Ik laat me ook niet meteen gek maken hoor, maar helaas mag ik die verdikte nekplooi best serieus nemen volgens de vk, die me al had gebelt nog voor ik thuis was van de echo.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef lily het volgende:
[..]
Maar er is dus nog geen bloedtest geweest?
Ik vind het dan toch wel voorbarig eigenlijk.
Bij onze tweede werd ook een flink verdikte nekplooi gemeten en door de echoscopiste wat onnodige paniek gezaaid (dit was bij de "gewone" 12 weken echo).
Later bij een bloedtest bleek weinig aan de hand (en zijn we ook niet verder gegaan met testen).
Nou ja, in ieder geval sterkte, maar laat je niet meteen gek maken
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:14 schreef Moonah het volgende:
Sterkte Marlieske. Ook met het beslissen over evt vervolgstappen (al begrijp ik dat je daarvoor kiest?).
Als het risico hoog genoeg is (wat ik niet hoop voor jullie), krijg je bij een vruchtwaterpunctie een duurdere fisch-test. Daarbij is de wachttijd "slechts" een week. Ik kreeg met 14 weken en 4 dagen geloof ik de punctie.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.
Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Moeilijke keuze Marlieske... Veel sterkte met het nemen van de beslissingquote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja we gaan wel verder testen anders hadden we de nekplooimeting net zo goed niet kunnen laten doen, wat heeft het anders voor zin.
Het is nu meer de keus van gaan we voor de vlokkentest, niet 100% betrouwbaar maar wel snel uit te voeren omdat dat kan vanaf week 13, of voor de vruchtwaterpunctie die pas kan met 16 weken en waar je 3 weken (meen ik) op de uitslag moet wachten maar die wel 99,9% zeker is qua uitslag.
Als de uitslag dan dus slecht is zal je moeten bevallen ipv weg halen en dat schrikt wel weer af moet ik zeggen.
Ze testen straks ook niet alleen meer op down maar op veel voorkomende chromosonen afwijkingen waaronder ook hartafwijkingen en open ruggetje of schedeltje want juist dan zien ze vaak een verdikte nekplooi, geen eenvoudige keuzes maar laat me morgen eerst eens rustig informeren over wat en hoe.
Aan de hand van wat de gyn ons adviseert zal wel gekozen gaan worden ik neig met mijn verstand naar de vruchtwaterpunctie maar mn gevoel zegt dat de onzekerheid dan wel lang duurt....
Volgens mij kan je, op medische gronden, de zwangerschap nog wel laten beëindigen rond die termijn. Dacht ik iig. Maar goed, dat zullen ze je in het ziekenhuis vast wel vertellen als jullie alle mogelijkheden en scenario's doorspreken.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 november 2008 08:46 schreef Fuente het volgende:
Owlet, spannend hoor! Voorwerk is ook werk he?
Dat heb ik dus niet. Mijn échte weeën voelden aan als darmkrampen. Pas twee uur vóór de bevalling dacht ik:"ja, ok dit zijn dus weeën". Toen waren we al wel in het ziekenhuis overigens.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:54 schreef owlet het volgende:
[..]
En nu is het ook niet zo vervelend meer als bij Ronja omdat ik weet dat échte weeën wel even anders voelen en ik dus niet steeds het idee/de hoop heb dat de bevalling gaat beginnen
![]()
Succes bij de huisarts, hopelijk heb je geen blaasontsteking!
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Marlieske, sterkte zeg. Moeilijk hoor.![]()
Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je zegt 'geen verdere'. Bedoel je dan dat je wel de nekplooi doet? Of die ook niet?
Ik heb wel de nekplooi gedaan, maar er zijn er volgens mij wel bij die het niet doen hoor.
Wij hebben niets laten onderzoeken op dat gebied, bij beide zwangerschappen nietquote:Op donderdag 6 november 2008 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.
Wij hebben geen combinatietest/nekplooimeting laten doen. Wij doen alleen de reguliere controles bij de VK en de echo's. En natuurlijk de reguliere bloedonderzoeken die nodig zijn. Eigenlijk kan ik me helemaal aansluiten bij de post van Owlet hiervoor, ook voor wat betreft de motieven.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn er hier meer mensen, die zoals ik, gekozen hebben geen verdere onderzoeken te doen?
quote:Op donderdag 6 november 2008 09:45 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben een Angelsounds en hebben gister ook het hartje gehoord![]()
Wat een heerlijk geluid is dat toch weer...
wij hebben ook helemaal niets laten onderzoeken, ik bij mijn eerste overigens ook niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, verkeerd geformuleerd. Gewoon helemaal geen onderzoeken.
De zwangerschap kan inderdaad worden afgebroken maar je zult dan het kind er nog moeten " uit persen" zeg maar... Je hebt dus wel een bevalling en ligt te bevallen van een dood kindje.. Denk dat Marlieske dat bedoelt.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij kan je, op medische gronden, de zwangerschap nog wel laten beëindigen rond die termijn. Dacht ik iig. Maar goed, dat zullen ze je in het ziekenhuis vast wel vertellen als jullie alle mogelijkheden en scenario's doorspreken.
Nou, stom klinkt ook weer zo onvriendelijk hequote:Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja zo. Sorry, ik dacht dat ze 'uitdragen' bedoelde. Stom van mij.
juhp wij.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb ook geen onderzoeken laten doenquote:Op donderdag 6 november 2008 09:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb er voor gekozen geen onderzoeken te laten doen omdat ik 26 ben en er in de familie van mij en mijn vriend geen kindjes met afwijkingen zijn geboren.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:35 schreef Svyatagor het volgende:
Hier ook geen controles, omdat we toch niet zouden weten wat we met een eventuele uitslag zouden doen.
Leven als een kasplantje, een afwijking waaraan het kindje waarschijnlijk toch vlak na de geboorte overlijd. Of een afwijking waarmee het kindje hooguit een paar jaar leeft. Het altijd benauwd hebben en langzaamaan stikken. Zulke dingen.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:45 schreef Dakota het volgende:
Wij geen controle omdat de erfelijkheid alleen aan vaders kant zat en dat geen risico meebrengt(ofzo?) en daarbij is elk kindje inderdaad welkom.
Nummer_zoveel, wat vind jij niet menswaardig?
Dat is ook vreselijk inderdaad. Moeilijk hoor. Ik zou niet weten wat wij zouden doen in zo'n geval.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:56 schreef Dakota het volgende:
Een vriendin van me kreeg een zoontje met een hartkamerafwijking, dit hoorde ze bij de 20 weken echo.
Knulletje is pasgeleden overleden na 4 maanden. Echt heel sneu..
Is het egoistisch dat ze hem op de wereld heeft gezet of juist niet omdat hij toch die 4 maanden heeft gehad (waarin hij een normaal leventje had..het was gewoon in 1 avond afgelopen)
moeilijk
God bestaat niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
Hmm lijkt me een beetje voor god spelen eigenlijk.
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
Ik heb jaren geleden stage gelopen bij gehandicapte kinderen en daar was een meisje bij die dat had. Misschien slecht ontwikkelde longen, geen idee. Maar de zuurstof die zij kreeg toegediend was alleen maar uitstel van executie.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
De meningen van huisartsen en verloskundigen zijn hierover nogal verdeeld.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben vandaag ook bij de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. Frummel ligt mooi op schema. Momenteel koppie bovenin, . Las hier laatst dat je geen gewone neusspray mag, waarom niet? Nog nooit iets over gehoord.
quote:Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.quote:ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |