gehandeld. Misschien dat ' ie 1 keer per dag wordt geupdate omdat het een Dow Jones fonds is.
hmmm nee. Wat betekent dat?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef Public_NME het volgende:
Heb je wel gekeken wat het cumulatief volume was voordat je GM kocht?
ASML maakt waferscanners (apparatuur voor chipfabricanten, het is zelf dus geen chipfabrikant zoals hierboven werd geopperd).quote:Kan iemand me duidelijk het verschil uitleggen tussen ASMi en AMSL
Wat het daghandel volume isquote:
Indien je Crucell één dag had aangehouden, was je winst wel 12 procent geweest, niet verkeerd.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was.
Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was.
Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ok, ik had niet begrepen dat dat van belang is bij turbo's. Ik dacht dat je gewoon gokte op de koers van het onderliggende aandeel, en de turbo koopt van en later weer verkoopt aan de bank.quote:
Idd. Ik verwacht ook dat Mittal totdat de economie weer een beetje bijtrekt niet structureel zal stijgen. En da's imo iig niet het komende half jaar. Ik verwacht eigenlijk iig tot januari dat de koers eerder zal dalen dan stijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:
De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.
Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:
De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.
Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
China importeert nagenoeg geen staal en het onderstaande artikel is misschien van hulp in het begrijpen van de Chinese situatie:quote:Op woensdag 12 november 2008 15:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:40 schreef shilizous_88 het volgende:
mijn tip voor 2009:
koop call opties in financieel gezonde banken met een expiratiedatum eind 2010.
met call opties heb je geen stoploss en geen dikke rente van de bank omdat je belegt over een langere tijd.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:48 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.
Met andere woorden: waarom specifiek opties?
Thanks. Duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:53 schreef shilizous_88 het volgende:
...
AMG -17%.quote:
Ik verwacht sowieso dat je wel een opleving in de markt zult meemaken deze week en dat zal inderdaad sterk omhoog schieten, maar de markt op zich is nog niet van de schok bekomen en de gevolgen voor de economie zullen de komende maanden zeker nog onstabiel blijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:
Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef SjonLok het volgende:
Weet iemand hoevaak er nieuwe turbo's worden uitgegeven? Want een turbo short met stoploss van 260 wordt u wel interessant volgens mij.
quote:Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:
Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"
Omdat ik niet zulke goede ervaringen had met opties. Daar raakte de tijdwaarde op een gegeven moment op, of liep leeg is misschien beter gezegd. Bovendien vond ik dat niet opschieten t.o.v. turbo's.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Wat maakt het jou als particulier uit dat je geld aan de bank geeft terwijl jijzelf ook een leuk rendement hebt je op daghandel ?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Als je verliest verdiend de bank de rente en als je wint wint de bank veel meer en daarbovenop vangt de bank ook nog schandalig veel rente.
Het lijkt me wel leuk gokken, maar ik heb het een beetje tegen banken die een win - win financieel speeltje hebben.
Welke prijs vind je koopwaardig, en waar baseer je dat op ?quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Bijna elk fonds is koopwaardig, als je een 4 jaar geduld hebtquote:Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Welke prijs vind je koopwaardig, en waar baseer je dat op ?
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:44 schreef Swennus het volgende:
Ik ben zelf ook van plan om aandelen te gaan kopen... maar raden jullie dit aan op dit moment aandelen te kopen of zouden jullie nog even wachten?
en heeft iemand misschien nog handige (links, tips) zodat ik me nog iets verder in kan verdiepen
Op kwartaaltermijn?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.
Voor een goed beleggingsadvies moet je bij SeLang of LXIV wezen. Vergeleken met de rest hier zijn het veteranen.
wat voor kosten reken jij dan? als je met 2000 euro belegt moet je meestal 20 euro transactiekosten betalen. dus moet je 1% rendement halen. veel meer kosten zijn er niet of niet echt intressant bij 2000 euro.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.
Voor een goed beleggingsadvies moet je bij SeLang of LXIV wezen. Vergeleken met de rest hier zijn het veteranen.
Veteranendag.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:37 schreef Dave7 het volgende:
Waarom kan ik in Binck geen dagkoersen zien van usa fondsen? Alleen maar de slot van gisteren? Is dat normaal?
Met 5% rendement op 2k haal je zo'n lullige 100 euro. Daar doe ik het niet voor.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:27 schreef Martinoss het volgende:
[..]
wat voor kosten reken jij dan? als je met 2000 euro belegt moet je meestal 20 euro transactiekosten betalen. dus moet je 1% rendement halen. veel meer kosten zijn er niet of niet echt intressant bij 2000 euro.
dacht ik tenminste
Bijna elke groep aandelen is koopwaardig, als je 20 tot 30 jaar geduld heb en niet op de top van een bubble koopt.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Bijna elk fonds is koopwaardig, als je een 4 jaar geduld hebt.
Voor een bedrijf dat pas 1x een kwartaal winst heeft gemaakt vind ik het zelfs onder de 10 euro nog 'duur'. De toekomstige winstgroei is stevig ingeprijsd, zonder dat ik verstand heb van de biotech industrie en zonder dat ik de boeken heb ingezien zegt mijn gevoel dat de stukje crucell erg prijzig zijn...Helaas is gevoel niet zo'n goede raadgever, voor een beter oordeel is echt meer onderzoek vereist !quote:Crucell stond in oktober nog op 10 euro, dus ik vind de huidige prijs niet interessant.
http://www.tijd.be/nieuws(...)lson.8102855-442.artquote:Wall Street ontredderd na bijsturing plan-Paulson
In New York blijven de beurzen halverwege de handelssessie dieprood kleuren. Minister van Financiën Henry Paulson wil de tweede helft van zijn 700 miljard dollar kostende reddingsplan gebruiken om de consument te steunen in plaats van er hypotheekgebonden activa van financiële instellingen mee op te kopen. De ingreep toont aan hoe erg het met de Amerikaanse economie is gesteld. De elektronicaketen Best Buy waarschuwde voor een dramatische verslechtering van de consumentenbestedingen. De olieprijs is in New York onder de 57 dollar gezakt. De recessievrees weegt daarmee zwaarder door dan de hoop op een redding van de drie grote autoconstructeurs.
(tijd) - In een toespraak in Washington zei Paulson dat hij het geld wil gebruiken om de druk op het consumentenkrediet te verlichten. Als gevolg van de illiquiditeit in deze sector wordt consumentenkrediet duurder en worden autoleningen, studieleningen en kredietkaarten moeilijker beschikbaar. Om het probleem van de besmette activa, waar veel financiële instellingen mee zitten, op te vangen wordt een nieuwe oplossing ('facility') gezocht.
Rond 19.40 uur Belgische tijd noteert de Dow Jones 3 procent lager op 8.431,20 punten. In de index gaan 29 aandelen lager en is er slechts 1 stijger, General Motors. De S&P500 verliest 3,3 procent tot 869,35 punten en de technologiezware Nasdaq verzwakt met 3 procent tot 1.534,05 punten.
Grootste daler in de Dow is American Express. De kredietkaartengroep daalt 8,2 procent tot 20,56 dollar. Volgens de Wall Street Journal zou American Express overheidshulp gevraagd hebben vooraleer zichzelf om te vormen tot bank. Sectorgenoot Citigroup moet 7,6 procent lager.
Voorts lijden de industriële groepen zware verliezen. United Technologies verliest 4,6 procent, General Electric 6,1 procent en Boeing 3,3 procent.
Best Buy, 's werelds grootste elektronicawinkelketen, pakte uit met een omzet- en winstwaarschuwing. Zowel de omzet als de winst zal sterker dalen dan de groep verwachtte, als gevolg van 'het moeilijkste klimaat' dat Best Buy ooit kende. De groep had het over een 'seismische' terugval van de consumentenuitgaven. Het komende eindejaarsseizoen wordt mogelijk het slechtste in minstens 23 jaar. Het aandeel zakt 7 procent tot 22,20 dollar.
In de Dow Jones worden andere consumentgerichte bedrijven meegesleurd. McDonald's verliest 3,25 procent, Walt Disney 4,9 procent en Home Depot 2,4 procent.
Na enkele dramatische dagen herstelt General Motors met 7,9 procent tot 3,15 dollar. De autoconstructeur is daarmee de enige klimmer in de Dow Jones. Nancy Pelosi, de woordvoerster van het Huis van Afgevaardigden, heeft er bij het Congres op aangedrongen snel een hulpplan voor de auto-industrie goed te keuren. Een doorslaggevend argument is dat GM te groot is om het concern te laten failliet gaan. Het domino-effect dat een dergelijk faillissement zou veroorzaken, zou miljoenen banen kosten. Concurrent Ford Motor gaat 5,6 procent hoger tot 1,90 dollar.
De olieprijs is in New York onder de 57 dollar gedaald. De aanhoudende verzwakking wijst erop dat de markt met verdere economische groeivertraging rekening houdt. Rond 19.40 uur Belgische tijd bedraagt de daling 4,2 procent tot 56,83 dollar. Chevron verliest 5,1 procent en ExxonMobil 2,1 procent.
Mjah, met GM en de werknemers komt het uiteindelijk misschien goed.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:14 schreef At-EZ het volgende:
En iedereen maar denken dat GM op 0 euro zou belanden..
Obama laat GM niet zomaar omvallen, in z'n staat nota bene. Met beetje goed beleid zit het aandeel van GM over paar jaar weer op een redelijk niveau. Ik overweeg zelfs GM bij te kopen. Zo'n koopje laat je toch niet liggen op lange termijn, maar ik wacht Obama's plan nog even af.
Mhaow, minimieme verliezen voor de Nederlandse noteringen.quote:AAEX-fondsen op Wall Street, slot
12-11-2008 22:21:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op verlies in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,65 punten (-1,06%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,750 (-0,27); ArcelorMittal 15,31 (-4,85); ASML 11,78 (-1,01); ING 7,557 (-2,58); Shell 18,84 (-1,31); Philips 13,28 (-1,34); Unilever 18,27 (-0,49)
Idd. Fortis-scenario.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mjah, met GM en de werknemers komt het uiteindelijk misschien goed.
Maar wat blijft er over voor de aandeelhouders? Dat is maar net de vraag
Kan wel eens heel hard gaan morgenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:33 schreef pberends het volgende:
Maar de Dow en S&P zitten dus weer op een het dieptepunt van oktober. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Dat zou helemaal geen probleem zijn, we krijgen dan eindelijk koopwaardige bodems om aandeeltjes aan te schaffen + de inkomsten van de shorts kan dat alleen maar een win win situatie gevenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:37 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Kan wel eens heel hard gaan morgen
Als ik bijvoorbeeld 12 heineken aandelen koop. Betaal ik dus ongeveer 12 euro aan transactiekosten.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef LXIV het volgende:
En zeker wanneer je het met zulke kleine bedragen doet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |