Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je nooit goed in kan schatten hoe erg een aandoening isquote:Op donderdag 6 november 2008 19:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja hoor, net zo erg voor "god" spelen als een bloedtransfusie toedienen, euthanasie plegen, en het slikken van antibiotica. Please zeg, wat een dom gewauwel.
[..]
Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.
En idd, downies zijn echt niet altijd alleen maarleuk
en
blij
. Dat zijn degenen die "goed" genoeg zijn om op straat te lopen. De ergere varianten kom je vaak niet tegen bij de kinderboerderij hoor. Daarbij gaat Down vaak gepaard met ernstige hartafwijkingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taaislijmziektequote:Op donderdag 6 november 2008 21:44 schreef Dakota het volgende:
[..]
--knip, daar meng ik me niet in--
net als de vraag over de ziekte waarbij je langzaam stikt. Ik ken het niet dus ik vraag het.
het is dus wel mogelijk op te sporen door prenatale diagnostiek ..quote:Al maken pasgeborenen met CF tegenwoordig een redelijke kans oud te worden, Cystic Fibrosis blijft een ernstige ziekte met een sterk verschillend beloop. Er kan prenatale diagnostiek worden gedaan, met de mogelijkheid in het geval van een aangedane vrucht tot abortus te besluiten
Marlieske, wat mij betreft hoef jij je totaal niet te verdedigen hoor! Niet iedereen zal dezelfde keuzes maken, maar ik neem aan dat jullie de keuze ook niet van het ene op het andere moment nemen en er heel gemakkelijk over denken. Ik denk dat ieder die in een situatie komt waarbij een kindje een aangeboren afwijking zou kunnen hebben, alle voors en tegens op een rijtje probeert te zetten en op basis daarvan een keuze zal nemen. Dat lijkt me al moeilijk genoeg ZONDER jezelf aan alle kanten te moeten verdedigen.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:17 schreef marlieske het volgende:
Oke dan zal ik maar ff de 3 zaken noemen waar vooral op getest word aangezien we willen weten waarop getest gaat worden en of je al dan niet voor God speelt.
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaatquote:Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.![]()
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
Dat is wel heel erg lief van je Burdie!quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef Burdie het volgende:
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaat.
Taaislijmziekte is er in zoveel verschillende vormen! Ik heb mijn kinderen vrij snel na hun geboorte hierop laten testen omdat het bij ons in de familie voorkomt. Simpel zweetproefje en klaarquote:Op donderdag 6 november 2008 21:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taaislijmziekte
Ik ook.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:22 schreef Marie79 het volgende:
Ik zal me ook even melden, verder niets bijzonders hier...
Ik voelde de baby pas na iets van 20 weken, maar achteraf bleek ook wel dat ik een voorliggende placenta heb...
Ik voelde de beeb met 16/17 weken ongeveer. Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist hetquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wanneer voelden jullie voor het eerst 'leven' in je buik?
Ben nu 15 weken, bijna 16, en begin een beetje ongeduldig te worden nu!
"Zullen we haar houden mama?"quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:21 schreef Jepali het volgende:
Manouk net geboren
[ afbeelding ]
lekker aangekleed en aan het bijkomen van de bevalling
[ afbeelding ]
Jenthe met haar nieuwe zusje! (zullen we haar houden mama?)
[ afbeelding ]
Ik voelde de kleine in de 17e/18e week voor het eerst 'goed' bewegen, ondanks mijn voorliggende placentaquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
haha... nee, dat ken ik ook inderdaad.. Mijn moeder vorige week; 'het wordt tijd dat die kleine komt!', ik zei 'daar zullen we nog maar even mee wachten, he?'.... ik vond het wel leuk dat ze dat zo zei!quote:Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.![]()
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben aardig aan de slanke/dunne kant, dus het zal m'n placenta wel zijn die in de weg ligtquote:Op vrijdag 7 november 2008 12:03 schreef Raissa het volgende:
Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist het) hebt of niet.
Ik voelde met 14 weken al wat en mijn man heeft het kindje met 18 weken al voelen schoppen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij niet, ik geloof dat het dezelfde partikuliere koeriersdienst was die altijd door de TNT wordt ingehuurd voor onze wijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:14 schreef Reinhilde het volgende:
Oh ja, ik heb mijn Blije Doos ook niet opgehaald, maar nu had ik een briefje in de bus van Selekt Vracht, terwijl ik geen pakjes verwacht. Owlet, was het bij jou met SelektVracht afgeleverd?
Graag!quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:31 schreef Noli. het volgende:
Ingrid moet ik anders m'n vader zo 's bellen naar welke hij heen gaat/ging?
Aan de foto's in het "grote buiken foto topic" te zien zal dat inderdaad aan de voorliggende placenta liggenquote:Op vrijdag 7 november 2008 15:18 schreef Carmella het volgende:
Jepali; wat een prachtige foto's en zeker die met de trotse zus!
[..]
Denk dat je nog een beetje geduld moet hebben, 20 weken is heel normaal
(zeker bij een eerste).
Ik voelde het pas bij de 21e week, baarmoeder ligt ver naar achter gekanteld en placenta ligt helemaal voor
[..]
Ik ben aardig aan de slanke/dunne kant, dus het zal m'n placenta wel zijn die in de weg ligt
Raissa, wat heerlijk dat je weer thuis bent!Hoe voel je je nu?
Maar je bent er wel bijnaquote:Op zaterdag 8 november 2008 09:54 schreef Marie79 het volgende:
*meld zich*
Ik voel me een beetje duf, net geen hoofdpijn enzo en ga dat straks ook maar even aan de verpleegkundige melden... gewoon een wollig gevoel en zwaar hoofd... Blch... en ik ben het ook een beetje zat allemaal!
weer genoeg geklaagd voor vandaag
ik ben net naar het zwembad geweest en voelde me echt een walvisquote:Op zaterdag 8 november 2008 15:34 schreef Marie79 het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden![]()
Voel me nu wat lekkerder allemaal, ben even met W. meegeweest boodschappen doen (heb alleen rondgelopen in de winkel, verder niets) en heb net naar de film "de Tweeling" gekeken.
Zeg dat is niet Reinhilde die zich meldt, maar Nixxx![]()
Lol Dakota, dat ken ik wel, dan kijk ik naar beneden en denk: is dat míjn buik???
ik moest van Reinhildequote:Op zaterdag 8 november 2008 15:34 schreef Marie79 het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden![]()
Voel me nu wat lekkerder allemaal, ben even met W. meegeweest boodschappen doen (heb alleen rondgelopen in de winkel, verder niets) en heb net naar de film "de Tweeling" gekeken.
Zeg dat is niet Reinhilde die zich meldt, maar Nixxx![]()
Lol Dakota, dat ken ik wel, dan kijk ik naar beneden en denk: is dat míjn buik???
Dat kan ik me heel erg goed voorstellen Raissa, ik duim voor je dat er nu gewoon een stabiele en rustige periode aanbreekt, zonder de pijn!quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:09 schreef Raissa het volgende:
Alleen ben ik wel erg bang voor weer een terugval
ow leuk zeg... ben nu al benieuwd naar de foto'squote:Op zaterdag 8 november 2008 23:15 schreef Vicky het volgende:
A-E mijn buik begint al te groeien. ik heb zelfs mijn zw.broeken al aan. zal van de week eens kijken of ik een foto kan maken.
Haha... nou, volgens mij ben ik getrouwd met de enige man in Nederland die liever naar GTST kijkt dan naar voetbal!quote:Op donderdag 6 november 2008 20:02 schreef DJMO het volgende:
in één ding zal ik overigens nooit vrouw worden.. soapseries.. ik kijk nog liever voetbal dan gtst![]()
zuchtquote:Op zondag 9 november 2008 00:48 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Haha... nou, volgens mij ben ik getrouwd met de enige man in Nederland die liever naar GTST kijkt dan naar voetbal!![]()
Ik zei dus en nu onder mijn eigen naam: Ik heb er ook zo een. " Onze zoon zal toch niet later bij het voetbal willen he?"quote:Op zondag 9 november 2008 00:48 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Haha... nou, volgens mij ben ik getrouwd met de enige man in Nederland die liever naar GTST kijkt dan naar voetbal!![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:50 schreef Dakota het volgende:
op die 2e foto lijkt ze iets minder bol? Of is dat omdat ze wat verder weg staat
quote:Op zondag 9 november 2008 09:22 schreef DJMO het volgende:
goeiemorgen .. bagger hier, althans met mij.. hoest me de vinket*ring .. doet ook goed pijn als ik moet hoestenen afgelopen nacht vijf keer wakker geweest om te piesen, maar junior gedraagt zich voorbeeldig, schopt precies wanneer ik mijn hand op mijn buik heb enzo. straks verder bijlezen, nu eerst koffie en twee eitjes die mannetje voor me gemaakt heeft oppeuzelen.
dank jequote:Op zondag 9 november 2008 10:07 schreef iamredleader het volgende:
[..]
beterschap, DJMO, maar wel leuk dat je ook geschopt wordt
ik ben wel al langer verkouden, daar had ik neusspray voor, en tegen het benauwde had ik een inhalattor (in overleg met de longarts) maar dit hoesten.. nee dat heb ik nog maar een dag of twee, en ik heb dus nog geen contact met de HA gehad, daar ga ik morgen direct heen.quote:Op zondag 9 november 2008 10:19 schreef Fuente het volgende:
Vicky, ik ben benieuwd naar je buikje! Zal zelf vandaag ook eens een foto maken.
Reinhilde, kan me indenken dat het lichamelijk nu zwaar wordt hoor!
Dakota, dat is ergens ook wel handig, scheelt toch geldIk heb ook nog gewone shirtjes die ik aantrek, maar broeken wil echt niet meer. De shirtjes eigenlijk ook niet, maar dan zit het maar wat strakker
Jose, heerlijk, bijna verlof. Dan komt het ook allemaal wat dichterbij
DJMO, je hoest al langer toch? Wat rot! Heb je er al iets voor gekregen? Beterschap
Over grote buiken. Het schijnt dat mijn buik enorm is. Ik vind het zelf wel meevallen. Maar goed, 2 weken terug schatte de gyn de baby op zo'n 6/7 pond. Bij de bevalling zou de beep dan rond de 8,5 pond uitkomen. Eergisteren tijdens het CTG zei de verpleegkundige dat ze dacht dat de baby nu wel op 8.5 pond zit. De verloskundige die me later onderzocht dacht ook dat de baby nu echt al enorm is. En ze wist ook niet zeker of het hoofdje nog wel onderin lag.
Het lijkt me van wel, aangezien de baby 2 weken terug ingedaald zat! Maar we zullen aanstaande dinsdag wel zien.
Ik heb overigens voor de verandering heerlijk geslapen vannacht
Nee. In zoverre, er is me gezegd dat we er nu niet mee beginnen omdat ze hopen dat ik het ergste weer gehad heb. Mocht ik een terugval krijgen dan kunnen we altijd nog beginnen en dan heeft de baby nu nog even lekker de tijd om "gewoon" door te groeien. Mocht de prednison nog nodig gaan zijn dan neem ik aan dat ik gedegen voorlichting ga krijgen..quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:00 schreef Carmella het volgende:
Dat kan ik me heel erg goed voorstellen Raissa, ik duim voor je dat er nu gewoon een stabiele en rustige periode aanbreekt, zonder de pijn!
Heb je nog meer informatie gekregen over de Prednison?
quote:Op zondag 9 november 2008 13:28 schreef cattie het volgende:
Ik kom even 2 nieuwe zwangeren aanmelden! Ze lopen al overtijd, de kindjes liggen in stuit (de benen hangen er al uit) en ze weten al wat de baby's worden, namelijk SMURFEN!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |