Ik wist dat er een vervolg zou komen, maar niet dat het zo snel zou gaanquote:Schokkend bewijs na undercoveractie Peter R. de Vries
Joran loopt weer in val
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - Joran van der Sloot is opnieuw in de val gelopen! In Thailand is hij voor de tweede maal binnen een jaar in een undercoveroperatie getuind. Daarbij is vastgelegd hoe hij zich in Bangkok op de handel in jonge vrouwen heeft toegelegd.
De verdachte voor de verdwijning van Natalee Holloway biedt in Bangkok Thaise vrouwen te koop aan voor de Nederlandse prostitutiemarkt. Hij levert meisjes voor 10.000 euro per stuk, die voor 'maar 300 dollar per maand' in een bordeel werken, zegt hij. De undercoveroperatie is opnieuw verricht door een team van Peter R. de Vries en duurde enkele weken. Een infiltrant deed zich in Thailand voor als een Nederlandse ondernemer in de seksindustrie, een val waar Joran met open ogen intrapte.
Hotelkamer
De Vries toonde gisteren exclusief aan De Telegraaf de ruwe, schokkende undercoverbeelden, die zondag zullen worden uitgezonden. Daarop is Joran onder meer in een hotelkamer te zien, terwijl hij in bijzijn van twee Thaise prostituees zijn zaken uit de doeken doet. De nieuwe val werd gezet nadat De Vries eerder ruim zeven miljoen kijkers aan de buis kluisterde met Jorans bekentenis, die in februari de hele wereld overging. In een geprepareerde Range Rover erkende Joran daarin dat hij de spoorloos verdwenen Amerikaanse meenam naar het strand en haar in zee dumpte. Tijdens gesprekken in een hotel zegt hij nu dat hij wekelijks jonge vrouwen kan leveren. De visa en paspoorten zijn geen enkel probleem, claimt hij. "Ik regel dat allemaal, maak je geen zorgen!" Formeel zullen de meisjes, die denken danseres te worden, in ons land een opleiding volgen. In werkelijkheid moeten ze zes dagen per week in een bordeel werken.
'Tekenend'
De Vries: "De beelden geven aan hoe weinig respect deze 21-jarige toont voor het leven van anderen. Dat je na de verdwijning van Natalee in de vrouwenhandel gaat, tekent hem." Volgens hem maakt Joran zich schuldig aan een ernstig misdrijf. "Het voorbereiden van mensensmokkel is strafbaar. Dit kan hem in Thailand in grote problemen brengen."
De operatie liep zelfs nog tot gistermiddag door. Terwijl Joran van der Sloot dacht dat hij via internet chatte met zijn zakenpartner, deed hij dat in feite met De Vries. De argeloze Van der Sloot kondigde toen aan dat hij 'het eventjes rustig aan' zal doen tot na een aangekondigde aflevering over hem. Daarna kunnen de zaken doorgaan. Over de zaak-Natalee stelt hij niets te vrezen: "Zij zullen niks vinden." Ook laat hij zijn vermeende zakenpartner weten dat hij een Thai op misdaadverslaggever De Vries wil afsturen om het probleem op te lossen. "En het kan me niet schelen wat het kost", zegt hij. Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.
bron: Telegraaf.
Je doelt op dat er uiteindelijk niets mee gedaan zal worden? Het zal je zoon maar zijn Moet je de rest van je leven als ouders leven in de wetenschap dat je een walgelijk gedrocht op de wereld hebt gezetquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Ik vertrouw erop dat het net zo'n anticlimax is als de vorige keer...
Tsja. Het is mijn zoon niet.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Je doelt op dat er uiteindelijk niets mee gedaan zal worden? Het zal je zoon maar zijn Moet je de rest van je leven als ouders leven in de wetenschap dat je een walgelijk gedrocht op de wereld hebt gezet
Wat ben je weer ouderwets zuur.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Dat is iets amerikaans, korreltje zout dan maarquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat ben je weer ouderwets zuur.
Als het de vorige keer een anti-climax geweest was, dan zouden Peter en SBS 6 nooit een Emmy gekregen hebben.
Nova (Joran-knuffelaars in hart en nieren) heeft het nog nooit zover weten te schoppen om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:47 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Dat is iets amerikaans, korreltje zout dan maar
Dat is toch heel zijn verantwoordelijkheid niet? Hij is journalist en die zijn er voor een verhaal te vertellen en misschien iemand uit te lokken, maar niet om de rechterlijke macht actief te helpen misdaden te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef paddy het volgende:
Ik sta er werkelijk versteld van! Niet te geloven!
hem aangeven in Thailand kan niet ofzo?
Peter R de V had daar tijdens het promoten van zijn programma al opgepakt moeten worden. Wat mij betreft ben je nu medeschuldig, mister de Vries.
Wtf? Hoax?quote:
wijnquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een soort machtsspelletje tussen Peter R de Vries en Joran. Laatsgenoemde denkt dat hij Peter R de Vries wel de baas is; onder meer door een glas water in z'n gezicht te gooien. Peter R de Vries probeert het met verborgen camera's en heeft nu voor de tweede keer beet.
Wat is die Joran DOM zeg. Hij had zich beter een poos kalm kunnen houden, maar nee... hij gaat in Thailand doodleuk illegale hoertjes regelen. Ik ben benieuwd hoe paps deze keer reageert. Peter R de Vries lacht zich rot en scoort dit weekend weer hoge kijkcijfers.
Wat een baasss!quote:Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.
Valt reuze mee, want het kost daar allemaal geen drol.quote:
Probeer nou even 1 keertje niet zo zuur te zijn...quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat we een op geld beluste journalist hebben die strafbare feiten pleegt om justitie een handje te helpen. Het achterlijk deel van Nederland heeft ook rechtvaardigheidsgevoel.
Acht het biedt weer een avondje vermaak voor de Telegraaf lezer + mij.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat we een op geld beluste journalist hebben die strafbare feiten pleegt om justitie een handje te helpen. Het achterlijk deel van Nederland heeft ook rechtvaardigheidsgevoel.
'Misbruik maakt van Joran'?quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:28 schreef Smart_ass het volgende:
Beetje sneu wel dat Peter R de Vries miljoenen verdient door misbruik te maken van Joran eigenlijk. Die op zijn beurt natuurlijk weer misbruik maakt van andere mensen, maar dat terzijde.
O wacht, De Vries mag geen geld verdienen aan zijn werk. Wie is hier nu achterlijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Acht het biedt weer een avondje vermaak voor de Telegraaf lezer + mij.
Heb je een katerquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar goed dat er af en toe een Amerikaanse snol spoorloos verdwijnt en er vrouwenhandel is dan. Anders moet SBS "De Bus" gaan herhalen of zo om centjes te verdienen aan dat publiek.
Ik zie ook dezequote:Op vrijdag 7 november 2008 13:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hebben jullie ook allemaal deze banner onder dit topic?
[ afbeelding ]
Ik vind SBS6 ook een bagger-zender waar ik bijna nooit naar kijk. Hart van Nederland is tenenkrommend en dat de kat van mevrouw Jansen weg is, zal me een rotzorg zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:20 schreef Monidique het volgende:
Dat gaat wat ver, maar de handelswijze van Peter vind ik ook niet helemaal fris, alles voor de kijkcijfers en zijn eigen ego is het bij hem volgens mij, waarom meldt hij dit niet gewoon bij de autohoriteiten, als hij echt zo integer is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:48 schreef Bommenlegger het volgende:
Sommige zien Joran ineens als slachtoffer van Peter...
Sukkels.
Niet fris?quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat gaat wat ver, maar de handelswijze van Peter vind ik ook niet helemaal fris, alles voor de kijkcijfers en zijn eigen ego is het bij hem volgens mij, waarom meldt hij dit niet gewoon bij de autohoriteiten, als hij echt zo integer is.
Ze hebben wel wat goeds gedaan, maar de Joran-reeks valt daar natuurlijk niet onder. Dat drijft geheel op de achterlijkheid van het publiek dat graag een eikeltje aan de schandpaal genageld ziet omdat hun rechtvaardigheidsgevoel nogal snel in de knoop komt met hun behoefte om vermaakt te worden en overal een mening over te hebben. Die behoefte tot het hebben van mening wordt zelfs sterker naarmate men minder goed geinformeerd is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat SBS6 niks goeds kan uitzenden. Mensen als Peter R de Vries en Alberto Stegeman zijn vakkundige programmamakers die de nodige misstanden blootleggen. Ze verdienen credits voor hun werk.
Nederlanders hebben sowieso overal een mening over, let er maar eens op. Meestal wordt die mening ook nog eens verkondigd in grammaticaal slechte zinnen en niet zelden zonder enige kennis van zaken. Dat ben ik wel met je eens, maar ik zie niet waarom de programma's van Peter R de Vries over Joran niet goed zouden zijn. De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway. En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hebben wel wat goeds gedaan, maar de Joran-reeks valt daar natuurlijk niet onder. Dat drijft geheel op de achterlijkheid van het publiek dat graag een eikeltje aan de schandpaal genageld ziet omdat hun rechtvaardigheidsgevoel nogal snel in de knoop komt met hun behoefte om vermaakt te worden en overal een mening over te hebben. Die behoefte tot het hebben van mening wordt zelfs sterker naarmate men minder goed geinformeerd is.
Er vanuit gaande dat wat hij toen zei de waarheid is en dat staat niet bepaald als een paal boven water.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway.
De vorige keer was de uitzending ook een stuk slapper dan vooraf werd aangekondigd, dus enige terughoudendheid is en blijft geboden.quote:En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.
En hoe minder kennis van zaken, des te luider wordt de mening verkondigd.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederlanders hebben sowieso overal een mening over, let er maar eens op. Meestal wordt die mening ook nog eens verkondigd in grammaticaal slechte zinnen en niet zelden zonder enige kennis van zaken.
Nee, ten eerste heeft Peter R. een strafbaar feit gepleegd daarmee, en ten tweede toont het helemaal niks aan.quote:Dat ben ik wel met je eens, maar ik zie niet waarom de programma's van Peter R de Vries over Joran niet goed zouden zijn. De Vries heeft Joran de nodige uitspraken ontlokt, waaruit toch naar voren komt dat hij meer weet van de dood van Nathalie Holloway.
Tjonge, geen lekker ventje.quote:En wat hij nu in Thailand aan het doen is, maakt duidelijk dat het bepaald geen lekker ventje is.
Als het entertainen het doel is dan schiet het aan de kaak stellen er nogal makkelijk bij in. Wij weten gewoon niet wat er gebeurd is, jij niet, ik niet en Peter R. niet. Dus is er niks om aan de kaak te stellen. Peter R. doet alsof hij het wel weet, omdat hem dat persoonlijk wat oplevert, geld, aandacht, gestreeld worden in zijn ijdelheid.quote:Wat is precies je bezwaar? Mogen misdadige praktijken niet aan de kaak worden gesteld, ook al wordt er een entertainment-sausje overheen gegoten?
Bij de feiten. Ik zie ze bij opsporing verzocht nooit conclusies trekken die niet door de feiten gedragen worden, ik zie ze ook geen strafbare feiten plegen, ik zie ze ook niet heulen met hysterische moeders die allerlei onzin verkopen en met Dr. Phil die godverdomme in geluidsopnames knipt om de tegenovergestelde boodschap naar buiten te gooien.quote:Is 'Opsporing Verzocht' een vorm van entertainment? Het NOS Journaal? Zembla die de bouwfraude onthult? Waar ligt bij jou de grens tussen entertainment en nieuws cq. onderzoeksjournalistiek ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |