abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:51:02 #251
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050462
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
De huidige verslavingsproblematiek lossen wij inderdaad niet op met meer wetten en politieoptreden. Daarvoor moet de cultuur veranderd worden. Het zijn niet sociaal-economische, maar culturele problemen die leiden tot excessief drugsgebruik. De mentaliteit moet veranderd worden. Dat kan echter alleen als het aanbod afneemt. Aanbod creëert zijn eigen vraag, de vraag komt voort uit een bepaalde mentaliteit en uiteindelijk verslaving.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63050470
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Steeven het volgende:

[..]
Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
De wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:54:44 #253
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63050527
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef Scaurus het volgende:
De huidige verslavingsproblematiek lossen wij inderdaad niet op met meer wetten en politieoptreden. Daarvoor moet de cultuur veranderd worden. Het zijn niet sociaal-economische, maar culturele problemen die leiden tot excessief drugsgebruik. De mentaliteit moet veranderd worden. Dat kan echter alleen als het aanbod afneemt. Aanbod creëert zijn eigen vraag, de vraag komt voort uit een bepaalde mentaliteit en uiteindelijk verslaving.
Heel veel drugsgebruik is, naast ontspanning (wat m.i. cultureel is), ook geboren uit economische nood of malaise. Dat zie je vanaf de lijmsnuivende kindertjes in Zuid-Amerikaanse sloppenwijken, tot aan de spiritus drinkende alcoholisten in Nederland. Veel van zulke verslaafden zijn werkloos, dakloos of iets dergelijks. Als er grote verpauperde wijken zijn, dan zul je altijd drugsgebruik hebben om even aan de ellende van alledag te ontsnappen. In Nederland speelt dat (hopelijk) minder, althans wel voor wietgebruik, maar de heroïneverslaafden kennen eenzelfde problematiek.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:55:20 #254
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050543
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben.
Wat lekker is, is niet altijd goed. Het hedonistische leven is niet altijd het goede leven. Een voorbeeld van iemand die meth zo lekker vond dat hij zijn leven erdoor vernietigd zag:

En nee, meth gebruikers zijn niet de figuren die sowieso al in de goot belanden. Er zijn genoeg scholieren en studenten wier leven kapot gemaakt is door deze uiterst gevaarlijke drug.
pi_63050556
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat lekker is, is niet altijd goed. Het hedonistische leven is niet altijd het goede leven. Een voorbeeld van iemand die meth zo lekker vond dat hij zijn leven erdoor vernietigd zag:

[ afbeelding ]

En nee, meth gebruikers zijn niet de figuren die sowieso al in de goot belanden. Er zijn genoeg scholieren en studenten wier leven kapot gemaakt is door deze uiterst gevaarlijke drug.
Meth wordt ook gewoon als medicijn verkocht voor ADHD-ers. Het merk heet dan alleen geen Meth, maar het is wel Meth.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:56:08 #256
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050559
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dat verband zie ik niet zo. Als ik wiet wil scoren ga ik echt niet met coke naar huis omdat de wiet op is. Een verband waar ik me wel zorgen om maak is de kwaliteit van de drugs. Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
Jij misschien niet. Er zijn alleen massa's makkelijk beïnvloedbare mensen die wel zullen zwichten. Zo'n dealer pusht natuurlijk ook een beetje want die ziet een nieuwe potentiële vaste klant.
Bv een een groepje jongeren besluit om eens wiet te proberen, ze verheugen zichzelf er helemaal op en dan blijkt dat er geen wiet is.... De dealer gebruikt dan zijn verkoop technieken om ze toch wat anders mee te geven. En die jongeren nemen dat vaak wel aan want ze verheugde zichzelf enorm op een leuke avond.

Edit: Een topic over coffeeshops en ik zie plaatjes van meth gebruikers
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:56:13 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050563
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het recht op zelfbeschikking. Het recht om te doen met mijn lichaam wat ik wil, zolang ik de ander niet schaadt.

Betekent dat iets?
Nee, je bent een schaap, je mag niet denken!

Four legs good, two legs bad!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:57:19 #258
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050584
Er zijn genoeg mensen die gehersenspoelt en kapotgemaakt worden uit de naam van het geloof...

Zucht...

Aan alles kleeft een slechte kant, jammer dat mensen het alleen maar selectief willen inzien als het hun uitkomt!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:58:20 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050601
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Onzin, het THC gehalte was in 2005 inderdaad sterker, maar is ondertussen alweer flink aan het zakken naar zijn oude niveau.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63050626
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Onzin, het THC gehalte was in 2005 inderdaad sterker, maar is ondertussen alweer flink aan het zakken naar zijn oude niveau.
Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:00:31 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050634
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Ik 'geloof', met nadruk op de aanhalingstekens, liever de wetenschappelijke onderzoeken.
pi_63050642
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omfg, wat is dit een onzin. En dan denk je anderen de les te kunnen lezen. Kom je zelf met deze opmerking op de proppen
pi_63050645
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik 'geloof', met nadruk op de aanhalingstekens, liever de wetenschappelijke onderzoeken.
Wetenschappelijke onderzoeken zullen hetzelfde aantonen wat ik zeg.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:01:36 #264
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050652
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vroeger enigszins, met dat wiet een hoger THC gehalte had, nu niet meer.
pi_63050657
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Omfg, wat is dit een onzin. En dan denk je anderen de les te kunnen lezen. Kom je zelf met deze opmerking op de proppen
Het is wel zo, want je moet wiet van tegenwoordig zien als een bodybuilder die maximaal aan de anabolen zit.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:01:44 #266
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050658
quote:

[..]

Ja onderzoeken van een paar jaar geleden.........
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:02:14 #267
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63050663
quote:

[..]

Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Nou, dan ben ik een heroine junk

Complete BS.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63050680
quote:

[..]

Ja omdat een iemand het zegt moet het zeker zo zijn. Ik heb een kring mensen om me heen waarvan er enkelen dagelijks wiet roken, zij geven toe dat het sterker is geworden, maar net zo sterk als heroïne is natuurlijk de grootste onzin. En dan nog, sterker betekent niet per se slechter. Om een vergelijking te maken met XTC: een blauwe Mitsubishi is immers ook beter dan de rest, omdat er meer MDMA in zit dan in andere pillen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63050686
Oh ja, sluiten gaat vast helpen. Snappen mensen dan niet dat als je iets verbied, het alleen maar erger word, en niet meer te controleren is ?
I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go!
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:04:24 #270
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050701
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:57 schreef maniack28 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die gehersenspoelt en kapotgemaakt worden uit de naam van het geloof...

Zucht...

Aan alles kleeft een slechte kant, jammer dat mensen het alleen maar selectief willen inzien als het hun uitkomt!
Zeker. Gematigdheid is een waardevolle deugd, ook bij geloof. Je moet proberen de gulden middenweg te bewandelen in als je bijvoorbeeld alcohol drinkt. Geheelonthouding is niet nodig, excessief drinken is juist zeer slecht voor. Sommige dingen dienen echter altijd vermeden te worden wil je een gezond en gelukkig leven leiden waarin je talenten kunnen floreren. Harddrugs is daar een van.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:05:29 #271
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050723
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:56 schreef JohnDope het volgende:
Meth wordt ook gewoon als medicijn verkocht voor ADHD-ers. Het merk heet dan alleen geen Meth, maar het is wel Meth.
Dan vraag ik mij af waarom mijn neefje met ADHD nog niet compulsief zijn eigen gezicht openkrabt.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:05:57 #272
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63050732
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:03 schreef Chloe- het volgende:
Oh ja, sluiten gaat vast helpen. Snappen mensen dan niet dat als je iets verbied, het alleen maar erger word, en niet meer te controleren is ?
[Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]Joaah, moar den kejje moard auwk wel goan leujgellesseereh![/Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]
pi_63050759
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:05 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af waarom mijn neefje met ADHD nog niet compulsief zijn eigen gezicht openkrabt.
Omdat jouw neefje de dosis niet overschrijdt en dat doen die youtube Meth-heads wel.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:08:05 #274
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050766
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

[Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]Joaah, moar den kejje moard auwk wel goan leujgellesseereh![/Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]
?
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:11:06 #275
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050819
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Zeker. Gematigdheid is een waardevolle deugd, ook bij geloof. Je moet proberen de gulden middenweg te bewandelen in als je bijvoorbeeld alcohol drinkt. Geheelonthouding is niet nodig, excessief drinken is juist zeer slecht voor. Sommige dingen dienen echter altijd vermeden te worden wil je een gezond en gelukkig leven leiden waarin je talenten kunnen floreren. Harddrugs is daar een van.
Jouw mening.. mijn mening is dat je geloof moet mijden om een gelukkig leven te leiden. Geloof is een van de laatste vormen van pure dictatuur... dus verbieden?

Ik kan zelf wel beslissen hoe ik mijn leven gelukkig leidt, daar heb ik geen gristenhonden voor nodig
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:11:51 #276
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63050837
quote:

[..]

Desoxyn is de variant van methampethamine dat als medicijn op de markt is. Ook als medicijn is dit niet ongevaarlijk vanwege de grote verslavingspotentie. Het kan echter zijn dat jouw neefje een ander medicijn krijgt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63050849
quote:

[..]

Ik ben van mening dat ik zelf mag bepalen wat ik in mijn lichaam stop. Als ik recreatief harddrugs wil gebruiken, dan moet dat kunnen. Herrieschoppers mogen, of moeten, aangepakt worden, maar er zijn ook zat mensen die er wel verantwoord mee om kunnen gaan. Die mensen weten ook dat je niet aan heroine of meth moet zitten, wat dus de echte harddrugs zijn.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:17:31 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63050942
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jaja, de standaard propaganda. Dit soort propaganda ging ook de ronde over cannabis, nou je weet zelf hoe waar dat is.

En al die mensen die zijn doodgegaan vanwege suiker, topsport, eten en andere drugs die toevallig niet op de opiumlijst staan hoor je niemand over.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:20:44 #279
pi_63050993
quote:

[..]

De meeste meth-gebruikers doen dat ook niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:21:51 #280
pi_63051010
quote:

[..]

Het is wel zo, want je moet wiet van tegenwoordig zien als een bodybuilder die maximaal aan de anabolen zit.
Is alleen maar goed, hoef ik niet aan de heroïne. Ieder nadeel hep ze voordeel.
pi_63051068
quote:

[..]

Wiet -> BodyBuilder -> Heroïne

Ik weet niet waar je heen wilt, maar ik heb zelf aardig wat geblowd. Ik ben daar van de één op de andere dag mee gestopt omdat ik het niet meer leuk vond, en dat zie ik een HJ niet zo snel doen. Daarbij ben ik het met je eens dat de wiet steeds sterker is geworden, maar dat komt vaak door de toevoegingen die de wiet niet meer die wiet laten. Maar geef dan ajb niet de wiet en de THC de schuld, en steek je hand eens in eigen boezem.
pi_63051255
Ik houd eigenlijk niet van coffeeshops, en ik erger me er wel eens aan dat sommige coffeeshops louche figuren aantrekken. Ik heb nooit drugs gebruikt en zou dat ook niet snel doen.

Maar dat is echter mijn persoonlijke mening. Als andere mensen marihuana en aanverwante producten willen gebruiken, moet daar zeker een mogelijkheid voor zijn.

Laten we wel wezen, ik denk dat de overlast van coffeeshops kleiner is dan de overlast van alcoholgebruik en sigaretten voor mensen die niet roken.

Persoonlijk heb ik bij mijn weten nog nooit last gehad van een softdrugsgebruiker, terwijl ik regelmatig last heb van mensen die roken.

De coffeeshops zijn volgens mij een goede manier om softdrugs in goede banen te leiden.

Wel zou het een idee zijn het aantal coffeeshops per vierkante kilometer bijv. wettelijk gezien te beperken. Zo vind ik het bijv. slecht voor het stadsbeeld en ook irritant dat je in Amsterdam in sommige straten 20 coffeeshops hebt.

Ook vind ik dat de overheid zich eventueel bezig zou kunnen houden met kweek van wiet, of de legalisering van de aanlevering ervan zodat er meer belasting op geheven kan worden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63051313
quote:

[..]

Wat een belachelijk betuttelend antiliberaal standpunt. Jij denkt te kunnen bepalen wat het beste is voor een ander.

De grootste verslavingsproblematiek in dit land bestaat uit twee dingen: A. Dankzij het verbod is heroine zo duur dat er mensen heel veel geld verdienen aan het verslaafd maken van anderen. Heroine tegen normale marktprijzen leidt niet tot criminaliteit en dakloosheid en creeert een situatie waarin mensen kunnen afkicken.
B. Als de dealer maar beursgenoteerd is en de pusher maar BTW afdraagt mag je iedereen verslaafd maken. Van alcohol tot Seresta's tot Retalin. Honderdduizendenden zijn afhankelijk, en we betalen er met zijn allen voor. Niks lichter, niks minder schadelijk maar wel gepatenteerd of geoligopoliseerd.

En Oh ja, als je toch zo tegen drugs bent. Ga dan even je muziekcollectie en je boekenkast langs en mik alles weg wat door drugsgebruikers gemaakt is. Je wilt natuurlijk niet achteraf genieten van de vruchten van de geestverruiming die je zo verafschuwt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:44:31 #284
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63051392
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:36 schreef JohnDDD het volgende:
Zo vind ik het bijv. slecht voor het stadsbeeld en ook irritant dat je in Amsterdam in sommige straten 20 coffeeshops hebt.
Ik niet. Deze buurt heeft misschien wel de hoogste shop-dichtheid van de stad, maar er is er maar 1 die echt goed is.

We moeten veel volume draaien om mij van lekkere wiet te voorzien.
pi_63051478
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

en daarbij: een stijging van het THC gehalte zou reden te meer moeten zijn om wiet te legaliseren en te reguleren als elk ander product. Gewoon een etiket erop met de sterkte zodat je weet wat je koopt, net als met alcohol. Ik bedoel denk je is in dat het biertje wat je in de supermarkt koopt elk jaar ongemerkt een procentje sterker zou worden - zouden we allemaal korsakov krijgen..
pi_63051533
Wat een idioten.
- net of het verbod nu wel ineens te handhaven is
- net of alle voordelen van het gedoogbeleid nu weg zijn.
- waaruit blijkt dat een verbod de problemen verminderd?

Het CDA is nooit voor geweest en probeert nu ze denken dat de publieke opinie voor is het gedoogbeleid af te schaffen. Maak er maar een verkiezingsthema van straks. op naar de nul zetels.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:55:57 #287
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63051583
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:49 schreef sepulep het volgende:

[..]

en daarbij: een stijging van het THC gehalte zou reden te meer moeten zijn om wiet te legaliseren en te reguleren als elk ander product. Gewoon een etiket erop met de sterkte zodat je weet wat je koopt, net als met alcohol. Ik bedoel denk je is in dat het biertje wat je in de supermarkt koopt elk jaar ongemerkt een procentje sterker zou worden - zouden we allemaal korsakov krijgen..
1 verschil: bij alcohol maakt de mate van verdunning iets uit qua schade aan het lichaam. Bij wiet maakt dat geen flikker uit. Je krijgt binnen wat je binnen krijgt.
pi_63051589
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:36 schreef JohnDDD het volgende:
Ik houd eigenlijk niet van coffeeshops, en ik erger me er wel eens aan dat sommige coffeeshops louche figuren aantrekken. Ik heb nooit drugs gebruikt en zou dat ook niet snel doen.

Maar dat is echter mijn persoonlijke mening. Als andere mensen marihuana en aanverwante producten willen gebruiken, moet daar zeker een mogelijkheid voor zijn.

Laten we wel wezen, ik denk dat de overlast van coffeeshops kleiner is dan de overlast van alcoholgebruik en sigaretten voor mensen die niet roken.

Persoonlijk heb ik bij mijn weten nog nooit last gehad van een softdrugsgebruiker, terwijl ik regelmatig last heb van mensen die roken.

De coffeeshops zijn volgens mij een goede manier om softdrugs in goede banen te leiden.

Wel zou het een idee zijn het aantal coffeeshops per vierkante kilometer bijv. wettelijk gezien te beperken. Zo vind ik het bijv. slecht voor het stadsbeeld en ook irritant dat je in Amsterdam in sommige straten 20 coffeeshops hebt.

Ook vind ik dat de overheid zich eventueel bezig zou kunnen houden met kweek van wiet, of de legalisering van de aanlevering ervan zodat er meer belasting op geheven kan worden.
helemaal mee eens.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:01:21 #290
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63051682
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een belachelijk betuttelend antiliberaal standpunt. Jij denkt te kunnen bepalen wat het beste is voor een ander.
Noem mij dan maar antiliberaal. Ik hekel het liberale adagium 'doe maar waar je zin in hebt, zolang je mij maar niet lastig valt'. Dat getuigt van een enorme onverschilligheid over hoe andere mensen hun leven inrichten. Tevens getuigt het van een extreem individualisme, een atomaire opvatting van de mens.

Het liberale mensbeeld is dood. De moderne mens is niet het vrije, autonome wezen dat de liberale filosofen voor ogen hadden. Integendeel: hij is juist gebonden aan krachten die in wezen grillig en destructief zijn. Door te denken dat de mens volledig vrij en zelfstandig is in zijn keuze voor zoiets als harddrugs (en dat de keuze dus volledig aan hemzelf overgelaten moet worden), worden de sluizen geopend voor krachten die de mens juist zijn vrijheid en zelfstandigheid afnemen. Verslaving is zo'n kracht.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:06:22 #291
52233 naaktslak
☼☼&#97
pi_63051768
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat een idioten.
- net of het verbod nu wel ineens te handhaven is
- net of alle voordelen van het gedoogbeleid nu weg zijn.
- waaruit blijkt dat een verbod de problemen verminderd?

Het CDA is nooit voor geweest en probeert nu ze denken dat de publieke opinie voor is het gedoogbeleid af te schaffen. Maak er maar een verkiezingsthema van straks. op naar de nul zetels.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom CDA nu zoveel zetels heeft. Of is alleen mijn omgeving tegen deze mafkezen? Kan het zijn dat jongeren te weinig stemmen en daarom alle stemmen naar de grootste partij gaan?
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:17:20 #292
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051940
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Noem mij dan maar antiliberaal. Ik hekel het liberale adagium 'doe maar waar je zin in hebt, zolang je mij maar niet lastig valt'. Dat getuigt van een enorme onverschilligheid over hoe andere mensen hun leven inrichten. Tevens getuigt het van een extreem individualisme, een atomaire opvatting van de mens.
Een belachelijke karikatuurschets. Als er hier iemand onverschillig genoemd moet worden, dan ben jij het. Jij bent immers zo onverschillig voor persoonlijke wil, drijfveren en verantwoordelijkheden van je medemens, dat jij je eigen wil aan de ander wil opleggen. Je vernietigt sowieso al de "vrijheid en zelfstandigheid" omdat jij bang bent dat anderen die mogelijk wel eens door drugs zouden kunnen vernietigen. Iets dat overigens in de praktijk nogal mee blijkt te vallen. Opportunisme is het en niet meer dan dat. Zowel pragmatisch als moreel niet te verdedigen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:18:25 #293
3185 Adelante
To let it go now
pi_63051953
quote:
'Op naar de nul coffeeshops'
Uitgegeven: 8 november 2008 07:40
Laatst gewijzigd: 8 november 2008 12:42

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.
ANP

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.

Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Partijcongres

Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt.

Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Onvrede

Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

Timmermans

PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) voelt niets voor een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals CDA-leider Pieter van Geel voorstelt.

De bewindsman erkent dat er problemen zijn rondom het gedoogbeleid van softdrugs. Hij wees erop dat hij zelf uit de grensstreek komt. Maar er zijn volgens hem ook grote voordelen op het gebied van de volksgezondheid en beheersing van criminaliteit.

Dat heeft Timmermans zaterdag gezegd in het radioprogramma Tros Kamerbreed in reactie op het pleidooi dat zijn coalitiegenoot CDA houdt tijdens het CDA-congres.

De PvdA-bewindsman zei ook dat hij zich niet "verkrampt" verzet tegen een aanpassing van beleid als het beter kan, zelfs als dat een aanpassing vergt van het regeerakkoord tussen CDA, PvdA en ChristenUnie. Maar hij benadrukte dat het dan wel een genuanceerd verhaal moet zijn.

PvdA

De PvdA is tegen een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals fractievoorzitter Pieter van Geel van het CDA voorstelt.

Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester zei zaterdag in een reactie boos te zijn dat coalitiegenoot CDA nu "wel heel stoer" roept het gedoogbeleid te willen beëindigen, maar niks doet om problemen rond softdrugs op te lossen.

Problemen

Volgens Bouwmeester verdwijnen de problemen op gebied van criminaliteit en volksgezondheid niet met het sluiten van de coffeeshops.

"Wij zijn voor reguleren en tegen verbieden, omdat je met reguleren voorwaarden kan stellen en beter kan controleren."

Ballin

Zo zei Bouwmeester dat ze bij CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie nul op rekest kreeg, toen ze een voorstel deed voor overleg met buurlanden België en Duitsland over drugstoerisme en andere grensoverschrijdende overlast.

"Een soortgelijk overleg over een gezamenlijke aanpak van terrorisme kan wel, maar hierover niet. Dat stoort me enorm, want ook met verbieden blijven de problemen bestaan."
De PVDA lijkt het beter te begrijpen .
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63051963
quote:
Het liberale mensbeeld is dood. De moderne mens is niet het vrije, autonome wezen dat de liberale filosofen voor ogen hadden. Integendeel: hij is juist gebonden aan krachten die in wezen grillig en destructief zijn. Door te denken dat de mens volledig vrij en zelfstandig is in zijn keuze voor zoiets als harddrugs (en dat de keuze dus volledig aan hemzelf overgelaten moet worden), worden de sluizen geopend voor krachten die de mens juist zijn vrijheid en zelfstandigheid afnemen. Verslaving is zo'n kracht.
Dan nog mag ik dat lekker zelf bepalen, en niet jij. Ik heb het een en ander gedaan, maar ben, behalve aan tabak, nergens verslaafd aan. En het is maar de vraag of iedereen jouw visie deelt betreffende 'vrijheid' en 'keuzes'. Ik niet in ieder geval. Leve het individu.

Wat me opvalt is dat de mensen die vaak het meest bekrompen zijn inzake dit soort zaken, meestal de mensen zijn die nooit iets geprobeerd hebben, maar hun mening baseren op een nieuwsbericht hier en daar.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:24:27 #295
pi_63052049
quote:

[..]

Het getuigd van een enorme arrogantie om wel te willen bepalen hoe anderen hun leven inrichten. Wie ben jij om te denken dat jij weet wat goed is voor iemand anders? En vergeet niet dat als ik dezelfde arrogantie zou hebben jij razendsnel van gedachten verandert. Of zal ik even jouw leven komen inrichten? Want ik weet het ook beter.
pi_63052059
quote:

Ik ben ook geen voorstander van een volledige onverkorte huldiging van dat principe. Maar het uitgangspunt dat iemand mag doen waar die zin in heeft wanneer hij anderen niet lastig valt lijkt mij niet verkeerd. Het alternatief is namelijk dat mensen wat zij goed achten voor zichzelf gaan zien als de leidraad voor anderen, zoals jij deed. Jouw standpunt zoals je dat voor je zelf inneemt is dan voor mij bepalend, want vergezeld van staatsgezag, en dat is in wezen niet anders dan christelijke bemoeiziekte die mensen voorschrijft hoe ze zich moeten kleden of hoe vaak ze moeten bidden. Er schuilt in een boel mensen de stiekeme wens om als de dictator van Noord-Korea te bepalen wat goed voor iedereen is.
quote:
Die mensen kunnen altijd nog vrij daarvoor kiezen. Ik zie bijvoorbeeld Kieth Richards niet als een onvrij mens. Een veel grotere bedreiging voor de vrijheid is de ziekelijke bemoeizucht van mensen. Die ongelooflijke verwaandheid waardoor zij denken de wijsheid in pacht te hebben om voor een ander te bepalen hoe zij moeten leven. Of dat nou de Spaanse Inquisitie is, het schrikbewind van Calvijn, het regime in Noord-Korea of de kneuterige gereformeerdheid van dit kabinet, het zijn allemaal mensen die uit een tomeloze arrogantie zich veel te veel wijsheid toedichten over andermans leven. Maar met even veel gemak komt het vermomd als een liberale, seculiere of sociaaldemocratische "het beste met de samenleving voor hebben". Neem kinderen, daar is die neiging voor, die hebben dat bemoedering nodig. Als je de behoefte voelt om volwassen gelijkwaardigen te bemoederen dan is dat een psychologisch of karakterologisch gebrek.

Veel plezier met het drugsvrij maken van je muziekcollectie en je boekenkast.
pi_63052175
quote:
Volgens Bouwmeester verdwijnen de problemen op gebied van criminaliteit en volksgezondheid niet met het sluiten van de coffeeshops.

"Wij zijn voor reguleren en tegen verbieden, omdat je met reguleren voorwaarden kan stellen en beter kan controleren."
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:18 schreef Adelante het volgende:
De PVDA lijkt het beter te begrijpen .
Nee. Die bekijken het ook alleen maar vanuit de oplossing van ook hun bestuurlijk probleem. Net zo bemoederend alleen dan op een wat verstandiger wijze. Laat ze nou gewoon eens een keer het principiele recht erkennen van elke burger om aan geestverruiming te doen wanneer ze daar niemand kwaad meedoen. En dan is het aan hun om eventuele daarmee samenhangende bestuurlijke problemen op te lossen. Dat is hun probleem, daar worden ze heel aardig voor betaald.

Wat bestuurlijk het handigst is en het beste werkt gaat ook geheel voorbij aan het principe.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:33:02 #298
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052183
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:19 schreef Steeven het volgende:
Wat me opvalt is dat de mensen die vaak het meest bekrompen zijn inzake dit soort zaken, meestal de mensen zijn die nooit iets geprobeerd hebben, maar hun mening baseren op een nieuwsbericht hier en daar.
Ben jij er ook zo een die vindt dat je kanker pas slecht mag noemen als je er zelf aan geleden hebt?
pi_63052263
quote:

[..]

Waarom kan het individualisme geen vooruitgang voor het collectief zijn?
And that is the news.''
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:39:36 #300
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63052277
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:33 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ben jij er ook zo een die vindt dat je kanker pas slecht mag noemen als je er zelf aan geleden hebt?
De kanker van big government, betutteling en bedilzucht treft ons allemaal.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')