abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 22:28:19 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62984840
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik neem aan dat we ook in deze reeks doorgaan over de overgang tussen Bush en Obama, zijn kabinets-keuzes enzovoorts?
lijkt me een goed plan

net het stukje van Powell gezien... ook een brok emotie... zou er nog een rol voor hem kunnen zijn?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 5 november 2008 @ 22:30:57 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62984923
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik neem aan dat we ook in deze reeks doorgaan over de overgang tussen Bush en Obama, zijn kabinets-keuzes enzovoorts?
Ik denk het...... er zijn nog wat stappen die genomen moeten worden, Obama is pas op 20 Januari echt President. De naam van het topic kan wellicht gaan veranderen

Overigens zijn 100% van de stemmen geteld in Missouri en North Carolina, en ik ga even CNN spelen, en de staten "callen" voor respectievelijk McCain en Obama.

Missouri: 11 Kiesmannen naar McCain.
North Carolina: 15 Kiesmannen naar Obama.

Eindresultaat:

Obama: 364.
McCain: 174.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62985020
Condoleezza Rice kon trouwens ook moeilijk haar emoties verbergen.
Ze hield even een persconferentie over Obama van een minuut voordat ze naar het Midden-Oosten vertrok.

Ik heb in ieder geval weer vertrouwen in Amerika, hoop dat de Clinton dagen weer terugkeren.
Een staat waar je naar op kan kijken
わたしはヤスパーです!
  Donald Duck held woensdag 5 november 2008 @ 22:46:31 #104
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62985484
zijn die stukjes van powell en rice ergens online te zien?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 november 2008 @ 22:52:59 #105
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_62985714
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:46 schreef __Saviour__ het volgende:
zijn die stukjes van powell en rice ergens online te zien?
YouTube.

Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
pi_62986513
quote:
David Plouffe, Obama's strateeg

05-11-2008 | Gepubliceerd 15:10
05-11-2008 | Laatst bijgewerkt 15:49

David Plouffe is de politieke strateeg van de komende generatie. Hij stippelde de strategie uit voor Barack Obama, bouwde 's mans verkiezingscampagne op, en verdient daar een dik belegde boterham mee.

In 1992 was het James Carville, de man die Bill Clintons verkiezingscampagne leidde. In 2000 en 2004 was het Karl Rove, die George W. Bush het Witte Huis bezorgde. En in 2008 is David Plouffe de "goeroe", de slimme strateeg die Barack Obama de weg naar de overwinning wees.

David Plouffe (41) was geen onbekende binnen Democratische kringen toen hij Barack Obama voor het eerst ontmoette. Dat was in 2003, toen Obama een campagneteam zocht voor zijn verkiezing tot senator voor de staat Illinois.

Geen onbekende, maar wel een vreemde eend in de bijt die vanwege zijn onorthodoxe visie op electorale strategieën lang niet altijd serieus werd genomen door andere strategen.

Plouffe begon zijn carrière al in 1988, op 21-jarige leeftijd, toen hij als manusje van alles aan het werk toog voor de Democratische partij. Zijn studie politicologie maakte hij net niet af.

Zijn eerste campagne was voor de herverkiezing van senator Tom Harkin, in 1990. In 1992 werkte hij weer voor Harkin, toen die een gooi deed naar het presidentschap. Zoals bekend, verloor Harkin de voorverkiezingen van Bill Clinton.

Hij werkte tegelijkertijd aan een campagne voor de succesvolle herverkiezing van een Democratisch Congreslid. Het was de eerste campagne waar hij leiding aan gaf.

Volgens OpenSecrets, een website die salarissen, inkomsten en uitgaven van politieke campagnes bijhoudt, verdiende Plouffe in 1992 al 30.000 dollar per maand.

In 1996 leidde hij de succesvolle campagne van een senator, en vanaf dat moment ging het hard. Hij verdiende in dat jaar 200.000 dollar.

In 1999 en 2000 deed hij ervaring op met het binnenhalen van geld door leiding te geven aan de Democratische commissie die ging over de verkiezingen voor heel het Congres. Hij harkte 95 miljoen dollar binnen, een tot dan toe ongekend bedrag voor de commissie.

In 2000 ging hij voor AKP&D Message & Media werken, een marketing- annex campagnebureau dat werd geleid door David Axelrod. Die was Plouffe tijdens meerdere campagnes tegengekomen, en Axelrod was onder de indruk geraakt van de jongeman die toen al de bijnaam 'de lopende database' had.

Plouffe stond erom bekend dat hij zich tot in de kleinste demografische details verdiepte in het electorale speelveld, en op basis van die kennis een strategie uitstippelde.

Eenmaal gevonden, moest te allen tijde met een ijzeren discipline en veel geld aan die strategie worden vastgehouden, stelde Plouffe toen al.

Maar zijn eerste kennismaking met Barack Obama kwam toen de lokale senator voor de staat Illinois gekozen wilde worden in de federale senaat in Washington, D.C.

Axelrod raadde Obama aan om Plouffe bij de campagne te betrekken. Dat was een wijs besluit: Obama won de verkiezingen.

Axelrod en Plouffe leken elkaar definitief gevonden te hebben. Ze togen samen aan het werk voor Deval Patrick, een zwarte voormalige aanklager die nog onder Bill Clinton gewerkt had, en een vriend van Barack Obama. Die had Plouffe en Axelrod aan Patrick aangeraden.

In 2006 deed Patrick een gooi naar het gouverneurschap van Massachusetts, met onder andere de campagneslogan "Yes we can". Hij won.

Dat smaakte naar meer, en dat vond Barack Obama zelf ook. Hij huurde Axelrod en Plouffe vervolgens in om zijn campagne voor de Democratische voorverkiezingen voor het presidentschap te leiden.

Dat viel in het begin fors tegen. Een lokale of zelfs regionale campagne is één ding, een nationale campagne is van een totaal andere orde.

Daarbij was er nauwelijks iemand die geloofde in een verkiezing van Barack Obama. Bijna niemand kende de zwarte senator uit Illinois.

Plouffe moest de nationale campagnemachine vanuit het niets helemaal opbouwen; er was slechts een klein groepje mensen beschikbaar, mensen die waren overgebleven van Obama's senatorsverkiezing.

Maar Plouffe bleek al lang met een electorale strategie in zijn hoofd rond te lopen - een hobbyproject, iets wat hij in zijn vrije tijd had uitgewerkt en waarvan hij zeker wist dat het een succes zou worden, mits goed uitgevoerd.

In 2000 en 2004 verloren respectievelijk Al Gore en John Kerry de verkiezingen van George W. Bush, omdat zij zich lieten verleiden tot een strategisch spel dat draaide om drie staten: Ohio, Pennsylvania en Florida.

Veel andere staten, die vroeger nog steevast voor de Democraten stemden, deden er niet meer toe, vonden Gore en Kerry. Staten als Colorado en Virginia, maar ook Nevada en Indiana. Die waren voorgoed verloren aan de Republikeinen, dachten ze.

Plouffe keek naar de demografische gegevens en kwam tot een andere conclusie: door de jaren heen waren steeds meer Democraten naar juist die staten verhuisd.

Plouffe overtuigde Obama van zijn plan: een van tevoren uitgestippelde strategie, ijzeren discipline, strakke uitvoering van de plannen, geen fouten maken, en veel geld binnenhalen en uitgeven.

Obama stemde in en ging op pad om geld binnen te halen, terwijl Plouffe een strategie ontwikkelde om de Democratische voorverkiezingen te winnen.

Dat lukte, grotendeels dankzij een verrassende winst in Iowa, een staat die Plouffe nog goed kende dankzij zijn werk voor Harkin.

Zoals bekend verloor Hillary Clinton, de gedoodverfde winnaar, Iowa aan Obama. De rest van de voorverkiezingen is geschiedenis, evenals wat daarna kwam.

Plouffe zette voor de bühne in op een zogenaamde '50 staten-strategie'. Hij wilde de Republikeinen doen geloven dat Obama in alle vijftig staten de strijd aan wilde gaan, hopend dat de Republikeinen daar in zouden stinken en hun beschikbare geld spreiden.

En Obama stak ook echt geld in veel staten die volgens alle gangbare scenario's nooit voor de zwarte senator uit het liberale Chicago zouden stemmen. De Republikeinen zagen dat ook, maar voelden zich verplicht om een eigen dollar te stellen tegenover iedere dollar die Obama uitgaf in die staten.

Maar stiekem richtte Plouffe zich vooral op de staten Virginia, Nevada en Colorado. Eén keer liet hij zich publiekelijk ontvallen dat "Virginia de sleutel naar succes is".

Veel Democratische strategen, en vooral zij die leiding hadden gegeven aan verloren campagnes, verklaarden Obama voor gek. Hoe kon hij naar zulke flauwekul luisteren? Virginia had immers sinds 1964 niet meer voor de Democraten gestemd.

Maar Obama vertrouwde blind op Plouffe en liet zich als een pion sturen naar waar Plouffe hem wilde hebben. Met als gevolg dat, toen de Republikeinen in de gaten kregen dat ze zelfs mét winst in Ohio en Florida nog zouden verliezen van Obama, het al te laat was.

Met 650 miljoen dollar in de campagnekas, tegen de 85 miljoen van opponent John McCain, wist Plouffe een campagnemachine zonder weerga op te zetten in Virginia, Colorado, Nevada en zelfs Indiana, een staat die al decennia alleen op Republikeinen had gestemd.

Plouffe's strategie werkte als een klok. Obama won gisteren in alle vier de staten.

Maar de campagnemanager blijft er, net als zijn baas Obama, zelf koel onder.

Hij staat bekend als zeer mediaschuw en bescheiden. Hij blijft het liefst buiten de publieke belangstelling, heeft een broertje dood aan interviews, en wil al helemaal niet dat zijn vrouw en kind benaderd worden door journalisten.

Voor al het werk voor Obama verdiende Plouffe overigens per jaar - dus in 2007 en 2008 - ongeveer 150.000 dollar, meldt OpenSecrets.

Dat prijskaartje zal nu ongetwijfeld fors stijgen. Want slechte economie of niet, er zullen altijd politici zijn die óók gekozen willen worden.
http://www.z24.nl/bijzake(...)bama_s_strateeg.html
pi_62987091
Hebben nog meer mensen zich vannacht geërgerd aan een wat oudere man op de achtergrond bij Nederland 1 die na elke zin bevestigend zat te knikken alsof hij alwetend is?
  woensdag 5 november 2008 @ 23:39:20 #108
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62987096
En ik blijf die "Yes we can" van Obama echt een soort "Sieg ! Heil !" vinden zoals bij de grote Hitler speeches ... Maar het werkt en blijft hangen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 5 november 2008 @ 23:42:51 #109
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62987165
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik blijf die "Yes we can" van Obama echt een soort "Sieg ! Heil !" vinden zoals bij de grote Hitler speeches ... Maar het werkt en blijft hangen ...
at your service
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_62987207
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:39 schreef rgras het volgende:
Hebben nog meer mensen zich vannacht geërgerd aan een wat oudere man op de achtergrond bij Nederland 1 die na elke zin bevestigend zat te knikken alsof hij alwetend is?
Ik heb niet naar NL1 gekeken. Dat was dodelijk saai.

Toen ik wel even keek noemde net iemand Sarah Palin een neo-nazi... Vreemd dat niemand dat nog opgepikt heeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62987220
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:39 schreef rgras het volgende:
Dat was ik.
I feel kinda Locrian today
pi_62987827
De election night uitzending van Stewart en Colbert staat inmiddels ook online voor de liefhebbers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62988121
Nader noemt "Uncle Tom" en "Obama" in één zin:

Erg pijnlijk
  donderdag 6 november 2008 @ 00:32:09 #114
pi_62988206
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:27 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Nader noemt "Uncle Tom" en "Obama" in één zin:

Erg pijnlijk
Waarom is dat pijnlijk ? Nader heeft erg gelijk in wat hij hier zegt.

Wat pijnlijk is , is die hatelijke Fox-newsanker ...
pi_62988218
quote:
Onzin. Er is in beginsel niets mis met een leider die de bevolking weet te inspireren. In het geval van Hitler was het een probleem omdat hij zijn charisma misbruikte om de bevolking tegen minderheden op te zetten. Ik heb er behoorlijk veel vertrouwen in dat Obama dat nooit zal doen. Het zou voor Obama erg gemakkelijk zijn geweest om tijdens deze verkiezing zijn achterban op te zetten tegen de evangelicals. Dat heeft hij niet gedaan.
pi_62988239
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waarom is dat pijnlijk ? Nader heeft erg gelijk in wat hij hier zegt.

Wat pijnlijk is , is die hatelijke Fox-newsanker ...
Nader had gewoon nooit moeten beginnen over "Uncle Tom". Hij kon zijn punt ook op een andere manier maken.
  donderdag 6 november 2008 @ 01:10:44 #117
pi_62988771
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:34 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Nader had gewoon nooit moeten beginnen over "Uncle Tom". Hij kon zijn punt ook op een andere manier maken.
Hij heeft toch gewoon glashard gelijk ? Ofwel probeert Obama aan de verwachtingen te voldoen en wordt hij een unieke president. De eerste voor de "people" sinds tijden. Ofwel wordt hij "Uncle Tom" ...
De keuze ligt bij Obama ...
  donderdag 6 november 2008 @ 01:14:35 #118
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62988810
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  donderdag 6 november 2008 @ 01:16:44 #119
pi_62988833
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:32 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Onzin. Er is in beginsel niets mis met een leider die de bevolking weet te inspireren. In het geval van Hitler was het een probleem omdat hij zijn charisma misbruikte om de bevolking tegen minderheden op te zetten. Ik heb er behoorlijk veel vertrouwen in dat Obama dat nooit zal doen. Het zou voor Obama erg gemakkelijk zijn geweest om tijdens deze verkiezing zijn achterban op te zetten tegen de evangelicals. Dat heeft hij niet gedaan.
Onzin vind ik dat dus echt niet. En dan doel ik niet op de inhoud natuurlijk, het is een andere tijdsgeest en plaats, maar de bezielende speecher die in een perfect georchestreerde omgeving de massa in vervoering brengt en het 'gewone volk' en 'de hele natie' in volle (economische) crisis (toen ook in Duitsland natuurlijk) een nieuwe toekomst voorhoudt. Die de hele natie hoop geeft en duizenden achter hem doen scharen.

Want laat ons niet vergeten de Hitler-campagne van begin jaren '30 ging ook niet zozeer over de Joden hé. Dat werd in de tijdsgeest wel al vermeld , maar dat ging vooral over die charismatische man, die zich voor het hele "reich" wilde inzetten in volle economische crisis , die de kleine man terug werk wilde geven, die het land terug groots wilde maken en zelfs arm en rijk opriep zich te verenigen en in te zetten "voor Duitsland".

Dat is krak hetzelfde wat we nu in deze campagne zien. En daar is op zich niks mis mee, ik bedoel gewoon dat je zoiets perfect georchestreerd , en speeches voor de grote massa , ... voor het eerst toen zag. Dat idee van die campagne's voor gigantische mensenmassa's komt nog altijd daar vandaan. Het idee van de charismatische man die opkomt voor de kleine man en het hele land weet te beroeren ook.

Dat Hitler daarna compleet de mist inging weet iedereen , dat is geschiedenis. En dat zal met Obama natuurlijk niet gebeuren, maar laat ons toch ook niet vergeten dat - in theorie - hij er wél dezelfde middelen voor heeft hé ...
pi_62988885
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon glashard gelijk ? Ofwel probeert Obama aan de verwachtingen te voldoen en wordt hij een unieke president. De eerste voor de "people" sinds tijden. Ofwel wordt hij "Uncle Tom" ...
De keuze ligt bij Obama ...
hij had zijn woorden anders moeten kiezen, fox is een pauper zender en die interviewer is en lul maar uncle tom bij de negerpresident zeggen is niet slim.
  donderdag 6 november 2008 @ 01:24:36 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62988907
quote:
Ik vind het een beetje vreemd om dat met Hitler te vergelijken.... Net als de "fight with me" kreten van McCain trouwens, of de "country first" retoriek. Het zijn gewoon zaken die een campagne laten werken, en dat geldt net zo goed voor de kreten van politici in Europa. Het is gewoon een pakkende kreet, en het is totaal niet op z'n plaats om dit te vergelijken met Hitler.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62988967
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vreemd om dat met Hitler te vergelijken.... Net als de "fight with me" kreten van McCain trouwens, of de "country first" retoriek. Het zijn gewoon zaken die een campagne laten werken, en dat geldt net zo goed voor de kreten van politici in Europa. Het is gewoon een pakkende kreet, en het is totaal niet op z'n plaats om dit te vergelijken met Hitler.
De vergelijking is wellicht wat extreem. Maar hij klopt wel.
Net als Fortuyn dat had met 'At your service!'.

Een vaste terugkerende kreet met eventueel nog een handgebaar erbij werkt.
En Obama heeft ook vastgehouden aan zijn 'Yes, we can' boodschap.

Winnaarsstrategie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 01:48:28 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62989107
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:13 schreef Monolith het volgende:
De election night uitzending van Stewart en Colbert staat inmiddels ook online voor de liefhebbers.
die uitzending is nu ook te zien op Comedy Central
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 november 2008 @ 01:51:47 #124
pi_62989134
quote:

[..]

Ik vergelijk met Hilter omdat hij min of meer de uitvinder van een dergelijke campagne is. Vergelijk trouwens maar eens met Hitlers overwinnings & campagnespeeches van destijds. Dat ging toen (nog niet) over "Juden Juden Juden" hoor, maar over hoe hij elke Duitser zou helpen ... (dat hij dat nadien helemaal verkeerd deed is ook de geschiedenis natuurlijk)

donderdag 6 november 2008 @ 01:58:02 #125
pi_62989180
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

De vergelijking is wellicht wat extreem. Maar hij klopt wel.
Net als Fortuyn dat had met 'At your service!'.

Een vaste terugkerende kreet met eventueel nog een handgebaar erbij werkt.
En Obama heeft ook vastgehouden aan zijn 'Yes, we can' boodschap.

Winnaarsstrategie.
Dat bedoel ik dus. Dat Obama geen concentratiekampen zal oprichten , ik mag het hopen en het zou mij toch "wreed verbazen".

Maar de achterliggende strategie is nog altijd krak dezelfde. De kreet , het gebaartje, de charismatische leider, het oproepen tot eenheid en veroordelen van wie er niet aan wil meedoen, zelfs het stukje van "we hebben meer dan een jaar nodig, misschien wel vier jaar, misschien wel meer om ons doel te bereiken" komt letterlijk voor in Hitlers overwinningsspeech van 1932 ...

Op zich is daar niks mis mee die strategie te gebruiken , maar je mag het toch wel een vermelden vind ik. Obama is de eerste die - vooral de massa-optredens - ze zo perfect opnieuw gebruikt sinds jaren , vind ik.
pi_62989221
O'Reilly geef toe te weinig hebben bericht over de economie.
pi_62989480
Newsweek komt met een serie achtergrondartikelen over de campagnes van Obama, Clinton en McCain.

Het eerste deel staat hier: http://www.newsweek.com/id/167582/
  donderdag 6 november 2008 @ 04:53:23 #128
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_62989496
Wow, Sarah Palin is vandaag al vakkundig door Fox "kaltgestellt".

Deze video liegt er niet om, en hierdoor wordt een run in 2011 wel erg moeilijk.

Ze wist niet eens dat Afrika geen land was, maar een continent

O'Reilly Factor over Palin
pi_62989517
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:33 schreef JustJap het volgende:
Condoleezza Rice kon trouwens ook moeilijk haar emoties verbergen.
Ze hield even een persconferentie over Obama van een minuut voordat ze naar het Midden-Oosten vertrok.

Ik heb in ieder geval weer vertrouwen in Amerika, hoop dat de Clinton dagen weer terugkeren.
Een staat waar je naar op kan kijken
En Zuid-Amerika blijven terroriseren uiteraard?

Klapjosties.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 07:53:56 #130
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62989953
quote:

[..]

Het sterke nationalisme doet er soms wel aan denken though, zoals het bijna verafgoden van de vlag. In Europa is dat om verschillende en redelijk voor de hand liggende redenen nagenoeg verdwenen na de 2e WO. Amerika heeft die ervaring niet (gehad). Europa lag in puin, zowel bij de winnaars als de verliezers. Militairisme werd als gevaarlijk beschouwd terwijl ze in de VS nu nog steeds alles wat militair is tot het heldendom verheffen.

Als men tijdens dat soort volksopzwepende rallies dan ook nog "USA! USA!" begin te scanderen roept dat wel "Deutschland! Deutschland!" associaties op eerlijk gezegd.

Bij "Yes we can" heb ik dat overigens niet. Dat doet alleen een beetje kinderlijk aan soms. The little engine that could.
pi_62990326
Indiana ook naar Obama.. Missouri en North Carolina nog steeds niet beslist.
Overigens zijn er in Alaska voor de senaat een hoop vage dingen gebeurd... Die veroordeelde crimineel staat daar nog steeds voor en er zijn flink wat stemmen nog in het luchtledige ergens..
-
pi_62990357
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
[ afbeelding ]
mooie foto
Hij zal hetgoed doen, hij doet aan kennedy denken.
Hoop dat hij blijft leven

pi_62990380
quote:
Op donderdag 6 november 2008 04:53 schreef Perico het volgende:
Wow, Sarah Palin is vandaag al vakkundig door Fox "kaltgestellt".

Deze video liegt er niet om, en hierdoor wordt een run in 2011 wel erg moeilijk.

Ze wist niet eens dat Afrika geen land was, maar een continent

O'Reilly Factor over Palin
vreselijjk, waar halen ze zo'n dom mens vandaan
Heeft ze geen school gehad??
  donderdag 6 november 2008 @ 09:25:15 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62991196
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik vergelijk met Hilter omdat hij min of meer de uitvinder van een dergelijke campagne is. Vergelijk trouwens maar eens met Hitlers overwinnings & campagnespeeches van destijds. Dat ging toen (nog niet) over "Juden Juden Juden" hoor, maar over hoe hij elke Duitser zou helpen ... (dat hij dat nadien helemaal verkeerd deed is ook de geschiedenis natuurlijk)

hou toch eens op met dit soort boerenpummel gedrag man ...

Als je het dan wil vergelijken doe het dan met "I had a dream"
pi_62991309
Ik ben wel benieuwd naar de analyse hoe Obama dit gewonnen heeft. Vier jaar geleden stond er een lang maar heel interessant artikel in de New York Review of Books over hoe Bush zijn campagne had aangepakt en op welke groepen zijn strategie rustte.

http://www.nybooks.com/articles/17690
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62991311
quote:
Interessant stuk
pi_62991388
Senaatszetel van Oregon ook naar de Democraten aldus RCP.com (staan nu op 57, al gaan ze de 60 toch niet halen).
PWBF
pi_62991416
Hoe het vier jaar geleden begon:

PWBF
pi_62991528
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Adolf Hitler verafschuwde de democratie. Het had volgens hem niets dan ellende gebracht. Obama wil de democratie versterken.

Dat is een behoorlijk essentieel verschil. Nogal belangrijk als je een politicus met een dictator vergelijkt.
pi_62992024
Volgens Cocorioko (ned: kukukeleku) is Nelson Mandela misschien straks bij de inauguratie van Obama in januari. T zou wel mooi zijn. http://cocorioko.net/app/index.php?option=com_content&task=view&id=2224&Itemid=1
pi_62997383
Ja, "Yes we Can!" is ongeveer zo'n beetje hetzelfde als "Sieg Heil!", en Obama heeft dezelfde middelen als Hitler, én vergeet niet, Hitler had het ook niet meteen over het uitmoorden van alle joden! .

Maar het zou ook kunnen zijn dat Obama weliswaar charismatisch is en kennelijk inspirerend voor veel mensen, maar ook een vrij normale, gematigde Amerikaanse politicus...
pi_62997696
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:10 schreef Monidique het volgende:
Ja, "Yes we Can!" is ongeveer zo'n beetje hetzelfde als "Sieg Heil!", en Obama heeft dezelfde middelen als Hitler, én vergeet niet, Hitler had het ook niet meteen over het uitmoorden van alle joden! [
En net zoals Hitler een hekel had aan Joden omdat hij vermeend Jood was, heeft Obama een hekel
aan zwarten.

Wat een nonsens man. Neem een abonnement op astro TV ofzo
I feel kinda Locrian today
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 13:25:48 #143
46149 __Saviour__
pi_62997928
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:35 schreef Nielsch het volgende:
Hoe het vier jaar geleden begon:

Wow zeg, ook een zeer mooie speech. Hij weet het echt prachtig te brengen en heeft zo'n enorme uitstraling.
Daar kon je het al zien ook, die man was gewoon hard op weg om nog grootser te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 6 november 2008 @ 13:42:27 #144
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62998497
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:10 schreef Monidique het volgende:
Ja, "Yes we Can!" is ongeveer zo'n beetje hetzelfde als "Sieg Heil!", en Obama heeft dezelfde middelen als Hitler, én vergeet niet, Hitler had het ook niet meteen over het uitmoorden van alle joden! [ afbeelding ].

Maar het zou ook kunnen zijn dat Obama weliswaar charismatisch is en kennelijk inspirerend voor veel mensen, maar ook een vrij normale, gematigde Amerikaanse politicus...
versus
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is niet dat de Zwarte Olifanten binnenkort door de straten van New York marcheren, natuurlijk. Maar deze reacties van de conservatieven, ja, het is klassiek fascisme. En daarom betreden we het territorium, en is het geen fascisme. Het is een heel eng sfeertje, gecreëerd door onder andere John McCain en andere conservatieve politici, waarin heel snel en gemakkelijk een moordenaar kan opstaan, bij voorbeeld, die immers toch de steun van het publiek heeft om Amerika te redden. Obama heeft goede beveiliging, maar niet iedereen. Het verbaast mij helemaal niets als de komende maanden er heel wat narigheid gebeurt.

De Republikeinen hebben heel wat duisternis naar boven gehaald.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_62998633
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:42 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

versus
[..]
ONOES! ! Twee verschillende uitspraken van mij die niets met elkaar te maken hebben, en dat ook op geen enkele manier kunnen.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:50:19 #146
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62998787
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

ONOES! ! Twee verschillende uitspraken van mij die niets met elkaar te maken hebben, en dat ook op geen enkele manier kunnen.
ok, dan is het goed.
Berlioz
  donderdag 6 november 2008 @ 16:54:01 #147
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63004742
Ik ben al bijna halverwege met mijn eerste audio-boek ooit; the Audacity of Hope.
pi_63004799
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

hou toch eens op met dit soort boerenpummel gedrag man ...

Als je het dan wil vergelijken doe het dan met "I had a dream"
Waarom? Omdat het meer politiiek correct is?
pi_63004858
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarom? Omdat het meer politiiek correct is?
Of heeeel misschien omdat dat inhoudelijk meer overeenkomt?
  donderdag 6 november 2008 @ 17:02:45 #150
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63004981
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of heeeel misschien omdat dat inhoudelijk meer overeenkomt?
Politiek correct dus.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_63005043
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:02 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Politiek correct dus.
Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:08:31 #152
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63005117
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.
Was een grapje, ik ben het juist met je eens. Enige overeenkomst met Hitler die ik zie is dat ze beiden een volk inspireren, de boodschap van MLK komt veel meer overeen met Obama.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 6 november 2008 @ 17:14:24 #153
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_63005275
Nu persconferentie van Bush over de overdracht.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 6 november 2008 @ 17:18:21 #154
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63005400
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Overigens zijn 100% van de stemmen geteld in Missouri en North Carolina, en ik ga even CNN spelen, en de staten "callen" voor respectievelijk McCain en Obama.
Er zijn nog provisional ballots, geloof ik.
Géén kloon van tvlxd!
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 17:23:13 #155
46149 __Saviour__
pi_63005534
Wat doet een vice-president eigenlijk allemaal? Is die alleen maar een back-up voor als de president iets overkomt ofzo?
Want het enige wat ik me van Dick Cheney in het nieuws kan herinneren van de afgelopen 8 jaar is dat hij iemand neerschoot tijdens het jagen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63005568
Ik weet niet of het hier al staat , dus als dit een dubbelpost is , dan aub ignoreren.

Het meerheidskiesrecht heeft een schijnbare megawinst van Barak Obama geproduceerd terwijl het in waarheid eigenlijk heel erg spannend is geweest en bijna een close call.
52% tegen 48%!!
( Ok nog steeds zo overtuigend als Sarkozy tegen Royal , maar een Land slide overwinning is dat niet).

Ik waag te beweren dat wanneer de hypotheek crises niet was gebeurd, Obama het niet had gered.
pi_63005571
Is die hype nu eindelijk voorbij? Wat een trieste vertoning zeg. Niet per sé in de VS (hoewel al die jankende en hysterische mensen ook wel een lesje nuchterheid kunnen volgen). Vooral op de Nederlandse tv staat men in de rij om met een stijve pik te verkondigen hoe emotioneel ze reageerden op het feit dat een zwarte president werd. Hoe politiek correct . Obama is gewoon een uitstekende kandidaat, dat zonder meer, maar komop zeg. Ik hoop dat ze hem buiten schot kunnen houden van racistische idioten.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 6 november 2008 @ 17:26:20 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63005607
VP is president van de senaat
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 17:30:26 #159
46149 __Saviour__
pi_63005702
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik weet niet of het hier al staat , dus als dit een dubbelpost is , dan aub ignoreren.

Het meerheidskiesrecht heeft een schijnbare megawinst van Barak Obama geproduceerd terwijl het in waarheid eigenlijk heel erg spannend is geweest en bijna een close call.
52% tegen 48%!!
( Ok nog steeds zo overtuigend als Sarkozy tegen Royal , maar een Land slide overwinning is dat niet).

Ik waag te beweren dat wanneer de hypotheek crises niet was gebeurd, Obama het niet had gered.
Puur kijkend naar de popular vote leek het heel wat spannender ja. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Amerika heeft nu eenmaal dat kiesmannensysteem en daarin was het al bij voorbaat een gestreden strijd. Het kan ook heel raar uitpakken, dat was met Bush het geval. Hij verloor de popular vote. Al Gore had van flink meer Amerikanen hun stem gekregen, maar toch ging de winst naar Bush omdat die meer kiesmannen had.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_63005910
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Puur kijkend naar de popular vote leek het heel wat spannender ja. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Amerika heeft nu eenmaal dat kiesmannensysteem en daarin was het al bij voorbaat een gestreden strijd. Het kan ook heel raar uitpakken, dat was met Bush het geval. Hij verloor de popular vote. Al Gore had van flink meer Amerikanen hun stem gekregen, maar toch ging de winst naar Bush omdat die meer kiesmannen had.
Klopt helemaal en ik ben ook een voorstander van een meerheidskiesrecht, maar in de Hype over Obama mag men niet over het hoofd zien, dat bijna de helft van de mensen , met name witte mannen, Obama niet hebben gekozen en dat het veel spannender was als men ons wil laten geloven.

Het korriegeert een beetje het beeld wat we nu hebben , namenlijk van een dol dwaas feest vierend Amerika.
pi_63006117
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inhoudelijk komt het wellicht meer overeen, ook al was MLK er voor de zwarten alleen en Obama niet.
Maar het ging hier vooral om trucjes die worden gebruikt bij de verkiezingscampagne.
Wat dat betreft is Hitler veel beter als voorbeeld te gebruiken, of Fortuyn.
Niet op inhoud maar op vorm.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:49:23 #162
pi_63006137
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:40 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Adolf Hitler verafschuwde de democratie. Het had volgens hem niets dan ellende gebracht. Obama wil de democratie versterken.

Dat is een behoorlijk essentieel verschil. Nogal belangrijk als je een politicus met een dictator vergelijkt.
Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...
  donderdag 6 november 2008 @ 18:04:31 #163
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63006491
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat doet een vice-president eigenlijk allemaal? Is die alleen maar een back-up voor als de president iets overkomt ofzo?
Want het enige wat ik me van Dick Cheney in het nieuws kan herinneren van de afgelopen 8 jaar is dat hij iemand neerschoot tijdens het jagen.
Cheney heeft juist een ongekend grote rol gespeeld voor een VP. ZIjn invloed op de beslissingen van Bush is duidelijk groot geweest.

Een van de belangrijkste meer openlijke taken van de VP is het breken van een gelijkstand in de Senaat.
pi_63006650
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...
Ga eens een boek lezen joh
pi_63007640
quote:
52% tegen 48%!!
52,5% tegen 46,3%.

Een verschil van zeven en een half miljoen en procentueel hebben alleen Reagan in 1984 (58,8%) en Nixon in 1972 (60,7%) substantieel meer stemmen gehaald de afgelopen veertig jaar. Hij heeft meer stemmen dan Clinton in de jaren negentig en Reagan tijdens z'n eerste verkiezing.
quote:
En als McCain een welbespraakte, populaire zwarte veertiger uit Illinois was wiens ideeën de Amerikanen wel zagen zitten, had hij misschien niet verloren... als, als...

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 06-11-2008 19:10:32 ]
pi_63008078
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef Steeven het volgende:
Is die hype nu eindelijk voorbij? Wat een trieste vertoning zeg. Niet per sé in de VS (hoewel al die jankende en hysterische mensen ook wel een lesje nuchterheid kunnen volgen). Vooral op de Nederlandse tv staat men in de rij om met een stijve pik te verkondigen hoe emotioneel ze reageerden op het feit dat een zwarte president werd. Hoe politiek correct . Obama is gewoon een uitstekende kandidaat, dat zonder meer, maar komop zeg. Ik hoop dat ze hem buiten schot kunnen houden van racistische idioten.
enemy spotted
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63008112
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben al bijna halverwege met mijn eerste audio-boek ooit; the Audacity of Hope.
Jezus, jij overdrijft echt. Je hebt duidelijk dubbele loyaliteiten. Vertrek uit NL please
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63008326
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

enemy spotted
En je punt is?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 6 november 2008 @ 19:19:34 #169
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63008401
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jezus, jij overdrijft echt. Je hebt duidelijk dubbele loyaliteiten. Vertrek uit NL please
Ach, zolang de VS en Nederland dikke maatjes zijn hoef ik niet te kiezen
  donderdag 6 november 2008 @ 19:20:41 #170
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63008437
Wel grappig; de wapenverkopen zijn enorm toegenomen de laatste dagen. Wapenbezitters verwachten een nieuwe Assault Weapons Ban.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:27:17 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63008628
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En dat vergelijken met Obama en zijn campagne. Wat een onzin kraam je elke keer uit. !

Nou goed, ik lees er wel overheen vanaf nu. Laforest is nog een helder licht in vergelijking met deze idioterie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63008957
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Belachelijk dat VS mensen wel een dubbele paspoort mogen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 november 2008 @ 19:42:34 #173
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63009094
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Belachelijk dat VS mensen wel een dubbele paspoort mogen hebben.
Marokkanen ook..
  donderdag 6 november 2008 @ 19:52:23 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63009417
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik koos voor de VS als woonplaats, maar kan ook prima in Nederland wonen.... als het echt zou moeten. Qua nationaliteiten hoef ik ook niet te kiezen, ik mag ze allebei behouden.
-
pi_63009568
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik koos voor de VS als woonplaats, maar kan ook prima in Nederland wonen.... als het echt zou moeten. Qua nationaliteiten hoef ik ook niet te kiezen, ik mag ze allebei behouden.
Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).

We zijn het schoothondje van Amerika, dat is nog tot daar aan toe, maar Nederland zelf veramerikaniseert steeds meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 november 2008 @ 19:59:34 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63009688
quote:
52% tegen 48%!!
Barack Obama: 64.171.155 miljoen stemmen: 52.5%
John McCain: 56.587.327 miljoen stemmen: 46.3%

Een verschil van 6.2% ofwel 7.583.828 miljoen stemmen.

Naast de overweldigende winst in het kiesmannen stelsel, is een dergelijk verschil in de popular vote met recht een overweldigende overwinning te noemen in het Amerikaanse verkiezingsstelsel.
-
  donderdag 6 november 2008 @ 20:02:51 #177
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63009806
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).

We zijn het schoothondje van Amerika, dat is nog tot daar aan toe, maar Nederland zelf veramerikaniseert steeds meer.
Hoe weet jij dat nou? Ben je ooit in de VS geweest, heb je je ooit echt met dat land bezig gehouden?
  donderdag 6 november 2008 @ 20:06:43 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63009916
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Als je als Nederlander getrouwd bent met iemand van de nationaliteit die je wil aannemen, dan mag je altijd de Nederlandse nationaliteit behouden. Dat geldt ook als je als Nederlander Duitser wordt. De Duitse wet kent ook de dubbele nationaliteit, met dergelijke uitzonderingen.

De meeste westerse democratien in de EU en Noord Amerika ondersteunen de dubbele nationaliteit ook gewoon volledig, of met uitzonderingen zoals in Nederland, Belgie en Duitsland. Eigenlijk is het vanwege Marokkanen alleen in de Belgische, Deense en Nederlandse politiek een punt van discussie, hier in Noord Amerika is het helemaal geen discussiepunt, in het Engelse House of Lords zit zonder problemen een Pakistani met twee paspoorten, en in Frankrijk lopen door de oud-kolonisatie miljoenen Marokkanen en Algerijnen rond met twee paspoorten.

Op een of andere manier wordt het hebben van twee nationaliteiten in Nederland nog steeds als een probleem gezien.... alsof de nieuwe burgemeester ZONDER dat tweede paspoort opeens veel beter Rotterdam zou kunnen besturen.
quote:
Ik zie het op IRC ook wel eens.

<Iemand> Amerika Wat een kutland is dat.

en dan een half uur later:

<Iemand> Oeh, nieuwe Heroes is er, even snel downloaden.....

Tja...
-
pi_63010381
North Carolina ook naar Obama.

Missouri nog too close to call, McCain staat maar 6000 stemmen voor.

in Oregon heeft een Democraat de senaatsverkiezing gewonnen.
Alaska, Minnesota, Georgia nog too close to call.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 6 november 2008 @ 20:24:02 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63010513
Ah, Obama heeft zijn Chief of Staff gekozen: Rahm Emanuel, een Democraat uit Illinois.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rahm_Emanuel
-
  donderdag 6 november 2008 @ 20:26:01 #181
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63010581
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:24 schreef maartena het volgende:
Ah, Obama heeft zijn Chief of Staff gekozen: Rahm Emanuel, een Democraat uit Illinois.

[ afbeelding ]
Ik had al gehoord dat hij gevraagd was. Een conservatief die ik sprak zei dat dat een slecht begin was als Obama echt van plan is om iets aan de verdeeldheid te doen.
pi_63010598
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:06 schreef maartena het volgende:

Ik zie het op IRC ook wel eens.

<Iemand> Amerika Wat een kutland is dat.

en dan een half uur later:

<Iemand> Oeh, nieuwe Heroes is er, even snel downloaden.....

Tja...
Nee zo ben ik niet. Ik heb al vaker gezegd dat mijns inziens de slechte kanten van de VS overdreven worden en de zgn. goede kanten eveneens disproportioneel worden vergroot. Ook heb ik al reeds aangegeven dat je niet kunt zeggen 'dat land is beter' of 'dit land is slechter'. Landen kun je amper met elkaar vergelijken op dat vlak, elk land is weer uniek, elk land heeft zijn charmes, elk land vraagt ook om een andere houding van de inwoners. Misschien zijn bepaalde zaken op bepaalde plaatsen op bepaalde tijdstippen beter, maar zeker niet een heel land.

Waar het me meer om gaat is dat 'we' ook best eens wat tevredener mogen zijn met ons eigen koude kikkerlandje. Inmiddels geven we meer aandacht aan de Amerikaanse verkiezingen dan onze eigen verkiezingen, dat is echt te gek, gestoord gewoon. Amerika is niet eens onze belangrijkste bondgenoot (ja, door al dat gebler onderhand wel), dat is nog altijd Duitsland.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 november 2008 @ 20:34:54 #183
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63010846
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee zo ben ik niet. Ik heb al vaker gezegd dat mijns inziens de slechte kanten van de VS overdreven worden en de zgn. goede kanten eveneens disproportioneel worden vergroot. Ook heb ik al reeds aangegeven dat je niet kunt zeggen 'dat land is beter' of 'dit land is slechter'. Landen kun je amper met elkaar vergelijken op dat vlak, elk land is weer uniek, elk land heeft zijn charmes, elk land vraagt ook om een andere houding van de inwoners. Misschien zijn bepaalde zaken op bepaalde plaatsen op bepaalde tijdstippen beter, maar zeker niet een heel land.
*Bookmarked. Klopkoek en nuance
quote:
Waar het me meer om gaat is dat 'we' ook best eens wat tevredener mogen zijn met ons eigen koude kikkerlandje. Inmiddels geven we meer aandacht aan de Amerikaanse verkiezingen dan onze eigen verkiezingen, dat is echt te gek, gestoord gewoon. Amerika is niet eens onze belangrijkste bondgenoot (ja, door al dat gebler onderhand wel), dat is nog altijd Duitsland.
Tsja, ik ben geen goeie om daarop te reageren natuurlijk.
pi_63010941
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:34 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

*Bookmarked. Klopkoek en nuance
[..]

Tsja, ik ben geen goeie om daarop te reageren natuurlijk.
Tuurlijk wel. Je studeert dan wel Amerikanistiek maar moet dat automatisch betekenen dat 'we' daarom van de Amerikanistieken ( ) Amerikaanser moeten worden? Ik hoop het niet zeg!

Ik zie al voor me dat sinologen en arabisten heimelijk uit zijn op een omverwerping van de Europese traditie..
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 november 2008 @ 20:43:21 #185
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63011092
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Je studeert dan wel Amerikanistiek maar moet dat automatisch betekenen dat 'we' daarom van de Amerikanisten ( ) Amerikaanser moeten worden? Ik hoop het niet zeg!

Ik zie al voor me dat sinologen en arabisten heimelijk uit zijn op een omverwerping van de Europese traditie..
Niet dat we zo moeten worden nee, maar het betekent wel automatisch dat ik meer geïnteresseerd ben in de VS dan in Nederland, anders was ik wel Neerlandicus geworden.

En die interesse is niet beperkt tot politiek, ook wat betreft literatuur, film, muziek, geschiedenis, cultuur en maatschappij ben ik veel meer gefascineerd door de VS dan door Nederland.
pi_63011690
Dit is opgenomen in een kerk waar Obama wel eens kwam.
  donderdag 6 november 2008 @ 21:16:09 #187
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63012242
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63012411
quote:
But this is not a strategy for success — it is a strategy for staying that runs contrary to the will of the Iraqi people, the American people and the security interests of the United States. That is why, on my first day in office, I would give the military a new mission: ending this war.
http://www.nytimes.com/2008/07/14/opinion/14obama.html

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63012699
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:26 schreef Wheelgunner het volgende:
Een conservatief die ik sprak zei dat dat een slecht begin was als Obama echt van plan is om iets aan de verdeeldheid te doen.
Dat geloof ik best. Een echte bipartisan Democraat geeft toe aan luid schreeuwende en verontwaardigde Republikeinen.

Anders gezegd:
quote:
Emerging DC Meme
Weak-willed Chief of Staff would be better way for Obama to 'change the tone' of Washington.
http://www.talkingpointsmemo.com/archives/243342.php

Fuck 'em.
  donderdag 6 november 2008 @ 21:50:51 #190
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63013654
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat geloof ik best. Een echte bipartisan Democraat geeft toe aan luid schreeuwende en verontwaardigde Republikeinen.

Anders gezegd:
[..]

http://www.talkingpointsmemo.com/archives/243342.php

Fuck 'em.
Niet Obama's stijl. Een van de redenen waarom ik hem mag. Laatst was er een docu op NL2 ofzo waarin ook zijn tijd bij de Harvard Law Review werd besproken. Toen hij daar president werd verraste hij vriend en vijand door ook veel conservatieve studenten op hoge posities te zetten. Veel van zijn linkse en zwarte medestudenten waren toen teleurgesteld, maar uiteindelijk werd het er wel een beter blad door.

Plus zoals ik zei ben ik bezig met Audacity of Hope, en daarin vertelt hij ook uitgebreid over hoe belangrijk hij het vind de verdeling aan te pakken, samen te werken met Republikeinen en eind te maken aan de verlammende partij-politiek.
pi_63014543
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Niet Obama's stijl. Een van de redenen waarom ik hem mag. Laatst was er een docu op NL2 ofzo waarin ook zijn tijd bij de Harvard Law Review werd besproken. Toen hij daar president werd verraste hij vriend en vijand door ook veel conservatieve studenten op hoge posities te zetten. Veel van zijn linkse en zwarte medestudenten waren toen teleurgesteld, maar uiteindelijk werd het er wel een beter blad door.

Plus zoals ik zei ben ik bezig met Audacity of Hope, en daarin vertelt hij ook uitgebreid over hoe belangrijk hij het vind de verdeling aan te pakken, samen te werken met Republikeinen en eind te maken aan de verlammende partij-politiek.
Heb ik ook gezien. Maakte voor mij nogmaals duidelijk dat Obama president moest worden.

Maar dat betekent niet dat hij deze vent geen Chief of Staff kan maken. Kijk, het is simpel, voor veel Republikeinen is een Democraat die zich hard opstelt altijd "hyperpartisan". Hoewel dat natuurlijk geen probleem is als je een mandaat hebt, zoals Bush, .

Daarom zeg ik: Fuck 'em. Deze Emanuel gaat het ongetwijfeld goed doen, Obama zal proberen te luisteren naar verstandige, redelijke Republikeinen, en Karl Rove en zijn mede-extremistjes mogen lekker acht jaar lang blijven zeuren over hoe 'partisan' Obama wel niet is, en hoe juist nu, nu zijn niet maar aan de macht zijn, dit land eenheid nodig heeft.

Fuck 'em. En dan kunnen de volwassenen ondertussen Amerika proberen te repareren.
pi_63014791
Is de uitslag nu al helemaal compleet en bekend?
NBC heeft nog 1 kiesman ie vergeven http://www.msnbc.msn.com/id/3032553
  donderdag 6 november 2008 @ 22:21:25 #193
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63015104
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heb ik ook gezien. Maakte voor mij nogmaals duidelijk dat Obama president moest worden.

Maar dat betekent niet dat hij deze vent geen Chief of Staff kan maken. Kijk, het is simpel, voor veel Republikeinen is een Democraat die zich hard opstelt altijd "hyperpartisan". Hoewel dat natuurlijk geen probleem is als je een mandaat hebt, zoals Bush, .

Daarom zeg ik: Fuck 'em. Deze Emanuel gaat het ongetwijfeld goed doen, Obama zal proberen te luisteren naar verstandige, redelijke Republikeinen, en Karl Rove en zijn mede-extremistjes mogen lekker acht jaar lang blijven zeuren over hoe 'partisan' Obama wel niet is, en hoe juist nu, nu zijn niet maar aan de macht zijn, dit land eenheid nodig heeft.

Fuck 'em. En dan kunnen de volwassenen ondertussen Amerika proberen te repareren.
Ik ken Emanuel alleen van naam eigenlijk, ik moet me eerst inlezen voor ik er zelf wat over kan zeggen.
pi_63015110
Joe Lieberman: "I completely agree with President-elect Obama that we must now unite to get our economy going again and to keep the American people safe."

.
pi_63015242
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:21 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ken Emanuel alleen van naam eigenlijk, ik moet me eerst inlezen voor ik er zelf wat over kan zeggen.
Ik ken 'm alleen van tv, maar hij is duidelijk, hard en doelgericht. Dat zal veel "bipartisan" Republikeinen niet zinnen, nee. Maar Obama blijft de baas, hè, dus ik vind dit eigenlijk nergens over gaan.
pi_63015512
Van een onpartijdige bron:
quote:
Many in the movement left are having a heart attack that the first major move of President-elect Barack Obama is the appointment of Congressman Rahm Emanuel as White House Chief of Staff. Emanuel has accepted.

I preferred Senator Tom Daschle for the job. Daschle has vision and implementation skills that many will never be able acquire -- but Daschle didn't want the position in the end.

The Rahm Emanuel I know is tenaciously focused on results and will do nearly any thing to win -- and if winning for the Obama administration and the American public is what we are putting forward here, then his appointment can be a good thing.

My greatest fear about Emanuel is that he might perpetuate a "false choice" orientation towards Israel in Middle East affairs that he's going to have to compensate for and get under control. There are no rational alternatives in the Middle East than actually delivering on a Palestinian state and finally putting the Middle East peace business out of business.

Emanuel needs to prove his judiciousness by not preempting serious progress in Israel/Palestine affairs and not encouraging Barack Obama to make the mistake of trying to define his presidency by exploiting some national security conflict. There are downsides to the JFK comparison.
http://www.thewashingtonn(...)/11/movement_left_h/
pi_63016116
dit is de enige naam voorlopig. dus logisch dat alle aandacht daar naar uit gaat.
maar de Secretary of Defense, State, National Security Advisor zijn veel belangrijker.
en Obama heeft natuurlijk de touwtjes in handen, net zoals tijdens de campagne.

vanuit rechts wordt nog een flauwe poging gaan om weer een terroristeninvalshoek te proberen.
de vader van Emanuel zat namelijk bij de Irgun, een joodse militante groep die vocht tegen de Britten en Arabieren voor de onafhankelijkheid van Israël.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 6 november 2008 @ 22:47:50 #198
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63016452
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:40 schreef Caesu het volgende:
dit is de enige naam voorlopig. dus logisch dat alle aandacht daar naar uit gaat.
maar de Secretary of Defense, State, National Security Advisor zijn veel belangrijker.
en Obama heeft natuurlijk de touwtjes in handen, net zoals tijdens de campagne.

vanuit rechts wordt nog een flauwe poging gaan om weer een terroristeninvalshoek te proberen.
de vader van Emanuel zat namelijk bij de Irgun, een joodse militante groep die vocht tegen de Britten en Arabieren voor de onafhankelijkheid van Israël.
Tsja, heeft niet veel zin denk ik, de man is ook al congreslid.
pi_63016804
Mensen vraagje waar staat het filmpje van McCain dat hij zijn verlies toegeeft kan dat niet echt vinden op youtube . Schijnt namelijk ook erg goeie speech te zijn dus ben benieuwd.
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 22:58:46 #200
46149 __Saviour__
pi_63016905
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')