Ik wist dat er een vervolg zou komen, maar niet dat het zo snel zou gaanquote:Schokkend bewijs na undercoveractie Peter R. de Vries
Joran loopt weer in val
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - Joran van der Sloot is opnieuw in de val gelopen! In Thailand is hij voor de tweede maal binnen een jaar in een undercoveroperatie getuind. Daarbij is vastgelegd hoe hij zich in Bangkok op de handel in jonge vrouwen heeft toegelegd.
De verdachte voor de verdwijning van Natalee Holloway biedt in Bangkok Thaise vrouwen te koop aan voor de Nederlandse prostitutiemarkt. Hij levert meisjes voor 10.000 euro per stuk, die voor 'maar 300 dollar per maand' in een bordeel werken, zegt hij. De undercoveroperatie is opnieuw verricht door een team van Peter R. de Vries en duurde enkele weken. Een infiltrant deed zich in Thailand voor als een Nederlandse ondernemer in de seksindustrie, een val waar Joran met open ogen intrapte.
Hotelkamer
De Vries toonde gisteren exclusief aan De Telegraaf de ruwe, schokkende undercoverbeelden, die zondag zullen worden uitgezonden. Daarop is Joran onder meer in een hotelkamer te zien, terwijl hij in bijzijn van twee Thaise prostituees zijn zaken uit de doeken doet. De nieuwe val werd gezet nadat De Vries eerder ruim zeven miljoen kijkers aan de buis kluisterde met Jorans bekentenis, die in februari de hele wereld overging. In een geprepareerde Range Rover erkende Joran daarin dat hij de spoorloos verdwenen Amerikaanse meenam naar het strand en haar in zee dumpte. Tijdens gesprekken in een hotel zegt hij nu dat hij wekelijks jonge vrouwen kan leveren. De visa en paspoorten zijn geen enkel probleem, claimt hij. "Ik regel dat allemaal, maak je geen zorgen!" Formeel zullen de meisjes, die denken danseres te worden, in ons land een opleiding volgen. In werkelijkheid moeten ze zes dagen per week in een bordeel werken.
'Tekenend'
De Vries: "De beelden geven aan hoe weinig respect deze 21-jarige toont voor het leven van anderen. Dat je na de verdwijning van Natalee in de vrouwenhandel gaat, tekent hem." Volgens hem maakt Joran zich schuldig aan een ernstig misdrijf. "Het voorbereiden van mensensmokkel is strafbaar. Dit kan hem in Thailand in grote problemen brengen."
De operatie liep zelfs nog tot gistermiddag door. Terwijl Joran van der Sloot dacht dat hij via internet chatte met zijn zakenpartner, deed hij dat in feite met De Vries. De argeloze Van der Sloot kondigde toen aan dat hij 'het eventjes rustig aan' zal doen tot na een aangekondigde aflevering over hem. Daarna kunnen de zaken doorgaan. Over de zaak-Natalee stelt hij niets te vrezen: "Zij zullen niks vinden." Ook laat hij zijn vermeende zakenpartner weten dat hij een Thai op misdaadverslaggever De Vries wil afsturen om het probleem op te lossen. "En het kan me niet schelen wat het kost", zegt hij. Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.
bron: Telegraaf.
Je doelt op dat er uiteindelijk niets mee gedaan zal worden? Het zal je zoon maar zijn Moet je de rest van je leven als ouders leven in de wetenschap dat je een walgelijk gedrocht op de wereld hebt gezetquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Ik vertrouw erop dat het net zo'n anticlimax is als de vorige keer...
Tsja. Het is mijn zoon niet.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Je doelt op dat er uiteindelijk niets mee gedaan zal worden? Het zal je zoon maar zijn Moet je de rest van je leven als ouders leven in de wetenschap dat je een walgelijk gedrocht op de wereld hebt gezet
Wat ben je weer ouderwets zuur.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Dat is iets amerikaans, korreltje zout dan maarquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat ben je weer ouderwets zuur.
Als het de vorige keer een anti-climax geweest was, dan zouden Peter en SBS 6 nooit een Emmy gekregen hebben.
Nova (Joran-knuffelaars in hart en nieren) heeft het nog nooit zover weten te schoppen om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:47 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Dat is iets amerikaans, korreltje zout dan maar
Dat is toch heel zijn verantwoordelijkheid niet? Hij is journalist en die zijn er voor een verhaal te vertellen en misschien iemand uit te lokken, maar niet om de rechterlijke macht actief te helpen misdaden te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef paddy het volgende:
Ik sta er werkelijk versteld van! Niet te geloven!
hem aangeven in Thailand kan niet ofzo?
Peter R de V had daar tijdens het promoten van zijn programma al opgepakt moeten worden. Wat mij betreft ben je nu medeschuldig, mister de Vries.
Wtf? Hoax?quote:
wijnquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een soort machtsspelletje tussen Peter R de Vries en Joran. Laatsgenoemde denkt dat hij Peter R de Vries wel de baas is; onder meer door een glas water in z'n gezicht te gooien. Peter R de Vries probeert het met verborgen camera's en heeft nu voor de tweede keer beet.
Wat is die Joran DOM zeg. Hij had zich beter een poos kalm kunnen houden, maar nee... hij gaat in Thailand doodleuk illegale hoertjes regelen. Ik ben benieuwd hoe paps deze keer reageert. Peter R de Vries lacht zich rot en scoort dit weekend weer hoge kijkcijfers.
Wat een baasss!quote:Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.
Valt reuze mee, want het kost daar allemaal geen drol.quote:
Probeer nou even 1 keertje niet zo zuur te zijn...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat we een op geld beluste journalist hebben die strafbare feiten pleegt om justitie een handje te helpen. Het achterlijk deel van Nederland heeft ook rechtvaardigheidsgevoel.
Acht het biedt weer een avondje vermaak voor de Telegraaf lezer + mij.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat we een op geld beluste journalist hebben die strafbare feiten pleegt om justitie een handje te helpen. Het achterlijk deel van Nederland heeft ook rechtvaardigheidsgevoel.
'Misbruik maakt van Joran'?quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:28 schreef Smart_ass het volgende:
Beetje sneu wel dat Peter R de Vries miljoenen verdient door misbruik te maken van Joran eigenlijk. Die op zijn beurt natuurlijk weer misbruik maakt van andere mensen, maar dat terzijde.
O wacht, De Vries mag geen geld verdienen aan zijn werk. Wie is hier nu achterlijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Acht het biedt weer een avondje vermaak voor de Telegraaf lezer + mij.
Heb je een katerquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.
Ik zie ook dezequote:Op vrijdag 7 november 2008 13:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben jullie ook allemaal deze banner onder dit topic?
[ afbeelding ]
Ik vind SBS6 ook een bagger-zender waar ik bijna nooit naar kijk. Hart van Nederland is tenenkrommend en dat de kat van mevrouw Jansen weg is, zal me een rotzorg zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Dat gaat wat ver, maar de handelswijze van Peter vind ik ook niet helemaal fris, alles voor de kijkcijfers en zijn eigen ego is het bij hem volgens mij, waarom meldt hij dit niet gewoon bij de autohoriteiten, als hij echt zo integer is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:48 schreef Bommenlegger het volgende:
Sommige zien Joran ineens als slachtoffer van Peter...
Sukkels.
Niet fris?quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat gaat wat ver, maar de handelswijze van Peter vind ik ook niet helemaal fris, alles voor de kijkcijfers en zijn eigen ego is het bij hem volgens mij, waarom meldt hij dit niet gewoon bij de autohoriteiten, als hij echt zo integer is.
Ze hebben wel wat goeds gedaan, maar de Joran-reeks valt daar natuurlijk niet onder. Dat drijft geheel op de achterlijkheid van het publiek dat graag een eikeltje aan de schandpaal genageld ziet omdat hun rechtvaardigheidsgevoel nogal snel in de knoop komt met hun behoefte om vermaakt te worden en overal een mening over te hebben. Die behoefte tot het hebben van mening wordt zelfs sterker naarmate men minder goed geinformeerd is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat SBS6 niks goeds kan uitzenden. Mensen als Peter R de Vries en Alberto Stegeman zijn vakkundige programmamakers die de nodige misstanden blootleggen. Ze verdienen credits voor hun werk.
Nederlanders hebben sowieso overal een mening over, let er maar eens op. Meestal wordt die mening ook nog eens verkondigd in grammaticaal slechte zinnen en niet zelden zonder enige kennis van zaken. Dat ben ik wel met je eens, maar ik zie niet waarom de programma's van Peter R de Vries over Joran niet goed zouden zijn. De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway. En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hebben wel wat goeds gedaan, maar de Joran-reeks valt daar natuurlijk niet onder. Dat drijft geheel op de achterlijkheid van het publiek dat graag een eikeltje aan de schandpaal genageld ziet omdat hun rechtvaardigheidsgevoel nogal snel in de knoop komt met hun behoefte om vermaakt te worden en overal een mening over te hebben. Die behoefte tot het hebben van mening wordt zelfs sterker naarmate men minder goed geinformeerd is.
Er vanuit gaande dat wat hij toen zei de waarheid is en dat staat niet bepaald als een paal boven water.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway.
De vorige keer was de uitzending ook een stuk slapper dan vooraf werd aangekondigd, dus enige terughoudendheid is en blijft geboden.quote:En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.
En hoe minder kennis van zaken, des te luider wordt de mening verkondigd.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederlanders hebben sowieso overal een mening over, let er maar eens op. Meestal wordt die mening ook nog eens verkondigd in grammaticaal slechte zinnen en niet zelden zonder enige kennis van zaken.
Nee, ten eerste heeft Peter R. een strafbaar feit gepleegd daarmee, en ten tweede toont het helemaal niks aan.quote:Dat ben ik wel met je eens, maar ik zie niet waarom de programma's van Peter R de Vries over Joran niet goed zouden zijn. De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway.
Tjonge, geen lekker ventje.quote:En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.
Als het entertainen het doel is dan schiet het aan de kaak stellen er nogal makkelijk bij in. Wij weten gewoon niet wat er gebeurd is, jij niet, ik niet en Peter R. niet. Dus is er niks om aan de kaak te stellen. Peter R. doet alsof hij het wel weet, omdat hem dat persoonlijk wat oplevert, geld, aandacht, gestreeld worden in zijn ijdelheid.quote:Wat is precies je bezwaar? Mogen misdadige praktijken niet aan de kaak worden gesteld, ook al wordt er een entertainment-sausje overheen gegoten?
Bij de feiten. Ik zie ze bij opsporing verzocht nooit conclusies trekken die niet door de feiten gedragen worden, ik zie ze ook geen strafbare feiten plegen, ik zie ze ook niet heulen met hysterische moeders die allerlei onzin verkopen en met Dr. Phil die godverdomme in geluidsopnames knipt om de tegenovergestelde boodschap naar buiten te gooien.quote:Is 'Opsporing Verzocht' een vorm van entertainment? Het NOS Journaal? Zembla die de bouwfraude onthult? Waar ligt bij jou de grens tussen entertainment en nieuws cq. onderzoeksjournalistiek ?
Idem.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
inderdaad, makkelijk omkoopbaarquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
Wow!!! Als dit waar is hoop ik dat Joran dit keer echt ZWAAR de lul is!!!! De Thaise justitie lijkt mij van een heel ander kaliber dan de Nederlandse/Arubaanse justitie.
Zondag, staat ook gewoon in het bericht.quote:
want joran is een lief persoon en peter maakt hem alleen maar zwartquote:
Het zal best genuanceerder zijn...quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:17 schreef GewoneMan het volgende:
want joran is een lief persoon en peter maakt hem alleen maar zwart
hij heeft anders heel veel zaken opgelost samen met zijn team. ik denk dat veel mensen hem daar dankbaar voor zijn. zou ik ook zijn als hij een moord van iemand die mij dierbaar is oplost.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zal best genuanceerder zijn...
M.i. is Joran een idioot (maar dat is niet strafbaar) en PrdV sensatiebelust en gaat hij daardoor geregeld zijn boekje te buiten.
Wie, Joran of Peter?quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:04 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat is het toch ook een dom stuk vreten.
Ik zal niet ontkennen dat hij ook goede uitzendingen heeft geproduceerd... Maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:04 schreef GewoneMan het volgende:
hij heeft anders heel veel zaken opgelost samen met zijn team.
Nou, de aflevering over "de bekentenissen van Joran" is daar een heel goed voorbeeld van. Op zijn minst vloog hij uit de bocht bij de afsluiting.quote:geef eens een voorbeeld waar hij zijn boekje te buiten ging?
Peter had er gewoon een goede journalistieke draai aan gegeven....quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat hij ook goede uitzendingen heeft geproduceerd... Maar daar gaat het niet om.
[..]
Nou, de aflevering over "de bekentenissen van Joran" is daar een heel goed voorbeeld van. Op zijn minst vloog hij uit de bocht bij de afsluiting.
Waar we de hele aflevering moesten geloven dat Joran zijn bekentenis wel waar moest zijn gooide De Vries het ineens over een andere boeg: wellicht had hij haar toch gewoon vermoord en verzweeg hij dat door met dit verhaal te komen... Mijn broek zakte af van verbazing.
Het is toch van tweeën één: ofwel we stellen dat het waar moet zijn en dat Joran bekend heeft betrokken te zijn geweest bij het laten verdwijnen van het lichaam van NH, ofwel we stellen dat Joran gelogen kan hebben en dan zijn we toch echt terug bij af en niet "minstens het lichaam laten verdwijnen, maar misschien wel vermoord!".
Sma-ke-loos.
Ok bedankt, ik had dus niet goed gelezen, oepsquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zondag, staat ook gewoon in het bericht.
Dat zeg ik niet, alleen ben ik niet echt overtuigd van PRdV z'n gelijk...quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
want joran is een lief persoon en peter maakt hem alleen maar zwart
En de chickies, Joran pikte Holloway op en mocht er als eerste overheen, en daarna was Peter R aan de beurt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:16 schreef Brulbuffel het volgende:
Volgens mij werken Peter R de Vries en Joran van der sloot samen, en verdelen ze de winst.
Je denkt dat ze in Thailand hun sex industrie gaan slopen door hoge straffen uit te delen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:23 schreef SkyChat het volgende:
Voor een zakje wiet krijg je in Thailand al minimaal 15 jaar, wat denk je dat joranneke hiervoor gaat krijgen
Echt een enorme sukkel die jongen.. PRDV haalt hem wel weer naar nederland natuurlijk
wel de buitenlanders, die er anders met de winsten vandoor gaan ipv de autochtonen daar.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:27 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Je denkt dat ze in Thailand hun sex industrie gaan slopen door hoge straffen uit te delen?
Wat is er mis met vierendelen of de brandstapel?quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:46 schreef gieliskut het volgende:
de thaise justitie is nu niet echt iemand die zich ophoud aan bewijzen, getuigen en het rond krijgen van een zaak.
Zodra hun hem schuldig vinden vliegt hij in de bak, als hij geluk heeft.
als je mij vraagt word joran onverdoofd gecastreerd, krijgt hij een pleister, en mag hij daarna 5 keer levenslang wegrotten.
Je weet nu al wat er komen gaat, terwijl het net zo'n lulverhaal kan zijn als de vorige keer waarin ook niets bewezen werd? Zolang een rechter hem niet schuldig acht, weet ik niet waar Peter R. de Vries zich mee bemoeit. En al helemaal niet waarom al die mensen hier Joran bij voorbaat al schuldig achten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Niet fris?
Wat niet fris is is wat er gebeurd.
Kijkcijfers? Dat zijn zijn inkomsten, net als jij, als je tenminste werkt, daar werk je voor.
Wat heeft een ego te maken met vrouwen in de prostitutie te brengen?
Leg me dat eens uit.
Dat Peter dat op tv brengt is natuurlijk verkeerd in jouw ogen, want dan ziet het gewone volk wat er werkelijk speelt en kan je het niet meer onder de mantel der liefde bedekken.
Je verdedigd nu een pooier ipv op te komen voor de slachtoffers
Dit dus. Maar die sukkel van een Peter heeft niet het gogme om daadwerkelijk die Joran te pakken. Nu gaat ie weer op zn bek.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:21 schreef Stali het volgende:
Het lijkt me dat wanneer je er iemand echt in wil luizen dat je de plannen tot uitvoering laat komen en dan aan de bel gaat hangen maar als journalist kun je niet zo ver gaan en dan is het ook nog maar de vraag of die Joran echt zo ver zou gaan. Er mankeert het nodige aan die Van der Sloot, dat is inmiddels wel duidelijk maar ik vind die Peter R. de Vries hem een beetje op een ranzig suggestieve manier uit de tent lokken en zonder harde bewijzen dat die Joran ook echt uitvoert wat hij allemaal uitkraamt.
misschien zijn de authoriteiten wel ingelicht en kan hij helemaal het land niet uitquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:58 schreef Posdnous het volgende:
Wat uitermate slim om alles weer uitgebreid uit de doeken te doen voordat Joran ergens gepakt voor kan worden.
Peter lijkt Jorans Guardian Angel wel.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dit dus. Maar die sukkel van een Peter heeft niet het gogme om daadwerkelijk die Joran te pakken. Nu gaat ie weer op zn bek.
en hoe kom je tot deze conclussie? en waarvan betaald hij die villa en zijn onderhoud?quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:34 schreef Stali het volgende:
hij heeft nog niet eens een Thais noodle pakket op het vliegtuig gezet.
ik vind die joran eng en peter r de vries doet gewoon zijn werk.quote:Het is gewoon allemaal weer niks maar voor die Joran vd Sloot zou het in dat land wel eens heel tragisch kunnen uitpakken op grond van zijn uitspraken en zgn voorbereidingen. Ik vind dat een beetje enge "journalistiek".
Hij viel daar inderdaad wel door de mand voor het oog van de kijker zeg... Als een klein kind reageerde hij op de (overigens terechte) kritiek.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:55 schreef Cyan het volgende:
Ik ben wel klaar met Peter R. de Vries. Wat een arrogante kwal is dat. Kan er absoluut niet tegen als iemand kritiek geeft op zijn programma (zoals Freek de Jonge bij Pauw en Witteman).
SBS is een campingzender, maar heeft ook goede programma's. Ik denk dan b.v. aan House.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:18 schreef JohnDope het volgende:
Even voor de duidelijkheid: met die zelfbenoemde intellectuelen op Fok - die SBS een campingzender vinden - hoeft straks na de uitzending niet gediscussieerd te worden, want ze kijken niet naar campingzenders.
quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
SBS is een campingzender, maar heeft ook goede programma's. Ik denk dan b.v. aan House.
Daarnaast moet je toch af en toe kijken om te constateren dat SBS nog steeds DE zender is voor Tokkie-publiek.
Inderdaad. Het is op zich best waarschijnlijk dat beschuldigingen over Joran terecht zijn. Maar het lijkt zo langzamerhand op een echte ouderwetse heksenjacht dat Peter R de Vries voert waarbij hij de boel zoveel mogelijk probeert op te blazen en uitspraken die ook gewoon grootspraak kunnen zijn gebruikt om Joran nog negatiever neer te zetten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:27 schreef DS4 het volgende:
Hij viel daar inderdaad wel door de mand voor het oog van de kijker zeg... Als een klein kind reageerde hij op de (overigens terechte) kritiek.
Tipje van de sluier is iig duidelijk: er is weer eens geen bewijs, anders dan dat Joran met een beetje grootspraak bezig is, daartoe uitgelokt door PRdV. En terecht dat Freek zegt dat PRdV over lijken gaat. De mogelijkheid bestaat gewoon dat Joran daadwerkelijk geen misdrijf heeft gepleegd, maar gewoon in een fantasiewereld leeft. In landen zoals Tailand hoef je wat minder te verwachten van justitie. Ze zullen hem toch maar jarenlang in een Thaise cel mikken ter meerdere eer en glorie van die arrogante lafbek...
En nu?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:44 schreef JohnDope het volgende:
Alleen het is wel de enige zender die een Emmy heeft gewonnen.
En nu moet SBS dus respect krijgen van al die zure zelfbenoemde intellectuelen.quote:
Vrouwenhandel is het laagste van het laagste, dus het is goed dat Peter er weer boven opzit.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:52 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is op zich best waarschijnlijk dat beschuldigingen over Joran terecht zijn. Maar het lijkt zo langzamerhand op een echte ouderwetse heksenjacht dat Peter R de Vries voert waarbij hij de boel zoveel mogelijk probeert op te blazen en uitspraken die ook gewoon grootspraak kunnen zijn gebruikt om Joran nog negatiever neer te zetten.
Maar als het inderdaad waar is dat Joran serieus in vrouwenhandel wil doen ben ik er absoluut niet rouwig om als hij een poos in Thaise cellen mag verblijven.
Nou, gelet op het niveau van die uitzending was de Emmy totaal niet verdiend. Dus of ik daarom nu een andere mening moet krijgen over de campingzender? Niet echt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:53 schreef JohnDope het volgende:
En nu moet SBS dus respect krijgen van al die zure zelfbenoemde intellectuelen.
Wat ben jij een slechte verliezer zeg.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, gelet op het niveau van die uitzending was de Emmy totaal niet verdiend.
Het is prima dat hij onderzoekt. Maar kom dan gewoon met feiten. Het excuus dat hij geen Thais meisje naar NL wilde halen omdat dat sneu was werd door Freek prima gepareerd.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:54 schreef JohnDope het volgende:
Vrouwenhandel is het laagste van het laagste, dus het is goed dat Peter er weer boven opzit.
Misschien wel, maar ik wist niet eens dat ik genomineerd was voor een Emmy...quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:58 schreef JohnDope het volgende:
Wat ben jij een slechte verliezer zeg.
Dat ben ik met je eens. Probleem heb ik alleen met de reden dat hij heeft en de manier waarop hij het presenteert. Het lijkt er nogal sterk op dat Peter er enkel bovenop zit omdat hij Joran als personficatie van het kwaad wil presenteren. Het is zo langzaam zo ongeveer een persoonlijke hetze geworden en een manier om weer veel publiciteit te krijgen. Wat allebei de objectiviteit en nuance niet echt te goede komt. En dat is dan ook ver te zoeken in zijn presentatie wat het hele verhaal vooral nog eens dik aanzet.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:54 schreef JohnDope het volgende:
Vrouwenhandel is het laagste van het laagste, dus het is goed dat Peter er weer boven opzit.
Dat dusquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef DS4 het volgende:
Het gaat PRdV er bij Joran niet om wat hij aan feiten krijgt, maar wat hij aan beeldvorming kan doen. En dat kan gemist worden. Bewust het risico nemen dat onschuldigen jarenlang de cel indraaien vanwege kijkcijfers is natuurlijk niets minder erg dan vrouwenhandelen. Het is nl. in beide gevallen andermans leven kapot maken voor eigen gewin.
Hij hoeft ook geen Thais meisje naar Nederland te sturen, want het is allemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is prima dat hij onderzoekt. Maar kom dan gewoon met feiten. Het excuus dat hij geen Thais meisje naar NL wilde halen omdat dat sneu was werd door Freek prima gepareerd.
Joran is niet onschuldig.quote:Het gaat PRdV er bij Joran niet om wat hij aan feiten krijgt, maar wat hij aan beeldvorming kan doen. En dat kan gemist worden. Bewust het risico nemen dat onschuldigen jarenlang de cel indraaien vanwege kijkcijfers is natuurlijk niets minder erg dan vrouwenhandelen. Het is nl. in beide gevallen andermans leven kapot maken voor eigen gewin.
Vertel, wat weet jij dat de rest van de wereld niet weet?quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vertel, wat weet jij dat de rest van de wereld niet weet?
Joran is gewoon een boef die zijn straf dank zij zijn corrupte vader en diens corrupte vriendjes heeft weten te ontlopen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:06 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Probleem heb ik alleen met de reden dat hij heeft en de manier waarop hij het presenteert. Het lijkt er nogal sterk op dat Peter er enkel bovenop zit omdat hij Joran als personficatie van het kwaad wil presenteren. Het is zo langzaam zo ongeveer een persoonlijke hetze geworden en een manier om weer veel publiciteit te krijgen. Wat allebei de objectiviteit en nuance niet echt te goede komt. En dat is dan ook ver te zoeken in zijn presentatie wat het hele verhaal vooral nog eens dik aanzet.
Als het nou minder leek te gaan om een persoonlijk belang uit te vechten en hij wat minder bombastisch de feiten zou presenteren om de kijker de eigen conclusie te laten trekken zou ik hem alleen maar aanmoedigen.
In Nederland is iedereen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.quote:
Dat klopt en daarom is Peter bezig met het tegendeel te bewijzen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Nederland is iedereen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Peter... Je kent hem? Mee op school gezeten? Net als met 'Pim' en 'Theo'?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat klopt en daarom is Peter bezig met het tegendeel te bewijzen.
Heb jij bij Joran op school gezeten?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Peter... Je kent hem? Mee op school gezeten? Net als met 'Pim' en 'Theo'?
Noem ik hem ergens 'Joran' dan als ik naar hem verwijs?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Heb jij bij Joran op school gezeten?
Bijna iedereen noemt hem Joran en dan zal jij hem wel weer dhr van der Sloot noemenquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Noem ik hem ergens 'Joran' dan als ik naar hem verwijs?
Oh, het is gewoon zo. Omdat jij het zegt, dan is het helder.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:12 schreef JohnDope het volgende:
Joran is gewoon een boef die zijn straf dank zij zijn corrupte vader en diens corrupte vriendjes heeft weten te ontlopen.
Wat is duidelijk? Helemaal niets!quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:10 schreef JohnDope het volgende:
Hij hoeft ook geen Thais meisje naar Nederland te sturen, want het is allemaal duidelijk.
Je weet hoop ik dat Rommy een meermaals veroordeelde misdadiger is?quote:De Zwarte Cobra is in ieder geval met veel minder aanleiding en bewijs uitgeleverd naar Amerika waar hij 20 jaar moet zitten.
Wat heeft de VS nu weer met het rechtsysteem van Thailand te maken?quote:Dus als Joran juridisch niet wordt aangepakt, dan gaat de overheid heel veel problemen krijgen met de Zwarte Cobra zaak, maar dat is een ander topic.
Ja, jij trapt wel in de beeldvorming... Feitelijk weet niemand dat, behalve Joran zelf.quote:Joran is niet onschuldig.
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar er zijn hele bizarre dingen gebeurd aan de politiekant tijdens het onderzoek.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, het is gewoon zo. Omdat jij het zegt, dan is het helder.
Rommy is meerdere malen veroordeeld, maar hoe hij is uitgeleverd aan Amerika, is gewoon regelrechte mensenrechten schending en die zaak wordt opengebroken op het moment dat justitie zegt dat ze Joran niet gaan vervolgen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is duidelijk? Helemaal niets!
[..]
Je weet hoop ik dat Rommy een meermaals veroordeelde misdadiger is?
[..]
Wat heeft de VS nu weer met het rechtsysteem van Thailand te maken?
[..]
Ja, jij trapt wel in de beeldvorming... Feitelijk weet niemand dat, behalve Joran zelf.
En dan is Joran schuldig? In welk rechtsysteem is dat de norm?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar er zijn hele bizarre dingen gebeurd aan de politiekant tijdens het onderzoek.
Joran is zo schuldig als wat, alleen juridisch technisch kan hij nog niet veroordeeld worden mede dankzij zijn corrupte vader en diens corrupte vrienden.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dan is Joran schuldig? In welk rechtsysteem is dat de norm?
Nou nee, niet bepaaldquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen het is wel de enige zender die een Emmy heeft gewonnen.
Misschien moet je e.e.a. eerst beter op je netvlies krijgen. De opsporingsmethoden waren dubieus. Maar leuk dat jij een man als Rommy te vuur en te zwaard wil verdedigen en Joran zonder enig bewijs wil vervolgen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:19 schreef JohnDope het volgende:
Rommy is meerdere malen veroordeeld, maar hoe hij is uitgeleverd aan Amerika, is gewoon regelrechte mensenrechten schending
Leg nog een keer uit wat de Thaise opsporingsambtenaren met de VS van doen hebben?quote:en die zaak wordt opengebroken op het moment dat justitie zegt dat ze Joran niet gaan vervolgen.
Als jij onomstotelijk bewijs hebt zie ik het gaarne tegemoet.quote:
Precies! Iets met "geen bewijs"...quote:alleen juridisch technisch kan hij nog niet veroordeeld worden
We zien het vanzelf wel. Toch vreemd dat een opgeloste zaak opnieuw opgelost moet worden...quote:Overigens zijn er zondag weer nieuwe ontwikkelingen in de zaak Holloway te zien.
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij onomstotelijk bewijs hebt zie ik het gaarne tegemoet.
[..]
Precies! Iets met "geen bewijs"...
[..]
De zaak is voor de familie Holloway opgelost, want dankzij Peter kunnen ze aan het verwerkingsproces gaan beginnen, alleen nu moet de zaak nog juridisch opgelost worden.quote:We zien het vanzelf wel. Toch vreemd dat een opgeloste zaak opnieuw opgelost moet worden...
O, dus nu ben je het met mij eens dat er geen bewijs is en Joran dus voor onschuldig gehouden moet worden?quote:
Of NH loopt weldegelijk nog ergens rond, maar niemand die haar nog zoekt...quote:De zaak is voor de familie Holloway opgelost
Geen bewijs, maar wel hard straffen... Heel goed!quote:En laten we eerlijk wezen, eigenlijk is het wel leuk zo, want Joran wordt op deze manier veel harder gestraft dan wanneer hij gewoon zijn straf zou gaan uitzitten.
Het gaat om de toonzetting. Al maakt hij 40 afleveringen over Joran. Zo lang hij dat maar op de juiste manier doet.quote:En ik vind ook niet dat de zaak zo opgeblazen moet worden want als je kijkt naar de Puttense moordzaak, had Peter daar een stuk of 40 afleveringen over gemaakt en bij Joran zit hij pas op deeltje 2.
Even voor de duidelijkheid; als alle schuldigen veroordeeld zouden worden waarbij geen of te weinig bewijs is, dan zouden er meer gevangenissen dan scholen zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dus nu ben je het met mij eens dat er geen bewijs is en Joran dus voor onschuldig gehouden moet worden?
[..]
quote:Of NH loopt weldegelijk nog ergens rond, maar niemand die haar nog zoekt...
[..]
Justitie is te lui en of te corrupt om de zaak goed te onderzoeken, dus dan doet Peter het maar.quote:Geen bewijs, maar wel hard straffen... Heel goed!
[..]
Inderdaad de juiste manier.quote:Het gaat om de toonzetting. Al maakt hij 40 afleveringen over Joran. Zo lang hij dat maar op de juiste manier doet.
Gelul.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:44 schreef JohnDope het volgende:
Even voor de duidelijkheid; als alle schuldigen veroordeeld zouden worden waarbij geen of te weinig bewijs is, dan zouden er meer gevangenissen dan scholen zijn.
Waarom denk jij eigenlijk dat jij dat kan beoordelen?quote:Justitie is te lui en of te corrupt om de zaak goed te onderzoeken, dus dan doet Peter het maar.
Voorbeeldje? Brommer van een vriend van me wordt gestolen. Wordt helemaal gestript teruggevonden bij een of ander ettertje. Krijgt deze week een brief dat het tot vrijspraak is gekomen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelul.
[..]
Waarom denk jij eigenlijk dat jij dat kan beoordelen?
Hij wordt geacht onschuldig te zijn (voor de wet) dat betekent niet dat hij onschuldig is.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Nederland is iedereen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
De advocaat van Joran schrijft in de Vara gids dat zijn moeder hem heeft opgezocht in Thailand.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:32 schreef HiZ het volgende:
Je vraagt je af wat voor normen die ouders hem hebben bijgebracht.
Als het per brief is afgedaan lijkt mij het gewoon dat niet verder wordt vervolgd. Daar mag jij een mening over hebben, maar laten we de diefstal van een brommer niet op één lijn zetten met een mogelijk levensdelict.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:33 schreef HiZ het volgende:
Voorbeeldje? Brommer van een vriend van me wordt gestolen. Wordt helemaal gestript teruggevonden bij een of ander ettertje. Krijgt deze week een brief dat het tot vrijspraak is gekomen.
In hoger beroep vrijspraak, van de persoon bij wie de gestolen brommer is aangetroffen. Ga jij maar lekker door met dromen over dat die vrijspraak het gevolg is van een vlekkenloos werkend rechtsstelsel.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het per brief is afgedaan lijkt mij het gewoon dat niet verder wordt vervolgd. Daar mag jij een mening over hebben, maar laten we de diefstal van een brommer niet op één lijn zetten met een mogelijk levensdelict.
Ik begrijp niet zo goed waarom men zo valt over die villa.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:47 schreef yyentle het volgende:
[..]
De advocaat van Joran schrijft in de Vara gids dat zijn moeder hem heeft opgezocht in Thailand.
Het ging goed met hem en hij was weer aan het studeren.![]()
Is ze niet bij hem thuis geweest?
Vermoedelijk niet enne, je vraagt natuurlijk niet aan je zoon waar hij van leeft.
Dat hij geacht wordt schuldig te zijn door een riooljournalist die daar eigenbelang bij heeft en dat wordt nageblaat door het SBS-publiek dat niet zelfstandig kan denken betekent niet dat hij schuldig is.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij wordt geacht onschuldig te zijn (voor de wet) dat betekent niet dat hij onschuldig is.
Dan is het geen brief...quote:
Tsja, als alleen diefstal bij hem ten laste is gelegd... Of misschien kon hij wel aannemelijk maken dat hij de brommer te goede trouw heeft gekocht.quote:van de persoon bij wie de gestolen brommer is aangetroffen.
Waar lees jij dat ik schrijf over een vlekkenloos werkend rechtsstelsel? Natuurlijk zullen schuldigen vrijspraak kunnen krijgen.quote:Ga jij maar lekker door met dromen over dat die vrijspraak het gevolg is van een vlekkenloos werkend rechtsstelsel.
Moet je eerst wel geloven dat hij echt "studeert" in Thailand.quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom men zo valt over die villa.
Op marktplaats worden in Nederland al villa's aangeboden voor 59.000 euro laat staan hoe goedkoop het is als je daar zelf wat huurt. Ouders sponsoren kinderen vaak wanneer ze studeren, dat is geen crime.
Even voorbeeldje: http://link.marktplaats.nl/144862783
Het enige wat ik gezien heb is een jongetje die onder invloed van wiet (volgens jou net zo sterk als heroïne) vol met verhalen zit tegenover een drugsdealer waarmee hij veel geld zou kunnen verdienen en waar hij heel erg tegenop kijkt. Verder geen bewijzen, enkel aannames en beeldvorming. En dat zal nu waarschijnlijk weer niet anders zijn helaas.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Joran is zo schuldig als wat, alleen juridisch technisch kan hij nog niet veroordeeld worden mede dankzij zijn corrupte vader en diens corrupte vrienden.
Overigens zijn er zondag weer nieuwe ontwikkelingen in de zaak Holloway te zien.
Ja, dat dus.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:21 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Het enige wat ik gezien heb is een jongetje die onder invloed van wiet (volgens jou net zo sterk als heroïne) vol met verhalen zit tegenover een drugsdealer waarmee hij veel geld zou kunnen verdienen en waar hij heel erg tegenop kijkt. Verder geen bewijzen, enkel aannames en beeldvorming. En dat zal nu waarschijnlijk weer niet anders zijn helaas.
Maar laat jij maar even weten waar jij al die informatie vandaan haalt. Ook ik ben geneigd te geloven in wat jij zegt, maar na één minuut PrdV vorige keer had ik het al door. Beeldvorming en aannames, niets concreets dus. Best schrikbarend dat mensen zoals jij er zoveel informatie uit denken te kunnen halen en mensen daar ook nog eens, zonder dat daar een rechter bij komt, op veroordelen
Ja, knap he. Ipv te wachten dat er ook thaise vrouwen op het vliegtuig gezet worden richting deze kant... Nee, ik las de krantenkop vanmiddag al in een winkel: Joran zegt dat hij bluft. En op bluffen staat volgens mij geen straf.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:12 schreef marcb1974 het volgende:
Gelukkig doet die eikel het onderzoek. Weer geen duidelijk bewijs en dus kan Joran doorgaan waar hij mee bezig is.
In hoger beroep vrijgesproken; dus zonder toetsing van de feiten. Er zal waarschijnlijk een velletje uit het dossier te weinig zijn gekopiëerd of zo iets lulligs. Twee rechters hebben geoordeeld dat deze meneer een brommer had gestolen, de hogere rechter vond dat ze op een onjuiste manier tot die conclusie waren gekomen (zegt verder niks meer over of hij die brommer wel of niet heeft gestolen).quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is het geen brief...
[..]
Tsja, als alleen diefstal bij hem ten laste is gelegd... Of misschien kon hij wel aannemelijk maken dat hij de brommer te goede trouw heeft gekocht.
Ik kan er niet over oordelen, maar die rechter zal wel een reden hebben om tot vrijspraak te komen.
[..]
Waar lees jij dat ik schrijf over een vlekkenloos werkend rechtsstelsel? Natuurlijk zullen schuldigen vrijspraak kunnen krijgen.
En overigens ook onschuldigen een veroordeling.
Feit is dat niemand hier het dossier in handen heeft en dus NIEMAND zich een goed oordeel over de schuld van Joran kan vormen.
Peter R. de Vries zal gerust een en ander aan de autoriteiten hebben laten weten, maar hij is natuurlijk geen verlengstuk van de politie. Hij zoekt uit, spoort op, confronteert maar de rechterlijke macht is uiteindelijk verantwoordelijk voor eventuele verdere stappen. Inderdaad, Ik hoop ook dat hij dáár de cel in wordt gemieterd, let him rot in hell....quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef paddy het volgende:
Blijft in NWS anders zou elk topic van NWS wel ergens kunnen staan. (dat schoppen deed ik eerder ook)
Maar wel link naar MIS gezet, want daar is ook het achtergrondverhaal ooit vanuit NWS heengegaan.
Voor de rest, wat ik in dat andere topic al zei:
Ik sta er werkelijk versteld van! Niet te geloven!
hem aangeven in Thailand kan niet ofzo?
Peter R de V had daar tijdens het promoten van zijn programma al opgepakt moeten worden. Wat mij betreft ben je nu medeschuldig, mister de Vries.
En over die Joran? Ik zie hem liever daar in het gevang, dan hier.
Enige goede commentaar van Freek de Jonge, waar mogelijk nog wat in zat. Waarom geen undercover operatie met geregelde Thai? De Vries zei dat dit niet mogelijk was, en misschien is dat ook echt zo.quote:Op zondag 9 november 2008 10:20 schreef SunChaser het volgende:
Jammer dat ie niet tot aan t vliegveld is doorgegaan, laat Joran maar een Thai regelen, dan had ie nu lekker in Bankok Hilton gezeten.
Tuurlijk...quote:Op zondag 9 november 2008 03:44 schreef HiZ het volgende:
In hoger beroep vrijgesproken; dus zonder toetsing van de feiten.
Blaat.quote:Er zal waarschijnlijk een velletje uit het dossier te weinig zijn gekopiëerd of zo iets lulligs.
Twee rechters en dan één hogere rechter? Mag ik voorzichtig concluderen dat jij helemaal niets van deze zaak weet? In eerste aanleg is het 1 of 3 (waarschijnlijk 1, wellicht dat jij de griffier op een rechter vond lijken)...quote:Twee rechters hebben geoordeeld dat deze meneer een brommer had gestolen, de hogere rechter vond dat ze op een onjuiste manier tot die conclusie waren gekomen (zegt verder niks meer over of hij die brommer wel of niet heeft gestolen).
Was jij erbij dan?quote:De dief wordt geacht onschuldig te zijn, zijn schuld is immers niet bewezen. Maar hij heeft wel degelijk een brommer gestolen.
Met alle respect: waarom vertelt hij dat tegen jou en niet tegen justitie?quote:Op zondag 9 november 2008 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
Daarna heb ik met iemand gesproken die via via joran kent, en hij weet zeker dat joran het gedaan heeft (holloway vermoorden).
quote:Op zondag 9 november 2008 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
Daarna heb ik met iemand gesproken die via via joran kent, en hij weet zeker dat joran het gedaan heeft (holloway vermoorden).
Van PRdV begreep ik juist dat Joran het deed voorkomen alsof hij hiermee wilde beginnen... Waarom ook een nieuwe afnemer zoeken als je er al een hebt?quote:Op zondag 9 november 2008 10:41 schreef Gia het volgende:
Als je ziet hoe hij woont, dan kun je daar uit opmaken dat hij hier al wel even mee bezig is.
Lullen over mensenhandel is geen voorbereiding, dus uit die voorstukjes kan je dat niet halen.quote:Op zondag 9 november 2008 10:53 schreef Superheld het volgende:
In Thailand is voorbereiding van mensenhandel (waar dit toch onder valt als ik de voorstukjes mag geloven) strafbaar volgens mij, dus als het een goede aflevering is komt hij daar wel vast te zitten lijkt me....
Mensen zoeken en er voor over laten komen en uitzoeken hoe alles in zijn werk gaat met vergunningen enzo zouden er misschien wel onder geschaard kunnen worden.quote:Op zondag 9 november 2008 11:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lullen over mensenhandel is geen voorbereiding, dus uit die voorstukjes kan je dat niet halen.
Ik denk het niet, maar ik ken de regelgeving aldaar niet exact. Ik zou denken dat je dan toch echt specifieke vrouwen op de korrel moet hebben genomen.quote:Op zondag 9 november 2008 11:12 schreef Superheld het volgende:
Mensen zoeken en er voor over laten komen en uitzoeken hoe alles in zijn werk gaat met vergunningen enzo zouden er misschien wel onder geschaard kunnen worden.
Behalve dan dat het team van De Vries dan ook echt diezelfde misdaad had begaan. Niet zo handig dus.quote:Op zondag 9 november 2008 10:34 schreef SunChaser het volgende:
Natuurlijk is het ook een egoprojectje. Maar idd, er zijn toch ook Thaise undercoverpolitievrouwen? Of had hem een echte hoer laten regelen, EN afleveren. Dat meisje had je een betere toekomst kunnen geven dmv scholing enzo, of geld en Joran had echt een misdaad begaan. Nu blijft t bij woorden. De aflevering van de vrouwen, daar gaat t om
Stel nou dát Peter dit wel had geregeld...was het dan wel rechtsgeldig geweest om hem op te pakken? Want dan zou er sprake zijn van opzet en volgens mij is dat in Nederland niet geldig genoeg om hem daarvoor op te pakken.quote:Op zondag 9 november 2008 11:16 schreef SunChaser het volgende:
Joran komt er gewoon mee weg. Er is geen overdracht van geld en vrouw geweest.
In NL niet, maar wie weet is dat in Thailand wel anders.quote:Op zondag 9 november 2008 13:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Stel nou dát Peter dit wel had geregeld...was het dan wel rechtsgeldig geweest om hem op te pakken? Want dan zou er sprake zijn van opzet en volgens mij is dat in Nederland niet geldig genoeg om hem daarvoor op te pakken.
De Zwarte Cobra is voor veel minder bewijs, 20 jaar vast gezet, dus dit kan je niet te snel zeggen.quote:Op zondag 9 november 2008 11:16 schreef SunChaser het volgende:
Joran komt er gewoon mee weg. Er is geen overdracht van geld en vrouw geweest.
Als Petertje er geen mega show van wilde maken en deze zaak aan justitie had overgedragen, dan was de zaak misschien wel wat sneller gaan lopen.quote:Op zondag 9 november 2008 13:48 schreef Timmehhh het volgende:
Zit die gast nog steeds niet achter slot en grendel ?
Falende justitie weer, gelukkig hebben we Peter R de Vries, hopelijk laat justitie hem na deze uitzending niet lopen.
quote:Op zondag 9 november 2008 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van PRdV begreep ik juist dat Joran het deed voorkomen alsof hij hiermee wilde beginnen... Waarom ook een nieuwe afnemer zoeken als je er al een hebt?
quote:PETER ONTMASKERT JORAN ALS VROUWENHANDELAAR
Eerste uitzending zondag 9 november, 21.30 op SBS6
Joran van der Sloot wordt in de uitzending van aanstaande zondag 9 november ontmaskerd als vrouwenhandelaar. Uit een onthullende reportage blijkt dat de verdachte in de zaak Natalee Holloway vergevorderde plannen heeft om Thaise vrouwen in Nederlandse seksclubs te laten werken. Joran woont in Bangkok sinds de uitzending van 3 februari waarin hij zijn betrokkenheid bij de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway opbiechtte.
Joran van der Sloot
- CONTACT MET JORAN VIA POKERVRIEND -
Een paar maanden voor die spraakmakende uitzending komt Joran op een pokersite in contact met een Nederlandse gokker. Via chatgesprekken komt hij erachter dat Joran aspiraties heeft als vrouwenhandelaar. De pokervriend vindt die plannen te ver gaan en benadert de redactie van ons programma.
Gedurende anderhalve maand kunnen wij de chatsessies met Joran meelezen. Onze tipgever doet zich voor als een exploitant van een seksclub die geïnteresseerd is in goedkope prostituees uit Thailand. Joran zegt dat hij die wel voor hem kan regelen. Hij vraagt voor de meisjes 10 duizend euro per stuk. In het Nederlandse bordeel hoeven ze maar 300 dollar per maand te verdienen. Joran houdt de toekomstige prostituees voor dat ze in Nederland modellenwerk zullen doen.
- PLANNEN IN VERGEVORDERD STADIUM -
Samen met een medewerker van ons programma en een verborgen cameraploeg reist onze infiltrant af naar de Thaise hoofdstad Bangkok. Daar blijkt dat Jorans plannen om vrouwen voor de Nederlandse seksindustrie te ronselen in een vergevorderd stadium zijn.
Zondag 9 november om 21.30 uur op SBS6: Joran II
omdat hij geen bewijs heeft.quote:Op zondag 9 november 2008 10:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect: waarom vertelt hij dat tegen jou en niet tegen justitie?
Hoe weet degene dat hij ondergedoken zit? Nu acht ik Joran dom genoeg om het tegen jan en allemaal te vertellen. Zie ik wel vaker met mensen......*indert geheim* niet verder vertellen hoorquote:
Hoe "weet" hij het dan? En wat "weet" hij dan?quote:
Hij kent joran al lang, daarop baseert hij het.quote:Op zondag 9 november 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe "weet" hij het dan? En wat "weet" hij dan?
Als hij echt in die business bezig was, denk ik dat hij zijn "studentenwoning" op Thailand, waar zijn ouders natuurlijk helemaal niet van op de hoogte waren, inmiddels wel heeft verlaten.quote:Op zondag 9 november 2008 11:29 schreef SunChaser het volgende:
Vraag me af of Joran nog wel in Thailand is.
O, dus hij weet niets, maar vindt Joran een vreemde snuiter en denkt daarom dat hij NH heeft vermoord.quote:Op zondag 9 november 2008 18:16 schreef kanovinnie het volgende:
Hij kent joran al lang, daarop baseert hij het.
Dan moet de Zwarte Cobra helemaal vrij gaan komenquote:Op zondag 9 november 2008 18:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Die komt echt niet vast te zitten hoor.
Hmm ja daar hadden ze ook niet echt bewijzen toch?quote:Op zondag 9 november 2008 18:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet de Zwarte Cobra helemaal vrij gaan komen
"quote:Op zondag 9 november 2008 18:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Die komt echt niet vast te zitten hoor.
Wat heb jij toch met Rommy? Ben jij familie ofzo dat jij zijn lot zo aantrekt?quote:Op zondag 9 november 2008 18:50 schreef JohnDope het volgende:
Dan moet de Zwarte Cobra helemaal vrij gaan komen
We kunnen niet met 2 maten gaan meten in dit land, want dan is het eind zoek.quote:Op zondag 9 november 2008 18:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met Rommy? Ben jij familie ofzo dat jij zijn lot zo aantrekt?
Aldus agter.... Straight outta Disneyland.quote:Op zondag 9 november 2008 19:02 schreef agter het volgende:
En toch zit er luchtje aan de zaak...
De Nederlandse wet zit nu eenmaal zo in elkaar dat je pas schuldig bent als je veroordeeld bent door een rechter. En voor de zaak Natalee is Joran niet veroordeeld, en dus moeten we ervan uitgaan dat hij onschuldig is. Het tegendeel is niet bewezen.
Gelukkig hebben we hier geen volktribunalen...quote:Op zondag 9 november 2008 19:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Aldus agter.... Straight from Disneyland.
Hebben we ook niet nodig.quote:Op zondag 9 november 2008 19:04 schreef agter het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier geen volktribunalen...
Wat heeft die zaak van Rommy met Nederland te maken? Misschien dat jij het niet weet, maar uitgeleverd door Spanje en veroordeeld in de VS.quote:Op zondag 9 november 2008 19:01 schreef JohnDope het volgende:
We kunnen niet met 2 maten gaan meten in dit land, want dan is het eind zoek.
Televisiemakers doen alles voor de kijkcijfers en iedereen die op televisie komt is "mediageil", verschil is alleen dat de Vries ook echt wat doet voor de mensheid.quote:Op zondag 9 november 2008 19:22 schreef sizzler het volgende:
Alles voor de kijkcijfers. De Vries denkt weer lekker te kunnen scoren met deze wereldschokkende onthulling...
Nederland had die uitlevering aan Amerika kunnen tegen houden.quote:Op zondag 9 november 2008 19:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft die zaak van Rommy met Nederland te maken? Misschien dat jij het niet weet, maar uitgeleverd door Spanje en veroordeeld in de VS.
Verschil is alleen dat De Vries zijn laatste hoogtepunt verder wil uitmelken. Of uit frustratie handelt omdat zijn programma de vorige keer te weinig opleverde voor een veroordeling. Hoe dan ook: Joran is een loser en Peter R. zou zich bezig moeten houden met écht maatschappelijk relevante issues.quote:Op zondag 9 november 2008 19:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Televisiemakers doen alles voor de kijkcijfers en iedereen die op televisie komt is "mediageil", verschil is alleen dat de Vries ook echt wat doet voor de mensheid.
Het is niet alleen zijn frustratie, maar ook dat van de kijker, want Joran heeft ons allemaal keihard belazerd. En dit is ook een maatschappelijk relevante issue.quote:Op zondag 9 november 2008 20:02 schreef sizzler het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat De Vries zijn laatste hoogtepunt verder wil uitmelken. Of uit frustratie handelt omdat zijn programma de vorige keer te weinig opleverde voor een veroordeling. Hoe dan ook: Joran is een loser en Peter R. zou zich bezig moeten houden met écht maatschappelijk relevante issues.
quote:Op zondag 9 november 2008 20:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
want Joran heeft ons allemaal keihard belazerd.
Ik voel me meer belazerd door de Vries eerlijk gezegd. Met veel poeha je programma aankondigen en vervolgens zijn we nu nog geen steek verder. Enkel Peter zelf. En dat zal nu niet anders zijn.quote:Op zondag 9 november 2008 20:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet alleen zijn frustratie, maar ook dat van de kijker, want Joran heeft ons allemaal keihard belazerd. En dit is ook een maatschappelijk relevante issue.
Die zaak is hij allang vergeten, joh. Die heeft hem immers al een emmy opgeleverd. Het is nu Joran-zwart-maken-tijd. Schuldig, onschuldig, dat maakt niemand meer wat uit. Want Joran moet dood, en SBS wil kijkcijfersquote:Op zondag 9 november 2008 20:50 schreef SCH het volgende:
Gaat hij nou vanavond aantonen dat Joran een probleem in zijn hoofd heeft? Is dat zijn missie? Want het spijt me voor hem, maar ik had zelf ook al bedacht dat Joran niet helemaal spoort. Goed van me he
Of wil hij echt iets oplossen in de zaak Hollloway?
Wel hoor want bijvoorbeeld John van den Heuvel had laatst ook een doorsnee loverboy te pakken genomen.quote:Op zondag 9 november 2008 21:06 schreef BB-boy het volgende:
Als het over een andere Nederlander ging die zich in Thailand met vrouwenhandel bezighield had je niemand gehoord.
Peter rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr in elk geval nietquote:Op zondag 9 november 2008 21:06 schreef BB-boy het volgende:
Als het over een andere Nederlander ging die zich in Thailand met vrouwenhandel bezighield had je niemand gehoord.
Bedoel je op FOK!?quote:Op zondag 9 november 2008 21:06 schreef BB-boy het volgende:
Je weet hoop ik dat bij zo'n beslissing hele andere normen gelden als bij de vraag of je iemand wel of niet gaat vervolgen/veroordelen?quote:Op zondag 9 november 2008 19:42 schreef JohnDope het volgende:
Nederland had die uitlevering aan Amerika kunnen tegen houden.
Ik doelde vooral op SCH en Tarabass.quote:Op zondag 9 november 2008 21:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Bedoel je op FOK!?
Algemeen hoor je zoiets dan inderdaad niet met naam en toenaam, maar er valt genoeg over te lezen, denk ik.
Als Nederland wat had ondernomen dan had de zwarte cobra nooit naar de VS gegaan.quote:Op zondag 9 november 2008 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet hoop ik dat bij zo'n beslissing hele andere normen gelden als bij de vraag of je iemand wel of niet gaat vervolgen/veroordelen?
Dan had Peter er geen uitzending aan gewijd bedoel je.quote:Op zondag 9 november 2008 21:06 schreef BB-boy het volgende:
Ik probeer jou dus duidelijk te maken dat je hier appels met peren aan het vergelijken bent...quote:Op zondag 9 november 2008 21:24 schreef JohnDope het volgende:
Als Nederland wat had ondernomen dan had de zwarte cobra nooit naar de VS gegaan.
En waarom denk je dat? De Vries heeft zoveel van dit soort zaken behandelt.quote:Op zondag 9 november 2008 21:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan had Peter er geen uitzending aan gewijd bedoel je.
Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar het materiaal, maar dit is precies waar ik voor vreesde.quote:Op zondag 9 november 2008 21:38 schreef Stali het volgende:
Verdomme...
Nu zit ik toch te kijken naar die ijdele DAdrogisterijkop.
Herhaling, herhaling...
Dat doe je toch echt zelf. Ik hoor wel hoe erg het tegenviel en wat voor nonsens er nu weer naar boven komenquote:Op zondag 9 november 2008 21:38 schreef Stali het volgende:
Verdomme...
Nu zit ik toch te kijken naar die ijdele DAdrogisterijkop.
Herhaling, herhaling...
En in het laatste kwartier krijgen we wel nieuws en dat wordt onderbroken door drie reclameblokken.quote:Op zondag 9 november 2008 21:41 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar het materiaal, maar dit is precies waar ik voor vreesde.
Herhaling, herhaling...
Afgewisseld met borstklopperij. Oh, maar dat is ook niets nieuws.
Ow nog maar 5 reclameblokken te gaan tot het einde.quote:Op zondag 9 november 2008 21:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, we gaan zo naar de hoeren
Nu reclame
Nou de vorige keer had ik ook heel wat verwacht, pfff de hele tijd een beetje Joran Joran waarom heb je het gedaan Joran gelul...quote:Op zondag 9 november 2008 21:59 schreef agter het volgende:
Tot nu toe vind ik de uitzending van Peter R een beetje tegenvallen...
Maar misschien komt het nog?
quote:Op zondag 9 november 2008 22:00 schreef SunChaser het volgende:
Het wordt tijd dat De Vries Joran met bewijzen achter de tralies krijgt of hem gewoon met rust laat
Het wordt tijd dat Joran Peter achter de tralies krijgt wegens smaad. Dat zou ik echt vet vinden, wat niet weg neemt dat ook ik die Joran een mongool vind met zijn praatjes.quote:Op zondag 9 november 2008 22:00 schreef SunChaser het volgende:
Het word tijd dat De Vries of Joran achter de tralies krijgt of hem gewoon met rust laat
quote:Op zondag 9 november 2008 22:00 schreef SunChaser het volgende:
Het word tijd dat De Vries of Joran achter de tralies krijgt of hem gewoon met rust laat
Omg, jij lijdt net zoals de justitie aan tunnelvisie. Je zal en moet je gelijk halen. Ook al is daar helemaal geen reden voor.quote:Op zondag 9 november 2008 21:54 schreef JohnDope het volgende:
Ok dan, de experts hebben gesproken, dus al die Joran-knuffelaars (en dan met name op Fok) zijn in 1 keer uitgeluld!
Als iemand drie keer tegen jou zegt dat het gras blauw is, ga je dat dan ook gelovenquote:Op zondag 9 november 2008 22:08 schreef JohnDope het volgende:
Top dit mensen, zoals ik al vaak heb gezegd, zijn vader is er gewoon bij betrokken.
Jij bent echt een smeerlap.quote:Op zondag 9 november 2008 22:05 schreef SunChaser het volgende:
Pffff, labiel breezersletje als getuige
Heeft ie d'r gedumpt, loopt ze naar Peter R. En die wil ook al niet neuken. Behalve als ze haar verhaal op camera vertelt.quote:Op zondag 9 november 2008 22:05 schreef SunChaser het volgende:
Pffff, labiel breezersletje als getuige
quote:Op zondag 9 november 2008 22:26 schreef PiraatPiet het volgende:
Steve Stifler haha American Pie op dat kaartje
Naatuurlijkquote:Op zondag 9 november 2008 22:25 schreef dronkeykong het volgende:
Joran is de nederlandse taal niet echt machtig...of is dit MSN taal
Wie verdedigt die malloot dan?quote:Op zondag 9 november 2008 22:32 schreef JohnDope het volgende:
Die Joran is echt een sickfuck. En die mensen die Joran nogsteeds verdedigen zijn ook erg afschuwelijk.
Iddquote:Op zondag 9 november 2008 22:32 schreef JohnDope het volgende:
Die Joran is echt een sickfuck. En die mensen die Joran nogsteeds verdedigen zijn ook erg afschuwelijk.
SCH is een soort Freek de Jonge, maar dan op Fokquote:Op zondag 9 november 2008 22:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie verdedigt die malloot dan?
Ik vind hem wel een beetje op jou lijken eigenlijk.
Treffend, net zo'n autist.quote:Op zondag 9 november 2008 22:33 schreef SCH het volgende:
Ik vind hem wel een beetje op jou lijken eigenlijk.
Er verdedigd hier niemand Joran. Hier wordt enkel de Nederlandse rechtstaat verdedigd. En in die rechtstaat dien je schuldig bevonden te worden door een rechter, en niet door aannames of een journalist. Alles daarvoor heet smaad, volgens die door jou afgewezen rechtstaat dan. Eigen rechter spelen kunnen we allemaalquote:Op zondag 9 november 2008 22:32 schreef JohnDope het volgende:
Die Joran is echt een sickfuck. En die mensen die Joran nogsteeds verdedigen en of de boel proberen te bagatelliseren zijn ook erg afschuwelijk.
Met alle respect, maar het zijn de autisten die de Joran-kwestie lopen te verdedigen en te bagatelliseren.quote:
Dit is er dus eentje Xenomaniacquote:Op zondag 9 november 2008 22:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gewoon een jonge entrepreneur, niets mis mee..
Aan spieren.quote:
Belangrijke informatie ja. Maar hij moet zijn programma ergens mee vullen he.quote:
Het feit dat je deze opmerking maakt geeft alleen maar aan wie de echte autist is hoor....quote:
7 miljoen mensen kijken naar de uitzending, zij kent Joran persoonlijk en kijkt niet... maar ziet het later op tv of... eh ziet later de uitzending. Right, weg geloofwaardigheid.quote:Op zondag 9 november 2008 22:13 schreef SunChaser het volgende:
[..]
\
Jij vind Celeste een betrouwbare getuige![]()
Het kost i.v.m. de huizenprijzen in bv. Nederland echt geen drol.quote:
Met 1 seconde extra informatie vul je niks op.quote:Op zondag 9 november 2008 22:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Belangrijke informatie ja. Maar hij moet zijn programma ergens mee vullen he.
Ik moet mijn eerdere mening herzien. Joran is een crimineeltje van niets en dit gaat nergens over.quote:Op zondag 9 november 2008 22:45 schreef henkway het volgende:
Toch een lul hoor dattie overal intuint
Zeker wel, vergeleken met deze uitzending is een hologram gebruiken natuurlijk kinderspel, zoals CNN dinsdag deed.quote:Op zondag 9 november 2008 22:44 schreef dronkeykong het volgende:
w00t...vet gemaakt...PRdV in Hilversum en beveiliger in Bangkok! En dat samen in beeld
Wat moet die dude in Nederland. Hij wordt overal herkend en kan niet normaal over straat. En daar ie zich ook niet met zulke zaakjes bezig houden hèquote:Op zondag 9 november 2008 22:47 schreef henkway het volgende:
Die Joran heeft zijn thuisland gevonden die komt net meer naar Nederland vrijwillig
Zoveel is wel zeker inderdaad.quote:Op zondag 9 november 2008 22:45 schreef henkway het volgende:
Toch een lul hoor dattie overal intuint
It's all about the money, wat blijft die nog lang aan de telefoon. Meneer de Vriesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |