Ik laat me ook niet meteen gek maken hoor, maar helaas mag ik die verdikte nekplooi best serieus nemen volgens de vk, die me al had gebelt nog voor ik thuis was van de echo.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef lily het volgende:
[..]
Maar er is dus nog geen bloedtest geweest?
Ik vind het dan toch wel voorbarig eigenlijk.
Bij onze tweede werd ook een flink verdikte nekplooi gemeten en door de echoscopiste wat onnodige paniek gezaaid (dit was bij de "gewone" 12 weken echo).
Later bij een bloedtest bleek weinig aan de hand (en zijn we ook niet verder gegaan met testen).
Nou ja, in ieder geval sterkte, maar laat je niet meteen gek maken
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:14 schreef Moonah het volgende:
Sterkte Marlieske. Ook met het beslissen over evt vervolgstappen (al begrijp ik dat je daarvoor kiest?).
Als het risico hoog genoeg is (wat ik niet hoop voor jullie), krijg je bij een vruchtwaterpunctie een duurdere fisch-test. Daarbij is de wachttijd "slechts" een week. Ik kreeg met 14 weken en 4 dagen geloof ik de punctie.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.
Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Moeilijke keuze Marlieske... Veel sterkte met het nemen van de beslissingquote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.
Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Volgens mij kan je, op medische gronden, de zwangerschap nog wel laten beëindigen rond die termijn. Dacht ik iig. Maar goed, dat zullen ze je in het ziekenhuis vast wel vertellen als jullie alle mogelijkheden en scenario's doorspreken.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 november 2008 08:46 schreef Fuente het volgende:
Owlet, spannend hoor! Voorwerk is ook werk he?
Dat heb ik dus niet. Mijn échte weeën voelden aan als darmkrampen. Pas twee uur vóór de bevalling dacht ik:"ja, ok dit zijn dus weeën". Toen waren we al wel in het ziekenhuis overigens.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:54 schreef owlet het volgende:
[..]
En nu is het ook niet zo vervelend meer als bij Ronja omdat ik weet dat échte weeën wel even anders voelen en ik dus niet steeds het idee/de hoop heb dat de bevalling gaat beginnen
![]()
Succes bij de huisarts, hopelijk heb je geen blaasontsteking!
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Marlieske, sterkte zeg. Moeilijk hoor.![]()
Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?
Ik heb wel de nekplooi gedaan, maar er zijn er volgens mij wel bij die het niet doen hoor.
Wij hebben niets laten onderzoeken op dat gebied, bij beide zwangerschappen nietquote:Op donderdag 6 november 2008 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.
Wij hebben geen combinatietest/nekplooimeting laten doen. Wij doen alleen de reguliere controles bij de VK en de echo's. En natuurlijk de reguliere bloedonderzoeken die nodig zijn. Eigenlijk kan ik me helemaal aansluiten bij de post van Owlet hiervoor, ook voor wat betreft de motieven.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
quote:Op donderdag 6 november 2008 09:45 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben een Angelsounds en hebben gister ook het hartje gehoord![]()
Wat een heerlijk geluid is dat toch weer...
wij hebben ook helemaal niets laten onderzoeken, ik bij mijn eerste overigens ook niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.
De zwangerschap kan inderdaad worden afgebroken maar je zult dan het kind er nog moeten " uit persen" zeg maar... Je hebt dus wel een bevalling en ligt te bevallen van een dood kindje.. Denk dat Marlieske dat bedoelt.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij kan je, op medische gronden, de zwangerschap nog wel laten beëindigen rond die termijn. Dacht ik iig. Maar goed, dat zullen ze je in het ziekenhuis vast wel vertellen als jullie alle mogelijkheden en scenario's doorspreken.
Nou, stom klinkt ook weer zo onvriendelijk hequote:Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja zo. Sorry, ik dacht dat ze 'uitdragen' bedoelde. Stom van mij.
juhp wij.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb ook geen onderzoeken laten doenquote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb er voor gekozen geen onderzoeken te laten doen omdat ik 26 ben en er in de familie van mij en mijn vriend geen kindjes met afwijkingen zijn geboren.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:35 schreef Svyatagor het volgende:
Hier ook geen controles, omdat we toch niet zouden weten wat we met een eventuele uitslag zouden doen.
Leven als een kasplantje, een afwijking waaraan het kindje waarschijnlijk toch vlak na de geboorte overlijd. Of een afwijking waarmee het kindje hooguit een paar jaar leeft. Het altijd benauwd hebben en langzaamaan stikken. Zulke dingen.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:45 schreef Dakota het volgende:
Wij geen controle omdat de erfelijkheid alleen aan vaders kant zat en dat geen risico meebrengt(ofzo?) en daarbij is elk kindje inderdaad welkom.
Nummer_zoveel, wat vind jij niet menswaardig?
Dat is ook vreselijk inderdaad. Moeilijk hoor. Ik zou niet weten wat wij zouden doen in zo'n geval.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:56 schreef Dakota het volgende:
Een vriendin van me kreeg een zoontje met een hartkamerafwijking, dit hoorde ze bij de 20 weken echo.
Knulletje is pasgeleden overleden na 4 maanden. Echt heel sneu..
Is het egoistisch dat ze hem op de wereld heeft gezet of juist niet omdat hij toch die 4 maanden heeft gehad (waarin hij een normaal leventje had..het was gewoon in 1 avond afgelopen)
moeilijk
God bestaat niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
Hmm lijkt me een beetje voor god spelen eigenlijk.
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
Ik heb jaren geleden stage gelopen bij gehandicapte kinderen en daar was een meisje bij die dat had. Misschien slecht ontwikkelde longen, geen idee. Maar de zuurstof die zij kreeg toegediend was alleen maar uitstel van executie.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
De meningen van huisartsen en verloskundigen zijn hierover nogal verdeeld.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben vandaag ook bij de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. Frummel ligt mooi op schema. Momenteel koppie bovenin, . Las hier laatst dat je geen gewone neusspray mag, waarom niet? Nog nooit iets over gehoord.
quote:Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.quote:ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je nooit goed in kan schatten hoe erg een aandoening isquote:Op donderdag 6 november 2008 19:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja hoor, net zo erg voor "god" spelen als een bloedtransfusie toedienen, euthanasie plegen, en het slikken van antibiotica. Please zeg, wat een dom gewauwel.
[..]
Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.
En idd, downies zijn echt niet altijd alleen maarleuk
en
blij
. Dat zijn degenen die "goed" genoeg zijn om op straat te lopen. De ergere varianten kom je vaak niet tegen bij de kinderboerderij hoor. Daarbij gaat Down vaak gepaard met ernstige hartafwijkingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taaislijmziektequote:Op donderdag 6 november 2008 21:44 schreef Dakota het volgende:
[..]
--knip, daar meng ik me niet in--
net als de vraag over de ziekte waarbij je langzaam stikt. Ik ken het niet dus ik vraag het.
het is dus wel mogelijk op te sporen door prenatale diagnostiek ..quote:Al maken pasgeborenen met CF tegenwoordig een redelijke kans oud te worden, Cystic Fibrosis blijft een ernstige ziekte met een sterk verschillend beloop. Er kan prenatale diagnostiek worden gedaan, met de mogelijkheid in het geval van een aangedane vrucht tot abortus te besluiten
Marlieske, wat mij betreft hoef jij je totaal niet te verdedigen hoor! Niet iedereen zal dezelfde keuzes maken, maar ik neem aan dat jullie de keuze ook niet van het ene op het andere moment nemen en er heel gemakkelijk over denken. Ik denk dat ieder die in een situatie komt waarbij een kindje een aangeboren afwijking zou kunnen hebben, alle voors en tegens op een rijtje probeert te zetten en op basis daarvan een keuze zal nemen. Dat lijkt me al moeilijk genoeg ZONDER jezelf aan alle kanten te moeten verdedigen.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:17 schreef marlieske het volgende:
Oke dan zal ik maar ff de 3 zaken noemen waar vooral op getest word aangezien we willen weten waarop getest gaat worden en of je al dan niet voor God speelt.
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaatquote:Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.![]()
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
Dat is wel heel erg lief van je Burdie!quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef Burdie het volgende:
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaat.
Taaislijmziekte is er in zoveel verschillende vormen! Ik heb mijn kinderen vrij snel na hun geboorte hierop laten testen omdat het bij ons in de familie voorkomt. Simpel zweetproefje en klaarquote:Op donderdag 6 november 2008 21:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taaislijmziekte
Ik ook.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:22 schreef Marie79 het volgende:
Ik zal me ook even melden, verder niets bijzonders hier...
Ik voelde de baby pas na iets van 20 weken, maar achteraf bleek ook wel dat ik een voorliggende placenta heb...
Ik voelde de beeb met 16/17 weken ongeveer. Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist hetquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wanneer voelden jullie voor het eerst 'leven' in je buik?
Ben nu 15 weken, bijna 16, en begin een beetje ongeduldig te worden nu!
"Zullen we haar houden mama?"quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:21 schreef Jepali het volgende:
Manouk net geboren
[ afbeelding ]
lekker aangekleed en aan het bijkomen van de bevalling
[ afbeelding ]
Jenthe met haar nieuwe zusje! (zullen we haar houden mama?)
[ afbeelding ]
Ik voelde de kleine in de 17e/18e week voor het eerst 'goed' bewegen, ondanks mijn voorliggende placentaquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
haha... nee, dat ken ik ook inderdaad.. Mijn moeder vorige week; 'het wordt tijd dat die kleine komt!', ik zei 'daar zullen we nog maar even mee wachten, he?'.... ik vond het wel leuk dat ze dat zo zei!quote:Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.![]()
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben aardig aan de slanke/dunne kant, dus het zal m'n placenta wel zijn die in de weg ligtquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:03 schreef Raissa het volgende:
Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist het) hebt of niet.
Ik voelde met 14 weken al wat en mijn man heeft het kindje met 18 weken al voelen schoppen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij niet, ik geloof dat het dezelfde partikuliere koeriersdienst was die altijd door de TNT wordt ingehuurd voor onze wijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:14 schreef Reinhilde het volgende:
Oh ja, ik heb mijn Blije Doos ook niet opgehaald, maar nu had ik een briefje in de bus van Selekt Vracht, terwijl ik geen pakjes verwacht. Owlet, was het bij jou met SelektVracht afgeleverd?
Graag!quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:31 schreef Noli. het volgende:
Ingrid moet ik anders m'n vader zo 's bellen naar welke hij heen gaat/ging?
Aan de foto's in het "grote buiken foto topic" te zien zal dat inderdaad aan de voorliggende placenta liggenquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:18 schreef Carmella het volgende:
Jepali; wat een prachtige foto's en zeker die met de trotse zus!
[..]
Denk dat je nog een beetje geduld moet hebben, 20 weken is heel normaal
(zeker bij een eerste).
Ik voelde het pas bij de 21e week, baarmoeder ligt ver naar achter gekanteld en placenta ligt helemaal voor
[..]
Ik ben aardig aan de slanke/dunne kant, dus het zal m'n placenta wel zijn die in de weg ligt
Raissa, wat heerlijk dat je weer thuis bent!Hoe voel je je nu?
Maar je bent er wel bijnaquote:Op zaterdag 8 november 2008 09:54 schreef Marie79 het volgende:
*meld zich*
Ik voel me een beetje duf, net geen hoofdpijn enzo en ga dat straks ook maar even aan de verpleegkundige melden... gewoon een wollig gevoel en zwaar hoofd... Blch... en ik ben het ook een beetje zat allemaal!
weer genoeg geklaagd voor vandaag
ik ben net naar het zwembad geweest en voelde me echt een walvisquote:Op zaterdag 8 november 2008 15:34 schreef Marie79 het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden![]()
Voel me nu wat lekkerder allemaal, ben even met W. meegeweest boodschappen doen (heb alleen rondgelopen in de winkel, verder niets) en heb net naar de film "de Tweeling" gekeken.
Zeg dat is niet Reinhilde die zich meldt, maar Nixxx![]()
Lol Dakota, dat ken ik wel, dan kijk ik naar beneden en denk: is dat míjn buik???
ik moest van Reinhildequote:Op zaterdag 8 november 2008 15:34 schreef Marie79 het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden![]()
Voel me nu wat lekkerder allemaal, ben even met W. meegeweest boodschappen doen (heb alleen rondgelopen in de winkel, verder niets) en heb net naar de film "de Tweeling" gekeken.
Zeg dat is niet Reinhilde die zich meldt, maar Nixxx![]()
Lol Dakota, dat ken ik wel, dan kijk ik naar beneden en denk: is dat míjn buik???
Dat kan ik me heel erg goed voorstellen Raissa, ik duim voor je dat er nu gewoon een stabiele en rustige periode aanbreekt, zonder de pijn!quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:09 schreef Raissa het volgende:
Alleen ben ik wel erg bang voor weer een terugval
ow leuk zeg... ben nu al benieuwd naar de foto'squote:Op zaterdag 8 november 2008 23:15 schreef Vicky het volgende:
A-E mijn buik begint al te groeien. ik heb zelfs mijn zw.broeken al aan. zal van de week eens kijken of ik een foto kan maken.
Haha... nou, volgens mij ben ik getrouwd met de enige man in Nederland die liever naar GTST kijkt dan naar voetbal!quote:Op donderdag 6 november 2008 20:02 schreef DJMO het volgende:
in één ding zal ik overigens nooit vrouw worden.. soapseries.. ik kijk nog liever voetbal dan gtst![]()
zuchtquote:Op zondag 9 november 2008 00:48 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Haha... nou, volgens mij ben ik getrouwd met de enige man in Nederland die liever naar GTST kijkt dan naar voetbal!![]()
Ik zei dus en nu onder mijn eigen naam: Ik heb er ook zo een. " Onze zoon zal toch niet later bij het voetbal willen he?"quote:Op zondag 9 november 2008 00:48 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Haha... nou, volgens mij ben ik getrouwd met de enige man in Nederland die liever naar GTST kijkt dan naar voetbal!![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:50 schreef Dakota het volgende:
op die 2e foto lijkt ze iets minder bol? Of is dat omdat ze wat verder weg staat
quote:Op zondag 9 november 2008 09:22 schreef DJMO het volgende:
goeiemorgen .. bagger hier, althans met mij.. hoest me de vinket*ring .. doet ook goed pijn als ik moet hoestenen afgelopen nacht vijf keer wakker geweest om te piesen, maar junior gedraagt zich voorbeeldig, schopt precies wanneer ik mijn hand op mijn buik heb enzo. straks verder bijlezen, nu eerst koffie en twee eitjes die mannetje voor me gemaakt heeft oppeuzelen.
dank jequote:Op zondag 9 november 2008 10:07 schreef iamredleader het volgende:
[..]
beterschap, DJMO, maar wel leuk dat je ook geschopt wordt
ik ben wel al langer verkouden, daar had ik neusspray voor, en tegen het benauwde had ik een inhalattor (in overleg met de longarts) maar dit hoesten.. nee dat heb ik nog maar een dag of twee, en ik heb dus nog geen contact met de HA gehad, daar ga ik morgen direct heen.quote:Op zondag 9 november 2008 10:19 schreef Fuente het volgende:
Vicky, ik ben benieuwd naar je buikje! Zal zelf vandaag ook eens een foto maken.
Reinhilde, kan me indenken dat het lichamelijk nu zwaar wordt hoor!
Dakota, dat is ergens ook wel handig, scheelt toch geldIk heb ook nog gewone shirtjes die ik aantrek, maar broeken wil echt niet meer. De shirtjes eigenlijk ook niet, maar dan zit het maar wat strakker
Jose, heerlijk, bijna verlof. Dan komt het ook allemaal wat dichterbij
DJMO, je hoest al langer toch? Wat rot! Heb je er al iets voor gekregen? Beterschap
Over grote buiken. Het schijnt dat mijn buik enorm is. Ik vind het zelf wel meevallen. Maar goed, 2 weken terug schatte de gyn de baby op zo'n 6/7 pond. Bij de bevalling zou de beep dan rond de 8,5 pond uitkomen. Eergisteren tijdens het CTG zei de verpleegkundige dat ze dacht dat de baby nu wel op 8.5 pond zit. De verloskundige die me later onderzocht dacht ook dat de baby nu echt al enorm is. En ze wist ook niet zeker of het hoofdje nog wel onderin lag.
Het lijkt me van wel, aangezien de baby 2 weken terug ingedaald zat! Maar we zullen aanstaande dinsdag wel zien.
Ik heb overigens voor de verandering heerlijk geslapen vannacht
Nee. In zoverre, er is me gezegd dat we er nu niet mee beginnen omdat ze hopen dat ik het ergste weer gehad heb. Mocht ik een terugval krijgen dan kunnen we altijd nog beginnen en dan heeft de baby nu nog even lekker de tijd om "gewoon" door te groeien. Mocht de prednison nog nodig gaan zijn dan neem ik aan dat ik gedegen voorlichting ga krijgen..quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:00 schreef Carmella het volgende:
Dat kan ik me heel erg goed voorstellen Raissa, ik duim voor je dat er nu gewoon een stabiele en rustige periode aanbreekt, zonder de pijn!
Heb je nog meer informatie gekregen over de Prednison?
quote:Op zondag 9 november 2008 13:28 schreef cattie het volgende:
Ik kom even 2 nieuwe zwangeren aanmelden! Ze lopen al overtijd, de kindjes liggen in stuit (de benen hangen er al uit) en ze weten al wat de baby's worden, namelijk SMURFEN!
[ afbeelding ]
Ja klopt, mijn laatste werkdag is 25 november. Eigenlijk moest ik die 28e ook nog, maar die heb ik vrijgenomen.. die avond hebben we ook een groot personeelsfeest van mn werk, kan ik lekker die dag een beetje uitrusten om 's avonds te gaan feestvierenquote:Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef cattie het volgende:
Fuente, kijken ze nog met een echo de ligging na? Met alleen voelen worden wel eens fouten gemaakt. En die gewichtsinschattingen vind ik persoonlijk nogal vaag, die kloppen lang niet altijd.
Diaan, fijn dat het goed gaat met je bekken! Jouw verlof schiet ook al op! Volgens mij gaan we ongeveer tegelijkertijd stoppen met werken (mijn laatste werkdag is 28 november).
quote:Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef Reinhilde het volgende:
Diaanook alweer bijna met verlof!
Hoe gaat het nu met Peaceman?
Fijn dat het wat beter gaat! Maar is hij nu alweer fulltime aan de slag? Is het niet beter als hij het even wat rustiger aan doet?quote:Op zondag 9 november 2008 13:48 schreef Diaan73 het volgende:
Lief dat je het vraagt. Het gaat redelijk goed. De pijn is minder, hij is alleen nog wel moe maar dat kan ook goed bij het virus horen. Hij is wel gewoon aan het werk, maar merkt wel zoals dit weekend dat hij minder last heeft als hij niets moet en lekker rustig aan kan doen.
Medisch gezien, hoeft hij het niet rustiger aan te doen, dat hebben we nog uitdrukkelijk gevraagd en het antwoord is dus ja, hij is weer fulltime aan de slag. Nu wel met het verschil dat hij beter naar zn lichaam luistert!!quote:Op zondag 9 november 2008 14:38 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Fijn dat het wat beter gaat! Maar is hij nu alweer fulltime aan de slag? Is het niet beter als hij het even wat rustiger aan doet?
quote:Op zondag 9 november 2008 15:04 schreef Reinhilde het volgende:
ok, gelukkig maar, het is dus ok, en niet uit koppigheid ofzo. Echt heel fijn dat het weer beter gaat!
hier! Bij een zieke peuter, vurig wensend dat de baby in ieder geval nog een paar dagen blijft zitten tot Ronja weer beter isquote:
Ok.quote:Op zondag 9 november 2008 16:16 schreef owlet het volgende:
[..]
hier! Bij een zieke peuter, vurig wensend dat de baby in ieder geval nog een paar dagen blijft zitten tot Ronja weer beter is![]()
Maar dan nog, valt weinig aan te doen lijkt me.quote:Op zondag 9 november 2008 18:31 schreef Dakota het volgende:
hopen dat het geen vocht of carpal tunnel is..wel in de gaten houden hoor..
Fijn dat je de baby even gehoord en gezien hebt Reinhilde! En fijn dat alles goed wasquote:Op maandag 10 november 2008 00:53 schreef Reinhilde het volgende:
Wij zijn net weer thuis na een bezoekje aan de VK en het ziekenhuis. Had de baby wel erg weinig gevoeld de afgelopen 2 dagen, zelfs tijdens de film vanavond maar 1 half draaitje. Dus toch maar de VK gebeld, moesten even langs komen in de praktijk. Hartje was goed, maar toch naar het ziekenhuis voor ctg. Baby heeft wat uitschieters naar boven, en mijn harde buiken kon je goed zien. Na even gekeken te hebben naar de CTG heeft de arts-assistent een andere assistent erbij gehaald, en zij heeft nog een echo gemaakt. Nadat we de baby hadden zien bewegen op de echo, voelde ik me echt opgelucht. Nu maar proberen te slapen zo.
Lieve Reinhilde, je bent geen aanstelster, je maakte je zorgen om dat kleintje in je buik, en dat is vrij normaal als het even anders gaat dan anders.quote:Op maandag 10 november 2008 14:13 schreef Reinhilde het volgende:
Marie, succes in het ziekenhuis, hoop dat alles nog steeds ok is.
Dakota, zou kunnen, ik weet het ook niet? Sterkte ermee iig.
Ingrid, kruip maar lekker op die bank, lekker hangdagje houden. Hoop dat je beter slaapt vannacht!
Ik lig nog in bed, baby is heel druk nu. Gelukkig! Maar aan de andere kant voelde ik me gisteravond al zo'n aansteller, zo erg zelfs dat ik er heel erg onrustig door heb geslapen, steeds wakker schrok, dingen zei tegen Nixxx over dat ik zo'n aansteller was, ik nooit meer naar het ziekenhuis mocht enzo.![]()
Nixxx en ik hebben in samenspraak de vk gebeld, en ik moet het gewoon uit mijn hoofd zetten en blij zijn dat mijn baby het goed maakt.
Ik heb zelf een abonnoment op VIVA Mamma.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:38 schreef tessie het volgende:
Zijn er eigenlijk ook leuke tijdschriften voor als je zwanger bent? Ik ken er alleen een paar van naam, maar ik weet eigenlijk niet of dat alleen interessant is als je al kinderen hebt... of dat ze uberhaupt wel leuk zijn...
Wij hebben ook bewust gekozen om helemaal geen testen te laten doen.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Met 16 kon ik het voelen en met 17 weken kon ik het zelf heel goed voelen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb ik ook heel erg, het voelt soms ook zo raar dat geklop bij de schaambeen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:45 schreef Dakota het volgende:
Ik heb wel veel steken onderin en volgens mij heeft ze een handje naast r hoofd want ik voel steeds gekrabbel en geplop bij mijn schaambeen
Haha hier net zo!quote:Op zondag 9 november 2008 00:48 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Het afwachten in het ziekenhuis is inderdaad vreselijk als je weet dat ze toch niets doen.. Ik ben zoveel liever thuis! Thuis rommelen zit er helaas niet in, de hele heftige pijn is weer terugquote:Op maandag 10 november 2008 16:58 schreef Vero-Mama het volgende:
Raissa :
Zo fijn dat je weer thuis bent!!
Het afwachten in het ziekenhuis lijkt me zo erg.
Nu kun je weer lekker thuis rommelen, en je eigen gangetje weer gaan.
Hielp fruit eten tegen de misselijkheid?? Dat ga ik proberenquote:Op maandag 10 november 2008 08:11 schreef Reinhilde het volgende:
Tessie, de eerste maanden (4,5) moest ik echt 5stuks fruit per dag,vooral veel appels. Ik was anders zoooo misselijk! En wat Jelief schrijft, kleine beetjes. dat werkte bij mij ook!
quote:Op maandag 10 november 2008 17:14 schreef owlet het volgende:
Ik werd net wakker met het idee dat mijn vliezen gebroken warenMaar nader onderzoek wees uit dat ik Ronja vergeten was een luier aan te doen voor ons middagslaapje
![]()
Over zwangerschapsdemetie gesproken
Ik hoop niet dat de ontsteking erger wordt.. En inderdaad, ik ben me nu ook maar zachtjes aan aan het voorbereiden dat ik toch weer aan de medicatie moet, al wil ik wel het nog heel even aankijken (misschien, heel misschien verdwijnt de pijn weer opeens?) en moet ik natuurlijk ook afwachten wat de internist wil. Op het moment dat die ontsteking erger wordt dan zal de pijn ook wel heftiger zijn en dat trek ik niet (de buren zullen zich waarschijnlijk nu al afvragen waar al die herrie toch vandaan komt), voor die tijd moet er dus wel iets gebeuren..quote:Op maandag 10 november 2008 17:40 schreef cattie het volgende:
Raissa, wat rot dat de pijn weer terug is!![]()
Wordt de darmontsteking nu ook erger? Ik kan me voorstellen dat het dan wel handig is om medicatie te gaan slikken, want een verergerde ontsteking is ook niet goed voor jou en je baby...
Spannendd!!quote:Op maandag 10 november 2008 17:47 schreef Igraine het volgende:Owlet! Het zou mij kunnen gebeuren. Zo ben ik zojuist weer de helft van de boodschappen vergeten te doen, waardoor ik alleen maar incomplete maaltijden kan maken. Net dus maar pizza besteld
Ook nog bij de VK geweest net, dat was iets minder. Mijn bloeddruk was verhoogd, mijn urine was wel schoon en ik had verder geen klachten die op pre-eclampsie zouden kunnen duiden. Maar toch wil de VK me over twee dagen weer zien, met urine. Ze vroeg hoe druk ik was, en ik moest bekennen dat dat nog vrij druk is. Nu moet ik de komende twee dagen rust houden.
Ze zei wel dat het eventueel ook zo zou kunnen zijn dat ik nu snel ga bevallen, omdat dat ook wel eens een verhoogde bloeddruk kan meebrengen. Van mij mag het. Ik ben benieuwd.
Mijn collega's organiseren altijd een babyshower voor mensen die bijna met verlof gaan. Iedereen koopt dan een klein cadeautje (max. ¤ 5,-) met een kaartje erbij. Dus ik ga heel erg verwend worden!quote:Op zondag 9 november 2008 10:20 schreef DJMO het volgende:
jose leuk zo'n babyshower!! wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen???
ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat ik op een gegeven moment bij mezelf dacht: verrek ik heb al een poos geen maandverband meer gebruikt (zat toen op de wc en zag het toevallig staan) toen bleek ik dus al ruim 3 en een halve maand zwanger. die zwangerschap verliep zonder problemen, en ik was bij deze zwangerschap dan ook niet bang of onzeker.. ik denk door de wetenschap dat ik al een gezond kind op de wereld gezet heb.quote:Op maandag 10 november 2008 21:58 schreef TheFrankey het volgende:
Zijn jullie niet erg onzeker allemaal geweest voor de 12 weken? Ik merk dat ik het wel ben...als papa.... en mijn vriendin is juist veel relaxter .. ik tel de dagen tot de 12 weken echt (3 dec) al af hoor.
We hebben bij 8 weken en 1 dag al een echo gehad alles was goed 1.77cm en het hartje klopte. Wat een geweldig moment was dat, maar dat heeft nu weer beetje plaats gemaakt voor onzekerheid
Ik haak hier ff in lees de rest straks wel even.quote:Op maandag 10 november 2008 18:04 schreef Raissa het volgende:
Marlieske, jij had ook prednison gebruikt tijdens de zwangerschap hè? Vanaf hoeveel weken was dat?
pff hier ook, ik was alles wat ik tegenkom en neem de tafel en vensterbak enzo wel 3 keer per dag af. ook maak ik de badkamer elke dag grondig schoon, zwaar irritant.quote:Op maandag 10 november 2008 20:59 schreef DJMO het volgende:
ach jose, elke gek zijn gebrekzo ook onze mannen
hier nesteldrang volop aanwezig.. nu de woonkamer weer helemaal omgegooid, keuken geboend, t liefste zou k de badkamer en slaapkamer ook nog doen, maar t is laat, ik ben moe, misselijk (reep milka chocola en vier pannenkoeken op), heb rugpijn, ben benauwd. </klaagmodus>
ik kan niet wachten.. nog precies 6 dagen en 12 uur .. dan mag ik mezelf getrouwd noemen.. kijk er naar uit, ben er zenuwachtig voor terwijl ik het heel graag wil ..
fijn ing dat ze vanmiddag geslapen heeft.. kan jij ook even rusten
igraine je maakt het spannend hoor![]()
marie![]()
en voor de rest ben ik de helft al weer kwijt waar ik op wilde reageren.. oh ja jelief, wat maakt het nou uit wat voor groente je in een thais gerecht mikt.. ik smijt gewoon net wat ik voor handen heb in bijvoorbeeld de spaghettisaus enzo
geloof me, ik doe het zoquote:Op maandag 10 november 2008 23:14 schreef marlieske het volgende:
Dakota als je thuis klaar bent, ben je natuurlijk altijd hier welkom hoor
ik wil wel graag maar moet eens op zoek naar een zak met reststofjes ofzo, en dan ouderwets lappies aan elkaar stikken met de handquote:Op maandag 10 november 2008 23:28 schreef marlieske het volgende:
Daar kan ik me wat bij voorstellen dat je vriend enorm moet lachen, ik word al bijna depressief als ik de badkamer moet soppen dat vind ik wel zo'n rot klusje.
Maar ja ik heb dan gewoon weer een enorme zwak voor handwerken.... ben een kleedje voor in de kinderwagen aan het breien voor mijn schoonzus. Inmiddels al ruim 100 toeren en god weet hoeveel uren erop zitten in ajour maar het word mooi....
En heb vandaag stofjes binnen gekregen voor de quilt die ik ga maken voor op Isa's bed.... so cute.
Hoef me iig niet te vervelen ofzo.... heb nog veel liggen dat ik zo graag wil doen maar waar de tijd voor ontbreekt.
Wat ongelofelijk kl*te Raissa, ik had zo gehoopt dat je voorlopig een betere periode tegemoet zou gaan.quote:Op maandag 10 november 2008 17:32 schreef Raissa het volgende:
Thuis rommelen zit er helaas niet in, de hele heftige pijn is weer terugGelukkig hebben we een electrisch verstelbaar bed, alleen als ik mijn hoofdeinde helemaal omhoog doe kan ik uit bed komen om te plassen ofzo... Hoop dat dit niet tot het einde van de zwangerschap blijft, dan lig ik nog wel erg lang in bed
![]()
Ik heb dat ook heel erg hoor... Ik ben 11 december pas 12 weken (volgens mijn eigen berekeningen) en ben ook heel onzeker nu. Zeker ook omdat ik nog helemaal geen echo heb gehad ofzo... En ik heb haast geen last van zwangerschapskwaaltjes.quote:Op maandag 10 november 2008 21:58 schreef TheFrankey het volgende:
Zijn jullie niet erg onzeker allemaal geweest voor de 12 weken? Ik merk dat ik het wel ben...als papa.... en mijn vriendin is juist veel relaxter .. ik tel de dagen tot de 12 weken echt (3 dec) al af hoor.
We hebben bij 8 weken en 1 dag al een echo gehad alles was goed 1.77cm en het hartje klopte. Wat een geweldig moment was dat, maar dat heeft nu weer beetje plaats gemaakt voor onzekerheid
juh, toen ik het kwijt was voelde ik me al opgeluchtquote:Op dinsdag 11 november 2008 09:41 schreef Burdie het volgende:
Ah, daar komt de aap uit de mouw... het gaat niet om de combinatie maar om de hoeveelheid.
Voel je je vandaag wel beter?
Bij mij heeft ze alleen gevoeld toen er reden was om te strippen (41+3 en 41+5). Volgens mij willen ze het verder zo min mogelijk verstoren, het geeft ook weer een iets verhoogd infectierisico.quote:Op dinsdag 11 november 2008 07:29 schreef Reinhilde het volgende:
Ik moet zo weer voor controle naar de VK.
Gaat een vk trouwens op gegeven moment ook inwendig onderzoeken, om te kijken of je al verweekt bent? Of doen ze dat alleen naar aanleiding van iets?
klopt! Sperma helpt om de baarmoedermond te verweken en alles wat de baarmoedermond aanraakt kan prikkelen tot verder ontsluiten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:33 schreef Burdie het volgende:
@Owlet: maar hoe zit het dan met seks?. Ik heb eens gehoord dat een lekker potje vrijen (voor zover dat nog kan met een dikke buik
) ook de bevalling kan opwekken
!
Klopt hoor.... Isa vond het reden genoeg om te komen kijken en daar zat wel geteld 6 uur tussenquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:33 schreef Burdie het volgende:
@Owlet: maar hoe zit het dan met seks?. Ik heb eens gehoord dat een lekker potje vrijen (voor zover dat nog kan met een dikke buik
) ook de bevalling kan opwekken
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |