abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 15:11:22 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63160231
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:48 schreef SjonLok het volgende:

[..]

hmmm nee. Wat betekent dat?
Wat het daghandel volume is
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 12 november 2008 @ 15:12:20 #52
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63160258
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was .

Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Indien je Crucell één dag had aangehouden, was je winst wel 12 procent geweest, niet verkeerd.

Met Mittal is net zoiets te doen waarschijnlijk, als we vandaag weer zo'n rebound krijgen aan het eind van de dag gaat dat aandeel zo weer 10-20% omhoog. En dan weer omlaag. En omhoog. Beetje zoals Fortis

Ik vraag we af of we door de 250 gaan.
pi_63160264
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was .

Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:

De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.

Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 12 november 2008 @ 15:17:57 #54
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63160378
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:11 schreef Public_NME het volgende:

Wat het daghandel volume is
Ok, ik had niet begrepen dat dat van belang is bij turbo's. Ik dacht dat je gewoon gokte op de koers van het onderliggende aandeel, en de turbo koopt van en later weer verkoopt aan de bank.
pi_63160412
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Ha die PBerends, ik lees nu een aantal berichten van je en de statistieken zijn vaak wel een indicatie van de achterliggende waardes en trends binnen een bedrijf, maar ik wil je toch even een extra tip geven:

De reden dat een bedrijf als Mittal daalt is een serieuze reden: als de markt instort (zoals de afgelopen aantal maanden) is er zeer weinig vraag naar staal en aluminium. Dat levert grote problemen op voor Mittal als bedrijf voor de toekomst en dat verhaalt zich in de waarde van de aandelen. Als je weet dat de achterliggende waarde van de mijnen en de fabrieken meer waard is dan de huidsige waarde van alle beschikbare aandelen op dit moment dan zou dat een goede reden zijn om te kopen. Aan de andere kant heeft Mittal aangegeven om de productie met bijna 1/3de te verlagen en dat heeft ook grote gevolgen gehad voor Corus (Waar op dit moment 1 van de ovens wordt stilgelegd).
Het bedrijf is zeker nog gezond en zal over 5 jaar weer schitteren, maar tot die tijd is het puur speculatie dat de koers drijft. Wil je dus in Mittal investeren dan doe je dat voor een termijn van rond de 4 jaar.

Het bovenstaande is een stuk beter gemotiveerd dan dat het gaat om een all-time low koers sinds 19xx en je maakt er een leuke winst mee door een beetje research te doen.
Idd. Ik verwacht ook dat Mittal totdat de economie weer een beetje bijtrekt niet structureel zal stijgen. En da's imo iig niet het komende half jaar. Ik verwacht eigenlijk iig tot januari dat de koers eerder zal dalen dan stijgen.
Kan wel goed zijn dat er nog even wat korte oplevingen zijn, maar als je er voor de korte termijn inzit, moet je wel precies op het goede moment kopen (anders win je er op de lange termijn wel weer mee, da's het probleem niet).
pi_63160586
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.
pi_63160841
Ik heb net m'n 3e transactie bij Binck gedaan (2x koop, 1x verkoop). Wanneer krijg ik nu dat "trader"? Ik heb al een keer opnieuw ingelogd maar zie niks anders .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63161006
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Hou ik ook rekening mee. Mittal gaat idd nog wel sterk dalen, zeker als de Amerikaanse autofabrikanten failliet gaan. Echter in 2009 wordt het een leuk koopje omdat het verder een superbedrijf is. Als China weer op stoom komt gaat het aandeel enorm omhoog, de vraag naar grondstoffen kan niet eeuwig laag blijven.
China importeert nagenoeg geen staal en het onderstaande artikel is misschien van hulp in het begrijpen van de Chinese situatie:

http://www.financialpost.com/story.html?id=932939

Wat betreft de Amerikaanse automarkt verwacht ik niet dat ze falliet gaan en zelfs dan zullen er gewoon auto's gekocht worden (al dan niet van een andere fabrikant); zodra meer mensen er geld voor hebben.
Ik sla het verhaal over de economische neergaande spiraal even over, maar het komt er op neer dat mensen meer moeten kunnen/ willen kopen en bedrijven meer moeten willen/ kunnen investeren.
En dat gaat niet gebeuren nu de economische schade vanuit Amerika de Europese giganten doorklapt naar de kleine sector en uiteindelijk naar je spaargeld. De gevolgen van dit alles zijn zeer macroeconomisch en mijn advies is:
tenzij er een wonder gebeurt is 2009 ook een slecht jaar voor productiebedrijven en toeleveringsbedrijven.
Het is dan wel weer goed voor de overgebleven financiele sector en dat is mijn tip voor 2009 dan ook.
betekend: koop call opties in financieel gezonde banken met een expiratiedatum eind 2010.

[ Bericht 0% gewijzigd door shilizous_88 op 12-11-2008 15:45:47 ]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 12 november 2008 @ 15:48:14 #59
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63161243
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:40 schreef shilizous_88 het volgende:

mijn tip voor 2009:
koop call opties in financieel gezonde banken met een expiratiedatum eind 2010.
Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.

Met andere woorden: waarom specifiek opties?
pi_63161267
AMG -11,45%
Mittal -8,67%
Gaat lekker!
pi_63161398
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:48 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Zijn turbo's (eventueel met een wat ruimere stoploss) dan niet handiger? Dan zit je tenminste niet met de tijdwaarde die wegloopt. Of als je dat te risicovol vindt, gewoon aandelen kopen.

Met andere woorden: waarom specifiek opties?
met call opties heb je geen stoploss en geen dikke rente van de bank omdat je belegt over een langere tijd.
met calls heb je een grotere hefboomwerking omdat je er meer kunt kopen voor hetzelfde geld dan dat je anders in aandelen zou steken.
Bovendien kun je net zoals met turbo's niet meer verliezen dan dat je hebt ingelegd in tegenstelling tot ongedekte put opties voor een verwachte daling.
De lengte van de call is belangrijk omdat je niet op korte termijn wilt handelen aangezien het heel snel alle kanten op kan gaan, maar je weet wel met grote zekerheid dat het over anderhalf jaar er beter uitziet met de onderliggende waarde van het aandeel.
  woensdag 12 november 2008 @ 15:55:37 #62
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63161443
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:53 schreef shilizous_88 het volgende:
...
Thanks. Duidelijk verhaal.

[ Bericht 53% gewijzigd door SjonLok op 12-11-2008 16:30:40 ]
  woensdag 12 november 2008 @ 16:25:48 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63162326
Aegon, wat doe je... Wie vroeg zich ook al weer af of we de 5 euro gingen halen?
Zal Aegon boven de 4 euro de week afsluiten?
pi_63162460
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:49 schreef Dave7 het volgende:
AMG -11,45%
Mittal -8,67%
Gaat lekker!
AMG -17%.

Niet zo gek natuurlijk, het aandeel was afgelopen anderhalve week enorm opgelopen.
pi_63162874
Zowel Dow als Amsterdam zakt weer helemaal weg...
pi_63162878
Weer van dik hout zaagt planken op de beurs, AEX al bijna -4% .
  woensdag 12 november 2008 @ 17:09:15 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63163583
Die uitspraken van de analisten liggen ook tussen hoop en vrees op dit moment:

Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer:
Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"

woensdag 12 november 2008 @ 17:23:47 #68
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63163970
Weet iemand hoevaak er nieuwe turbo's worden uitgegeven? Want een turbo short met stoploss van 260 wordt u wel interessant volgens mij.
pi_63164015
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:

Koenders wijst op de S&P 500 die nog iets meer dan 30 punten is verwijderd van de dubbele bodem die op 840 ligt. "Als die houdt, en dat moet, dan krijgen we een sterke rally. Het wordt dat betreft spannend"

Ik verwacht sowieso dat je wel een opleving in de markt zult meemaken deze week en dat zal inderdaad sterk omhoog schieten, maar de markt op zich is nog niet van de schok bekomen en de gevolgen voor de economie zullen de komende maanden zeker nog onstabiel blijven.
pi_63164236
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef SjonLok het volgende:
Weet iemand hoevaak er nieuwe turbo's worden uitgegeven? Want een turbo short met stoploss van 260 wordt u wel interessant volgens mij.
Kun je me aangeven waarom je in turbo's investeert?
Als je verliest verdiend de bank de rente en als je wint wint de bank veel meer en daarbovenop vangt de bank ook nog schandalig veel rente.
Het lijkt me wel leuk gokken, maar ik heb het een beetje tegen banken die een win - win financieel speeltje hebben.
pi_63164261
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:09 schreef Lemans24 het volgende:

.

Denk ook wel dat we weer een rally omhoog krijgen na deze dramatische dagen.

Alhoewel de algehele trend nog steeds omlaag is.
  woensdag 12 november 2008 @ 17:38:31 #72
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63164395
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:

Omdat ik niet zulke goede ervaringen had met opties. Daar raakte de tijdwaarde op een gegeven moment op, of liep leeg is misschien beter gezegd. Bovendien vond ik dat niet opschieten t.o.v. turbo's.

Ik heb zelf niets tegen een win-win situatie voor banken, zolang ik er zelf ook maar genoeg aan kan verdienen. Maar goed, ik ben nog maar een beginner met opties en turbo's, dus ik probeer wat uit.
Ik heb nu 1,5% van mijn vermogen op een turbo's short in de AEX zitten, en 1% short in General Motors, gewoon om eens te kijken wat het oplevert.
pi_63164445
Ik ben zelf niet zo van de voorspellingen, vooral omdat ik zelf met een veel korter tijdsframe werk.

Toch is mijn gedachte dat we met de AEX wel terug gaan naar de vorige bodem. De kans om daar doorheen te zakken is naar mijn mening groter dan dat we weer omhoog gaan, het is het pad van de minste weerstand. Ook zou het een logische voortzetting van de sterke downtrend zijn.

Toch maakt het voor mijzelf niet zo uit wat er gebeurt omdat ik korte ritjes maak en mijn positie vaak aanpas. Ik houd het slechts in mijn achterhoofd om de waarschijnlijkheid van sommgie korte trades te beoordelen in het grotere plaatje.
  woensdag 12 november 2008 @ 17:42:57 #74
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63164550
Sombere vooruitzichten voor Britse economie
gepubliceerd op 12 november 2008 14:54, bijgewerkt op 12 november 2008 15:41

LONDEN - De vooruitzichten voor de Britse economie zijn de afgelopen maanden in hoog tempo verslechterd. In een uitermate somber rapport waarschuwde de Bank of England woensdag voor een sterke recessie in de op een na grootste economie van Europa. Ondertussen steeg de Britse werkloosheid in het derde kwartaal tot het hoogste niveau sinds begin 2000.

'De Britse economie zit waarschijnlijk al sinds het midden van het jaar in een recessie en zal volgend jaar verder krimpen', stelde de Britse centrale bank in het rapport. In augustus voorspelden de economen van de bank nog een economische groei van ongeveer nul procent voor volgend jaar.

'De wereld is veranderd sinds augustus, daarom hebben wij onze voorspellingen aangepast', aldus centralebankpresident Mervyn King bij de presentatie van het rapport.

De Britse economie wordt hard geraakt door de financiële crisis. De dienstensector, die wordt gedomineerd door de financiële dienstverlening, kromp in het derde kwartaal in het sterkste tempo sinds 1990 en bij gebrek aan krediet houden consumenten en bedrijven de hand stevig op de knip.

Door de teruglopende economische groei in andere Europese landen en de Verenigde Staten neemt ook de uitvoer nauwelijks toe. De Britten weten daarbij niet te profiteren van de zwakke koers van het pond sterling tegenover de dollar en de euro, die Britse producten aantrekkelijk zou moeten maken op de buitenlandse markten.

Ook de ingestorte huizenmarkt drukt zwaar op de Britse economie. Sinds oktober vorig jaar worden huizen in Groot-Brittannië steeds minder waard en banken zijn door de ellende van de kredietcrisis extreem voorzichtig geworden in hun kredietbeleid. Hierdoor is het voor potentiële kopers bijzonder lastig om een hypotheek te krijgen.

De malaise van de Britse economie kwam woensdag tot uiting in de stijging van de werkloosheid. In het derde kwartaal steeg die tot 5,8 procent van de Britse beroepsbevolking, het hoogste niveau in meer dan acht jaar tijd. Ruim 1,8 miljoen Britten zitten momenteel zonder baan en veel economen verwachten dat dit er nog voor het einde van het jaar meer dan 2 miljoen zullen zijn.

Ondertussen waarschuwde de Bank of England ook nog voor het gevaar van deflatie, die tot een nog hogere werkloosheid kan leiden. Hoewel de inflatie in september met 5,2 procent nog ruim boven de streefwaarde van 2 procent lag, zal de prijsstijging volgens de bank de komende twee jaar sterk afnemen. Door de afnemende vraag zou zelfs een situatie kunnen ontstaan waarbij de consumentenprijzen gemiddeld dalen.
pi_63165425
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:32 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Als je verliest verdiend de bank de rente en als je wint wint de bank veel meer en daarbovenop vangt de bank ook nog schandalig veel rente.
Het lijkt me wel leuk gokken, maar ik heb het een beetje tegen banken die een win - win financieel speeltje hebben.
Wat maakt het jou als particulier uit dat je geld aan de bank geeft terwijl jijzelf ook een leuk rendement hebt je op daghandel ?

Opties of turbo's .. beide is wel wat risky.

Overigens moet je bij turbo's ( en bij alles ) kijken naar volumes, anders raak je je shit nooit kwijt.
En wat betreft de financiele aandelen, die moet je echt voor lange termijn bekijken, maak voor de grap maar eens de grafiek van fortis/ing/aegon en zet die uit tegen het koersverloop van de AEX. Alleen daarom blijf ik al af van de financials.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')