Origineel bericht:quote:Op maandag 10 november 2008 13:12 schreef MisterGreen het volgende:
De vrouw die donderdag in Den Haag op een weerzinwekkende manier zou zijn beroofd, heeft het hele verhaal verzonnen. Dat liet de politie maandag weten. De 21-jarige Haagse zei dat ze met het mes op de keel van haar pincode was beroofd. De dieven dreigden zelfs haar 2-jarige dochtertje te ontvoeren.
De vrouw deed aangifte, maar de politie ontdekte afgelopen weekeinde dat haar verhaal verzonnen was. ,,De vrouw heeft toegegeven dat de beroving nooit heeft plaatsgevonden. De politie zal de kosten van het onderzoek op haar verhalen'', aldus een woordvoerder.
Waarom de Haagse de straatroof heeft verzonnen is onbekend. Wel houdt zij vol dat haar portemonnee eerder die donderdag is gerold. Het is niet duidelijk of deze verklaring op waarheid berust, aldus de politie. ,,De vrouw heeft van de zakkenrollerij in elk geval geen aangifte gedaan.'' De Haagse heeft een proces-verbaal gekregen voor het doen van valse aangifte.
Toch raar elke grote Krant had dit verhaal op zijn voorpagina.
Nu het onzin blijkt te zijn lees je het in geen 1 grote krant.
Bron
Aha, u kent de daders. Familie??quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:57 schreef nuget het volgende:
Dat is wel erg belachelijk.. stelletje kut marokanen
Dat wordt allemaal opgeblazen door die racistische journalisten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:01 schreef Nitty-1s het volgende:
wel raar dat je ongeveer zo'n 4 keer per dag leest over dat marokkanen weer wat geflikt hebben en dat er alsnog niets tegen word gedaan
quote:De andere dader had zwart lang haar dat los naar achteren was gekamd en vettig oogde. De zijkanten waren opgeschoren.
Ja dat lijkt mij ook ja.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Hoe erg het ook is, maar even vier cijfertjes roepen die niks met je pincode te maken hebben lijkt me niet zo moeilijk, toch... daar nemen ze toch wel genoegen mee, weten zij veel...
De overheid heeft het te druk met allerlei stompzinnige verboden te bedenken, dat begrijp je toch wel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:01 schreef Nitty-1s het volgende:
wel raar dat je ongeveer zo'n 4 keer per dag leest over dat marokkanen weer wat geflikt hebben en dat er alsnog niets tegen word gedaan
Makkelijk praten. Als er twee van die gemankeerde bonobo's een mes op je keel duwen en je dochtertje gijzelen, geloof ik niet dat je nog veel energie hebt om ze met een valse pincode om de tuin te leiden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Hoe erg het ook is, maar even vier cijfertjes roepen die niks met je pincode te maken hebben lijkt me niet zo moeilijk, toch... daar nemen ze toch wel genoegen mee, weten zij veel...
Het zal lastig zijn, maar denk ook eens aan het resultaat. Waarschijnlijk wordt de pas ingeslikt ivm drie keer foute pin. Met een beetje pech is mevrouw nu naast een trauma rijker een hoop geld armer.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Als er twee van die gemankeerde bonobo's een mes op je keel duwen en je dochtertje gijzelen, geloof ik niet dat je nog veel energie hebt om ze met een valse pincode om de tuin te leiden.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je zal de pincode 1234 hebben, geloven ze je niet ben je dubbel gepwnd.
Als het je lukt dan moet je het zeker doen maar over het algemeen gaat helder denken je niet zo makkelijk af in zulke situaties.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Ja dat is ook wel weer waar..quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Als er twee van die gemankeerde bonobo's een mes op je keel duwen en je dochtertje gijzelen, geloof ik niet dat je nog veel energie hebt om ze met een valse pincode om de tuin te leiden.
Dan zou een goed stevig stuk touw en een flinke boom een socialere oplossing zijn...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Misschien hebben ze wel een moeilijke jeugd gehad.
Als balkenende dan toch zo graag in de kont van de usa kruipt, waarom neemt hij hun strafrecht ook niet meteen overquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:37 schreef Reuzenpanda het volgende:
Gewoon midden op de dag, midden in de stad, in een "fancy" winkel buurt nog ook. En de kinderwagen omgooien is gewoon totaal niet nodig geweest, alsof de mevrouw achter hun aan zou rennen. Wat een laf, waardeloos, crimineel tuig.
Ik kan hier echt niet meer tegen. Ik moet vechten om aan mijn principes vast te houden. Ik ben nog steeds tegen de doodstraf en tegen marteling... maar echt... dit soort figuren...
Het is duidelijk dat de regring ze gewoon hun gang laat gaan zodat het merendeel van de nederlanders straks gewoon weer voor de doodstraf is of voor nog minder privacy of een "politie staat". Het kan gewoon niet dat wij ten onder gaan aan dit soort terreur en de politiek niets zegt. Onmenselijk!
Maar zal je zien, volgende verkiezingen WEER die Balk Elende. Wanneer komt hij eens op voor de burgers van dit land?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:37 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zou gewoon een verkeerde pincode opnoemen.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pardon? Dit is werkelijk al vele kilometers over de fucking grens heen!!! !quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
'Je pincode of je baby'
Het moet niet veel gekker worden...
Zo gaat dat.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:01 schreef Nitty-1s het volgende:
Dat vroeg ik me ook af...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:48 schreef Reuzenpanda het volgende:
Wat moet je eingelijk doen als je zoeits ziet? Als je veilig staat natuurlijk fotos van daders & politie bellen maar als je ernaast staat en die gozers hebben een mes? Wat moet je doen? Een steek op de juiste plek en je bent gewoon dood.
Wat ik altijd hoor is dat je iederen om je heen moet mobiliseren om als menigte omheen te staan schreeuwen zo hard je maar kan. Maar wat doe je als je de enige andere bent die er is?
(en ik ben dan een niet al te grote vrouw, dus ik maak al helemaal geen kans tegen 2 mannen met een mes die blijkbaar geen enkel respekt voor leven hebben (kinderwagen omgooien))
Wij als vrouwen kunnen weinig doen, of jezelf ook bewapenen zodat je in ieder geval in staat bent om te helpen en jezelf te verdedigen bij dit soort dingen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:48 schreef Reuzenpanda het volgende:
Wat moet je eingelijk doen als je zoeits ziet? Als je veilig staat natuurlijk fotos van daders & politie bellen maar als je ernaast staat en die gozers hebben een mes? Wat moet je doen? Een steek op de juiste plek en je bent gewoon dood.
Wat ik altijd hoor is dat je iederen om je heen moet mobiliseren om als menigte omheen te staan schreeuwen zo hard je maar kan. Maar wat doe je als je de enige andere bent die er is?
(en ik ben dan een niet al te grote vrouw, dus ik maak al helemaal geen kans tegen 2 mannen met een mes die blijkbaar geen enkel respekt voor leven hebben (kinderwagen omgooien))
Ja man de doodstraf voor een overval, wat doen we dan bij moord?quote:
Nee dus..quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af...
Getver, wat een gore streek. En al die smartypants die roepen dat je een andere pincode moet geven: yeah rightAls je dat er al uitkrijgt, is het zo aarzelend dat het wrs niet echt overtuigend is.
Sowieso, ben je je geld zomaar kwijt in zo'n geval? Volgens mij is daar wel een of ander slachtoffer-verzekerinkje voor.
Waarom zouden ze. Dankzij die mooie nieuwe koeltoer in Nederland is er wel meer draagvlak om privacy schendende maatregelen door te voeren.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:58 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Zo gaat dat.
Paddo's worden verboden omdat het een enkele keer is foutgegaan, maar hier wordt niks aan gedaan.
Welkom in Nederland
Dan heb je een mes bij je, en dan? Spring je er met mes en al tussen? En dan steekt een van die dudes op het kind in, uit 'reflex'.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wij als vrouwen kunnen weinig doen, of jezelf ook bewapenen zodat je in ieder geval in staat bent om te helpen en jezelf te verdedigen bij dit soort dingen.
Ik heb een tijdje pepperspray bij me gehad (had last gehad van Marokkaantjesquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan heb je een mes bij je, en dan? Spring je er met mes en al tussen? En dan steekt een van die dudes op het kind in, uit 'reflex'.
Volgens mij is dat het domste wat je kunt doen.
Dag Femkequote:Op vrijdag 7 november 2008 13:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dude echt... je maakt jezelf belachelijk.
Haal even adem ofzo.
Precies zo zie ik dat ook. Ze doen gewoon NIETS. Geen commentaar, geen acties, geen wets wijziging. Er komt gewoon niets van de regering. Dat laat dus zien dat ze geen flikker om Nederlanders geven, hun eigen medelanders, en dat ze wat heel anders van plan zijn, waar dit soort dingen gewoon in mee helpen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom zouden ze. Dankzij die mooie nieuwe koeltoer in Nederland is er wel meer draagvlak om privacy schendende maatregelen door te voeren.
Voor Den Haag is dat natuurlijk erg makkelijk.
Van die vermeende 'heldhaftigheid' geeft flinke kans op escalaties.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje pepperspray bij me gehad (had last gehad van Marokkaantjes) en ik moet zeggen dat ik me er wel veiliger door voelde.
Een mes is misschien een minder goed idee.
Heb ook een keer een rechtzaak gezien op tv over een meisje dat was verkracht, daarom had ze een pistool gekocht voor der veiligheid.
Tijd later komt ze bij der flat en proberen 2 mannen der te verkrachten toen heeft het pistool der wel gered, dader dood maar wel vrijgesproken..
Ze zitten er alleen om de economie in goede banen te leiden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:10 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Precies zo zie ik dat ook. Ze doen gewoon NIETS. Geen commentaar, geen acties, geen wets wijziging. Er komt gewoon niets van de regering. Dat laat dus zien dat ze geen flikker om Nederlanders geven, hun eigen medelanders, en dat ze wat heel anders van plan zijn, waar dit soort dingen gewoon in mee helpen.
Als ik er zo voor kan zorgen dat ik niet word verkracht dan moet het maar..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Van die vermeende 'heldhaftigheid' geeft flinke kans op escalaties.
Volgens mij raast in zo'n situatie de paniek niet alleen door het slachtoffer, maar ook door de dader. Er hoeft maar iets te gebeuren of diegene draait door en doet iets wat veel ernstiger is dan wat ie van plan was. De geschiedenis geeft genoeg voorbeelden, toch?
Precies. Op naar de tijd van voor de boekdrukkunst. Die verdomde techniek ook altijd weer.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:03 schreef Drijfzand het volgende:
Zoiets kon je vroeger niet overkomen.
Smerige pincodes!
En jij zou dus in zo'n situatie op straat gewoon ingrijpen? Cowboygedragquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik er zo voor kan zorgen dat ik niet word verkracht dan moet het maar..
Ik ga echt niet mee werken omdat de dader dan relaxt blijft.
Hetzelfde.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:00 schreef DroogDok het volgende:
Ja man de doodstraf voor een overval, wat doen we dan bij moord?
Ik dan ook niet, bij verkrachting, ik zou toch echt vechten als een gek want de kans is groot dat ze jou of los laten (gewoone verkrachters) of toch al "ernaa" zouden vermoorden, dus dan vecht je toch voor je leven. Maar in dit geval, ben je zelf niet in gevaar, maar zijn er wel een peutertje en een moeder in gevaar, dus wat doe je dan als je het ziet gebeuren? Heel hard schreeuwen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik er zo voor kan zorgen dat ik niet word verkracht dan moet het maar..
Ik ga echt niet mee werken omdat de dader dan relaxt blijft.
Ligt aan de situatie, als ik denk dat ik iets kan doen zal ik helpen ja..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En jij zou dus in zo'n situatie op straat gewoon ingrijpen? Cowboygedrag
Niet als je zegt dat een baby wordt bedreigt met een mes. Of dat hoop ik tenminste... er is een politie bureau 1 minuut van die plek waar dit is gebeurd, trouwens...quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als ik denk dat ik iets kan doen zal ik helpen ja..
Wat moet ik dan?
De politie bellen die toch veels te laat komt?
Gewoon het standaardlijstje: alarm slaan, foto's maken (was erg nuttig geweest!), omstanders mobiliseren.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als ik denk dat ik iets kan doen zal ik helpen ja..
Wat moet ik dan?
De politie bellen die toch veels te laat komt?
Nee tuurlijk niet..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:28 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Niet als je zegt dat een baby wordt bedreigt met een mes. Of dat hoop ik tenminste... er is een politie bureau 1 minuut van die plek waar dit is gebeurd, trouwens...
Mn vriend welquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gewoon het standaardlijstje: alarm slaan, foto's maken (was erg nuttig geweest!), omstanders mobiliseren.
Tenzij je een kerel van ruim 2 meter bent met een zware stem en aanleg voor conflicthantering hebt
Als je meteen de bank belt om je rekening te blokkeren (wat je sowieso moet doen als je pas weg is), kunnen ze er toch niets meer mee?quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee dus..
Of de politie moet de daders pakken en als ze geen geld hebben heb je alsnog pech.
Nee klopt, maar je krijgt geen geld terug volgens mij alleen bij skimmen dacht ik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je meteen de bank belt om je rekening te blokkeren (wat je sowieso moet doen als je pas weg is), kunnen ze er toch niets meer mee?
Nou, als het om willen zou gaan, hehe, dan zag je mij echt in een super man cape dit soort figuuren naar de maan slingerenquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Mn vriend wel, maar idd je hebt wel gelijk nu ik er goed over nadenk, ik denk dat je niet zoveel kan doen al zou ik het zo graag willen.
Ja je hebt ook gelijk..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:37 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Nou, als het om willen zou gaan, hehe, dan zag je mij echt in een super man cape dit soort figuuren naar de maan slingerenVan binnen kook je echt en je wilt iets doen tegen het onrecht wat je ziet, maar het is erg belangrijk dat je koel blijft. Hoe erg het ook is, maar die vent met het mes is gewoon op dat moment de baas. Totdat ome agent komt en hem in zijn schouder schiet! (oh wacht... dit is ook wat ik zou willen)
Voor zoiets mag je die alarmknop dus niet gebruiken, dan krijg je gezeik met de meldkamer en loop je het risico dat ze de volgende keer niet meer komen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:24 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Ik dan ook niet, bij verkrachting, ik zou toch echt vechten als een gek want de kans is groot dat ze jou of los laten (gewoone verkrachters) of toch al "ernaa" zouden vermoorden, dus dan vecht je toch voor je leven. Maar in dit geval, ben je zelf niet in gevaar, maar zijn er wel een peutertje en een moeder in gevaar, dus wat doe je dan als je het ziet gebeuren? Heel hard schreeuwen?
Trouwens als je die buurt kent, er zijn veel duure designer winkels dus die moeten heus wel alarm knopjes hebben, dus als je heel hard zou schreeuwen zou dat mischien wel helpen... ik weet het niet. En ik hoop ook echt dat ik nooit in zo een situatie kom om erachter te komen wat ik zou doen...
Het zijn prive beveiligings bedrijfen, toch? Hm ja is wel logisch dat je die niet moet roepen voor een overval die buiten je winkel gebeurd, maar ze hebben toch tenminste telefoon in een winkel, en kunnen ook de politie bellen. Ik vind het nog steeds vreselijk, haagse bluf is altijd druk, dat zoiets daar gewoon kan gebeuren...quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Voor zoiets mag je die alarmknop dus niet gebruiken, dan krijg je gezeik met de meldkamer en loop je het risico dat ze de volgende keer niet meer komen.
Bij ons linkte die volgens mij gelijk door naar de meldkamer van de politie.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Het zijn prive beveiligings bedrijfen, toch? Hm ja is wel logisch dat je die niet moet roepen voor een overval die buiten je winkel gebeurd, maar ze hebben toch tenminste telefoon in een winkel, en kunnen ook de politie bellen. Ik vind het nog steeds vreselijk, haagse bluf is altijd druk, dat zoiets daar gewoon kan gebeuren...
Juist dan wel, alleszins ik toch denk ik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Neh, als je een mes op je keel hebt denk je echt niet meer helder genoeg om een valse pincode te geven.
Bij de Postbank kan je maximaal 1000 euro per dag pinnen bij de Giromaat. Als ze dus voor een andere bank hadden gestaan, maximaal 300 (?) euro per dag gast gebruik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je meteen de bank belt om je rekening te blokkeren (wat je sowieso moet doen als je pas weg is), kunnen ze er toch niets meer mee?
Je hebt er ervaring mee?quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:47 schreef Chancard het volgende:
[..]
Juist dan wel, alleszins ik toch denk ik.
Ben wel eens overvallen ja (niet met een mes echter).quote:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:07 schreef Chancard het volgende:
[..]
Ben wel eens overvallen ja (niet met een mes echter).
Ze drukten me neer op de grond en wilden mijn zakken leegmaken... Ik toonde mijn mobieltje uit het jaar 1986 of daaromtrent en schreeuwde "Niks waard, sukkels! Niks waard!" Ze dropen af met de vijf euro uit mijn portemonnee.
Dat verschilt echt per persoon, ik ken iemand die is overvallen met een pistool, en hij stond er gewoon om te lachen, gewoon rustig het geld gegeven en de dader is weer gegaan.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Geloof me, een mes tegen je huid voelen maar zo'n situatie toch heel anders.
Wanneer jij zelf je pincode even hebt gemeld? Ik zie geen enkele reden waarom de bank dat zou moeten vergoeden...quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan zou de schade maximaal 1000 euro zijn. Ik verwacht eigenlijk wel dat de bank dat in dit geval zal vergoeden.
Je hebt genoeg mensen die van paniek of angst of in een situatie waarin ze niet weten wat te doen een lachbui krijgen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat verschilt echt per persoon, ik ken iemand die is overvallen met een pistool, en hij stond er gewoon om te lachen, gewoon rustig het geld gegeven en de dader is weer gegaan.
De dader was banger dan die gast die werd overvallen.
Ja klopt, was alleen bij hem niet het geval, hij moest lachen om die overvaller omdat tie helemaal stond te trillen (achteraf dacht hij wel dat daardoor zijn pistool wel per ongeluk had af kunnen gaan).quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt genoeg mensen die van paniek of angst of in een situatie waarin ze niet weten wat te doen een lachbui krijgen.
OT: schandalig hoe die gasten met die moeder en dat kind omgingen, na afloop (als pincode gegeven is) nog even de kinderwagen met kind erin omver trappen; dan ben je echt lager dan laag.
Ik zeg ook niet dat je in paniek raakt, dat verschilt inderdaad per persoon. Maar een wapen maakt de situatie wel heel anders.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat verschilt echt per persoon, ik ken iemand die is overvallen met een pistool, en hij stond er gewoon om te lachen, gewoon rustig het geld gegeven en de dader is weer gegaan.
Dat zouden ook niet veel mensen doen, de meeste werken een tijdje nietquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je in paniek raakt, dat verschilt inderdaad per persoon. Maar een wapen maakt de situatie wel heel anders.
Ik was ook heel nuchter, misschien een beetje té nuchter.
Ik deed de deur op slot, belde de politie op het normale nummer, zette koffie voor de agenten (), en liep toen even naar de buren om hen op de hoogte te stellen dat ik overvallen was en dat ze niet moesten schrikken van de politiewagen die zo voor de deur zou staan en heb na de aangifte en het identificeren van de dader op het bureau de rest van de dag nog gewoon gewerkt en alleen in de zaak gestaan.
Die "last" of "schrik" komt vaak pas achteraf. Op het moment zelf was ik alleszins heel erg nuchter, gewoon, zo snel mogelijk er vanaf zijn was mijn motto zo'n beetje.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zouden ook niet veel mensen doen, de meeste werken een tijdje niet![]()
Nooit last van gekregen?
Dat vraag ik me dus af. De pakkans is miniem, de straffen niet erg hoog, ze hebben kortom niet het idee dat ze risico lopen. Even iemand overvallen lijkt dat soort lieden net zo makkelijk af te gaan als een halfje wit halen voor jou en mij.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:25 schreef Chancard het volgende:
ze zijn waarschijnlijk net zo in stress als jij, want zij zijn wel degenen die een misdaad aan het plegen zijn, dat moet je niet onderschatten. Je moet het volgens mij zo zien: zij lopen evenveel "gevaar" als jij
Nee eigenlijk niet. Alleen toen hij vrij kwam na een jaar in de bak en er een agent bij mij in de winkel op bezoek kwam om me op het hart te drukken dat dit echt geen lieve jongen was met een slechte reputatie als het ging om mensen die hem aangegeven hadden en dat ik direct moest bellen als hij nog eens de winkel in kwam. Toen ben ik wel even een tijdje extra op mijn hoede geweest.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zouden ook niet veel mensen doen, de meeste werken een tijdje niet![]()
Nooit last van gekregen?
Volgens mij krijg je iets van 9 maanden (verschilt ook) en aangezien ze toch extra status krijgen door in de gevangenis te zitten maakt het toch geen reet uit.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. De pakkans is miniem, de straffen niet erg hoog, ze hebben kortom niet het idee dat ze risico lopen. Even iemand overvallen lijkt dat soort lieden net zo makkelijk af te gaan als een halfje wit halen voor jou en mij.
Die indruk krijg ik tenminste wel eens.
Dat is wel beter dan, ik zou denk ik wel bang zijn als ik alleen daar in de winkel sta en hij komt langs lopen, helemaal als je dat hoort van die agent.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Alleen toen hij vrij kwam na een jaar in de bak en er een agent bij mij in de winkel op bezoek kwam om me op het hart te drukken dat dit echt geen lieve jongen was met een slechte reputatie als het ging om mensen die hem aangegeven hadden en dat ik direct moest bellen als hij nog eens de winkel in kwam. Toen ben ik wel even een tijdje extra op mijn hoede geweest.![]()
Maar ik heb hem nog twee keer zien lopen en beide keren keek hij wel even naar binnen maar liep hij snel door dus dat was snel over.
Toen schrok ik me ook wel de tyfus hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is wel beter dan, ik zou denk ik wel bang zijn als ik alleen daar in de winkel sta en hij komt langs lopen, helemaal als je dat hoort van die agent.
Mwah, die gasten willen ook niet de gevangenis in hoor, die weten goed genoeg dat ze fout bezig zijn. Misschien alleen de die-hards, niet de "gewone" crimineel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. De pakkans is miniem, de straffen niet erg hoog, ze hebben kortom niet het idee dat ze risico lopen. Even iemand overvallen lijkt dat soort lieden net zo makkelijk af te gaan als een halfje wit halen voor jou en mij.
Die indruk krijg ik tenminste wel eens.
Hmm nee lijkt me niet neequote:Op vrijdag 7 november 2008 16:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toen schrok ik me ook wel de tyfus hoor.![]()
Dat was enger de de daadwerkelijke overval. Hoewel een junk met een mes in je rug ook niet echt voor herhaling vatbaar is.
Nee daar ben ik ook achter, en daarbij , ik en slaanquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
Je klinkt erg koelbloedig, MiMuik geloof dat ik zelfs als getuige van een incident zoals in Den Haag al flink bibberig zou raken en echt mezelf bij elkaar zou moeten grijpen. Je wilt koste wat het kost voorkomen dat de slachtoffers fysiek letsel oplopen, naast de schrik van de overval.
@MevrouwHopje: terugslaan slaat ook nergens op, natuurlijk. In bedwang houden en hulp inroepen.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:44 schreef Zotheid het volgende:
Ziek. Midden in de stad, bij de betere winkels die Den Haag kent.
En niemand die wat doet...![]()
Niet dat ik dat zou verwachten, toen ik 6 jaar geleden als 14 jarig jochie beroofd werd, en een paar stompen in m'n gezicht kreeg deed ook iedereen of ze het niet zagen. Maar ondertussen wel klagen.De Nederlandse, pardon Hollandse, pardon Haagse cultuur bedoel je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Als het eerste slachtoffer (het meisje) aangifte heeft gedaan, hebben beide slagers een boete gekregen!quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja je hebt ook gelijk..
Mn vriend heeft een keer gezien dat gezien dat een meisje werd geslagen, hij die gast geslagen, 1 keer raden wie een boete kreeg...
Zou best kunnen dat die andere jongen ook een boete heeft gekregen, dat zou ik ff moeten vragen, lijkt me wel ja.quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als het eerste slachtoffer (het meisje) aangifte heeft gedaan, hebben beide slagers een boete gekregen!
Je vriend mag de dader tegenhouden, maar niet slaan. (Hoe het precies zit met arresteren, weet ik niet.)
Wel goed bedacht van die bijna aan elkaar geroeide wenkbrauwenquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Zal wel te veel geld uitgegeven hebben met shoppen en toen dat eindelijk doordrong moest ze toch iets verzinnen om dat enorme bedrag goed te praten.
En dan werkt een stel relmarokkanen die je pas met pincode gejat hebben natuurlijk altijd goed.
Het lijkt weer een verzonnen verhaal.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Filmpje:
http://www.ad.nl/binnenla(...)er_te_ontvoeren.html
Ik begin toch wel een beetje te twijfelen of het verhaal waar is na dit filmpje gezien te hebben.
Maargoed we zullen het afwachten...
Ja dat weet ik ook niet...quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:40 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat dan die foto op die op Geenstijl pronkt?
Welke foto?quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:40 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat dan die foto op die op Geenstijl pronkt?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:44 schreef Zotheid het volgende:
Ziek. Midden in de stad, bij de betere winkels die Den Haag kent.
En niemand die wat doet...![]()
Niet dat ik dat zou verwachten, toen ik 6 jaar geleden als 14 jarig jochie beroofd werd, en een paar stompen in m'n gezicht kreeg deed ook iedereen of ze het niet zagen. Maar ondertussen wel klagen.Dit. Dat moet inderdaad niet gekker worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Criminaliteit is aan de orde van de dag. Ongeveer zeshonderd geweldsmisdrijven per dag, wat internationaal en procentueel gezien erg laag is. En mensen maar huilen en klagen als ze op één dag wel 3 berichten met Marokkanen zien. Zo moeilijk zoeken is dat voor de journalist nou ook weer niet.. Copy-paste en klaar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Daarom heb ik ook mijn twijfels.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dit. Dat moet inderdaad niet gekker worden.
Mwoah dat vond ik juist weer vrij naief van die winkeliers. Er gebeurt van alles voor zo'n winkel en zo'n overval hoeft helemaal niet op te vallen. Zeker als je met klanten bezig bent is het helemaal niet ondenkbaar dat je zoiets mist.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook mijn twijfels.
In dat filmpje zie je ook een winkelmedewerker die verklaart niks gezien te hebben
terwijl hij dat juist zou moeten hebben.
Het zou mij ook niets verbazen als het verzonnen is, na het zien van het filmpje.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
In dat filmpje zie je ook een winkelmedewerker die verklaart niks gezien te hebben
Als zoiets gebeurd staan er denk erna sowieso mensen omheen om te kijken wat er is gebeurd, dat moet wel opvallen toch?quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mwoah dat vond ik juist weer vrij naief van die winkeliers. Er gebeurt van alles voor zo'n winkel en zo'n overval hoeft helemaal niet op te vallen. Zeker als je met klanten bezig bent is het helemaal niet ondenkbaar dat je zoiets mist.
Nouja, de Haagse Bluf is wel iets groter dan 3 winkels, maar je zou zeggen dat zo'n overval wel even de ronde doet. (Het is ook niet voor niets populair landelijk nieuws, het stond ook nog de halve dag bovenin Google News, veel hits en links dus.) Ik kan me daarom niet voorstellen dat medewerkers die het wel gehoord hebben, niet even naar andere winkels in de buurt zijn gelopen om het te delen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als het die mensen is opgevallen misschien. Maar ook daar heb ik weer zo mijn twijfels over.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als zoiets gebeurd staan er denk erna sowieso mensen omheen om te kijken wat er is gebeurd, dat moet wel opvallen toch?
Maargoed we zullen het wel weten als de politie de camerabeelden hebben bekeken.
lolquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Filmpje:
http://www.ad.nl/binnenla(...)er_te_ontvoeren.html
Ik begin toch wel een beetje te twijfelen of het verhaal waar is na dit filmpje gezien te hebben.
Maargoed we zullen het afwachten...
Dat is ook weer waar..quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
lol
hoezo typisch stereotype bevestigend op 00:46![]()
En het personeel zegt inderdaad dat ze niks hebben gezien.
Ze zullen niet gaan zeggen dat ze iets hebben gezien, maar niet hebben ingegrepen.
Die gasten ja.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
lol
hoezo typisch stereotype bevestigend op 00:46![]()
En het personeel zegt inderdaad dat ze niks hebben gezien.
Ze zullen niet gaan zeggen dat ze iets hebben gezien, maar niet hebben ingegrepen.
Sure,quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat het niet zijn geld was, een winkel weet je wel.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Sure,
Als hij het zo lachwekkend vond, waarom heeft die sukkel zijn geld dan gegeven ?
Hij was toch zogenaamd niet bang?
Moeten niet nee, maar hardheidsclausule + maatschappelijke impact..... goede PR als bijv. Rabobank kan zeggen.....we gaan mevrouw schadeloossstellen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:19 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Wanneer jij zelf je pincode even hebt gemeld? Ik zie geen enkele reden waarom de bank dat zou moeten vergoeden...
Suuuuure. Wees blij dat het niet Texas is hier, waar mensen maar 10% van hun straf uit hoeven te zitten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 08:13 schreef Halcon het volgende:
De daders krijgen straks 120 uur werkstraf, verzachtende omstandigheden zijn de moeilijke jeugd, etc...
Als het al waar is wat je zegt: straffen zijn daar ook hoger en ze hebben nog altijd de doodstrafquote:Op zaterdag 8 november 2008 08:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Suuuuure. Wees blij dat het niet Texas is hier, waar mensen maar 10% van hun straf uit hoeven te zitten.
Een mooie illusie, waar jij blijkbaar in trapt. Amerika, het land van plastic fantastic. Texas deelt inderdaad hoge straffen uit, waarvan men standaard maar 10% uit hoeft te zitten (wat de burgers meestal niet meekrijgen). Maar, goed, als jij wilt denken dat de doodstraf echt een afschrikwekkende werking heeft 'omdat het zo verschrikkelijk is', dan laat ik je in die illusie.quote:Op zaterdag 8 november 2008 08:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het al waar is wat je zegt: straffen zijn daar ook hoger en ze hebben nog altijd de doodstraf
Iemand die een groot aantal keer dronken achter het stuur zit kan best 60 jaar celstraf krijgen. Daar 10% van is nog een stuk forser dan in Nederland.
Bron: Telegraaf / FOKquote:Wereldwijd is het strafrechtbeleid van zelfs China en Saoedi-Arabiė milder dan hier, blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek van het King's College in Londen. [..]
Nu zijn het Marokkanen en morgen blanken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Altijd weer Marokkanen...
Het land is al zover de afgrond in gegleden.
EEUWIG zonde.
Dan nog blijft die 10% meer dan de straf in Nederland.quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een mooie illusie, waar jij blijkbaar in trapt. Texas deelt inderdaad hoge straffen uit, waarvan men standaard maar 10% uit hoeft te zitten (wat de burgers meestal niet meekrijgen). Maar, goed, als jij wilt denken dat de doodstraf echt een afschrikwekkende werking heeft 'omdat het zo verschrikkelijk is', dan laat ik je in die illusie.
[..]
Bron: Telegraaf / FOK
Altijd weer een hilarische gebeurtenis idd, dat overvallen wordenquote:Op zaterdag 8 november 2008 00:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat het niet zijn geld was, een winkel weet je wel.
En daarbij het boeit mij geen reet of jij het gelooft of niet, ik weet dat het waar is, als je portier bent geweest krijg je wekelijks met bedreigingen te maken en dan wordt je gewoon wat minder snel bang.
Later dacht hij wel dat het pistool af had kunnen gaan, per ongeluk maarja daar denk je pas later over na.
Even gecorrigeerd voor de juiste voorstelling van zaken.quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nu zijn het Marokkanen en morgen blanken zijn het nog steeds Marokkanen.
Tja iedereen reageert anders toch?quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:13 schreef Moja het volgende:
[..]
Altijd weer een hilarische gebeurtenis idd, dat overvallen worden
Klopt, dat is een Semitische neus. Die zijn meestal groot. Daar vallen mensen uit het Midden-Oosten onder.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bhaha die neus is zo groot dat je nog een groot gedeelte ziet.
Marokkanen komen niet uit het Midden-Oosten!quote:Op zondag 9 november 2008 15:04 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Klopt, dat is een Semitische neus. Die zijn meestal groot. Daar vallen mensen uit het Midden-Oosten onder.
Je bent toch geen anti-semiet, mag ik hopen?quote:Op maandag 10 november 2008 00:43 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Dat weet ik ook maar ik zeg alleen dat de daders een semitische neus hebben.
Het risico is dat de dader veel beter weet hoe ie er mee moet omgaan en het je zo afhandig heeft gemaakt...quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje pepperspray bij me gehad (had last gehad van Marokkaantjes) en ik moet zeggen dat ik me er wel veiliger door voelde.
Heb ook een keer een rechtzaak gezien op tv over een meisje dat was verkracht, daarom had ze een pistool gekocht voor der veiligheid.
Tijd later komt ze bij der flat en proberen 2 mannen der te verkrachten toen heeft het pistool der wel gered, dader dood maar wel vrijgesproken..
Nee, ik zeg alleen dat die gelaatstrekken voorkomen bij mensen uit het Midden Oosten.quote:Op maandag 10 november 2008 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je bent toch geen anti-semiet, mag ik hopen?
Die past nogal moeilijk in het gleufje van de pinautomaat.quote:Op maandag 10 november 2008 00:55 schreef vicz het volgende:
Vraag me af wat er gebeurt zou zijn als ze de baby had gegeven....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die TV-uitzending heb ik ook gezien. Noodweer-exces. Ze is veroordeeld voor verboden wapenbezit, maar niet voor het doodschieten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zelfverdediging kan geen kwaad.quote:Op maandag 10 november 2008 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die TV-uitzending heb ik ook gezien. Noodweer-exces. Ze is veroordeeld voor verboden wapenbezit, maar niet voor het doodschieten.
Terecht, wat mij betreft.
Ja vind ik ook.quote:Op maandag 10 november 2008 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die TV-uitzending heb ik ook gezien. Noodweer-exces. Ze is veroordeeld voor verboden wapenbezit, maar niet voor het doodschieten.
Was bij het Hof van Joosten, goed programma.quote:Op maandag 10 november 2008 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De MAC Donalds.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Een van hen had bijna doorlopende wenkbrauwen en een opvallend brede neus.
Dit van een andere site.
Lijkt me een ..... aangezien 1 wenkbrauw.
Volgens die vrouw hadden ze 2 etnische achtergronden. Misschien een kruising.quote:Op maandag 10 november 2008 01:25 schreef Chloe- het volgende:
Dat het ....... waren boeit me niet.
Al waren ze paars geel oranje of groen..
Het is gewoon diep en diep triest.
quote:Vrouw verzint weerzinwekkende straatroof
DEN HAAG - De vrouw die donderdag in Den Haag op een weerzinwekkende manier zou zijn beroofd, heeft het hele verhaal verzonnen. Dat liet de politie maandag weten. De 21-jarige Haagse zei met het mes op de keel van haar pincode te zijn beroofd. De dieven dreigden zelfs haar 2-jarige dochtertje te ontvoeren.
De vrouw deed aangifte, maar de politie ontdekte afgelopen weekeinde dat haar verhaal van A tot Z verzonnen was. „De vrouw heeft toegegeven dat de beroving nooit heeft plaatsgevonden. Politie Haaglanden zal de kosten van het onderzoek op haar verhalen”, aldus een woordvoerder. Bron
Godverdomme, had ik toch goed gegokt.quote:
U verdient een award. Misschien is een baan bij de politie iets voor u.quote:Op maandag 10 november 2008 12:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Godverdomme, had ik toch goed gegokt.
Het wordt ook wel steeds lastiger te geloven als die wijven dit blijven doen.
quote:Op maandag 10 november 2008 12:48 schreef D-Flying het volgende:
[..]
U verdient een award. Misschien is een baan bij de politie iets voor u.
Niemand besteed er aandacht aan. Ze willen alleen slecht nieuws horen. Je moet straks naar het aantal reactie kijken en dat vergelijke met het vorige bericht.quote:
Nee, was ahmed the dead terrorist. Uit Afghanistan.quote:Op maandag 10 november 2008 13:19 schreef ach het volgende:
Ze is zeker bedreigd door die hele marokkanen familie? Dat kan best want ze hebben immers haar spullen en kennen haar naam..
Aandachtshoer van de ergste soort is het.quote:Op maandag 10 november 2008 13:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wat een dom wijf, om zoiets te verzinnen...
Nee, slim wijs.quote:Op maandag 10 november 2008 13:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Het is een grote linkse doofpot.quote:Op maandag 10 november 2008 13:23 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Dan hadden we dat allang gelezen op de voorpagina van de Telegraaf
quote:
quote:
Wie zegt dat het moslims waren?quote:Op maandag 10 november 2008 13:31 schreef PDOA het volgende:
Heerlijk om wederom gelijk te krijgen nadat je verrot gescholden bent voor islamknuffelaar en andere benamingen. Heerlijk om te zien dat de mensen die de grootste muil hadden bij dat bericht nu nergens te bekennen zijn.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Zal wel te veel geld uitgegeven hebben met shoppen en toen dat eindelijk doordrong moest ze toch iets verzinnen om dat enorme bedrag goed te praten.
En dan werkt een stel relmarokkanen die je pas met pincode gejat hebben natuurlijk altijd goed.
Gewoon een geflipt labiel tienermoedertje dus.quote:De 21-jarige Haagse
[...]
2-jarige dochtertje
Het blijft bij een boete.quote:Op zaterdag 8 november 2008 08:13 schreef Halcon het volgende:
De daders krijgen straks 120 uur werkstraf, verzachtende omstandigheden zijn de moeilijke jeugd, etc...
quote:Naast een boete van maximaal 6700 euro, zal de politie de kosten van het onderzoek op haar verhalen. In totaal bedragen die zo'n 4000 euro.
http://www.nos.nl/nosjour(...)troof_verzonnen.html
Ik hoop dat je je dit zelf ook aantrekt, je stond vooraan.quote:Op maandag 10 november 2008 13:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
gast, ik kom weleens in gevangenissen. hou aub je mond.quote:Op maandag 10 november 2008 13:31 schreef PDOA het volgende:
Heerlijk om wederom gelijk te krijgen nadat je verrot gescholden bent voor islamknuffelaar en andere benamingen. Heerlijk om te zien dat de mensen die de grootste muil hadden bij dat bericht nu nergens te bekennen zijn.
gast, ik kom wel eens bij albert heijn. hou aub je mond.quote:Op maandag 10 november 2008 14:45 schreef Use_This_Name het volgende:
[..]
gast, ik kom weleens in gevangenissen. hou aub je mond.
omdat het nu een keertje niet zo is
Vreemd hé... op een maandagmiddag... 20 minuten nadat het bericht gepost is.quote:Op maandag 10 november 2008 13:31 schreef PDOA het volgende:
quote:Op maandag 10 november 2008 15:24 schreef huhggh het volgende:
De vraag die nu natuurlijk rijst is: waarom heeft ze hierover gelogen?
Wat is haar doel geweest? Aandachtshoer? De reele problematiek rond Marokkaanse probleemjongeren bezoedelen?
Ik denk eerder andersom, zoals ik zelf ook al aangaf.quote:Op maandag 10 november 2008 15:34 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk een diehard Wilders aanhanger deze vrouw.
Ik kan me nog herinneren dat de LPF voorzitter een dreigfax naar de LPF stuurde zogenaamd afkomstig van Islam Terroristen.
Alleen stond zijn eigen fax nr nog onder deze dreig fax.
Of die 2 Wilders posters plakkers die zeiden dat ze tijdens het plakken door Marokanen in elkaar geslagen waren. Hadden ze ook verzonnen.
Ze zijn er toch echt.quote:Op maandag 10 november 2008 15:34 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Meer een Truus denk ik.
Ik zie allochtonen niet zo snel op de PVV stemmen.
Die komt er toch nietquote:Op maandag 10 november 2008 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoop dat je je dit zelf ook aantrekt, je stond vooraan.
En al die andere mensen in dit topic die hun oordeel al weer klaar hadden. Excuses graag.
Op zich is dat niet vreemd. Aangezien dit in eerste instantie ook de verklaring van de vrouw was.quote:Op maandag 10 november 2008 16:18 schreef Reki het volgende:
Al die kneuzen die gelijk allochtonen de schuld geven zijn nu stil.
[ afbeelding ]
Waarom zou iemand plaatsvervangende excuses aanbieden zot?quote:Op maandag 10 november 2008 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
En al die andere mensen in dit topic die hun oordeel al weer klaar hadden. Excuses graag.
Voor het te vroeg oordelen. Er hebben hier nogal wat mensen onzin uitgekraamd. Het zou hen sieren om daarvan terug te komen en openlijk te zeggen dat ze er naast zaten. Maar dat is wellicht teveel gevraagd.quote:Op maandag 10 november 2008 16:37 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Waarom zou iemand plaatsvervangende excuses aanbieden zot?
Haat tegen moslims is zo groot bij bepaalde aanhangers dat je dat wel kan vergetenquote:Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor het te vroeg oordelen. Er hebben hier nogal wat mensen onzin uitgekraamd. Het zou hen sieren om daarvan terug te komen en openlijk te zeggen dat ze er naast zaten. Maar dat is wellicht teveel gevraagd.
Ik wel best mn excuses aanbieden hoor maar als iets in het nieuws komt ga ik er van uit dat het waar is.quote:Op maandag 10 november 2008 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Kolder.quote:Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor het te vroeg oordelen. Er hebben hier nogal wat mensen onzin uitgekraamd. Het zou hen sieren om daarvan terug te komen en openlijk te zeggen dat ze er naast zaten. Maar dat is wellicht teveel gevraagd.
Ze heeft vast een moeilijke jeugd gehad.quote:Op maandag 10 november 2008 14:56 schreef huhggh het volgende:
De vraag nu natuurlijk rijst is: waarom heeft ze hierover gelogen?
Wat is haar doel geweest? Aandachtshoer? De reele problematiek rond Marokkaanse probleemjongeren bezoedelen?
Wat voor oordeel?quote:Op maandag 10 november 2008 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, jij hebt toch niks verkeerd gezegd?quote:Op maandag 10 november 2008 17:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik wel best mn excuses aanbieden hoor maar als iets in het nieuws komt ga ik er van uit dat het waar is.
En lees ook even mijn reactie terug na het zien van het filmpje.
Zoals in dit topic al een paar keer is aangedragen: waarschijnlijk hoopte mevrouw na de valse aangifte van de bank het 'gepinde' geld terug te krijgen.quote:Op maandag 10 november 2008 17:43 schreef huhggh het volgende:
Nog steeds blijf ik benieuwd wat zo iemand er nou toe beweegt om zo'n grotesk verhaal op te houden.
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag op Fok! zitten, kijk anders ff in het andere topic..quote:Op maandag 10 november 2008 13:31 schreef PDOA het volgende:
Debiel.quote:Op maandag 10 november 2008 13:27 schreef MisterGreen het volgende:
Maar nu het Verzonnen blijkt te zijn rectificeert het NSB krantje Telegraaf helemaal niks.
Nee hequote:Op maandag 10 november 2008 13:27 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Telegraaf Links???
Ja toch raar dat de Telegraaf deze zogenaamde beroving wel plaats op de voorpagina.
Maar nu het Verzonnen blijkt te zijn rectificeert het NSB krantje Telegraaf helemaal niks.
Maar voorpaginanieuws wordt het nu niet.quote:Op maandag 10 november 2008 17:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee he![]()
Vrouw verzint weerzinwekkende straatroof
http://www.telegraaf.nl/b(...)atroof__.html?p=14,1
Dat weet ik niet, ik lees de papieren telegraaf niet.quote:Op maandag 10 november 2008 17:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar voorpaginanieuws wordt het nu niet.
Onzin.quote:Op maandag 10 november 2008 17:39 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Kolder.
Men reageert op een media-artikel. Je kunt niet verwachten dat een normaal mens diepgaand research gaat verrichten om het artikel op juistheid te controleren.
Kon die vrouw geen andere afkomst kiezen? Of zou de politie bij voorbaat het al niet geloven.quote:Op maandag 10 november 2008 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin.
Men had hier meteen weer het oordeel klaar over allochtonen, over ..... etcetera. Dat blijkt voorbarig en dus past niets dan nederigheid en excuses.
Ja die vrouw had ze toch ook zo omschreven?quote:Op maandag 10 november 2008 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin.
Men had hier meteen weer het oordeel klaar over allochtonen, over Marokkanen etcetera. Dat blijkt voorbarig en dus past niets dan nederigheid en excuses.
Dat is nogal logisch na zo'n bericht natuurlijk. En was het echt geweest dan was die verontwaardiging ook volledig terecht geweest. Niemand hier kan er iets aan doen dat dat mens een leugenachtige slet is.quote:Op maandag 10 november 2008 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin.
Men had hier meteen weer het oordeel klaar over allochtonen, over Marokkanen etcetera. Dat blijkt voorbarig en dus past niets dan nederigheid en excuses.
dus als er een melding is dat twee marrokaans of turks uitziende mannen een vrouw beroven.. ligt dat aan de marrokanen, turen, moslims en/of allochtonen...quote:Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is nogal logisch na zo'n bericht natuurlijk. En was het echt geweest dan was die verontwaardiging ook volledig terecht geweest. Niemand hier kan er iets aan doen dat dat mens een leugenachtige slet is.
Nee het is terecht dat er over deze allochtonen gezeken wordt en ik vind het inderdaad niet vreemd dat er steeds meer geroepen wordt om maatregelen tegen deze groep.quote:Op maandag 10 november 2008 18:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dus als er een melding is dat twee marrokaans of turks uitziende mannen een vrouw beroven.. ligt dat aan de marrokanen, turen, moslims en/of allochtonen...
en is het letterlijk 'terecht' als mensen hard gaan roepen dat het aan die hele bevolkingsgroep ligt, het altijd daders uit die groepen zijn, of zelfs verdergaande dingen gaat roepen wat er tegen mensen uit die groepen te doen is ..
Wil je even aanwijzen waar ik of iemand anders dat gezegd heeft?quote:maar als de vrouw blijkt te liegen 'kan niemand er wat aan doen dat die vrouw zo is...'
Misschien heb je dan ook wel gelijk. Of het is een domme blanke xenofobe tokkiesnol. Die kans acht ik persoonlijk ietsje groter.quote:Ergens zou ik bijna de behoefte krijgen te roepen dat de vrouw vast en zeker Surinaamse was... Het is immers typisch Surinaams om zo te liegen over wat je aangedaan is en desnoods rampspoed te gaan verzinnen.
Lees nou eens wat je schrijft dan kom je er misschien achter dat je uit je nek lult.quote:Op maandag 10 november 2008 18:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dus als er een melding is dat twee marrokaans of turks uitziende mannen een vrouw beroven.. ligt dat aan de marrokanen, turen, moslims en/of allochtonen...
en is het letterlijk 'terecht' als mensen hard gaan roepen dat het aan die hele bevolkingsgroep ligt, het altijd daders uit die groepen zijn, of zelfs verdergaande dingen gaat roepen wate r tegen mensen uit die groepen te doen is ..
maar als de vrouw blijkt te liegen 'kan niemand er wat aan doen dat die vrouw zo is...'
Ergens zou ik bijna de behoefte krijgen te roepen dat de vrouw vast en zeker Surinaamse was... Het is immers typisch Surinaams om zo te liegen over wat je aangedaan is en desnoods rampspoed te gaan verzinnen.
En dan is het normaal om hier weer zo racistisch en voorspelbaar te reageren en alle lusten en onzinnige sentimenten weer op allochtonen en marokkanen te botvieren. Denk toch eens na, als dat lukt.quote:Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is nogal logisch na zo'n bericht natuurlijk. En was het echt geweest dan was die verontwaardiging ook volledig terecht geweest. Niemand hier kan er iets aan doen dat dat mens een leugenachtige slet is.
Zal ik proberen. Als jij dan belooft dat je zal proberen te bedenken waarom het zo belachelijk is om om excuses van die mensen te komen vragen.quote:Op maandag 10 november 2008 18:32 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan is het normaal om hier weer zo racistisch en voorspelbaar te reageren en alle lusten en onzinnige sentimenten weer op allochtonen en marokkanen te botvieren. Denk toch eens na, als dat lukt.
quote:Op maandag 10 november 2008 18:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee het is terecht dat er over deze allochtonen gezeken wordt en ik vind het inderdaad niet vreemd dat er steeds meer geroepen wordt om maatregelen tegen deze groep.
[..]
Wil je even aanwijzen waar ik of iemand anders dat gezegd heeft?
Als iemand jou beschuldigd van een misdrijf die jij niet gepleegd hebt, verwacht je dan geen excuses?quote:Op maandag 10 november 2008 18:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zal ik proberen. Als jij dan belooft dat je zal proberen te bedenken waarom het zo belachelijk is om om excuses van die mensen te komen vragen.
Deze?quote:Op maandag 10 november 2008 18:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
lees je eigen post eens na direkt boven mijn post... daar staat het letterlijk in ...
Sorry, ik dacht dat eenquote:Op maandag 10 november 2008 17:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ze heeft vast een moeilijke jeugd gehad.
Daar staat dat niemand hier er iets aan kan doen dat zij een leugenachtige slet is. En daarom is het ook nogal onzinnig om hier om excuses te komen vragen. De enige die hier excuses schuldig is, is die leugenachtige snol. Maar ik heb vast iets gemist: leg mij alsjeblieft uit waarom het mijn schuld of de schuld van anderen in dit topic is dat zij een leugenachtig kreng is.quote:Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De enige die excuses verschuldigd is, is de vrouw uit het nieuwsbericht.quote:Op maandag 10 november 2008 18:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als iemand jou beschuldigd van een misdrijf die jij niet gepleegd hebt, verwacht je dan geen excuses?
En de mensen die in dit bericht of op andere plaatsen een bevolkingsgroep verantwoordelijk hebben gehouden voor deze misdaad, waarom moeten die dan niet hun excuses aanbieden?quote:Op maandag 10 november 2008 18:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De enige die excuses verschuldigd is, is de vrouw uit het nieuwsbericht.
Zij beschuldigde onterecht twee niet-bestaande mensen uit een bepaalde bevolkingsgroep en daar zou ze zich voor moeten verontschuldigen inderdaad.
Natuurlijk wel. De uitspraken van de mensen in dit topic zijn gedaan in de veronderstelling dat deze vrouw inderdaad overvallen en bedreigd was door twee Marokkanen, zoals in het bericht stond. En op dat moment was er geen enkele reden om aan dat verhaal te twijfelen, dat kwam pas later toen er meer informatie vrij kwam.quote:Op maandag 10 november 2008 21:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En de mensen die in dit bericht of op andere plaatsen een bevolkingsgroep verantwoordelijk hebben gehouden voor deze misdaad, waarom moeten die dan niet hun excuses aanbieden?
Die beschuldigingen zijn niet anders dan de beschuldigingen van die vrouw.
Als er alleen maar gevloekt werd op 2 Marokkanen snap ik jouw opstelling.quote:Op maandag 10 november 2008 21:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De uitspraken van de mensen in dit topic zijn gedaan in de veronderstelling dat deze vrouw inderdaad overvallen en bedreigd was door twee Marokkanen, zoals in het bericht stond. En op dat moment was er geen enkele reden om aan dat verhaal te twijfelen, dat kwam pas later toen er meer informatie vrij kwam.
Die vrouw maakte deze beschuldiging terwijl ze dondersgoed wist dat het niet waar was.
Als je dat verschil niet ziet dan is een discussie sowieso zinloos.
Misschien maakte het zoveel los omdat mevrouw verzon dat de twee jongens ook de kinderwagen met het kind erin hadden omgeduwd. Voor mijn reactie had het niet uitgemaakt: van welke afkomst ze ook zijn, zoiets afschuwelijks doe je niet.quote:Op maandag 10 november 2008 21:37 schreef Yildiz het volgende:
Fascinerend, om te zien hoe, bij de eerste bekendmaking, mensen hun oordeel al klaar hadden. En zelfs complete straffen verzonnen, waar dictators nog een puntje aan kunnen zuigen.
En nu heeft madam het verzonnen, en dan is het op de één of andere manier terecht dat men indertijd zulke grove uitspraken heeft gedaan over complete bevolkingsgroepen. Want men baseerde dat op het nieuws wat er toen was. Fascinerend. Fascinerend dat men niet in wil zien dat een nieuwsbericht zelden voldoende 'feiten' bevat.
En dat keur ik dan ook nergens goed. Hell, ik werd eerder in dit topic nog voor Femke uitgemaakt juist omdat ik nuanceerde.quote:Op maandag 10 november 2008 21:42 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als er alleen maar gevloekt werd op 2 Marokkanen snap ik jouw opstelling.
Maar zoals wel vaker is een complete bevolkingsgroep weer uitgebreid door het slijk gehaald.
Nu je het zegt.quote:Op maandag 10 november 2008 21:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat keur ik dan ook nergens goed. Hell, ik werd eerder in dit topic nog voor Femke uitgemaakt juist omdat ik nuanceerde.
En nu zou ik ineens een rechtse racist zijn.
Nuance is blijkbaar voor zowel rechts als links eng.quote:
Dat is bijna standaard op FOK!.quote:Op maandag 10 november 2008 21:37 schreef Yildiz het volgende:
Fascinerend, om te zien hoe, bij de eerste bekendmaking, mensen hun oordeel al klaar hadden. En zelfs complete straffen verzonnen, waar dictators nog een puntje aan kunnen zuigen.
En nu heeft madam het verzonnen, en dan is het op de één of andere manier terecht dat men indertijd zulke grove uitspraken heeft gedaan over complete bevolkingsgroepen. Want men baseerde dat op het nieuws wat er toen was. Fascinerend. Fascinerend dat men niet in wil zien dat een nieuwsbericht zelden voldoende 'feiten' bevat.
het kost kennelijk een beetje moeite maar je hebt de juiste post...quote:Op maandag 10 november 2008 18:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Daar staat dat niemand hier er iets aan kan doen dat zij een leugenachtige slet is. En daarom is het ook nogal onzinnig om hier om excuses te komen vragen. De enige die hier excuses schuldig is, is die leugenachtige snol. Maar ik heb vast iets gemist: leg mij alsjeblieft uit waarom het mijn schuld of de schuld van anderen in dit topic is dat zij een leugenachtig kreng is.
Dįt zit er dan natuurlijk weer niet aan!quote:Op maandag 10 november 2008 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Duidelijk dat jij het topic en haar reacties helemaal niet doorgelezen hebt.quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het kost kennelijk een beetje moeite maar je hebt de juiste post...
ik ben he helemaal ermee eens dat het die vrouw dr eigen schuld is en niemand het moet afschuiven op andere 'dingen' ...
daarom vind ik het zo opvalend dat jijzelf er geen enkele moeite mee hebt dat het in het geval van de uiteindelijk verzonnen twee 'allochtone' daders bij een boel mensen, inclusief jezelf in precies diezelfde post _niet_ ging om dat het de 'daders' zelf 'individueel' en 'persoonlik' verantwoordelijk waren en niemand anders die schuld droeg of de schuld afgedragen kon worden op een hele 'daders-bevolkinsgroep' ... maar dat je het toen letterlijk opeens 'wel terecht' vond dat er een hoop gemiept werd over hun 'herkomst' ; Dan vond jij dat opeens 'heel relevant'.
toch vreemd dat mensen zoals jijzelf niet eens door lijken te hebben hoe groot de verschillende Maten zijn waarmee ze meten .. zelfs bijna boos of ontkennend reageren als je hun eigen formulering over een wetsovertreder waarbij de allochtone herkomst wél en waarbij het niet expliciet vermeld wordt, hen-zelf voorlegt ....
Maar er is nogal verschil tussen het verhaal geloven en het een kutstreek vinden van twee etterbakken of meteen beginnen te schreeuwen over een hele bevolkingsgroep.quote:Op maandag 10 november 2008 17:39 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Kolder.
Men reageert op een media-artikel. Je kunt niet verwachten dat een normaal mens diepgaand research gaat verrichten om het artikel op juistheid te controleren.
Fijn.quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het kost kennelijk een beetje moeite maar je hebt de juiste post...
ik ben he helemaal ermee eens dat het die vrouw dr eigen schuld is en niemand het moet afschuiven op andere 'dingen' ...
Oh? Grappig. Dat heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook helemaal niet. Creatief van je dat je dat leest in mijn posts.quote:daarom vind ik het zo opvalend dat jijzelf er geen enkele moeite mee hebt dat het in het geval van de uiteindelijk verzonnen twee 'allochtone' daders bij een boel mensen, inclusief jezelf in precies diezelfde post _niet_ ging om dat het de 'daders' zelf 'individueel' en 'persoonlik' verantwoordelijk waren en niemand anders die schuld droeg of de schuld afgedragen kon worden op een hele 'daders-bevolkinsgroep' ... maar dat je het toen letterlijk opeens 'wel terecht' vond dat er een hoop gemiept werd over hun 'herkomst' ; Dan vond jij dat opeens 'heel relevant'.
Ik ben ten eerste niet boos, en ten tweede reageer ik ontkennend omdat jij me woorden in de mond legt die ik zelf nooit in de mond zal nemen.quote:toch vreemd dat mensen zoals jijzelf niet eens door lijken te hebben hoe groot de verschillende Maten zijn waarmee ze meten .. zelfs bijna boos of ontkennend reageren als je hun eigen formulering over een wetsovertreder waarbij de allochtone herkomst wél en waarbij het niet expliciet vermeld wordt, hen-zelf voorlegt ....
Het boeit mij niet wat het bij mensen losmaakt.quote:Op maandag 10 november 2008 21:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien maakte het zoveel los omdat mevrouw verzon dat de twee jongens ook de kinderwagen met het kind erin hadden omgeduwd. Voor mijn reactie had het niet uitgemaakt: van welke afkomst ze ook zijn, zoiets afschuwelijks doe je niet.
Nu het blijkt te zijn verzonnen is er maar één schuldige: de vrouw die heeft gelogen.
En er zal altijd een groepje zijn hier op Fok wat elke gelegenheid aangrijpt op allochtonen te zeiken, maar de posts die te ver gingen zijn al lang verwijderd. Dus wat voor zin heeft het daar nu nog eens uitgebreid op terug te komen?
Normaal is het, denk ik, wel, maar gewenst is het niet en verstandig al helemaal niet.quote:Op maandag 10 november 2008 22:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het boeit mij niet wat het bij mensen losmaakt.
Punt is dat mensen graag andere mensen veroordelen, zelfs op basis van zeer magere informatie als een nieuwsartikel. De mens die oordeelt is de mens die oordeelt, niet de vrouw zelf. De mens die oordeelt op basis van informatie, is degene die oordeelt. En dat, vind ik, mag best wel eens ingezien worden.
Het zou beter zijn als mensen nieuws ter kennisgeving aannamen, en men hun mening en vooral hun oordeel wat meer voor zich houdt.
Het is niet normaal of 'natuurlijk' om zo'n mening over complete bevolkingsgroepen te hebben, als slechts zeer beperkte informatie zoals bij dit bericht en vele andere berichten beschikbaar is.
Nou ga jij ineens het slachtoffer uithangen. Wordt ie helemaal fraai. Jij scheldt en beledigt er op lost, en dan ligt het uiteindelijk aan de anderen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:18 schreef MinderMutsig het volgende:
En verder ben ik wel klaar met je, ik hoef me niet uit te laten maken voor racist door iemand met een overactieve fantasie.
Waar scheld ik?quote:Op maandag 10 november 2008 23:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ga jij ineens het slachtoffer uithangen. Wordt ie helemaal fraai. Jij scheldt en beledigt er op lost, en dan ligt het uiteindelijk aan de anderen.
Je kan ook gewoon eens nadenken voor dat je post en veroordeelt.
Deze vrouw is een leugenachtige slet en een leugenachtige snol.quote:
En dat is het loeder dus ook, of wilde je dat ontkennen?quote:Op maandag 10 november 2008 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze vrouw is een leugenachtige slet en een leugenachtige snol.
Er was iemand zo vriendelijk om mijn verwijderde post te quoten, had je het topic gelezen dan had je dat gezien.quote:En er zijn posts van je verwijderd, dat is vast niet vanwege het poetische gehalte van je teksten. Doe nou niet zo onschuldig.
Ik veroordeelde de daad en terecht en geen groep. Dat is iets wat jij en RM-rf er bij verzinnen. En toen bleek dat het hele verhaal gelogen was veroordeelde ik de leugenares.quote:Je hebt een te grote bek, je veroordeelt mensen en groepen, en vervolgens ben je te laf om er je excuus voor aan te bieden. Treurig en triest.
Niet mee eens. Als iemand denkt dat de Telegrof betrouwbaar is, dan moet hij/zij gewoon pilletjes voorgeschreven krijgen: ofwle voor intelligentie ofwel voor euthanasie.quote:Op maandag 10 november 2008 23:55 schreef Meki het volgende:
Daarom moet per direct censuur komen op alle media en voornamelijk op de Telegraaf
Media is het een meervoud van medium: middel (tot overbrenging van een boodschap)quote:Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef Meki het volgende:
De media liegt en dient gecontroleerd te worden
Ach welnee, dat helpt helemaal niet: de mensen blijven net zo dom als ze zijn. Dan gaan ze roddels geloven en allerlei vreemde boeken en zo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:01 schreef Meki het volgende:
Ik heb liever media zoals die van Marokko
leugens verzinnen en samenleving ontwrichten
direct verboden, Telegraaf had allang moeten verboden
En waneer bied jij je excusses aan omdat je gelogen hebt dat Nelson Mandela op sterven lag?quote:Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn God, Daar is Lachmed weer met zijn profetische beweringen dat iedereen dom is die niet zijn mening deelt.quote:Op maandag 10 november 2008 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als iemand denkt dat de Telegrof betrouwbaar is, dan moet hij/zij gewoon pilletjes voorgeschreven krijgen: ofwle voor intelligentie ofwel voor euthanasie.
Censuur helpt helemaal niet: mensen blijven net zo dom als ze zijn.
Speel niet zo slachtoffertje, er wordt practisch door niemand een hele bevolkingsgroep afgezeken. Volgens dat mens waren het marokkanen en worden er 2 marokkanen afgezeken, guttegut zeg zielepiet.quote:Op maandag 10 november 2008 22:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar er is nogal verschil tussen het verhaal geloven en het een kutstreek vinden van twee etterbakken of meteen beginnen te schreeuwen over een hele bevolkingsgroep.
"I was jumping to conclusions,
and one of them jumped back."
Kom op man, ben je blind ofzo? Laf hoor om niet gewoon toe te geven dat al dit soort dingen op de hele Marokkaanse gemeenschap worden verhaald, dat de islam er meteen wordt bijgehaald enz. Wees een vent en geef dat soort dingen ruiterlijk toe. Dat geeft je meer krediet in volgende discussies. Het is gewoon koddig om te lezen dat er nu gedaan wordt alsof het nooit over hele bevolkingsgroepen gaat.quote:Op dinsdag 11 november 2008 08:33 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Speel niet zo slachtoffertje, er wordt practisch door niemand een hele bevolkingsgroep afgezeken. Volgens dat mens waren het marokkanen en worden er 2 marokkanen afgezeken, guttegut zeg zielepiet.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 08:01 schreef Kadesh het volgende:
[..]
En waneer bied jij je excusses aan omdat je gelogen hebt dat Nelson Mandela op sterven lag?
Goed dat je dit toegeeft, en nee, die context is niet duidelijk uiteraard.quote:Op maandag 10 november 2008 23:26 schreef MinderMutsig het volgende:
-edit- Mijn eigen posts nog maar eens nagelezen en ik heb het inderdaad een keer over een groep maar ik mag toch hopen dat uit de context duidelijk is dat ik het daar over de groep criminele allochtonen heb.![]()
Nou wordt die mooi ... ik heb letterlijk op jouw post gereageerd en de woorden in jouw post exact gequote ... nergens heb ik verwezen naar wororden die je niet zélf geuit hebt (enkel ben jezelf allerhande suggesties gaan doen of juist verwezen naar andere posts...)quote:Op maandag 10 november 2008 22:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Fijn.![]()
[..]
Oh? Grappig. Dat heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook helemaal niet. Creatief van je dat je dat leest in mijn posts.![]()
[..]
Ik ben ten eerste niet boos, en ten tweede reageer ik ontkennend omdat jij me woorden in de mond legt die ik zelf nooit in de mond zal nemen.
En verder ben ik wel klaar met je, ik hoef me niet uit te laten maken voor racist door iemand met een overactieve fantasie.
(eventjes ter herinnering dat was een reactie op iemand die juist vaststelde dat de opwinding vooral bestond uit een 'criminalisering van de bevolkingsgroepen waaruit de vermeende daders bestonden': met de letterlijke zin: "Men had hier meteen weer het oordeel klaar over allochtonen" waarop jij dus reageerde met de tekst "En was het echt geweest dan was die verontwaardiging ook volledig terecht geweest. ")quote:Op maandag 10 november 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En met deze had je ook geen andere bedoeling dat alleen even vragen of we het beeld mooi zouden vinden? Kan er nog wel meer gaan zoeken, maar het selectieve van je reageren valt mij in ieder geval wel op.quote:Op maandag 10 november 2008 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin.
Ja, kom op zeg.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:28 schreef Waterwereld het volgende:
En het is beter om juist de mensen die generaliseren dit te laten zien door onderbouwend tegenargumenten neer te zetten.
Ik lees niets anders in jouw topic, die ook bewust is gedaan.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.Iemand die discrimineert en alle mensen over 1 kam scheert, moet ik voortdurend uitleggen dat niet alle (bruine, homo, islam) mensen hetzelfde zijn?
Bovendien bagatellisseer je de hele kwestie. Het is nu wel gemakkelijk naar die vrouw te wijzen maar lees anders gewoon het topic nog even door en je ziet mijn gelijk. Ik snap niet waarom je vooroordelen goedpraat, wat je belang daar in is.
Welk topic heb je het over? Dat over dat mooie beeld? Waarom zoek je daar wat achter en waarin bagatellisseer ik daar dan? Ik vind dat een interessante ontwikkeling, dat anderen het argument van christelijk of islamitisch gebruiken om iets af te dwingen of ergens tegen te zijn. Zo zie je dat religie op alle niveaus voor vele belangen wordt ingezet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik lees niets anders in jouw topic, die ook bewust is gedaan.
Ik bagatelliseer juist helemaal niets. Ik hou je alleen de spiegel voor die je hun voor wil houden. Jij doet het juist net zo.
Zou inderdaad wel een goede straf zijn. Ik heb de draad niet bijgehouden, maar ik begreep dat ze de daders niet konden pakken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:28 schreef Waterwereld het volgende:
Dit zou ik trouwens de daders van die lampionnenoptocht ook wel gunnen. Politie kosten etc betalen (en denk dus net zo hard aan ongeveer 10.000 euro ) Met het verschil dat zij het met twintig man kunnen delen. Of denk jij daar anders over?
Ik kom buiten.quote:
Wat probeer je in godsnaam in mijn schoenen te schuiven dat ik zou moeten toegeven leipo?quote:Laf hoor om niet gewoon toe te geven dat al dit soort dingen op de hele Marokkaanse gemeenschap worden verhaald, dat de islam er meteen wordt bijgehaald enz. Wees een vent en geef dat soort dingen ruiterlijk toe.
Je ziet spoken. Of verwacht aan elke zinseinde tussen haakjes (ze zijn niet allemaal zo) ?quote:Dat geeft je meer krediet in volgende discussies. Het is gewoon koddig om te lezen dat er nu gedaan wordt alsof het nooit over hele bevolkingsgroepen gaat.
Vind je dat ook echt?quote:Op woensdag 12 november 2008 07:55 schreef sgeitgeit het volgende:
Of verwacht aan elke zinseinde tussen haakjes (ze zijn niet allemaal zo) ?
Onzin uitkramen?quote:Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nu al te laat. Wel knap van die vrouw, wie had dat nou gedacht.quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen vormen een oordeel op basis van informatie die ze hebben. Als dan achteraf die informatie onjuist blijkt te zijn, zou het mooi zijn wanneer mensen op hun eerdere oordeel terugkomen. Maar je kunt niemand daartoe verplichten, net zo min als je mensen kunt verplichten om topics waarin ze hebben gepost, steeds in de gaten te houden.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:12 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Onzin uitkramen?
"Nelson Mandela ligt op sterven" - Gerucht.
Kom, je excuses! Nu!quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet zo vaag hoor. Hij ligt gewoon op sterven, dat is een feit.
Hij heeft deze week zijn 3 jaar coma gehaald. Maar prima joh, dan plaats ik geen geruchten meer.quote:voordat ik straks die hele shit weer over me heen krijg, het kan nog duren maar het kan ook zo voorbij zijn, het is in ieder geval dat er serieus rekening mee wordt gehouden en dat alle necro's e.d. uit de kast zijn gehaald. Maar ja, Sharon leeft ook nog steeds
Bijna een uur later heb je het over een feit, zoals je kunt zien.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:38 schreef SCH het volgende:
voordat ik straks die hele shit weer over me heen krijg, het kan nog duren maar het kan ook zo voorbij zijn, het is in ieder geval dat er serieus rekening mee wordt gehouden en dat alle necro's e.d. uit de kast zijn gehaald. Maar ja, Sharon leeft ook nog steeds
RTL Boulevard heeft zelden verhalen die niet kloppen. Jij vindt geruchten natuurlijk alleen boeiend als ze anti-islam zijn.quote:Op zondag 16 november 2008 01:35 schreef damian5700 het volgende:
Dat was een bericht van 11.38 uur
By the way denk ik dat je in [NWS] maar beter geen geruchten kunt neerzetten, dus hou je maar aan dit voornemen. Het is hier geen RTL Boulevard.
Kijk maar in je reet.quote:En waar blijven de excuses?!
Als je consequent bent ga je nederig door het stof. Precies hetgeen je van anderen in deze topic ook eist, maar je laat je, in mijn opinie, gewoon kennen met jouw dubbele moraal.quote:Op zondag 16 november 2008 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
RTL Boulevard heeft zelden verhalen die niet kloppen. Jij vindt geruchten natuurlijk alleen boeiend als ze anti-islam zijn.
quote:Kijk maar in je reet.
Haha, dat laatste is echt grappig. Jij neemt de vrijheid om hele bevolkingsgroepen te verketteren en dan verwijt je mij op de man te spelen? Het is een feit dat in dit topic alweer Marokkanen voor van alles en nog wat werden uitgemaakt zonder dat duidelijk was wat er aan de hand was. Dat is een trend die je veel ziet. Ze worden overal bij gesleept en worden symbool gezet voor veel dingen die aan de hand zijn. Dat constateer ik. Wat dat te maken heeft met een journalistiek gerucht dat ik plaats, ontgaat me volledig.quote:Op zondag 16 november 2008 11:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je consequent bent ga je nederig door het stof. Precies hetgeen je van anderen in deze topic ook eist, maar je laat je, in mijn opinie, gewoon kennen met jouw dubbele moraal.
Ik denk, dat je sowieso jezelf moet aanleren niet zo op de man te discussiėren en een beetje meer verdraagzamer te zijn ten opzichte van meningen van anderen.
quote:![]()
Melkmuil.
Als jij nu eens begint precies aan te geven waar dat gebeurt, praten we verder. Jij hebt er een handje naar zaken in de wereld te slingeren zonder gedegen onderbouwing.quote:Op zondag 16 november 2008 11:53 schreef SCH het volgende:
Jij neemt de vrijheid om hele bevolkingsgroepen te verketteren en dan verwijt je mij op de man te spelen?
Ik heb met je te doen dat jouw moraal niet verder gaat dan een oordeel over anderen. Een beetje meer zelfkritiek en zelfreflectie zou je sieren.quote:Het is een feit dat in dit topic alweer Marokkanen voor van alles en nog wat werden uitgemaakt zonder dat duidelijk was wat er aan de hand was. Dat is een trend die je veel ziet. Ze worden overal bij gesleept en worden symbool gezet voor veel dingen die aan de hand zijn. Dat constateer ik. Wat dat te maken heeft met een journalistiek gerucht dat ik plaats, ontgaat me volledig.
[..]
Ik herken me helemaal niet in dat beeld. Het is wel heel erg gemakkelijk zulke zaken achter elkaar te tikken en dat voor waar aan te nemen.quote:Op zondag 16 november 2008 12:02 schreef SCH het volgende:
Wat moet ik zoeken?
Jij bent een user die vrij consequent onverdraagzame teksten post richting allochtonen en moslims, ze over 1 kam scheert en ze als minderwaardig omschrijft. En zo'n usertje gaat mij dan als onverdraagzaam typeren. Kereltje, dat komt niet verder dan een minzame glimlach.
Dat is nou precies het probleemquote:Op zondag 16 november 2008 12:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik herken me helemaal niet in dat beeld.
quote:Wat dat te maken heeft met een journalistiek gerucht dat ik plaats, ontgaat me volledig.
Het was, overigens, daarna bijzonder slap de focus te willen verschuiven:quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet zo vaag hoor. Hij ligt gewoon op sterven, dat is een feit.
Het lijdend onderwerp was iemand anders, toch?quote:Op zondag 16 november 2008 01:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft deze week zijn 3 jaar coma gehaald. Maar prima joh, dan plaats ik geen geruchten meer.
Het probleem is ook, dat jij geen mening verkondigt, maar oppert dat het zo is.quote:
Ach, hij maakt die typisch linkse arrogante houding wel duidelijk zichtbaar.quote:Op zondag 16 november 2008 12:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het probleem is ook, dat jij geen mening verkondigt, maar oppert dat het zo is.
Hoe dan ook hier nergens jouw losse flodders staaft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |