Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:14 schreef Moonah het volgende:
Sterkte Marlieske. Ook met het beslissen over evt vervolgstappen (al begrijp ik dat je daarvoor kiest?).
Als het risico hoog genoeg is (wat ik niet hoop voor jullie), krijg je bij een vruchtwaterpunctie een duurdere fisch-test. Daarbij is de wachttijd "slechts" een week. Ik kreeg met 14 weken en 4 dagen geloof ik de punctie.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.
Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Moeilijke keuze Marlieske... Veel sterkte met het nemen van de beslissingquote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.
Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Volgens mij kan je, op medische gronden, de zwangerschap nog wel laten beëindigen rond die termijn. Dacht ik iig. Maar goed, dat zullen ze je in het ziekenhuis vast wel vertellen als jullie alle mogelijkheden en scenario's doorspreken.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 november 2008 08:46 schreef Fuente het volgende:
Owlet, spannend hoor! Voorwerk is ook werk he?
Dat heb ik dus niet. Mijn échte weeën voelden aan als darmkrampen. Pas twee uur vóór de bevalling dacht ik:"ja, ok dit zijn dus weeën". Toen waren we al wel in het ziekenhuis overigens.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:54 schreef owlet het volgende:
[..]
En nu is het ook niet zo vervelend meer als bij Ronja omdat ik weet dat échte weeën wel even anders voelen en ik dus niet steeds het idee/de hoop heb dat de bevalling gaat beginnen
![]()
Succes bij de huisarts, hopelijk heb je geen blaasontsteking!
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Marlieske, sterkte zeg. Moeilijk hoor.![]()
Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?
Ik heb wel de nekplooi gedaan, maar er zijn er volgens mij wel bij die het niet doen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |