abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 16:50:39 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_63004634
Hier ook geen extra controles, ook wij zitten niet in een 'risicogroep' om het zo maar te noemen. Marlieske, ondanks dat wens ik jullie veel steun en wijsheid toe de komende tijd! Het lijkt me allemaal niet makkelijk, bah!
pi_63004716
Hmm lijkt me een beetje voor god spelen eigenlijk.
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63004819
Marlieske heel veel sterkte! Hopelijk is alles goed en hoef je geen nare beslissingen te nemen.
pi_63004823
hmm was iets te kort door de bocht van me.
Het is gewoon erg lastig ja.

Een vriendin van me kreeg een zoontje met een hartkamerafwijking, dit hoorde ze bij de 20 weken echo.
Knulletje is pasgeleden overleden na 4 maanden. Echt heel sneu..

Is het egoistisch dat ze hem op de wereld heeft gezet of juist niet omdat hij toch die 4 maanden heeft gehad (waarin hij een normaal leventje had..het was gewoon in 1 avond afgelopen)

moeilijk
wanna rub mah puppeh?!
pi_63004932
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:56 schreef Dakota het volgende:

Een vriendin van me kreeg een zoontje met een hartkamerafwijking, dit hoorde ze bij de 20 weken echo.
Knulletje is pasgeleden overleden na 4 maanden. Echt heel sneu..

Is het egoistisch dat ze hem op de wereld heeft gezet of juist niet omdat hij toch die 4 maanden heeft gehad (waarin hij een normaal leventje had..het was gewoon in 1 avond afgelopen)

moeilijk
Dat is ook vreselijk inderdaad. Moeilijk hoor. Ik zou niet weten wat wij zouden doen in zo'n geval.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:05:45 #86
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63005062
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef Dakota het volgende:
en bij 20 weken is het al zo'n minimensje .. ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
God bestaat niet.

Ik vind dat ieder voor zich zelf mag beslissen. Gelukkig is de wet in dit land daar ook op ingericht.

Als het leven voor zo'n kind inderdaad één grote lijdensweg zou zijn, zou ik er ook mee stoppen. Maar iets als Down, ach, dat zijn vaak hele blije lieve mensen. Laat maar komen, denk ik dan. Punt is (ook richting Marlieske) dat ieder het voor zich moet kunnen bepalen, imo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63005417
quote:
Ik heb jaren geleden stage gelopen bij gehandicapte kinderen en daar was een meisje bij die dat had. Misschien slecht ontwikkelde longen, geen idee. Maar de zuurstof die zij kreeg toegediend was alleen maar uitstel van executie.

En even over mensen met het syndroom van down: daar heb je ook verschillende niveau's in zeg maar, sommigen kunnen nog redelijk functioneren, anderen helemaal niet.
Maar het is echt niet zo dat alle mensen met het syndroom van down vrolijk en lief zijn.
pi_63005634
Marlieske, het lijkt me echt heftig, hoor, wat jij nu doormaakt... pppfff.... kweet niet zo goed wat ik moet zeggen... Sterkte in ieder geval. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel... maar december lijkt nog wel ver weg...

Raissa, wat fijn dat je geen pijn meer hebt..! Hopelijk blijft dat zo!

Ben vandaag bij de vk geweest... alles goed... bloeddruk weer netjes... maar dat is gelukkig nog nooit een probleem geweest. Heb haar ook gelijk verteld van mijn neus. Ik heb nu op haar aanraden Zofirax (maar dan eigen merk van de apotheek) gehaald, hopelijk helpt dat een beetje.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63005828
bij nader inzien is deze discussie niet echt gepast. Dus weg.

