abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62984353
Sterkte Marlieske. Ook met het beslissen over evt vervolgstappen (al begrijp ik dat je daarvoor kiest?).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62984832
Ik doe even een tvp, dat mag wel he?
  woensdag 5 november 2008 @ 22:36:12 #28
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62985125
Jeetje Marlieske, ik schrik er ook van... sterkte meis

Ik heb een leuk bericht te melden gelukkig:
Vanmorgen bij de verloskundige geweest, was een hoop info en vragen zoals ik al bedacht had
Ennnnn ik heb het hartje gehoord!!!!
(Dat is bij deze het mooiste geluid van de hele wereld heb ik besloten ... in mijn hoofd hoor ik het nog )
No more games, no more drama...
  woensdag 5 november 2008 @ 22:39:37 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62985248
Wat goed Angel-Eyez! Echt super!

Sasha was vanmorgen over me heen aan het klauteren en bleef precies met zijn hartje op mijn oor liggen en toen moest ik ook weer denken aan de eerste keer dat hartje te horen. Zo mooi!
pi_62985265
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:14 schreef Moonah het volgende:
Sterkte Marlieske. Ook met het beslissen over evt vervolgstappen (al begrijp ik dat je daarvoor kiest?).
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.

Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Mama van Isa en Ties
  woensdag 5 november 2008 @ 22:44:33 #31
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62985426
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.

Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Als het risico hoog genoeg is (wat ik niet hoop voor jullie), krijg je bij een vruchtwaterpunctie een duurdere fisch-test. Daarbij is de wachttijd "slechts" een week. Ik kreeg met 14 weken en 4 dagen geloof ik de punctie.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62985443
quote:

[..]

Moeilijke keuze Marlieske... Veel sterkte met het nemen van de beslissing
pi_62986937
Jemig Marlieske, dat zal schrikken zijn (geweest)...!! Heel veel sterkte.. lijkt me echt een onzekere tijd waar je nu in zit...

Raissa hoe is het met jou?

En hoe is het met jou, Carmella?

Hier maandag een echo gehad. De kleine ligt een week voor in groei... maar niks extreems of vreemds. Deze echo was wel heel wat anders dan die 3D/4D echo... maar goed, even naar je kleintje kijken is natuurlijk altijd leuk! Over 3 weken krijgen we weer een echo om weer de groei te checken...

Verder gaat het hier wat minder... heb een ontstoken neus, de hele binnenkant is kapot. Ik heb de dokter gebeld, maar ik hoefde niet eens langs te komen voor een onderzoekje (ik kreeg de assistente aan de telefoon en die heeft met de huisarts overlegd), omdat het herpes is en daar krijg je geen medicijnen voor als je zwanger bent. Ik maakte me best zorgen toen ik eens ging googlen, maar er zijn verschillende types herpes... en dit is de koortslip variant, alleen dan dus in je neus. Nou, lekker hoor. Het wordt ook helemaal niet minder ofzo. Het schijnt in ieder geval geen kwaad te kunnen tijdens de zwangerschap. De enige vorm van herpes die wel kwaad kan is de gordelroos variant, en dan is ie alleen gevaarlijk tijdens de bevalling... Oh ja en open blaasjes zijn ook erg besmettelijk voor kleine babietjes... ook de variant die ik nu dus heb. Gelukkig is de bevalling nog wel een tijdje weg, dus tegen die tijd zal het wel over zijn... Maar goed, al met al niet fijn...

En toch vind ik dat ik niet mag klagen als ik al die vervelende dingen hier in het forum hoor...

Morgen weer controle bij de vk!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62989597
Jose wat rot zeg! Ik kan me indenken dat je je zorgen maakt. Is er echt niets wat je ervoor kan krijgen dan?

En hier: Wat een nacht! Het rommelt sinds een uurtje of 3 heel erg in mijn buik. Toen ik in bed lag had ik om de 10 minuten een pijnlijke harde buik. Ik ben er een tijdje geleden maar uitgegaan en nu zakt het weer af gelukkig.
Maar goed, wel zo brak als een konijn nu natuurlijk...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 november 2008 @ 07:00:22 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_62989676
Jepali van harte gefeliciteerd met Manouk
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 november 2008 @ 07:01:34 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_62989683
en Marlieske, veel sterkte in deze moeilijke tijd
stormy waters...
sailin'
pi_62989847
Fuente, ben je van Sara ook eerder bevallen?

Marlieske, sterkte vandaag.
Jose, beterschap!
Angel_eyez, wat fijn dat je het hartje gehoord hebt!

Nou, bij deze heb ik me ook weer gemeld, ga nog een beetje bijlezen en dan weer lekker slapen een paar uurtjes.
pi_62989875
Nee, Sara kwam met 40 weken en 3 dagen. Dus ik ga er ook vanuit dat dit gewoon voorwerk is. Bij Sara heeft het vooral ook flink gerommeld.
Jij nog last gehad dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62990025
Het voelt wel al een paar dagen een beetje beurs, stijf. Maar dat zegt niks natuurlijk. Wel blijven die harde buiken maar opspelen, ook als ik gewoon lig.. en zeurderige ongesteldheidspijn. Maar niks meer wat lijkt op voorwerk, laat staan op het begin van een bevalling.
pi_62990454
Dag dames met rommelbuiken, ik kom jullie de hand schudden Gister zelfs een tijd onder de douche weg staan puffen maar net als bij Ronja op deze termijn zakten ze weer weg tegen de ochtend.
* owlet gaat weer wat lakentjes strijken
pi_62990501
Ja die ongesteldheidspijn was hier gisteren overdag aanwezig, nu niet zo

Owlet, spannend hoor! Voorwerk is ook werk he?

Ik ga zo even mijn urine laten checken bij de HA, had afgelopen nacht echt het idee dat mijn blaas pijn deed, en ik plas nu kleine beetjes ipv flinke plensen.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 november 2008 @ 08:52:33 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62990593
quote:

[..]

Volgens mij kan je, op medische gronden, de zwangerschap nog wel laten beëindigen rond die termijn. Dacht ik iig. Maar goed, dat zullen ze je in het ziekenhuis vast wel vertellen als jullie alle mogelijkheden en scenario's doorspreken.
pi_62990615
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:46 schreef Fuente het volgende:
Owlet, spannend hoor! Voorwerk is ook werk he?
En nu is het ook niet zo vervelend meer als bij Ronja omdat ik weet dat échte weeën wel even anders voelen en ik dus niet steeds het idee/de hoop heb dat de bevalling gaat beginnen

Succes bij de huisarts, hopelijk heb je geen blaasontsteking!
pi_62990956
Jullie gaan zo snel hier, ik hou het echt niet bij...
pi_62991132
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:54 schreef owlet het volgende:

[..]

En nu is het ook niet zo vervelend meer als bij Ronja omdat ik weet dat échte weeën wel even anders voelen en ik dus niet steeds het idee/de hoop heb dat de bevalling gaat beginnen

Succes bij de huisarts, hopelijk heb je geen blaasontsteking!
Dat heb ik dus niet. Mijn échte weeën voelden aan als darmkrampen. Pas twee uur vóór de bevalling dacht ik:"ja, ok dit zijn dus weeën". Toen waren we al wel in het ziekenhuis overigens.

Dus ik dacht van het weekend toen ik een beetje krampen had dat het misschien wel eens zou kunnen beginnen. Wat overigens niet zo was, het waren indalingsweeën. Maar ik vind het daardoor wel allemaal heel spannend. Heb ik het wel op tijd door? Gaat het straks niet te snel?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62991243
Marlieske, sterkte zeg. Moeilijk hoor.

Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
pi_62991327
Geen blaasontsteking hier! Er is wel een kweek gemaakt voor het ziekenhuis, die uitslag is pas dinsdag, maar het zal wel niet. Maar goed, het rommelt hier nog steeds, ik voel ukje ook niet geweldig goed de laatste dagen, dus ik denk dat ik toch maar even naar het ziekenhuis bel zo, om te vragen hoe of wat.

Edit: en prompt beweegt uksel! Dus toch maar gewoon even aankijken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Fuente op 06-11-2008 09:37:37 ]
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 november 2008 @ 09:34:38 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62991394
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Marlieske, sterkte zeg. Moeilijk hoor.

Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?

Ik heb wel de nekplooi gedaan, maar er zijn er volgens mij wel bij die het niet doen hoor.
pi_62991430
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?

Ik heb wel de nekplooi gedaan, maar er zijn er volgens mij wel bij die het niet doen hoor.
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:38:40 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62991481
Ah, dan begreep ik het toch goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')