Origineel bericht:quote:Op maandag 10 november 2008 13:12 schreef MisterGreen het volgende:
De vrouw die donderdag in Den Haag op een weerzinwekkende manier zou zijn beroofd, heeft het hele verhaal verzonnen. Dat liet de politie maandag weten. De 21-jarige Haagse zei dat ze met het mes op de keel van haar pincode was beroofd. De dieven dreigden zelfs haar 2-jarige dochtertje te ontvoeren.
De vrouw deed aangifte, maar de politie ontdekte afgelopen weekeinde dat haar verhaal verzonnen was. ,,De vrouw heeft toegegeven dat de beroving nooit heeft plaatsgevonden. De politie zal de kosten van het onderzoek op haar verhalen'', aldus een woordvoerder.
Waarom de Haagse de straatroof heeft verzonnen is onbekend. Wel houdt zij vol dat haar portemonnee eerder die donderdag is gerold. Het is niet duidelijk of deze verklaring op waarheid berust, aldus de politie. ,,De vrouw heeft van de zakkenrollerij in elk geval geen aangifte gedaan.'' De Haagse heeft een proces-verbaal gekregen voor het doen van valse aangifte.
Toch raar elke grote Krant had dit verhaal op zijn voorpagina.
Nu het onzin blijkt te zijn lees je het in geen 1 grote krant.
Bron
Aha, u kent de daders. Familie??quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:57 schreef nuget het volgende:
Dat is wel erg belachelijk.. stelletje kut marokanen
Dat wordt allemaal opgeblazen door die racistische journalisten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:01 schreef Nitty-1s het volgende:
wel raar dat je ongeveer zo'n 4 keer per dag leest over dat marokkanen weer wat geflikt hebben en dat er alsnog niets tegen word gedaan
quote:De andere dader had zwart lang haar dat los naar achteren was gekamd en vettig oogde. De zijkanten waren opgeschoren.
Ja dat lijkt mij ook ja.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Hoe erg het ook is, maar even vier cijfertjes roepen die niks met je pincode te maken hebben lijkt me niet zo moeilijk, toch... daar nemen ze toch wel genoegen mee, weten zij veel...
De overheid heeft het te druk met allerlei stompzinnige verboden te bedenken, dat begrijp je toch wel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:01 schreef Nitty-1s het volgende:
wel raar dat je ongeveer zo'n 4 keer per dag leest over dat marokkanen weer wat geflikt hebben en dat er alsnog niets tegen word gedaan
Makkelijk praten. Als er twee van die gemankeerde bonobo's een mes op je keel duwen en je dochtertje gijzelen, geloof ik niet dat je nog veel energie hebt om ze met een valse pincode om de tuin te leiden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Hoe erg het ook is, maar even vier cijfertjes roepen die niks met je pincode te maken hebben lijkt me niet zo moeilijk, toch... daar nemen ze toch wel genoegen mee, weten zij veel...
Het zal lastig zijn, maar denk ook eens aan het resultaat. Waarschijnlijk wordt de pas ingeslikt ivm drie keer foute pin. Met een beetje pech is mevrouw nu naast een trauma rijker een hoop geld armer.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Als er twee van die gemankeerde bonobo's een mes op je keel duwen en je dochtertje gijzelen, geloof ik niet dat je nog veel energie hebt om ze met een valse pincode om de tuin te leiden.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je zal de pincode 1234 hebben, geloven ze je niet ben je dubbel gepwnd.
Als het je lukt dan moet je het zeker doen maar over het algemeen gaat helder denken je niet zo makkelijk af in zulke situaties.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Ja dat is ook wel weer waar..quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Als er twee van die gemankeerde bonobo's een mes op je keel duwen en je dochtertje gijzelen, geloof ik niet dat je nog veel energie hebt om ze met een valse pincode om de tuin te leiden.
Dan zou een goed stevig stuk touw en een flinke boom een socialere oplossing zijn...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Misschien hebben ze wel een moeilijke jeugd gehad.
Als balkenende dan toch zo graag in de kont van de usa kruipt, waarom neemt hij hun strafrecht ook niet meteen overquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:37 schreef Reuzenpanda het volgende:
Gewoon midden op de dag, midden in de stad, in een "fancy" winkel buurt nog ook. En de kinderwagen omgooien is gewoon totaal niet nodig geweest, alsof de mevrouw achter hun aan zou rennen. Wat een laf, waardeloos, crimineel tuig.
Ik kan hier echt niet meer tegen. Ik moet vechten om aan mijn principes vast te houden. Ik ben nog steeds tegen de doodstraf en tegen marteling... maar echt... dit soort figuren...
Het is duidelijk dat de regring ze gewoon hun gang laat gaan zodat het merendeel van de nederlanders straks gewoon weer voor de doodstraf is of voor nog minder privacy of een "politie staat". Het kan gewoon niet dat wij ten onder gaan aan dit soort terreur en de politiek niets zegt. Onmenselijk!
Maar zal je zien, volgende verkiezingen WEER die Balk Elende. Wanneer komt hij eens op voor de burgers van dit land?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:37 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zou gewoon een verkeerde pincode opnoemen.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pardon? Dit is werkelijk al vele kilometers over de fucking grens heen!!! !quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
'Je pincode of je baby'
Het moet niet veel gekker worden...
Zo gaat dat.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:01 schreef Nitty-1s het volgende:
Dat vroeg ik me ook af...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:48 schreef Reuzenpanda het volgende:
Wat moet je eingelijk doen als je zoeits ziet? Als je veilig staat natuurlijk fotos van daders & politie bellen maar als je ernaast staat en die gozers hebben een mes? Wat moet je doen? Een steek op de juiste plek en je bent gewoon dood.
Wat ik altijd hoor is dat je iederen om je heen moet mobiliseren om als menigte omheen te staan schreeuwen zo hard je maar kan. Maar wat doe je als je de enige andere bent die er is?
(en ik ben dan een niet al te grote vrouw, dus ik maak al helemaal geen kans tegen 2 mannen met een mes die blijkbaar geen enkel respekt voor leven hebben (kinderwagen omgooien))
Wij als vrouwen kunnen weinig doen, of jezelf ook bewapenen zodat je in ieder geval in staat bent om te helpen en jezelf te verdedigen bij dit soort dingen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:48 schreef Reuzenpanda het volgende:
Wat moet je eingelijk doen als je zoeits ziet? Als je veilig staat natuurlijk fotos van daders & politie bellen maar als je ernaast staat en die gozers hebben een mes? Wat moet je doen? Een steek op de juiste plek en je bent gewoon dood.
Wat ik altijd hoor is dat je iederen om je heen moet mobiliseren om als menigte omheen te staan schreeuwen zo hard je maar kan. Maar wat doe je als je de enige andere bent die er is?
(en ik ben dan een niet al te grote vrouw, dus ik maak al helemaal geen kans tegen 2 mannen met een mes die blijkbaar geen enkel respekt voor leven hebben (kinderwagen omgooien))
Ja man de doodstraf voor een overval, wat doen we dan bij moord?quote:
Nee dus..quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af...
Getver, wat een gore streek. En al die smartypants die roepen dat je een andere pincode moet geven: yeah rightAls je dat er al uitkrijgt, is het zo aarzelend dat het wrs niet echt overtuigend is.
Sowieso, ben je je geld zomaar kwijt in zo'n geval? Volgens mij is daar wel een of ander slachtoffer-verzekerinkje voor.
Waarom zouden ze. Dankzij die mooie nieuwe koeltoer in Nederland is er wel meer draagvlak om privacy schendende maatregelen door te voeren.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:58 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Zo gaat dat.
Paddo's worden verboden omdat het een enkele keer is foutgegaan, maar hier wordt niks aan gedaan.
Welkom in Nederland
Dan heb je een mes bij je, en dan? Spring je er met mes en al tussen? En dan steekt een van die dudes op het kind in, uit 'reflex'.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wij als vrouwen kunnen weinig doen, of jezelf ook bewapenen zodat je in ieder geval in staat bent om te helpen en jezelf te verdedigen bij dit soort dingen.
Ik heb een tijdje pepperspray bij me gehad (had last gehad van Marokkaantjesquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan heb je een mes bij je, en dan? Spring je er met mes en al tussen? En dan steekt een van die dudes op het kind in, uit 'reflex'.
Volgens mij is dat het domste wat je kunt doen.
Dag Femkequote:Op vrijdag 7 november 2008 13:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dude echt... je maakt jezelf belachelijk.
Haal even adem ofzo.
Precies zo zie ik dat ook. Ze doen gewoon NIETS. Geen commentaar, geen acties, geen wets wijziging. Er komt gewoon niets van de regering. Dat laat dus zien dat ze geen flikker om Nederlanders geven, hun eigen medelanders, en dat ze wat heel anders van plan zijn, waar dit soort dingen gewoon in mee helpen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom zouden ze. Dankzij die mooie nieuwe koeltoer in Nederland is er wel meer draagvlak om privacy schendende maatregelen door te voeren.
Voor Den Haag is dat natuurlijk erg makkelijk.
Van die vermeende 'heldhaftigheid' geeft flinke kans op escalaties.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje pepperspray bij me gehad (had last gehad van Marokkaantjes) en ik moet zeggen dat ik me er wel veiliger door voelde.
Een mes is misschien een minder goed idee.
Heb ook een keer een rechtzaak gezien op tv over een meisje dat was verkracht, daarom had ze een pistool gekocht voor der veiligheid.
Tijd later komt ze bij der flat en proberen 2 mannen der te verkrachten toen heeft het pistool der wel gered, dader dood maar wel vrijgesproken..
Ze zitten er alleen om de economie in goede banen te leiden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:10 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Precies zo zie ik dat ook. Ze doen gewoon NIETS. Geen commentaar, geen acties, geen wets wijziging. Er komt gewoon niets van de regering. Dat laat dus zien dat ze geen flikker om Nederlanders geven, hun eigen medelanders, en dat ze wat heel anders van plan zijn, waar dit soort dingen gewoon in mee helpen.
Als ik er zo voor kan zorgen dat ik niet word verkracht dan moet het maar..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Van die vermeende 'heldhaftigheid' geeft flinke kans op escalaties.
Volgens mij raast in zo'n situatie de paniek niet alleen door het slachtoffer, maar ook door de dader. Er hoeft maar iets te gebeuren of diegene draait door en doet iets wat veel ernstiger is dan wat ie van plan was. De geschiedenis geeft genoeg voorbeelden, toch?
Precies. Op naar de tijd van voor de boekdrukkunst. Die verdomde techniek ook altijd weer.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:03 schreef Drijfzand het volgende:
Zoiets kon je vroeger niet overkomen.
Smerige pincodes!
En jij zou dus in zo'n situatie op straat gewoon ingrijpen? Cowboygedragquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik er zo voor kan zorgen dat ik niet word verkracht dan moet het maar..
Ik ga echt niet mee werken omdat de dader dan relaxt blijft.
Hetzelfde.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:00 schreef DroogDok het volgende:
Ja man de doodstraf voor een overval, wat doen we dan bij moord?
Ik dan ook niet, bij verkrachting, ik zou toch echt vechten als een gek want de kans is groot dat ze jou of los laten (gewoone verkrachters) of toch al "ernaa" zouden vermoorden, dus dan vecht je toch voor je leven. Maar in dit geval, ben je zelf niet in gevaar, maar zijn er wel een peutertje en een moeder in gevaar, dus wat doe je dan als je het ziet gebeuren? Heel hard schreeuwen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik er zo voor kan zorgen dat ik niet word verkracht dan moet het maar..
Ik ga echt niet mee werken omdat de dader dan relaxt blijft.
