abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63123389
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin.

Men had hier meteen weer het oordeel klaar over allochtonen, over Marokkanen etcetera. Dat blijkt voorbarig en dus past niets dan nederigheid en excuses.
En met deze had je ook geen andere bedoeling dat alleen even vragen of we het beeld mooi zouden vinden? Kan er nog wel meer gaan zoeken, maar het selectieve van je reageren valt mij in ieder geval wel op.

Oh ja, en je praat over jullie. Ja, de daders wilde ik zelf ook aangepakt zien. En zoals je mijn geschiedenis kunt lezen denk ik niet in kleurtjes.

En excuses? Waarom? Het exuses aanbieden is voor die vrouw, niet voor de users hier. En het is beter om juist de mensen die generaliseren dit te laten zien door onderbouwend tegenargumenten neer te zetten.

Het valt me gewoon erg op, dat je de daden goed praat van de ene groep door olie op het vuur te gooien van die van de ander. Op mij komt dat echt net zo generaliserend over.

Deze vrouw krijgt een gepaste straf. Een flinke boete, die haar waarschijnlijk jaren zal kosten om af te lossen. En ze loopt finaal voor paal op straat. Wie zich brand mag op blaren zitten.

Dit zou ik trouwens de daders van die lampionnenoptocht ook wel gunnen. Politie kosten etc betalen (en denk dus net zo hard aan ongeveer 10.000 euro ) Met het verschil dat zij het met twintig man kunnen delen. Of denk jij daar anders over?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_63128579
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:28 schreef Waterwereld het volgende:
En het is beter om juist de mensen die generaliseren dit te laten zien door onderbouwend tegenargumenten neer te zetten.
Ja, kom op zeg. Iemand die discrimineert en alle mensen over 1 kam scheert, moet ik voortdurend uitleggen dat niet alle (bruine, homo, islam) mensen hetzelfde zijn?

Bovendien bagatellisseer je de hele kwestie. Het is nu wel gemakkelijk naar die vrouw te wijzen maar lees anders gewoon het topic nog even door en je ziet mijn gelijk. Ik snap niet waarom je vooroordelen goedpraat, wat je belang daar in is.
pi_63130311
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, kom op zeg. Iemand die discrimineert en alle mensen over 1 kam scheert, moet ik voortdurend uitleggen dat niet alle (bruine, homo, islam) mensen hetzelfde zijn?

Bovendien bagatellisseer je de hele kwestie. Het is nu wel gemakkelijk naar die vrouw te wijzen maar lees anders gewoon het topic nog even door en je ziet mijn gelijk. Ik snap niet waarom je vooroordelen goedpraat, wat je belang daar in is.
Ik lees niets anders in jouw topic, die ook bewust is gedaan.

Ik bagatelliseer juist helemaal niets. Ik hou je alleen de spiegel voor die je hun voor wil houden. Jij doet het juist net zo.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_63131057
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:16 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik lees niets anders in jouw topic, die ook bewust is gedaan.

Ik bagatelliseer juist helemaal niets. Ik hou je alleen de spiegel voor die je hun voor wil houden. Jij doet het juist net zo.
Welk topic heb je het over? Dat over dat mooie beeld? Waarom zoek je daar wat achter en waarin bagatellisseer ik daar dan? Ik vind dat een interessante ontwikkeling, dat anderen het argument van christelijk of islamitisch gebruiken om iets af te dwingen of ergens tegen te zijn. Zo zie je dat religie op alle niveaus voor vele belangen wordt ingezet.
pi_63147046
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:28 schreef Waterwereld het volgende:

Dit zou ik trouwens de daders van die lampionnenoptocht ook wel gunnen. Politie kosten etc betalen (en denk dus net zo hard aan ongeveer 10.000 euro ) Met het verschil dat zij het met twintig man kunnen delen. Of denk jij daar anders over?
Zou inderdaad wel een goede straf zijn. Ik heb de draad niet bijgehouden, maar ik begreep dat ze de daders niet konden pakken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63149683
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op man, ben je blind ofzo?
Ik kom buiten.
quote:
Laf hoor om niet gewoon toe te geven dat al dit soort dingen op de hele Marokkaanse gemeenschap worden verhaald, dat de islam er meteen wordt bijgehaald enz. Wees een vent en geef dat soort dingen ruiterlijk toe.
Wat probeer je in godsnaam in mijn schoenen te schuiven dat ik zou moeten toegeven leipo?
quote:
Dat geeft je meer krediet in volgende discussies. Het is gewoon koddig om te lezen dat er nu gedaan wordt alsof het nooit over hele bevolkingsgroepen gaat.
Je ziet spoken. Of verwacht aan elke zinseinde tussen haakjes (ze zijn niet allemaal zo) ?
Joh, laat toch naar je kijken.
pi_63151600
quote:
Op woensdag 12 november 2008 07:55 schreef sgeitgeit het volgende:
Of verwacht aan elke zinseinde tussen haakjes (ze zijn niet allemaal zo) ?
Vind je dat ook echt?
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:12:06 #283
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_63250718
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor het te vroeg oordelen. Er hebben hier nogal wat mensen onzin uitgekraamd. Het zou hen sieren om daarvan terug te komen en openlijk te zeggen dat ze er naast zaten. Maar dat is wellicht teveel gevraagd.
Onzin uitkramen?

"Nelson Mandela ligt op sterven" - Gerucht.

For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_63252235
Mensen vormen een oordeel op basis van informatie die ze hebben. Als dan achteraf die informatie onjuist blijkt te zijn, zou het mooi zijn wanneer mensen op hun eerdere oordeel terugkomen. Maar je kunt niemand daartoe verplichten, net zo min als je mensen kunt verplichten om topics waarin ze hebben gepost, steeds in de gaten te houden.
pi_63254033
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen vormen een oordeel op basis van informatie die ze hebben. Als dan achteraf die informatie onjuist blijkt te zijn, zou het mooi zijn wanneer mensen op hun eerdere oordeel terugkomen. Maar je kunt niemand daartoe verplichten, net zo min als je mensen kunt verplichten om topics waarin ze hebben gepost, steeds in de gaten te houden.
Het is nu al te laat. Wel knap van die vrouw, wie had dat nou gedacht.
pi_63254190
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:12 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Onzin uitkramen?

"Nelson Mandela ligt op sterven" - Gerucht.

Bied je excuses aan! Nu!
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63254207
Wat snap je niet aan gerucht?
pi_63254249
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet zo vaag hoor. Hij ligt gewoon op sterven, dat is een feit.
Kom, je excuses! Nu!
pi_63254294
quote:
voordat ik straks die hele shit weer over me heen krijg, het kan nog duren maar het kan ook zo voorbij zijn, het is in ieder geval dat er serieus rekening mee wordt gehouden en dat alle necro's e.d. uit de kast zijn gehaald. Maar ja, Sharon leeft ook nog steeds
Hij heeft deze week zijn 3 jaar coma gehaald. Maar prima joh, dan plaats ik geen geruchten meer.
pi_63254390
Dat was een bericht van 11.38 uur
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:38 schreef SCH het volgende:
voordat ik straks die hele shit weer over me heen krijg, het kan nog duren maar het kan ook zo voorbij zijn, het is in ieder geval dat er serieus rekening mee wordt gehouden en dat alle necro's e.d. uit de kast zijn gehaald. Maar ja, Sharon leeft ook nog steeds
Bijna een uur later heb je het over een feit, zoals je kunt zien.

By the way denk ik dat je in [NWS] maar beter geen geruchten kunt neerzetten, dus hou je maar aan dit voornemen. Het is hier geen RTL Boulevard.
En waar blijven de excuses?!
pi_63257462
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:35 schreef damian5700 het volgende:
Dat was een bericht van 11.38 uur
By the way denk ik dat je in [NWS] maar beter geen geruchten kunt neerzetten, dus hou je maar aan dit voornemen. Het is hier geen RTL Boulevard.
RTL Boulevard heeft zelden verhalen die niet kloppen. Jij vindt geruchten natuurlijk alleen boeiend als ze anti-islam zijn.
quote:
En waar blijven de excuses?!
Kijk maar in je reet.
pi_63258349
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

RTL Boulevard heeft zelden verhalen die niet kloppen. Jij vindt geruchten natuurlijk alleen boeiend als ze anti-islam zijn.
Als je consequent bent ga je nederig door het stof. Precies hetgeen je van anderen in deze topic ook eist, maar je laat je, in mijn opinie, gewoon kennen met jouw dubbele moraal.
Ik denk, dat je sowieso jezelf moet aanleren niet zo op de man te discussiëren en een beetje meer verdraagzamer te zijn ten opzichte van meningen van anderen.
quote:
Kijk maar in je reet.

Melkmuil.
pi_63258384
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je consequent bent ga je nederig door het stof. Precies hetgeen je van anderen in deze topic ook eist, maar je laat je, in mijn opinie, gewoon kennen met jouw dubbele moraal.
Ik denk, dat je sowieso jezelf moet aanleren niet zo op de man te discussiëren en een beetje meer verdraagzamer te zijn ten opzichte van meningen van anderen.
Haha, dat laatste is echt grappig. Jij neemt de vrijheid om hele bevolkingsgroepen te verketteren en dan verwijt je mij op de man te spelen? Het is een feit dat in dit topic alweer Marokkanen voor van alles en nog wat werden uitgemaakt zonder dat duidelijk was wat er aan de hand was. Dat is een trend die je veel ziet. Ze worden overal bij gesleept en worden symbool gezet voor veel dingen die aan de hand zijn. Dat constateer ik. Wat dat te maken heeft met een journalistiek gerucht dat ik plaats, ontgaat me volledig.
quote:

Melkmuil.
pi_63258438
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:53 schreef SCH het volgende:

Jij neemt de vrijheid om hele bevolkingsgroepen te verketteren en dan verwijt je mij op de man te spelen?
Als jij nu eens begint precies aan te geven waar dat gebeurt, praten we verder. Jij hebt er een handje naar zaken in de wereld te slingeren zonder gedegen onderbouwing.
quote:
Het is een feit dat in dit topic alweer Marokkanen voor van alles en nog wat werden uitgemaakt zonder dat duidelijk was wat er aan de hand was. Dat is een trend die je veel ziet. Ze worden overal bij gesleept en worden symbool gezet voor veel dingen die aan de hand zijn. Dat constateer ik. Wat dat te maken heeft met een journalistiek gerucht dat ik plaats, ontgaat me volledig.
[..]

Ik heb met je te doen dat jouw moraal niet verder gaat dan een oordeel over anderen. Een beetje meer zelfkritiek en zelfreflectie zou je sieren.
pi_63258485
Je bent nu aan het zoeken? Als je eerst zoekt, vindt en daarna zaken betoogt zet je alles wel in een goede volgorde.
Puber.
pi_63258512
Wat moet ik zoeken?

Jij bent een user die vrij consequent onverdraagzame teksten post richting allochtonen en moslims, ze over 1 kam scheert en ze als minderwaardig omschrijft. En zo'n usertje gaat mij dan als onverdraagzaam typeren. Kereltje, dat komt niet verder dan een minzame glimlach.
pi_63258630
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:02 schreef SCH het volgende:
Wat moet ik zoeken?

Jij bent een user die vrij consequent onverdraagzame teksten post richting allochtonen en moslims, ze over 1 kam scheert en ze als minderwaardig omschrijft. En zo'n usertje gaat mij dan als onverdraagzaam typeren. Kereltje, dat komt niet verder dan een minzame glimlach.
Ik herken me helemaal niet in dat beeld. Het is wel heel erg gemakkelijk zulke zaken achter elkaar te tikken en dat voor waar aan te nemen.
Het is wel typerend voor de wijze waarop jij 'discussieert'.
Precies zoals ik het omschreven had.
pi_63258673
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik herken me helemaal niet in dat beeld.
Dat is nou precies het probleem
pi_63258716
Kijk! En dit is het probleem bij jou.
quote:
Wat dat te maken heeft met een journalistiek gerucht dat ik plaats, ontgaat me volledig.
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet zo vaag hoor. Hij ligt gewoon op sterven, dat is een feit.
Het was, overigens, daarna bijzonder slap de focus te willen verschuiven:
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij heeft deze week zijn 3 jaar coma gehaald. Maar prima joh, dan plaats ik geen geruchten meer.
Het lijdend onderwerp was iemand anders, toch?
pi_63258760
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nou precies het probleem
Het probleem is ook, dat jij geen mening verkondigt, maar oppert dat het zo is.
Hoe dan ook hier nergens jouw losse flodders staaft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')