abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63011532
Nee, geen ervaring Fuente, maar je bent nog geen 37 weken, dus bellen naar de vk! (Staat op mijn blaadje.)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 21:01:21 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63011671
ik zou idd even bellen fuente!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63012007
Heb je al gebeld? Hoop dat alles goed is?!

Marlieske, sterkte met wachten..

Raissa wat fijn dat de pijn weg is!
pi_63012975
Nou heb gebeld. Omdat het maar zo weinig was (echt alleen bij afvegen) en nu niets meer (heb inmiddels alweer geplast) hoef ik niet te komen. Als het weer gebeurt, of als ik er niet gerust op ben, dan langskomen. Maar ik voel uk goed bewegen, dus maak me niet zo druk.
Thnx voor het meedenken!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63013387
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja hoor, net zo erg voor "god" spelen als een bloedtransfusie toedienen, euthanasie plegen, en het slikken van antibiotica. Please zeg, wat een dom gewauwel.

[..]

Kom eens onder je steen vandaan alsjeblieft, met je aanmatigende opmerkingen.

En idd, downies zijn echt niet altijd alleen maar leuk en blij . Dat zijn degenen die "goed" genoeg zijn om op straat te lopen. De ergere varianten kom je vaak niet tegen bij de kinderboerderij hoor. Daarbij gaat Down vaak gepaard met ernstige hartafwijkingen.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je nooit goed in kan schatten hoe erg een aandoening is
De een wil het leven van een baby al beeindigen als het een hazenlipje heeft, de ander bij down of een misvormde hartkamer.
Deze kindjes zouden een erg grote kans hebben om WEL te overleven en op een goede manier.
En jij bent diegene die kiest of hij/zij wel of niet blijft leven.
Dat bedoel ik met god spelen, niets lulligs aan. net als de vraag over de ziekte waarbij je langzaam stikt. Ik ken het niet dus ik vraag het.
En over aanmatigende opmerkingen beginnen als je er zelf 1 maakt in diezelfde zin is nogal sneu
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 21:53:29 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63013758
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:44 schreef Dakota het volgende:

[..]
--knip, daar meng ik me niet in--
net als de vraag over de ziekte waarbij je langzaam stikt. Ik ken het niet dus ik vraag het.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taaislijmziekte
ik denk dat die ziekte bedoeld wordt.

Fuente fijn dat je niet langs hoeft te komen, houd het wel in de gaten he meis
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63014138
maar dat is toch niet te zien tijdens echo's e.d?
-edit- lees net dat ze het wel uit kunnen zoeken als je al een ander kind hebt.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 november 2008 @ 22:04:27 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63014307
quote:
Al maken pasgeborenen met CF tegenwoordig een redelijke kans oud te worden, Cystic Fibrosis blijft een ernstige ziekte met een sterk verschillend beloop. Er kan prenatale diagnostiek worden gedaan, met de mogelijkheid in het geval van een aangedane vrucht tot abortus te besluiten
het is dus wel mogelijk op te sporen door prenatale diagnostiek ..

pi_63014942
Oke dan zal ik maar ff de 3 zaken noemen waar vooral op getest word aangezien we willen weten waarop getest gaat worden en of je al dan niet voor God speelt.

Trisomie 21, trisomie 18 en trisomie 13

Trisomie 21 = down
Trisomie 18 http://www.consumed.nl/ziekten/6440/verschijnselen
Trisomie 13 http://www.consumed.nl/lic/mmg/indicaties/indicatie.php3?id=6711

Alleen bij trisomie 21 kan het meevallen maar daar krijg je geen garanties op, de andere 2 afwijkingen zijn nogal "kansloos" en maakt bevallen met misschien wel 42 weken niet eenvoudiger.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 6 november 2008 @ 22:28:32 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_63015507
Fuente, dat heb ik bij Ive ook gehad ergens in het derde trimester. Op mijn kaartje staat: "bij bloed (meer dan een paar druppels) bellen". Als je je er zorgen over maakt, kun je natuurlijk altijd bellen. Maar als het een paar druppels zijn, is het hoogst waarschijnlijk niets.

edit: er was nog een pagina.. Fuente, fijn dat je gerust gesteld bent!
  donderdag 6 november 2008 @ 23:26:19 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63017953
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:17 schreef marlieske het volgende:
Oke dan zal ik maar ff de 3 zaken noemen waar vooral op getest word aangezien we willen weten waarop getest gaat worden en of je al dan niet voor God speelt.
Marlieske, wat mij betreft hoef jij je totaal niet te verdedigen hoor! Niet iedereen zal dezelfde keuzes maken, maar ik neem aan dat jullie de keuze ook niet van het ene op het andere moment nemen en er heel gemakkelijk over denken. Ik denk dat ieder die in een situatie komt waarbij een kindje een aangeboren afwijking zou kunnen hebben, alle voors en tegens op een rijtje probeert te zetten en op basis daarvan een keuze zal nemen. Dat lijkt me al moeilijk genoeg ZONDER jezelf aan alle kanten te moeten verdedigen.
Succes meid .
KuikenGuppy
pi_63018171
sterkte Marlieske Klote dat je zo lang moet wachten voordat je wat meer weet.
pi_63021652
*Meld*

Fuente, hoe is het nu, een nachtje verder? Nog meer bloedverlies gehad?

Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:11:18 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63022062
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 07:27 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn mama heeft gister mijn baby toegesproken, over wanneer hij/zij geboren moet worden.
Nixxx en ik zijn duidelijk niet de enigen die vol ongeduld wachten!
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaat .
KuikenGuppy
pi_63022299
Het waren idd een paar druppels, alleen op toiletpapier. Vannacht nog 1 maal gehad, heel lichtgekleurd, dus echt niet veel.
Heb verder heerlijk geslapen
Dank jullie wel allemaal. Mocht het zo nog weer gebeuren dan bel ik gewoon toch even voor een onderzoekje, beter 1 keer teveel dan...

Marlieske, ga je niet verdedigen, echt niet... Het is jullie keuze, iedereen denkt er heel anders overl, omdat de grens voor iedereen anders ligt. En het is makkelijk roepen dat je het niet/wel zou doen als je zelf niet in de situatie staat. Jullie zitten hier wel in, jullie worden daardoor min of meer gedwongen om keuzes te maken/ grenzen te stellen. Dat is nooit makkelijk

Reinhilde, en, wanneer moet de kleine volgens je moeder komen ?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63022357
Fuente, houd het maar wel goed in de gaten.
Ik sluit me wel bij Fuente aan wat betreft Marlieske: doe wat je zelf denkt dat goed is en trek je van niemand wat aan.
pi_63022477
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef Burdie het volgende:
Nee, ik kijk ook bijna dagelijks hier even hoe het met je gaat .
Dat is wel heel erg lief van je Burdie!

Fuente, ze had gister gezegd dat hij/zij binnen nu en 12 dagen moest komen. Volgens Nixxx wordt het de 18e, ik zelf had een paar maanden geleden bedacht dat het de 9e werd.
pi_63022745
Wanneer voelden jullie voor het eerst 'leven' in je buik?

Ben nu 15 weken, bijna 16, en begin een beetje ongeduldig te worden nu!
pi_63022816
Ik voelde het pas met 19 weken een klein beetje.
  vrijdag 7 november 2008 @ 09:22:45 #120
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63023065
Ik zal me ook even melden, verder niets bijzonders hier...

Ik voelde de baby pas na iets van 20 weken, maar achteraf bleek ook wel dat ik een voorliggende placenta heb...
18-11-2008 Maarten Alexander
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 09:29:52 #121
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_63023180
quote:
Taaislijmziekte is er in zoveel verschillende vormen! Ik heb mijn kinderen vrij snel na hun geboorte hierop laten testen omdat het bij ons in de familie voorkomt. Simpel zweetproefje en klaar
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_63024061
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:22 schreef Marie79 het volgende:
Ik zal me ook even melden, verder niets bijzonders hier...

Ik voelde de baby pas na iets van 20 weken, maar achteraf bleek ook wel dat ik een voorliggende placenta heb...
Ik ook.
pi_63026471
ik ook
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63026752
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wanneer voelden jullie voor het eerst 'leven' in je buik?

Ben nu 15 weken, bijna 16, en begin een beetje ongeduldig te worden nu!
Ik voelde de beeb met 16/17 weken ongeveer. Maar het schijnt nogal uit te maken waar je placenta ligt en of je zelf veel spekkies (zo noemde de echoscopist het ) hebt of niet.

Ik ben weer thuis
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:25:22 #125
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63027272
Raissa, wat fijn!
18-11-2008 Maarten Alexander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')