abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63167990
Ik ben zelf ook van plan om aandelen te gaan kopen... maar raden jullie dit aan op dit moment aandelen te kopen of zouden jullie nog even wachten?

en heeft iemand misschien nog handige (links, tips) zodat ik me nog iets verder in kan verdiepen
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  woensdag 12 november 2008 @ 19:53:39 #77
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63168259
tvp
  woensdag 12 november 2008 @ 19:55:05 #78
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_63168314
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef pberends het volgende:
Crucell gister +4%, Crucell nu weer -4,5%, ik zei toch dat je geen aandelen moest kopen waarvan het al 40% gestegen was .

Mittal begint bijna koopwaardig te worden, weer -7% op 16,60. Op naar de 14 euro.
Welke prijs vind je koopwaardig, en waar baseer je dat op ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_63168947
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Welke prijs vind je koopwaardig, en waar baseer je dat op ?
Bijna elk fonds is koopwaardig, als je een 4 jaar geduld hebt .

Crucell stond in oktober nog op 10 euro, dus ik vind de huidige prijs niet interessant.
pi_63169055
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:44 schreef Swennus het volgende:
Ik ben zelf ook van plan om aandelen te gaan kopen... maar raden jullie dit aan op dit moment aandelen te kopen of zouden jullie nog even wachten?

en heeft iemand misschien nog handige (links, tips) zodat ik me nog iets verder in kan verdiepen
Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.

Voor een goed beleggingsadvies moet je bij SeLang of LXIV wezen. Vergeleken met de rest hier zijn het veteranen.
pi_63169349
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Eerste helft van 2009 is ongunstig, niet instappen. En beleggen wordt op kwartaaltermijn rendabel als je minstens 5k hebt, ivm kosten.

Voor een goed beleggingsadvies moet je bij SeLang of LXIV wezen. Vergeleken met de rest hier zijn het veteranen.
Op kwartaaltermijn?
pi_63169506
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef At-EZ het volgende:

[..]

wat voor kosten reken jij dan? als je met 2000 euro belegt moet je meestal 20 euro transactiekosten betalen. dus moet je 1% rendement halen. veel meer kosten zijn er niet of niet echt intressant bij 2000 euro.
dacht ik tenminste
pi_63169922
Waarom kan ik in Binck geen dagkoersen zien van usa fondsen? Alleen maar de slot van gisteren? Is dat normaal?
pi_63171129
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:37 schreef Dave7 het volgende:
Waarom kan ik in Binck geen dagkoersen zien van usa fondsen? Alleen maar de slot van gisteren? Is dat normaal?
Veteranendag.
pi_63171214
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:27 schreef Martinoss het volgende:

[..]

wat voor kosten reken jij dan? als je met 2000 euro belegt moet je meestal 20 euro transactiekosten betalen. dus moet je 1% rendement halen. veel meer kosten zijn er niet of niet echt intressant bij 2000 euro.
dacht ik tenminste
Met 5% rendement op 2k haal je zo'n lullige 100 euro. Daar doe ik het niet voor. .
pi_63171605
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Veteranendag.
Maar usa beurzen zijn gewoon open.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:17:34 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63171775
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:03 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Veteranendag.
Was gisteren, en toen waren de beurzen ook gewoon open.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:18:50 #89
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_63171839
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Bijna elk fonds is koopwaardig, als je een 4 jaar geduld hebt .

Bijna elke groep aandelen is koopwaardig, als je 20 tot 30 jaar geduld heb en niet op de top van een bubble koopt.
quote:
Crucell stond in oktober nog op 10 euro, dus ik vind de huidige prijs niet interessant.
Voor een bedrijf dat pas 1x een kwartaal winst heeft gemaakt vind ik het zelfs onder de 10 euro nog 'duur'. De toekomstige winstgroei is stevig ingeprijsd, zonder dat ik verstand heb van de biotech industrie en zonder dat ik de boeken heb ingezien zegt mijn gevoel dat de stukje crucell erg prijzig zijn...Helaas is gevoel niet zo'n goede raadgever, voor een beter oordeel is echt meer onderzoek vereist !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_63172080
Dow -4,4%
laatste halfuurtje...

De financials gaan weer het hardste... Morgan Stanley, Citi, Goldman allemaal meer dan 10% lager
pi_63173003
quote:
Wall Street ontredderd na bijsturing plan-Paulson

In New York blijven de beurzen halverwege de handelssessie dieprood kleuren. Minister van Financiën Henry Paulson wil de tweede helft van zijn 700 miljard dollar kostende reddingsplan gebruiken om de consument te steunen in plaats van er hypotheekgebonden activa van financiële instellingen mee op te kopen. De ingreep toont aan hoe erg het met de Amerikaanse economie is gesteld. De elektronicaketen Best Buy waarschuwde voor een dramatische verslechtering van de consumentenbestedingen. De olieprijs is in New York onder de 57 dollar gezakt. De recessievrees weegt daarmee zwaarder door dan de hoop op een redding van de drie grote autoconstructeurs.

(tijd) - In een toespraak in Washington zei Paulson dat hij het geld wil gebruiken om de druk op het consumentenkrediet te verlichten. Als gevolg van de illiquiditeit in deze sector wordt consumentenkrediet duurder en worden autoleningen, studieleningen en kredietkaarten moeilijker beschikbaar. Om het probleem van de besmette activa, waar veel financiële instellingen mee zitten, op te vangen wordt een nieuwe oplossing ('facility') gezocht.

Rond 19.40 uur Belgische tijd noteert de Dow Jones 3 procent lager op 8.431,20 punten. In de index gaan 29 aandelen lager en is er slechts 1 stijger, General Motors. De S&P500 verliest 3,3 procent tot 869,35 punten en de technologiezware Nasdaq verzwakt met 3 procent tot 1.534,05 punten.

Grootste daler in de Dow is American Express. De kredietkaartengroep daalt 8,2 procent tot 20,56 dollar. Volgens de Wall Street Journal zou American Express overheidshulp gevraagd hebben vooraleer zichzelf om te vormen tot bank. Sectorgenoot Citigroup moet 7,6 procent lager.

Voorts lijden de industriële groepen zware verliezen. United Technologies verliest 4,6 procent, General Electric 6,1 procent en Boeing 3,3 procent.

Best Buy, 's werelds grootste elektronicawinkelketen, pakte uit met een omzet- en winstwaarschuwing. Zowel de omzet als de winst zal sterker dalen dan de groep verwachtte, als gevolg van 'het moeilijkste klimaat' dat Best Buy ooit kende. De groep had het over een 'seismische' terugval van de consumentenuitgaven. Het komende eindejaarsseizoen wordt mogelijk het slechtste in minstens 23 jaar. Het aandeel zakt 7 procent tot 22,20 dollar.

In de Dow Jones worden andere consumentgerichte bedrijven meegesleurd. McDonald's verliest 3,25 procent, Walt Disney 4,9 procent en Home Depot 2,4 procent.

Na enkele dramatische dagen herstelt General Motors met 7,9 procent tot 3,15 dollar. De autoconstructeur is daarmee de enige klimmer in de Dow Jones. Nancy Pelosi, de woordvoerster van het Huis van Afgevaardigden, heeft er bij het Congres op aangedrongen snel een hulpplan voor de auto-industrie goed te keuren. Een doorslaggevend argument is dat GM te groot is om het concern te laten failliet gaan. Het domino-effect dat een dergelijk faillissement zou veroorzaken, zou miljoenen banen kosten. Concurrent Ford Motor gaat 5,6 procent hoger tot 1,90 dollar.

De olieprijs is in New York onder de 57 dollar gedaald. De aanhoudende verzwakking wijst erop dat de markt met verdere economische groeivertraging rekening houdt. Rond 19.40 uur Belgische tijd bedraagt de daling 4,2 procent tot 56,83 dollar. Chevron verliest 5,1 procent en ExxonMobil 2,1 procent.
http://www.tijd.be/nieuws(...)lson.8102855-442.art

Grappig. Dus als Paulson met een nieuwe oplossing hiervoor komt gaan de beurzen weer sky-rocketing?
pi_63174101
En iedereen maar denken dat GM op 0 euro zou belanden. .

Obama laat GM niet zomaar omvallen, in z'n staat nota bene. Met beetje goed beleid zit het aandeel van GM over paar jaar weer op een redelijk niveau. Ik overweeg zelfs GM bij te kopen. Zo'n koopje laat je toch niet liggen op lange termijn, maar ik wacht Obama's plan nog even af.
pi_63174610
Vandaag is rood........
pi_63174793
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:14 schreef At-EZ het volgende:
En iedereen maar denken dat GM op 0 euro zou belanden. .

Obama laat GM niet zomaar omvallen, in z'n staat nota bene. Met beetje goed beleid zit het aandeel van GM over paar jaar weer op een redelijk niveau. Ik overweeg zelfs GM bij te kopen. Zo'n koopje laat je toch niet liggen op lange termijn, maar ik wacht Obama's plan nog even af.
Mjah, met GM en de werknemers komt het uiteindelijk misschien goed.
Maar wat blijft er over voor de aandeelhouders? Dat is maar net de vraag
pi_63174944
quote:
AAEX-fondsen op Wall Street, slot

12-11-2008 22:21:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op verlies in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,65 punten (-1,06%).

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,750 (-0,27); ArcelorMittal 15,31 (-4,85); ASML 11,78 (-1,01); ING 7,557 (-2,58); Shell 18,84 (-1,31); Philips 13,28 (-1,34); Unilever 18,27 (-0,49)
Mhaow, minimieme verliezen voor de Nederlandse noteringen.

Morgen weer een keertje groen?
  woensdag 12 november 2008 @ 22:31:47 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63174969
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:28 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Mjah, met GM en de werknemers komt het uiteindelijk misschien goed.
Maar wat blijft er over voor de aandeelhouders? Dat is maar net de vraag
Idd. Fortis-scenario.
The End Times are wild
pi_63175052
Maar de Dow en S&P zitten dus weer op een het dieptepunt van oktober. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
pi_63175269
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:33 schreef pberends het volgende:
Maar de Dow en S&P zitten dus weer op een het dieptepunt van oktober. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Kan wel eens heel hard gaan morgen
pi_63175580
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:37 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Kan wel eens heel hard gaan morgen
Dat zou helemaal geen probleem zijn, we krijgen dan eindelijk koopwaardige bodems om aandeeltjes aan te schaffen + de inkomsten van de shorts kan dat alleen maar een win win situatie geven
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 november 2008 @ 22:48:36 #100
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_63175858
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef LXIV het volgende:
En zeker wanneer je het met zulke kleine bedragen doet!
Als ik bijvoorbeeld 12 heineken aandelen koop. Betaal ik dus ongeveer 12 euro aan transactiekosten.

Heineken stijgt met 2 euro, je verkoopt het direct.

24 euro winst - 12 euro transactiekosten.. = 12 euro winst

leuk voor een beginnende belegger?

ik denk dat sowieso een beginnende belegger TOTAAL niet gefocussed is op een dik rendement, denk dat hij eerder het handelen in effecten wilt begrijpen en de markt wilt begrijpen voordat hij serieus gaat na denken over rendement etc.

ik ben zelf een beginner dus als ik nu onzin typ verbeter me even! thx

als je nou 50 fortis aandelen koopt das een ander verhaal, daar haal je gewoon 0 rendement uit, op korte termijn dan..
Lalalalala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')