[ Bericht 91% gewijzigd door huuphuup op 06-11-2008 17:47:38 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63005840
Ik ben vandaag ook bij de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. Frummel ligt mooi op schema. Momenteel koppie bovenin, maar vliegt alle kanten op.
Ik heb al 2 weken pijn in mijn voet. lastig en irritant. Kan door zwangerschap komen, hoeft niet.
Morgen toch maar langs de huisarts. En met omdraaien in bed bijvoorbeeld vaker pijnscheut in rug. Kan ischias (?) zijn. Alles met beleid doen, en voorzichtig omdraaien in bed. Verder gaat het goed. Frummel is goed aanwezig. Wel sneller moe,overdag en 's avonds.
Ben nu behoorlijk verkouden. Las hier laatst dat je geen gewone neusspray mag, waarom niet? Nog nooit iets over gehoord.
pi_63006067
Het lastigste met dit soort dingen vind ik dat tijdens de zwangerschap meestal niet goed te zien is hoe erg de afwijking is en dus hoeveel last zo'n kindje ervan kan hebben. Dat wordt meestal pas echt duidelijk na de geboorte. Het lijkt me zo'n naar idee dat je een kindje laat weghalen wat misschien wel best goed met de betreffende afwijking had kunnen leven. Maar ja dat je weet je dus niet van tevoren. En het lijkt me ook vreselijk moeilijk zo'n beslissing te 'moeten' nemen als je het al hebt voelen schoppen enzow.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je het wel zou weghalen. Eventuele pijn enzow voor het kindje zelf, maar ook de impact op je eigen leven en vooral ook op dat van je kind(eren) dat je al hebt. Het is zo moeilijk en persoonlijk.

Wij hebben geen tests gedaan, zijn nog jong en geen risiscogroep. Wel hebben we de 20 weken echo gehad en daar zag alles er gelukkig helemaal goed uit.

Marlieske wat een spannende en moeilijke tijd zal dit voor jullie zijn. Duurt nog best een tijd tot de punctie en dan nog de uitslag. Heel veel sterkte, en ik duim mee dat alles goed is!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63006511
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben vandaag ook bij de vk geweest. Helemaal goedgekeurd. Frummel ligt mooi op schema. Momenteel koppie bovenin, . Las hier laatst dat je geen gewone neusspray mag, waarom niet? Nog nooit iets over gehoord.
De meningen van huisartsen en verloskundigen zijn hierover nogal verdeeld.
In de gebruiksaanwijzing van de otrivin voor kinderen (waar wel die bepaalde stof inzit, dus niet een zoutoplossing) staat dat deze mag worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Dat mogen ze er niet in zetten als het wel schadelijk is.
Er is sowieso niks terug te vinden over welke risico's er dan wel zijn, dus het zal allemaal ook wel een beetje overdreven zijn. Net zoals er zwangeren zijn die geen enkel kopje koffie meer drinken omdat ze denken dat dit schadelijk is.
Zolang je er niet een heel flesje door je neus jaagt zal het wel meevallen.
pi_63008397
Ik mocht van de vk wel een paar dagen die otrivin voor volwassenen gebruiken tijdens mn zwangerschap. Maar niet te lang. Die zoutoplossing mocht wel gewoon.
Fake it till you make it...
  donderdag 6 november 2008 @ 19:46:13 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63009235
quote:

Ja hoor, net zo erg voor "god" spelen als een bloedtransfusie toedienen, euthanasie plegen, en het slikken van antibiotica. Please zeg, wat een dom gewauwel.

quote:
ieder voor zich uiteraard maar ik bedoel een ziekte waardoor je langzaam stikt? welke is dat
Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.

En idd, downies zijn echt niet altijd alleen maar leuk en blij . Dat zijn degenen die "goed" genoeg zijn om op straat te lopen. De ergere varianten kom je vaak niet tegen bij de kinderboerderij hoor. Daarbij gaat Down vaak gepaard met ernstige hartafwijkingen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 20:02:05 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63009773
ik heb ook de neusspray maar weer tevoorschijn gehaald.. ik kan bijna geen adem meer halen door mijn neus. hier is het verder wel rustig, de gewone rugpijn, ik kreeg een tip om te smeren met tijgerbalsem of vergelijkbaar iets, dus vanavond voor het slapen gaan eens proberen.

mijn tante heeft een zwart/roodzijden shawl gemaakt voor bij mijn trouwjurk, die ga ik morgenochtend bekijken, voor ik naar de stad ga voor mijn wekelijkse urinecontrole. als ik daar ben ook gelijk bloeddruk laten meten, ik denk dat die wel gewoon goed is, hoewel ik wel ontzettende trek heb in zoute én zoete dingen ik lees nu expres niet in het bankje, ik heb niets met ranzige frikadellen, vanmiddag wel een patatje oorlog van de bram op

in één ding zal ik overigens nooit vrouw worden.. soapseries.. ik kijk nog liever voetbal dan gtst
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 6 november 2008 @ 20:09:21 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_63010001
Ik sluit me geheel aan bij Tex! Voor ons geldt precies hetzelfde.

Ik merk sinds een paar dagen opeens dat ik toch echt wel 30 weken zwanger ben, ik word nu wel beperkt in mijn doen en laten. Niet zo gek ook met 30 weken. Wat wel een beetje lastig is, is dat ik niet goed op 1 been kan staan, nogal onhandig met aankleden enz. Nog 3,5 week werken en dan heb ik al verlof! Voor mijn gevoel is het aftellen nu wel een beetje begonnen.
pi_63010189
Mag ik nog even iets leuks kwijt trouwens?

Sinds een week of 2 kan ik de baby soms ook zachtjes van buiten voelen. Maar je moet echt geluk hebben, toevallig je hand op het juiste moment op de goeie plek, want het is zo weer klaar Maar gisteravond in bed kon ik wat hards voelen en toen ik duwde duwde ik de baby zeg maar weg Even later 'duwde' of schopte de baby weer terug! En dat een tijdje achter elkaar! Het was zooo leuk Ben benieuwd of Micha haar nu ook snel zal voelen (hij was er gisteren niet)
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 6 november 2008 @ 20:23:13 #98
108648 cattie
lieve moeder
pi_63010480
Dat is echt genieten he Tex!
Ik zat vandaag in een vergadering en mijn hele buik bewoog op en neer!
pi_63011252
Tex, wat genieten he!

Even een vraag. Ik had vanmiddag wat oud/bruin bloedverlies. Nu net, na het plassen, met het afvegen dus wat helderrood bloedverlies. Het is ook alweer weg, ik heb verder nergens last van (behalve harde buiken, maar niet constant) en ik voel de kleine ook bewegen. Iemand ervaring?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63011478
Geen ervaring Fuente, maar mij werd gezegd bij (licht) bloedverlies altijd even bellen.
pi_63011532
Nee, geen ervaring Fuente, maar je bent nog geen 37 weken, dus bellen naar de vk! (Staat op mijn blaadje.)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 21:01:21 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63011671
ik zou idd even bellen fuente!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63012007
Heb je al gebeld? Hoop dat alles goed is?!

Marlieske, sterkte met wachten..

Raissa wat fijn dat de pijn weg is!
pi_63012975
Nou heb gebeld. Omdat het maar zo weinig was (echt alleen bij afvegen) en nu niets meer (heb inmiddels alweer geplast) hoef ik niet te komen. Als het weer gebeurt, of als ik er niet gerust op ben, dan langskomen. Maar ik voel uk goed bewegen, dus maak me niet zo druk.
Thnx voor het meedenken!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63013387
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja hoor, net zo erg voor "god" spelen als een bloedtransfusie toedienen, euthanasie plegen, en het slikken van antibiotica. Please zeg, wat een dom gewauwel.

[..]

Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.

En idd, downies zijn echt niet altijd alleen maar leuk en blij . Dat zijn degenen die "goed" genoeg zijn om op straat te lopen. De ergere varianten kom je vaak niet tegen bij de kinderboerderij hoor. Daarbij gaat Down vaak gepaard met ernstige hartafwijkingen.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je nooit goed in kan schatten hoe erg een aandoening is
De een wil het leven van een baby al beeindigen als het een hazenlipje heeft, de ander bij down of een misvormde hartkamer.
Deze kindjes zouden een erg grote kans hebben om WEL te overleven en op een goede manier.
En jij bent diegene die kiest of hij/zij wel of niet blijft leven.
Dat bedoel ik met god spelen, niets lulligs aan. net als de vraag over de ziekte waarbij je langzaam stikt. Ik ken het niet dus ik vraag het.
En over aanmatigende opmerkingen beginnen als je er zelf 1 maakt in diezelfde zin is nogal sneu
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 21:53:29 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63013758
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:44 schreef Dakota het volgende:

[..]
--knip, daar meng ik me niet in--
net als de vraag over de ziekte waarbij je langzaam stikt. Ik ken het niet dus ik vraag het.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taaislijmziekte
ik denk dat die ziekte bedoeld wordt.

Fuente fijn dat je niet langs hoeft te komen, houd het wel in de gaten he meis

pi_63014138
maar dat is toch niet te zien tijdens echo's e.d?
-edit- lees net dat ze het wel uit kunnen zoeken als je al een ander kind hebt.
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 22:04:27 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63014307
quote:
Al maken pasgeborenen met CF tegenwoordig een redelijke kans oud te worden, Cystic Fibrosis blijft een ernstige ziekte met een sterk verschillend beloop. Er kan prenatale diagnostiek worden gedaan, met de mogelijkheid in het geval van een aangedane vrucht tot abortus te besluiten
het is dus wel mogelijk op te sporen door prenatale diagnostiek ..

pi_63014942
Oke dan zal ik maar ff de 3 zaken noemen waar vooral op getest word aangezien we willen weten waarop getest gaat worden en of je al dan niet voor God speelt.

Trisomie 21, trisomie 18 en trisomie 13

Trisomie 21 = down
Trisomie 18 http://www.consumed.nl/ziekten/6440/verschijnselen
Trisomie 13 http://www.consumed.nl/lic/mmg/indicaties/indicatie.php3?id=6711

Alleen bij trisomie 21 kan het meevallen maar daar krijg je geen garanties op, de andere 2 afwijkingen zijn nogal "kansloos" en maakt bevallen met misschien wel 42 weken niet eenvoudiger.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 6 november 2008 @ 22:28:32 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_63015507
Fuente, dat heb ik bij Ive ook gehad ergens in het derde trimester. Op mijn kaartje staat: "bij bloed (meer dan een paar druppels) bellen". Als je je er zorgen over maakt, kun je natuurlijk altijd bellen. Maar als het een paar druppels zijn, is het hoogst waarschijnlijk niets.

edit: er was nog een pagina.. Fuente, fijn dat je gerust gesteld bent!
  donderdag 6 november 2008 @ 23:26:19 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63017953
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:17 schreef marlieske het volgende:
Oke dan zal ik maar ff de 3 zaken noemen waar vooral op getest word aangezien we willen weten waarop getest gaat worden en of je al dan niet voor God speelt.
Marlieske, wat mij betreft hoef jij je totaal niet te verdedigen hoor! Niet iedereen zal dezelfde keuzes maken, maar ik neem aan dat jullie de keuze ook niet van het ene op het andere moment nemen en er heel gemakkelijk over denken. Ik denk dat ieder die in een situatie komt waarbij een kindje een aangeboren afwijking zou kunnen hebben, alle voors en tegens op een rijtje probeert te zetten en op basis daarvan een keuze zal nemen. Dat lijkt me al moeilijk genoeg ZONDER jezelf aan alle kanten te moeten verdedigen.
Succes meid .
KuikenGuppy
pi_63018171
sterkte Marlieske Klote dat je zo lang moet wachten voordat je wat meer weet.
pi_63021652
*Meld*

Fuente, hoe is het nu, een nachtje verder? Nog meer bloedverlies gehad?

Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:11:18 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63022062
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaat .
KuikenGuppy
pi_63022299
Het waren idd een paar druppels, alleen op toiletpapier. Vannacht nog 1 maal gehad, heel lichtgekleurd, dus echt niet veel.
Heb verder heerlijk geslapen
Dank jullie wel allemaal. Mocht het zo nog weer gebeuren dan bel ik gewoon toch even voor een onderzoekje, beter 1 keer teveel dan...

Marlieske, ga je niet verdedigen, echt niet... Het is jullie keuze, iedereen denkt er heel anders overl, omdat de grens voor iedereen anders ligt. En het is makkelijk roepen dat je het niet/wel zou doen als je zelf niet in de situatie staat. Jullie zitten hier wel in, jullie worden daardoor min of meer gedwongen om keuzes te maken/ grenzen te stellen. Dat is nooit makkelijk

Reinhilde, en, wanneer moet de kleine volgens je moeder komen ?
Sara
Merel
Ukje
pi_63022357
Fuente, houd het maar wel goed in de gaten.
Ik sluit me wel bij Fuente aan wat betreft Marlieske: doe wat je zelf denkt dat goed is en trek je van niemand wat aan.
pi_63022477
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef Burdie het volgende:
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaat .
Dat is wel heel erg lief van je Burdie!

Fuente, ze had gister gezegd dat hij/zij binnen nu en 12 dagen moest komen. Volgens Nixxx wordt het de 18e, ik zelf had een paar maanden geleden bedacht dat het de 9e werd.
pi_63022745
Wanneer voelden jullie voor het eerst 'leven' in je buik?

Ben nu 15 weken, bijna 16, en begin een beetje ongeduldig te worden nu!
pi_63022816
Ik voelde het pas met 19 weken een klein beetje.
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:22:45 #120
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63023065
Ik zal me ook even melden, verder niets bijzonders hier...

Ik voelde de baby pas na iets van 20 weken, maar achteraf bleek ook wel dat ik een voorliggende placenta heb...
18-11-2008 Maarten Alexander
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 09:29:52 #121
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_63023180
quote:
Taaislijmziekte is er in zoveel verschillende vormen! Ik heb mijn kinderen vrij snel na hun geboorte hierop laten testen omdat het bij ons in de familie voorkomt. Simpel zweetproefje en klaar
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_63024061
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:22 schreef Marie79 het volgende:
Ik zal me ook even melden, verder niets bijzonders hier...

Ik voelde de baby pas na iets van 20 weken, maar achteraf bleek ook wel dat ik een voorliggende placenta heb...
Ik ook.
pi_63026471
ik ook
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63026752
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ik voelde de beeb met 16/17 weken ongeveer. Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist het ) hebt of niet.

Ik ben weer thuis
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:25:22 #125
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63027272
Raissa, wat fijn!
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:32:47 #126
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_63027458
Ik kom even ongegeneerd binnenvallen om te jompelen hoor!

Marie! Dit wordt jou maand!!! Wie had dat ooit kunnen denken! Ik ga je vanaf nu dagelijks volgen hoor!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:34:05 #127
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63027490
Lief van je Ireth

Jij ook nog gefeliciteerd met je grote meid!
  Moderator vrijdag 7 november 2008 @ 12:59:37 #128
5428 crew  miss_sly
pi_63028190
Ik volg je ook stiekem, Marie. Ik post op dit moment niet vele in dit topic, maar ik vind het zo geweldig dat jullie kindje er ook eindelijk bijna aankomt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63028740
Ik val hier weer even binnen.
Marlieske, wat een rottijd zeg, veel onzekerheden. Heel veel succes met alles.
Alle LLM veel succes het is zóóó leuk om weer zo'n klein babietje in huis te hebben.
Hier gaat alles goed, ik voel mij heel goed eigenlijk al gelijk na de bevalling en ik had helemaal geen hechtingen!!! 6.30 begonnen de weeen en om 16.20 is ze geboren.
Manouk is een heerlijk rustig lui kindje en Jenthe is supertrots.
Hier wat foto's;

Manouk net geboren

lekker aangekleed en aan het bijkomen van de bevalling

Jenthe met haar nieuwe zusje! (zullen we haar houden mama?)
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:38:53 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63029212
Wat een mooi stel kids heb je nu, Jepali Lekker frummelke
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63029280
"Zullen we haar houden mama?"
Mooie meiden heb je, Jepali!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:02:43 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63029861
Lieve foto's Jepali!
pi_63029944
Wat een heerlijk gezicht, Jepali!
pi_63030024
Wat zijn ze lief Jepali!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63030206
Wat een heerlijk bolletje heb je daar Jepali! En zo leuk om te zien, die twee meiden samen!!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63030752
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:21 schreef Jepali het volgende:

Manouk net geboren
[ afbeelding ]
lekker aangekleed en aan het bijkomen van de bevalling
[ afbeelding ]
Jenthe met haar nieuwe zusje! (zullen we haar houden mama?)
[ afbeelding ]
"Zullen we haar houden mama?"
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:48:50 #137
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63030991
Wat een lievies
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:50:54 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63031036
Die opmerking van Jenthe, om in te lijsten!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63031532
quote:

Ik voelde de kleine in de 17e/18e week voor het eerst 'goed' bewegen, ondanks mijn voorliggende placenta . Heb nog even geduld, je zult de kleine snel voelen!
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
haha... nee, dat ken ik ook inderdaad.. Mijn moeder vorige week; 'het wordt tijd dat die kleine komt!', ik zei 'daar zullen we nog maar even mee wachten, he?'.... ik vond het wel leuk dat ze dat zo zei! Maar voor jou schiet het nu echt op, he? Spannend, joh!

Raissa, wat fijn dat je weer thuis bent! Gelukkig, zeg!

Jepali, wat een lief kindje... en die opmerking van grote zus is wel heel erg stoer! Ik zou haar houden als ik jullie was
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63031615
Jepali; wat een prachtige foto's en zeker die met de trotse zus !
quote:
Denk dat je nog een beetje geduld moet hebben, 20 weken is heel normaal (zeker bij een eerste).

Ik voelde het pas bij de 21e week, baarmoeder ligt ver naar achter gekanteld en placenta ligt helemaal voor
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:03 schreef Raissa het volgende:

Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist het ) hebt of niet.
Ik ben aardig aan de slanke/dunne kant, dus het zal m'n placenta wel zijn die in de weg ligt

Raissa, wat heerlijk dat je weer thuis bent! Hoe voel je je nu?
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:23:36 #141
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63031752
quote:

Ik voelde met 14 weken al wat en mijn man heeft het kindje met 18 weken al voelen schoppen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:32:38 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63031990
Ahh, zullen we haar houden Lieve foto's!

Noah voelde ik voor het eerst rond 16 weken, deze baby voelde ik rond 15 weken. Beide keren placenta achter.
©Dumbo
pi_63032223
Jepali, wat een schatje!!!
pi_63032902
Jepali, wauw En nog meer wauw gewoon helemaal wauw
Sara
Merel
Ukje
pi_63033159
Zo ik ben echt he-le-maal gaar. Ging gezellig thee drinken met een vriendinnetje en haar 4 maanden oude dochtertje, zo'n poepie . Dat 'even' werd 3 uur . En daarna even naar de kapper, mijn haar laten wassen en stijlen, en nu net weer thuis. En om half 6 weer weg; zwangerschapsyoga.

Het eerste wat mijn vriendin zei was: wat hangt je buik laag!
Verder heb ik al de hele dag het gevoel dat er iets staat te gebeuren..

Oh ja, ik heb mijn Blije Doos ook niet opgehaald, maar nu had ik een briefje in de bus van Selekt Vracht, terwijl ik geen pakjes verwacht. Owlet, was het bij jou met SelektVracht afgeleverd?

Raissa, wat fijn dat je weer thuis bent!!
Jepali, wat een liefies!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 november 2008 @ 16:24:52 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63033424
wat een schatje jepali!!!!

Raissa fijn dat je thuis bent!!

verder nog niet bijgelezen.. krijg nog steeds bijna geen lucht, stomen helpt maar heel even, dan komt de boel iets los, maar na vijf minuten zit het weer potdicht ik ga niet koken vanavond of heel simpel de frituur aan oid .. ik zie het wel, broodje sate met patat denk ik ik kijk vanavond wel of ik me al beter voel

vrijdag 7 november 2008 @ 16:29:36 #147
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63033543
Manouk
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_63033550
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:14 schreef Reinhilde het volgende:

Oh ja, ik heb mijn Blije Doos ook niet opgehaald, maar nu had ik een briefje in de bus van Selekt Vracht, terwijl ik geen pakjes verwacht. Owlet, was het bij jou met SelektVracht afgeleverd?
Volgens mij niet, ik geloof dat het dezelfde partikuliere koeriersdienst was die altijd door de TNT wordt ingehuurd voor onze wijk. Misschien dat selectvracht in jouw regio de bezorging doet?

[ Bericht 3% gewijzigd door owlet op 07-11-2008 16:46:54 ]
pi_63034111
Ik ben toch maar naar de huisarts geweest omdat ik al 2 weken een pijnlijke voet heb.
Ik moet nu naar de podoloog en misschien (weer) aan de steun of therapie zolen. Natuurlijk zit er geen podoloog in het ziekenhuis hier. En alleen dan wordt het vergoed. Pfffffff!
pi_63034430
wat een lieve foto's Jepali!

@Ingrid irritant zeg! Ik ben onlangs ook bij de podotherapeut geweest om zo'n zooltje te laten maken, maar ik dacht dat het gewoon wel vergoed werd, ook al zit ze niet in een ziekenhuis..... Verschilt wel per verzekering.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_63034649
ik heb ze al ff gemaild hoe het nou precies zit. Krijg meestal binnen 2 werkdagen al bericht terug. Er zit er maar 1tje in Assen die ik kan vinden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:31:12 #152
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63035053
Ingrid moet ik anders m'n vader zo 's bellen naar welke hij heen gaat/ging?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:18:13 #153
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63036067
Jepali, wat is Manouk mooi!!!!!
En die foto met Yenthe is super!! Zo liefdevol hoe ze naar haar nieuwe zusje kijkt
No more games, no more drama...
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:21:03 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_63036113
Ohoh, wat is Manouk een mooi meisje! Goed gedaan En Yenthe, wat ben jij een lieve grote zus!
pi_63037087
Hier toch een CTG gehad. De baby was wel erg rustig, toch maar weer gebeld en kon meteen langskomen. Natuurlijk werd uk mega actief toen de banden erom zaten Ruim een uur eraan gelegen, was helemaal goed. Mijn flinke harde buiken waren goed te zien op het CTG, apart om te zien zeg! Maar goed, as. dinsdag weer naar de gyn en dan verderkijken. Als ik weer bloed verlies moet ik meteen bellen.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:03:35 #156
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63037106
Wat een heerlijk meisje is Manouk en wat een vreselijk lieve opmerking van Yenthe!

Zoals het er nu uitziet ga ik over 6 weken al met verlof ! Ik werk door tot 4 weken voor de uitgerekende datum maar neem voor die tijd nog een aantal vakantiedagen op en al met al houd dat in dat ik 20 December voor het laatst werk
Maar aan de andere kant wil ik helemaal niet dat de tijd zo snel gaat voor ik het weet ben ik niet meer zwanger en ik vind het zo leuk en bijzonder !!
pi_63037285
Wat een schatje is Manouk
En die trotse zus!!

Fuente, fijn dat je de beeb weer hebt gevoeld...

Jeetje Frups, wat snel al!! Lekker vooruitzicht!!

Raissa, fijn dat je weer thuis bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63038863
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:31 schreef Noli. het volgende:
Ingrid moet ik anders m'n vader zo 's bellen naar welke hij heen gaat/ging?
Graag!
pi_63042103
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:18 schreef Carmella het volgende:
Jepali; wat een prachtige foto's en zeker die met de trotse zus !
[..]

Denk dat je nog een beetje geduld moet hebben, 20 weken is heel normaal (zeker bij een eerste).

Ik voelde het pas bij de 21e week, baarmoeder ligt ver naar achter gekanteld en placenta ligt helemaal voor
[..]

Ik ben aardig aan de slanke/dunne kant, dus het zal m'n placenta wel zijn die in de weg ligt

Raissa, wat heerlijk dat je weer thuis bent! Hoe voel je je nu?
Aan de foto's in het "grote buiken foto topic" te zien zal dat inderdaad aan de voorliggende placenta liggen

Ik ben doodmoe maar voel me verder wel goed! Alleen ben ik wel erg bang voor weer een terugval
pi_63042236
Hopelijk dit weekend een uitgebreidere update met (eindelijk) buikenfoto

Met Tinuviel gaat alles top, ze wordt steeds ronder, en Nemo schopt steeds meer en harder

En verder is alles naar wens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')