Ligt aan de situatie, als ik denk dat ik iets kan doen zal ik helpen ja..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En jij zou dus in zo'n situatie op straat gewoon ingrijpen? Cowboygedrag
Niet als je zegt dat een baby wordt bedreigt met een mes. Of dat hoop ik tenminste... er is een politie bureau 1 minuut van die plek waar dit is gebeurd, trouwens...quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als ik denk dat ik iets kan doen zal ik helpen ja..
Wat moet ik dan?
De politie bellen die toch veels te laat komt?
Gewoon het standaardlijstje: alarm slaan, foto's maken (was erg nuttig geweest!), omstanders mobiliseren.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als ik denk dat ik iets kan doen zal ik helpen ja..
Wat moet ik dan?
De politie bellen die toch veels te laat komt?
Nee tuurlijk niet..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:28 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Niet als je zegt dat een baby wordt bedreigt met een mes. Of dat hoop ik tenminste... er is een politie bureau 1 minuut van die plek waar dit is gebeurd, trouwens...
Mn vriend welquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gewoon het standaardlijstje: alarm slaan, foto's maken (was erg nuttig geweest!), omstanders mobiliseren.
Tenzij je een kerel van ruim 2 meter bent met een zware stem en aanleg voor conflicthantering hebt
Als je meteen de bank belt om je rekening te blokkeren (wat je sowieso moet doen als je pas weg is), kunnen ze er toch niets meer mee?quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee dus..
Of de politie moet de daders pakken en als ze geen geld hebben heb je alsnog pech.
Nee klopt, maar je krijgt geen geld terug volgens mij alleen bij skimmen dacht ik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je meteen de bank belt om je rekening te blokkeren (wat je sowieso moet doen als je pas weg is), kunnen ze er toch niets meer mee?
Nou, als het om willen zou gaan, hehe, dan zag je mij echt in een super man cape dit soort figuuren naar de maan slingerenquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Mn vriend wel, maar idd je hebt wel gelijk nu ik er goed over nadenk, ik denk dat je niet zoveel kan doen al zou ik het zo graag willen.
Ja je hebt ook gelijk..quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:37 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Nou, als het om willen zou gaan, hehe, dan zag je mij echt in een super man cape dit soort figuuren naar de maan slingerenVan binnen kook je echt en je wilt iets doen tegen het onrecht wat je ziet, maar het is erg belangrijk dat je koel blijft. Hoe erg het ook is, maar die vent met het mes is gewoon op dat moment de baas. Totdat ome agent komt en hem in zijn schouder schiet! (oh wacht... dit is ook wat ik zou willen)
Voor zoiets mag je die alarmknop dus niet gebruiken, dan krijg je gezeik met de meldkamer en loop je het risico dat ze de volgende keer niet meer komen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:24 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Ik dan ook niet, bij verkrachting, ik zou toch echt vechten als een gek want de kans is groot dat ze jou of los laten (gewoone verkrachters) of toch al "ernaa" zouden vermoorden, dus dan vecht je toch voor je leven. Maar in dit geval, ben je zelf niet in gevaar, maar zijn er wel een peutertje en een moeder in gevaar, dus wat doe je dan als je het ziet gebeuren? Heel hard schreeuwen?
Trouwens als je die buurt kent, er zijn veel duure designer winkels dus die moeten heus wel alarm knopjes hebben, dus als je heel hard zou schreeuwen zou dat mischien wel helpen... ik weet het niet. En ik hoop ook echt dat ik nooit in zo een situatie kom om erachter te komen wat ik zou doen...
Het zijn prive beveiligings bedrijfen, toch? Hm ja is wel logisch dat je die niet moet roepen voor een overval die buiten je winkel gebeurd, maar ze hebben toch tenminste telefoon in een winkel, en kunnen ook de politie bellen. Ik vind het nog steeds vreselijk, haagse bluf is altijd druk, dat zoiets daar gewoon kan gebeuren...quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Voor zoiets mag je die alarmknop dus niet gebruiken, dan krijg je gezeik met de meldkamer en loop je het risico dat ze de volgende keer niet meer komen.
Bij ons linkte die volgens mij gelijk door naar de meldkamer van de politie.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Het zijn prive beveiligings bedrijfen, toch? Hm ja is wel logisch dat je die niet moet roepen voor een overval die buiten je winkel gebeurd, maar ze hebben toch tenminste telefoon in een winkel, en kunnen ook de politie bellen. Ik vind het nog steeds vreselijk, haagse bluf is altijd druk, dat zoiets daar gewoon kan gebeuren...
Juist dan wel, alleszins ik toch denk ik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Neh, als je een mes op je keel hebt denk je echt niet meer helder genoeg om een valse pincode te geven.
Bij de Postbank kan je maximaal 1000 euro per dag pinnen bij de Giromaat. Als ze dus voor een andere bank hadden gestaan, maximaal 300 (?) euro per dag gast gebruik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je meteen de bank belt om je rekening te blokkeren (wat je sowieso moet doen als je pas weg is), kunnen ze er toch niets meer mee?
Je hebt er ervaring mee?quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:47 schreef Chancard het volgende:
[..]
Juist dan wel, alleszins ik toch denk ik.
Ben wel eens overvallen ja (niet met een mes echter).quote:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:07 schreef Chancard het volgende:
[..]
Ben wel eens overvallen ja (niet met een mes echter).
Ze drukten me neer op de grond en wilden mijn zakken leegmaken... Ik toonde mijn mobieltje uit het jaar 1986 of daaromtrent en schreeuwde "Niks waard, sukkels! Niks waard!" Ze dropen af met de vijf euro uit mijn portemonnee.
Dat verschilt echt per persoon, ik ken iemand die is overvallen met een pistool, en hij stond er gewoon om te lachen, gewoon rustig het geld gegeven en de dader is weer gegaan.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Geloof me, een mes tegen je huid voelen maar zo'n situatie toch heel anders.
Wanneer jij zelf je pincode even hebt gemeld? Ik zie geen enkele reden waarom de bank dat zou moeten vergoeden...quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan zou de schade maximaal 1000 euro zijn. Ik verwacht eigenlijk wel dat de bank dat in dit geval zal vergoeden.
Je hebt genoeg mensen die van paniek of angst of in een situatie waarin ze niet weten wat te doen een lachbui krijgen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat verschilt echt per persoon, ik ken iemand die is overvallen met een pistool, en hij stond er gewoon om te lachen, gewoon rustig het geld gegeven en de dader is weer gegaan.
De dader was banger dan die gast die werd overvallen.
Ja klopt, was alleen bij hem niet het geval, hij moest lachen om die overvaller omdat tie helemaal stond te trillen (achteraf dacht hij wel dat daardoor zijn pistool wel per ongeluk had af kunnen gaan).quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt genoeg mensen die van paniek of angst of in een situatie waarin ze niet weten wat te doen een lachbui krijgen.
OT: schandalig hoe die gasten met die moeder en dat kind omgingen, na afloop (als pincode gegeven is) nog even de kinderwagen met kind erin omver trappen; dan ben je echt lager dan laag.
Ik zeg ook niet dat je in paniek raakt, dat verschilt inderdaad per persoon. Maar een wapen maakt de situatie wel heel anders.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat verschilt echt per persoon, ik ken iemand die is overvallen met een pistool, en hij stond er gewoon om te lachen, gewoon rustig het geld gegeven en de dader is weer gegaan.
De dader was banger dan die gast die werd overvallen.
Dat zouden ook niet veel mensen doen, de meeste werken een tijdje nietquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je in paniek raakt, dat verschilt inderdaad per persoon. Maar een wapen maakt de situatie wel heel anders.
Ik was ook heel nuchter, misschien een beetje té nuchter.
Ik deed de deur op slot, belde de politie op het normale nummer, zette koffie voor de agenten (), en liep toen even naar de buren om hen op de hoogte te stellen dat ik overvallen was en dat ze niet moesten schrikken van de politiewagen die zo voor de deur zou staan en heb na de aangifte en het identificeren van de dader op het bureau de rest van de dag nog gewoon gewerkt en alleen in de zaak gestaan.
Die "last" of "schrik" komt vaak pas achteraf. Op het moment zelf was ik alleszins heel erg nuchter, gewoon, zo snel mogelijk er vanaf zijn was mijn motto zo'n beetje.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zouden ook niet veel mensen doen, de meeste werken een tijdje niet![]()
Nooit last van gekregen?
Dat vraag ik me dus af. De pakkans is miniem, de straffen niet erg hoog, ze hebben kortom niet het idee dat ze risico lopen. Even iemand overvallen lijkt dat soort lieden net zo makkelijk af te gaan als een halfje wit halen voor jou en mij.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:25 schreef Chancard het volgende:
ze zijn waarschijnlijk net zo in stress als jij, want zij zijn wel degenen die een misdaad aan het plegen zijn, dat moet je niet onderschatten. Je moet het volgens mij zo zien: zij lopen evenveel "gevaar" als jij
Nee eigenlijk niet. Alleen toen hij vrij kwam na een jaar in de bak en er een agent bij mij in de winkel op bezoek kwam om me op het hart te drukken dat dit echt geen lieve jongen was met een slechte reputatie als het ging om mensen die hem aangegeven hadden en dat ik direct moest bellen als hij nog eens de winkel in kwam. Toen ben ik wel even een tijdje extra op mijn hoede geweest.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zouden ook niet veel mensen doen, de meeste werken een tijdje niet![]()
Nooit last van gekregen?
Volgens mij krijg je iets van 9 maanden (verschilt ook) en aangezien ze toch extra status krijgen door in de gevangenis te zitten maakt het toch geen reet uit.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. De pakkans is miniem, de straffen niet erg hoog, ze hebben kortom niet het idee dat ze risico lopen. Even iemand overvallen lijkt dat soort lieden net zo makkelijk af te gaan als een halfje wit halen voor jou en mij.
Die indruk krijg ik tenminste wel eens.
Dat is wel beter dan, ik zou denk ik wel bang zijn als ik alleen daar in de winkel sta en hij komt langs lopen, helemaal als je dat hoort van die agent.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Alleen toen hij vrij kwam na een jaar in de bak en er een agent bij mij in de winkel op bezoek kwam om me op het hart te drukken dat dit echt geen lieve jongen was met een slechte reputatie als het ging om mensen die hem aangegeven hadden en dat ik direct moest bellen als hij nog eens de winkel in kwam. Toen ben ik wel even een tijdje extra op mijn hoede geweest.![]()
Maar ik heb hem nog twee keer zien lopen en beide keren keek hij wel even naar binnen maar liep hij snel door dus dat was snel over.
Toen schrok ik me ook wel de tyfus hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is wel beter dan, ik zou denk ik wel bang zijn als ik alleen daar in de winkel sta en hij komt langs lopen, helemaal als je dat hoort van die agent.
Mwah, die gasten willen ook niet de gevangenis in hoor, die weten goed genoeg dat ze fout bezig zijn. Misschien alleen de die-hards, niet de "gewone" crimineel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. De pakkans is miniem, de straffen niet erg hoog, ze hebben kortom niet het idee dat ze risico lopen. Even iemand overvallen lijkt dat soort lieden net zo makkelijk af te gaan als een halfje wit halen voor jou en mij.
Die indruk krijg ik tenminste wel eens.
Hmm nee lijkt me niet neequote:Op vrijdag 7 november 2008 16:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toen schrok ik me ook wel de tyfus hoor.![]()
Dat was enger de de daadwerkelijke overval. Hoewel een junk met een mes in je rug ook niet echt voor herhaling vatbaar is.
Nee daar ben ik ook achter, en daarbij , ik en slaanquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
Je klinkt erg koelbloedig, MiMuik geloof dat ik zelfs als getuige van een incident zoals in Den Haag al flink bibberig zou raken en echt mezelf bij elkaar zou moeten grijpen. Je wilt koste wat het kost voorkomen dat de slachtoffers fysiek letsel oplopen, naast de schrik van de overval.
@MevrouwHopje: terugslaan slaat ook nergens op, natuurlijk. In bedwang houden en hulp inroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |