abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 16:35:37 #76
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63004189
Hier ook geen controles, omdat we toch niet zouden weten wat we met een eventuele uitslag zouden doen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63004328
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:35 schreef Svyatagor het volgende:
Hier ook geen controles, omdat we toch niet zouden weten wat we met een eventuele uitslag zouden doen.
Ik heb er voor gekozen geen onderzoeken te laten doen omdat ik 26 ben en er in de familie van mij en mijn vriend geen kindjes met afwijkingen zijn geboren.
De verloskundige bleef ook maar bezig over een test, dat als je een uitslag had van een kans van 1 op 200, je daarna een vervolgonderzoek kon doen wat wel schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind. Ik vind zo'n kansberekening dus waardeloos, een kans van 1 op 200 betekent dat de kans dat het kind wel gezond is nog heel groot is, dan moet je geen risico's gaan nemen (in mijn geval dan).

Mocht het zijn dat straks bij de 20-weken echo ernstige afwijkingen zijn te zien, zo ernstig dat het kindje mocht hij/zij het overleven geen menswaardig leven kan leiden, zal ik het wel weg laten halen (zoals ik er nu over denk).
pi_63004496
Wij geen controle omdat de erfelijkheid alleen aan vaders kant zat en dat geen risico meebrengt (ofzo?) en daarbij is elk kindje inderdaad welkom.

Nummer_zoveel, wat vind jij niet menswaardig?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63004534
edit, laat maar
wanna rub mah puppeh?!
pi_63004598
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:45 schreef Dakota het volgende:
Wij geen controle omdat de erfelijkheid alleen aan vaders kant zat en dat geen risico meebrengt (ofzo?) en daarbij is elk kindje inderdaad welkom.

Nummer_zoveel, wat vind jij niet menswaardig?
Leven als een kasplantje, een afwijking waaraan het kindje waarschijnlijk toch vlak na de geboorte overlijd. Of een afwijking waarmee het kindje hooguit een paar jaar leeft. Het altijd benauwd hebben en langzaamaan stikken. Zulke dingen.
Maar mocht het me echt overkomen zou ik pas zeker weten waar de grens is en wat ik zou doen.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:50:39 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_63004634
Hier ook geen extra controles, ook wij zitten niet in een 'risicogroep' om het zo maar te noemen. Marlieske, ondanks dat wens ik jullie veel steun en wijsheid toe de komende tijd! Het lijkt me allemaal niet makkelijk, bah!
pi_63004716
Hmm lijkt me een beetje voor god spelen eigenlijk.
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
wanna rub mah puppeh?!
pi_63004819
Marlieske heel veel sterkte! Hopelijk is alles goed en hoef je geen nare beslissingen te nemen.
pi_63004823
hmm was iets te kort door de bocht van me.
Het is gewoon erg lastig ja.

Een vriendin van me kreeg een zoontje met een hartkamerafwijking, dit hoorde ze bij de 20 weken echo.
Knulletje is pasgeleden overleden na 4 maanden. Echt heel sneu..

Is het egoistisch dat ze hem op de wereld heeft gezet of juist niet omdat hij toch die 4 maanden heeft gehad (waarin hij een normaal leventje had..het was gewoon in 1 avond afgelopen)

moeilijk
wanna rub mah puppeh?!
pi_63004932
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:56 schreef Dakota het volgende:

Een vriendin van me kreeg een zoontje met een hartkamerafwijking, dit hoorde ze bij de 20 weken echo.
Knulletje is pasgeleden overleden na 4 maanden. Echt heel sneu..

Is het egoistisch dat ze hem op de wereld heeft gezet of juist niet omdat hij toch die 4 maanden heeft gehad (waarin hij een normaal leventje had..het was gewoon in 1 avond afgelopen)

moeilijk
Dat is ook vreselijk inderdaad. Moeilijk hoor. Ik zou niet weten wat wij zouden doen in zo'n geval.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:05:45 #86
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63005062
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
God bestaat niet.

Ik vind dat ieder voor zich zelf mag beslissen. Gelukkig is de wet in dit land daar ook op ingericht.

Als het leven voor zo'n kind inderdaad één grote lijdensweg zou zijn, zou ik er ook mee stoppen. Maar iets als Down, ach, dat zijn vaak hele blije lieve mensen. Laat maar komen, denk ik dan. Punt is (ook richting Marlieske) dat ieder het voor zich moet kunnen bepalen, imo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63005417
quote:
Ik heb jaren geleden stage gelopen bij gehandicapte kinderen en daar was een meisje bij die dat had. Misschien slecht ontwikkelde longen, geen idee. Maar de zuurstof die zij kreeg toegediend was alleen maar uitstel van executie.

En even over mensen met het syndroom van down: daar heb je ook verschillende niveau's in zeg maar, sommigen kunnen nog redelijk functioneren, anderen helemaal niet.
Maar het is echt niet zo dat alle mensen met het syndroom van down vrolijk en lief zijn.
pi_63005634
Marlieske, het lijkt me echt heftig, hoor, wat jij nu doormaakt... pppfff.... kweet niet zo goed wat ik moet zeggen... Sterkte in ieder geval. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel... maar december lijkt nog wel ver weg...

Raissa, wat fijn dat je geen pijn meer hebt..! Hopelijk blijft dat zo!

Ben vandaag bij de vk geweest... alles goed... bloeddruk weer netjes... maar dat is gelukkig nog nooit een probleem geweest. Heb haar ook gelijk verteld van mijn neus. Ik heb nu op haar aanraden Zofirax (maar dan eigen merk van de apotheek) gehaald, hopelijk helpt dat een beetje.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63005828
bij nader inzien is deze discussie niet echt gepast. Dus weg.

[ Bericht 91% gewijzigd door huuphuup op 06-11-2008 17:47:38 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63005840
Ik ben vandaag ook bij de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. Frummel ligt mooi op schema. Momenteel koppie bovenin, maar vliegt alle kanten op.
Ik heb al 2 weken pijn in mijn voet. lastig en irritant. Kan door zwangerschap komen, hoeft niet.
Morgen toch maar langs de huisarts. En met omdraaien in bed bijvoorbeeld vaker pijnscheut in rug. Kan ischias (?) zijn. Alles met beleid doen, en voorzichtig omdraaien in bed. Verder gaat het goed. Frummel is goed aanwezig. Wel sneller moe,overdag en 's avonds.
Ben nu behoorlijk verkouden. Las hier laatst dat je geen gewone neusspray mag, waarom niet? Nog nooit iets over gehoord.
pi_63006067
Het lastigste met dit soort dingen vind ik dat tijdens de zwangerschap meestal niet goed te zien is hoe erg de afwijking is en dus hoeveel last zo'n kindje ervan kan hebben. Dat wordt meestal pas echt duidelijk na de geboorte. Het lijkt me zo'n naar idee dat je een kindje laat weghalen wat misschien wel best goed met de betreffende afwijking had kunnen leven. Maar ja dat je weet je dus niet van tevoren. En het lijkt me ook vreselijk moeilijk zo'n beslissing te 'moeten' nemen als je het al hebt voelen schoppen enzow.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je het wel zou weghalen. Eventuele pijn enzow voor het kindje zelf, maar ook de impact op je eigen leven en vooral ook op dat van je kind(eren) dat je al hebt. Het is zo moeilijk en persoonlijk.

Wij hebben geen tests gedaan, zijn nog jong en geen risiscogroep. Wel hebben we de 20 weken echo gehad en daar zag alles er gelukkig helemaal goed uit.

Marlieske wat een spannende en moeilijke tijd zal dit voor jullie zijn. Duurt nog best een tijd tot de punctie en dan nog de uitslag. Heel veel sterkte, en ik duim mee dat alles goed is!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63006511
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben vandaag ook bij de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. Frummel ligt mooi op schema. Momenteel koppie bovenin, . Las hier laatst dat je geen gewone neusspray mag, waarom niet? Nog nooit iets over gehoord.
De meningen van huisartsen en verloskundigen zijn hierover nogal verdeeld.
In de gebruiksaanwijzing van de otrivin voor kinderen (waar wel die bepaalde stof inzit, dus niet een zoutoplossing) staat dat deze mag worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Dat mogen ze er niet in zetten als het wel schadelijk is.
Er is sowieso niks terug te vinden over welke risico's er dan wel zijn, dus het zal allemaal ook wel een beetje overdreven zijn. Net zoals er zwangeren zijn die geen enkel kopje koffie meer drinken omdat ze denken dat dit schadelijk is.
Zolang je er niet een heel flesje door je neus jaagt zal het wel meevallen.
pi_63008397
Ik mocht van de vk wel een paar dagen die otrivin voor volwassenen gebruiken tijdens mn zwangerschap. Maar niet te lang. Die zoutoplossing mocht wel gewoon.
Fake it till you make it...
  donderdag 6 november 2008 @ 19:46:13 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63009235
quote:

Ja hoor, net zo erg voor "god" spelen als een bloedtransfusie toedienen, euthanasie plegen, en het slikken van antibiotica. Please zeg, wat een dom gewauwel.

quote:
ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.

En idd, downies zijn echt niet altijd alleen maar leuk en blij . Dat zijn degenen die "goed" genoeg zijn om op straat te lopen. De ergere varianten kom je vaak niet tegen bij de kinderboerderij hoor. Daarbij gaat Down vaak gepaard met ernstige hartafwijkingen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 20:02:05 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63009773
ik heb ook de neusspray maar weer tevoorschijn gehaald.. ik kan bijna geen adem meer halen door mijn neus. hier is het verder wel rustig, de gewone rugpijn, ik kreeg een tip om te smeren met tijgerbalsem of vergelijkbaar iets, dus vanavond voor het slapen gaan eens proberen.

mijn tante heeft een zwart/roodzijden shawl gemaakt voor bij mijn trouwjurk, die ga ik morgenochtend bekijken, voor ik naar de stad ga voor mijn wekelijkse urinecontrole. als ik daar ben ook gelijk bloeddruk laten meten, ik denk dat die wel gewoon goed is, hoewel ik wel ontzettende trek heb in zoute én zoete dingen ik lees nu expres niet in het bankje, ik heb niets met ranzige frikadellen, vanmiddag wel een patatje oorlog van de bram op

in één ding zal ik overigens nooit vrouw worden.. soapseries.. ik kijk nog liever voetbal dan gtst
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 6 november 2008 @ 20:09:21 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_63010001
Ik sluit me geheel aan bij Tex! Voor ons geldt precies hetzelfde.

Ik merk sinds een paar dagen opeens dat ik toch echt wel 30 weken zwanger ben, ik word nu wel beperkt in mijn doen en laten. Niet zo gek ook met 30 weken. Wat wel een beetje lastig is, is dat ik niet goed op 1 been kan staan, nogal onhandig met aankleden enz. Nog 3,5 week werken en dan heb ik al verlof! Voor mijn gevoel is het aftellen nu wel een beetje begonnen.
pi_63010189
Mag ik nog even iets leuks kwijt trouwens?

Sinds een week of 2 kan ik de baby soms ook zachtjes van buiten voelen. Maar je moet echt geluk hebben, toevallig je hand op het juiste moment op de goeie plek, want het is zo weer klaar Maar gisteravond in bed kon ik wat hards voelen en toen ik duwde duwde ik de baby zeg maar weg Even later 'duwde' of schopte de baby weer terug! En dat een tijdje achter elkaar! Het was zooo leuk Ben benieuwd of Micha haar nu ook snel zal voelen (hij was er gisteren niet)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 6 november 2008 @ 20:23:13 #98
108648 cattie
lieve moeder
pi_63010480
Dat is echt genieten he Tex!
Ik zat vandaag in een vergadering en mijn hele buik bewoog op en neer!
pi_63011252
Tex, wat genieten he!

Even een vraag. Ik had vanmiddag wat oud/bruin bloedverlies. Nu net, na het plassen, met het afvegen dus wat helderrood bloedverlies. Het is ook alweer weg, ik heb verder nergens last van (behalve harde buiken, maar niet constant) en ik voel de kleine ook bewegen. Iemand ervaring?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63011478
Geen ervaring Fuente, maar mij werd gezegd bij (licht) bloedverlies altijd even bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')