abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63023276
Meer over Joran is ook in MIS te vinden: Peter R. de Vries komt met Joran II
quote:
Schokkend bewijs na undercoveractie Peter R. de Vries
Joran loopt weer in val

door Bert Huisjes

AMSTERDAM - Joran van der Sloot is opnieuw in de val gelopen! In Thailand is hij voor de tweede maal binnen een jaar in een undercoveroperatie getuind. Daarbij is vastgelegd hoe hij zich in Bangkok op de handel in jonge vrouwen heeft toegelegd.

De verdachte voor de verdwijning van Natalee Holloway biedt in Bangkok Thaise vrouwen te koop aan voor de Nederlandse prostitutiemarkt. Hij levert meisjes voor 10.000 euro per stuk, die voor 'maar 300 dollar per maand' in een bordeel werken, zegt hij. De undercoveroperatie is opnieuw verricht door een team van Peter R. de Vries en duurde enkele weken. Een infiltrant deed zich in Thailand voor als een Nederlandse ondernemer in de seksindustrie, een val waar Joran met open ogen intrapte.

Hotelkamer

De Vries toonde gisteren exclusief aan De Telegraaf de ruwe, schokkende undercoverbeelden, die zondag zullen worden uitgezonden. Daarop is Joran onder meer in een hotelkamer te zien, terwijl hij in bijzijn van twee Thaise prostituees zijn zaken uit de doeken doet. De nieuwe val werd gezet nadat De Vries eerder ruim zeven miljoen kijkers aan de buis kluisterde met Jorans bekentenis, die in februari de hele wereld overging. In een geprepareerde Range Rover erkende Joran daarin dat hij de spoorloos verdwenen Amerikaanse meenam naar het strand en haar in zee dumpte. Tijdens gesprekken in een hotel zegt hij nu dat hij wekelijks jonge vrouwen kan leveren. De visa en paspoorten zijn geen enkel probleem, claimt hij. "Ik regel dat allemaal, maak je geen zorgen!" Formeel zullen de meisjes, die denken danseres te worden, in ons land een opleiding volgen. In werkelijkheid moeten ze zes dagen per week in een bordeel werken.

'Tekenend'

De Vries: "De beelden geven aan hoe weinig respect deze 21-jarige toont voor het leven van anderen. Dat je na de verdwijning van Natalee in de vrouwenhandel gaat, tekent hem." Volgens hem maakt Joran zich schuldig aan een ernstig misdrijf. "Het voorbereiden van mensensmokkel is strafbaar. Dit kan hem in Thailand in grote problemen brengen."

De operatie liep zelfs nog tot gistermiddag door. Terwijl Joran van der Sloot dacht dat hij via internet chatte met zijn zakenpartner, deed hij dat in feite met De Vries. De argeloze Van der Sloot kondigde toen aan dat hij 'het eventjes rustig aan' zal doen tot na een aangekondigde aflevering over hem. Daarna kunnen de zaken doorgaan. Over de zaak-Natalee stelt hij niets te vrezen: "Zij zullen niks vinden." Ook laat hij zijn vermeende zakenpartner weten dat hij een Thai op misdaadverslaggever De Vries wil afsturen om het probleem op te lossen. "En het kan me niet schelen wat het kost", zegt hij. Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.

bron: Telegraaf.
Ik wist dat er een vervolg zou komen, maar niet dat het zo snel zou gaan

Hij had beter gewoon zijn straf kunnen uitzitten, want zoals het er nu naar uit ziet moet hij een Thaise gevangenis in.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 07-11-2008 10:57:02 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:49:01 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63024821
Laat ze hem alsjeblieft daar oppakken en voor een paar jaar de bak indraaien, wat een walgelijke kerel.

Net zoals die GHB-verkrachter die in Zuid-Amerika in het gevang gezeten heeft en zelf vreselijke dingen heeft moeten ondergaan. Dat is de beste straf voor dit soort varkens. Maar het zal er wel weer op uitdraaien dat ie snel naar Nederland ontsnapt en dan niet uitgeleverd mag worden omdat daar in Thailand de omstandigheden zo slecht zijn
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_63024997
De gekste topics worden hier in NWS geopend en dan zou deze NIET mogen? Er zijn wel meer topics dubbel.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik alles rondom die Joran simpelweg verbijsterend vind. Hopelijk wordt dit stuk verdriet in Thailand flink aangepakt en berecht.
pi_63025583
Blijft in NWS anders zou elk topic van NWS wel ergens kunnen staan. (dat schoppen deed ik eerder ook)

Maar wel link naar MIS gezet, want daar is ook het achtergrondverhaal ooit vanuit NWS heengegaan.

Voor de rest, wat ik in dat andere topic al zei:

Ik sta er werkelijk versteld van! Niet te geloven!

hem aangeven in Thailand kan niet ofzo?

Peter R de V had daar tijdens het promoten van zijn programma al opgepakt moeten worden. Wat mij betreft ben je nu medeschuldig, mister de Vries.

En over die Joran? Ik zie hem liever daar in het gevang, dan hier.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63025682
Ik vertrouw erop dat het net zo'n anticlimax is als de vorige keer...
pi_63025720
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Je doelt op dat er uiteindelijk niets mee gedaan zal worden? Het zal je zoon maar zijn Moet je de rest van je leven als ouders leven in de wetenschap dat je een walgelijk gedrocht op de wereld hebt gezet
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63025766
Voor een zakje wiet krijg je in Thailand al minimaal 15 jaar, wat denk je dat joranneke hiervoor gaat krijgen
Echt een enorme sukkel die jongen.. PRDV haalt hem wel weer naar nederland natuurlijk
pi_63025788
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Je doelt op dat er uiteindelijk niets mee gedaan zal worden? Het zal je zoon maar zijn Moet je de rest van je leven als ouders leven in de wetenschap dat je een walgelijk gedrocht op de wereld hebt gezet
Tsja. Het is mijn zoon niet.
pi_63026240
quote:
Wat ben je weer ouderwets zuur.

Als het de vorige keer een anti-climax geweest was, dan zouden Peter en SBS 6 nooit een Emmy gekregen hebben.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63026315
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat ben je weer ouderwets zuur.

Als het de vorige keer een anti-climax geweest was, dan zouden Peter en SBS 6 nooit een Emmy gekregen hebben.
Dat is iets amerikaans, korreltje zout dan maar
pi_63026369
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:47 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Dat is iets amerikaans, korreltje zout dan maar
Nova (Joran-knuffelaars in hart en nieren) heeft het nog nooit zover weten te schoppen om maar een voorbeeldje te noemen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:50:51 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63026405
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef paddy het volgende:
Ik sta er werkelijk versteld van! Niet te geloven!

hem aangeven in Thailand kan niet ofzo?

Peter R de V had daar tijdens het promoten van zijn programma al opgepakt moeten worden. Wat mij betreft ben je nu medeschuldig, mister de Vries.
Dat is toch heel zijn verantwoordelijkheid niet? Hij is journalist en die zijn er voor een verhaal te vertellen en misschien iemand uit te lokken, maar niet om de rechterlijke macht actief te helpen misdaden te voorkomen.

De Vries stelt misdaden aan de kaak en het is nu aan de authoriteiten om te handelen.

Ik maak me echt nijdig om die dommigheid in je verhaal. Je vind echt dat De Vries medeschuldig is omdat hij dit zaakje heeft opgezet? Het zal je misschien ontgaan zijn dat De Vries misschien dit ene geval heeft geënsceneerd, maar dat V/d Sloot dit al meerdere keren wél zelf gedaan heeft en dus zonder De Vries ook al duistere praktijken ontplooit.

Een pluim voor De Vries dat ie dit soort verwerpelijke lui aanpakt. Maar ik vraag me ook af wanneer ie nu eens in die kindermisbruik verhalen gaat spitten. Dat de zaken rond Joris Demmink, Maurice Lippens etc. nu eens uitgezocht worden.
pi_63026442
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_63026454
Zijn toch geen woorden voor...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63026477
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:52 schreef Silver_Shark het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf? Hoax?
pi_63026670
Het is een soort machtsspelletje tussen Peter R de Vries en Joran. Laatsgenoemde denkt dat hij Peter R de Vries wel de baas is; onder meer door een glas water in z'n gezicht te gooien. Peter R de Vries probeert het met verborgen camera's en heeft nu voor de tweede keer beet.

Wat is die Joran DOM zeg. Hij had zich beter een poos kalm kunnen houden, maar nee... hij gaat in Thailand doodleuk illegale hoertjes regelen. Ik ben benieuwd hoe paps deze keer reageert. Peter R de Vries lacht zich rot en scoort dit weekend weer hoge kijkcijfers.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:21:43 #17
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_63027175
Wow!!! Als dit waar is hoop ik dat Joran dit keer echt ZWAAR de lul is!!!! De Thaise justitie lijkt mij van een heel ander kaliber dan de Nederlandse/Arubaanse justitie. Vam mij mag hij daar minimaal 30 jaar wegrotten
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63027294
Die Joran toch

Nou echt schokkend vind ik het niet, maar ik had ook gedacht dat ie zich wel koest zou houden de komende jaren. Als het niet zo triest was, zou je er nog om kunnen lachen... Wat een bizar figuur.
know'm sayin?
word? word.
pi_63027352
Beetje sneu wel dat Peter R de Vries miljoenen verdient door misbruik te maken van Joran eigenlijk. Die op zijn beurt natuurlijk weer misbruik maakt van andere mensen, maar dat terzijde.
pi_63027404
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een soort machtsspelletje tussen Peter R de Vries en Joran. Laatsgenoemde denkt dat hij Peter R de Vries wel de baas is; onder meer door een glas water in z'n gezicht te gooien. Peter R de Vries probeert het met verborgen camera's en heeft nu voor de tweede keer beet.

Wat is die Joran DOM zeg. Hij had zich beter een poos kalm kunnen houden, maar nee... hij gaat in Thailand doodleuk illegale hoertjes regelen. Ik ben benieuwd hoe paps deze keer reageert. Peter R de Vries lacht zich rot en scoort dit weekend weer hoge kijkcijfers.
wijn
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:37:48 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63027588
quote:
Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.
Wat een baasss!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_63027808
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Wat een baasss!
Valt reuze mee, want het kost daar allemaal geen drol.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:47:57 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63027862
Money for nothing and chicks for free! Ik ga die Joran maar eens bellen!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_63027897
Maar goed dat we een op geld beluste journalist hebben die strafbare feiten pleegt om justitie een handje te helpen. Het achterlijk deel van Nederland heeft ook rechtvaardigheidsgevoel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63027931
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat we een op geld beluste journalist hebben die strafbare feiten pleegt om justitie een handje te helpen. Het achterlijk deel van Nederland heeft ook rechtvaardigheidsgevoel.
Probeer nou even 1 keertje niet zo zuur te zijn...
pi_63028075
quote:
Acht het biedt weer een avondje vermaak voor de Telegraaf lezer + mij.

Verwacht er trouwens weer niet veel van.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:59:13 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63028180
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:28 schreef Smart_ass het volgende:
Beetje sneu wel dat Peter R de Vries miljoenen verdient door misbruik te maken van Joran eigenlijk. Die op zijn beurt natuurlijk weer misbruik maakt van andere mensen, maar dat terzijde.
'Misbruik maakt van Joran'?

Domste opmerking van vandaag
quote:
O wacht, De Vries mag geen geld verdienen aan zijn werk. Wie is hier nu achterlijk.
pi_63028245
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Acht het biedt weer een avondje vermaak voor de Telegraaf lezer + mij.
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.
pi_63028369
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.
Heb je een kater
pi_63028563
Die jongen kan ook niets crimineels doen of De Vries zit hem achter z'n vodden. Eigenlijk is Peter een soort van vader figuur voor Joran.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_63028669
wat een gek
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_63028723
quote:

[..]

Afijn, hoewel je inderdaad ergens wel gelijk hebt, moet ik zeggen dat ik met Joran weinig medelijden heb; wat mij betreft verdient hij geen bescherming tegen dit soort journalistiek gezuig.
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:30:26 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63028969
Hebben jullie ook allemaal deze banner onder dit topic?

Donald Duck held vrijdag 7 november 2008 @ 13:38:11 #34
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63029188
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben jullie ook allemaal deze banner onder dit topic?

[ afbeelding ]
Ik zie ook deze

Prachtig altijd bij dit soort topics waar Google mee op de proppen komt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63029324
quote:
Ik vind SBS6 ook een bagger-zender waar ik bijna nooit naar kijk. Hart van Nederland is tenenkrommend en dat de kat van mevrouw Jansen weg is, zal me een rotzorg zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat SBS6 niks goeds kan uitzenden. Mensen als Peter R de Vries en Alberto Stegeman zijn vakkundige programmamakers die de nodige misstanden blootleggen. Ze verdienen credits voor hun werk.
pi_63029476
Sommige zien Joran ineens als slachtoffer van Peter...
Sukkels.
pi_63029792
quote:
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_63029805
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Afijn
pi_63029928
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:48 schreef Bommenlegger het volgende:
Sommige zien Joran ineens als slachtoffer van Peter...
Sukkels.
Dat gaat wat ver, maar de handelswijze van Peter vind ik ook niet helemaal fris, alles voor de kijkcijfers en zijn eigen ego is het bij hem volgens mij, waarom meldt hij dit niet gewoon bij de autohoriteiten, als hij echt zo integer is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63030112
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat gaat wat ver, maar de handelswijze van Peter vind ik ook niet helemaal fris, alles voor de kijkcijfers en zijn eigen ego is het bij hem volgens mij, waarom meldt hij dit niet gewoon bij de autohoriteiten, als hij echt zo integer is.
Niet fris?
Wat niet fris is is wat er gebeurd.
Kijkcijfers? Dat zijn zijn inkomsten, net als jij, als je tenminste werkt, daar werk je voor.
Wat heeft een ego te maken met vrouwen in de prostitutie te brengen?
Leg me dat eens uit.
Dat Peter dat op tv brengt is natuurlijk verkeerd in jouw ogen, want dan ziet het gewone volk wat er werkelijk speelt en kan je het niet meer onder de mantel der liefde bedekken.

Je verdedigd nu een pooier ipv op te komen voor de slachtoffers
pi_63030152
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:43 schreef Elfletterig het volgende:

Maar dat wil niet zeggen dat SBS6 niks goeds kan uitzenden. Mensen als Peter R de Vries en Alberto Stegeman zijn vakkundige programmamakers die de nodige misstanden blootleggen. Ze verdienen credits voor hun werk.
Ze hebben wel wat goeds gedaan, maar de Joran-reeks valt daar natuurlijk niet onder. Dat drijft geheel op de achterlijkheid van het publiek dat graag een eikeltje aan de schandpaal genageld ziet omdat hun rechtvaardigheidsgevoel nogal snel in de knoop komt met hun behoefte om vermaakt te worden en overal een mening over te hebben. Die behoefte tot het hebben van mening wordt zelfs sterker naarmate men minder goed geinformeerd is.
pi_63030489
Er zijn legio voorbeelden waar het (tv) journaille hun boekje te buiten gaat omdat ook in die sector er gewoon brood op de plank moet komen, en ja dan is er de verleiding om te gaan voor net dat extra smeuïge om die emmy te krijgen, dat krikt je marktwaarde vooral in de VS aardig op. Op een gegeven moment gaat de "het doel heiligt de middelen" redenatie zo ver dat je dit soort dingen krijgt, en het dus wat mij betreft dan ook op het randje is. Ook al is die joran een lamlul eerste klas, en gun ik hem wel een klein kamertje in het Bankok Hilton, hij is tot zo ver ik weet nog nergens voor veroordeeld.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63031246
Ik krijg zo'n 'Truman Show' gevoel. .
pi_63031342
Ik ga de uitzending eerst bekijken voordat ik er een mening over heb...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63031448
hopelijk komt hij daar in de bak voor vele jaren
daar waar zijn pappie geen invloed heeft

ps. zijn ouders moeten toch weten dat hij daar op onzuivere manier aan veel geld komt lijkt me?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_63031473
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hebben wel wat goeds gedaan, maar de Joran-reeks valt daar natuurlijk niet onder. Dat drijft geheel op de achterlijkheid van het publiek dat graag een eikeltje aan de schandpaal genageld ziet omdat hun rechtvaardigheidsgevoel nogal snel in de knoop komt met hun behoefte om vermaakt te worden en overal een mening over te hebben. Die behoefte tot het hebben van mening wordt zelfs sterker naarmate men minder goed geinformeerd is.
Nederlanders hebben sowieso overal een mening over, let er maar eens op. Meestal wordt die mening ook nog eens verkondigd in grammaticaal slechte zinnen en niet zelden zonder enige kennis van zaken. Dat ben ik wel met je eens, maar ik zie niet waarom de programma's van Peter R de Vries over Joran niet goed zouden zijn. De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway. En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.

Wat is precies je bezwaar? Mogen misdadige praktijken niet aan de kaak worden gesteld, ook al wordt er een entertainment-sausje overheen gegoten? Is 'Opsporing Verzocht' een vorm van entertainment? Het NOS Journaal? Zembla die de bouwfraude onthult? Waar ligt bij jou de grens tussen entertainment en nieuws cq. onderzoeksjournalistiek ?
pi_63031486
Ik vind het ergens wel humor.

Hij flikt het 'm toch maar weer..
pi_63031512
Wat is er mis mee? Die vrouwen verdienen een hoop meer zo.
-
pi_63031802
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef Elfletterig het volgende:

De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway.
Er vanuit gaande dat wat hij toen zei de waarheid is en dat staat niet bepaald als een paal boven water.
quote:
En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.
De vorige keer was de uitzending ook een stuk slapper dan vooraf werd aangekondigd, dus enige terughoudendheid is en blijft geboden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63032023
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nederlanders hebben sowieso overal een mening over, let er maar eens op. Meestal wordt die mening ook nog eens verkondigd in grammaticaal slechte zinnen en niet zelden zonder enige kennis van zaken.
En hoe minder kennis van zaken, des te luider wordt de mening verkondigd.
quote:
Dat ben ik wel met je eens, maar ik zie niet waarom de programma's van Peter R de Vries over Joran niet goed zouden zijn. De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway.
Nee, ten eerste heeft Peter R. een strafbaar feit gepleegd daarmee, en ten tweede toont het helemaal niks aan.
quote:
En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.
Tjonge, geen lekker ventje.
quote:
Wat is precies je bezwaar? Mogen misdadige praktijken niet aan de kaak worden gesteld, ook al wordt er een entertainment-sausje overheen gegoten?
Als het entertainen het doel is dan schiet het aan de kaak stellen er nogal makkelijk bij in. Wij weten gewoon niet wat er gebeurd is, jij niet, ik niet en Peter R. niet. Dus is er niks om aan de kaak te stellen. Peter R. doet alsof hij het wel weet, omdat hem dat persoonlijk wat oplevert, geld, aandacht, gestreeld worden in zijn ijdelheid.

Op deze manier is het de beschuldiging die de gevolgen heeft van een veroordeling. Stel nou even dat Joran onschuldig is aan de dood van die Holloway, wat helemaal niet uit te sluiten is, hij wordt daar toch voor gestraft in die zin dat hij niet in Nederland over straat kan, en dat omdat Peter lekker kijkers en dus inkomsten heeft. Laten we applaudiseren voor alle journalisten die mensen een beetje gaan beschuldigen zonder dat ze de feiten kennen. Gezellig, heksenjachten.
quote:
Is 'Opsporing Verzocht' een vorm van entertainment? Het NOS Journaal? Zembla die de bouwfraude onthult? Waar ligt bij jou de grens tussen entertainment en nieuws cq. onderzoeksjournalistiek ?
Bij de feiten. Ik zie ze bij opsporing verzocht nooit conclusies trekken die niet door de feiten gedragen worden, ik zie ze ook geen strafbare feiten plegen, ik zie ze ook niet heulen met hysterische moeders die allerlei onzin verkopen en met Dr. Phil die godverdomme in geluidsopnames knipt om de tegenovergestelde boodschap naar buiten te gooien.

Die mensen hebben helemaal geen belang bij de waarheid, alleen bij een smeuiig verhaal. Dat betekent dus concreet dat elke burger maar moet hopen dat het smeuiige verhaal ook toevallig de waarheid is wanneer het hem of haar betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')