Wat het daghandel volume isquote:
Indien je Crucell één dag had aangehouden, was je winst wel 12 procent geweest, niet verkeerd.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was.
Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was.
Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ok, ik had niet begrepen dat dat van belang is bij turbo's. Ik dacht dat je gewoon gokte op de koers van het onderliggende aandeel, en de turbo koopt van en later weer verkoopt aan de bank.quote:
Idd. Ik verwacht ook dat Mittal totdat de economie weer een beetje bijtrekt niet structureel zal stijgen. En da's imo iig niet het komende half jaar. Ik verwacht eigenlijk iig tot januari dat de koers eerder zal dalen dan stijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:
De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.
Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:
De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.
Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
China importeert nagenoeg geen staal en het onderstaande artikel is misschien van hulp in het begrijpen van de Chinese situatie:quote:Op woensdag 12 november 2008 15:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:40 schreef shilizous_88 het volgende:
mijn tip voor 2009:
koop call opties in financieel gezonde banken met een expiratiedatum eind 2010.
met call opties heb je geen stoploss en geen dikke rente van de bank omdat je belegt over een langere tijd.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:48 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.
Met andere woorden: waarom specifiek opties?
Thanks. Duidelijk verhaal.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:53 schreef shilizous_88 het volgende:
...
AMG -17%.quote:
Ik verwacht sowieso dat je wel een opleving in de markt zult meemaken deze week en dat zal inderdaad sterk omhoog schieten, maar de markt op zich is nog niet van de schok bekomen en de gevolgen voor de economie zullen de komende maanden zeker nog onstabiel blijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:
Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef SjonLok het volgende:
Weet iemand hoevaak er nieuwe turbo's worden uitgegeven? Want een turbo short met stoploss van 260 wordt u wel interessant volgens mij.
quote:Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:
Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"
Omdat ik niet zulke goede ervaringen had met opties. Daar raakte de tijdwaarde op een gegeven moment op, of liep leeg is misschien beter gezegd. Bovendien vond ik dat niet opschieten t.o.v. turbo's.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Wat maakt het jou als particulier uit dat je geld aan de bank geeft terwijl jijzelf ook een leuk rendement hebt je op daghandel ?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Als je verliest verdiend de bank de rente en als je wint wint de bank veel meer en daarbovenop vangt de bank ook nog schandalig veel rente.
Het lijkt me wel leuk gokken, maar ik heb het een beetje tegen banken die een win - win financieel speeltje hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |