Het gaat mij over het algemeen om winst. In sommige gevallen is het beter voor mij dat ik inderdaad de turbo's een dag langer laat staan. Dat doe ik alleen als ik er relatief zeker van ben dat het product de volgende dag weer lager/hoger eindigt. En dat is bij mij lang niet altijd zo.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:35 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Waarom hou jij je turbo's over het algemeen maar 1 dag aan? Ik weet bijna zeker dat de beurs nog wel een tijdje daalt, dus dan lijkt het me zinvoller om turbo's short wat langer aan te houden. Of zie ik iets over het hoofd?
Hij knalt niet doorquote:Op donderdag 13 november 2008 21:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar we moeten nog 25 minuten
dus ofwel we sluiten in de min ofwel de bekende +11%
welke logische redenatie zit hier nog achter verder? op PPT en suckersrally na danquote:Op donderdag 13 november 2008 21:59 schreef ItaloDancer het volgende:
+6,9% gewoon omdat het kan nietwaar
Je had een keer gelijk, pberends.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:33 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd wanneer de volgende rally is.. of zou die vandaag al zijn?
Geen logicaquote:Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
welke logische redenatie zit hier nog achter verder? op PPT en suckersrally na dan
Minister Vogelaar afgetredenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
welke logische redenatie zit hier nog achter verder? op PPT en suckersrally na dan
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_opent_met_winst.xmlquote:laatst gewijzigd: 13-11-2008 22:14
Wall Street knalt op en neer: er is geld te verdienen!
De aandelenbeurzen op Wall Street maakten donderdag een enorm grote slingerbeweging. De Dow Jones schommelde van -4% tot uiteindelijk +6,7%, een intraday rally van 900 punten, een record.
Dow Jones
De Dow-Jonesindex stond enkele minuten na opening op 8386 punten, een winst van 1,3 procent. Na half vijf Nederlandse tijd stonden er toch weer rode cijfers op de borden. Om 18.00 uur kwam de min boven de 1%. Om 19.00 uur stond de Dow zelfs op 4% verlies, een grote klap tot onder de 8000 punten. De werkloosheid is opgelopen naar het hoogste niveau in 7 jaar, slecht nieuws
Om 20.00 uur werd het verlies echter al weer bijna weggewerkt en stond de Dow rond het slot van gisteren. Om 21.45 uur hebben de slimste (optie)handelaren die vandaag op tijd zijn ingestapt uiteindelijk een rit gemaakt van meer dan 900 punten (zo'n 11%). De grootste stap intraday ooit. Een enorm grote beweging op een volatiele markt. De ultieme droom van actieve daghandelaren, die dan wel goed moeten zitten. De Dow Jones sloot uiteindelijk op 8835,25, een winst van 6,67%.
Verliezers
De grootste verliezer was Citigroup met een verlies van 4,5%. Voor de rest zijn er uiteindelijk toch vooral veel winnaars.
De Slinger
Veel beleggers stapten in de loop van de dag in, om de koopjes toch vooral niet te missen. Een Amsterdamse handelaar stelde maandagavond laat dat hij voor de komende maanden nog wel vaker van dit soort volatiele dagen verwacht. "En als we dan een beetje mazzel hebben, staan we aan het eind van het jaar een stuk hoger". "Ik verwacht nog grote slingerbewegingen", aldus de ervaren handelaar tegenover rtlz.nl.
© Erik Rezelman, rtlz.nl
Zo kun je het ook zien, wie waren vandaag de grootste stijgers op de donnie jones? De olie aandelen! Wie zijn de zware jongens in de Donnie jones? O.A de olie aandelen! Wat steeg er vandaag ook behoorlijk mee? De olie prijs ..quote:Op donderdag 13 november 2008 22:23 schreef pberends het volgende:
Maar de logische reden is dat de markten weer de ultieme low van oktober aantikten. Toen stapten de koopjesjagers weer in. En die hebben niet slecht geboerd na de vorige rally.
quote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk om te zien dat de extreme stijging van de olieprijs de olie-bedrijven in amerika een behoorlijke schop onder de reet kon geven en zo de rest van de beurs mee kon nemen.
Ben benieuwd of ze morgen met +7% reageren op al het leuke macro nieuws van morgen! Zou toch mooi zijn, lekker oogkleppen opdoen.
Overigens zou een +7% morgen niet verkeerd zijn hoor, kijken of ik een nieuw 'dag' record kan halen wat betreft de TL op de aex.
Ik heb het vermoeden dat het gewoon genegeerd wordt.quote:14-11-2008 CBS - Banen en lonen - 09:30
14-11-2008 CBS - Economische groei - 09:30
14-11-2008 EuroStat - Flash Estimate EU and euro area GDP - 11:00
14-11-2008 EuroStat - Inflatie - 11:00
14-11-2008 CBS - Persagenda - 14:00
14-11-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Exportprijzen ex agr. sector - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Importprijzen ex olie - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Detailhandelsverkopen - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Detailhandelsverkopen ex auto's - 14:30
14-11-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Bedrijfsvoorraden - 16:00
14-11-2008 The University of Michigan - Michigan sentiment index herzien - 16:00
Idiote stijgingen na een aantal dagen van dalingen is nooit écht een goed teken. Dus ja.. morgen lekker openen, en dan oogkleppen opdoen, of hopelijk blijven ze wat realistisch en eindigen ze lekker met een klein minnetje ofzo .. maar het zal wel weer groen worden. Wat overigens in het belang van de TL's zijn .. dus kom maar op!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:35 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het vermoeden dat het gewoon genegeerd wordt.
Maarja, de Amerikaanse beurzen zijn al 40% gedaald ten opzichte van het hoogtepunt van 2007.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Idiote stijgingen na een aantal dagen van dalingen is nooit écht een goed teken. Dus ja.. morgen lekker openen, en dan oogkleppen opdoen, of hopelijk blijven ze wat realistisch en eindigen ze lekker met een klein minnetje ofzo .. maar het zal wel weer groen worden. Wat overigens in het belang van de TL's zijn .. dus kom maar op!
En weer een uitroeptekenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:21 schreef pberends het volgende:
Frontpage van RTLZ:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_opent_met_winst.xml
Sja, maar het hoogtepunt van 2007 zat dan ook vol met gebakken lucht...quote:Op donderdag 13 november 2008 23:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Maarja, de Amerikaanse beurzen zijn al 40% gedaald ten opzichte van het hoogtepunt van 2007.
Denk dat ze nog wel verder dalen, maar het meeste is wel verrekend zou je denken.
klappen naar boven, of beneden?quote:Op vrijdag 14 november 2008 06:38 schreef jpjedi het volgende:
Tja dat is nog een beetje ver weg lijkt me. Redelijk logisch dat het nu in het rood staat na een booming dagej.
AEX futures lopen net onder 0. Je zou verwachten dat het gaat klappen vandaag
Bijna goedquote:Op donderdag 13 november 2008 17:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn om weer eens flijnk te stijgen. Vooral voor de Dow lijkt een kleine stijging er vandaag wel in te zitten, na al drie dagen verlies en nagenoeg op het absolute dieptepunt van het jaar.
Ik had toch gelijk, 6,4% erbij voor TomTom.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:17 schreef pberends het volgende:
6 dagen verlies... 6 dagen winst... na vandaag weer 6 dagen verlies...
wie durft de gok aan?
Je zat anders wel ver naast met wat voor beursdag het zou worden.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:42 schreef pberends het volgende:
Ik had toch gelijk, 6,4% erbij voor TomTom.
Ik had weer gelijk jongens! Voor de 2e keer van m'n 20 adviezen.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had toch gelijk, 6,4% erbij voor TomTom.
Ik had weer gelijk jongens! Voor de 2e keer van m'n 20 adviezen.
Solide matige winst?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:07 schreef Lemans24 het volgende:
Wat moet ik opmaken uit het huidige koersverloop, met in een uur maar 2,5 punt tussen hoogste en laagste koers?
! .. ik zou een turbo long op de aex nooit langer een week willen vasthouden. Ik koop in een trendmatige stijging liever een turbo long en op de dagen dat het zou gaan dalen een turbo short .. en dan weer een turbo long, ipv turbo long aanhouden..quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:30 schreef Lemans24 het volgende:
De echte durfals laten hun turbo's dus tot december in de portefeuille voor een mooie winst van 400%...
Ik denk dat men voorzichtig blijft, ivm mogelijke "plotselinge" dalingen...quote:
3% in de plus is juist spectulair te noemen. Voordat de kredietcrisis losbarstte, waren dit soort cijfers een unicum te noemen. De beurs begint z'n oude volatiele karakter terug te krijgen.quote:
Tegen alle sentiment in blijft Heijmans dalen. Nu is het een slechte tijd voor bouwers, maar 90% koersverlies in een jaar tijd lijkt dan weer overdreven.quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:14 schreef pberends het volgende:
Heijmans, weer 4% eraf. Wat een aandeel.
mss gebaseerd op het feit dat de EU & eurozone momenteel in een economische krimp zitten.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegen alle sentiment in blijft Heijmans dalen. Nu is het een slechte tijd voor bouwers, maar 90% koersverlies in een jaar tijd lijkt dan weer overdreven.
Waarschijnlijk zit er slecht nieuws in het vat, waarop insiders nu lekker aan het dumpen zijn. Want niemand verkoopt zijn aandelen H. onder de 5 euro met winst.
Pas wanneer dat slechte nieuws dus daadwerkelijk naar buiten komt, en de koers zakt nóg eens met 20%, dán is het een mooi koopmoment.
Dat de orderportefeuille gegroeid is met 0% is géén nieuws. Dat is bekend.
Op basis van de slotstanden op Wall Street van gisteren kon er gemakkelijk 6% bijquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:20 schreef At-EZ het volgende:
[..]
3% in de plus is juist spectulair te noemen. Voordat de kredietcrisis losbarstte, waren dit soort cijfers een unicum te noemen. De beurs begint z'n oude volatiele karakter terug te krijgen.
Neh maar dat ga ik ook niet elke keer updaten hoorquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Ik denk dat men voorzichtig blijft, ivm mogelijke "plotselinge" dalingen...
BTW: de link naar De Beursvloer in je sig klopt niet meer
Ben benieuwd wat er gebeurt als de DJ negatief opent en blijft. Gaat de AEX dan ook naar beneden, of zal A'dam de winst vast houden?quote:
Na ja, wij hebben dan ook geen PPTquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Op basis van de slotstanden op Wall Street van gisteren kon er gemakkelijk 6% bij![]()
Lijkt me met De Beursvloer ook niet echt snugger. Zijn er veel te veelquote:Op vrijdag 14 november 2008 11:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Neh maar dat ga ik ook niet elke keer updaten hoorgewoon af en toe
RTL Video: Willem Middelkoop: is het Plunge Protection Team ingestapt?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:27 schreef slap het volgende:
Dan is Middelkoop mijn held. Eerst zien... garanties toekomst enzo.
Een stijging van bijna 10% binnen zo'n korte tijd is ook ongehoord. Daarbij is het hele idee van PPT vrij controversieel. Dit soort acties is zeer speculatief bewijsquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het lijkt wel alsof ie er op proost.
Het is wel een zeer goede verklaring voor de 2.000 miljard waarvan de FED niet wil verklaren waar het heengegaan is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:55 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Een stijging van bijna 10% binnen zo'n korte tijd is ook ongehoord. Daarbij is het hele idee van PPT vrij controversieel. Dit soort acties is zeer speculatief bewijs
whehequote:Op vrijdag 14 november 2008 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
RTL Video: Willem Middelkoop: is het Plunge Protection Team ingestapt?
Willem Middelkoop.
2.000 miljard dollar... Link?quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:59 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Het is wel een zeer goede verklaring voor de 2.000 miljard waarvan de FED niet wil verklaren waar het heengegaan is.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601085&sid=aH1fXh6BAGH4&refer=europequote:Op vrijdag 14 november 2008 13:31 schreef At-EZ het volgende:
Ik overweg 700 aandelen Mittal, koers zit zo'n beetje op z'n bodem en dat het een vrij stabiel bedrijf is. Eind december weer verkopen.
Raadzaam?
Mittal is zeker interessant, maar ik zie het aandeel begin 2009 nog wel naar de 12 euro gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:31 schreef At-EZ het volgende:
Ik overweg 700 aandelen Mittal, koers zit zo'n beetje op z'n bodem en dat het een vrij stabiel bedrijf is. Eind december weer verkopen.
Raadzaam?
Heel RTLZ is down... Plunge Protection Team heeft RTL Z overgekocht?quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Willem Middelkoop.
Nee hoor, ik luister nog altijd non-stop naar de stream.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Heel RTLZ is down... Plunge Protection Team heeft RTL Z overgekocht?
Overnamegesprekken werden beëindigd. Een of ander Amerikaans bedrijf wilden ze mogelijk overnemen.quote:
Post jij ze live?quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Zijn jullie klaar voor de retail sales van oktober (over 10 minuutjes)?![]()
De verwachting is wel al heel slecht (-2,1%, zonder auto's -1,2%)
Ik denk eerder dat de beurs omhoog knalt volgende week ivm de G20 top dit weekend.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:23 schreef Lemans24 het volgende:
Aegon ook uit m'n portefeuille geflikkerd, dat aandeel valt zwaar tegen op dit moment!
Ik stap wel weer in nadat we even hard onderuit zijn gegaan volgende week.
Volgens Bloomberg gaan ze niets doen, maar wachten ze op Obamaquote:Op vrijdag 14 november 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de beurs omhoog knalt volgende week ivm de G20 top dit weekend.
Aegon doet het vandaag iig prima met +4%.
De detailhandelsverkopen in de Verenigde Staten zijn in oktober voor de vierde maand op rij gedaald. Op maandbasis namen de verkopen met 2,8% af, zo blijkt vrijdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel. Exclusief autoverkopen daalden de verkopen met 2,2%.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Zijn jullie klaar voor de retail sales van oktober (over 10 minuutjes)?![]()
De verwachting is wel al heel slecht (-2,1%, zonder auto's -1,2%)
bron?quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De detailhandelsverkopen in de Verenigde Staten zijn in oktober voor de vierde maand op rij gedaald. Op maandbasis namen de verkopen met 2,8% af, zo blijkt vrijdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel. Exclusief autoverkopen daalden de verkopen met 2,2%.
De daling is sterker dan verwacht. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden op een daling van 2,4%. Het cijfer voor september werd bijgesteld naar een afname van 1,3%, van een eerder gemelde daling van 1,2%.
De maandelijkse detailhandelsverkopen worden nauwlettend gevolgd door de financiele markten, omdat zij een indicator zijn voor de consumentenuitgaven. De consumentenuitgaven op hun beurt zijn goed voor tweederde van het Amerikaanse bruto binnenlands product.
doet het weerquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Willem Middelkoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |